• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor god er egentlig Ystaas?

Started by enavgutta, May 17, 2004, 19:53:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Mot Sogndal så jeg ikke noen målteft. Og på 16.ende var han totalt tannløs. Mangler denne mannen kamptrening ? Ryktene vil ha det til at han er helt sjuk foran målet når han finner formen ? Men så langt har det sett litt halvhjertet ut.

Branntilegdør

han stod riktig pÃ¥ første mÃ¥let i hvert fall.  Men mener mons bør ta spillerene med pÃ¥ trening hvor de lærer Ã¥ bevege seg. SPillerene stÃ¥r jo faen dønn i ro? Krempassninger kommer av gode løp. NÃ¥r det gjelder spissene sÃ¥ trodde jeg alle spisser kunne bueløp vekk fra mÃ¥let, for ikke Ã¥ løpe i offside? ALle spillerene bør lage luker. Er jo bare snakk om Ã¥ bevege seg vekk fra "dødsonen", dvs bare en halv meter en eller annen retning..

enavgutta

Synes det var spesielt Ystaas og Knarvik som hadde lite offensive gode bidrag på 16.ende

Xminator

Nå var jo høyresiden mer med offensivt enn tidligere i sesongen. Sett det som pluss på Knarviks konto. Han gjør mye bra fremover - men driter seg ut en del ganger defensivt (mister ballen og gir Hamkam målsjanser).

Ystås virker flinkere enn Dylan til å plassere seg i scoringsposisjon. Litt penere i spillet og omtrent like duellsterk. Dylan virker flinkere til å gjøre de rette løpene i bakrommet, og virker også som han har litt mer fart. Målfarlige? Det kan vi vel ikke mistenke noen av spissene våre for å være. De siste 20 fra Winters er årsbeste. Han begynner å gå mot mål når han får ballen, ikke som tidligere i år, med støttepasning eller føre ballen ut fra farlig sone. Om Winters fortsetter med dette blir det mange mål de neste kampene!

Ole Brom

Tror faktisk Ystaas kan bli en god spiller i Brann. Han har vært skadet en stund, klart dette innvirker på spillet. Når det gjelder målet var han en spiss på rett plass. Han fikk nok et løft etter dette målet og bør starte mot Stabæk, noe jeg tror han gjør.

Når det gjelder Knarvik så mener jeg at han ikke har tatt sjangsen sin etter all sytinga om lite spilletid. Han virker litt "sur" på banen. MEN han viste gode takter på slutten og håper han fikk en vitamininnsprøytning !

Når det gjelder Stabæk kampen så bør vi pløye bønda fra Blærum og etterpå pisse på reinsdyra på søndan :)

enavgutta

Jeg synes ikke Knarvik har så mye å tilføre lenger. Vi trenger ikke en spillertype som ham. Helge Haugen er mye mer løpsterk - og da hjelper det ikke at Knarvik har tekniske ferdigheter. Han er for defensiv, slakker ned spiller og mister baller i farlige situasjoner.

Knixen

Quote from: "Ole Brom"Når det gjelder Knarvik så mener jeg at han ikke har tatt sjangsen sin etter all sytinga om lite spilletid. Han virker litt "sur" på banen. MEN han viste gode takter på slutten og håper han fikk en vitamininnsprøytning !


Der e eg enig med deg. Det har vært så mye snakk om at Knarvik har vært på høyde med Haugen og det har vært reell kamp om den ene midtbaneplassen, men det eg har sett av Knarvik så langt har ikkje tydet på dette. Riktignok så eg ikkje gårsdagens kamp.

Når eg har sett han på banen har han vært for ego og "arrogant". Har hatt litt smågutte-fakter der det kan se ut som om han prøver å (og tror at han kan) redde laget på egenhånd (så dette spesielt mot Odd). At han i tillegg "gir" HamKam tre store sjanser i går e heller ikkje så veldig tillitvekkende. Han virker ikkje helt på høyden av det vi kan forvente, mener eg.

Har egentlig ikkje sett så veldig mye utvikling på Tommy Knarvik de siste to sesongene. I 2002-sesongen var jo han en som tok litt tak i det minste, men no faller han litt igjennom, men det kan ha noe med å gjøre at vi har en mye sterkere stall no enn mesteparten av 2002-sesongen.

