• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ivar Rønningen til Rosenborg!!!!?

Started by viks, June 24, 2004, 13:23:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sotraanda

Nå må vi ta å roe han litt ned her. Ivar sin overgang kan ikke sammenlignes med Azar sin. Men lurer på hva som har skjedd her. har Brathseth gått først til Brann, så til rønningen? Først til rønningen, så til brann osv osv...

Skal vi selge hele laget no eller??
ater, heter, hater NFF!

howie


Mr_Soma

Neimen om jeg vet Sotraanda.

Men dette LUKTER jo Frode Olsen lang vei!
Viking vil ikke forlenge med han, Brann henter han gratis.

Nei og nei.

Truls

Typisk RBK, nå synes de at Brann e faretruende for dem, så skal de kjøpe en av våre beste spillere.  (husker ikke hvem som sa det) <- Jeg tviler på de finner Brann særlig truende, når vi har vunnet 1/6 bortekamper i år. Og Rønningen er ikke en av Branns beste spillere. Han har vært god i år, men jeg vil ikke sammenligne han med Olofinjana, Soma og Kvisvik.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Geir

Her får Per Ove Ludvigsen for all den ventingen sin. Rønningen skulle jo ha fått kontrakten sin for lenge siden. KLart han blir lei av å vente hele tiden. Og nå har vi mistet en av våre beste og mest stabile spillere i år.
Dette må piddien ta ansvaret for. Nå bør han hete Per Ove Ludvig SEN.

Men snille brannledere, skaff oss noen erstatninger før det er for sent. Det er mye som kan oppnås denne sesongen, men da må vi ikke kvitte oss med alle de beste spillerne.
ndelig SERIEMESTER

Mr_Soma

Vet noen hadde mailen til Bjørn Dahl og Per Ove her for ikke lenge siden.

Kunne noen lagt de ut?

bd@brann.no?

Tenkte å sende en liten vekker til en av de... spørre om det vet hva de driver med der oppe.

Suppesupporter

Ivar og Azar pisser på klubblogoen til Brann. Det er en skam å gå til den klubben som ligger de fleste Brannsupporteres hjerte fjernest...!

Håper Brann seiler inn til medalje i år. Og håper Ivar ikke får nok kamper i RBK til å evt få med seg en medalje derfra. Så kan han sitte der med barten i postkassen!


Xminator

Dette løser flere problemer enn det skaper.

Egentlig litt merkelig at alle de som skrek høyest om hvor dårlig Rønningen var i vinter nå plutselig har mistet en gud :p

Og vi får penger for det  :lol:

Veronica

ka e d Brann tenker med?? Først selger de Seyi, no Rønningen.. Nei, begynner å miste troen på medalje no... :(
 Stolt og kry

azul

Quote from: "DrMeland"Av alle personer inne på dette forumet, er du den snodigste Azul...

takk, var redd ingen hadde oppdaget det !

At Opdal gjør noen brølere i sesongen er jeg villig til å godta. Skal Opdal bli en klassekeeper må han bli satset på, og dessuten ville Ivar gjort de samme tabbene uansett. Ivar var ikke akkurat våken på verken 1-1 til FFK eller 1-2 til Viking og det tyder vel på at han er "tilbake" i godt gammelt slag...

Mr_Soma

Men hva får vi for dette pakket da?

Max 2.mill! Det er det bilen til Riseth koster, og lommerusk å regne hos Bratseth.

Nå har Brann dekket julebordet ihvertfall,med sposorer.

Sotraanda

2 mill? Et par hundre tusen kan eg tenke meg.....
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Ja max 2 mill..... dvs opp til 2 mill ;)

Lukter 100 000... da har du kadetten til haugen.


Stoffi

Nå får faen med Peddien ta seg sammen. Nå mast vi vår TRYGGE førsteskanse. Han har ikke gjort en eneste tabbe hittil i år, og han er relativt ung for å være keeper.
Dette her er en skandale.
Ophaug er altfor usikker, og med han mellom stengene resten av sesongen, ja så sank vår tabellplassering med iallefall en plass.

