• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SS

Started by espen, June 27, 2004, 21:05:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

espen

Skandaløst! Jeg må rett og slett si at jeg fikk en flau smak i munnen i dag. Det var dødelig stille i store deler av kampen i dag!
Jeg var til tider eneste på venstre del som sang, og hvis vi fikk igang noen sanger døde det ut fortere enn faen..

Nei! Noe drastisk må gjøres, og det jævlig snart!
Det er flaut å si det, men de få Lsk vant kampen både på banen og tribunen.

Nei, det var skrekkelig, jeg har opplevd bedre stemmning på molde kamper!

Nei, vi kan klage på de på banen. Men de som var på SS i dag, fortjener faen ikke å stå der..

Som sagt, noen må handle seriøst kjapt!

BL

ja, det var dårlig greier i dag... stemte ikkje på banen og ikkje ss. kanskje det dårlige spillet smittet litt over på oss
Hansa-
Felt Z

Ole Brom

Merket allerede før kampen et kaldt gufs over hele stadion. Dette var definitivt IKKE vår kamp, verken på tribunen eller utpå gresset.

Kan faktisk ikke huske at SS har vært dårligere enn idag. Har tenkt og tenkt....har gått der i 24 år......

Stoffi

Det var skandaløst dårlig! Jeg sto litt bortenfor gjengen som sang, men stemte i med full hals hver gang i håp om å dra med meg fler, men det var tydeligvis å tro på nissen.

Men å si at Kanariene vant på tribunen, det er for dumt. For å være en såpass gjeng, så sang de ufattelig lavt. Man kunne aldri oppfatte noe av det de sang, det var som bakgrunnsstøy.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ole Brom

Quote from: "Stoffi"Det var skandaløst dårlig! Jeg sto litt bortenfor gjengen som sang, men stemte i med full hals hver gang i håp om å dra med meg fler, men det var tydeligvis å tro på nissen.

Men å si at Kanariene vant på tribunen, det er for dumt. For å være en såpass gjeng, så sang de ufattelig lavt. Man kunne aldri oppfatte noe av det de sang, det var som bakgrunnsstøy.


Det har vel litt med akustikken, er ikke tak over tribunen og da "blåser" syngingen vekk.

TcK

tror ikke vi trenger å finne noen å dytte skylden på.. det var glissent på tribunen, og bare en katastrofe på banen..

tror at soma/roma sangen blir helt kanon når den generelle stemningen er bra, canalplus ikke sender kampen, det kommer 5-6 tusen folk til.. osv osv..


tragiske greier.  :(

tck
Jesus elsker alle barna

espen


Kruxleiven


ekte kjuagutt

Enig i mye her.. utrolig skuffende idag.. selv når brann gikk opp i ledelse 1-0 virket d som og hele SS var i feriemodus...

d skuffar og stort når folk begynnar og gå fra BBB feltet før kampen e slutt..

snittalderen på storestå no e veldi lav.. og folk sytar ovar kor jævli mye bere d var før(godt mulig d var d) men kor e d blitt av alle som var på store stå før?? alle som lagde lyd?? de kan no faen ikje ha blitt for gamle og ha endt opp på sykehjem hele gjengen

espen

Veldig mange av dem sitter nå andre plasser, mens andre fortsatt er til stede på SS.. Problemet (tror jeg) er at SS mangler frontfigurer, det faktumet at snittalderen er liten har ingenting å si når problemet er at vi ikke synger. Vi trenger ledere som kan gå i front å holde nivået oppe, holde sangene lengre og ikke minst starte sanger når det blir stille...

Som jeg ser i andre klubber, som feks VIF, de holder sangene sine utrolig mye lengre enn hva vi gjør, vi tar to runder også stopper det. Eller så blir sangene ødelagt av klapping!

SS har forsåvidt leder per dags dato som drar i gang sangene, men de gjør det altfor, altfor sjeldent. Det er uholdbart at det er så lange perioder som er så stille. Det skjedde aldri på begynnelsen av 90 tallet..