Menmen, en som e på banen for Brann skal no støttes uansett. Satser på at Tommy kommer tilbake når han får sjansen igjen.

enavgutta


Jeppe

Ystaas er spiss, og spisser måles i scoringer og kanskje assists. På to tippeligakamper har han vært sist på ballen en gang, og skaffet et straffe. Med et slikt utgangspunkt har han gjort det utmerket, og bedre skal det forhåpentligvis bli... Han er ung og lovende, og om han får tid og tillit kommer han til å bli en hit. Lykke til Kristian

GhostDog

Quote from: "Jeppe"Ystaas er spiss, og spisser måles i scoringer og kanskje assists. På to tippeligakamper har han vært sist på ballen en gang, og skaffet et straffe. Med et slikt utgangspunkt har han gjort det utmerket, og bedre skal det forhåpentligvis bli... Han er ung og lovende, og om han får tid og tillit kommer han til å bli en hit. Lykke til Kristian


Godt sagt! Regner med at både Knarvik og Ystaas mangler kamptrening og selvtillit. Hvor vidt Knarvik eller Haugen bør spille er vel et tema i forhold til motstander.
MacAllister trenger litt trening òg, så en kamp eller 2 på andrelaget kan kanskje dempe presset litt og gi han fokus tilbake. Savnet ikke han på 16 mai kampen - misliker spillere som tar igjen for manglende prestasjoner med "fysisk vold" - sånt hører hjemme i Albansk andredivisjon..

Tror fortsatt på at MacAllister kan bli bra i fremtiden.

Forøvrig mangler vi fart på kanten(e), det hadde skapt noen sjanser for hodesterke midtspisser..
 Beer a day keeps the doctor away!

Ole Brom

Quote from: "Alexåsane"Winters = vending..hmmmm vending..hmmm vending..



Han har for svarte de beste vendingene i hele Tippeligaen ! Helt rått !

Alexåsane

det e sant. men det blir litt mye av og til?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Ole Brom

hehe e jo jækla tidi å se på til tider da ! Motstanderene er jo fortsatt svimmel når de forlater Brann stadion :)

Kruxleiven

Quote from: "Jeppe"Ystaas er spiss, og spisser måles i scoringer og kanskje assists. På to tippeligakamper har han vært sist på ballen en gang, og skaffet et straffe. Med et slikt utgangspunkt har han gjort det utmerket, og bedre skal det forhåpentligvis bli... Han er ung og lovende, og om han får tid og tillit kommer han til å bli en hit. Lykke til Kristian


Og enda et mål i dag, men dette er vel ikke rett dag på vurdere Ystaas på da vi har en oppfatning av at hele laget stinker uansett. Noe som må revurderes når man får kampen litt på avstand. Fortsetter han målsnik tendensene så har du jo et poeng. Spisser måles som du sa i mål og assists. Bare så synd for Ystaas at han gjør det "bra" i en tragisk periode for laget.

GhostDog

Quote from: "Fiore9"
Quote from: "Jeppe"Ystaas er spiss, og spisser måles i scoringer og kanskje assists. På to tippeligakamper har han vært sist på ballen en gang, og skaffet et straffe. Med et slikt utgangspunkt har han gjort det utmerket, og bedre skal det forhåpentligvis bli... Han er ung og lovende, og om han får tid og tillit kommer han til å bli en hit. Lykke til Kristian


Og enda et mål i dag, men dette er vel ikke rett dag på vurdere Ystaas på da vi har en oppfatning av at hele laget stinker uansett. Noe som må revurderes når man får kampen litt på avstand. Fortsetter han målsnik tendensene så har du jo et poeng. Spisser måles som du sa i mål og assists. Bare så synd for Ystaas at han gjør det "bra" i en tragisk periode for laget.


Ystaas gjør det han er "ansatt" for å gjøre, score mål. Det er mer en kan si om en del andre overbetalte og oppskrytte spillere i årets Brannlag. I det store og hele lurer jeg litt på hvilke disponeringer Mjelden egentlig gjør - om det er han som er på bærtur eller om laget ikke gjør det som de er enig om. Såfall mangler det en sjef på banen.. Og en god omgang "juling" til sentrale spillere..
 Beer a day keeps the doctor away!

