• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Når det nå ikke blir Hassan

Started by Nixon, June 22, 2004, 09:42:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Når det nå ikke blir Hassan som skal erstatte Olofinjana, så lurer jeg på hvem som skal overta. Skal Brann hevde seg må de hente en spiller fra øverste hylle. Dvs norsk landslagsklasse. På landslaget spiller Hoset og Andresen mer eller mindre fast. Begge er vel ganske så uaktuelle vil jeg tro. Så hvem skal overta?
Rød makt på Hansa

Xminator

Kan ikke si jeg har noen gode alternativer til Hassan. Og som ikke koster penger :p

Det beste vi kan håpe på er at Sogndal rykker ned og at vi får slakte ett par spillere derfra. For årets sesong er jeg ikke veldig optimistisk med tanke på forsterkninger.

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

De pengene Brann sitter med nå er det jeg mener med "småpenger" :p Tror ikke det er en tippeligaklubb som selger noen av sine spillere for en fornuftig pris. Vi skal tross alt ha noe klart bedre enn Haugen/Guntveit. Samme nivå under kontrakt tipper jeg går på 1-3 mill, klassen litt bedre 3-10 og "hever laget klart" 10->

Har før sagt at norske spillere i utenlandske klubber (unntak stjerner som carew/solskjær/flo) er billigere enn tilsvarende kvalitet i norske klubber. De som kan være aktuelle i 1. divisjon spiller vel for de beste klubbene, og tar seg like godt betalt for kvalitet som eliteserieklubber. Unntaket er de klubbene som rykker ned og har spillere som ikke vil spille i 1.

Ser foresten at Mjelde fortsatt drømmer om Hassan ;)

Morten Fevang eller Roger Risholt hadde vert intressante navn?

B.B.

Christian Grindheim hos Haugesund e et ungt talent som kanskje vil vokse med nye oppgaver. Han e allerede stjerne i Haugesund og e drivende god offensiv. Kanskje en mann for Brann?

I tillegg har vi jo disse guttene i Sogndal. Tror imidlertid de blir litt vel dyr i denne omgang.

Sannsynligvis ender vi opp med en polakk, svenske eller islendig som ingen har hørt om før.. Uansett kem som kommer så har eg troen på at peddi og Mons klarer å hente inn noen som forsterker laget. Vi trenger minst en offensiv midtbanespiller, det e det ingen tvil om!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Ole Brom



fettnok

kor kommer olofinjana fra? han kommer fra afrika, å i afrika kan vi kjøpe mange gode spillere til en billig penge....
ette går aaaaaldri bra!

Sotraanda

Seyi var et lykkelodd. Vi finner aldri en som han igjen til 1 enkel mill!
ater, heter, hater NFF!

grei

Nesten litt umoralsk hvordan vi tenker om dette. Kjenner overhodet ikke til klubben han kom fra, men de fikk altså 1 million for han. Det kan godt være det er mye penger for den klubben, men her skal vi, etter å ha hatt mannen relativt kort tid, og ikke hatt en dritt med talentutviklingen han har gått igjennom som ung,  håve inn flerfoldige millioner for mannen, og det mens enkelte sutrer og mener vi burde hatt mer for han.

Sånn sett har jeg ikke noen stor sans for for mye av kritikken av RBK og deres såkalte "støvsuging"/"utbytting" av spillermarkedet. Vi ville gjort det samme selv, og vi gjør det i land der vi har råd til det!

monzilla

grei, der lyser du opp en side av saken som jeg aldri har tenkt på før... må faktisk si at jeg er absolutt helt enig med det du skriver...


Mr_Soma

Nå hørte jeg på sporten at RBK snuser på godeste Christian Grindheim på Haugesund. Synes Brann bør vurdere han sterkt ved siden av Trond Fredrik Ludvigsen.

Superjack

Ville ikke avskrive Hassan helt enda.
Får vente til juli.
Kortene holdes tett til brystet.
Tror ikke POL tar det Hassan har uttalt til VG for god fisk før de har snakket med han personlig.
Brannsupporter.

HappyRoy

Christian Grindheim på Haugesund vil være en absolutt forsterkning for Brann. Mjelde lekte lit med tanken da han ble intervjuet i forbindelse med en av treningskampene mot FKH. Han regnet imidlertid med at han kom til å bli for dyr... men nå finnes det jo frisk kapital. Er overbevist om at Grindheim er den rette mann.

Videre så varmer det innerst i hjerteroten å høre at Hassan KAN være på vei. Gikk nesten frysninger nedover ryggen min da jeg leste om "nyheten" på SkySports. Om det blir noen overgang tviler jeg imidlertid på.

Noen av Sogndalguttene vil også være gode forsterkninger.

At TFL signerer tar jeg egentlig for god fisk ;)

Hvis ingen av disse kommer så ender vi vel opp med en eller annen total ukjent spiller..

Synes Brann skulle hrøe på Tore Strand i BT... Kjøp en playmaker.. Og kjøp en det oser klasse av!!

