• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Winters på vei til annen norsk klubb ?

Started by enavgutta, June 14, 2004, 14:37:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Quote from: "enavgutta"Saksopplysning. Lillestrøm ligger 20 min utenfor Oslo. Og er fremdeles et gudsforlatt sted av et tettsted ute på åkeren ved siden av en jernbanelinje.


Tar 12 minutter med tog fra Oslo til Lillestrøm hvis eg husker riktig.
tå på Brann

kirsti

For å få avklart dette ein gong for alle:
Oslo-Lillestrøm med vanleg regiontog=10-12 minutt.
Lokaltoga er litt treigare.

Kor gamal e Winters eigentleg? Er det noka form for gunstig pensjonsavtale han håper på? Eg synest Brann bør gi han god løn, men han må òg sjå realitetane, at ein ikkje får gudbetremege lønningar i Noreg (eller Bergen for den saks skuld). Tid for å kalla inn riksmeklingsmannen til Idrettsveien? Trur det trengst. Vore ein del vel steile haldningar hos såvel arbeidstakar som arbeidsgjevar der i det siste...
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

enavgutta

Hva var det jeg sa! Takk skal dere faen meg ha Brann !!! Ekte lidelse har nå definitivt et navn !!!

Nixon

Quote from: "enavgutta"Hva var det jeg sa! Takk skal dere faen meg ha Brann !!! Ekte lidelse har nå definitivt et navn !!!


En ting jeg ikke helt skjønner. Normalt sett skyr vi spillere som pesten som er i klubben vår bare for å tjene penger. Og som tydelig viser det i kontraktsforhandlinger. De setter seg på en måte over klubben. I Winters sitt tilfelle har Brann etter eget utsagn strukket seg veldig langt. Og vi må her huske på at det ikke er mange år siden det var full lønnsgalopp både i Brann og resten av fotball-Norge. Med dundrende underskudd som resultat. Likefullt blir Winters forsvart av mange Brannsupportere, og klubben blir skjelt ut på det groveste. Selv om Brann gjør han til sin best betalte spiller. Henger ikke helt på greip spør dere meg. Dersom han ikke har mer følelser for klubben, så kan han bare reise!!
Rød makt på Hansa

JOHNNY67

På tide at BRANN får fingeren ut ,først så glipper Rønningen til rævaklubben,hvis det nå skal vise seg at Robbie forsvinner til LSK,kan de
som styrer BRANN dra en hvis plass.MÃ¥tte pengene brenne i helvete,og
ledelsen med!

Nixon

Quote from: "JOHNNY67"På tide at BRANN får fingeren ut ,først så glipper Rønningen til rævaklubben,hvis det nå skal vise seg at Robbie forsvinner til LSK,kan de
som styrer BRANN dra en hvis plass.MÃ¥tte pengene brenne i helvete,og
ledelsen med!


For å være ditt første innlegg så synes jeg du gjorde det bra...:)

Viser til mitt forrige innlegg og er vel glad for at Brann ikke kun blir styrt av følelser.
Rød makt på Hansa

Geir

Nixon.... Brann ER føleleser. Hva i h..... skal vi med millioner på bok, om vi må dra til Hønefoss og Mandal for å se laget i våre hjerter?
ndelig SERIEMESTER


Ricky


enavgutta

Når det gjelder Bjarmann så er han sønn av han som i sin tid startet EL-kjøp. En familie som er god for ca 200 mill. så der har du den naturlig forklaringen.

megleren

Jeg må personlig si.. Hadde jeg vært Mjelde.. La de som brann strekker seg langt for og viser med forakt at det er kun penger det står på.. Sitte på benken mest mulig og visst noen spør hvorfor.. Så svarer han at de som skal være med videre må få tid til å spille seg samspilt. Se hva Rbk gjorde med målvakten og venstre backen som nektet å fornye. De vandrer i dag rundt og fallbyr seg selv. Et halvt år uten første lagsfoppball er tingen for Robbie.
r og blir et sittesvin på Hansa

grei

Jepp, har man nok penger har man råd til å velge med hjertet, Men det har de færreste. Det handler om å trygge tilværelsen for seg og sine. Får man tilbud om 500000 ekstra i året er det ganske mye.

enavgutta

Ikke for å avspore. Men jeg forstår ikke at vi i en by som Bergen må finansiere drift og spillerkjøp gjennom Bilforhandlere og andre mindre "investorer". Det er jo så mange rikmannsfamilier i denne byen som sitter på millioner av kroner. Rundt tettstedet Lillestrøm koker det av folk som vil bruke pengene sine i og på klubben. Bør de få fingeren ut i Fana og Fjellveien ! Brann trenger satsing, ikke små marginale overskudd og en beskjeden balanse !

