• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

tifo på søndag?

Started by BL, June 10, 2004, 13:27:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

Hansa-
Felt Z

Brann-Peter!

jeg stiller gjerne før kampen, hvis det blir noe av!
men det blir i så fall 3 halv 4 tiden...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Brannfrelst

Blir INGEN Tifo til denne kampen,garantert! BBB har jo ikke penger til å gjennomføre andre show enn flaggene sine. Men om vi kjøper stripes,ca 75 stk,da kan jo vi få en tøff TIFO som vi kan bruke flere ganger.

Men jeg stiller opp jeg og om det blir TIFO til denne kampen.
2.10.07-Gullet kom hem!

KjellMo

Tifo gruppen har fått 30.000 fra BBB sitt styre pluss ca 10.000 i innsamlede penger så har de penger. Hvordan og når de bruker de, det er opp til Tifo gruppen. Er lei alt snakket om at de ikke har penger. De har penger.
GGG Travel

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Blir INGEN Tifo til denne kampen,garantert! BBB har jo ikke penger til å gjennomføre andre show enn flaggene sine.quote]

Kanskje litt mindre eplekjekk neste gang?

Et relevant spørsmål er om man skal brenne av alt på ett sinnsykt TIFO-show i en kamp, eller spre det utover mange kamper? Dette må TIFO-gruppen avgjøre, men det kan jo være interessant å høre hva andre mener?
Rød makt på Hansa

grei

Skal det først være, så bør det være skikkelig. Det er bedre med ingenting enn noe halvhjertet.

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Blir INGEN Tifo til denne kampen,garantert! BBB har jo ikke penger til å gjennomføre andre show enn flaggene sine.quote]

Kanskje litt mindre eplekjekk neste gang?

Et relevant spørsmål er om man skal brenne av alt på ett sinnsykt TIFO-show i en kamp, eller spre det utover mange kamper? Dette må TIFO-gruppen avgjøre, men det kan jo være interessant å høre hva andre mener?


Det er jo det TIFO gruppen sier hver gang vi spør om de kan gjøre det og det,"vi har ikke penger"..
2.10.07-Gullet kom hem!

KjellMo

[/quote]Det er jo det TIFO gruppen sier hver gang vi spør om de kan gjøre det og det,"vi har ikke penger"..[/quote]

Hvem fra Tifo gruppen som sier de ikke har penger?
Jeg har ikke sett det:
GGG Travel

Brannfrelst

Okey,unnskyld.. Mente jeg hadde sett det.. Men de har jo ikke all verden å rutte med da.. Hadde vel vert TIFO på hver eneste hjemmekamp,og borte da..
2.10.07-Gullet kom hem!

BL

sÃ¥ de har 40.000... hmmm??? FLAGG FLAGG FLAGG FLAGG FLAGG (mellomstore)!!!!!  :wink:
Hansa-
Felt Z

KennethS

Quote from: "Brann-Peter!"jeg stiller gjerne før kampen, hvis det blir noe av!
men det blir i så fall 3 halv 4 tiden...


Ja det blir en enorm tifo hvis alle hadde stilt opp "hele" 3 timer før kamp.
tå på Brann

howie

BST gikk konken av forskjellige grunner, og en av de var vel tifo utgifter?
Eller har jeg ikke fått med meg hele saken?

Uansett, så er jeg enig at det ikke er lurt å bruke alle pengene på et sinnsykt stor greie på en kamp. Det er mange hjemmekamper i en sesong, for ikke å nevne bortekampene også, og da er det ikke noe problem og brenne opp 30 000 på blus(eller hva det nå heter, noe rødt lys med masse røyk) på anenhver hjemmekamp slik som i fjor. Jeg vet ikke helt hva slike ting koster da, men jeg syns det høres logisk ut.

Det her med at folk ikke stiller, har ikke hørt at de trenger så veldig mange heller til nå.
Husker før i tiden. Da stod det på forsiden av bataljonen.no, og bst.no i gamle dager, at folk måtte stille der og da. Og så stod det seiner at det nesten aldri stilte noen opp, og det har vert mye diskutert her på forumet og. Men nå er det da lenge siden de har spurt etter folk. Er det ikke? Det eneste jeg kan huske denne sesongen er til 16.mai da hele stadion holdt oppe hvite og røde a3 ark... Resten av sesongen er det jo nesten bare brukt flagg.