Tror imidlertid at Peddien har noe på lur...

Ricky

Quote from: "Superjack"Ville ikke avskrive Hassan helt enda.
Får vente til juli.
Kortene holdes tett til brystet.
Tror ikke POL tar det Hassan har uttalt til VG for god fisk før de har snakket med han personlig.


Selvfølgelig er ikke Hassan helt ute av bildet. Får han ikke bedre tilbud andre steder, så går han jo til Brann. Monaco har kjøpt seg ny høyreback, og Hassan er helt ute i kulden og vet nok at uten spilletid, så blir det dårlig med både landslagsspill og et fortsatt håp om å finne seg en annen storklubb nedover i Europa. "- Det kan godt bli Brann eller Lyn for den saks skyld, men jeg ønsker å være i utlandet lengst mulig", sier han til Aftenposten.
Så får vi håpe at det kun er klubber som Lokeren og Rubin Kazan som viser interesse for ham i sommer :)

Nixon

Jeg tviler på om Sogndal kommer til å selge noen av talentene sine før et eventuelt nedrykk. De har som kjent penger på bok. Eller saft i skapet som de siere der inne...:)
Derfor lanserer jeg følgende: Hent Christian Grindheim nå og lån ut Erlend Storesund tilbake til Haugesund for resten av sesongen. Bra for oss, bra for Haugesund som får penger og en bra erstatter. Og bra for Erlend som får spille fast på et høyt nivå.
Rød makt på Hansa

grei

Storesund spiller såpass mye her at han vil jeg gjerne ha. Er det ingen som fikk med seg Per Ove sin kommentar i går, noe om at han hadde lest VG og derfor ikke fant det nødvendig å kontakte Hassan.

Xminator

peddien er en luring. Ser i dag at Olofinjana har vist om Monaco ganske lenge. Har derfor en mistanke om at Hassan har vist om dette ganske lenge også :p Ikke alle er Knarvik og plaprer ivei når noen spør ;)

Nixon

Quote from: "grei"Storesund spiller såpass mye her at han vil jeg gjerne ha. quote]

Han spiller vel egentlig minimalt spør du meg. Og et halvt år som fast midtbanespiller i 1. divisjon under Harald Aabrekk må jo bare gjøre han til en bedre fotballspiller. For Christian Grindheim er allerede en bedre fotballspiller!
Rød makt på Hansa

KennethS

Quote from: "Xminator"peddien er en luring. Ser i dag at Olofinjana har vist om Monaco ganske lenge. Har derfor en mistanke om at Hassan har vist om dette ganske lenge også :p Ikke alle er Knarvik og plaprer ivei når noen spør ;)


poeng?
tå på Brann


KennethS

Brann har forhørt seg om Hassan, men han ville ikkje tilbake til Norge, så den saken har la de død. Nå sitter vi igjen med en midtbane som gjør at vi toppen havner på 5 plass, hvis vi e heldige.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "Xminator"



POL kontaktet IKKE Monaco men kom med en forespørsel til TFL sin agent om hvor mye som måtte til for å kjøpe han ut. TFL er forbannet men forholdet mlm han og Brann er som før, han vil til klubben.

Dette løser seg nok :)

Sotraanda

Quote from: "Ole Brom"
POL kontaktet IKKE Monaco


Du mener vel Hertha Berlin.
ater, heter, hater NFF!

Ole Brom

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "Ole Brom"
POL kontaktet IKKE Monaco


Du mener vel Hertha Berlin.


Hehe selvfølgelig, har Hassan altfor mye i tankene ! Håper Hassan kommer men signalene tyder på at han ikke gjør det....

MrNossy

Jeg synes ordene "Per Ove Ludvigsen" , "POL" og lur eller luring blir brukt altfor mye i samme åndedrag.
Er det noe POL har vist i det siste er jo det nettopp at han er langt fra lur.
Men å sleppe Ivar til RBK, vel, det kan vise seg å være en genistrek. Brann trenger en som kan ødelegge laget innenifra.....stå på Ivar, vi stoler på deg.
Forøvrig håper jeg RBK en gang vil brenne i .......

Sharpy

Et poeng det kanskje kan være viktig å ta med er at Brann mister litt hodestyrke på midtbanen nå når Seyi forsvinner. Sett at vi får tak i Hassan, noe som helt klart hadde vært å foretrekke, samtidig som TFL blir hentet inn til høyrekanten sitter vi trolig igjen med en midtbane med snitthøyde på 175. Det kan bli skjebnessvangert på dødballer i mot, særlig med tanke på at laget slett ikke er gode nok i markeringsarbeidet på defensive dødballer.

Hassan ser imidlertid ut til å glippe. Hvem kan vi da hente som erstatter for Seyi? Sånn som han har spilt denne sesongen bør ikke det være en umulig oppgave. Christian Grindheim ser jeg nevnt både to og tre ganger. Han er trolig dyr. I tillegg har han ikke spilt på eliteserienivå, og det vil være vanskelig for ham å komme inn og dominere eliten allerede nå.

