• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TAKK

Started by Alexåsane, June 13, 2004, 19:45:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alexåsane

Jeg vil gjerne rette en takk til han som fikk igang hansa tribunen og laget glimrende liv i andre omgang.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mr_Soma

Hva var det som skjedde på Hansa idag???

Med politiet og vaktene?


Hansa er så utrolig bra....dere lagde vanvittig trøkk!
Stå på folkens.


Takk

BL

Quote from: "Mr_Soma"Hva var det som skjedde på Hansa idag???

Med politiet og vaktene?



det var en gjeng fra fredrikstad som lagte mye styr og liv når de fikk mål... men om det skjedde noe mer vet eg ikkje.

men hansa var genial i dag!!! gikk kaldt nedover ryggen min flere ganger.... var til og med noen som klarte og få skjerfene over hodet. hadde gjort seg med et skjerfhav på hansa
Hansa-
Felt Z

monzilla

Vel, det var "bergen sine gutter" (casual rundt 30-40 stk) som fikk igang livet på Hansa. Sandsli satt på nedre felt z mens resten satt vel oppe tenker jeg. Jeg tror at denne gruppen er undervurdert, fordi at de har noen sabla kraftige stemmer. Samme gjengen som kjeppjagde en 10-15 stykker som heide på fredrikstad ut rett etter 1-1. 3 min før kampslutt så reiste samtlige seg og dro samlet bort til fredrikstadsupporterene, og mer vet jeg ikke.
Greit, de lager faen på tribunene, men fy faen disse guttene kan synge.

Vil bare understreke at jeg har ingenting med disse guttene å gjøre, og tar avstand fra tribunevold.

EDIT : Fredrikstad-folkene var folk litt oppi alderen som garantert ikke var der for å lage bråk...

KennethS

Hansa e blitt en "synger når vi vinner" tribune, var helt dødt der oppe på 0-0. Ble bedre når Brann gikk opp i ledelsen.
tå på Brann

Alexåsane

kan ikke si det va så mye liv på SS før vi skårte heller da?

Foresten, bra de 2 som kastet papir på dommeren ble kastet ut. Eller 2 av de som kastet.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

KennethS

Quote from: "Alexåsane"kan ikke si det va så mye liv på SS før vi skårte heller da?

Foresten, bra de 2 som kastet papir på dommeren ble kastet ut. Eller 2 av de som kastet.


Store Stå sang nesten 2 ganger 90 idag, var ikkje mye stille der.
tå på Brann

Mr_Soma

Fikk med meg at linjedommeren som stod på langsiden hos oss på store stå måtte ut i pausen grunnet "skade".

Tror nok belastningen fra SS, og at han ble trakasert ved å bli kastet ting på gjorde at han rett og slett ga seg!

Trodde linjedommerne var tøffere enn dette her, og vant med slikt?


Tar avstand fra de som drev å kastet dette papirgreiene.
Men allikevel.

monzilla

KennethS, nok en gang så beviser du at du har ikke peiling på hva du snakker om. Hansa sang byen e bergen flere ganger før pause, og vi syntes det var skikkelig flaut når fredrikstad-bøndene overdøvde SS mens SS sang "kan vi høre bønder synge". Syntes også at det e idiotisk at folk sitter seg ned i pausen. Det var ikke sånn før...

Hansa blir bedre og bedre for hver eneste kamp. Gamlegutta har begynt å finne seg tilrette der oppe nå, og det merkes.

KennethS

Quote from: "monzilla"KennethS, nok en gang så beviser du at du har ikke peiling på hva du snakker om. Hansa sang byen e bergen flere ganger før pause, og vi syntes det var skikkelig flaut når fredrikstad-bøndene overdøvde SS mens SS sang "kan vi høre bønder synge". Syntes også at det e idiotisk at folk sitter seg ned i pausen. Det var ikke sånn før...

Hansa blir bedre og bedre for hver eneste kamp. Gamlegutta har begynt å finne seg tilrette der oppe nå, og det merkes.


