• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Fotball generelt

Started by Wombat, January 21, 2025, 18:15:11 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Wombat

January 21, 2025, 18:15:11 PM Last Edit: January 21, 2025, 18:26:58 PM by Wombat
Satt og leste litt om Kartum i britisk media og kom over en artikkel hvor Vinnie Jones plukket ut sin "fryktelige" 11er. Tenkte jeg skulle dele den til glede for de som husker balletakene osv fra mannen, og kjenner igjen navnene i laget hans

Men når jeg skulle dele den, "Film og bilder", "Brann i media", osv

Det finnes faktisk ikke en tråd/kategori om fotball generelt (som jeg tror flere hadde likt), burde ikke det finnes? Eller er det jeg som i min "blindhet" ikke ser kategorien, omtrent som når jeg leter etter sokkepar eller brillene?

Her er forøvrig "artikkelen" for de som skulle være interessert https://www.givemesport.com/vinnie-jones-picked-xi-hardest-footballers/

Kagain

Quote from: Wombat on January 21, 2025, 18:15:11 PMSatt og leste litt om Kartum i britisk media og kom over en artikkel hvor Vinnie Jones plukket ut sin "fryktelige" 11er. Tenkte jeg skulle dele den til glede for de som husker balletakene osv fra mannen, og kjenner igjen navnene i laget hans

Vinny Jones ja. En slik spiller kommer nok ikke til å spille på så høyt nivå som han fikk igjen.

Interessant artikkel, forresten.

Om han skulle ha byttet ut noen av spillerne ville jeg jo sett for meg Neil Ruddock eller Terry Butcher på stopperplass, Roy Keane på midtbanen. Men det er han som satt opp listen, ikke meg.

Wombat

Quote from: Kagain on January 21, 2025, 21:01:55 PM
Quote from: Wombat on January 21, 2025, 18:15:11 PMSatt og leste litt om Kartum i britisk media og kom over en artikkel hvor Vinnie Jones plukket ut sin "fryktelige" 11er. Tenkte jeg skulle dele den til glede for de som husker balletakene osv fra mannen, og kjenner igjen navnene i laget hans

Vinny Jones ja. En slik spiller kommer nok ikke til å spille på så høyt nivå som han fikk igjen.

Interessant artikkel, forresten.

Om han skulle ha byttet ut noen av spillerne ville jeg jo sett for meg Neil Ruddock eller Terry Butcher på stopperplass, Roy Keane på midtbanen. Men det er han som satt opp listen, ikke meg.

Ruddock burde absolutt vært en kandidat ja. Personlig er jeg fornøyd av at min gamle helt Keown er med, steike for noen blodtaklinger han kunne ta.

Og jeg tror du har rett, den fotballen er over, men for en tid det var...  Super Mac, Keagan, Hoddle, Gascoigne og Adams listen er lang. Tror fotballen ga mer glede den gang enn i dag. Mer følelser kanskje? Eller bare mindre komplisert uten Saudiske eiere, og elitens inntog på stadioner mens de betaler blodpriser for sitteplassen

Så da fikk det heller gå med Vinnie som jeg "hatet", men som siden har vist seg som en riktig god skuespiller, og et bra menneske

Puh, det ble lenger enn jeg hadde tenkt som svar

Corran

Vinnie var jo kongen Selv på motstander lag måtte en bare like mannen

Husker ham og Batty sammen i Leeds Gode minner
Selv de "snilleste" spillerne i den tiden hadde vært vandrende røde kort i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wombat

Quote from: Corran on January 21, 2025, 22:31:50 PMVinnie var jo kongen Selv på motstander lag måtte en bare like mannen

Husker ham og Batty sammen i Leeds Gode minner
Selv de "snilleste" spillerne i den tiden hadde vært vandrende røde kort i dag

Absolutt gode minner, og jeg finner dem morsomme og sjarmerende i ettertid. Men der og da var detfår jeg hatet mer :D

Husker en kamp der kameraet fulgte han, sniker seg foran motspiller, presser seg bak og du ser hånden går ned mens han smiler sitt typiske sleske kamp smil... Ubetalelig! Husker ikke hvem det var mot, men var vel Wimbledon han spilte for akkurat da. Aldri glemt det, for en episode, og såvidt jeg husker slapp han unna med det. Håper motstanderen kunne få unger i ettertid lol

Corran

Var det ikke Vinnie som ga ut den videoen med alle tjuvtriksene?
Ble veldig rabalder av det.
Omhandlet det å tråkke folk på tærene når det var kaldt. Lugge motspilleren i håret i armhulen når en hjalp dem opp o.l.
Siste hadde vel ikke gått i dag da de alle sikkert barberer seg der.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wombat

Quote from: Corran on January 21, 2025, 22:55:27 PMVar det ikke Vinnie som ga ut den videoen med alle tjuvtriksene?
Ble veldig rabalder av det.
Omhandlet det å tråkke folk på tærene når det var kaldt. Lugge motspilleren i håret i armhulen når en hjalp dem opp o.l.
Siste hadde vel ikke gått i dag da de alle sikkert barberer seg der.