Makan til idioti!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann e livet mitt :)

Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

2rB

Brann e livet mitt :)

Var då ikkje måte på då...
Kan eg minna om at BRANN (sans. v/POL) har takka JA til eit tilbud?

Eg ser det absolutt ikkje som noko tap.
Kanskje litt negativt på kort sikt - men dette er genialt når me ser LITT framover.

Brann e livet mitt :)

Joda, sikkert... Men hadde ikkje rosenborg komt md d tilbudet hadde jo han blitt her... Og vedder på at de har gitt et ganske godt bud og då kunne de ikkje la vær å si nei. D e rævbk som begynte å forhandle, for de skal ha en på benken i tilfelle... De har jo en keeper. Og når de kommer md et så godt tilbud,kan ikkj Ivar si nei heller. D e patetisk, d e sykt. Kofor skal alltid rævbk ødelegge for oss?? Skjønner ikkje kofor vi forhandler med de i d hele tatt.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Ole Brom

Quote from: "Stoffi"
Ophaug er altfor usikker, og med han mellom stengene resten av sesongen, ja så sank vår tabellplassering med iallefall en plass.

Makan til idioti!


Ja hvorfor ikke prøve Ophaug som keeper :) Hadde vært et syn !

Stoffi

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Stoffi"
Ophaug er altfor usikker, og med han mellom stengene resten av sesongen, ja så sank vår tabellplassering med iallefall en plass.

Makan til idioti!


Ja hvorfor ikke prøve Ophaug som keeper :) Hadde vært et syn !


Hehe, ja, han hadde nok vært en stor suksess.  :D
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

viks

Tror faktisk at Brann fikk rundt en million for han.

Registrerer at det er mange som maler spøkelser på veggen og spår dommedag. Vel, merk mine ord:

"Om ett år kommer dere til å gni dere i hendene over denne handelen"

Det tørr jeg faen meg vedde min oldemor på.

Så får vi se då, time will show, men eg er rimelig sikker på at POL og gutta her har gjort det rette valget!!!!!!!!!!!!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

KennethS

tå på Brann

KennethS

Quote from: "viks"Tror faktisk at Brann fikk rundt en million for han.



kor har du det fra? nekter og tro at Brann fikk så mye. Tipper max 1-200000.
tå på Brann

Karsten

Tror det var en av grunnene til at Opdal plutselig mistet "formen".. At
Rønningen konstant pusten han i nakken.. Er ikke særlig bra for en ung keeper, han trenger tillit.!

DrMeland

Quote from: "Xminator"Dette løser flere problemer enn det skaper.

Egentlig litt merkelig at alle de som skrek høyest om hvor dårlig Rønningen var i vinter nå plutselig har mistet en gud :p

Og vi får penger for det  :lol:


Hehe... Er inne på samme tanken! Alle har klaget i årevis over udugeligheten til Rønningen, alle de innihælvætes tabbene gubben har prestert hver tredje kamp.

Nå har mannen klart å stå i 12 kamper uten å drite seg ut og plutselig er han verdens beste keeper! Brann fikk 750.000,- for Rønningen + sparte lønnsutgifter. Ergo: Vi satser på landets største talent mellom stengene og bruker pengene fra trønderne til å signere ny kontrakt med Winters!

Hva er det EGENTLIG dere klager etter?
rMeland

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Anne

Vi klager fordi hver gang en spiller gjør det bra i Brann, selges han fortløpende. Det er så frustrerende at de ikke ser verdien i å bygge laget videre. Neida, stein for stein skal bygges, glem ikke det. Laget har vært byttet ut så mange ganger de siste årene at en kan bli svimmel av mindre.
De får dermed ikke kontuinitet og det er derfor Mons må melde om stein for stein i hvert eneste intervju den mannen gir. Noen må gi den mannen et vokabular.
Hvor lenge skal de slippe unna med dette?
Greit nok er det ikke spillerne jeg bryr meg om, men jeg bryr meg om resultatene, fremgangen. Hvor er den å spore når de endrer laget hele tiden?