Vetsje eg ka eg snakker om? hehe, vi sto og diskuterte hansa under hele 1 omgangen, vi var flere enig om at hansa kun synger når vi leder, det e helt dødt der oppe før. Tviler sterkt på at Ffk bøndene som du kaller de overdøvde SS, hørte de så vidt.
tå på Brann

Erik

Hansa er oppskryt, Brann må jo score for at det blir liv der oppe, kan ikke si det er så mye støtte da... hadde hansa gjort som de gjør etter brann putter fra start, skal jeg heller skryte litt!!!

Alexåsane

hansa gjør en konge jobb.. Alle er nervøse før brann skårer.. eg personlig syns ikke det va så bra på ss i 1. heller
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sotraanda

Hansa er da slett ikke dårlig/oppskrytt...?
Ka må de gjøre da for at vi skal skryte over de? Husk på at det er en sittetribune! Hørte hansa starte mange sanger, såg også et "mini skjerfhav" der iblant..

Ang. dette med FFK supporterene som ble vist vekk fra hansa, det eg hørte var at det var noen Brann supportere som provoserte de, og at FFK supporterene virket som vanlige rolige folk.
Men ligger til at eg ikke var der, har bare hørt dette fra folk som satt noen plasser fra disse folka, og at de som fortalte dette kan ha deres egen versjon...

En ting til, er det lovlig å bli vist vekk fra SS for å kaste litt papir?
MERK: Eg tar helt klart avstand fra å kaste ting på banen, eg deltok ikke i dette, verken kjenner eller såg hvem som kastet å ble hevet ut, men bare lurer om det er noe som heter utestengelse pga kasting av papir på banen? Det er da omtrent det samme som å kaste kreppruller. Men kan da også fortså det, for er det først lov å kaste pair, hvor skal da grensen gå? Ved papp, colabeger osv. Sang selv kraftig med på "ut med pakket", så eg tar sterk avstand fra disse personene.

Vel, dette ble et langt innlegg, å gu kor deilig det e at "den 12 mann" trommer over høytalerne etter hver kamp for tiden:D
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Det har jo med at linjedommeren ble peppret med dette her papirgreiene -

Han ble truffet i nakken, og da tror eg det gjorde at siste dråpen i begeret var på plass for noen. for folk fra gamle sitte, over oss på SS kom løpende ned og skrek at den som gjorde det der skulle ut.

ove

Jeg synes absolutt det er riktig å kaste ut person for å kaste papir beger eller hva det var. Han kaster noe som er rettet mot linje dommeren, og når han finner på noe så dumt, så er det på sin plass og bli hevet ut.

monzilla

Vel, det er jo litt selvmotsigende å si at dere sang hele tiden for å så si at dere diskuterte hansa i nesten hele 1. omgang.

Ja, hansa trenger litt for å komme i gang, casual-gutta lagde stor stemning gjennom hele kampen, men når hansa først setter i gang, kan man ikke utsette noe på det. Hvor mange andre tribuner i norge er det som ikke har supportergjeng på seg, men alike vel lager trøkk som ingen andre kan matche?

Oppholdt meg selv på felt z i kampen, og det var et par av casual-gutta som brøt sine egne regler. Trodde at de skulle bare gå på likesinnede, jeg.. Kunne virke som noen kastet noe på FFK-supporterene (så ikke om det kom nedenifra eller ovenifra [satt casual-folk ihvertfall nede, la ikke merke til noen av de oppe]) så FFK-supporterene svarte med noen fingre og skjellsord før de fikk vektere og politi tilkalt, og ble eskortert ut....

Det virker som casual-miljøet har hatt en voldsom rekruttering, fordi at det var MANGE av dem på hansaen i dag. Dette vil på sikt føre til mer stemning i Hansaen, fordi at som jeg tidligere har påpekt så er de svært flinke til å synge og dra i gang sanger , men det vil også føre til mer episoder utenfor banen med negativ omtale for å si det sånn...

Sotraanda

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Alexåsane"kan ikke si det va så mye liv på SS før vi skårte heller da?

Foresten, bra de 2 som kastet papir på dommeren ble kastet ut. Eller 2 av de som kastet.


Store Stå sang nesten 2 ganger 90 idag, var ikkje mye stille der.


