• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Forumet

Started by Wombat, January 29, 2025, 19:44:40 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Wombat

January 29, 2025, 19:44:40 PM Last Edit: January 29, 2025, 19:46:57 PM by Wombat
Ikke ta dette som en klage, heller som et forslag

Noen delte en lenke til en diskusjon i kanari fansens forum, og jeg sjekket den ut for innhold men endte opp med å bli mektig imponert over deres layout.

Ikke at jeg som startet med BBS, IRQ/IRC etc på 2400bit modem skal klage for mye om layout, og klart at uten farger hadde dette forumet gitt meg assosiasjoner til enkelte layouts fra 90 tallet ;)

Hva med en oppdatering? Eller er det noe som vil koste peng? Er problemet migrering av selve forumet til nytt system kanskje?

Tror ikke at et litt mer sexy forum gjør skade for å si det slik

opplett

Er ikke uenig i at det hadde vært fint med noe mer i tidens ånd. Svaret på spørsmålet er vel enten at det krever mye arbeid, eller at det koster penger å få andre til å gjøre det.

Personlig synes jeg Diskutopia er mye mer oversiktlig enn Kanarifansens forum.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Wombat

Kikket litt på diskutopia som jeg ikke kjente, og helt klart et godt alternativ

Og det er nok litt arbeid i det, men jeg vet også at det finnes noen eminente programmerere, softwareingeniører, KI utviklere osv i Bataljonens "krets", og tviler på at de med en helg med pizza, fotballsnakk og hyggelig samvær noen timer ikke hadde klart jobben.

Men det fordrer jo frivillighet, jeg er dessverre ikke av det slaget jeg nevner over, ellers hadde jeg gladelig dedikert tiden min til det. Kanskje andre melder seg frivillig overfor Bataljonen?

Corran

Prøvde de ikke her for en stund siden og alt ble bare rot?
Eller var det kun flytt til nye servere?
En annen ting er historikken her inne som vanskelig lar seg overføre til et nytt mer moderne forum

Liker dette litt gammeldagse og "retro" følelsen her.
De må bare huske å restarte serveren med jevne mellomrom for den virker som om den har litt  lite ram eller lignende med jevne mellomrom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wombat

Quote from: Corran on January 29, 2025, 23:15:06 PMPrøvde de ikke her for en stund siden og alt ble bare rot?
Eller var det kun flytt til nye servere?
En annen ting er historikken her inne som vanskelig lar seg overføre til et nytt mer moderne forum

Liker dette litt gammeldagse og "retro" følelsen her.
De må bare huske å restarte serveren med jevne mellomrom for den virker som om den har litt  lite ram eller lignende med jevne mellomrom

Når du nevner det husker jeg for en del år siden når jeg fulgte fra utsiden at det var noe datakrøll ja, men mener det var som du skriver migrering til ny server eller lignende. Og jeg tror de fleste nyere forum løsninger vil ha integrering fra gamle systemer innebygget og automatisert omtrent.

Men som skrevet tidligere, dette er jeg ikke spesielt kompetent på selv om jeg har relativt god greie på "data"

Kagain

Det har vært noe krøll og plunder det siste året også, med at man plutselig ikke kommer seg inn. Kan hende Corran er inne på noe med tanke på RAM og slikt.

Wombat

Quote from: Kagain on January 30, 2025, 10:53:06 AMDet har vært noe krøll og plunder det siste året også, med at man plutselig ikke kommer seg inn. Kan hende Corran er inne på noe med tanke på RAM og slikt.

Kanskje enda en grunn for Bataljonen å vurdere ny software

Når eldre software begynner  bli "mettet" kan RAM og diskplass bare gjøre så mye... Spørs i det hele tatt om denne softwaren er god nok til å takle hastigheter og økt brukermasse i 2025 etter det dere beskriver.

Tror nok oppgradering av forum software ville løst noe av dette

Spelaren

Dette forumet er perfekt.
Gå av.

artigt

Er ikke dette forumet bare fylt opp med en relativt statisk gjeng av aktive brukere og folk som har fulgt med i skyggene over de siste 20 årene :)

De tok vel bort lenken til forumet fra forsiden for en stund tilbake?

Jeg synes ikke diskutopia er godt nok til å rettferdiggjøre ressurser på å oppgradere, men hva betyr vel min mening.

Gulløl

Quote from: artigt on February 06, 2025, 18:35:08 PMDe tok vel bort lenken til forumet fra forsiden for en stund tilbake?
Hvorfor har de gjort det ? Dette bør noen ansvarlige ta tak i og få lenken tilbake. Forumet har hatt en stigende kurve med innlegg siste årene er mitt inntrykk. Spesielt i vinter har jeg merket at det har blitt mer "travelt" å lese gjennom alle nye innlegg. Forumet til Bataljonen har jevnt over et betraktelig høyere nivå og større seriøsitet enn Ballspark-trådene på facebook, noen ønsker et slikt alternativ også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Ligger forumlink under "meny" fanen på forsiden. Den er kanskje litt bortgjemt, men den eksisterer.

Go Up