• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Udugelig Opdal

Started by Møllaren, June 27, 2004, 19:01:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Hehe, kan være enig med deg der. Han svidde av mye muligheter både på og utenfor banen. Vi husker han vel best sportslig sett for Maradonamålet mot Molde. Greit ettermæle det.

Ricky

Ok, helt seriøst, både Nhleko og Rønningen har trekk som gjør dem uforenlig med spill i Brann. Ingen av dem har vist noen særlig vilje til å skjerpe seg eller å følge grunnleggende regler gitt av det sportslige apparatet i Brann, og da oppstår slike situasjoner som dette. Reagerer du også med å bli forbannet eller sur når du blir irettesatt av sjefen din, da er det ganske opplagt at du ikke vil få noen stor fremtid på den arbeidsplassen du er i. Det er i det hele tatt forbasket synd, siden både Nhleko og Rønningen SPORTSLIG sett holder mål for Brann.
Brann er mer enn søndag kl 18:00-19:45, og jobben til Peddien er mer omfattende enn å bare bedømme spillernes ballferdigheter og å sende avgårde faxer med bud på spillere.

Det er helt naturlig at supporterne "holder med" spillerne (idolene) når konfliktene først oppstår, og tar deres eller kameraters versjon av saken som sannhet. Bruk nå bare de små grå litt, sier bare jeg.
Mjelde, Bjørn Dahl og Peddien har alle sammen tiår med erfaring i Brann og har opplevd både triumfer og nedturer som Brannspillere. De er lokale skikkelser med hjertet sitt i Brann. De er ikke ute etter å ta noen, drive vendettaer, selge spillere for å tekkes investorer og bakmenn eller på andre måter bevisst ødelegge for klubbens fremgang.

Hvorfor er det de tre spillerne Normann, Nhleko og Rønningen som mener de blir "skviset ut" eller utsatt for en "vendetta" av det sportslige apparatet? Hva er det disse tre spillerne har til felles med hverandre, men ikke med de andre spillerne? Svaret går på holdninger og oppførsel. Avisenes kommentatorer (Strand og Pamer) gjør dessverre en like slett jobb som vanlig; de inntar tilskuerplassen sin på Stadion (eller foran tv'en sin med canal+?) og bedriver sin sidelinje-journalistikk ut ifra det. Er det noen som tror de har tatt så mye som én telefon til Brann før de begynte å lange ut om organisatoriske feilvurderinger og det glade vanvidd i Idrettsveien?

Nå håper jeg snart vi kan få slutt på dette fakkeltog-/vendetta-idiotiet og heller rette nesen fremover mot åpningen av transfervinduet og en særdeles spennende høstsesong hvor alt kan skje.

Straffe!!!

Et heidundrandes godt og saklig innlegg, Ricky!

Håper at vi kan prøve å få ro rundt laget og konsentrere oss om å støtte dem nå. Registrerte forøvrig den massive pipingen på søndag, og synes ikke noe om den uansett hvor sinnsykt rævva laget var.

Minner om at Brann også tidligere har gjort forsøket med å kvitte seg med en etablert keeper med utenomsportslige problemer, og erstatte ham med en nettopp for gammel U 21-landslagskeeper og uttalt kjempetalent. Jeg mente den gang at han var en mann for fremtiden og fornuftig å satse på, men ettertiden har vel vist at Martin Hollund ikke klarte presset, og det varte ikke lang tid før man måtte stoppe bussen og hente Vidar Valium.

Har forståelse for at det ligger mer bak denne saken enn hva som har kommet frem i media (og rykter fra Harald), men spørsmålet er om ikke vi burde søke å innhente en gammel luring som Frode Olsen eller tilsvarende. På tampen av karrieren, som støtte og utfordring for en talentfull keeper som KAN ta steget opp i toppen.