Kan IKKE si meg (helt)enig med deg. SS sang ikke hele tiden i 1omg, var litt småtamt innimellom. men synes ting kommer seg, eg tror at på lang sikt viser inndelingen på SS å være bra.
ater, heter, hater NFF!

Sotraanda

Quote from: "Mr_Soma"Det har jo med at linjedommeren ble peppret med dette her papirgreiene -

Han ble truffet i nakken, og da tror eg det gjorde at siste dråpen i begeret var på plass for noen. for folk fra gamle sitte, over oss på SS kom løpende ned og skrek at den som gjorde det der skulle ut.


OK, så ikke at linjedommer ble truffet. UT MED PAKKET!
ater, heter, hater NFF!


monzilla

Problemet til StorestÃ¥, uten for Ã¥ virke kvinnediskriminerende, er at det er for mange jenter og for fÃ¥ menn. Ikke misforstÃ¥ meg her folkens, en supporter er verdt like mye for laget enten supporteren er gammal eller ung, jente eller gutt, svart eller hvit osv. Menn med kraftig stemme som virkelig tar i et tak er det dessverre mangelvare pÃ¥ pÃ¥ SS, og jeg mistenker at det er disse som lager livet i Hansa. Problemet er bare at en jente greier ikke Ã¥ synge like høyt og mørtk som en mann, og det er denne syngingen som lager stemning. Se til Klanen,  England og Italia. De har sanger der folk fÃ¥r brukt stemmene sine for det de er verdt, og de syngende supporterene domineres av det personer med y-kromosomer.
Må nok en gang få skryte litt av de utskjelte casual-gutta, det er sånne sangere vi trenger på SS (selvfølgelig personer som kan oppføre seg da)

Truls

Hver eneste kamp er jo SS dødt før det kommer mål og sånn 10 min etter et mål! Det scores, hele stadion i fyr og flamme. Så tar det gode 10 min så er det stille.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

abe78

Quote from: "monzilla"Problemet til StorestÃ¥, uten for Ã¥ virke kvinnediskriminerende, er at det er for mange jenter og for fÃ¥ menn. Ikke misforstÃ¥ meg her folkens, en supporter er verdt like mye for laget enten supporteren er gammal eller ung, jente eller gutt, svart eller hvit osv. Menn med kraftig stemme som virkelig tar i et tak er det dessverre mangelvare pÃ¥ pÃ¥ SS, og jeg mistenker at det er disse som lager livet i Hansa. Problemet er bare at en jente greier ikke Ã¥ synge like høyt og mørtk som en mann, og det er denne syngingen som lager stemning. Se til Klanen,  England og Italia. De har sanger der folk fÃ¥r brukt stemmene sine for det de er verdt, og de syngende supporterene domineres av det personer med y-kromosomer.
Må nok en gang få skryte litt av de utskjelte casual-gutta, det er sånne sangere vi trenger på SS (selvfølgelig personer som kan oppføre seg da)


MÃ¥ bare si at jeg er HELT UENIG! Vi har ikke for mange jenter pÃ¥ storestÃ¥ - det er for fÃ¥ gutter/menn som synger. Jentene er bare et kjempepluss. Jeg klarer ikke et macho miljø som skrÃ¥ler og hyler for sÃ¥ Ã¥ gÃ¥ hjem Ã¥ banke kona!  :wink:
.og husk!

KennethS

tå på Brann

Stoffi

Quote from: "Truls"Hver eneste kamp er jo SS dødt før det kommer mål og sånn 10 min etter et mål! Det scores, hele stadion i fyr og flamme. Så tar det gode 10 min så er det stille.


Regner med at du ikke sitter i nærheten av SS?

Gratishaugen kanskje?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kruxleiven

La godt merke til hansa i dag som var livlig. Burde Hansa lage liv i motgang også spør bare jeg? Hansa hører Fredrikstad best, Hansa synes de selv er bra. Vi hører ingenting fra Hansa (men ser dem), Fredrikstadfansen var vel de beste som har vært på stadion i år, men vi hører egentlig oss selv på Store Stå best. Noe sier meg at det er veldig avhengig av hvor du er på stadion for å oppfatte hvem som synger best og mest.