Ricky

Som en saksopplysning, så har Lillestrøm fått millionene sine fra en investorgruppe, som til gjengjeld har fått full kontroll over LSK ASA, med en eierandel på 60%.

Ole Brom

Brann burde gå ut i markedet og få tak i en investor som kan være med på å hjelpe og beholde Winters. Jeg kan ikke se at Brann kan klare å skaffe en erstatter for han slik Brann nå er på overgangsmarkedet med serbere, polakker og annet crap som ingen har hørt om.

Ricky

Som om noen her hadde hørt om Winters, Bjarnasson eller Olofinjana før de kom til Brann...

Sotraanda

Quote from: "Ricky"Som om noen her hadde hørt om Winters, Bjarnasson eller Olofinjana før de kom til Brann...


Hva mener du med det?
Poenget er da at slik spill de har vist i Brann har de bevist at de er kvalitetsspillere. Som må beholdes!
ater, heter, hater NFF!

ekte kjuagutt

hmm.. kansje ikkje men bjarnason spiller fast på d islandske landslaget og har spilt godt.. winters e en erfaren spillar som har spilt og scort mål i gode klubber før så begge de var god på papiret. d e ikje polakken vertfall, denne serberen tror eg ikje va så ille men...med Olofinjana hadde styret en god porsjon flaks men først og frems dyktighet

Yngve

Kanskje det er så enkelt at heile lønnssystemet til Brann må endrast? Slik eg har skjønt det så har Brann den løysninga at dei har ei relativt låg grunnlønn og enormt høge bonusar, veit at for nokre år sidan var det slik at dei fekk 24000 kroner for ein siger, trur det er mykje likt endå. Då hadde det kanskje vore betre med ei høgare grunnløn og lågare bonusar.

DÃ¥ fer klubben mest sannsynlegt tak i fleire av dei spelarane som dei er ute etter, og me slepp investorgrupper, rikmannsfamiliar ("jeg visste ikke at det var fotballklubber i bergen jeg" utaler frøken friele til bt.."  og andre som skal tene pengar pÃ¥ sine invisteringar i klubben.

Det verkar jo som om POL er inne på tanken i dagens ba :http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1172161.ece

grei

Mye mas om denne polakken her, husk at dette er en spiller som agenten hadde fått inn på eget initiativ, Brann har ikke hatt noen utgifter med å hente spilleren.

Xminator

Så? Var det noen som egentlig hadde hørt om Kvisvik før han plutselig ble redningsmann for Brann?

Når det er sagt så har jeg ikke tro på denne polakken. Til det har han scoret for få mål. MEN! Brann hadde ikke gjort jobben sin om de ikke hørte på agenten og lot polakken prøvespille. Så er det agenten som sitter med langt tryne når Brann ikke kjøper.

Sotraanda

Folkens, polakken kommer jo aldri i verden til å signere. Klart at når en agent sender han her for å prøvespille, brann trenger spiss og har ingen utgifter knyttet til dette så er det bare å ligge sammen 2 og 2.
Situasjonen er jo kun positiv. er han god nok henter vi han, er han ikke god nok sender vi han tilbake og har ikke tapt en krone på å ha han her!
ater, heter, hater NFF!

LSK iL

Quote from: "enavgutta"Saksopplysning. Lillestrøm ligger 20 min utenfor Oslo. Og er fremdeles et gudsforlatt sted av et tettsted ute på åkeren ved siden av en jernbanelinje.


saksopplysning: det tar 9 minutter med tog mellom oslo og lillestrøm.

DrMeland

Quote from: "Xminator"Så? Var det noen som egentlig hadde hørt om Kvisvik før han plutselig ble redningsmann for Brann?

Når det er sagt så har jeg ikke tro på denne polakken. Til det har han scoret for få mål. MEN! Brann hadde ikke gjort jobben sin om de ikke hørte på agenten og lot polakken prøvespille. Så er det agenten som sitter med langt tryne når Brann ikke kjøper.


Ja faktisk! Kvisvik hadde en vanvittig god start på sesongen for Moss det året Brann kjøpte han. Tror han spilte spiss, og hadde et par 3-4 flotte scoringer husker jeg. Det var gode prestasjoner som førte ham til oss og i ettertid et lykkens kjøp:)

Ellers er jeg enig med deg.. Brann får en (forhåpentligvis) god spiller på prøve, og overbeviser han ikke sitter agenten igjen med regningen.
rMeland

Sotraanda

Eg er OVEBRBEVIST om at Winters signer ny kontrakt med oss etter ferien. Eg er villig til å vedde mykje!
Mannen brukte lang tid på å få familien til å trives, tror ikke han flytter til en klubb som gir han 10000/20000 mer pr. mnd.
Her spiller han også fast på laget, og er også godt likt av både trenere og fans.
Ta det med ro folkens, Robbie signer!!
ater, heter, hater NFF!

Go Up