• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

snitt på 14.000

Started by BL, June 10, 2004, 13:25:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

jaja... snittet på brann sine kamper til når er godt over 14.000, og med tanke på at det allerede er solgt over 10.000 til kampen mot "lille" fredrikstad på søndag så ser det ikkje ut til at snittet vil synke....

så viss vi sitter igjen med et snitt på 14.000 når sesongen er slutt kommer vel nff på banen og ber brann bygge en "ny hansatribune" i klokkesvingen! dette vil jo bli et helvetes pengesluk!!

men korfor i helvete kan vi ikkje fÃ¥ lov Ã¥ ha stÃ¥plasser?!?!?!? eg skjønner ikkje opplegget til nff...... har de noen gang kommet med en forklaring pÃ¥ korfor de vil ha minst mulig stÃ¥plasser??  

eg ser for meg at viss store stå blir plassert på et område med sitteplasser kan det fort komme noen deler fra stolene inn på banen. vi hadde en (eller flere) som var idiot nok til å spytte så då er det helt sikkert noen som klarer å kaste noe drit inn på banen..

hipp hurra for nff (som måtte brenne i helvete!!!)
Hansa-
Felt Z

viks

Det er jo vanlig at snittet er langt over normalt før man går inn i den verste sommerperioden. Dette er jo grunnet serieåpning og 16 mai kamp hvor det stort sett alltid er mye folk.

Hvis Brann fortsetter å kjempe i toppen derimot, kan dette bli et problem ja...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brannfrelst

Vi er jo forbi 16.mai og serieåpning da... Vanlige kamper mot tromsø(trakk kun 8000 i fjor) ble det 14803,mot odd,14023 vanlig kamp dette og.. Til fredrikstad kampen er det solgt 10000++ allerede og i sommer har vi jo lsk,rbk og vif hjemme. Pluss sogndal til høsten.. Har troen på 14000 i snitt!
2.10.07-Gullet kom hem!

grei

Jepp, det er normalt med høyt snitt pÃ¥ starten av sesongen. I sommerferie og i triste høstkamper har det mang en gang dalt ned mot 7000-8000. Men i Ã¥r later det til at folk lar seg underholde skikkelig av Brann, tipper vi fÃ¥r bedre snitt enn pÃ¥ mange Ã¥r.  For tiden har vi jo nesten ikke annet enn hjemmekamper, greit nok i og med at formen er grei og poengene ramler inn.

KennethS

Quote from: "BL"jaja... snittet på brann sine kamper til når er godt over 14.000, og med tanke på at det allerede er solgt over 10.000 til kampen mot "lille" fredrikstad på søndag så ser det ikkje ut til at snittet vil synke....

så viss vi sitter igjen med et snitt på 14.000 når sesongen er slutt kommer vel nff på banen og ber brann bygge en "ny hansatribune" i klokkesvingen! dette vil jo bli et helvetes pengesluk!!

men korfor i helvete kan vi ikkje fÃ¥ lov Ã¥ ha stÃ¥plasser?!?!?!? eg skjønner ikkje opplegget til nff...... har de noen gang kommet med en forklaring pÃ¥ korfor de vil ha minst mulig stÃ¥plasser??  

eg ser for meg at viss store stå blir plassert på et område med sitteplasser kan det fort komme noen deler fra stolene inn på banen. vi hadde en (eller flere) som var idiot nok til å spytte så då er det helt sikkert noen som klarer å kaste noe drit inn på banen..

hipp hurra for nff (som måtte brenne i helvete!!!)



Nff følger Fifa sin regler, Brann må gjøre noe med stadion ellers kan vi bare si hadet til europa spill med det første.
tå på Brann

grei

Quote from: "KennethS"

Nff følger Fifa sin regler, Brann må gjøre noe med stadion ellers kan vi bare si hadet til europa spill med det første.


Det er vel først og fremst UEFA sine regler det er snakk om, siden det er de som arrangerer Europacupene. Uansett så har jeg aldri hørt noe om at UEFA krever sitteplasser på nasjonale arrangementer. Det er opp til de nkelte fotballforbundene. Det må ligge andre motiver bak, for NFF kan neppe kreve mest mulig sitteplasser med tanke på europacup alene.