For øvrig helt off topic, men et sted må jeg skrive det. Jeg registrerte en potensiell Radio 1 sang i dag. På tide å slutte å mase om dette Radio 1 greiene nå?

KennethS

Alle burde lag liv uansett. Hadde vært digg hvis SS kunne sunget mot Hansa, eks Sk Brann bergen stolthet osv.
tå på Brann

Splinter

Det var nydelig stemning på hansa i dag, blir bedre for hver kamp som går no. vilt når hele hansa reiste seg og "sang ut" Fredrikstad supporterne.

Bra hansa! :)

Kruxleiven

Quote from: "monzilla"Må nok en gang få skryte litt av de utskjelte casual-gutta, det er sånne sangere vi trenger på SS (selvfølgelig personer som kan oppføre seg da)


Send dem ned til oss da! Aner ikke hvem de er. Eller jeg får stikke opp på Hansa en kamp. Mener at i kampen mot VIF i 2002 så var casuals ikke på kampen. De anså ikke det som noe viktig. Eventsene før og etter kamp var viktigere, men hvis du sier det så. Da får man kanskje alliere seg med casuals?

Mr_Soma

Quote from: "KennethS"Alle burde lag liv uansett. Hadde vært digg hvis SS kunne sunget mot Hansa, eks Sk Brann bergen stolthet osv.



Dette må jo være mulig å få til.... ingenting hadde vært bedre enn en samstemt SS og HANSA!

DAMN......

howie

Hansa og SS var bra i dag, i 2.omgang. Jeg satt på felt G og prøvd og få gjengen til å følle med, men søren for en treig gjeng.

KennethS

Disse Casuals folkene du preiker om Monzilla, sikkert på at du ikkje mener Barten? e vel såvidt eg vet 2 helt forskjellige grupperinger.
tå på Brann

enavgutta

Ja, det varmer virkelig et Brannhjerte at det er så god stemning på Hansa. Hele tribunen è virkelig enestående eksempel i Norge på hvorfor vi er de beste ! Tenk at vi har klart å gjøre en sittetribune til en samlet supporterenhet. Folk er flinke til å dra i gang sanger, og ikke bare "sitte-klapp". Når jeg hører det i flere dager før kamp snakkes om hvor bra det er på Hansa og hvilken stemning som er der føler jeg vi virkelig har lykkes!

NÃ¥r det gjelder stillheten som hersket i 1.omgang idag, skyldtes nok det  litt at folk var relativt nervøse da Brann til tider spilte møkkafotball og pirket i ballen. Dessuten har det vel kanskje litt med at Brann spilte mot mÃ¥let der i 2.omgangen ogsÃ¥, og ble drevet fremover av elleville supportere :) Er blitt en bra trend at Brann skaper mer nÃ¥r de spiller mot Hansa. Fortsetter det slik vil vel kanskje en  Hansatvilling i Klokkesvingen ta oss helt til mesterligaen :)

Mr_Soma

ja det stemmer....
jeg må ærlig innrømme at jeg er preget av mye nervøsitet når brann ikke får til spillet sitt i begynnelsen, og motstanderen presser på.

Da lukker kjeften min seg av en eller annen grunn..... jeg blir nærmest lett tilbakestående helt til brann tar kontrollen.

noen som vet hva det kommer av? hehe.
hjelp meg!

Odd

Quote from: "Fiore9"Noe sier meg at det er veldig avhengig av hvor du er på stadion for å oppfatte hvem som synger best og mest.

Det er 100% riktig. Selv sto jeg i Klokkesvingen helt borte mot Store Stå. I teorien burde jeg kunne høre SS og nye sitte (felt W) omtrent like godt derfra.

Men i praktisk talt HELE 1.omgang var det mest FFK-supportere jeg hørte. Det var usedvanlig stille på SS, og nesten pinlig. De gjestende supporterne skrek og gnålte noe så forferdelig i 45 minutter konstant. Fra SS hørte jeg bare noen korte innslag innimellom som ikke ble totalt overdøvet. Det var imidlertid SS og Hansa som overtok suverent etter scoringene i 2.omgang.

