• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Delingen av store-stå

Started by Bergens Patriot, May 24, 2004, 14:48:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bergens Patriot

Beklager folkens, men jeg stiller meg fortsatt uforstående til delingen av store-stå. Meningen var å skape mer intens og bedre stemning ved å samle de galeste og mest sang-glade supporterne på midten, men jeg synes resultatet ble det stikk motsatte. Inngangen til midten er midt i hele sotre-stå og gjør slik at midten synger forskjellig. Når de til høyre for inngangen syger på en sang så synger de på venstre siden en annen og omvendt. Ta vekk gjerdene og mur igjen inngangen til midten og gå tilbake til det gamle store-stå, slik det var i fjord og mange år før det.

Hilsen en misfornøyd Brann patriot. :(

Mar1us

Helt enig. . Hvis vi fjerner gjerdene. . Så skal gå det bra. .

Men vi må fortsette med medlems greiene. . For ellers kan ken som helst komme. .

Den nye oppdelingen funker bra når vi synger: "Vi ebrann bergens stolthet". . Da samkjører vi ganske bra. . men Ellers er d bånn bøtta. . Da blir d helt forskjellig sang og sånt. .

Den e ganske lei. .
Men D e ikke noe vi kan gjøre. . Vi får bare nøye oss me d vi har :)
kte brann supporter som vil ha brann logo på Køllen

BL

Quote from: "Mar1us"Helt enig. . Hvis vi fjerner gjerdene. . Så skal gå det bra. .

Men vi må fortsette med medlems greiene. . For ellers kan ken som helst komme. .


hjelper ikkje med "medlems greien" viss gjerdet blir fjernet. då kan jo faktisk kem som helst komme!
Hansa-
Felt Z

Alexåsane

hvorfor heller ikke ha inngangen på en av sidene av "midten". så får vi en menighet og ikke 2.
Eller en "sjef" som står mellom menighetene og "styrer" det hele?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!


Alexåsane

eg syns ikke det va dorlig stemning. va bare at det va isje helt i takt:p flerstemt liksom
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sotraanda

Quote from: "Mar1us"Helt enig. . Hvis vi fjerner gjerdene. . Så skal gå det bra. .
Men vi må fortsette med medlems greiene. . For ellers kan ken som helst komme. .
ater, heter, hater NFF!

2rB

Litt offtopic - men ros til fotballpuben...
Eg måtte faktisk vise bevis i tillegg til medlemskortet då eg var innom der i 23-tiden på fredag (for å handle billett)
StrÃ¥lande...  :D

Ole Brom

Det jo ingenting nytt at vaktholdet og Securitas vaktene er ikke helt 100 % på stadion ?

Dette har jo vært skandaløst år etter år !

Austevolling

Det var ikke dårlig stemning på B/G kampen forhold til kor mangen tilskuere det var. Og inndelingen på storestå ble til pga alle som bare var på SS og ikke sang! Hvis vi vil ha opp stemningen så bør vi fordele SS rundt om på hele stadion og at alle følger hva ene gruppen synger sånn at de synger riktig. Hvis det står en gjeng i Hansa så vil mangen flere som ikke er på SS vere med å synge og dermed blir det mer liv!![/quote]
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

klysa

Quote from: "Alexåsane"eg syns ikke det va dorlig stemning. va bare at det va isje helt i takt:p flerstemt liksom


Stemninga var helt elendig

Mr_Soma

Quote from: "klysa"Stemninga var helt elendig



Er vel en grunn til at du har det nicket?


Sier ikke mer.

Brann69

Synes at oppdelingen har vært bra, slipper Ã¥ stÃ¥ som sild og tønne, og det er lettere Ã¥ fÃ¥ stÃ¥ sammen med andre som synger.  Ser bedre ogsÃ¥. Ingen som sitter pÃ¥ muren lenger..   Antar at de som er mest misfornøyd med oppdelingen er de som ikke stÃ¥r pÃ¥ midten.. Stemningen har blitt bedre for hver kamp og etterhvert blir vi nok mer samstemt ogsÃ¥.  Det ser jo ogsÃ¥ ut til at det har ført til noe annet positivt.. Flere syngende supportere har fÃ¥tt nytt tilholdssted pÃ¥ Hansaen - dermed blir det generellt enda mer stemning..

