• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann i Europa 2025

Started by Erlend, December 04, 2024, 10:37:07 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Sammenlignet med i år, så er 4 etablerte spillere ute (Ruben, Svenn, Eirik og Moonga)ute. Isak tilbake fra lån, men går vel mest sannsynlig ut på lån igjen. Med en utvidelse av stallen med 1-2 ekstra, så er det klar at det er rom for mange nye. Noen talenter er hentet opp, men uten salg av noen flere, så bør det være rom for minimum 3-4 nye inn. Forhåpentligvis unge klassespillere som går rett inn og forsterker 11 eren.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

To-tre unge klassespillere som går rett inn og forsterker førsteelleveren? Det tror jeg ikke vi har råd til.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Kjell249

Skal ikke så mye til på backene, så trenger ikke være så dyrt.

Men, blir mest hypotetisk med antall spillere inn, før vi vet hvem som selges. Virket på ballspark, som om Japhet ønsker seg bort. Synd, mye bedre å «selge» Euro-Palle. Vanskeligere å erstatte dansken. Men, med 2 år igjen av kontrakten bør det være 20+ mill.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

andreas1989

Hvem er disse unge og billige backene du skal ha inn som går rett inn på laget? Og er de bedre enn Hellan og Torsvik?

Kjell249

Det håper jeg POL har bedre oversikt enn meg.

Torsvik har vært skadet i to år, og å tro at han skal spille noe særlig i vår blir som å tro på julenissen. Strålende hvis det stemmer, men sannsynligheten er veldig lav for at han har en kropp tåler å spille kamp hver uke.

Hellan er litt det samme. Var en gamble når han ble kjøpt, har stort sett vært skadet eller ute av form hele året. Ikke noen mindre spørsmålstegn inn mot 2025 sesongen. Ballspark nevner i dag at Brann er på utkikk etter 2 backer og en stopper.

fortune

Unge, etablerte og skandinavisktalende backer, finnes neppe så mange av dem. Så def har nok POL kontroll, men neppe råd.
First is first, second is nothing

krakra

Stopperen er vel hvis Sery drar. Ballspark mener det da er dumt at Kristiansen drar. Jeg syns det er greit å erstatte Sery Larsen med noen yngre enn 37 år. Helst mer enn ti år yngre.

Vi trenger bedre backer neste år. Hvis Hellan og Torsvik kan ta over er det flott. Hvis ikke må det forsterkes. Vet ikke om Torsvik ble skadet igjen mot slutten av sesongen. Ble han det er det greit å ikke regne med ham i 2025. Hellan tror jeg kan bli veldig god, så håper man avventer litt den posisjonen.

andreas1989

Quote from: Kjell249 on December 09, 2024, 22:36:51 PMDet håper jeg POL har bedre oversikt enn meg.

Torsvik har vært skadet i to år, og å tro at han skal spille noe særlig i vår blir som å tro på julenissen. Strålende hvis det stemmer, men sannsynligheten er veldig lav for at han har en kropp tåler å spille kamp hver uke.

Hellan er litt det samme. Var en gamble når han ble kjøpt, har stort sett vært skadet eller ute av form hele året. Ikke noen mindre spørsmålstegn inn mot 2025 sesongen. Ballspark nevner i dag at Brann er på utkikk etter 2 backer og en stopper.

Så med din logikk så kan egentlig begge to bare legge opp i grunn? Samme med Wassberg regner jeg med?

BT melder? De melder vel i tide og først og fremst i utide, stort sett med lavere treffprosent enn Bård Finne i 2024.

esp123

Bare tok en kjapp titt i dansk 1. divisjon. Julius Madsen (2003) fra AC Horsens. Anvendelig midtbanetype som akkurat nå bekler en venstreback-rolle. Har mye ball i et lag som spiller ballbesittende fotball. Virker å ha en god innleggsfot. 5 assist på 14 starter. Har aldri sett han spille, men kanskje en som er verdt å ta en titt på?

andreas1989

Hørt Horsens er blant de større klubbene man kan drømme om å få spille for i Skandinavia, så det lover bra iallfall.

