• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Heder og støtte til Rønningen i neste hjemmekamp

Started by enavgutta, May 30, 2004, 17:29:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Foreslår at StoreStå kjører en "Ivar Rønningen - Ivar Rønningèn" i samme stil som man så eksepsjonelt tok "Elsker Brann Bergens stolthet" i 20 min mot Glimt.

Rønningen fortjener all vår støtte i denne tiden hvor Peddien & Co vimser med gambling, trav og andre ubrukeligheter.

VI må vise at vi ikke lar dette gå upaktet hen og vise at vi støtter Rønningen som et selvsagt førstevalg.

enavgutta


Ole Brom

Ja støttar den ! La oss synge for Ivar "The Man" Rønningen !

Odd

mycket bra tanke.. så e bare spørsmålet om man klarer å gjennomføre det?


Brannfrelst

Quote from: "enavgutta"Foreslår at StoreStå kjører en "Ivar Rønningen - Ivar Rønningèn" i samme stil som man så eksepsjonelt tok "Elsker Brann Bergens stolthet" i 20 min mot Glimt.

Rønningen fortjener all vår støtte i denne tiden hvor Peddien & Co vimser med gambling, trav og andre ubrukeligheter.

VI må vise at vi ikke lar dette gå upaktet hen og vise at vi støtter Rønningen som et selvsagt førstevalg.


Elskar Brann Bergens stolthet?????????????
Er det ikke:
SK Brann Bergens stolthet!!
2.10.07-Gullet kom hem!

Sotraanda

Tror halvparten synger Elsker Brann, mens den andre halvparten synger SK Brann... Eg synger hvertfall SK Brann, det det egentlig er!

Var jo så klart dette eg mente!
ater, heter, hater NFF!

Brannfrelst

Quote from: "Sotraanda"Tror halvparten synger SK Brann, mens den andre halvparten synger SK Brann... Eg synger hvertfall SK Brann, det det egentlig er!


Hvis halvparten synger SK Brann og resten synger SK Brann synger vel alle SK Brann da??
2.10.07-Gullet kom hem!

Alexåsane

"Tror halvparten synger SK Brann, mens den andre halvparten synger SK Brann"

eller kanskje du mener.

Tror halvparten synger Elsker Brann, mens den andre halvparten synger SK Brann

Når det e sagt så er det SK Brann som er riktig.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Odd

folkens... meningsløst å pirke.. han rettet det med en gang:

Quote from: "enavgutta"SK.. Brann ja

KennethS

Husker første gang "Bergen til eg dør, Bergen til eg dør" ble sunget nede i Haugesund for mange år siden, de fleste sang faktisk "Fergebilletør" de trodde det var det som ble sagt, så ikkje alltid lett og høre forskjell heller :D
tå på Brann

enavgutta

Korrigerte den ganske kjapt. selvom "elsker" faktisk è en grei varisjon på "sk"

[bat]

Quote from: "KennethS"Husker første gang "Bergen til eg dør, Bergen til eg dør" ble sunget nede i Haugesund for mange år siden, de fleste sang faktisk "Fergebilletør" de trodde det var det som ble sagt, så ikkje alltid lett og høre forskjell heller :D


Så: Hva med å bytte ut "Bergen til eg dør" med "Ivar Rønningeeen", så får han en enkel sang :)

Ivar Rønningen - Ivar Rønningeen, Det é sikkart - det é sikkart,  Ivar Rønningen!

Eller til Peddien: Ivar Rønningen - Ivar Rønningeen, Det é sikkart - det é sikkart, Gi han lønningen!
stolt og kry-

enavgutta

Ikke dumt forslag, men gjør man det enklest mulig vil flere synge og det monner jo best. Artige hadde jo vært om man fikk til noe som ble snakket om i ettertid, altså at det ble et merkverdig resultat. Ja, til og med noe Rønningen snakket med de andre gutta om etter kampslutt.
Også skal vi på Hansaen hjelpe til så godt vi kan :-)

[bat]

Ivar Rønningen - Ivar Rønningeen, Det é sikkart - det é sikkart, Ivar Rønningen!

Dette burde jo være enkelt nok - selv for fulle bergensere.  :)
stolt og kry-


enavgutta


Helge

Greit nok å hylle Rønningen litt, men etter min mening så blir det jævli lenge å stå å synge for en person i en halv omgang hvis folk mener den skal vare i ca 20 minutter som "SK Brann Bergens stolthet" gjorde mot Glimt.

Må ikke glemme at det er 10 andre på banen som kanskje kunne trenge litt støtte utover kampen.

Ivar e konge, men han er bare en av 11 Brannspillere på banen som trenger støtte under en kamp etter min mening..
å på en smell og reis deg igjen!

Sotraanda

Sier meg enig med Helge. Det blir rett å slett for dumt å stå å synge samme korte sangen i 20 min, det vil heller ikke funke.