Jeg tror løsningen vil være å samle isammen en slik gjeng som kan gå frem som frontfigurer og som kan "lære" de unge hvordan det gjøres. SS er en masse som er lett å lede, er kjernen stille er SS stille, synger kjernen synger SS.

Utfordringen blir faktisk å få til å samlet en slik gjeng, hvordan det skal gjøres og hvem som skal gjøre det.. Hvor kan vi finne de som allerede drar i gang sangene? Ikke minst, hvor er de gamle traverne? Leser de på bataljonen sitt forum? Skbrann?

Nei, jeg tror styret i BBB er de rette til å ta i ett tak her.. Få ordnet et organisert møte, catche den harde kjernen en times tid før kampen, få diskutert hva vi skal gjøre og hvordan vi skal gjøre det..

For som sagt, det er skandale.

ove

Quote from: "espen"SS har forsåvidt leder per dags dato som drar i gang sangene, men de gjør det altfor, altfor sjeldent.
.


Eg lurer på hvem du mener disse lederne er.

Professoren

Den som starter sanger må brøle ut i starten, og det må gjøres sakte. SS begynte bra i dag dvs halve første omgang, men også da skulle sangene panikk-synges igjennom på kortest mulig tid.

KennethS

Quote from: "espen"Skandaløst! Jeg må rett og slett si at jeg fikk en flau smak i munnen i dag. Det var dødelig stille i store deler av kampen i dag!
Jeg var til tider eneste på venstre del som sang, og hvis vi fikk igang noen sanger døde det ut fortere enn faen..

Nei! Noe drastisk må gjøres, og det jævlig snart!
Det er flaut å si det, men de få Lsk vant kampen både på banen og tribunen.

Nei, det var skrekkelig, jeg har opplevd bedre stemmning på molde kamper!

Nei, vi kan klage på de på banen. Men de som var på SS i dag, fortjener faen ikke å stå der..

Som sagt, noen må handle seriøst kjapt!


Enig det var utrolig dårlig idag, selv på 1-0 var det tragisk, på 1-5 var det mer forståelig, men uansett, eg var en av de som hold kjeft idag, imotsetning til tidligere, eg pleier ALLTID og synge.
tå på Brann

2rB


Brannfrelst

Du espen,stod du på c feltet igår? Ganske,ganske nærmt mot midtfeltet? Blondt hår,og roma drakt på deg?
2.10.07-Gullet kom hem!

Bekkalokket

"Soma e god nok for Roma" etc... Det er slike dårlige sanger som gjør at man ikke år rekruttert folk.

espen

Quote from: "Brannfrelst"Du espen,stod du på c feltet igår? Ganske,ganske nærmt mot midtfeltet? Blondt hår,og roma drakt på deg?


Roma drakt? PÃ¥ Brann kamp?

Nei, var nok heldigvis ikke meg.. Men jeg følte meg som den eneste som stod med Brann drakt.

Ole Brom

Quote from: "Bekkalokket""Soma e god nok for Roma" etc... Det er slike dårlige sanger som gjør at man ikke år rekruttert folk.


Istedenfor å kritisere slik som dette, hva med å prøve å hjelpe til å komme med bedre alternativer/sanger ?:)

grei

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Bekkalokket""Soma e god nok for Roma" etc... Det er slike dårlige sanger som gjør at man ikke år rekruttert folk.


Istedenfor å kritisere slik som dette, hva med å prøve å hjelpe til å komme med bedre alternativer/sanger ?:)


Det kan du godt si...men faktum er jo at han har rett. Det kan jo være greit å vite, selv om han ikke kom med et forslag sammen med opplysningen. Det er en masse mennesker rundt på Stadion som overhodet ikke kan tenke seg å stå på Store stå selv om de faller inn i den tradisjonelle supporterkategorien, og dette er det grunner til.

