• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

er dette riktig?kan ikke klage med hassan i bytte!!!!

Started by bored with the usa, June 20, 2004, 19:00:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Hvis dette stemmer har jo "Hassan-fansen" fått det slik de ville. Dette høres ut som good news, men håper overgangsbeløpet ikke er for lite. Disse pengene er avgjørende for Stadions fremtid.

Johnny35

Så det samme på tv2.no Har jo ikke svekket midtbanen så veldig mye med Hassan. Håper bare de har fått en del penger for han.
ødt i Bergen Oppvokst i Bergen Dør i Bergen

Jo_

Jeg vil ikke tro på noe før POL Bekrefter dette..
Men det høres jo ut som en bra deal, så lenge brann får minimum 10 mill i tillegg, det mener jeg vi må kunne kreve..
men som sagt: jeg tror ikke på alt jeg leser, det er jo kun sky som har bekreftet dette..
Vi får avvente situasjonen..

ole

Quote from: "Jo_"Jeg vil ikke tro på noe før POL Bekrefter dette..
Men det høres jo ut som en bra deal, så lenge brann får minimum 10 mill i tillegg, det mener jeg vi må kunne kreve..
men som sagt: jeg tror ikke på alt jeg leser, det er jo kun sky som har bekreftet dette..
Vi får avvente situasjonen..


hva får vi i tilleg til Hassan, m.a.o penger?

enavgutta

Ser at BT også tar dette for god fisk. Blir spennende å se hva som ligger i dette.

Mr_Soma

Damn...
Dette er godt lesestoff!
Alle visste vi at Olofinjana kom til å forsvinne fra oss, lite visste vi om hvem som skulle fylle tomrommet etter han.
Om dette stemmer så kan vi egentlig ikke klage. Hassan vil kunne fylle dette tomrommet,men han har jo spilt back i Monaco denne sesongen. Og hvordan han vil takle omplasseringen til sentral midtbane igjen får vi bare vente å se.

Men noe jeg ikke helt forstår er hvordan han kan gå fra Monaco til en halvvert lønn i Bergen? For han har tidligere uttalt at det økonomiske også betyr noe.

Kanskje han gjør dette siden han han rett og slett er veldig spillesugen. Det som gjenstår nå er jo bare beløpet Brann får utenom,for som Jo_ sier så er jeg helt enig med at Brann bør få over 10 mill for han utenom byttehandelen.

Mr_Soma

Men det jeg lurer litt på er om Brann har fullverdig kapital til å bruke alle disse pengene de måtte få i mellom for Olofinjana til ett spillerkjøp?

Om det er tilfelle så ville jeg rettet nesen på spillere som vi har vært innom så mange ganger før, nevner Helstad,Nevland,Sæternes,Kovac?


Vi er på rett vei!

Ã?rnen

Jeg vet at Monaco skylder Brann 5 millioner etter at Hassan passerte et visst antall kamper for Monaco.

Brann priser vel Olofinjana til mellom 20 og 25 mill. Vet ikke hva Hassan er verdt, men stort over 5 millioner tror jeg ikke. Han har kun 1 år igjen av kontrakten.

Så mellomlegget her bør ihvertfall være 20 mill, da sletter Monaco gjelden på Hassan i tillegg.

Kruxleiven

Men Hassan har spilt venstreback nå i lang tid (?). Det er da ikke så bra. Har han glemt hvordan man spiller offensiv midtbane? Herlig med Hassan tilbake. Han forsvant så altfor fort fra oss.

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Optimisten

OJOJOJ!! Dette kan bli konge greier folkens!! men eg venter med dokkar i spenning på ka Ludvigsen sier....
Eneste vi trenger no e Helstad så har den umulige drømmen vår gått oppfyllelse!!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Superjack

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=63599

Har troen på dette jeg.
Kommer nok en pressemelding om dette i morgen når POL kommer tilbake på jobb etter helgen.
En umotivert Seyi ut og Hassan og penger inn. HÃ¥per dette stemmer!
Brannsupporter.

Kruxleiven


KennethS

Quote from: "Jo_"Jeg vil ikke tro på noe før POL Bekrefter dette..
Men det høres jo ut som en bra deal, så lenge brann får minimum 10 mill i tillegg, det mener jeg vi må kunne kreve..
men som sagt: jeg tror ikke på alt jeg leser, det er jo kun sky som har bekreftet dette..
Vi får avvente situasjonen..


enig, minst 10 millioner må vi ha i mellomlegg, men skal huske på at vi får en landslagspiller i retur.
tå på Brann

Lefty

Men Hassan vil jo ikke tilbake til Bergen?!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231481

SÃ¥ da er det vel klart da?

Lefty (IKKE Hassan-fan)

Odd

Hvis jeg tolker artikkelen hos SkySports riktig, så er det ikke nødvendigvis snakk om en total overgang for Hassan til Brann. Jeg aner at det her kan være snakk om kun en utleieavtale av Hassan. Men det er lite stoff å finne så langt. Verken Monaco eller Brann har hatt noen offisielle uttalelser om dette. Har heller ikke sett navnet Didier Frenay nevnt i noen uttalelser.

