• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Freyr Alexandersson

Started by Dickens, January 11, 2025, 13:29:34 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pancho P

Om Høibraaten og Davyen er velkomstkommité, trengs jo ingen vidare innføring i  "det bergenske folkelynnet", som visstnok er så viktig.

andreas1989

Quote from: Nixon on January 12, 2025, 18:26:43 PM
Quote from: RepublikkenBergen on January 12, 2025, 17:53:16 PMBallspark skal til Flesland... Litt av en mottakelse han får.... Håper Bøyum tar seg av det meste av snakkingen..

Håper han slipper å bli eksponert for denne Høibraaten. La fyren få en noenlunde myk start.

Må vi ikke være så BT kritiske Herr President!

Neida, blir nok show dette, får håpe og tro at det blir Bøyum og Jonas Johnsen i frontlinjen.

Men det blir det pressekonferanse i dag eller i morgen? Hadde jo vært greit å få med seg Horneland&co fra Parc des Princes senere.

andreas1989

Quote from: Pancho P on January 12, 2025, 18:32:43 PMOm Høibraaten og Davyen er velkomstkommité, trengs jo ingen vidare innføring i  "det bergenske folkelynnet", som visstnok er så viktig.

Kan si mye om Davy, men det er fengselstraff for å sammenlikne en ordentlig journalist med det greiene til BT.

RepublikkenBergen

Quote from: Heispassasjer on January 12, 2025, 18:22:05 PMSK281 har fått ny tid, 19.30.

Tror nok vi nærmer oss 20:00 før han er ved gate..

andreas1989

Med bagasje på Flesland blir det vel 2030.

andreas1989

Ballspark utsatt til 1900.

Kjapt innspill

Dette kan bli stygt. Ledige seter på SK286 tilbake til Oslo også.

Pancho P

På ingen måte ei samanlikning, Andreas, men begge innehar verbale attributtar som uinnvidde ville peike på som typisk "bergenske".

Heispassasjer

Flyet står ved gate ennå ja. Kan bli sent...

RepublikkenBergen

Quote from: Heispassasjer on January 12, 2025, 18:39:30 PMFlyet står ved gate ennå ja. Kan bli sent...

på vei til avisning.. Men der står det 4-5 fly no..

krakra

Får virkelig håpe de griller ham litt på spillestil(herunder formasjon), kjennskap til norsk fotball, kjennskap til Brann, lederstil, filosofi rundt bygging av klubb osv.

Naivt å tro at dette ikke er veldig viktige spørsmål.

Kjapt innspill

Quote from: krakra on January 12, 2025, 18:44:21 PMFår virkelig håpe de griller ham litt på spillestil(herunder formasjon), kjennskap til norsk fotball, kjennskap til Brann, lederstil, filosofi rundt bygging av klubb osv.

Naivt å tro at dette ikke er veldig viktige spørsmål.

På morgendagens pressekonferanse, ja. Helt unaturlig å ta det i ankomsthallen.

Hickok

Da har de begynt å brøyte rullebanen, så dette kan ta tid. I hvert fall om de må inn til ny avising.

RepublikkenBergen

Quote from: Hickok on January 12, 2025, 19:09:53 PMDa har de begynt å brøyte rullebanen, så dette kan ta tid. I hvert fall om de må inn til ny avising.

Er det snøvær der borte? Ikke en sky på nedbørsradaren..

RepublikkenBergen

andreas1989

Pamer fornøyd med det blir Alexandersson og ikke Tullberg.

Nixon

Rød makt på Hansa

andreas1989

Per-Ove sier det gjenstår litt før PROSESSEN er i havn. Men fremsto ikke som fare for noe haveri.

andreas1989

January 12, 2025, 20:12:25 PM #168 Last Edit: January 12, 2025, 20:14:55 PM by andreas1989
Ville ikke svare på spillestil før i morgen. Hehe.

krakra

Håndterte det første pressetreffet bra i alle fall.

andreas1989

Gikk fint det. Mediene gikk tilsynelatende glipp av Hartmann som kom med et fly fra Kastrup.

RepublikkenBergen

Kan forstå når de sier at han er en som blir godt likt..

Nixon

Han sier "dejlig" oftere enn Børsting.

Godt førsteinntrykk.
Rød makt på Hansa

Heispassasjer

Virker som en veldig fin fyr!! Håper dette blir god matching!!

Churchill

Fin fyr!

Likte særlig; Jeg skal nok vise dem at jeg er den riktige...
...we shall never surrender.