Karl Oskar Fjørtoft, Anders Stadheim eller Jone Samuelsen? Kanskje Erik Fuglestad? Ikke vet jeg, men det blir spennende å se hvor mye penger Brann velger å bruke på spillermarkedet i denne situasjonen.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Ole Brom

Quote from: "Sharpy"Et poeng det kanskje kan være viktig å ta med er at Brann mister litt hodestyrke på midtbanen nå når Seyi forsvinner. Sett at vi får tak i Hassan, noe som helt klart hadde vært å foretrekke, samtidig som TFL blir hentet inn til høyrekanten sitter vi trolig igjen med en midtbane med snitthøyde på 175. Det kan bli skjebnessvangert på dødballer i mot, særlig med tanke på at laget slett ikke er gode nok i markeringsarbeidet på defensive dødballer.

Hassan ser imidlertid ut til å glippe. Hvem kan vi da hente som erstatter for Seyi? Sånn som han har spilt denne sesongen bør ikke det være en umulig oppgave. Christian Grindheim ser jeg nevnt både to og tre ganger. Han er trolig dyr. I tillegg har han ikke spilt på eliteserienivå, og det vil være vanskelig for ham å komme inn og dominere eliten allerede nå.

Karl Oskar Fjørtoft, Anders Stadheim eller Jone Samuelsen? Kanskje Erik Fuglestad? Ikke vet jeg, men det blir spennende å se hvor mye penger Brann velger å bruke på spillermarkedet i denne situasjonen.



Jone Samuelson ja ! Han er helt KONGE i CM :)

Mener Brann bør forhøre seg om Grindheim og hva han vil koste, har virkelig sansen for han !

enavgutta

Blir spennende å se hvem vi kommer til å hente inn på midtbanen. Pr. idag mangler midtbanen helt. Tomrommet etter Seyi må fyller iløpet v sommerferien.

Xminator

Tror de aller fleste bør foreberede seg på at det ikke blir hentet inn NOEN. Og ta det som eventuelt kommer som ren bonus.

Ole Brom

Ser idagens BA at POL vil bruke pengene av salget av Rønningen til å hente Sanne nå i sommer.....jaja jeg mener også at vi må strekke oss litt lengre for å beholde Winters. Om han forsvinner pga 100 000 tusen forlite i potten, hvem skal da kunne erstatte han ??

vardgutt20

kjøp grindheim fra haugesund eller steinsland fra vard (som har vært i rosenborg). vil legge til at viking snuste på grindheim, og di kjøpte samuelson istedenfor i fjor. å at lyn forhørte seg om steinsland etter torsdagens cupkamp, men han ble for dyr. nå jelle d å væra kjapp per ove ludvigsen (heia brann).
ært å krype, lært å gå, lært å hate rbk

enavgutta

Ja, stallfyllet Sanne kommer jo uansett til jul. PLO har igjen gjort en feilvurdering og vist udugelighet. MYE viktigere å beholde vår eneste klassespiller på topp Winters enn å bruke penger på et mellomlegg til Viking ! Fy faen, betale for studenten Sanne nå også ! 10 000 fakler e herved bestilt fra Kina! for tog blir det ! Det è eg sikker på!

grei

Quote from: "enavgutta"Ja, stallfyllet Sanne kommer jo uansett til jul. PLO har igjen gjort en feilvurdering og vist udugelighet.


Er PLO det nye kallenavnet på Peddilusk?

Brann_Askøy

Quote from: "Xminator"


Hvorfor det? skjønnte ikke helt poenget i den kommentaren der?  :oops:

Xminator

Brann_askøy: Pi_meson bruker å kjefte på oss når vi beskylder rbk for å kjøpe alt som rører på seg. Denne gangen ville VI kjøpe alt som rørte på seg (og litt til). Kall det sarkasme.

Kampen i dag viser vel enda en gang at vi trenger forsterkninger. Og mer enn noe annet innsats fra de vi allerede har.

KennethS

tå på Brann

moffe

dersom det skulle vise seg at Brann i det hele tatt skulle klare å få noen forsterkninger i sommer så tror jeg Karl Oskar Fjørtoft hadde vært en god mann. Dropp sanne nå, han kommer i vinter, få inn Trond Fredrik.
Da kan vi bruke Trond Fredrik på høyre siden, Kato på defensiv midtbane, og Fjørtoft på offensiv midtbane, ikke bare vil vi få en slagkraftig midtbane, men vi vil slippe å bruke Haugen i kamp etter kamp, uansett innsats.

Men det som mest sansynlig skjer er at Per Ove helt hadde glemt at overgangsvinduet skulle åpne, så han har bestillt ferie med familien i denne perioden, så vi har no det laget vi har, får klare oss med dette ut året.......
ei til trommer på stadion


Ole Brom

Quote from: "Xminator"Hassan satser på å bli bossman



Vi får satse på å signere han neste år da ! Om vi kommer til RL (som er meget usannsynlig etter diverse spillesalg) så er jo dette noe å friste med. Ellart ?

Go Up