• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forbannada møkkaspillere

Started by azul, June 22, 2004, 13:06:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

azul

man kan godt skylde på en horribel bane (trodde viking stadion var ny, jeg, ballen humpet jo som på en på ker på jæren) og at nevland og co treffer på sjansene sine for engangs skyld, men -

brannspillerene står og ser på viking når de kom i angrep ?

hvorfor må det være så stor forskjell på hjemme og bortebane ?

flott at vi har tatt 5 av 6 hjemme i år (den statistikken kan fort blir svakere når kyllingene og bartemennene kommer i de 2 neste kampene), men tape for lag som sogndal, stabæk og viking er bare utrolig når vi ser på spillemateriellet vårt - fullstendig ufattbart !

Det mest irriterende e at det skjer i sesong der spenningen i toppen fortsatt er der- bartelaget har ennå ikke fått "flyten" og tromsø selger seg ut av toppdiskusjonen

tror dessverre at mitt tips om en plass midt i sumpen i år igjen slår til, igjen....

Bantex

her har brann spilt bra i det siste også kommer det et tap og da er du der og tipper de rett ned, alle har dårlige dager på jobb
i vinner hele driten i år!

Gullet får vi på staddern i årets siste hjemmekamp, mens hele stadion står å synger "Vi vinner serien i år......."

Opptimist? Nei, bare en godtroende realist med hjerte i BRANN!!!!

Xminator

Vi fikk et uheldig mål i trynet, Viking hadde den dagen der de var effektive, og i motsetning til resten av sesongen hadde vi ikke griseflaks når motstanderen får en sjanse.

Sånne kamper skjer, om du tror Branns lag årgang 2004 er godt nok til å vinne samtlige kamper, så er det jo litt blåøyd.

Kan ikke si jeg er misfornøyd med innsatsen eller kvaliteten på spillet. Og når vi scorer på 2 av 6 sjanser så er jo det egentlig meget bra. Vi taper fordi Viking er effektive.

Det eneste jeg er misfornøyd med er første målet der Ophaug driter seg ut og Rønningen ikke følger med.

Nixon

Apropos Rønningen: Noen på båten mente at vi har sett det beste fra han i år. Nå som han har fått kontrakt så trenger han ikke å storspille i hver kamp lenger. Kanskje noe i det at han kanskje er best når han har kniven på strupen?
Rød makt på Hansa


azul

Quote from: "Xminator"Vi fikk et uheldig mål i trynet, Viking hadde den dagen der de var effektive, og i motsetning til resten av sesongen hadde vi ikke griseflaks når motstanderen får en sjanse.

Sånne kamper skjer, om du tror Branns lag årgang 2004 er godt nok til å vinne samtlige kamper, så er det jo litt blåøyd.

Kan ikke si jeg er misfornøyd med innsatsen eller kvaliteten på spillet. Og når vi scorer på 2 av 6 sjanser så er jo det egentlig meget bra. Vi taper fordi Viking er effektive.

Det eneste jeg er misfornøyd med er første målet der Ophaug driter seg ut og Rønningen ikke følger med.



Noe er feil når de gang på gang driter seg ut i slike kamper. Vinne hver kamp, nei, men å la de spasere rundt sekstenmeteren og satse på "flaks" og "viking skårer aldri" ?

De hadde faktisk ikke vunnet en kamp der nede, hittil, og en må forvente at de faktisk ikke får skjelven og slutter å spille når de må reise mer enn 20 min til kamp. Brann har et lag som kan være med hele veien i år, men faller for eget grep; innsats !!!

møkkaspillere !!!

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

enavgutta


Ole Brom

Tenk om vi hadde hatt en "normal" hjemmesesong, hvor mange poeng hadde vi hatt da ? Da hadde vi lagt i sumpen deluxe !

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

KennethS

Nå når Olofinjana forsvinner kan vi belage oss på å rase litt nedover tabbellen, for dagen Brann midtbane e utrolig dårlig, uten en erstatter så tror eg vi toppen havner på 5-7 plass.
tå på Brann


DrMeland

rMeland

Xminator

Shoo hold kjeft pessimister :p Viking har 7 målsjanser mot oss på hjemmebane og vi syter? Hvorfor scorer ikke brann på 4 av sine 7? Noen kamper er slik.

Vi taper på stolpe inn/stolpe ut og det må vi kunne akspetere. Brann spilte til tider veldig bra og innsatsen er det ingenting å si på.