Kunne vi prøvd en kamp nå med blus. Alle de som har sagt inne på dette forumet at de kan stille opp for å hjelpe til stiller opp. Og vist det ikke er penger til blus så tar alle med seg en hundrelapp til det. Jeg stiller opp og gir en hundrelapp til et flott blus arrangemang når brann har spilt så bra på hjemmebane i denne sesongen. Med den stemningen på kampen og det høye tilskuersnittet(14 000+++) og spillet fra brann i år så gjør jeg det.
Dette her var jo bare et eksempel på hva vi kunne gjøre.

Som jeg sa øverst i dette innlegget:
Uansett, så er jeg enig at det ikke er lurt å bruke alle pengene på et sinnsykt stor greie på en kamp. Det er mange hjemmekamper i en sesong, for ikke å nevne bortekampene også, og da er det ikke noe problem og brenne opp 30 000 på blus(eller hva det nå heter, noe rødt lys med masse røyk) på anenhver hjemmekamp slik som i fjor.
Men nå er det lenge siden det har vert noe skikkelig show på staddan da, utenom 16.mai, men det kostet vel ikke tifo eller BBB noe? For det var vel sponsing fra Sparebanken Vest?

Brannfrelst

Blussing utgår vel på Stadion i år.. Mener å ha hørt dette fra TIFO gruppen.. En bluss koster vel rundt 15-20 kroner.. Iallefall på www.tifo.it.
De 40.000 bør brukes på ruller,banner,stripes eller småflagg... Hvorfor er ikke TIFO-bøtten i alle inngangene på SS? Er jo kun 1000 som KAN gi da,sikkert ikke mer enn 40-50 som gir.. Jeg gir så det synger om bøtten kommer i inngangen til felt C på Store Stå..

Hvorfor ikke ha røykbomber på Stadion? Det synes jeg er sinnsykt tøft!
2.10.07-Gullet kom hem!


Tifo-gruppen

For det første så brukte tifo-gruppen mange tusen kr på tifo`n på 16 mai..


Grunnen til at det ikke har vært noen tifo i det siste er av vi som sitter i gruppen har vært ganske opptatt med private ting..
Men no har ting roet seg og vi kommer sterkere tilbake i tiden fremover.( inge tifo på søndag heller).

Jeg kommer til å bruke store deler av ferien min til TIFO arbeid, og folk som har tid til overs i sommer er velkommen til å ta kontakt.

Blussene vi bruker koster faktisk mye mer enn de 20-30 som blussene på tifo.it koster, såvidt jeg husker så betaler vi 70 kr. Grunnen til av vi betaler 70 kr er at de har MYE bedre kvalitet enn de andre som kun røyklegger..
Grunnen til at vi har sluttet med bluss for denne gang er at tinnsoldat blussing har gjort sitt. Det har blitt noe ALLE i hele norge har gjort, og det er lite fantasifult å gjøre ting om, og om igjen hele tiden. De eneste som driver å blusser i tippeligaen er Sogndal, og Tromsø.

Røyk bomber er dessverre ikke lovlig å bruke. derfor bruker vi ikke det..

Vi har ganske mange planer vi har tenkt å få gjennomført videre utover sesongen, men vi trenger HJELP. både i uken før kamper, når spillerne kommer inn, og etter kamper. Så folk som er villig til å bruker timer på å hjelpe oss med å skape fete tifo kan sende en mail til tifo@bataljonen.no

For tifo gruppen Ove Pedersen
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Sotraanda

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Brann-Peter!"jeg stiller gjerne før kampen, hvis det blir noe av!
men det blir i så fall 3 halv 4 tiden...


Ja det blir en enorm tifo hvis alle hadde stilt opp "hele" 3 timer før kamp.


Ja, om alle så du skriver hadde stilt så hadde det da blitt noe. Men når innstillingen din er som det der blir det ingenting nei. Men til og med eg forstår at det ikke blir storegreiene om 10-12 stkker stiller 1,2 timer før kampstart.... Må ikke være så hissig kenneth!
ater, heter, hater NFF!

Alexåsane

husker fra kampen norheimsund-brann .. der va det faktisk litt tifo. flagg og blus:) Jeg syns det skal bli invistert i mer smÃ¥flagg som kan deles ut pÃ¥ storestÃ¥. evt. tas inn igjen etter kampen. sett flere  kamper der store deler av tribunene har flagg og skjerf.(utlandet) og dette er jævlig tøft.