Kontuinitet er stikkordet her.

Ser medaljene forsvinne nå.

Xminator

Du kunne ropt på manglende kontinuitet om det første som ble gjort var å kjøpe ny målvakt. Nå satses det på egen keeper. Stortalentet får den kamptreningen han trenger. På et nivå han er mer enn voksen nok til å prøve seg på. Du skal ikke se bort fra at det er Opdal og ikke Rønningen som blir kalt inn som erstatter for en skadet Johnsen på landslaget.

750 000 er veldig mye penger for Rønningen. Skjønner fortsatt ikke hva RBK tenker på, men jeg skjønner Brann...

Anne

Spørsmålet mitt er om Opdal er god nok til å være 1 keeper denne sesongen eller om vi må bygge stein for stein vedr ham også.
Det gjenstår å se.
Når vi nå ligger i teten er kun den beste keeperen godt nok.

Xminator

Tror ikke keeper blir det som eventuelt (og veldig sannsynlig) plasserer Brann trygt midt på tabellen. Til det er laget for ustabilt som enhet og mangler en del ferdigheter fremover på banen.

Det er tross alt snakk om 750 tusen kroner her. Og sparte lønnsutgifter. Og RBK har fått en keeper vi vet vil drite seg ut med gjevne mellomrom. En skikkelig hestehandel. Joda, det svir litt, men jeg er overbevist om at det svir enda mer for bartebøndene :) Og da går det litt opp i opp :p

Er det noen som er så naive at de tror Rønningen IKKE brukte kontrakten han fikk med RBK for å presse Brann både på lønn og kontraktslengde? Gi Rønningen kontrakt før? Det var ikke mye stemning for det her inne i vinter. Tvert imot tok mange til orde for å selge Rønningen. Noe jeg og mange andre avviste som totalt urealistisk. Hvem ville vel betale penger for en keeper som Rønningen. Nå vet vi svaret, og vi fikk 3 ganger så mye som vi kunne drømme om :p

Nixon

Rød makt på Hansa

Christian

Det som no bekymrer meg mest er hva vi eller rettere Brann gjør om Opdal skulle bli skadet. Plutselig er vi i samme situasjon som RBK var, med en andre keeper som ikkje holder mål...


Var utrolig deilig at Opdal i alle fall fikk en så bra start i buret.

Xminator

Quote- Rønningen er en voksen keeper med den erfaring som er nødvendig på dette nivået. Han kan komme inn og gi Espen nødvendig matching fra dag en. Samtidig er han parat og kompetent til å spille kamper hvis det er nødvendig, påpeker Bratseth.


Fra BT. Han er hentet nordover som andrekeeper.

Synest foresten 750 tusen er en mye bedre situasjon enn å risikere å miste Opdal. For det hadde vert alternativet om Rønningen fikk ny kontrakt med Brann.

/Xminator som nekter å se verden i sort og hvitt :p

Må også si takk til Rønningen for tiden han har vert i Brann! Om de velger å gi blomster i pausen mot Lillestrøm så er det applaus. Står han i mål for RBK mot Brann, så er han RBK spiller og får verken mer eller mindre piping fra meg enn Espen Johnsen. MEN han er RBK spiller nå.