Horsens handlet tungt i sommer og oppfattet det som at de satser, de er dog noen poeng bak direkte opprykk. Spørs om det er så lett å få hentet ut en spiller derfra i vinter vinduet, men spennende profil som høster litt lovord på internettet.

Pete05

Quote from: krakra on December 09, 2024, 22:59:17 PMStopperen er vel hvis Sery drar. Ballspark mener det da er dumt at Kristiansen drar. Jeg syns det er greit å erstatte Sery Larsen med noen yngre enn 37 år. Helst mer enn ti år yngre.

Vi trenger bedre backer neste år. Hvis Hellan og Torsvik kan ta over er det flott. Hvis ikke må det forsterkes. Vet ikke om Torsvik ble skadet igjen mot slutten av sesongen. Ble han det er det greit å ikke regne med ham i 2025. Hellan tror jeg kan bli veldig god, så håper man avventer litt den posisjonen.

Synes å ha fanget opp at Torsvik fikk en ny smell på slutten og at han mest sannsynlig må operere. Tror det kan være en ikke helt ukjent lyske operasjon. Det litt mer merkelige var at også Niklas skulle til en eller annen undersøkelse. Trodde han var på gang igjen.

Men alle unge med flere mnds skadeavbrekk kan neppe regnes inn som en del av en fast stall. De må bevise en viss stabilitet før vi kan gjøres avhengig av at de skal spille. Dersom stallen er tilpasset at de skal være en del av denne så går det fort feil vei for begge parter om de blir presset tilbake før de er klare.

andreas1989

Det burde komme en oppdatering rundt alle som har vært skadet i høst fra klubben.

Det siste angående Wassberg og Torsvik er vel at de selv ble sitert på at ting går etter planen når BA pratet med dem på Torgallmeningen før Molde kampen.

Wassberg er forøvrig med i siste episode av poden Sleivkast, sammen med sin far. Fikk dog bare hørt første del da resten var lagt bak betalingsmur.

Falkman

Quote from: andreas1989 on December 09, 2024, 23:04:10 PM
Quote from: Kjell249 on December 09, 2024, 22:36:51 PMDet håper jeg POL har bedre oversikt enn meg.

Så med din logikk så kan egentlig begge to bare legge opp i grunn? Samme med Wassberg regner jeg med?

BT melder? De melder vel i tide og først og fremst i utide, stort sett med lavere treffprosent enn Bård Finne i 2024.

Må kunne forvente litt mer saklighet enn det her. Å stille spørsmålstegn ved helsesituasjonen til Torsvik, er for å si det forsiktig, veldig lite kontroversielt. Ei heller å hevde at  det er spørsmålstegn knyttet til Hellan etter årets sesong.

På den annen side, er det naturligvis helt strålende hvis begge er skadefrie i god tid før neste sesong sparkes i gang, da er de aktuelle 1.valg på hver sin back.

andreas1989

December 10, 2024, 00:07:41 AM #63 Last Edit: December 10, 2024, 00:25:22 AM by andreas1989
Det er selvfølgelig helt i orden å stille spørsmål om hva som er status, men her hintes jo det langt på vei til at de begge kan avskrives, enda det er 4 måneder til sesongstart.

Falkman

Quote from: andreas1989 on December 10, 2024, 00:07:41 AMDet er selvfølgelig helt i orden å stille spørsmål om hva som er status, men her hintes jo det langt på vei til at de begge kan avskrives enda det er 4 måneder til sesongstart.

Torsvik har ikke spilt ett eneste sekund med eliteseriefotball på 16 måneder, av mer eller mindre diffuse årsaker. I det perspektivet  er ikke 4 måneder lang tid.  Hellan røk vel ut med brudd i foten? Det bør være leget lenge før sesongstart neste år.

andreas1989

Vel, for å gjenta det jeg skrev over her så er det siste som er meldt om Torsvik og Wassberg(som vel må avskrives i like stor grad?) at de trener som normalt. Hellan var vel også ute i BA for litt siden og sa at ting gikk veien.