Toff

Vil bare si at det var latterlig å høre på ss i går. Da folk begynte å gå når det var 15 min igjenn begynte ss å synge at de svikter alldri Brann. Det kan godt hende det, men hvor var de i resten av kampen. Jeg satt rett bak ss og kan med hånden på hjerte si at jeg husker en gang ss sang og detr var rett etter målet til Ray. Ellers var det stille som i graven. Må si det da blir latterlig at man henger seg opp i at folk går på stillingen 1-4. Det er da man skal synge å vise at man støtter spillerene, det er da de trenger det. Det er skammelig og ganske flaut at en liten skare med kanarifugler skal klare å lage mer støy en ss i stire deler av kampen. LATTERLIG
off

grei

Quote from: "Toff"Da folk begynte Ã¥ gÃ¥ nÃ¥r det var 15 min igjenn begynte ss Ã¥ synge at de svikter alldri Brann. Det kan godt hende det, men hvor var de i resten av kampen. Jeg satt rett bak ss og kan med hÃ¥nden pÃ¥ hjerte si at jeg husker en gang ss sang og detr var rett etter mÃ¥let til Ray.  LATTERLIG


Du husker jo tydeligvis mer enn én sang da ettersom du nevner to ulike tilfeller av synging (jada jeg skjønte at dt evar en overdrivelse for å få frem et poeng). Du har rett i at flokken med Kanarier (kanskje i underkant av 100 stk?) lagde mer leven enn hjemmesupporterne.

Kruxleiven

Sannheten er vel at det er mange pÃ¥ SS som er som resten av stadion. De har gÃ¥tt der i mange Ã¥r og forlanger at varene blir levert. Skjer ikke det begynner de Ã¥ kritisere spillerne og latterliggjøre. "Brenn i helvete Peddi" og lignende var det det gikk i pÃ¥ SS i gÃ¥r.  Jeg hørte folk rundt meg si at de kommer ikke pÃ¥ neste kamp. Denne holdningen ble liksom kul. Det føltes mer rett at det skulle være sÃ¥nn enn at vi skal synge for et lag som ikke presterer.

At vi har mange medgangssupportere ogsÃ¥ blant den syngende garde aner jeg ikke hva vi skal gjøre med. For min egen del hjelper det heller ikke mye at det ikke akkurat var ville ultras tilstander pÃ¥ tribunen, men heller mer eller mindre den jevne mann/kvinne i gaten som var der. Min egen holdning og mange andres var annerledes mot VIF der vi tapte 4-0 i 2002 for eksempel. Ikke vet jeg hvorfor, men troen og atmosfæren pÃ¥ tribunen var helt annerledes. Jeg kan tenke meg Ã¥ synge  og ofre alt for et lag uansett hvordan det gÃ¥r for dem, men det laget heter ikke Brann. Er ganske lei hele laget egentlig. Begynner Ã¥ lure pÃ¥ om det finnes bedre ting Ã¥ gjøre pÃ¥ søndagen kl 1800. Jeg har sesongkort og kommer nok pÃ¥ resten av kampene i Ã¥r, men neste Ã¥r? Tja, men er vel avhengig av dette møkkalaget sÃ¥ da blir det vel i hvertfall en sesong til.

Klar over at sangene er så som så og at en del ikke liker dem grei. I don't give a shit. Alternativet er å vekke eldgamle slagere som Helstad sangen eller noe sånt til liv igjen. Nye melodier er det jo klin umulig å få inn i hodene på folk. Så da sier jeg velkommen til nye sanger bare de ikke går på rene kopier sånn som en som foreslo at vi skulle ha en sang med lekestue i (det er jo RBK som er mest kjent for å bruke lekestue begrepet) eller melkingen til kleinen. Soma roma rimet høres billig ut, men greit nok. Om folk på Hansa eller andre steder ler seg skakk i hjel av det so be it.

enavgutta


Erik

Sesongkortet mitt ryker neste gang Brann viser en slik forakt mot sitt publikum som mot Lillestrøm??? en dårlig kamp å folk griner som mammas gullunger.... Faen må dere skjerpe dere å støtte laget... ikke rart du sitter på Hansa!!!