Belfort

Meget bra førsteinntrykk, kunne tatt en øl med han på flekken

krakra

Sjarmen er det lite å si på, så får vi håpe at den ikke har påvirket de som skal ansette treneren i for stor grad.

Blir spennende å høre tankene hans om fotball i morgen, se hvilken utstråling og tilnærming han har på treningsfeltet og se om han får med seg Huseklepp. Jeg tror egentlig det står mest på Huseklepp. Han har jo tatt sin hatt og gått før når han ikke har vært helt fornøyd.

Litt imponert over måten han tok pressen på da. Det er få steder det er mindre behagelig å få kameraer stukket opp i ansiktet enn i ankomsthallen på flyplassen.

Joggi Bogga

Jeg er solgt. Tror dette blir helt fantastisk!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Heispassasjer

Vi ble solgt med en viss svenske også. Håper virkelig dette er en god match. Jeg tror det ordner seg med Huseklepp og dette tror jeg Freyr vet, at det er viktig at Huseklepp er med videre.

Kruxleiven

Vil spille med to spisser ettersom kantspillere er for dyre. Stemmer virkelig det? Bra vi har mange kantspillere her da. Etter å hørt gjennom podcast fra tiden i Lyngby er mitt intrykk at han ikke vil passe med Erik. En fagmann, med blikk for detaljer og harmoni med spillerne kan man si. Slik er vel alle trenere nå til dags? Han nevnte at han har hentet inspirasjon fra Lagerbäck. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Han sa i podcasten han ikke likte spillersalg. I så fall kommer han på et dårlig tidspunkt. Om budene kommer så selges det vel i øst og vest nå.

Lasaron

Jeg registrerer at Freyr, med den lille seansen på Flesland, har klart å mildne en del skeptikere. Det er bra. Spillerne får nok med seg hvordan den nye treneren mottas av supporterne. Det kan sette i gang en god dynamikk med en god oppstart.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

haak

Et veldig godt første inntrykk!
Så kan det virke som han er godt forberedt på Brann. Har fulgt med lenge og
har tydeligvis jobbet mye med dette prosjektet siden midt i desember.

Rossi

Bra inntrykk, men lite substans i det han sa. Vi får sikkert mer på pressekonferansen. Likte den med at han skulle vise at han var rett mann - bra attitude.
World domination within 5 years.

opplett

Bra inntrykk, som fyr virker han som rett type. Så blir det fryktelig spennende å høre hva som blir sagt i morgen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kjapt innspill

Sjarmerende uten eiendomsmeglervibbene til Norling. Bedre kunne det nesten ikke gå på dag 1.

Lasaron

I forhold til oss supportere så kan man si han har tre oppgaver i starten.

1. Gjøre et godt førsteinntrykk som type.
2. Si det rette om offensiv spillestil.
3. Få med Huseklepp.

Foreløpig har han levert på punkt 1.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Belfort

Quote from: Kjapt innspill on January 12, 2025, 21:28:04 PMSjarmerende uten eiendomsmeglervibbene til Norling. Bedre kunne det nesten ikke gå på dag 1.

Heller ikke tåkefyrste faktoren som Norling og Høgmo har opp i mente

andreas1989

January 12, 2025, 21:37:16 PM #187 Last Edit: January 12, 2025, 21:46:56 PM by andreas1989
Quote from: Kruxleiven on January 12, 2025, 20:52:13 PMVil spille med to spisser ettersom kantspillere er for dyre. Stemmer virkelig det? Bra vi har mange kantspillere her da. Etter å hørt gjennom podcast fra tiden i Lyngby er mitt intrykk at han ikke vil passe med Erik. En fagmann, med blikk for detaljer og harmoni med spillerne kan man si. Slik er vel alle trenere nå til dags? Han nevnte at han har hentet inspirasjon fra Lagerbäck. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Han sa i podcasten han ikke likte spillersalg. I så fall kommer han på et dårlig tidspunkt. Om budene kommer så selges det vel i øst og vest nå.

Hvorfor skulle han ikke passe med Huseklepp basert på poden? Huseklepp er fotballnerd til de grader selv.

Mange kantspillere har vi vel ikke akkurat? Det er vel strengt tatt bare Mathisen som er en utpreget kant, men han kan nok bekle andre roller. Lægreid skal vi selvfølgelig ikke glemme. 