Ingo

Personlig synes eg at inndelingen é veldig positiv.
Stemmningen e bra den, selv om det er mindre folk på SS er de som er der mer opptatt å støtte laget verbalt.
Den mest posistive er at   komforen er blitt mye bedre pÃ¥ alle mÃ¥ter, lettere tilgang pÃ¥ mat!! ,tolettbesøk og samt bedre overblikk av banen.
Skal vi  fÃ¥ en stor syngende gjeng er det viktig Ã¥ ha god plass der man ogsÃ¥ har et godt overblikk av banen
Det kan man bare se hvilken utvikling kanarifansen fikk etter de flyttet på seg.
Dette med kjøp av voksen bill. på feltet er også bra, det medfører at gjennomsnitts alderen øker.
For jo fler "eldre" over 25 vil gjøre det mer stuereint å stå på SS, noe som igjen fører til at den syngende gjengen blir større.
At medlemsskap er påkrevet vil gjøre at man har litt mer kontroll! ved eventuelt bråk, samt det forhåpenligvis vil rekruttere flere medlemmer til BBB.
Og vi brann supportere trenger en sterk uavhenig supporterklubb enten vi sitter eller står!

Henki

Synes stemningen mot BG var bra over hele Stadion, tilskuertallet til tross.
Ballen skal fremover!

Brann-Peter!

kampen mot reinsdyrene, var det bra stemning, var det noen andre enn meg som fikk frysninger etter vi hadde sunget vi e brann bergens stolhtet i et kvarter..? eg synes oppdelingen av storestå ikkje e noe å klage over,
eg synes derimot det e bedre.. angående fjortisser på storestå, må ikkje skjære alle over en kam, det finnes de som er med i bataljonen, og går på hver hjemmekamp og har hjerte i brann.. og som synger med for full hals og har mørk stemme... en av de er meg selv.. men er 15..

_______________________

Brann E Best...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Alexåsane

oppdelingen er BRA! Men det er inngangen til BBB- feltet som ødeleger litt.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Kararay

det som er "feil" med SS er det at det er mange "Gloryhunters" der. Det virker som om "alle vil" starte en sang Ã¥ fÃ¥ "kreditt" for det. Men hvis alle tar seg sjøl i nakken og lytter en, kanskej to, ganger over mot motsatt side og hører om de er begynt. Og da fortsetter pÃ¥ samme sang kan det da bli bedre?  :?

Og en ting til, når en side har startet en sang er det ofte at den andre siden synger den et vers lengre en de som startet. Ka med at de som da starter bare fortsetter slik at det høres ut som vi slutter likt ihvvertfall..... :?:
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff


Kararay

Quote from: "Ole Brom"



er HELT enig!!!!!
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

2rB

Quote from: "Kararay"
Quote from: "Ole Brom"



er HELT enig!!!!!

HEY! Banner framme på storestå med teksten:
Ka e det dere klapper for?
(bør vera av ein sort slik at ikkje TV-kamerane ser kva som stÃ¥r :?  )

Ole Brom

Ha den på innsiden av muren til Store Stå da :)

2rB

Quote from: "Ole Brom"Ha den på innsiden av muren til Store Stå da :)
Jepp - men må kunne løftes opp når det TRENGS!