Så får vi se da om ikke klubben kommer med en oppdatering snart. Gitt at de alle tre kan trene som normalt i januar så er det ingenting i veien for at de ikke skal kunne være aktuelle for å starte 1 serierunde.

Falkman

David

Hellan var vel plaget med sykdom i starten og ikke skader? Den han har nå er vel den eneste han har hatt mens han har vært her, så han bør vel være i en litt annen kategori enn de to andre.

Lasaron

Jeg syns det er feil å sammenligne Torsvik og Wassberg. Wassberg har hatt én stor skade. Torsvik er stadig på vei tilbake, for så å få tilbakeslag. I ca to år har det vært slik, tror jeg.

At Brann ikke skal planlegge for at Torsvik blir skadefri, er ikke det samme som at Torsvik likesågodt kan legge opp. Langt fra.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Heispassasjer

At B/G hadde fått en direkteplass i CL har vel ingen påvirkning for Brann? At vi rykker opp en kvalifiseringsrunde?

https://www.tv2.no/sport/bodo/glimt-kan-fa-direkteplass-til-champions-league/17479467/

Men Brann må jo ta ansvar!! Europasuksess i 2025 og få Norge opp på rankingen til 11 beste nasjon!!

andreas1989

Quote from: Lasaron on December 10, 2024, 06:55:12 AMJeg syns det er feil å sammenligne Torsvik og Wassberg. Wassberg har hatt én stor skade. Torsvik er stadig på vei tilbake, for så å få tilbakeslag. I ca to år har det vært slik, tror jeg.

At Brann ikke skal planlegge for at Torsvik blir skadefri, er ikke det samme som at Torsvik likesågodt kan legge opp. Langt fra.

Ser den. Vi får se hvordan det går nå da. Det er vel nettopp det Brann gjør. Er man optimist så er Torsvik i spill igjen i løpet av våren og da har vi fort den backen vi trenger, som vi også kan tjene store penger på. Men det byger jo seg opp forventinger til Torsvik som kanskje ikke er helt rettferdige.

Lasaron

Quote from: andreas1989 on February 21, 2025, 12:24:47 PM
Quote from: Lasaron on December 10, 2024, 06:55:12 AMJeg syns det er feil å sammenligne Torsvik og Wassberg. Wassberg har hatt én stor skade. Torsvik er stadig på vei tilbake, for så å få tilbakeslag. I ca to år har det vært slik, tror jeg.

Ser den. Vi får se hvordan det går nå da. Det er vel nettopp det Brann gjør. Er man optimist så er Torsvik i spill igjen i løpet av våren og da har vi fort den backen vi trenger, som vi også kan tjene store penger på. Men det byger jo seg opp forventinger til Torsvik som kanskje ikke er helt rettferdige.

Gøy at du tar opp en gammel post :)

Rossi

Fantastisk dag for norsk fotball og ranking i går. Molde var heldige, utrolig at de greidde å karre seg videre. BG har forresten spilt inn mer enn 200 mill i rene UEFA-penger, Molde nesten 100 mill. 
World domination within 5 years.

Corran

Eg vet hvor viktig dette med ranking er og eg vet at det er viktig for Brann at andre Norske lag gjør det bra
MEN
Eg klarer ikke "heie" på dem eller håpe de vinner.
I går fulgte jeg med på live oppdatering av resultatet til Molde og tok meg flere ganger i å håpe at Shamrock skulle score og spontan bannet når jeg så de bommet på straffe.
Klarte heller ikke glede meg over glimt når jeg så de vant
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

Det krever endel omstilling.
World domination within 5 years.

artigt

Quote from: Corran on February 21, 2025, 14:01:18 PMEg vet hvor viktig dette med ranking er og eg vet at det er viktig for Brann at andre Norske lag gjør det bra
MEN
Eg klarer ikke "heie" på dem eller håpe de vinner.
I går fulgte jeg med på live oppdatering av resultatet til Molde og tok meg flere ganger i å håpe at Shamrock skulle score og spontan bannet når jeg så de bommet på straffe.
Klarte heller ikke glede meg over glimt når jeg så de vant

Men er det så bra? Det må i alle fall være en balanse, jeg unner ikke Glimt å spille i CL neste sesong. Jeg vil ikke at den økonomiske distansen skal være slik som den er nå.

