• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

misunnelse?

Started by KennethS, May 24, 2004, 16:32:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

http://www.kjernen.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=33626&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1#33626

ser kjernen har egen tråd med bataljonen som tema, e kommet opp i 9 sider nå, e det misunnelse eller e de rett og slett så tragisk som de utgir seg for?
tå på Brann

Ole Brom

går for begge deler !

2rB

Quote from: "KennethS"http://www.kjernen.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=33626&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1#33626

ser kjernen har egen tråd med bataljonen som tema, e kommet opp i 9 sider nå, e det misunnelse eller e de rett og slett så tragisk som de utgir seg for?
*sukk*
Leste til side 2...
NEI - Det er ikkje så forferdelig!
Syns det heile virka ganske tragisk frå kjernen sin side... Kanskje irritasjonsmoment over at faktisk Bataljonen er havna i Bergen - og dei stakkarane(?) må ta til takke med kjernen (grøss)...
Går ut frå at det er BATALJONEN som er navnet på supporterklubben - og derfor er resten (BRANN og BERGEN) "supplerande informasjon".
Hadde blitt merkelig å heita Brannbataljonen og kun kallt oss for Bataljonen.

Eller?

grei

Nei. Klanen kalles bare Klanen, men offisielt heter de VIF-Klanen.

2rB

Quote from: "grei"Nei. Klanen kalles bare Klanen, men offisielt heter de VIF-Klanen.
OK - du missforstod :)
Der er det allerede ein orddeling i navnet!
Med andre ord - naturlig

Som hos oss...

grei

Du har nok misforstått begrepet orddeling.

KennethS

http://www.kjernen.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=21084&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=138&vc=1

og her må kjernen bruke en av europas beste tifo lag for og overgå BBB sin koreo 16 mai, sier det meste om kor utrolig patetisk kjernen e.
tå på Brann

GamleErik

Quote from: "KennethS"http://www.kjernen.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=21084&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=138&vc=1

og her må kjernen bruke en av europas beste tifo lag for og overgå BBB sin koreo 16 mai, sier det meste om kor utrolig patetisk kjernen e.

KennethS KennethS KennethS

BBB er faktisk ikke Brann Bataljonen Bergen i dette tilfellet. Såvidt jeg har forstått er det faktisk Bad Blue Boys (Dinamo Zagreb)
http://www.badblueboys.hr/
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Yngve

Quote from: "KennethS"http://www.kjernen.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=21084&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=138&vc=1

? No må du roa deg ned, no høyrest det ut som om du er misunneleg, om det då ikkje er ein skjult ironi eller noko her som eg ikkje skjønar. Dette er ein av dei beste trådane som er på nettet, om tifo verda rundt. Er ein eigen tifoNorge 2004 tråd på sida og, og der fekk Bataljonen skryt. No må ikkje paranoiaen her inne verte like galen som den er på kjernen sine sider, der det til tider tar heilt av.

Stoffi

Quotesa med et halvt øye på brann - B/G på tv'n her i kveld...for en stemning...fikk jo gåsehud...gleder meg til at vi får sånn sydlandsk stemning på lerkendal.................................

Sakset det fra den tråden.  :)  Bra med litt skryt, for det tok litt av i perioder på Stadion. Men det var og litt for dødt i perioder.
http://www.kjernen.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=33626&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=9&vc=1
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Pi_Meson

Quote from: "KennethS"ser kjernen har egen tråd med bataljonen som tema, e kommet opp i 9 sider nå, e det misunnelse eller e de rett og slett så tragisk som de utgir seg for?

Hvis du kikker litt mer på tråden ser du ganske fort at det på ingen måte er 9 sider om Bataljonen. Diskusjonen ble sporet av ganske fort. Er det forresten ikke litt tullete å gi uttrykk for at Kjernen er latterlige som har en tråd om Bataljonen ved å lage en tråd om Kjernen på forumet til Bataljonen?