Resten av sesongen? Haugen-Guntveit som sentral midtbane har kanskje ikke stjernenavn, men det er en veldig god midtbane. Den har andre kvaliteter enn det Olofinjana tilførte ja, men i forhold til de andre lagene i tippeligaen er den en av de beste. Kvisvik i form hever midtbanen enda mer. Kvisvik ute av form er fremdeles en av de beste venstrekantene i tippeligaen.

Om vi ikke får tak i en spiller av kaliber Hassan, så bør vi gi Storesund og Walde sjansen. Om vi kommer på 6 plass, men har gitt de to storparten av kampene resten av sesongen kan det fort bli en mye bedre invistering enn 5 mill på en middelmådig svenske.

DrMeland

Quote from: "Xminator"Resten av sesongen? Haugen-Guntveit som sentral midtbane har kanskje ikke stjernenavn, men det er en veldig god midtbane. Den har andre kvaliteter enn det Olofinjana tilførte ja, men i forhold til de andre lagene i tippeligaen er den en av de beste. Kvisvik i form hever midtbanen enda mer. Kvisvik ute av form er fremdeles en av de beste venstrekantene i tippeligaen.
rMeland

Xminator

Siden du nevner Stadheim og burde nevnt Bolset, de spiller midtbane på et lag som til de grader ikke er i nærheten av Brann over tid. Les igjen en av de beste. Ikke DEN beste.

Slik Olofinjana har spilt til nå er ikke Guntveit/Haugen en vesentlig dårligere midtbane. Og jeg gjentar at Kvisvik som mot Viking er bedre enn de fleste venstrekanter i tippeligaen. Legg merke til de fleste

DrMeland

Den er for enkel... At vi skaper en del på Viking Stadion har vel så mye med Vikings forsvar å gjøre som vårt lag. Viking har 3 landslagsaktuelle forsvarsspillere og ingen spilte mot oss (B. Dahl ble skadet etter ca 20 min) Vikings forsvar bestod da av en spiss på høyreback, en midtbanespiller på venstreback, en udugelig midtstopper i Frode Hansen og ungutten Gabrielsen som fortsatte der han slapp i fjor da han ga oss to mål.

Det er ikke det som skjer i første omgang som bekymrer meg, det er det som skjedde i andre...
Midtbanen vår blir utspilt! Cato og Helge blir løpende i mellom, duellene tapes, andreballene vinnes ikke og Viking får stå høyt med hele laget og starte angrep etter angrep. Har sans for både Cato og Helge men de utfyller hverandre ikke, og medaljer kan vi se langt etter uten flere kreative spillere på midten.

At hele vårt angrepsspill skal hvile på Kvisen er mye forlangt, selv for oss bergensere:)
rMeland

Xminator

Har ikke det vert Vikings forsvar stort sett hele sesongen da?

Så du samme førsteomgang som meg? Satt igjen med ett inntrykk av at Brann overspilte Viking jeg :p Drite oss ut på manglende innsats som de svaret minuttene i andre omgang har vi gjort før - med andre spillere på midten. Hassan var ikke mye hjelp da vi gikk på 7-1 mot Stabæk?

Og det var tross alt samme midtbanen som vant mot Tromsø.

Jo, vi trenger forsterkninger. Tror likevel ikke det finnes spillere som Brann har råd til å kjøpe OG som styrker laget. Vi trenger spillere som vi vet kan styrke laget. Ikke en ny Razanauskas eller Alonso Solis. Grindheim har kanskje talent, men å tro han som unggutt kan gå rett inn på midten til Brann, styrke laget og spille godt hver kamp er å tro på julenissen. Vi kan godt hente et så stort talent som han tross alt er, men det er da med tanke på sesongene som kommer, ikke denne sesongen.

Og så er jo RBK etter gutten også, så da snakker vi om 5-6 millioner MINIMUM.

Er fortsatt overbevist om at Hassan er det mest realistiske av alternativene for norsk midtbanespiller som kan gå rett inn på laget som forsterkning.

TFL kan fort bli dyr også. Branns forespørsel om pris har ødelagt sjansen for frigivelse fra Herta og dermed en del kroner for TFL. Så for å få TFL er det sannsynlig at Brann må betale Herta OG TFL en pen slump penger før han begynner å hente ut millionlønn...

Laget vi har i dag er godt nok til en 4. plass. Det blir til syvende og sist snakk om tilfeldigheter og form.

roger

viking hadde jo Brede Hangeland Dahl å pereira tilegare di e jo landslagsklasse alle av di.... dahl va m i 20 min d va alt ........... må jo ha litt å si d :o

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Go Up