Kruxleiven

Quote from: "Ole Brom"


Get real da! Jeg er selvfølgelig enig med deg, men ser du ikke hvor innarbeidet den klappingen er til alle sanger? PÃ¥ "heia Brann" mÃ¥ du lære 10000 Ã¥ la være Ã¥ klappe. Det vil nok ikke gÃ¥. PÃ¥ meg virker det som om de som ikke orker Ã¥ synge synes dette er en fin mÃ¥te Ã¥ ta del i skape stemning pÃ¥. Om de bare hadde visst hvor uønsket deres bidrag er.  :evil:

KennethS

Quote from: "Fiore9"
Quote from: "Ole Brom"


Get real da! Jeg er selvfølgelig enig med deg, men ser du ikke hvor innarbeidet den klappingen er til alle sanger? PÃ¥ "heia Brann" mÃ¥ du lære 10000 Ã¥ la være Ã¥ klappe. Det vil nok ikke gÃ¥. PÃ¥ meg virker det som om de som ikke orker Ã¥ synge synes dette er en fin mÃ¥te Ã¥ ta del i skape stemning pÃ¥. Om de bare hadde visst hvor uønsket deres bidrag er.  :evil:


Var en stund for noen år siden vi hadde fått klappingen vekk, men så gikk alle over til hansa og tilbake igjen i 99, og der kom klappingen også, sad but true.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "Fiore9"
Quote from: "Ole Brom"


Get real da! Jeg er selvfølgelig enig med deg, men ser du ikke hvor innarbeidet den klappingen er til alle sanger? PÃ¥ "heia Brann" mÃ¥ du lære 10000 Ã¥ la være Ã¥ klappe. Det vil nok ikke gÃ¥. PÃ¥ meg virker det som om de som ikke orker Ã¥ synge synes dette er en fin mÃ¥te Ã¥ ta del i skape stemning pÃ¥. Om de bare hadde visst hvor uønsket deres bidrag er.  :evil:


Meg bekjent har vel det alltid vært klapping til "Heia Brann". Når "vi e Brann, bergens stolthet" gjorde sitt inntog på SS var det ikke klapping. Det er i di siste årene at det er blitt "in" å klappe til sangene, før i tiden var det lite av dette. Hva som kan gjøres for å ha en "anti klapping aksjon" vet jeg ikke. virker som klappinga er kommet for å bli !

Branntilegdør

Quote from: "Kararay"det som er "feil" med SS er det at det er mange "Gloryhunters" der. Det virker som om "alle vil" starte en sang Ã¥ fÃ¥ "kreditt" for det. Men hvis alle tar seg sjøl i nakken og lytter en, kanskej to, ganger over mot motsatt side og hører om de er begynt. Og da fortsetter pÃ¥ samme sang kan det da bli bedre?  :?

Og en ting til, når en side har startet en sang er det ofte at den andre siden synger den et vers lengre en de som startet. Ka med at de som da starter bare fortsetter slik at det høres ut som vi slutter likt ihvvertfall..... :?:


Tror det der stemmer ganske bra med virkeligheten. Sitter bak storestå, og hører en del som prøver å få opp dampen i dårlige perioder. Men ingen som gidder å følge opp. De som prøver å starte er gjerne litt lyse i røsten i tillegg, så her bør folk henge seg på, høres rimelig dumt ut faktisk =)

Bergens Patriot

Det hjelper ikke å sitte og drømme om en banner som kan løftes opp og ned akkurat som det passer oss. Eller at en skal stå mellom de to menighetene og besteme og styre, det får vi aldri til. Det eneste som kan og absolut bør gjøres er å flytte inngangen slik at midten ikke blir delt. For slik som det er nå så blir stemningen elendig. Vi synger ikke i takt, vi synger ofte ikke engang samme sang! Jeg forstår at man prøver å skille de som synger fra dem som ikke synger, men så langt syns jeg ikke det går så bra. Jeg var på alle hjemmekampene i fjord og har vært på alle kampene i år og forskjellen fra i fjord til i år er enorm. I fjord var stemningen gjevnt over hele sesongen ganske god. Noe må gjøres

Stoffi

I fjor var faktisk stemningen jevnt over ganske laber. Derfor har BBB gjort noe med det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ole Brom

Quote from: "Stoffi"I fjor var faktisk stemningen jevnt over ganske laber. Derfor har BBB gjort noe med det.