Det ligger nok visjoner om en profesjonalisering av Eliteserien bak det hele. NFF ønsker sportslig suksess for seg og sine. Dette krever god økonomi hos NFF og hos klubbene. Dette krever gode sponsoravtaler og mye folk. Dette igjen krever et profesjonelt og tiltalende opplegg, med god komfort på kampene både for supportere og VIP'er.

De siste årene har Norge fått flere og flere skikkelige anlegg, noe som reiser stausen for Eliteserien. I et nøtteskall så tror jeg NFF ønsker å bli kvitt det at folk som ser norske kamper på TV ler fordi det ser teit ut med de dårlige tribunene, og blir mer fristet til å se f.eks engelske kamper. NFF vil ha en slags mini Premier League her i Norge.

Så får vi håpe stormannsgalskapen ikke går dem til hodet. SKulle de noengang vedta en regel om kun sitteplasser tillatt vil dette være trist.

Pi_Meson

Kravene ble vedtatt på Forbundstinget for fem år siden. Brann har selv vært med på å vedta dem.

howie

Quote from: "Pi_Meson"Kravene ble vedtatt på Forbundstinget for fem år siden. Brann har selv vært med på å vedta dem.


Hmm....? Fem år siden? Skjedde det ikke i år?

Pi_Meson

Kravene har gyldighet fra i år, men det er lenge siden de ble vedtatt.

Tillater meg å sitere deres egen paf, fra dette forumet 19. desember:

QuoteHallo! Hva er nÃ¥ dette Ã¥ mase om? Reglene er vedtatt pÃ¥ forbundstinget, der ogsÃ¥ Brann er representert og har full mulighet til Ã¥ pÃ¥virke. Brann har vært klar over reglene lenge. Det dette dreier seg om er blant annet klubber som gir faen i oss supportere, som Brann gjør nÃ¥r de ikke vil bygge ut de skandaløse  toalettfasilitetene.  
NFF har også vært klokkeklare på at det ville bli innstramninger på disse tingene. Da Bjørn Dahl ble spurt om dette i den 12. mann i høst, var Brann utmerket klar over regelverket, men regnet med å få dispensasjon (uten å ha fått noen signaler som tydet på det).
 
Reglene er klinkende klare. Denne tråden fra august viser at Brann burde kjent til dette for lenge siden og gjort noe med saken:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=888
Her har man skutt seg selv i foten


http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=1218

Knixen

Har troen på at vi kommer til å toppe fjorårets tilskuersnitt i år. Med mindre vi tar en omvendt fjorårssesong og flopper totalt.

Selv med litt reduserte tilskuertall i sommer må vi huske på at vi har hjemmekamper mot Viking, Rosenborg, Vålerenga og Sogndal som alle trekker bra med folk.

Så ting tyder på at det må utbygging til. Kanskje like greit, så får vi litt fortgang i sakene og vi kan bygge ut Stadion, i førsteomgang med en skikkelig tribune i Klokkesvingen.

viks

Jeg ønsker meg også et fullt utbygd stadion, men ser helst at Brann bruker pengene sine fra et evnt George salg til å hente inn fullgode erstattere gjerne et par kvalitetsspillere.

Per i dag har ikke Brann råd til å bygge ut stadion, så enkelt er det...Ikke tror jeg de gjør det heller før de har en ordentlig finansiering på gang, klok av skade fra sist..

De som tror på fullt utbygd stadion i nærmeste fremtid (1-2) sesonger, vil jeg karakterisere som dagdrømmere..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta

Da er vel jeg en dagdrømmer i dine øyne. Har ikke troen på et fullt utbygd Stadion iløpet av en 2 årsperiode, men fullt tro på at Klokkesvingen vil være ferdig :-)

Alexåsane

Brann har nok ikke råd til dette. men brann bare leier stadion. Brann kommer ikke til å betale alt ved en utbygning. Vi har rike folk i bergen vettu
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

grei

De bygger ikke ut Klokkesvingen før neste sesong uansett. Det blir nok enda et år med provisoriske tribuner, muligens en tilsvarende ved siden av den andre. Etter, eller utover i neste sesong kan det vel hende det begynner å bli aktuelt å starte bygging.