BL

kor er den skryten? eg finner ikkje noe skryt
Hansa-
Felt Z

Pi_Meson

Quote from: "BL"kor er den skryten? eg finner ikkje noe skryt

Stygt redd for at det var ironisk ment. Det hørtes nokså stusslig ut på TV.

enavgutta

Disse trøndersidene e jo helt skrot. Total døll fotballinteresse disse menneskene har. Lerkendal burde vært et kjøpesenter, Brann i mesterligaen. Takk til Verdal og andre traktorførere, hainn hoinn i båinn.. gå og les bladet MAINN!

Underberger jr.

Quote from: "grei"Nei. Klanen kalles bare Klanen, men offisielt heter de VIF-Klanen.

Vi kalte oss Klanen og kun Klanen fram til 91. Da vi offisielt ble stiftet i 91 la vi til: Vålerengas Uavhengige Supporteres Klubb. Har vel aldri vært noe tema om hvilket navn vi har. Noen sier Klanen, andre VIF-Klanen. Så lenge folk veit hvem vi er så er vi fornøyd.

KennethS

Quote from: "Pi_Meson"

da slapp eg sitere den første der, alt høres stusselig ut på tv, hadde du vært på stadion hadde du opplevd noe annet.
tå på Brann

KennethS

Quote from: "GamleErik"

KennethS KennethS KennethS

BBB er faktisk ikke Brann Bataljonen Bergen i dette tilfellet. Såvidt jeg har forstått er det faktisk Bad Blue Boys (Dinamo Zagreb)
http://www.badblueboys.hr/

ok min feil :D
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Pi_Meson"Hvis du kikker litt mer på tråden ser du ganske fort at det på ingen måte er 9 sider om Bataljonen. Diskusjonen ble sporet av ganske fort. Er det forresten ikke litt tullete å gi uttrykk for at Kjernen er latterlige som har en tråd om Bataljonen ved å lage en tråd om Kjernen på forumet til Bataljonen?

Som de fleste temaer der oppe :D, alt sporer av, kor mange ganger har dåkkar startet tifonorge2004 tråden? :D , men men ville bare høre ka folk syntes om at vi ble "diskutert" av bartefolket.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "KennethS"

da slapp eg sitere den første der, alt høres stusselig ut på tv, hadde du vært på stadion hadde du opplevd noe annet.

Det er helt klart en opplever stemningen mer intens når man er på stadion og i tillegg står midt i SS ! Jeg har sett kamper i ettertid der jeg følte det var kanontrøkk på stadion men var annerledes på tv. Så jeg skjønner godt at folk sier at stemningen er "oppskrytt" etter å ha sett kampen på tv mens de som var på kampen er av en annen oppfatning. Slik er det bare og slik vil det alltid være.

Men etter å ha reist land og strand rundt i mange år vil jeg påstå at det ikke finnes slik engasjement som der er på stadion andre steder rundtom i landet.

Henki

Lurer bare på hvor mange ganger det har skjedd på Lerkendal at folk reiser seg og trampeklapper på stillingen 0-0 etter ti minutter...
Ballen skal fremover!

KennethS

Mitt beste minne fra Lerkedal var kvartfinalen i cupen i 1995, Rosenborg vant 2-0 over Brann det var 19000 tilskuere, vi var ca 200 tilreisende fra Bergen den dagen, vi SANG ut hele lerkendal og det etter og ha tapt, trønder folket gikk hjem fra kamp, men kunne mer ligne på et begravelsefølge. Så at det e bedre på Stadion en Lerkendal e det ingen tvil om, der trenger ikkje kjernen folket prøve seg engang, til og med Trond Sollied sa at Rbk måtte ledet 5-0 mot Juve for og komme i nærheten av stemningen på Stadion etter 2-1 seiern over Rbk i 1999.
tå på Brann

Ole Brom

Det er gode minner gitt ! 2-1 på staddaen var helt enormt ! Mitt aller beste minne er Lillestrøm i 95 og Molde i semien i cøppen noen år seinere. OI OI OI det var kamper gitt !