Riktig ! Og la no sesongen gå så tar vi status da !

Mar1us

kte brann supporter som vil ha brann logo på Køllen

Branntilegdør

som nevnt mange ganger før, hvorfor klarer man å synge samstemt med/uten forsanger på mye større steder enn brann stadion? mens vi får problemer pga en liten vei midt i samlingen? Tror det er viljen til mange som står på feltet som er problemet. De gidder rett og slett ikke følge opp andre sine sanger. Bare sånne man starter selv. Som nevnt tidligere, før man starter en sang, kan man høre etter om andre holder på med en sang, da trenger man ikke begynne fra starten på sangen, men følge opp der hvor man er kommet. Hvis det da ikke er en sang gående, så kan man brenne løs selv.

Ole Brom

Quote from: "Branntilegdør"som nevnt mange ganger før, hvorfor klarer man å synge samstemt med/uten forsanger på mye større steder enn brann stadion? mens vi får problemer pga en liten vei midt i samlingen? Tror det er viljen til mange som står på feltet som er problemet. De gidder rett og slett ikke følge opp andre sine sanger. Bare sånne man starter selv. Som nevnt tidligere, før man starter en sang, kan man høre etter om andre holder på med en sang, da trenger man ikke begynne fra starten på sangen, men følge opp der hvor man er kommet. Hvis det da ikke er en sang gående, så kan man brenne løs selv.



Har stil meg dette spørsmålet mange ganger og. Tror tribunen er "for" avlang. Kan ikke huske vi hadde dette problemet når vi sto oppi hjørnet på Hansa'en.

Kruxleiven

Quote from: "Branntilegdør"Som nevnt tidligere, før man starter en sang, kan man høre etter om andre holder på med en sang, da trenger man ikke begynne fra starten på sangen, men følge opp der hvor man er kommet. Hvis det da ikke er en sang gående, så kan man brenne løs selv.


Helt enig i det. Starter bare sanger selv når det er helt stille. Starter folk en sang mens det allerede pågår en sang lenger borte så peker jeg gjerne bort til den andre sangen. Jeg følger godt med på hvilken sang som EGENTLIG synges, men det gjør ikke de andre. Jeg aner ikke hva man skal gjøre for å få folk til å forstå at man ikke kan synge to sanger samtidig. Som oftest ser man det på håndbevegsler og klapping om det er to forskjellige sanger som går. Der burde folk skjerpe seg og rett og slett følge med.

grei

Det er vel gjerne sånn at mange er klar over at det foregår en annen sang, men de skal på død og liv fortsette med sin "egen" og håpe på å utkonkurrere den andre. Resultatet er en forvirret grøt og svært lite slagkraftig synging. Det hadde nok vært bedre om det var trinn på oversiden av inngangen som kunne utgjort en "midt" der de mest aktive starterne sto, men husk nå på at det finnes atskillig større gjenger rundt om som ikke lar et lite skille hindre de i å synge samstemt.

Branntilegdør

sant, og tror nok det bare er viljen til folk det står på. I tillegg tror jeg folk som skriver her er dem som er mest aktive på syngefronten. For menigmann skriver ikke på et slikt forum som dette. Dermed er det muligheter for forbedringer. Blir man enig her om hvordan det skal gjøres, tror jeg mye er gjort. Men får vi vekk "2stemten" i syngingen, blir det veldig bra. dette høres ut som mumling fra andre steder enn storestå. I tillegg vil jeg nevne søndagen som eksempel. Da sang man en sang hele tiden, dette går jo an å gjøre med andre sanger og?`dra de igang litt flere ganger enn en gang? enkelte av sangene har bare et lite vers, og da blir dette veldig tynt!

espen

Jeg tror enkelt og greit at det kommer med trening.. Er litt vanskelig å høre den andre siden. Men det blir bare bedre og bedre for hver kamp

Go Up