Bekkalokket

SS- publikum viser seg her som de sanne "ny- supporterne" de er. "Vurderer Ã¥ ikke gÃ¥ pÃ¥ stadion..."? Har selv vært pÃ¥ hver hjemmekamp siden 1987, utenom nÃ¥r jeg  har vært vekkreist pÃ¥ ferie.Pluss en haug med bortekamper. Sitter nÃ¥ pÃ¥ Hansa pga av en dÃ¥rlig supporterkultur pÃ¥ SS.  Lite intelligente sanger etc...

enavgutta

Bare fordi vi er "sittesvin" så støtter vi ikke laget? Den får du ikke solgt noen steder. Hadde vi tapt Lillestrømkampen på ærli vis, hvor spilleren i det minste KJEMPET så er saken en annen. Fortsetter den forakten for supporterene som de har vist her, så forsvinner jævlig mange fra Stadda igjen. Medgangssupportere eller ei

Møllaren

Alltid greit å få høre at man ikke er supporter av
en som er født midt på åttitallet. Bønder.
Hansa er faktisk en meget bra tribune.
Perfekt for oss som ikke gidder å stå med 13 åringer og småjenter på SS.
øllaren

Stoffi

Quote from: "Møllaren"Alltid greit å få høre at man ikke er supporter av
en som er født midt på åttitallet. Bønder.
Hansa er faktisk en meget bra tribune.
Perfekt for oss som ikke gidder å stå med 13 åringer og småjenter på SS.


Sånne som deg, klarer vi oss faktisk veldig fint uten. Du var vel kanskje en av de som pep på Brann, eller slengte ut en mengde med dritt til spillerene.

I hvertfall, tydelig at det er lenge siden du har vært på SS. Prosenten av "voksne" har steget enormt siden i fjor.

Man skal nå for faen støtte laget i motgang og medgang. Rosenborg er det perfekte laget for deg, de vinner jo alltid, slik at du kan bli glad.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brannfrelst

Nå må vi ikke bli sur på hverandre her,vi må stå sammen... Om alle kunne vert litt mer positiv så kunne vi fått et knallgodt Store Stå... Vi heier alle på Brann,og vi skal støtte de i tykt og tynt! Tenk tilbake til 2002,så har vi hatt en god sesong i år... Vi kommer tilbake mot rbk...
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Rød makt på Hansa

Stoffi

Motgang, det er noe vi kjenner bra.  :)  Men vi er nÃ¥ fortsatt her, til tross for utallige  Styrer/trenere/spillere som har kjørt oss pÃ¥ ræv.

Vi skal nå komme oss over denne kneiken og.

To tap pÃ¥ rad er barnemat, Brann reiser seg igjen, og jeg har fortsatt et hÃ¥p, om at en dag, da vinner vi serien. La oss hÃ¥pe det ikke drøyer sÃ¥ lenge som til 2063.  :lol:

Jeg har også et sterkt håp om cupfinale. Har gode minner fra den forrige.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sotraanda

Cupfinalen har eg stor tro på. Har allerede bestilt hotellrom i Oslo. Et spørsmål som sikkert er ganske dumt å vanskelig for BBB å svare på, men er vi som er meldt inn i BBB sikret bilett til en evt. cupfinale? Håper på et ikke altfor hissig svar....
ater, heter, hater NFF!

Nixon

Merkelig at folk svartmaler situasjonen i Tippeligaen, men cupfinale, se det tror vi på. Vi kommer helt sikkert til å møte RBK i semien på Lerkendal. Sann mine ord for det er helt typisk!