Er det sånn i Fredrikstad at man synger og klapper og hoier i 90 minutter, uansett om det skjer noe spesielt eller ikke? En del av poenget må vel være at man heier frem spillerne sine, spesielt ved potensielle høydepunkter og i hard motgang. På Hansa, der jeg personlig pleier å holde til, er det alltid slik at vi synger og klapper og hoier hver gang en Brann-spiller gjør noe bra - når Brann angriper - og når laget trenger støtte under hardt press. Forskjellige supporterkulturer, antakeligvis.

enavgutta

Tja, det er vel et relativt vanlig fenomen Mr Soma. Vi tør på en måte ikke helt å slippe oss løs når vi spiller usikkert bakover og ikke skaper sjanser. Denne kampen var jo på en måte en slags test på om Brann evner å overkjøre et middelmådig lag uten profiler med nedrykksambisjoner - og det var utrolig deilig og bekreftende at vi klarte det. Hadde vi f.eks avgitt poeng mot Fredrikstad idag, ville jeg stilt spørsmålstegn om vi i det hele tatt kunne bli et topplag. Nå føler jeg meg sikrere og sikrere på at, og at ting ikke er så "tilfeldig" i Brann lenger. At vi har spisser som scorer mål og bedre forsvar enn på lenge.

Nixon

Synd at jeg ikke kunne bruke min faste plass på felt Z i går. Satt på en flyplass i utlendighet og fikk oppdateringer under kampen, og fikk meldinger utover 2. omgang om storspill og kongestemning.

Når jeg leser denne linken så slår det meg at blir det mer skryt nå av Hansa så kommer vi til å tømme SS for folk i løpet av kort tid. Alle vil sikkert bort og synge med de "store gutta"...:) Kanskje like greit å snikinnføre et nytt Store Stå på Hansa? Er jo bare for alle å kjøpe partoutkort før neste sesong.
Rød makt på Hansa

Alexåsane

og omdøpe storestår til lillestå og gi den opp til fjortisene? nei vi blir nok på ss til de river den.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Kruxleiven

Quote from: "Nixon"Når jeg leser denne linken så slår det meg at blir det mer skryt nå av Hansa så kommer vi til å tømme SS for folk i løpet av kort tid. Alle vil sikkert bort og synge med de "store gutta"...:) Kanskje like greit å snikinnføre et nytt Store Stå på Hansa? Er jo bare for alle å kjøpe partoutkort før neste sesong.


Vurderer det ja, men jeg blir på store stå. Jeg vil fremdeles stå. Det kan man ikke bare gjøre som det passer seg på Hansa tribunen. Jeg forlater heller ikke det synkende (?) skipet. Står der heller til det er ingen igjen, men det er da jaggu mange som skal forsvinne da.

Mer om stemningen så vil jeg si at det er vanskelig å holde den guffen som det var når hele SS hoppet og sang "Thomas Lund, Thoams Lund". Det funker liksom ikke på 0-0 (da med en annen sang med samme trøkk i). Ellers var så og si alle på SS med å sang tidvis i går, men det er vel som folk sier at stemmene blir for svake og ikke bærer så mye som kraftige mannsrøster. Men enten folk på Hansa tror det eller ei. Vi hører dem ikke. Når vi hører dem så er det etter en sang har lagt seg og Hansa er litt på etterskudd. Da blir det et slags ekko som gjaller høyt.

Det er vanskeligere å høre at det er liv andre steder på stadion når man synger selv?

Brann_Askøy

Quote from: "Truls"Hver eneste kamp er jo SS dødt før det kommer mål og sånn 10 min etter et mål! Det scores, hele stadion i fyr og flamme. Så tar det gode 10 min så er det stille.


Du kan jo ikke ha vært på staddaen på virkelig lenge. Vi på SS gjør hva vi kan for å prøve å skape liv og prøver å få med oss resten av staddaen. Dette er vanskelig til tider med tanke på at "sosse" tribunen virker som at de tror de er for god til å følge etter og klappe eller å reise seg et par ganger i løpet av kampen. Hansa er med, kjempe bra det! Men også der må vi bli flinkere til å reagere litt kjappere. Dersom vi skal stå å synge reis opp hvis du elsker Brann til alle har reist seg så tar det så lang tid at folk som allerede har reist seg, begynner å sette seg ned igjen. Syng med hvis du elsker Brann er ikke kun ment for oss som står på BBB feltet. Dette er en sang som alle med noe forhold til SK Brann burde sunget. Fy faen, dette hadde vært deilig om vi hadde fått til. I går var det liv både på SS og på Hansa. Det gikk kaldt nedover ryggen på meg flere ganger når jeg så bort i svingen, herlig. Men kjære Hansa tribuneslitere, reis skjerfene når dere starter Byen e bBergen og laget er Brann. Dette hadde vært stilig.