Husker foresten at jeg hadde med meg flagg på 16.mai. det ble revet vekk av en som satt over storestå. og det så jeg ikke så mye igjen av.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Kruxleiven

Jeg har et forslag for cup kamper om vi skulle slå Bodø/Glimt. Lag tostangsflagg eller et OH flagg med cup-pokalen (eventuelt mer tekst) på. Ellers skader det ikke med tostangsflagg av spillere. Et med Super Ray på kanskje?

brannfrik

utrolig godt forslag.. kan bli spennende og sette super ray på oh flagg uansett om det blir i cupsammenheng eller ei.. for eksempel en tegning der raymond gir kjetil rekdal et blått øye.... eller en tegning av en av rønningen sine utrusinger der han har knottene godt plantet i trynet på panzer hagen ( roar strand, harald brattbakk, daniel fredheim holm....) uendelig med muligheter her! dette bør tifo gruppen notere seg, for med god planlegging og litt god gammeldags dugnadsånd kan dette bli stort.

KennethS

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Brann-Peter!"jeg stiller gjerne før kampen, hvis det blir noe av!
men det blir i så fall 3 halv 4 tiden...


Ja det blir en enorm tifo hvis alle hadde stilt opp "hele" 3 timer før kamp.


Ja, om alle så du skriver hadde stilt så hadde det da blitt noe. Men når innstillingen din er som det der blir det ingenting nei. Men til og med eg forstår at det ikke blir storegreiene om 10-12 stkker stiller 1,2 timer før kampstart.... Må ikke være så hissig kenneth!


?
tå på Brann

howie

Quote from: "Tifo-gruppen"For det første så brukte tifo-gruppen mange tusen kr på tifo`n på 16 mai..


Grunnen til at det ikke har vært noen tifo i det siste er av vi som sitter i gruppen har vært ganske opptatt med private ting..
Men no har ting roet seg og vi kommer sterkere tilbake i tiden fremover.( inge tifo på søndag heller).

Jeg kommer til å bruke store deler av ferien min til TIFO arbeid, og folk som har tid til overs i sommer er velkommen til å ta kontakt.

Blussene vi bruker koster faktisk mye mer enn de 20-30 som blussene på tifo.it koster, såvidt jeg husker så betaler vi 70 kr. Grunnen til av vi betaler 70 kr er at de har MYE bedre kvalitet enn de andre som kun røyklegger..
Grunnen til at vi har sluttet med bluss for denne gang er at tinnsoldat blussing har gjort sitt. Det har blitt noe ALLE i hele norge har gjort, og det er lite fantasifult å gjøre ting om, og om igjen hele tiden. De eneste som driver å blusser i tippeligaen er Sogndal, og Tromsø.

Røyk bomber er dessverre ikke lovlig å bruke. derfor bruker vi ikke det..

Vi har ganske mange planer vi har tenkt å få gjennomført videre utover sesongen, men vi trenger HJELP. både i uken før kamper, når spillerne kommer inn, og etter kamper. Så folk som er villig til å bruker timer på å hjelpe oss med å skape fete tifo kan sende en mail til tifo@bataljonen.no

For tifo gruppen Ove Pedersen


Er det mulig og høre noen av disse planene som dere har da?
Hvor mye penger har egentlig tifo-gruppen, trenger ikke noe nøyktig tall, men er det penger nok til å få gjennomført noen flotte show utover høsten?

Yngve

Ikkje skal ein gå ut offentleg me kva planar ein har for tifo, det skal vere ein overaskelse for alle utanom dei som er med på dugnaden for å få til tifoen. Angåande to stongs flagg så er det ikkje tifo gruppa sitt ansavr åleine, det kan du like godt lage sjølv, er ikkje så vanskjelegt det ligg oppskrift til det på dennes sida. Ein skal ikkje forvente at tifo gruppa skal gjere alt sjølve, litt personlegt initiativ er og lovlegt.

Brannfrelst

Er virkelig to-stangs flagg noe å ha på Stadion? Jeg mener det ser dumt ut,men det er jo min mening. Håper på knallTIFOer mot rbk,vif og sogndal. Etterlyser igjen TIFO bøtten i andre innganger på SS...
2.10.07-Gullet kom hem!

