• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kor mange sesonkort...

Started by Yngve, March 30, 2004, 18:07:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Er solgt på Store Stå i år? Hadde vore artig me ein oppdatering, for å sjå om me, som yndar å kalle oss norges beste suporerar kan samanlikne oss med suportargjengar som oddrane ( 84 solgte kort pr i dag), kjernen (1042 per idag(!)) og klanen (1650). Veit det er solgt omtrent 5000 på heile stadda, men som sagt, så lurer eg på SS..

brannfrik

etter et eg har lest e det solgt ca 350 kort på ss.

Erik

Det vil da si på BBB sin stå plass?

brannfrik

jepp! mener å ha lest det enten her på bataljonen.no eller så har eg lest en liten notis om det et annet sted

Erik

Mangen sesongkort er det på hele SS da?? er jo det som teller da...

brannfrik

en liten glipp i det forrige innlegget.  gÃ¥r ut fra at de mener hele store stÃ¥ her....

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3294&brann=70187b4783adac0c07f36dd04332b337

Yngve

300? er jo ikkje akkurat imponerande.. Var det meir før, når BST var i aksjon? slik at dette kan tolkast til at for få kjenner til bataljonen? Berre for å samanlikna med RBK så skulle me ha seld ca 1600 partoukort på SS.. samanlikna med klanen så skulle me ha solgd nærare 750 kort.. Og dette er klikkar me burde kunne samanlikne oss med..

Tykkjer dette er litt for dårleg, generelt sett..

Dette er ikkje meint som nokon kritikk mot bataljonen sitt styre eller noko, om nokon skulle tru det.. Berre luring frå mi side om kor sterk støtte Brann eigentleg har i byen, og om folk evt ser på gjengen på store stå som utskudd. For det er jo ei auke på 25% på partou kort på stadion totalt, så noko må det jo vere som gjer at det er så dårle sal..

GamleErik

Vi må huske på at Bataljonen er en relativt ung organisasjon og at dette er første forsesongen til organisasjonen samt at Bataljonen ikke har hatt noen egen Brannbutikk i sentrum til å selge partoutkort fra, riktignok kunne man jo stikke innom stadion for å kjøpe men det er nå litt mindre sentralt utenom sesongen.

Det blir spennende å se hvordan eksperimentet på store stå fungerer i år.

Så får de som finner ut at de mener de kan fikse dette mye bedre selv enten starte opp en egen gruppe for å forsøke å påvirke, gå i dialog med styret eller stille til valg i Bataljonen. Utgangspunktet er jo at jo flere som engasjerer seg og stiller sine evner til disposisjon jo bedre blir organisasjonen.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Heia Brann!!

Ikke bra med 300, nei.

Tror dog at vi kan gå mot en lysere tid når det gjelder BBB. :D

Grey

Quote from: "Yngve"Berre luring frå mi side om kor sterk støtte Brann eigentleg har i byen


Hvor sterk støtte Brann har i Bergen kan ikke mÃ¥les i solgte sesongkort pÃ¥ SS.  Se pÃ¥ vÃ¥lerengen f eks. De har en stor supportergjeng, men nesten ingen tilskuere utenom dette. Og selv om Klanen har mange solgte sesongkort betyr ikke det at de har sterk støtte i Oslo bygd.
Maybe a Greyhound could be my way

Thorleif

Det stemmer nok at det kun er solgt ca. 400 sesongkort på Store Stå i år. Men la oss se litt på fakta, før vi skriker om at dette er så dårlig.

BBB har i år sammen med Brann lagt opp et helt nytt opplegg rundt Store Stå, som innbefatter oppdeling av tribunen til tre felt, derav midtfeltet som er forbeholdt kun BBB medlemmer. Sidefeltene er "åpne" for alle andre som ønsker å stå på denne tribunen. Antall solgte sesongkort på midtfeltet burde vært høyere, men med den løsningen vi fikk til i år rundt salg av kort, skjønner vi at en del ikke har fått med seg hvordan dette skulle foregå, og dermed ikke har fått sikret seg denne fordelen. Vi tar selvkritikk for den valgte salgsmetoden, og vet nå at dette må løses på en helt annen måte for neste sesong. Dette får ikke bli en unnskyldning, men heller tas på kappen for erfaring. Vi må se på det fakta at vi er inne i vår første forsesong, der vi må få erfaringer på plass.

Tidligere år har sesongkort på Store Stå blitt solgt gjennom Brannbutikken som da lå i sentrum, og hadde en mye bedre tilgjengelighet for medlemmer, mens vi har vært avhengige av info via internett og "jungeltelegrafen". Allikevel ble det ikke solgt så veldig mange flere kort gjennom BST.

Angående stemning på Store Stå, må vi ikke glemme at det er ikke bare midtfeltet som skal stå for denne, men også sidefeltene og resten av Stadda. Men om vi nå kan få en godt samkjørt gjeng på midten som tar tak i synging, tifo og lignende, er det jo meningen at disse skal dra i gang, og få med seg også resten av Store Stå og forhåpentligvis store deler av Stadda. Hansa er klare til å svare.... Vi kan bare oppfordre dere som nå har løst disse sesongkortene til å være "kjernen" (uff for et ord) som kan dra i gang fra midten, og at stemningen forplanter seg......

Så oppfordringen til dere alle, gå i dere selv, og la oss gi gass så det holder fra Store Stå denne sesongen, og gi blanke i hva andre grupperinger tenker om Store Stå og Bataljonen...... La de heller se og høre hva vi er god for når alvoret begynner!

Sees på Stadda 18 april folkens, med eller uten partoutkort!

Mvh,
Thorleif

Bekkalokket

Det går ikke an å kjøpe sesongkort på Store stå voksen- delen.
Skandale!

Straffe!!!

"Voksen-delen"??? Jeg er 32, betyr det at jeg har kjøpt partou-kort på "barnedelen"???

Dette må vel strengt tatt være en avsporing av debatten, og et tilbakesteg i forhold til å ha en fin blanding av "gammel og ung" i supportermiljøet og på Store Stå?

Bekkalokket

Det er en barne/ungdomsdel, en for bataljonen og en voksen del.  Har du drukket, Straffe!?

Christian

Tenkte bare eg skulle gi uttrykk for et senario ang sesongkort og den nye inndelingen av SS.

Eg har sjøl hatt sesongkort på SS de siste årene, men i år ble det ikkje til pga av den nye oppdelingen. Går gjerne på Stadion med venner som ikkje er like engasjert som meg i ny og ne. Disse ville da ikkje være medlemmer i BBB og heller ikkje få adgang til midtfeltet. Eg var då usikker på korleis det ville fungere om eg hadde sesongkort her - om eg kunne bruke billettene mine på de andre feltene på SS om det var ønskelig innimellom.

Resultatet ble at eg droppet sesongkortet. Eg er likevel medlem i BBB og kan då gå på midtfeltet når eg vil det og andre steder når det måtte passe bedre. Kan jo godt tenkes at andre òg har det på denne måten...

Ã?yvindH

hvordan blir dette med sesongkort ? får man billeter tilsendt eller blir det medlemskortet man må fremvise?? på forhånd takk..... :D

Go Up