Kom igjen hele Bergens befolkning, vi må vise hva vi er gode for.

villaksen

Tror Hansa har et større Potensiale en SS. Gutta oppe i NV hjørne gjorde en sinnsyk god jobb fra scoring og utover. Selv sitter jeg 40 m mot gamle tribunen men det er en liten klikk der med potensiale.Irriterer meg også sinnsykt over folk som bare sitter der og glor. Ting tar tid, og gradvis vil man klare å engasjere flere og flere til å synge med. Kanskje ikke Hansa synger hele tiden, men når de synger er det klasseforskjell.

1. På Hansa sitter ( tror jeg) mange av gamle gutta fra SS sin opprinnelse, og vi har trøkk i stemmen.

2. Den nevnte gjengen i hjørnet klarer å holde riktig tempo på sangene. Eks. Hansa begynte på Brannsangen, SS fulgte med. SS var ferdig lenge før Hansa. Plankehaugen holder også mye mere riktig tempo. Eks. syng med hvis du elsker brann vs. plankehaugen med samme melodi var natt og dag. Nesten som SS sluker ordene. ( Jo raskere det går jo mindre trøkk blir det).

En ting til slo meg på kampen. Det er vel ikke mer en ca 25% av SS som virkelig trøkker til.

All honør til både SS og Hansa , som på sitt beste gjør stadda til en fantastisk plass å være!

Tips til SS. Det må vel være noen på SS som føler at de er i en slags lederposisjon og kan ta ansvar, både når det gjelder i gangsetting av sanger, tempo, klapping mm.

Uansett er det viktigste å få folk til å synge. Drømmer om en syngende stadda.

Men vi har fortsatt litt å gripe fatt i!

monzilla

sånn som jeg har forstått det så er barten bare en uavhengig supporterkultur som er opptatt av festlighetene rundt kampen, men på en ikke-voldelig måte.

Men uansett, hansa er på vei.

KennethS

Quote from: "villaksen"Tror Hansa har et større Potensiale en SS. Gutta oppe i NV hjørne gjorde en sinnsyk god jobb fra scoring og utover.


akkurat det eg ville fram til, fra SCORING og utover, kor e hansa før scoring?

På hansa sitter mange av de gamle gutta?, står vanvittig mange av de gamle gutte på SS ennå også må du huske.
tå på Brann

Nixon

Man må huske på at synging på Hansa er et nytt fenomen og at det tar litt tid før alle føler seg komfortabel med å synge med. Blir litt som første skoledag der alle skuler på hverandre. Det gir seg utslag i at det må være god stemning før folk tør å synge med. For ikke å snakke om å starte en sang.

Så det er ikke så farlig at vi foreløbig bare synger når det går bra. Dette går seg til, og om ikke lenge har vi to syngende supportergjenger. Selv om jeg vil tro at SS tross alt må belage seg på å ta de tyngste takene når det går litt trått ute på banen i overskuelig fremtid. Så mye vil ikke endre seg. Men de er jo så unge og entusiastiske på SS, så det takler de!:)
Rød makt på Hansa

villaksen

Quote from: "KennethS"
Quote from: "villaksen"Tror Hansa har et større Potensiale en SS. Gutta oppe i NV hjørne gjorde en sinnsyk god jobb fra scoring og utover.


akkurat det eg ville fram til, fra SCORING og utover, kor e hansa før scoring?

På hansa sitter mange av de gamle gutta?, står vanvittig mange av de gamle gutte på SS ennå også må du huske.