Er av prinsipp skeptisk til alle slike rykter. Har hørt så mye rart om Seyi i løpet av året at jeg foreløpig tar utgangspunkt i at Olof'en er med oss videre. Så får vi heller la Peddien bekrefte/avkrefte i morgen.

KennethS

Quote from: "Fiore9"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231481

Hassan benketer. Ikke så bra.


hvis det e sant så har har nok fått beskjed om og ikkje si noe.
tå på Brann

KennethS

Ser at sky sports tilogmed har satt Hassan på Brann å Olof på Monaco.
tå på Brann

monzilla

Vel, for å være helt ærlig vil jeg heller at brann får en spiller som virkelig vil spille for klubben i stedet for en spiller som ikke er helt higen på å spille hvis dere skjønner...
Mener at brann burde fått 20 mill + for Olof og heller brukt en 7-8 mill på en skikkelig forsterkning

enavgutta

Ja, her er jeg helt klart enig. Vi trenger ikke en midlertidig utleie Hassan. SÃ¥ fabelaktig er ikke mannen. Dessuten vil vel han gjøre hva som helst for Ã¥ slippe tippeligafotball og en ukelønn i Ã¥rslønn..  Vi trenger de pengene for Ã¥ sikre utviklingen videre.

monzilla

men en ting er sikkert, brann trenger en kreativ forsterkning. Hadde kvisen holdt ut en kamp på midten tror dere? Isåfall kan jo guntveit ta venstre-backen og hanstveit venstre-vingen, mens ophaug og knudsen tar høyre-siden...

Sotraanda

Quote from: "monzilla"men en ting er sikkert, brann trenger en kreativ forsterkning. Hadde kvisen holdt ut en kamp på midten tror dere? Isåfall kan jo guntveit ta venstre-backen og hanstveit venstre-vingen, mens ophaug og knudsen tar høyre-siden...


helt uenig. da er brann der de ikke bør være. Kvalitetspillere må vi ha på alle plasser, å med de du ramste opp der så fyller ikke Brann de kravene...
Om ikke hassan kommer, bruk som du sa 7-8 på en KVALITETS-SPILLER, så kan hanstevit bli på backen, kvisen bli på vingen osv...
ater, heter, hater NFF!

monzilla

Vel, de jeg nevnte der har jo spilt svært godt i år. Er forresten meget imponert over Ophaug sin innsats i år. Snakker om helomvending.
Hanstveit er jo god, Kvisvik er god og Knudsen er jo stemplet selv om han er god.

Selvfølgelig bør de investere i en ny spiller, men uansett hvor mange penger de har på bok så skal jo spilleren falle inn under lønnings-systemet. Hvis brann går vekk fra dette systemet vil klubben bli like rævkjørt som Herstad, Berge og Tennfjord kjørte den for ikke mange år siden.

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Dette tror jeg ikke før det er bekreftet på Brann.no. Ikke minst fordi Hassan selv må gå ned i lønn først.

Og om Brann selger til Monaco håper jeg de har fått bankgarantier.

Hassan ville jo vært ett kjempekupp da. Det er ett navn som trekker folk til Stadion. Midtbanen vil nok fungere på en annen måte, men ser på det som en forsterket versjon av den vi stilte mot Tromsø

Kvisvik har funnet nisjen sin på venstrekanten. Der bør han holde seg. Nytt av sesongen er jo at han beveger seg mer innover i banen. Neppe tilfeldig.

OM dette er sant, så får vi problemer med å finne plass på laget til Guntveit...

Dette laget etter ferien?
Rønningen
Opphaug - Soma - Bjarnason - Hanstveit
TFL - Hassan - Haugen - Kvisvik
Winters - Ystås

Det eneste er at midtbanen blir litt lett om motstanderen legger opp til luftkrig...

B.B.

Tar dette overgangsstyret med en klype salt helt til eg hører det fra peddiens lepper..

Hassan tilbake pluss 15 - 20 mill hadde ikkje vært å forakte. Får vi det til må eg si at Peddi & Co. imponerer stort. Allikevel ikkje selg bjørnen før.... osv:)

Tror nok ikkje Monsen får problemer med å finne plass til Cato. Kommer Hassan og TFL går nok Cato inn for Opphaug eller Haugen. Dessuten, med så mye skader som vi har hatt den siste tiden e det alltid en plass ledig som Cato kan spille på. Utrolig anvendelig kar, Cato. En glimrende lagspiller som det etter min mening alltid må finnes en plass til på laget!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

sekto

Her er den offisielle bekreftelsen fra Brann på at noe er på gang:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3426&brann=74b4a877f73dfbb9c96ca864dcdc730a

Det svarer vel ikke på alle spørsmål, men vi vet i hvert fall at Monaco er på banen og har nå nærmet seg å få sine franske fingre i Seyi.

Jeg ser også at Hassan ikke er helt klar for å forlate utlandet, men tror VG tar litt hardt i når de sier at han ikke skal til Brann. Som alle andre spillere, så "forholder han seg til kontrakten sin".. Men det ser ikke helt bra ut at han sier han vil være i utlandet i noen år til.

