• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvifor så dårlegt song utval?

Started by Yngve, June 22, 2004, 21:40:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Yngve

La særleg på sist heime kamp mot Fredrikstad kor utruleg lite song repetoar dagens SS har, hovudsakleg er det ein 4-5 songar som går om igjen og omigjen kamp etter kamp. Kvifor dette? er dei gammle songane for kompliserte? har ikkje dagens unge SS høyrd dei gammle songane? eller kva er det? Og å syng "å selv om vi rykkar ned gjør vi alt for Brann for det.." når me ledar 4-1 er jo heilt på trynet, hadde me låge under 4-1 så skulle eg skjønt det, men ikkje når me leder kampen og faktisk kjempar om tredje plass på tabellen..
Like tåpligt er det å synge "kan vi høre bøndar synge" når me faktisk kan det, klart og tydlegt.. Hadde det vert det faktum at FFK hadde hatt med seg like mange og me ikkje kunne ha høyrd dei då hadde eg skjønt det, men ikkje når me høyrer dei klart og tydlegt..

Ein annan ting eg merka meg på FFK kampen var den evinlege 2 stemte synginga, den er eit gammalt problem så den skal eg ikkje rippa opp i. Men der eg stod, til høgre for inngangen, heilt nede så var det ein fyr som var fantastisk god til å¨synge og til tider å starte songar, men heile tida i utakt med den sida som sang, og så fort nokon gjorde han oppmerksom på det vart han provosert og ville banke vedkommande som nemde det for han (Ikkje meg..). Har nokon gong gong uttrykket "kan vi høre bøndar synge" passa, så var det då.. Skal folk reagere slik når andre gjer han oppmerksom på slikt vert det aldri noko betre..

Mr_Soma

Quote from: "Yngve"særleg,heime,utruleg,song,hovudsakleg,ein,songar,kvifor,dei,songane,


Kan vi høre bønder synge? Nei... Nei ;)

grei

Quote from: "Yngve"år me leder kampen og faktisk kjempar om tredje plass på tabellen..
Like tåpligt er det å synge "kan vi høre bøndar synge" når me faktisk kan det, klart og tydlegt..


Ja det er jo nesten flaut. Denne sangen "trigges" av at motstanderfansen har gitt lyd fra seg. Det vil si at de enste gangene vi hører denne sangen, er når vi faktisk hører "bønder" synge. Ironisk nok. Da denne sangen ført ble innført var den selvfølgelig myntet på situasjoner hvor det er stille som i graven hos motstanderne, som rett etter at de har sluppet inn mål (som når engelske supportere synger "you're not singing anymore" til Kroatias tilhengere.

Dette er symptomatisk for et manglende gangsyn som råder nå til dags, det er sjelden sangene som synges passer til konteksten sånn som de gjør andre steder (sjekk denne tråden for eksempel på der sangene er tilpasset situasjonen). Vanskelig å si hva som kan gjøres med dette, men å gjøre folk bevisst på problemstillingen kan hjelpe.

Kruxleiven

Det er meget mulig at Yngve ikke er ute etter dette svaret, men i fjor var sangrpereroaret enda dårligere. Jeg synes det er merkelig at ting blir tatt opp på feil tid også sier man at det har aldri vært dårligere enn nå. Fakta er at det har vært langt verre enn nå. Når det er sagt så vil jeg også ha nye sanger, og jeg vet det jobbes med det. Soma har i hvertfall noen sanger nå, men jeg må si jeg er rimelig  forvirret over hvilken vi skal bruke. Hey Jude varianten var i hvertfall en slager på båt 2.

Er ikke med på "kan vi høre bønder synge". Synes ofte vi har problemer med å høre oss selv synge, men problemet er at dere hører motstanderfansen på Hansa. Vi på SS gjør det ikke så godt fordi de blir overdøvet i vår egen sang (som igjen Hansa ikke hører). For min del kan man like godt droppe hele sangen.

Sotraanda

Det blir for dumt når FFK-supporterne stiller 500 stk og synger jævli bra, å vi på SS som ikke akuratt runget over hele stadion klarer å synge "kan vi høre bønda synge, nei nei..." Eg sang ikke med å fatter ikke hvorfor den synges. Greit når det står 5 tromsø supportere å holder kjeft, men alt til rett tid!
ater, heter, hater NFF!

Ole Brom

Quote from: "Sotraanda"Det blir for dumt når FFK-supporterne stiller 500 stk og synger jævli bra, å vi på SS som ikke akuratt runget over hele stadion klarer å synge "kan vi høre bønda synge, nei nei..." Eg sang ikke med å fatter ikke hvorfor den synges. Greit når det står 5 tromsø supportere å holder kjeft, men alt til rett tid!


helt enig, la oss heller konsentrere oss om å støtte laget vårt. Er dritlei denne synsingen i tide og utide, drit no i pakket og heller støtt gutta våre !

howie

Det der er sant...
Mot FFK så var det noen som prøvde å få i gang "kan vi høre bønda synge" når FFK står og synger og skriker som aldri før...

Jeg begynte og lure på om dei faktisk tenkte over hva de sang her altså...
Kun siste del av 2.omgang den sangen kunne taes i bruk, nesten ikke da heller...

Go Up