Nixon

750 tusen er bra betalt. Gi pengene til TFL som kompensasjon for de han kanskje ikke får fra Herta siden Brann var så dumme å vise interesse...:)
Rød makt på Hansa

GhostDog

Synes det er mye grining vedrørende Rønningens tur til RBK og jeg synes de av supporterene som griner høyest bør kikke seg litt i speilet og si - jeg ville helt klart sagt ja til en arbeidsgiver, som under tvil vil gi meg jobb i 2 år og har gitt klar beskjed om at vi i fremtiden kommer til å satse på en annen arbeidstaker, fremfor en som vil gi meg jobb i 3,5 år... Faen heller - enkelte supportere kan være såå patetisk!
At Brann selger Rønningen og satser på Opdal - so what? Det har vel vært klart at Opdal er keeperen for fremtiden? Hvorfor sutre over at Brann satser på en "lokal" spiller i stedet for en reservesvenske?? Hvor er lokalpatriotismen da? Opdal har en tabbekvote og kan bli mer stabil - Rønningen har stått bra bak et godthttp://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=63892
Rønningen har gjort en jobb, fått beskjed om at han ikke er førstepri i fremtiden og får et kontraktsforslag som sikrer han jobb og lønn i nesten dobbel så lang tid som den han har fått av Brann. Dessuten er det Branns ledelse som selger ham - ikke Rønningen selv..
Samtidig er det greit av Brann å motta 750' for ham - han har i mange år bevist at han ikke blir noe "landslagskeeper" - til det er han alt for ustabil, så jobben med å få Opdal i toppen kan likegodt starte i år. Brann kommer vel ikke til å vinne serien i år - til det er mannskapet for svakt - spesielt nå når Olof og er på vei ut dørene. Ikke noe hadde vært mer morro enn om jeg her tar skrekkelig feil.. Men da er Rønningens overgang egentlig helt ok, siden Opdal da har spillt glimrende..

5 år sa Mjelde - så da får vel vi som supportere gi ham det - som ledelsen i klubben har gjort ved å ansette ham.
Får Brann inn de offansive spillere som klart mangler i år så kan Brann ha noe å gjøre i toppen neste år. Med dagens mannskap har de ikke noe å by på i CL f.eks. annet enn som "walk over mat" for bedre lag.

Men vi vinner cup'en!

Og til neste år.. ;-)
 Beer a day keeps the doctor away!

Nixon

Rød makt på Hansa

Bjarte

Quote from: "GhostDog"Synes det er mye grining vedrørende Rønningens tur til RBK og jeg synes de av supporterene som griner høyest bør kikke seg litt i speilet og si - jeg ville helt klart sagt ja til en arbeidsgiver, som under tvil vil gi meg jobb i 2 år og har gitt klar beskjed om at vi i fremtiden kommer til å satse på en annen arbeidstaker, fremfor en som vil gi meg jobb i 3,5 år... Faen heller - enkelte supportere kan være såå patetisk!


Har ingen problemer med at du har andre meninger enn hva vi har. Og som alle andre saker som vedgår Brann, så kan man også her spørre 100 supportere og få 100 forskjellige svar. Er alle de 99 som ikke svarer slik du gjør patetiske?

Jeg står fortsatt inne for at JEG mener det er helt på trynet at Brann selger til rbk. Jeg står fortsatt inne for at JEG synes det at han går til rbk gjør saken mye verre. Da er det jo helt uinteressant at noen av dere mener noe annet (i forhold til BT altså, ellers er det faktisk interessant at andre mener noe annet enn jeg). Det var jo jeg som ble spurt, ikke dere.

Kanskje det at jeg er en gammel, gretten gubbe gjør sitt til, men etter 31 år på Stadion har følelsene tatt over. Har aldri påberopt meg å tenke logisk når det gjelder Brann eller fotball. Hos meg er det kun følelser, ene og alene. Kanskje det er derfor jeg også aldri vinner i tipping. Og dersom jeg hadde 100 000 kroner og kunne med 100% sikkerhet vite at Brann tapte en kamp på Oddsen, hadde jeg faktisk ALDRI allikevel tippet mot Brann. For Brann betyr mer for meg enn penger, og i mine øyne hadde jeg da tjent penger på Brann sin bekostning. Fornuftigt? Nei, sikkert ikke, men slik er det bare.