Tifo-gruppen

Er det mulig og høre noen av disse planene som dere har da?
Hvor mye penger har egentlig tifo-gruppen, trenger ikke noe nøyktig tall, men er det penger nok til å få gjennomført noen flotte show utover høsten?[/quote]

Beklager.. du får nok ikke høre noen av planene våre, hvis ikke du skulle finne på å komme å hjelpe oss når vi skal ha dugnader..
Som kjell morten skrev lengre oppe, sÃ¥ har vi fÃ¥tt 30.000 av bataljonen, og 10.000 som er innsamlet..  det vi kunne har trengt hjelp til er Ã¥ ha noen som kunne tenke seg Ã¥ være ansvarlig for tifo bøtten pÃ¥ hjemme kampene. sÃ¥ dersom du er intresert send en mail, til tifo@bataljonen.no.
No gikk det noen tusen kr på 16 mai, og vi har brukt litt på å fikse de gamle flaggene, men over 30.000 har vi.

Og hvis tifo bøtten blir en sukse så blir nok det flere STORE show utover sommeren og høsten

For Tifo-gruppen Ove Pedersen
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Pi_Meson

Quote from: "cola_boy"Men nå er det lenge siden det har vert noe skikkelig show på staddan da, utenom 16.mai, men det kostet vel ikke tifo eller BBB noe? For det var vel sponsing fra Sparebanken Vest?


Er dette riktig?

daff

Hvis det er riktig som Ove sier fra tifogruppa at 16. mai kampen hadde en kostnad for tifogruppa på "noen tusen" så tipper jeg det er riktig. Den koreografien har en kostnad på 22 000 (15 000 x 1,5) rundt regna. Vil si det er mer enn "noen tusen" når man har 40 000 å rutte med.

brannfrik

eg var med på dugnaden og der mener eg at eg ble fortalt at plakatene kostet 70 øre stykket, dessuten lurer eg på kor du har tallet 15000 fra.... det var ingen plakater på mastodonten, og då e det bare 11200 sitteplasser igjen, så det har nok ikkje kostet så mykkje som du antyder, men et lite tilskud fra sparebanken har det nok vært....

daff

Tallet 15000 tok jeg fra at jeg mener å huske at en hos dere har skrevet på klanen sitt forum at koreografien deres var tidenes største i Norge i antall personer på 15 000 stykk. Hvis jeg tar feil, så trekker jeg gjerne mitt utsagn på det.

70 øre er en veldig god deal.

Men en veldig, veldig bra utført koreografi har sunket til å være et tragisk arrangement uten sjel... Sorry. Lærte man ingenting av Chess-skandalen i fjor?

Sotraanda

Quote from: "daff"Men en veldig, veldig bra utført koreografi har sunket til å være et tragisk arrangement uten sjel... Sorry. Lærte man ingenting av Chess-skandalen i fjor?


Ka i alle dager er det du snakker om???
ater, heter, hater NFF!

Tifo-gruppen

Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Erik

Hvis vil alle huske i fjor så fikk tifo gruppen bøtte med dritt pga vi hadde useriøs tifo og tifoen ikke var stor nokk, tar jeg ikke feil satser gruppen på BRA tifo på enkelte kamper og glemmer sånt som i fjor med 5 kreppruller og 20 bluss... Det blir bare latterlig.....

BL

faen ta den spytteren!!!!!! stripes er digg  :wink:
Hansa-
Felt Z

daff

Quote from: "Tifo-gruppen"


En grei utgreing. Skulle venta til en fra tifogruppa uttalte seg. Men når to stykk her sier at Sparebanken Vest er involvert. Trekker man jo slutninger.

Stå på videre

Bombefar

Jeg synes de røde "faklene" foran store stå er et bra innslag under nystemten. Kan ikke huske å ha sett dette i år, men håper det kommer

Brannfrelst

Nødbluss mener du?? Ja dette er bra under nystemten..
2.10.07-Gullet kom hem!

Bombefar

Ja. nødbluss. Det var det det het. akkurat som på bildet øverst på siden

Brann-Peter!

eg synes du bør ta det litt rolig kenneth!!
for det første er ALLE brannsupportere "venner", og for det andre
hadde jeg stilt frivillig hvis det hadde blitt noe, (jeg melder meg tross alt)

ro deg ned og ikkje "kjeft" så jævlig, takk!

_____________________________

Alt for Bergen, Alt for Brann...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

BL

Quote from: "Brann-Peter!"eg synes du bør ta det litt rolig kenneth!!
for det første er ALLE brannsupportere "venner", og for det andre
hadde jeg stilt frivillig hvis det hadde blitt noe, (jeg melder meg tross alt)

ro deg ned og ikkje "kjeft" så jævlig, takk!quote]

tror fyren liker å syte litt
Hansa-
Felt Z

Go Up