• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Super-Brann

Started by TcK, June 07, 2004, 20:20:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TcK

føler meg helt bak mål over å ikke kunne teksten på sangen som spilles etter kampen når Brann vinner...

Den er nok Grand-Prix aktig til å ta Europa med storm neste år, og like før refrenget synges det "oppover", og slutter på "og vinne cupfinaaalen"!

innimellom er det "ofre alt for Brann" osv osv.

Før jeg gidder dra til byn for å se etter en CD, finnes det? er det d12m som spiller?


tck
Jesus elsker alle barna

Mr_Soma

Damn.... e du seriøs no????

TcK

blame it on my youth. (*visste* jeg skulle skrevet innlegget som gjest. ;))

tck.
Jesus elsker alle barna

Odd

Det må være lov å spørre. Sangene har ikke vært i salg på en stund.

Denne heter bare "Kom igjen, Brann", og finnes på CD'en "Brann i svart" - siste track (#9). Denne CD'en er etter det jeg kjenner til ikke i salg lenger, men du kan låne den på Biblioteket i by'n (Grieghallen).

Ingen årsak..

Brannfrelst

Quote from: "TcK"føler meg helt bak mål over å ikke kunne teksten på sangen som spilles etter kampen når Brann vinner...

Den er nok Grand-Prix aktig til å ta Europa med storm neste år, og like før refrenget synges det "oppover", og slutter på "og vinne cupfinaaalen"!

innimellom er det "ofre alt for Brann" osv osv.

Før jeg gidder dra til byn for å se etter en CD, finnes det? er det d12m som spiller?


tck


Det er nok ikke denne som synges etter Brann har vunnet,men den pleier å vere rett før kampen..
Om jeg ikke tar feil er det cupfinalesangen fra 95??
2.10.07-Gullet kom hem!

Odd

Nei, det er vanligvis "Den 12. mann" / Heia Brann som spilles etter seierskamper. Etter dårlige kamper (dvs. tap og uavgjorte kamper som vi burde vunnet) spilles "Mitt hjerte står i Brann". Førstnevnte ble ofte spilt i pausen også, i fjor/forfjor.

paf

Quote from: "Brannfrelst"
Det er nok ikke denne som synges etter Brann har vunnet,men den pleier å vere rett før kampen..
Om jeg ikke tar feil er det cupfinalesangen fra 95??

Cupfinalesangen fra 99 - en cover av klassiske "Come on, Eileen" (Dexy's midnight runners), men "den 12. mann" er nok den mest populære sangen fra den CDen, og er den som blir spilt etter seier på stadion. Mange mener for øvrig at den er norges beste forballsang gjennom tidene...

Kruxleiven

Den "1, 2, 3 med det fjerde skal det skje..." er best. Var et helt sinnsykt trøkk når folk sang den i Sogndal sentrum i 2002.

Odd

"Brenne på ny".

Alexåsane

Quote from: "Odd", men du kan låne den på Biblioteket i by'n (Grieghallen).

Musikk avdelingen er nok til bake i hovedbygget til biblioteket.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Christian

"Brenne på ny" blir aldri spilt på Stadion. Korfor ikkje? Er jo den desidert tøffeste Brann-låten. Blir det for hardt for folket på altanen eller?

Go Up