Ett eller annet banner hadde vert bedre!
ater, heter, hater NFF!

enavgutta

Jeg brukte bare 20 min for å statuere et eksempel til sammenligning med sk- brann bergens stolthet. Man bør få til noe som runger en stund, trenger ikke være helt matchen :-) Noe som understreker at Ivar è vår mann!

ekte kjuagutt

greit nok d.. kansje d holdar me 5-10 min d merkes godt d og faktisk... tror hellar vi får synge som et helvete då for folk kommar t og bli lei.. men pointet va liksom ikje at vi skulle jøre d i akkurat 20 min d va at vi skulle vise ka vi menar liksom

howie

Jeg mener vi skal synge Ivar rønningen som i Sk brann bergens stolthet.
Men ikke i 20min et sett.

Tror det også er lurt at vi blir enig om noe her på forumet så ikke vi har 5-10 ulike versjoner av ivar rønningen.
Tenk liksom om alle begynner og synge en eller anne melodi av ivar rønningen. Høres ikke helt klokt ut.

enavgutta

Bra Colaboy ! Ryktes at du skal på SS på søndagen så da får du bare spread the word !

Ole Brom

Sitter her på morrakvisten og ser på noen gamle engelske fotballkamper og da slo det meg. Vet ikke om noen kan eller har hørt melodien før men den synges MOT både Chelsea og Arsenal og går som følger :

London Bridge is falling down, falling down, falling down
London Bridge is falling down, poor old Chelsea/ Arsenal

Hva med å bruke denne til Rønningen ?

Ivar, Ivar Rønningen, Rønningen, Rønningen
Ivar, Ivar Rønningen, IIIvaaar Rønningeeeen

Hva syntes dere, helt teit eller ? Går gjerne ann å bytte ut siste Ivar Rønningen med noe annet ?

sekto

Rønningen har spilt bra i år, men ikke så ekseptionelt at vi bør stå å synge på han i flere minutter.. Ingen annen spiller som jeg kan huske har fått en slik oppmerksomhet, og jeg mener ikke Rønningen fortjener så mye oppmerksomhet heller. Fotball er et lagspill. Rønningen hadde ikke kunne gjort alle redningene om det ikke var for forsvaret som hjalp han, forsvaret kunne ikke hjulpet han om det ikke var for midtbanen osv.

Folk må gjerne synge på Rønningene, men syntes ikke det bør være noe særbehandling.. Men gjør han en fenomenal redning bør folk selvfølgelig synge, og jeg mener at da bør gjerne sangen vare litt lengre enn tre sekunder, men den dør lett ut når det skjer noe offensivt.

Melodien du foreslår Ole Brom er jo velkjent, personlig så syntes jeg sangen kanskje må bearbiedes litt før den blir skikkelig bra..

Ole Brom

Ja derfor skrev jeg om synspunkter på slutten :) Er jo bedre å komme med et "utkast" slik at andre kan korrigere og komme med innspill :)

Ikke akkurat en hit på SS men det er nå en sang/rop til en spiller. Bedre enn ingenting !

De siste år har det vært magert på sangfronten og liten fornying. Derfor er det viktig å komme med melodier og tekster slik at allmenheten kan hjelpe til med å fullføre disse !

Hva med fragglesangen ? Har noen forslag til tekst til den ?

sekto

Jeg har jo lansert ideen om fragglesangen til to forskjellige spillere, så den brenner jeg jo for å bruke. Men har gitt opp å komme med forslag på den nå.. Blir som oftes bare med ideen..

Truls

Det er: "Sk Brann Bergens stolthet"
           "Vi e Brann Bergens stolthet"
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Brann-Peter!

orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

ekte kjuagutt

Quote from: "sekto"Jeg har jo lansert ideen om fragglesangen til to forskjellige spillere, så den brenner jeg jo for å bruke. Men har gitt opp å komme med forslag på den nå.. Blir som oftes bare med ideen..


Eg e helt enig.. d blir ofte me ideene og når folk vil ha nye tekstar og sangar t brann må de ta litt engasjemeng og vertfall se på tenkstene som blir lagt ut

eg har sjøl lagt ut en ide om melodi Madam Felle som vi alle kjennar til.. eg fikk god respons på begynnelsen og fikk tebake en tekst som eg tror hadde fungert jævli godt på stadion... Men eg følar liksom at d ble me d..

eg har ikje sett ideene t fragglesangen.. nokken som vet kor eg kan finne an???

grei

Quote from: "[bat"]Ivar Rønningen - Ivar Rønningeen, Det é sikkart - det é sikkart, Ivar Rønningen!

Dette burde jo være enkelt nok - selv for fulle bergensere.  :)


Elendig forslag. Før "det er sikkert" må det komme en påstand og ikke et navn. Mange her er så ukritiske. Se heller på sangen som foreslås i tråden Skal vi også prøve oss på denne?, mye bedre sang.

Go Up