Ole Brom

Quote from: "GhostDog"
Quote from: "Fiore9"
Quote from: "Jeppe"Ystaas er spiss, og spisser måles i scoringer og kanskje assists. På to tippeligakamper har han vært sist på ballen en gang, og skaffet et straffe. Med et slikt utgangspunkt har han gjort det utmerket, og bedre skal det forhåpentligvis bli... Han er ung og lovende, og om han får tid og tillit kommer han til å bli en hit. Lykke til Kristian


Og enda et mål i dag, men dette er vel ikke rett dag på vurdere Ystaas på da vi har en oppfatning av at hele laget stinker uansett. Noe som må revurderes når man får kampen litt på avstand. Fortsetter han målsnik tendensene så har du jo et poeng. Spisser måles som du sa i mål og assists. Bare så synd for Ystaas at han gjør det "bra" i en tragisk periode for laget.


Ystaas gjør det han er "ansatt" for å gjøre, score mål. Det er mer en kan si om en del andre overbetalte og oppskrytte spillere i årets Brannlag. I det store og hele lurer jeg litt på hvilke disponeringer Mjelden egentlig gjør - om det er han som er på bærtur eller om laget ikke gjør det som de er enig om. Såfall mangler det en sjef på banen.. Og en god omgang "juling" til sentrale spillere..


Ja disponeringene til Mjelde kan en stille STORE spørsmål til ! Virker ikke som man kan komme med kritikk her inne før det blir sensurert. Ikke mye til takhøyde her..

Branntilegdør

akkurat det har jeg opplevd ganske mange ganger. Skjønner ka du mener ole. Når man i tillegg tydeligvis ikke har klare rettningslinjer for hva man sensurerer så er det vanskelig å vite hva DE mener man skriver som ikke burde være der..

Xminator

Ystås virker for å være den av Brannspillerene som er flinkest til å komme i scoringsposisjon. Bør få en ny kamp på høyrekanten.

larmjohan

ystås er dårlig.

dylan er elending.

sammen ødelegger de alt.

Kruxleiven

Er det karen ovenfor som egentlig er Stråhmyr?

Ole Brom

Quote from: "larmjohan"ystås er dårlig.

dylan er elending.

sammen ødelegger de alt.



Imponert over ressonementet ditt her gitt !!

Yngve

Samma faen, 3 kampar 3 mål og altid i skåringsposisjon, slutt å kritiser mannen (guten)!

Xminator

Ystås - Dylan er det beste spissparet i Brann i dag. Winters bør ikke splitte de to neste kamp. Det var en del tendenser i samspillet mellom de to som er veldig lovende. I tillegg får motstanderen to å passe på ved innlegg. Ystås er typisk måltyv i måten han plaserer seg på.

Begge mangler en del teknisk, men det har også litt med kamptrening og selvtilit å gjøre.

Winters på benken eller høyrekant neste kamp. Selv om jeg tviler på at de tør å gjøre det...

KennethS

Quote from: "Xminator"Ystås - Dylan er det beste spissparet i Brann i dag. Winters bør ikke splitte de to neste kamp. Det var en del tendenser i samspillet mellom de to som er veldig lovende. I tillegg får motstanderen to å passe på ved innlegg. Ystås er typisk måltyv i måten han plaserer seg på.

Begge mangler en del teknisk, men det har også litt med kamptrening og selvtilit å gjøre.

Winters på benken eller høyrekant neste kamp. Selv om jeg tviler på at de tør å gjøre det...



Veldig uenig, Winters bør tilbake i neste kamp. Winters e den beste spisse våres, lett og glemme at han har vært god hele tiden, mens de andre har variert mye i spill.
tå på Brann

Felt F forever


enavgutta

Enig, underlig at Winters ikke startet idag - og i det minste ikke kom innpå. Vi kjenner vet alle å sette pris på superraske Winters mål og kvaliteter.

monzilla

Var ikke Winters skadet? Noen muskelgreier eller noe sånt?

Xminator

Uenig. Winters på sitt beste er en farlig spiss, Winters "normalt" gjør Brann ineffektivt. Både Dylan oig Ystås er mye bedre til å plasere seg i scoringsposisjon. Synest Winters får altfor godt betalt når det deles ut terningkast. Så jeg sier fortsatt Winters på benken!

