• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Braathen til Brann?

Started by Skeid-mann, May 25, 2004, 18:50:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Skeid-mann

Ryktene går og vi har vel egentlig ikke noe valg i Skeid, men vi blir nok nødt til å la Daniel Braathen gå til en større klubb i sommer. Frykten går på at Daniel skal skrive under for hersens Kålerenga. Vi er lei av å fø på den talentdreperklubben.

Så dukker det opp et rykte om at Brann er interessert. Det kunne vært et bra alternativ i mine øyne. Dessuten ville det irritert ballene av Klanen.

Kan noen her si noe om  disse ryktene?

Hilsen Skeid-mann.
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Henki

Ballen skal fremover!

Xminator

Var det han her eller han andre som var det STORE talentet? :p


Kruxleiven

Absolutt en mann for oss. Braathen brukes vel/kan vel brukes på høyre kant. Der trenger vi en spiller siden spillet vårt er venstrevridd. Men det er vel mange andre ute etter han også. Kan tenke meg at Rosenborg, LSK, Viking, Lyn og Molde er interessert. Kålerenga burde absoutt ikke få en slik bra spiller nei.

For øvrig Skeid mann. Jeg sliter å få solgt denne Braathen på CM. Helt håpløst. Avslag overalt. :lol:

CHRISTIbrANn

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article795640.ece

Sitat fra linken over:

"- De fleste norske klubbene er interesserte i Daniel. Selv vil han helst til utlandet"

Da er det vel to alternativer:
enten rosenborg eller til utlandet.

Eller?? hva tror dere??
LT FOR BRANN   BRANN FOR ALLTID

KennethS

Her e det bare til og vifte med sedlene Volvik :D
tå på Brann

Felt F forever

Tror muligens det er litt optimistisk å håpe på Daniel i Brann, selv om dette hadde vært helt konge... Tror disse franske klubbene var ganske nær kjøp forrige gang, og vil ikkje bli overrasket om de kommer på banen igjen hvis han offisielt legges ut for salg.Og selv om han bare har et halvt år igjen av kontrakten, vil eg tro vi snakker summer i flere-millioners klassen, i alle fall hvis det blir konkurranse om gutten.

Tror heller Ludvigsen skal intensivere jakten sin i øst-Europa - kanskje den nye Hagi bare venter på et tilbud fra det store utland? Bare Peddy holder seg unna Litauen og Estland.... vonde minner med regionens Platini`er og annet rask...

Ole Brom

Det ender vel opp med at Josenbårg blar opp nok peng og snapper han opp foran alle andre. Så blir han benkesliter og blir lånt ut tilslutt....

Ricky

Daniel Braaten er sikkert klar over at det sitter 10+ utenlandske klubber representert på tribunen hver gang Brann spiller.
Siden Winters etter all sannsynlighet reiser om fem måneder, så bør Brann begynne å vurdere erstatninger. Braaten bør være aktuell, men prisen er sikkert håpløst høy (en spiller som Soma kostet jo 2,3 mill, og Gashi en drøy million).. Det var vel 6 mill Skeid snakket om når de diskuterte Braaten, og det har ikke Brann råd til om de så hadde spart i flere år.

Skeid-mann

Quote from: "Xminator"Var det han her eller han andre som var det STORE talentet? :p


Hvis du mener Daniel Fredheim Holm, så er vel svaret på det at de er forskjellige spillertyper som utfylte hverandre veldig godt. Personlig savner jeg ikke Fredheim så mye som jeg kommer til å savne Braathen. Sistnevnte representerer en slags positiv galskap som vi ser altfor lite av i norsk fotball.
Han har et steg og en hurtighet og en frekkhet som kan ta pusten av deg og kan drive mangt et forsvar til vanvidd når han først er i støtet (han er fortiden småskadet og ikke helt på topp).

Det tror jeg hadde vært litt av et kick for Branns hjemmepublikum.

Ellers er det nok av talenter på gang i Skeid fra yngres rekker(fingrene av fatet ...hehe ). Derfor er jeg ikke så redd for fremtiden uten Braathen og Holm . For tiden savner vi heller sårt et par midtstoppere. Tapet av Noppi og Jacobsen har smertet mer enn at Kålenga tok en av Danielene.