Dette er skrevet som privatperson, men jeg skjønner godt at det kan bli tatt som BBB sin offisielle mening. Det er det altså ikke!

DrMeland

Den eneste forskjellen fra denne sesongen til sesongene tidligere har vært at Rønningen ikke har gjort tabber som direkte har resultert i scoring slik som tidligere.

Synes denne debatten viser at historiekunnskapene og langtidshukommelsen svikter... Hvor mange ganger har ikke du som leser dette stått på Stadion eller sittet foran tv-skjermen og revet deg i håret av Ivar Fomlekopps urolige krumspring? Hvor mange vanvittige tabber har ikke du sett mannen gjøre på de enkleste skudd og innlegg? Rønningen kommer alltid til å være en god keeper, men som dessverre er upålitelig fordi du vet aldri hva tullingen kan finne på å gjøre.

PS! Han prøvde å drepe meg en gang så egentlig er jeg glad han er vekk! Tabbene mot Sandefjord førte til hjertestans i flere sekunder og hadde jeg vært 20 år eldre eller 30 kilo tyngre hadde jeg ligget 6 fot under nå...
rMeland

GhostDog

Quote from: "Bjarte"
Quote from: "GhostDog"Synes det er mye grining vedrørende Rønningens tur til RBK og jeg synes de av supporterene som griner høyest bør kikke seg litt i speilet og si - jeg ville helt klart sagt ja til en arbeidsgiver, som under tvil vil gi meg jobb i 2 år og har gitt klar beskjed om at vi i fremtiden kommer til å satse på en annen arbeidstaker, fremfor en som vil gi meg jobb i 3,5 år... Faen heller - enkelte supportere kan være såå patetisk!


Har ingen problemer med at du har andre meninger enn hva vi har. Og som alle andre saker som vedgår Brann, så kan man også her spørre 100 supportere og få 100 forskjellige svar. Er alle de 99 som ikke svarer slik du gjør patetiske?


Nope! At andre har avvikende meninger er i og for seg ikke noe patetisk - skulle bare mangle, men at dere går ut mot Rønningen fordi han ev. skifter arbeidsgiver til en som ønsker å signe en 3,5 års kontrakt med bedre lønn enn den Brann tilbyr, som i tillegg har sagt klart ifra om at de ønsker å satse på Opdal er meg helt uforståelig. Følelser eller ikke - en kan ikke alltid gjemme sunn fornuft bak et teppe av følelser fordi det passer slik. Det er grunnlaget for mitt krasse utsagn.
For meg virker det som om man skal på død og liv skrike opp bare fordi en spiller går til RBK. Ville ikke sagt noe om det hadde vært Olof som gikk den veien - han er en forsterkning i motsetning til Rønningen som ikke er noen guru i mål.. Det er nå min mening.. ;-)

Opdal fikser biffen, har en lang karriere foran seg og kan bli enda bedre, Rønningen har hatt lang tid på seg - er nådd et nivå som ikke er godt nok og blir vel ikke mye bedre enn det han nå er.

Så den saken er vel grei?
 Beer a day keeps the doctor away!

Ricky

Lunner, Vålerenga, Grindvoll, GKS Katowice, Lillestrøm, Walsall, Brann, Rosenborg. Høres dette ut som en klubbspiller, egentlig?
Vi skal nå bare være glad at det løste seg som det gjorde; hva om Brann ikke ville selge nå, og heller tvinge ham til å fullføre kontrakten? Hadde det kostet oss poeng..? Eller om vi hadde signert toårskontrakt i fjor høst, for så å ha fått en forespørsel fra RBK i sommer. Ville ikke Rønningen vært akkurat like keen på en overgang da også?