Branntilegdør

4 mÃ¥l pÃ¥ fire kamper fra start? sier vel sitt.. I tillegg skaffet han straffe mot sogndal. Hvor god er han egentlig??  :D

Ole Brom

Han viser ihvertfall at han kan bli veldig god !! Greit han har kun spilt et par kamper men har vist mye av det som bor i gutten ! Han kan bli en hit i Brann !!!

Odd

Allerede en hit, spør du meg.. :-D

Branntilegdør

Quote from: "larmjohan"ystås er dårlig.

dylan er elending.

sammen ødelegger de alt.


LOL?

Sotraanda

Imponert meg kraftig. Siden eg så han i noen treningskamper + kampen mot Sogndal så har eg vert negativ til gutten, men han har gjort det han skal, score. Kjempegreier!!
ater, heter, hater NFF!

Odd

larmjohan: Du kan umulig mene det hvis du har fulgt med? Heier du på Brann i det hele tatt? Greit nok at Dylan ikke har vært så super enda, den skal du få.. Men jeg tror virkelig at han har potensialet, og det blir bare urimelig å forvente at han skal bli toppscorer i år.

enavgutta

Ystaas har vist målteft, må si jeg er imponert over en slik spiller som dukker opp foran mål der andre spisser gir opp.Herlig mål !

Branntilegdør

at Ystaas har målteft har jeg visst siden jeg spilte mot han på smågutte/guttenivå. Men, han stagnerte jo en del i Sogndal desverre. Håper bare han har fått tilbake teften, og at den holder!!

Odd

Quote from: "Branntilegdør"at Ystaas har målteft har jeg visst siden jeg spilte mot han på smågutte/guttenivå. Men, han stagnerte jo en del i Sogndal desverre. Håper bare han har fått tilbake teften, og at den holder!!

Tror Brann er et ypperlig lag for ham å utvikle seg i. Og så langt er han jo allerede beste spiss på Brann denne sesongen? Ser frem til å se ham kombinere enda bedre med Winters. Winters er en kongespiller langs bakken, Ystaas virker mer kreativ på avslutningene. De kan utfylle hverandre perfekt!

Branntilegdør

jeg og vil ha inn igjen winters, men synes ikke Walde gjorde noen dårlig kamp! men synes han bør fortsette med innhopp i slutten av kampene enda. Storesund spilte også en helt kurrant kamp. Men ser han manglet litt av kvisvik sine evner til å gå forbi en mann. Han ble litt usikker i en del situasjoner. Men Veldig herlig å se ungguttene få prøve seg!

Ole Brom

Det er deilig å se at unguttene tar sjangsene de får og samtidig all honnør til Monsamjelden at han gir de denne sjangsen ! Dette viser at Brann har litt mer bredde i stallen enn jeg hadde trodd, heldigvis :)

"Never change a winning team" var det en klok mann som sa engang, winters vil nok få sine sjangser etterhvert :)

Ole Brom

oops var litt rask på labben der ja og posta samme 2 ganger :)

Odd

Ja, Walde spilte en svært sterk kamp i dag. Jeg er veldig imponert av det han har prestert i kampen mot HamKam og kampen i dag.


Odd

Ja, det har gått over alle forventninger. Men jeg tror vi mangler én rutinert og stabil spiss. Ystaas har i hvert fall vært stabil i år!! Men vi har ingen garanti for at det vil fortsette. En spiss som nærmest kan garantere mål (som mange av RBK sine spisser) hadde blitt godt mottatt i stallen. Eller tar jeg feil i at vi kunne trengt en ny spiss? I tillegg til Ystaas og Winters?

nummer9

QuoteEller tar jeg feil i at vi kunne trengt en ny spiss? I tillegg til Ystaas og Winters?


Noen som vet noe mere om hvordan det går med kontrakten til Winters? Vil vel mene at Winters er en bra spiller, men en lønn på mye over en mill er vel ikke så aktuellt. Han har vel spillt like mange seriekamper som Macallister, og scoret like mange. Vet at Winters var med på å snu Branns sisteplass ved sommerferie, til en superhøst ifjor, men når man nærmer seg 30 år bør man kunne være litt mere stabil. Winters har vel ikke akkuratt være noe stor trussel foran motstandernes mål til nå.

Håper at Ystaas ikke bare er et blaff, men holder statestikken oppe med 2 mål per 3 spillte kamper.