Stemmer det! Hadde helt glemt den, mener jeg også har sett den, men muløig det er et falskt minne lol

Men du kan si hva du vil om han, legende! https://www.youtube.com/watch?v=qBAfN_AySac

Corran

Det vakreste i den videoen er hvordan spillerne reiser seg opp igjen med en gang. Se Cantona er på beina igjen med en gang.
Dette var da menn spilte fotball og ikke bortskjemte millionær guttunger som ruller rundt og har så fryktelig vondt hele tiden 

EDit Og de som lå nede hadde en grunn

Wombat

Quote from: Corran on January 21, 2025, 23:40:17 PMDet vakreste i den videoen er hvordan spillerne reiser seg opp igjen med en gang. Se Cantona er på beina igjen med en gang.
Dette var da menn spilte fotball og ikke bortskjemte millionær guttunger som ruller rundt og har så fryktelig vondt hele tiden 

EDit Og de som lå nede hadde en grunn

100% enig! WTF skjedde, og hvor i H skjedde det?

Ellers så oppdaget jeg at jeg faktisk er blind som når jeg leiter etter briller, nøkler og sokker. Det finnes jo en "prat om alt mulig", sry!

Kagain

Quote from: Wombat on January 21, 2025, 22:52:11 PMHusker en kamp der kameraet fulgte han, sniker seg foran motspiller, presser seg bak og du ser hånden går ned mens han smiler sitt typiske sleske kamp smil... Ubetalelig! Husker ikke hvem det var mot, men var vel Wimbledon han spilte for akkurat da. Aldri glemt det, for en episode, og såvidt jeg husker slapp han unna med det. Håper motstanderen kunne få unger i ettertid lol

Tenker du kanskje da han tar ballegrep på Gascoigne? Et ikonisk bilde.

Quote from: Wombat on January 21, 2025, 21:34:44 PMRuddock burde absolutt vært en kandidat ja. Personlig er jeg fornøyd av at min gamle helt Keown er med, steike for noen blodtaklinger han kunne ta.

Og jeg tror du har rett, den fotballen er over, men for en tid det var...  Super Mac, Keagan, Hoddle, Gascoigne og Adams listen er lang. Tror fotballen ga mer glede den gang enn i dag. Mer følelser kanskje? Eller bare mindre komplisert uten Saudiske eiere, og elitens inntog på stadioner mens de betaler blodpriser for sitteplassen

Det var vel mer en definitiv arbeiderklassesport den gang da, når man fort kunne ramle over spillere på den lokale puben. Ikke alt var kan hende like sunt, men det var definitivt en annen tid.

Jeg så noen nevnte Cantona. Han kunne gjort seg som hardman på spissplassen i listen til Vinny. Edmundo var jo en som ikke spilte i England, men han var skummel for motstanderne.

Wombat

Quote from: Kagain on January 22, 2025, 08:22:38 AM
Quote from: Wombat on January 21, 2025, 22:52:11 PMHusker en kamp der kameraet fulgte han, sniker seg foran motspiller, presser seg bak og du ser hånden går ned mens han smiler sitt typiske sleske kamp smil... Ubetalelig! Husker ikke hvem det var mot, men var vel Wimbledon han spilte for akkurat da. Aldri glemt det, for en episode, og såvidt jeg husker slapp han unna med det. Håper motstanderen kunne få unger i ettertid lol

Tenker du kanskje da han tar ballegrep på Gascoigne? Et ikonisk bilde.

Quote from: Wombat on January 21, 2025, 21:34:44 PMRuddock burde absolutt vært en kandidat ja. Personlig er jeg fornøyd av at min gamle helt Keown er med, steike for noen blodtaklinger han kunne ta.

Det var vel mer en definitiv arbeiderklassesport den gang da, når man fort kunne ramle over spillere på den lokale puben. Ikke alt var kan hende like sunt, men det var definitivt en annen tid.

Jeg så noen nevnte Cantona. Han kunne gjort seg som hardman på spissplassen i listen til Vinny. Edmundo var jo en som ikke spilte i England, men han var skummel for motstanderne.

Nei, han må jo ha gjort det på flere. Husker han lo etterpå med det sleske smilet, det gjorde han vel ikke med Gazza?

Og Karate Cantona hadde garantert vært passende, men de likte vel ikke hverandre for godt...?

Kagain

Quote from: Wombat on January 28, 2025, 18:23:16 PMNei, han må jo ha gjort det på flere. Husker han lo etterpå med det sleske smilet, det gjorde han vel ikke med Gazza?

Og Karate Cantona hadde garantert vært passende, men de likte vel ikke hverandre for godt...?

Du har rett. Jeg husket det bildet feil. På bildet med Gazza er han mye mer innbitt. Ikke noe sleskt smil der. Skulle ikke forundre meg om det var noe klamt mellom Cantona og Jones. Tror ikke sistnevte likte de som spilte han ut.

Respons

Dette er en flott tråd å si:
Farvel. Takk for alt, fotball generelt og spesielt FIFA UEFA OG NFF og alt dets vesen og alle dets gjerninger. Farvel, Brann. Farvel fotball. Du ble dømt til døden.
Respons, kanskje?

Nixon

Tvilsomt. Mulig du tar din hatt og går, men jeg tror at disse voldsomme protestene som har blitt varslet kommer til å fisle ganske greit ut frem mot seriestart. Jeg tror at moderate supporterledere vinner "maktkampen" og ønsker ikke å risikere å miste den innflytelsen som de har bygget opp de siste par årene. VAR er jo uansett en tapt sak, og de som mener at en avlyst kamp er det samme som en vellykket aksjon er i solid mindretall på tribunen. Det er null sympati å hente nå.
Rød makt på Hansa

Go Up