Uansett ; for min deler ALT bedre enn Rosenkålenga. Derfor ønsker jeg en tilværelse i Brann for unge Braathen mer enn velkommen...bare dere setter ham på benken hvis dere møter Skeid ;-)

Hilsen Skeid-mann
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Skeid-mann

Quote from: "Fiore9"Absolutt en mann for oss. Braathen brukes vel/kan vel brukes på høyre kant. Der trenger vi en spiller siden spillet vårt er venstrevridd. Men det er vel mange andre ute etter han også. Kan tenke meg at Rosenborg, LSK, Viking, Lyn og Molde er interessert. Kålerenga burde absoutt ikke få en slik bra spiller nei.

For øvrig Skeid mann. Jeg sliter å få solgt denne Braathen på CM. Helt håpløst. Avslag overalt. :lol:



CM har mange feil. NÃ¥ vet vi om en ny :-)

Daniel har en litt spesiell rolle. Han går mye fritt på banen. Han trekkes ofte bakover for å sikre i cornersituasjoner m.m. Han er i stand til å gjøre en god jobb defensiv som offensivt...på begge kanter og sentralt. Han er rett og slett et notorisk uromoment på hele banen, så høyrekant i Brann skulle absolutt være en mulighet.

Men ; jeg vil aldri...ALDRI...at Kålerenga skal få kloa i ham. Er forresten ikke så glad i noen av de andre klubbene du nevner heller.

Sa sa sa fra Skeid-mannen
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Branntilegdør

braathen var vel regnet som en bedre spiller en holm i fjor? hørte i hvert fall mer om braathen føler jeg. men kan vel være de har hatt motsatt kurve?

Skeid-mann

Quote from: "Branntilegdør"braathen var vel regnet som en bedre spiller en holm i fjor? hørte i hvert fall mer om braathen føler jeg. men kan vel være de har hatt motsatt kurve?


Braathen var nok jevnt over bedre enn Fredheim i fjor. I år har Braathen vært småskadet og er egentlig bare så vidt kommet i gang. Men nå er han i siget, kan jeg love.
Fredheim har fått publisitet i år fordi han spiller i Kålepenga og setter litt farge på et ellers nitrist suppelag fra den landlige delen av Oslo.
Da kommer lett omtalen i kjendiskåte smøreblekker som VG og Dagblabla.

Sasasa fra Torshov
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Mr_Soma

Det virker som om Mjelde/Peddien ikke <<tørr>> å hente inn unge spillere. Greit nok at Macallister er ung,men han er ihvertfall 22.

Klart en på vel 20 eller under det igjen for den saks skyld kan gå rett inn på ett A-lag.

Om Chess,Rema 1000, Auto 23 skal hente inn spillere, så henter de inn personer som er med på å markedsføre bedriften.

Klart Daniel Braathen ville klart dette!
Om han koster 6 mill så behøver vel ikke Chess å grave så veldig dypt i lommene sine?

Leste for ikke så lenge siden at de har hatt en omsettning på flere 10'talls millioner kroner.

Branntilegdør

de har jo for lengst tjent inn igjen pengene på kvisvik. I tillegg får de så mye gratis reklame at det er helt utrolig. De kan markedsføring. Lærte på skolen en gang, i stedet for å betale mye for reklame, så kjøper du f.eks en gammel kopimaskin til 10000 og gir den til et "trengende" sykehjem eller noe, så får du mer reklame i avisene i ettertid enn hva du ville fått for et tilsvarende beløp. Og det er jo dette Chess driver på med nå. Hvor mange har ikke meldt seg inn hos chess etter kvisvik gikk til Brann?

Ricky

Quote from: "Mr_Soma"
Om han koster 6 mill så behøver vel ikke Chess å grave så veldig dypt i lommene sine?
Leste for ikke så lenge siden at de har hatt en omsettning på flere 10'talls millioner kroner.


Men hvor mye overskudd satt de igjen med, da?
Tipper 6 millioner kroner er veldig mye penger for en bedrift på Chess' størrelse.

Branntilegdør

når man ser hvilke biler, båter, og hus Vollvik har, så kan man jo spekulere. Chess går som det suser. Målet var vel 800 mill i omsetning vel? altså til neste år eller noe.