Men er enig om at vi må være på utkikk etter en ny spiss, særlig om Winters pakker sakene sine etter denne sesongen...

Ole Brom

Quote from: "Odd"Ja, det har gått over alle forventninger. Men jeg tror vi mangler én rutinert og stabil spiss. Ystaas har i hvert fall vært stabil i år!! Men vi har ingen garanti for at det vil fortsette. En spiss som nærmest kan garantere mål (som mange av RBK sine spisser) hadde blitt godt mottatt i stallen. Eller tar jeg feil i at vi kunne trengt en ny spiss? I tillegg til Ystaas og Winters?


Du er inne på noe vesentlig der ! Vi burde absolutt hatt en "targetkiller" på topp ala Brattbakk som putter og putter. Det er nå litt tidlig å si om vi kan ha det i Ystaas men der lov å håpe ! Får virkelig håpe Ystaas kan utvikle seg til en slik spiss !! Når det gjelder Winters så er eg enig med innlegg over at han ikke er verdt over millionen i årslønn utifra prestasjonene han har gjort. Om han velger å forlate Brann så håper jeg inderlig at Brann og evt. sponsore tar seg skikkelig tid og finner en TOPP KVALITETS spiss.

Drømmen hadde vært Helstad/Ystaas....

Xminator

Vi har bredde på spissplass ihvertfall. Gøy at så mange melder seg på. Lund gjør jo noen gode minutter her også. Det vil vise igjen utover i sesongen.

Winters er vel den som det på lang sikt er minst taktisk å gi ny kontrakt. Vi har Ystås/Dylan/Walde som virker veldig gjevne. Så istedenfor Winters kanskje legge seg etter en spiller som Trond Fredrik Ludvigsen? Helstad blir nok bare en våt drøm :/

Enig i at vi mangler spissen med det lille ekstra. Ystås er vel nærmest slik det er i dag. Han mangler litt i luften, litt på farten og litt på teknikken. Gjevnt god uten ekstremkompetansen. Kanskje med unntak av plaseringsevne, der er han ihvertfall best av Brannspissene. Målet hans i dag er jo veldig bra. Bevist vending uten å senke tempo i ballen, sterk i kroppen som står imot taklingen og iskald avslutning. Tror ikke det er det siste målet hans i år nei ;)

enavgutta

Stiller meg bak hyllesten av Ystaas og Walde i dag. Samtidig er jeg Wintersfan - høstsessongen hans er umulig å glemme. Er bra at det er litt fight om plassene. Håper ikke Peddien går på en smell nå igjen og kødder seg og ikke tilbyr Winters en ny kontrakt. Han ballbesittelse, teknikk og løp er noe ingen må undervurdere. McAllister er et mer uslipt materiale. Viktig å beholde Winters nå tror jeg. Ikke tenke Nevland og polske peddiefantasier.

Odd

Quote from: "enavgutta"Viktig å beholde Winters nå tror jeg. Ikke tenke Nevland og polske peddiefantasier.

Tror dette blir en av de vanskeligste avgjørelsene på lenge i Brann.. Slik jeg har forstått Brann er spissplassen et av hovedfokusene når de nå sonderer spillermarkedet. Og personlig er jeg positiv til tanken på å få inn en ny og målfarlig superspiss.

Winters er en sterk spiller, og jeg er helt enig i alt du sier. Han er på min favorittliste også. Men her kommer det vanskelige valget - hvem skal Brann vrake? Ystaas, Winters, Dylan, Walde? Det er synd hvis denne personen blir Winters, men det er sikkert beleilig for Peddi at kontrakten snart går ut.. Det er ikke sikkert at han blir et bra salgsobjekt heller, hvis de forlenger kontrakten, og ingen av spissene våre i dag er egentlig særlig gode salgsobjekter.. Dermed blir argumentene i favør ny kontrakt til Winters atter svakere hvis en ny superspiss kommer.

Men hvis ikke det kommer inn ny spiss, bør Winters udiskutabelt forbli i Brann.

Branntilegdør

Vi kan jo hÃ¥pe at Brann finner en kraftspiss i Estland da!  :twisted: en som er like god som hamre kanskje??

enavgutta

MMMmmm... siste vi trenger er Kaj Eskelinen-type fra Estland.

Jeg stoler blindt på Winters :-)

Go Up