Bardehval

Var heldigvis på ferie mens skandalene gikk av stabelen mot henholdsvis LSK og RBK. Ser at enkelte mener at Opdal var skyld i 3 av 5 mål, jeg vil endog strekke det så langt som å gi han delvis skyld i det første og full skyld på de resterende 4. På det første får Sundgot gå alt for lett opp og heade i vei en løs ball en bedre keeper enn Opdal hadde tatt, på nr 2 er Opdal mer opptatt av ryggen til medspiller enn ballen og klarer på en fantastisk måte å la ballen gå over seg, returen og fomlingen på nr 3 er ganske enkelt klassisk, på 4 forlater han målet og er på vei ut mot cornerflagget og på 5 går en løs heading rett mellom beina og i mål. Nå er uansett dette historie, Opdal hadde neppe spilt på U21 dersom han ikke holdt mål, vi så alle hvor dyktig han var i de kampene han spilte i mai-juni ifjor, får han kontroll på nervene tror jeg han vil vokse uke for uke.

KennethS

Quote from: "enavgutta"Hehe, kan være enig med deg der. Han svidde av mye muligheter både på og utenfor banen. Vi husker han vel best sportslig sett for Maradonamålet mot Molde. Greit ettermæle det.



Maradona målet ja.... snakk om overdrivelse :D
tå på Brann

Sotraanda

Har du sett målet du KennethS?
ater, heter, hater NFF!

P-K

Ikke for å ødelegge, men målet til Toni når ikke Diego Armando sitt til toppen av skruknottene engang!

Flott mål for all del, men han finter ikke en eneste mann på veien, han løper bare forbi dem. Maradona tråklet seg over nesten hele banen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Ole Brom

Ja har sett målet te fettgeiten flere ganger og det kan ikke sammenlignes med Maradona sitt mål. Hvordan han klarte å få den feite ræven sin opp i slik fart lurer jeg fortsatt på ! Det eneste svaret må være at Molde spillerne var utrolig treige den dagen !

Men for all del, han skal få kredit for et fint mål.

Sotraanda

Quote from: "Ole Brom"Det eneste svaret må være at Molde spillerne var utrolig treige den dagen !.


Typisk det der, når en spiller en misliker gjør noe bra, i denne situasjonen scorer et klassemål så er det motstanderen som har en dårlig dag. Hadde det vært Winters som hadde scoret dette hadde folk gått mann av huse, "sett i gang fakkeltog for mannen, dobl lønnen". Gi mannen ros når han skal ha ros, han har fått sin ris, som dag har vært fortjent. Målet ble ikke kåret til tippeligaens beste 2003 pga motstanderene.
ater, heter, hater NFF!

KennethS

Quote from: "Sotraanda"Har du sett målet du KennethS?


Ja eg sto på SS som vanlig den kampen, og såg målet veldig Bra, var et veldig bra mål også, men og sammenligne det med Maradona sitt mål mot England i 1986 blir rett og slett for dumt, Toni løp rett fram hele veien, hadde en molde forsvarer tatt ut foten hadde han blitt stoppet, eller for og si det kort og bruke Toni sitt navn i samme settning som Maradona e et hån mot fotball elskere.
tå på Brann

Lefty

Ironisk nok er keeper Opdal flinkere til å TA straffer, enn å redde dem...

Xminator

Joda, han reddet 2 og scoret 1 og er dermed automatisk bedre til å ta de? Strengt tatt så tar han vel straffer når han redder, så tvilen får komme tiltalte til gode.

For et halvt år siden ble Rønningen æreskjelt av de samme som nå har et behov for å forlenge sitt eget ego med drit til Opdal.

Stå på Opdal!

Lefty

Quote from: "Xminator"Joda, han reddet 2 og scoret 1 og er dermed automatisk bedre til å ta de? Strengt tatt så tar han vel straffer når han redder, så tvilen får komme tiltalte til gode.

For et halvt år siden ble Rønningen æreskjelt av de samme som nå har et behov for å forlenge sitt eget ego med drit til Opdal.

Stå på Opdal!