Akkurat nå tror jeg at Seyi bli solgt, men at vi ikke får Hassan, ingen kan tvinge han ut av det gode liv i Monaco, og mange andre klubber i utlandet kommer nok til å legge inn bud på Hassan. Selv om han ikke får noen toppplass på et topplag, så tror jeg heller han drar til Siena enn Brann liksom..

Om Hassan ikke kommer, og tro meg, jeg håper han gjør det, så kan det jo bli aktuelt med en annen Monaco spiller kanskje. Hadde ikke takket nei til et eller annet ungt supertalent fra Frankrike eller noe annet sted i verden.

Alltid kommer vel til å bli klart etter kampen i kveld. Frem til da kommer det i hvert fall ikke til å være noen forhandlinger.

Xminator

SÃ¥
1) Monaco har ikke snakket med Olofinjana
2) Brann har ikke snakket med Hassan
3) "Noen" har lekket Monacos skisse til overgang til pressen

KennethS

Jaja Olofinjana blir solgt, tipper Brann får max 15 mill for han, SKANDALE, nok engang selger vi medaljene våres billig, Brann blir toppen nr 5-6 iår nå.
tå på Brann

Christian

Genialt å rope skandale før noe er sikkert. Ta det med ro og spar stemmen til en overgang er et faktum. Ingen grunn til å forsure stemningen her inne bare fordi du har en dårlig følelse...


Bombefar

skbrann.org melder at Fakiri ikke er kontaktet om en overgang verken av Monaco eller Brann. Han sier også at han vil bli værende i utlandet en stund til.

http://www.skbrann.org/nyheter?nID=765

grei

Ja, og de baserer seg pÃ¥  den samme VG-artikkelen som det ble henvist til i denne trÃ¥den i gÃ¥r kveld. Det virker ofte som folk som skriver pÃ¥ f.eks side 3 av en trÃ¥d ikke har lest igjennom det som stÃ¥r pÃ¥ de andre sidene.

Lefty

Quote from: "DrMeland"Tror Brann får nærmere 20 enn 15 mill for Olof, og det tror jeg vi skal være fornøyd med. Etter at Auto 23, agenter og annet pakk har tatt sitt, vil vi sitte igjen med rundt 15 mill på konto, noe som slett ikke er dårlig. Må huske på at han kom for 1 mill for 18 måneder siden...


"Annet pakk"?!

Hadde det ikke vært for Auto23 kunne du kysset Olof goodbye før han kom hit! Ikke så rart de ønsker pengene tilbake etter sin investering. Tvert om, det kan friste dem til å gjøre nye!

Snakker om innlegg... :/

Lefty


KennethS

Lefty: Tror ikkje han mente Auto23, tror han mente agenter (pakk). Dessuten trodde eg Brann hadde betalt Auto23 tilbake for Olofinjana. Noen som vet noe mer om det?
tå på Brann

Lefty

Da får han skrive det!

Blir vanskelig å "synse" hva folk skriver og hvilke ulike meninger de EVENTUELT har med det... :-)

Lefty

Truls

Hassan tjener jo bare 2 mill netto i Moncao, er jo ikke HELT sinnsykt for å spille på et topplag.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

DrMeland

Lefty: Snakker selvfølgelig om agenter. De tar som kjent en del av overgangssummen...
rMeland

B.B.

Hassan tjener ca. 2 millioner i året ja. Det kan vel også nevnes at fotballspillere ikke betaler skatt i Monaco. Sammenligner du da med en Norsk lønn på 1 mill som gir netto på ca. 0,6 mill så e det vel ikkje så rart at han blir der han e.

Hassan kommer til å melke denne kontrakten i minst et år til dersom han ikkje blir solgt. Får han spille på landslaget fremover kommer han garantert til å bli solgt til en annen europeisk klubb istedet for Brann. Hassan må vi nok desverre se langt etter.

Leser idag at overgangsummen sannsynligvis ligger like i overkant av 20 mill. Hvis det stemmer e det en god sum. Vi kan ikkje drive Ã¥ si nei til slike tilbud. Hvet ikkje om folk husker Helstad skandalen??  Vi sa nei til 30 mill det ene Ã¥ret for Ã¥ mÃ¥tte slippe han og kvisen for et par lapper Ã¥ret etter fordi kontrakten rant ut... Olof kommer aldri til Ã¥ skrive ny kontrakt med Brann. Bedre med 20 mill nÃ¥ enn ingen om et Ã¥r. Disse pengene vil Ã¥pne dører... GÃ¥rsdagens kamp viser at vi trenger forsterkninger!! Vi mÃ¥ ha inn en høyrekant nÃ¥!! I tillegg mÃ¥ vi ha minst en, helst to offensive midtbanespillere, gjerne med litt muskler!

Tror Peddi og Monsaen kommer til å gjøre noen kupp i sommer sånn at vi e slagkraftig igjen etter ferien. Ser at Sanne kan være aktuell allerede nå. Et par hundre tusen så kommer nok han. Det tror eg kan være en lur investering. Ystaas har bevist noen ganger nå at han ikkje duger på kanten. Han e spiss, ikkje flanke!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Go Up