• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Har noen hørt om dette før...?

Started by Bergen Sin Gutt, May 11, 2004, 10:08:06 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bergen Sin Gutt

Leste dette i VG nettopp:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227108

Jeg har gått på Stadion i årevis, og kan ikke med min beste evne huske at noe slikt noengang har blitt kastet på banen på Stadion.

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette for meg?

KennethS

kan ikkje huske dette eg heller, noe som e rart, det burde vel stått side opp og side ned i avisene om det.
tå på Brann

Xminator

Vel siden dette er en keeper på Stadion er det vel enten klokkesvingen eller hansasvingen. Så ikke dra meg som brann-supporter inn i dette takk.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Xminator"Vel siden dette er en keeper på Stadion er det vel enten klokkesvingen eller hansasvingen. Så ikke dra meg som brann-supporter inn i dette takk.


? Er det ikke Brannsupportere i Klokkesvingen og Hansasvingen? Skjønte forøvrig ikke helt meningen med det du skriver?

KennethS

slo meg en ting, hvis dette e sant, koffor sa han ikkje ifra dengang, kansje vi hadde sluppet episoden i sogndal i helgen og fått bukt på et problem som eg faktisk ikkje trodde var noe problem intill i helgen, syntes det e feigt at Baron og komme ut nå, i skyggen av Russell, Baron burde vist ryggrad dengang og sakt ifra.
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Jeg vet at dette har skjedd ved enkelte anledninger andre steder i Norge, og da har det blitt mye oppmerksomhet rundt det. Derfor lurer jeg på om dette kan stemme siden jeg aldri har hørt om det, heller ingen andre jeg har snakket med i dag har noensinne hørt om dette.

Grey

Kan med hånden på hjertet si at dette har jeg aldri hørt om før nå. Dersom han er så hardhudet som han påstår er det jo litt rart at han ikke har sagt i fra før han kan stå i skyggen av noen andre.
Maybe a Greyhound could be my way

Bergen Sin Gutt

Dette står i BT:

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=AYRVKDUXAODWZQFIMUDCFEQ?articleID=61777

"- Siste gang jeg hørte «go back to the jungle» var i Bergen. Jeg tror også det var der de kastet en banan etter meg. Den tok jeg bare opp og lagde litt show, sier Baron til Aftenposten."

Jeg tror han blander sammen ting. Jeg hadde for pokker husket det hvis han løp rundt og gjøglet med en banan!

grei

Han sier jo "tror" så han er åpenbart ikke sikker. Dette stemmer helt sikkert ikke, vi hadde hørt om det dersom noe sånt hadde hendt i Bergen (husker Apeberget gjorde dette med Caleb Francis en gang). Men for menigmann bidrar det bare til å forsterke inntrykket. Ubotelig skade er gjort på Brannsupporteres rennomé. Og eneste gangen utenlandske nyhetsbyråer har nevnt navnet "Brann" på mange år er i forbindelse med denne saken. Snakk om å gjøre dårlig inntrykk. Fjær til fem høns osv.

Bergen Sin Gutt

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/eliteserien/article791828.ece

Det er vel bare å maile journalistene i VG og Aftenposten som har disse sakene.

Xminator

Var det ikke i Kristiansand de gjorde dette for noen år siden? Synest også at Baron tar brodden av det på måten han reagerer.

Andre ting som dukket opp ved søk på dette:
Gi rasisment rødt kort Kanskje BBB skal adoptere Klanens paragraf om rasisme?
Om rasisme Vil anbefale de som har problemer med å skille mobbing og rasisme å lese HELE denne.
Denne må være en spøk :)
Ã? bekjempe fotballrasismen (englesk fotball)
et sleivspark til RBK
Joda, det finnes på Hamar også...
Nord-norge

Kanskje på tide med en bredere debatt og ikke la Norge sove seg inn i en illusjon om at dette er et Bergens-problem?

paf

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Leste dette i VG nettopp:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227108

Jeg har gått på Stadion i årevis, og kan ikke med min beste evne huske at noe slikt noengang har blitt kastet på banen på Stadion.

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette for meg?

Jeg skal ikke påberope meg å ha vært på hver eneste Brann-kamp. Hadde dette imidlertid vært tilfelle er jeg helt sikker på at jeg hadde hørt om det - spesielt hvis det er tilfelle at en av "lederne blant brann-supporterne" ringte og beklaget.

Det er rart med det. Jeg har gått på stadion siden 87, og har alltid hevdet at rasisme er noe østlendingene driver med. Vi har ikke noen sånne problemer har jeg ment og sagt. Jeg har vært på hundrevis av kamper og aldri hørt noe sånt, og jeg kan love at jeg hadde reagert hvis jeg hadde hørt noe.