Vi fikk en god pris, og vi får si oss fornøyde med de vurderingene Brann-ledelsen har gjort. Det ville ha vært gale-Matias å forlenget kontrakten til Rønningen i fjor etter alle blemmene, og det ville heller ikke ha vært noen god ide å dumpe det eneste virkelig store keepertalentet vi har hatt i Hordaland de siste xx årene. Klassekeepere er så godt som aldri til salgs, så da måtte vi ha nøyd oss med sekunda vare i all overskuelig fremtid (dvs reservekeepere fra andre TL-klubber). Denne gang var det Rønningen som hadde valget mellom Branns kontraktsforslag som innebar førstelagsspill, og RBKs kontraktsforslag som innebar benkesliting ut karrieren. Han sa selv at valget var enkelt, og ergo er det ikke en spiller som fortjener å ha Brannlogoen på brystet.

Sharpy

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Stoffi

Quote from: "Sharpy"Problemet Rønningen var et problem fordi han var så mye bedre enn sine konkurrenter at Mjelde ikke hadde noe annet valg enn å putte ham i goalen.


Litt dumt å ta en liten setning ut av en stor tekst, men leser du virkelig hva du skriver?

Brann skal alltid ha den beste keeperen i mål, og det er da ikke et problem at vi har en god keeper. Rønningen kunne vært i Brann i mange flere år, og er faktisk en mann for fremtiden.

Hvis Opdal lykkes, så har vi han i like mange år som Rønningen kunne vært her, for så snart vi får en god keeper, så blir han solgt til utlandet eller en annen klubb.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sharpy

Ja, det går litt fort i svingene innimellom. Jeg ser at det var dårlig formulert.

Samtidig er det vel ingen tvil om at Brann hadde et sterkt ønske om at Opdal skulle danke ut Rønningen, og at det sånn sett var et problem for Brann at Rønningen ikke lot dette skje.

Som du kanskje også leste i innlegget mitt sier jeg at Rønningen fort har seks gode år igjen på fotballbanen, og som deg har jeg mine tvil om vi kommer til å beholde Opdal noe lenger enn det. Slår Opdal igjennom forsvinner han fort om tre-fire år.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

Men uansett så må Brann hente inn en ny keeper i sommer, ka skjer hvis Opdal blir langtidskadet nå? Da har vi et STORT problem. Tror ikkje Johan Thorbjørnsen e god nok for eliten ennå, ihvertfall ikkje hvis det e snakk om mange kamper han må spille.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "KennethS"Men uansett så må Brann hente inn en ny keeper i sommer, ka skjer hvis Opdal blir langtidskadet nå? Da har vi et STORT problem. Tror ikkje Johan Thorbjørnsen e god nok for eliten ennå, ihvertfall ikkje hvis det e snakk om mange kamper han må spille.

enavgutta

Jeg vil bare føye meg inn i rekken over dem som mener dette er trist. Rønningen kan ikke klandres, han tenker økonomi og fremtid. Synes det er en horribel avgjørelse og ikke gi en av våre beste spillere en solid tillit og kontraktslengde. Brann ledelsen har igjen vist sine umodne trekk.

KennethS

Quote from: "Ole Brom"



Brann bør hente en keeper som kan gi Opdal kamp om plassen, altså en 1/2 keeper.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Ole Brom"



Brann bør hente en keeper som kan gi Opdal kamp om plassen, altså en 1/2 keeper.


Mente ikke en tredje keeper som står sist i rekken men at brann bør hente inn en keeper til og ha 3 keepre i Brann :)

BrandonBoyd

La merke til at evig umodne azar karadas var ute i avisen og sa at Brann hadde skutt seg selv i foten...må si at eg blir rimelig sint over det faktum at den ungen der føler at han har nok innblikk i Branns vurderinger til å komme med slike utsagn i avisene..litt rart at han mener noen skal ta hans ord seriøst etter uttalelser om aldri mer spisspill i norsk eliteserie, kontra litt mer lønn,og så er det greit..

Eg kjenner en hore azar...det gjør vi alle...så hold kjeft..
avid hansen til Brann!drivende go og teknisk sentral..akkurat det vi trenger!!!

Go Up