Mr_Soma

6 millioner er lommerusk for Chess' gründerne.

De kommer ikke til å tape på ett eventuellt kjøp av Braathen, om de gjør det så er ikke det snakk om mange hundre tusene. Og det har de folkene der råd til.

Ja til Braathen sier no bare eg.

Xminator

Problemet er vel at investorene ikke får et navn. Tviler på at de klarer å bla opp 6 millioner veldig lett.

Og om valget står mellom 6 mill for Braaten eller 6 mill for Helstad, så er valget enkelt. Om det er "ja takk begge deler", så ja takk!

Tror likevel 6 mill sitter langt inne for flere enn Brann, inkludert RBK. De har jo ikke råd til mer enn 2 for Sæternes :p

Mr_Soma

tror faktisk austria skal ha mer enn 6 mill for helstad...

er ikke braathen ett navn?

han er nok mer kjent enn folk tror, internasjonalt vet nok nokså mange hvem han er.

KennethS

Hvis Brann selger Olofinjana for 20 mill til Wolves så har de penger selv til og hente Braathen.
tå på Brann

Daniel

Koffor skal Chess betale 6 mill for Braathen når de får en gammel kopimaskin for 10000,-? :o)

DrMeland

Daniel Braathen er det største spisstalentet i landet. Han er en spisstype litt som Winters, men allerede bedre. Vi får garantert igjen hver krone vi betaler, men han går nok til utlandet...

Håper han har vett nok i skallen til ikke å dra til Tr.heim. Har hørt rykter om at RBK trenger en ny mann på benken, til høyre for Dass'en og til venstre for Jan Gunnar Solli...
rMeland

Mr_Soma

Quote from: "Daniel"Koffor skal Chess betale 6 mill for Braathen når de får en gammel kopimaskin for 10000,-? :o)



hahahaha..... vi kunne kjøpt mange kopimaskiner! og gitt de til sykehjem, så hadde Brann fått masse publisitet og blitt steinrik.

SÃ¥ hadde vi hentet inn Figo og Raul.

Branntilegdør

poenget var at dette Kunne/skulle Chess ha gjort, men I Bergen, så er det jo motsatt da, man tjener mer penger på å bruke dem på Brann enn på f.eks haukeland. Fordi, Brann er såpass mye i avisene.

Felt F forever

Tror ikkje Idar Vollvik er typen som blar opp penger for en spiller sånn uten videre... Raymond Kvisvik var en genistrek for Chess-konsernet, ikkje minst fordi Kvisen er en ekstremt kameraglad vinnertype som skaper like mye liv utenfor banen som på. Selv om Braaten er en (minst) like god og kreativ spiller på banen, vil nytten av ham av banen være langt lavere for Chess. Og derfor vil Vollvik styre unna... Raymond var en sikker investering for Chess, Daniel en høyst usikker en...

Xminator

Helstad derimot er en typisk Chess-type.

Nixon

Rød makt på Hansa

Ole Brom

Tror nok Braaten kan være en "chess" type og. Et vanvittig talent som kan videreselges om et par år og alle parter kan sitte igjen med gevinst :)

Xminator

Tror Braaten er mer en Auto24 type :p

Alexåsane

vi vil ha braaten, dere trenger midstopper. dere får wassberg + noen mill. vi får ung-gutten :wink:
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Skeid-mann

Quote from: "Alexåsane"vi vil ha braaten, dere trenger midstopper. dere får wassberg + noen mill. vi får ung-gutten :wink:


Det er jo faktisk ikke noen dårlig ide.

Driver ikke Wassberg med trav også?
HÃ¥per han liker Bjerke Travbane like godt som han liker Bergen Travpark ;-)

Hilsen Skeid-mann
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Xminator

Nå legger vel Wassberg opp, men hva med Knarvik? :p Eller leie ut Opdal til Rønningen får gikt og gir seg? :p

Ole Brom

Quote from: "Xminator"Nå legger vel Wassberg opp, men hva med Knarvik? :p Eller leie ut Opdal til Rønningen får gikt og gir seg? :p


Knarvik kan vi selge !

Go Up