Pi_Meson

Quote from: "KennethS"Mitt beste minne fra Lerkedal var kvartfinalen i cupen i 1995, Rosenborg vant 2-0 over Brann det var 19000 tilskuere, vi var ca 200 tilreisende fra Bergen den dagen, vi SANG ut hele lerkendal og det etter og ha tapt, trønder folket gikk hjem fra kamp, men kunne mer ligne på et begravelsefølge. Så at det e bedre på Stadion en Lerkendal e det ingen tvil om.

Ja men kjære deg, det er ni år siden 1995.

Ole Brom

SO ???!?? Det var jo en STOR kamp da og det er vel lov å mimres de gode dager ?

grei

Kjenner en utenforstående som var på kampen, har ikke spurt han om stemningen og det er heller ikke nødvendig, jeg vet hva svaret vil bli. Stusslig.

Ole Brom

Quote from: "grei"Kjenner en utenforstående som var på kampen, har ikke spurt han om stemningen og det er heller ikke nødvendig, jeg vet hva svaret vil bli. Stusslig.

Jeg var på kampen og på SS, grunnen til at det var en stor kamp var utviklingen på kampen der Brann innhentet ledelsen til Lillestrøm og tilslutt vant kampen. Husker vi rabla no jækla på SS ! Gooode gamle rable gal !

Arnold

Quote from: "KennethS"Mitt beste minne fra Lerkedal var kvartfinalen i cupen i 1995, Rosenborg vant 2-0 over Brann det var 19000 tilskuere, vi var ca 200 tilreisende fra Bergen den dagen, vi SANG ut hele lerkendal og det etter og ha tapt, trønder folket gikk hjem fra kamp, men kunne mer ligne på et begravelsefølge. quote]

Litt fakta for å ødelegge ditt beste minne:

I 1995 spilte Rosenborg og Brann cupfinale(r), der Rosenborg gikk seirende ut med 3-1 (første kamp endte 1-1).

Hvilken kamp er det du egentlig du husker som ditt beste minne?

Kruxleiven

:shock:  :?   :roll:

Whatever

KennethS

Quote from: "KennethS"Mitt beste minne fra Lerkedal var kvartfinalen i cupen i 1995, Rosenborg vant 2-0 over Brann det var 19000 tilskuere, vi var ca 200 tilreisende fra Bergen den dagen, vi SANG ut hele lerkendal og det etter og ha tapt, trønder folket gikk hjem fra kamp, men kunne mer ligne på et begravelsefølge. Så at det e bedre på Stadion en Lerkendal e det ingen tvil om.

min feil , det var i 1994 :D altså 10 år siden, altså 10 seriemesterskap for Rbk sin del, skulle bare mangle at det har blitt bedre der oppe? eller har det det pi_meson , please få et saklig svar.
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Arnold"
Quote from: "KennethS"Mitt beste minne fra Lerkedal var kvartfinalen i cupen i 1995, Rosenborg vant 2-0 over Brann det var 19000 tilskuere, vi var ca 200 tilreisende fra Bergen den dagen, vi SANG ut hele lerkendal og det etter og ha tapt, trønder folket gikk hjem fra kamp, men kunne mer ligne på et begravelsefølge. quote]

Litt fakta for å ødelegge ditt beste minne:

I 1995 spilte Rosenborg og Brann cupfinale(r), der Rosenborg gikk seirende ut med 3-1 (første kamp endte 1-1).

Hvilken kamp er det du egentlig du husker som ditt beste minne?

jepp som eg skrev over så mente eg 1994, var forøverig på begge cupfinalene i 95, var også veldig artig :D , sang trønder pakket fullstendig ut.
tå på Brann

Go Up