Blææ

Er det ingen som følger med på hva di som styrer på stadda sier...
Toppene i Brann har for en liten måned siden sagt at Brann mangler 15-20 mill for å starte utbyggingen av Stadda,Brann rekner med at dette vil ta ca 2-5 år å få på plass men et salg av Olafen ville løst mye.
Stor Bergen som eier 51 % av stadda er klare til å starte utbyggingen på meget kort varsel ifølge tidligere artikkler om dette emnet.
Selges Olafen så er det det realistisk at minimum en kanskje to tribuner vil stå klar innen 1-2 år.
Hansaen skal jo som kjent stå,det skal også gamle sitte.
ont follow me,Im lost too

Christian

Trodde det var snakk om å rive gamle sitte òg, eg, for så å bygge nytt inkl klokkesvingen. Når det gjelder Stadionutbygging vil eg uansett ikkje være bombastisk.

Blææ

Det jeg refererer til er di gamle planene der det var ment at Søndre tribune skulle stå menst Hansaen,Umbro og Klokkesvingen skulle bygges nye.
Tror det er det som er mest realistist pr dd,
ikke stol 100% på det jeg skriver da jeg kan ha lidd av hukommelsestap etter mang en kveld på byens skjenkesteder.
ont follow me,Im lost too

Xminator

Ikke glem at folk blir bortskjemt og lei av fotball etter et mesterskap. Vi skal jo inn i ett maraton med EM-fotball nå :) Er egentlig imponert over at Brann trekker såpass på søndag...

Henki

Håper og tror at det vil komme mye folk også etter EM. Så lenge laget gjør det bra tror jeg ikke snittet vil gå så veldig mye ned!
Ballen skal fremover!

Brannfrelst

15.000 mot ffk,13.000 mot lsk,16.000 mot rbk,14.000 mot vif,og 15.000 mot sogndal.. 14.000 i snitt i år!
2.10.07-Gullet kom hem!

Blææ

Merkelig hvor nøkterne alle er fortiden,hva visst Brann leder serien?
Da blir det utsolgt på alle kampene....
ont follow me,Im lost too

Henki

Quote from: "Blææ"Merkelig hvor nøkterne alle er fortiden,hva visst Brann leder serien?
Da blir det utsolgt på alle kampene....


Hehe, jepp og hva hvis himmelen detter ned i hodet på oss og Ulrikken viser seg å være en kjempeost...
Ballen skal fremover!

grei

På tide at folk skjønner at det ikke har vært snakk om å rive Gamle Sitte. Har aldri sett noen planer som innebærer dette. Planen har vært å bygge en "Hansa-klone" i Klokke, og så en ny stor Hovedtribune på nordre langside. Nå kan det jo en gang hende Brann kommer opp med nye planer, men til da, slutt maset: Gamle Sitte blir.

At Ulriken er en ost har jeg hatt mistanke om lenge.

Kruxleiven

Nøkkelen til flere folk tror jeg er at det er gøyere på stadion. Ikke vet jeg hvorfor (kanskje litt mer liv?), men det er bare det. På den annen side så er det en solid gjeng som kommer når man spiller nedrykksamp mot Start også. Når det gjelder måten Brann spiller fotball på så er den så absolutt underholdende, men det har den vært i mange år nå.

monzilla

Jeg kan tenke meg at profilene Soma, Kvisvik og Olofinjana trekker 5000 mennesker alene... I tillegg har brann vunnet litt og noen gode spiller er på vei.

enavgutta


Yngve


grei

Kommer nok godt med folk på de kampene og ja. Er jo ikke sånn at halve byen er på ferie heller.

Angående Kvisvik: Hans betydning er uvurderlig. Hans artistisk kvaliteter og glimt i øyet betyr enormt for klubben. Og Hvorvidt det kommer så mange det året man vinner serien- nå har det seg sånn at vi sannsynligvis ikke vet det på forhånd. SPiller vi bra vil det allrid komme endel selvfølgelig, men det er jo sjelden sånn at det virkelig ligger gull i luften. Skulle vi ligge seks poeng foran de andre lagene med tre serierunder igjen og møte RBK hjemme hadde det nok blitt rimelig fullt på de siste kampene, for å si det sånn.