Og dette med spillersalg så tolker jeg det som at han i særdeleshet sikter til salg midt i sesongen. De solgte vel flere spillere vinteren 22/23 deriblant Adam Sørensen til Glimt.

Spillersalg midt i sesong må ha nok lære seg å leve med i Norge.

Chrisstah

Quote from: andreas1989 on January 12, 2025, 21:37:16 PM
Quote from: Kruxleiven on January 12, 2025, 20:52:13 PMVil spille med to spisser ettersom kantspillere er for dyre. Stemmer virkelig det? Bra vi har mange kantspillere her da. Etter å hørt gjennom podcast fra tiden i Lyngby er mitt intrykk at han ikke vil passe med Erik. En fagmann, med blikk for detaljer og harmoni med spillerne kan man si. Slik er vel alle trenere nå til dags? Han nevnte at han har hentet inspirasjon fra Lagerbäck. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Han sa i podcasten han ikke likte spillersalg. I så fall kommer han på et dårlig tidspunkt. Om budene kommer så selges det vel i øst og vest nå.

Hvorfor skulle han ikke passe med Huseklepp basert på poden? Huseklepp er fotballnerd til de grader selv.

Mange kantspillere har vi vel ikke akkurat? Det er vel strengt tatt bare Mathisen som er en utpreget kant, men han kan nok bekle andre roller. Lægreid skal vi selvfølgelig ikke glemme. 

Og dette med spillersalg så tolker jeg det som at han i særdeleshet sikter til salg midt i sesongen. De solgte vel flere spillere vinteren 22/23 deriblant Adam Sørensen til Glimt.

Spillersalg midt i sesong må ha nok lære seg å leve med i Norge.

Mathisen er vel egentlig en sentral midtbane spiller som er skolert til kantspiller av Horneland. Spennende å se om han trives i sin rolle på kanten, eller om han vil inn i banen igjen. Og hva Freyr vurderer han som.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Kjapt innspill

Hvis Freyr sier i morgen at ambisjonen er å dominere alle kamper og angripe, men at tallkombinasjonene kan variere - er folk tilstrekkelig betrygget av det?

For min del er det nok, i den grad man får noen ordentlige svar før vi faktisk får se laget spille, men interessant å høre hva dere andre tenker.

krakra

Nei, jeg blir ikke beroliget av det. For det første fordi det er veldig sjeldent at lag som skal variere formasjon lykkes. For det andre så har Freyr aldri vist at han kan lede lag til å dominere og angripe med formasjonene sine. Brann har derimot vist at vi kan dominere med 4-3-3

Kjapt innspill

Huseklepp og Freyr snakket sammen i en time i kveld, ifølge BA.

‐ Jeg har ingenting å si, sa Huseklepp da han forlot Stadion

andreas1989

Det var da litt kort og brutalt fra Huseklepp? Er jo litt mulkete av seg vet man når han ikke får ting akkurat som han vil

Lasaron

Quote from: Kjapt innspill on January 12, 2025, 22:02:55 PMHuseklepp og Freyr snakket sammen i en time i kveld, ifølge BA.

Leste saken. Jeg tolker det dit hen at Huse i beste fall er i tenkeboksen. Han var jo tydeligvis ikke en glad og fornøyd mann.

fortune

Quote from: andreas1989 on January 12, 2025, 22:05:03 PMDet var da litt kort og brutalt fra Huseklepp? Er jo litt mulkete av seg vet man når han ikke får ting akkurat som han vil

Han får ringe Bohinen igjen, han er vel i Jerv nå?
First is first, second is nothing

Dickens

Quote from: Kjapt innspill on January 12, 2025, 22:02:55 PMHuseklepp og Freyr snakket sammen i en time i kveld, ifølge BA.

Én ting er ihvertfall sikkert: Huseklepp legger ikke inn mer penger enn han må når det kommer til bil.

nero

Hvis Huse setter sitt eget ego over klubben, kan han jo finne seg noe annet å gjøre for min del. Men jeg tror nok han er så oppegående at han skjønner at det beste for alle parter er om man samarbeider for klubbens beste.
Lions led by donkeys.

krakra

Han har jo gjort det to ganger før når han har ikke har vært fornøyd.

Supertzar

Huseklepp er nok glad i Brann, men også egoistisk. Huskar han som sur og mutt før han fekk gå til den elendige, dødsdømte kaosklubben Bari.

Belfort

Ja, Huseklepp er veldig følelsesstyrt og til tider litt drama queen. Er redd han gir seg nå

Go Up