• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Sang gruppe" ?

Started by Ole Brom, May 17, 2004, 10:30:03 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ole Brom

Nå har vi jo en Tifo gruppe som tar for seg den visuelle og synlige stemningsskapende rammen rundt kampene på stadion. Men det jeg vil foreslå er å opprette en gruppe som jobber med det stemningsskapende når det gjelder sang og kamprop. Hva syntes dere andre ?

Mine tanker rundt dette er: Samle en gjeng med kreative hjerner som sammen lager nye sanger og kamprop og fÃ¥r ansvaret for Ã¥ gjennomføre og lære disse vekk til resten av SS.  Bataljonen pub er vel et fint samlingssted for dette vil eg tro. Hva med Ã¥ ha møter etter en quiz kveld ? Da er det jo gjerne en del kreative hjerner der :)

Hva syntes dere om denne ideen ? Er jeg helt på vidden ?

GamleErik

Hvis det er noen som har lyst til å starte opp en slik gruppe så anbefaler jeg å kontakte styret i Bataljonen.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

villaksen

Er et glimrende forslag. Lage nye sanger, innføre nye sanger på SS. Trøkk, tempo og rytme vil garantert bli bedre.

Gruppen burde også vært oppsangere. Har et inntrykk av at mange forskjellige starter sanger, Da får man dobbelt synging ol.

Alexåsane

skulle hatt en "leder" som sto i midten.. få "taket" over inngangen og dradd igang sangene.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mr_Soma

høres ikke hakkende gale ut i mine ører..... ingenting hadde vært bedre enn å få samlet de mest ihugga på SS i en gruppe,planlagt, og fått plassert disse rundt på SS.

Jeg melder meg på.

Bønespampen

Men som alt annet renner vel dette prosjektet ut i sanden....
IL HA HASSAN TILBAKE !

sekto

Er et fint forslag dette.. Men har vist seg at det å innføre nye sanger, det er meget vanskelig.. Og jeg kan ikke se at så mange vil stille opp i en sanggruppe desverre.

Om vi skal innføre nye sanger, så mener jeg at det måtte vært noe TIFO gruppen eller noen andre friviliige stod bak.. Gi et ark til dem som kom inn på SS med de nye sanger eller noe sånn, så måtte selvfølgelig noen da ta ansvar og dra dem i gang og få folk til å lære seg dem..

Ofte lett at når nye sanger blir startet, så hører man ikke hva som blir sunget og derfor holder man kjeft, så blir det med at 5 stk stemmer i og gir opp tilslutt..

jeg mener jo den sangen som ble foreslått her som hammarby supporterne brukte, er kanonbra, men melodien er ukjent for de fleste, så da tar det evigheter før folk lærer seg den, og dermed så får vi den sikkert aldri til å funke..

villaksen

Det mÃ¥ vel være mulig at en gjeng kan treffes pÃ¥ puben før kampen. Man kan ta utskrifter av tekster Ã¥ dele ut der. Et annet alternativ er Ã¥ innføre nye sanger pÃ¥ bortekamper.  Mindre gruppe Ã¥ lettere Ã¥ dra folk med.

Det er kommet så sinnsykt mye bra forslag på sanger at de bør komme ut i form av sang på stadion.

Følgende bør prioriteres:

Soma sangen ( link til twente)
Hammarby ( hvis den er vanskelig har ikke folk hørt den nok)
Robbie Sang ( mitt eget forslag).

Jeg skal gjerne ta meg fri fra jobb og reise til Stavanger hvis vi samler en gjeng for å innføre nye sanger!!!

Nixon

Det har vist seg at det er lettest å innføre nye sanger på borteturer da det ikke er så mange folk. Og så får disse med seg den store gjengen på SS på neste hjemmekamp. Så kanskje sangark i Stavanger kunne være en ide?
Rød makt på Hansa

Stoffi

Dette er jo en glimrende ide. Noen som går foran og tar ansvar og drar med seg resten i å lære nye sanger.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

For ikke å snakke om å dele ut sangark med nye sanger på bussen eller båten. Her sitter man ofte over 10 timer med plenty av tid til å lære seg en ny sang eller to. Det er ikke verre enn at noen skriver ned versene på et ark og tar noen kopier og putter i sekken.
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Fikk med meg at før forrige hjemmekamp mot FFK så var det noen som hadde samlet seg på Bataljonen Bar for å prøve å organisere "sang-startere" på SS.

Kommer dette til å skje mot LSK?
I såfall stiller jeg gledelig opp der før kamp.


HÃ¥per flere har muligheten til dette her.

TcK

Denne tråden har vel egentlig blitt ærklært død av de fleste, men jeg fikk plutselig øynene opp for dette fenomenet; sanggruppe. Jeg skal ikke erklære forslaget for en genistrek sånn uten videre, men jeg tror at hvis en gjeng på opp imot 20 mann hadde slått seg sammen, lært sanger/melodier av hverandre, for så å ha dradd i gang på SS... da hadde det i alle tilfeller gått mye mye raskere å innføre sanger, og kanskje volumet hadde økt en liten bit, ettersom denne gjengen kanskje hadde plassert seg i lag også?

jeg vet ikke. dette blir litt surr, men jeg synes dette er en god ide. Herved melder jeg meg på, med den stemmen jeg har.

noen andre?

tck
Jesus elsker alle barna

espen

Jeg synest det er en bra ide.. Men om folk kommer til å melde seg på er en annen sak.. Jeg anbefaler at du starter en sang gruppe med noen du kjenner og proklamerer dette.. så får folk joine etter eget behov..

-- Mine tanker

GamleErik

Foreslår å stille opp på medlemsmøtet som er avertert på forsiden og se om det kanskje kan være noen andre som er interessert. Hva med å ha korøvelse i Bataljonen Bar?
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Brann-jento

eg syns dette var en utrolig god ide=)
og eg kunne veldig gjerne tenke meg å være med i gruppen;)
ønsker å få dette til.. bare gi en lyd innpå her viss d blir noe av...
lem fra Hanne (Brann-jento)

Brann-Peter!

dette høres bra ut, egen sangruppe og greier, håper det blir noe av da.
Jeg kunne isåfall tenke meg å joine.. og føler at jeg kan bidra sterkt..
jeg stiller opp uansett..:D
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Go Up