Jeg synes derfor det er veldig underlig at det skal dukke opp masse sånt noe nå. Det stemmer rett og slett ikke med den virkelighetsoppfattelsen jeg har. Men det er klart de hører MYE bedre ute på banen enn på tribunen....

Ole Brom

Støtter deg der Paf, har heller ikke opplevd dette som er beskrevet. Er det ikke typisk da at det kommer mye oppgulp når det skjer en episode ?

Jorgen

Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Branntilegdør

tror ingen brannsupportere tenker slik" nei i dag tar jeg med meg en banan på stadion så kaster jeg den på alle utlendingene på motstanderlaget". Måtte faktisk le da jeg leste det i avisen fordi det hørtes så jævlig dumt ut. Tror nok han har fått rasistiske tilrop osv, men det der blir for dumt.

grei

Det blir ikke for dumt nei, for dette har faktisk skjedd flere steder rundt i landet før. Bergensere er ikke bedre enn andre mennesker og med en fast supporterstamme på rundt 7000 ville det vært rart om det ikke var noen råtne epler og bananer.

NÃ¥r det er sagt sÃ¥ er det ikke tilfelle at dette har skjedd pÃ¥ Brann Stadion.  En slik hendelse ville ikke gÃ¥tt hus forbi resten av spillerne, dommeren, en samlet presse og 10000 folk pÃ¥ tribunen. Baron roter.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "grei"
NÃ¥r det er sagt sÃ¥ er det ikke tilfelle at dette har skjedd pÃ¥ Brann Stadion.  En slik hendelse ville ikke gÃ¥tt hus forbi resten av spillerne, dommeren, en samlet presse og 10000 folk pÃ¥ tribunen. Baron roter.


Det som gjør meg forbannet er at det fortsatt ligger ute på nettsidene til disse avisene. Jeg sendte mail til alle journalistene som hadde skrevet dette, samt at jeg sendte mail til BA-sporten og Brann. Absolutt ingen har tatt seg bryet med å svare engang. Tenk hvor mange titusenvis av mennesker som nå går rundt og tror at dette er tilfelle?

Faens pakk, dette er injurierende. Og tenk at til og med BT serverte leserne sine dette, de burde bøye hodene sine i skam.

Og Baron; han skulle rett og slett hatt i ræven. Jævla løgner.

Yngve

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Det som gjør meg forbannet er at det fortsatt ligger ute på nettsidene til disse avisene. Jeg sendte mail til alle journalistene som hadde skrevet dette, samt at jeg sendte mail til BA-sporten og Brann. Absolutt ingen har tatt seg bryet med å svare engang. Tenk hvor mange titusenvis av mennesker som nå går rundt og tror at dette er tilfelle?

Faens pakk, dette er injurierende. Og tenk at til og med BT serverte leserne sine dette, de burde bøye hodene sine i skam.

Og Baron; han skulle rett og slett hatt i ræven. Jævla løgner.


Eg veit ikkje heilt kva du driv pÃ¥ med om dagane, men om du ikkje har fÃ¥tt det med deg, Ã¥ er det streik i dei fleste store norske medier, dette inkluderer dÃ¥ BA. Ein streik betyr at ingen journalistar er pÃ¥ arbeid og dermed les dei ikkje jobbmail og om dei gjere dei tar seg ikkje bryet med Ã¥ svara og endra pÃ¥ noko som helst.. SÃ¥ eg føler at det er masse sinne hos deg som du kanskje no kan kvitte deg med nÃ¥r du skjønar at det var urettmessigt.. :lol:  At Brann ikkje svarar deg er latterligt av dei, der er eg einig med deg.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Det som gjør meg forbannet er at det fortsatt ligger ute på nettsidene til disse avisene. Jeg sendte mail til alle journalistene som hadde skrevet dette, samt at jeg sendte mail til BA-sporten og Brann. Absolutt ingen har tatt seg bryet med å svare engang. Tenk hvor mange titusenvis av mennesker som nå går rundt og tror at dette er tilfelle?

Faens pakk, dette er injurierende. Og tenk at til og med BT serverte leserne sine dette, de burde bøye hodene sine i skam.

Og Baron; han skulle rett og slett hatt i ræven. Jævla løgner.


Eg veit ikkje heilt kva du driv pÃ¥ med om dagane, men om du ikkje har fÃ¥tt det med deg, Ã¥ er det streik i dei fleste store norske medier, dette inkluderer dÃ¥ BA. Ein streik betyr at ingen journalistar er pÃ¥ arbeid og dermed les dei ikkje jobbmail og om dei gjere dei tar seg ikkje bryet med Ã¥ svara og endra pÃ¥ noko som helst.. SÃ¥ eg føler at det er masse sinne hos deg som du kanskje no kan kvitte deg med nÃ¥r du skjønar at det var urettmessigt.. :lol:  At Brann ikkje svarar deg er latterligt av dei, der er eg einig med deg.

Go Up