Regner med at mange av de gamle stÃ¥r pÃ¥ SS enda. Og utfordring til de(g) blir Ã¥ ta ansvar Ã¥ lede SS. FÃ¥ SS tilbake til gamle høyder. Vil heller ha et SS som  synger litt mindre men mye bedre, enn et SS som synger middelmÃ¥dig i 80% av kampen

espen

Ja, helt enig til dere alle! det er utrolig enkelt å klage for så sende ansvaret over til noen andre.

Jeg har en ide, la oss alle holde kjeft å se om noen andre tar tak...

villaksen

Quote from: "espen"Ja, helt enig til dere alle! det er utrolig enkelt å klage for så sende ansvaret over til noen andre.

Jeg har en ide, la oss alle holde kjeft å se om noen andre tar tak...



Ser vel ikke dette som noe klageforum. Det er veldig mye positivt
på tribunen. Innleggene er vel ofte ment som konstruktive innspill for
å gjøre det enda bedre. Problemet er at det som oftest blir med snakket.

Nixon

Greit nok det. Men Rom ble ikke bygget på en dag. Og jo flere som snakker om det, jo flere blir klar over problemet. Og da begynner det å skje ting. Kanskje ikke så fort som vi helst vil, men jeg har troen på at stemningen bare vil bli bedre og bedre utover sesongen! På hele Stadion!
Rød makt på Hansa

espen

Jeg er enig, jeg tror de mest brukte settningene her er. Noen burde.. De burde... det er elendig, skammelig.. etc etc

Jeg tror de fleste som klager på stemmningen befinner seg på alle andre plasser enn SS, for de som er der gjør alt de kan for å synge ut motstanderen. I går så jeg ingen som ikke fortjente en klapp på skulderen for hederlig innsats. Og ja, SS har tapt seg, ja, stemmningen er verre, ja, vi burde ha bedre tifo, ja, flere folk burde kommet på kampene, og en masse andre ting som er helt forferdelig..

Vi kan snakke oss grønn i trynet, eller vi kan alle sammen trappe opp å synge så godt vi kan, gå på ss å lære de såkalte "fjortissene" hvordan det skal gjøres, bidra med både penger og litt av din fritid til tifo gruppen så blir det bedre..

At folk bare klager utgjør en ting, at dere knuser gleden min over det faktumet at stemmningen var årsbeste i går, og at SS gjorde en enorm innsats for at det ble tilfelle..

Kom med løsninger istedenfor å påvise det faktumet alle andre er fullstendig klar over.

enavgutta

Vil bare legge til at Nixon har et viktig poeng nÃ¥r det gjelder synging pÃ¥ Hansa. Det er litt sÃ¥nn første skoledag, folk skuler pÃ¥ hverandre og fra kamp til kamp blir de tryggere pÃ¥ hverandre.  Dette er en ganske "ung syngetribune" - og vi blir bare mer og mer samstemte:-)

grei

Det er deilig å være på Hansa for tiden, men det er fremdeles en litt for brokete forsamling. Masse solk av den tradisjonelle supportertypen, men og en haug familier og unger. Tribunen er såpass stor i størrelse og antall folk at det blir veldig stor spredning på folk. Dette er jo kjempemessig når alle synger med, men som regel blir det masse små "hull" der folk ikke synger, noe som gjør at sangene lettere dør ut. I det ene øyeblikket høres det ut som "alle" synger, før man plutselig oppdager at man nesten er den eneste (i nærheten altså).

Det hadde kanskje blitt bedre dersom familier og andre som ikke er hypp pÃ¥ synging hadde  hatt et annet sted Ã¥ sitte. Det er klart det kan være attraktivt med mer liv, men endel av kommentarene og det livet som er pÃ¥ Hansa er ikke noe de fleste foreldre ar lyst til Ã¥ dele med smÃ¥ barn...

Det som nevnes her om Store stå og tempo er forøvrig helt rett. Store stå sin sangkultur går på å synge sangene så fort som mulig, dette ender i noe heseblesende greier folk knapt hører. Sorry Store Stå, men dere høres stort sett veldig lavt. Dette må skyldes at mange ikke synger skikkelig, av og til høres det nemlig skikkelig høyt, noe som viser at man kan. Det med at Store stå høres "lysere" i røsten enn Hansa eller f.eks Fredrikstad er også riktig.

Go Up