Sotraanda

Lefy, ka er det du snakker om? Rønningen satt på felt L hele kampen, mens Thorbjørnson var 2 keeper.
Bare vent å se folkens, Opdal kommer til å bli nordens beste keeper om noen år. Glem no for helvete rønningen da, han er historie. Støtt vår første keeper de neste 10 år, Håkon Opdal.

Stå på håkon, så slutter vi denne diskusjonen!
ater, heter, hater NFF!

Strilen

Quote from: "Sotraanda"Lefy, ka er det du snakker om? Rønningen satt på felt L hele kampen, mens Thorbjørnson var 2 keeper.
Bare vent å se folkens, Opdal kommer til å bli nordens beste keeper om noen år. Glem no for helvete rønningen da, han er historie. Støtt vår første keeper de neste 10 år, Håkon Opdal.

Stå på håkon, så slutter vi denne diskusjonen!


Håper jeg tar noe så grunnjævlig feil, men beklager, jeg tror aldri Håkon blir verken Norges eller Nordens beste keeper. Men er eller helt enig at nå er det på tide å glemme Rønningen, på lik linje med Azar og ikke minst en løve fra Sør-Afrika. Hva angår Rønningen ihvertfall til neste år (når Brann spiller mot rbk igjen(ja, jeg vet også at det kan bli i cupen i år)).

Sotraanda

vel strilen, det er vel bare å gi mannen tid å vente å se. håper eg får rett ihvertfall. ja, la oss glemme disse 3 historiespillerne. 3 spillere som aldri mer spiller på staddaren i rød drakt.
ater, heter, hater NFF!

Xminator

Så det er bare tilfeldig at Opdal har vert så godt som fast på U-21? Det at han nå er for gammel på u-21 er jo bare enda en grunn til at han bør ta steget opp som eliteseriekeeper for å ikke stagnere.

Jeg tror også at Rønningen I DAG er en bedre keeper enn Håkon Opdal. Potensialet derimot, der kan Opdal ta 15 runder rundt Rønningen. Det som mangler er kamptrening, og som arbeidsgiver til norges kanskje største keepertalent er det en plikt å gi Opdal spilletid. Opdal vil svinge mer i prestasjonene de to neste sesongene, men på sitt beste vil han vise oss hva Rønningen var - en heller utrent middelmådig keeper.

Siden det er så populært å lire av seg påstander, her er min:
Brann med Rønningen er ikke en gullkandidat. Brann med Opdal er en gullkandidat.

Lefty

Quote from: "Sotraanda"Lefy, ka er det du snakker om? Rønningen satt på felt L hele kampen, mens Thorbjørnson var 2 keeper.


Ja, det er mulig... Men fyren var jo fortsatt under kontrakt med Brann, og det burde derfor FORTSATT IKKE være noen tvil om hvem han ønsket som vinner!

Lefty

KennethS

Quote from: "Lefty"
Quote from: "Sotraanda"Lefy, ka er det du snakker om? Rønningen satt på felt L hele kampen, mens Thorbjørnson var 2 keeper.


Ja, det er mulig... Men fyren var jo fortsatt under kontrakt med Brann, og det burde derfor FORTSATT IKKE være noen tvil om hvem han ønsket som vinner!

Lefty


Hadde det vært meg så hadde eg håpt mitt kommende lag vant, e jo det laget du skal være med i fremtiden.
tå på Brann

enavgutta

Vi får trøste oss med at Rønningen ikke har reddet et straffe i en kamp på 11 år ;-D

Sotraanda

Quote from: "Lefty"Ja, det er mulig... Men fyren var jo fortsatt under kontrakt med Brann, og det burde derfor FORTSATT IKKE være noen tvil om hvem han ønsket som vinner!

Lefty


Vel, hvorfor det? Laget som du skal spille for om en måneds tid og et par sesonger fremover møter laget som du har spilt din siste kamp for. Hadde vært lett valg for meg.
ater, heter, hater NFF!

Go Up