Ellers synes jeg å huske at BBB har inngått avtale med Brann om cupfinalebilletter. Men kan selvsagt ta feil. Uansett bør man melde seg inn ganske kjapt da det kan bli snakk om ansiennitet pga for få billetter.

Synes ikke spørsmålet var dumt. Et skikkelig dumt spørsmål ville vært: Kommer BBB til å arrangere supporterfest i Spektrum dersom Brann kommer til cupfinalen?...:)

Da hadde du fått en skyllebøtte!
Rød makt på Hansa

Splinter

Quote from: "Møllaren"Alltid greit å få høre at man ikke er supporter av
en som er født midt på åttitallet. Bønder.
Hansa er faktisk en meget bra tribune.
Perfekt for oss som ikke gidder å stå med 13 åringer og småjenter på SS.


synes Møllaren her høres ut som en fornuftig kar, som jeg skulle skrevet det selv.

                         
______________hansa________________

Liakanari

Quote from: "Stoffi"Men å si at Kanariene vant på tribunen, det er for dumt. For å være en såpass gjeng, så sang de ufattelig lavt. Man kunne aldri oppfatte noe av det de sang, det var som bakgrunnsstøy.

DJ_ADG

eg har merket at mange mener at det é de unge som ødeleger på SS. eg e 15år og eg synger HELLE kampen, eg forsøkte å starte mange "klasikkere" mot LSK mn ingen va med å synge. På 3.runde kampen mot Hødd va d nesten ingen på SS, så vit eg kan huske var det bare meg og en til som sang der.

Og husk at det er vi unge som e fram tiden til SS. Og det er mange av oss som synger, mn det finnes også mange som ikkje synger. Men det er også mange i 20/30 årene som ikkje synger.

La oss gleme LSK kampen å se fram i mot de to neste hjemme kampene, første på mandag mot Rosenborg og så 1. august mot VIF. på de kampene må ALLE gamel som ung synge for full hals:
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

grei

Folk klager på at de har hørt kritikken 1000 ganger før. Men det må sies at å lese det siste innlegget der var som et deja vu, nøyaktig det samme som har vi har sett mange ganger før. Fremtidsargumentet virker veldig besnærende, husker det ble brukt for rundt ti år siden også, når folk snakket om for mange unge på Store stå. "Tenk hvordan det blir om noen år, når disse vokser opp, tenk så mange vi blir" liksom. Sannheten er at det ikke funker sånn, mange synes det er kult å stå der som ung men når de blir litt eldre identifiserer de seg ikke lenger med kulturen og så flytter de seg. Jaja.

Det er i hvert fall grunner til at de fleste litt eldre supportere ikke går på Store stå, sånn er det bare.

Fugl


kirsti

Fælt å sjå det mest fornuftige innlegget i diskusjonen komma frå ein LSK-supporter...
Alle må litt i seg sjølv. Kvar stemme gjer stor forskjell.
Honnør til "fjortisjentene" på søndag, dei er Brannsupporterar som fortener respekt. Dask på lanken til dei som gjorde narr av dei. Om dei hadde brukt stemmen til å synga skikkeleg istadenfor, hadde det vore god stemning.
Hugser på Nadderud i fjor, me tapte 6-0, men song og sto på. "6-0, seriegull" osv. Sjølvironi er ein god ting, det gjer vonde opplevingar enklare å bæra. "Vi e berømte..." burde ljoma utover Stadion mot slutten på søndag. Kampen var ikkje noko å sjå på, så ingen grunn til ikkje å konsentrera seg om å synga. Redd me kan få bruk for sjølvironien på måndag. Eg akter iallfall ikkje å sippe då, uansett korleis det måtte gå.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Syng for Brann

Quote from: "Fugl"


Takk! for det :) Synes dere LSK-fans er veldig hyggelige ogsÃ¥- :wink:  Gleder meg til hevn pÃ¥ Ã?rÃ¥sen! "kjepphøy" hehe

Go Up