KennethS

12750 tilskuere idag, greit nok med tanke på været og at det var tv kamp.
tå på Brann

Odd

Synes det er trist at været ser ut til å spille en stor rolle for valget om å gå på Stadion eller ikke. Selv om det er mange som har Canal+. Selv hadde jeg en gratisbillett til Klokkesvingen, og sto i 90 minutter og ble søkkvåt. Men det var utvilsomt verdt hver eneste vanndråpe!

(selv om det sannsynligvis er siste gang jeg står under åpen himmel i regnvær på Stadda - bedre å kjøpe seg en plass under tak)

Xminator

Været og EM. Var nok en del som tok hoderegningen og fant ut at England-Frankrike hang i en tynn tråd om de tok turen til Stadion :p

enavgutta

Ja, Klokkesvingen er et trist syn. Og etter Mastadonten kom opp ser du ut som en enda tristere bakgård. Uferdig og virkelig uestetisk, uverdig for Brann Stadion sin helhet.

Ole Brom

Quote from: "Xminator"Været og EM. Var nok en del som tok hoderegningen og fant ut at England-Frankrike hang i en tynn tråd om de tok turen til Stadion :p


Den kampen begynte jo en time etter slutt pÃ¥ stadion da  :) De fleste ville nok rukket kampen. Om ikke de mÃ¥ ta ferger etc da !

grei

Joda, men det gikk en annen EM-kamp samtidig som Brann-kampen. Når det regner, når sofaen er myk og Brannengasjementet bare er sånn passe, så blir valget lett...

espen

+ kampen gikk på Canal +

Ole Brom

Quote from: "grei"Joda, men det gikk en annen EM-kamp samtidig som Brann-kampen. Når det regner, når sofaen er myk og Brannengasjementet bare er sånn passe, så blir valget lett...


er dette de såkalte "gloryhunters" som ble diskutert opp og ned her :)

Nixon

Quote from: "grei"Joda, men det gikk en annen EM-kamp samtidig som Brann-kampen. Når det regner, når sofaen er myk og Brannengasjementet bare er sånn passe, så blir valget lett...


Nå regner det ganske ofte på disse kanter, og sofaen er vel alltid myk. Så man får passe på å holde Brannengasjementet i livet. Heldigvis ser det ut til at spillerne for tiden tar sin del av ansvaret. Og takk for det!!
Rød makt på Hansa

grei

Poenget er at uten EM og med strålende vær hadde det kommet et par tusen mennesker til på FFK-kampen. Lik det eller ikke, det er sånn det fungerer.

Ole Brom

Quote from: "grei"Poenget er at uten EM og med strålende vær hadde det kommet et par tusen mennesker til på FFK-kampen. Lik det eller ikke, det er sånn det fungerer.



tja et par tusen er vel litt i overkant ?

grei

Neppe, i forkant av kampen var det forventet over 15000 mennesker (jfr. aviser som muligens lot seg forføre av alltid optimistiske Brann.no) , så det er neppe noen stor overdrivelse.

Ole Brom

Quote from: "grei"Neppe, i forkant av kampen var det forventet over 15000 mennesker (jfr. aviser som muligens lot seg forføre av alltid optimistiske Brann.no) , så det er neppe noen stor overdrivelse.



I følge Brann blir det alltid utsolgt, løp og kjøp og skaff deg bilett i tide, stooooore køer og kom tidlig tendenser !!! De lærer aldri, skremmer vekk folk med dette vrøvlet !!

Bantex

klassisk den med at det er lurt Ã¥ møte opp tidlig, "vi Ã¥pner 1t 30min før kampen", sÃ¥ nÃ¥ det er litt over 1time til kampstart sÃ¥ begynner de Ã¥ Ã¥pne dørene.  :roll:
i vinner hele driten i år!

Gullet får vi på staddern i årets siste hjemmekamp, mens hele stadion står å synger "Vi vinner serien i år......."

Opptimist? Nei, bare en godtroende realist med hjerte i BRANN!!!!

Go Up