Jeg er udelt negativ til videre avansement for norske lag.

ostraume

Slik rankingen er nå (Norge på 12. plass) så vil tredjeplassen i Elitserien gå inn i kval til Europaleague.

Og cupvinner vil gå rett til playoff(!) i Europa Leage.

2025 blir et viktig år!

Kan og legge til at videre avansement på listen for Norge ser veldig vrient, mens det er mange tøffe land som kommer bakfra og dropper svake poeng for 5 år siden. Blir hardt nok å holde den 12. plassen i årene fremover. Selv om det ser veldig lovende ut for 24/25.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Quote from: Lasaron on February 21, 2025, 12:27:34 PMGøy at du tar opp en gammel post :)

Se der ja, her har jeg rotet fælt. Må ha trodd vi var i transfertråden.

andreas1989

Det skal vel være mulig å ta seg forbi Hellas på 11 plassen? Surt at Panathinaikos slo ut Islendingene på overtid i går.

Kjekt med ranking poeng, men unner ikke de to klubbene et eneste øre.

ostraume

Ja, du har rett. Det er absolutt mulig, men kanskje ikke veldig sannsynlig.

andreas1989

Glimt trakk faktisk Olympiakos, det var jo litt artig.

Da er det jo økte muligheter for å klare 11 plassen.

Superjack

At Glimt trakk Olympiakos øker muligheten for at Norge kan klare 11 plassen på rankingen.

Det økte også muligheten for at Glimt kan gå rett inn i CL gruppespill, for høyest rangert Playofflag går rett i CL om vinner av CL også er direkte kvalifisert via ligaen.

Slik situasjonen er nå er det vel nesten garantert at årets seriemester går til CL playoff og årets cupmester får EL playoff.

Det kommer til å renne mye penger inn i norsk fotball de neste par årene.
Brannsupporter.

Heispassasjer

Lurer på om vi skal håpe på å trekke Glasgow Rangers i CL kvalikken. Tror vi skulle hatt mulighet til å slå de.

Henki

Quote from: Heispassasjer on March 01, 2025, 19:12:29 PMLurer på om vi skal håpe på å trekke Glasgow Rangers i CL kvalikken. Tror vi skulle hatt mulighet til å slå de.

De har hatt en litt trøblete 24/25-sesong og sparket treneren nå nylig. Det blir nok sikkert gjort en jobb med overganger der i sommer, så en bedre utgave av Rangers i 25/26 må man regne med. Men at det er et lag Brann kunne hatt mulighet til å ta, spesielt når de er utenom sesong, ja.
Ballen skal fremover!

Norlings Hund 2

Quote from: Henki on March 01, 2025, 20:32:44 PM
Quote from: Heispassasjer on March 01, 2025, 19:12:29 PMLurer på om vi skal håpe på å trekke Glasgow Rangers i CL kvalikken. Tror vi skulle hatt mulighet til å slå de.

De har hatt en litt trøblete 24/25-sesong og sparket treneren nå nylig. Det blir nok sikkert gjort en jobb med overganger der i sommer, så en bedre utgave av Rangers i 25/26 må man regne med. Men at det er et lag Brann kunne hatt mulighet til å ta, spesielt når de er utenom sesong, ja.

Rangers har store økonomiske problemer (over 600 millioner kroner i gjeld) og den dyreste spilleren deres er ikke verdt mer enn rundt 60 millioner (på papiret). Så det er vel grenser for hvor mye de kan forsterke laget. Noe gjøres helt sikkert på overgangsmarkedet, men har vanskelig for å se for meg at de plutselig skal bli helt umulige å slå.

andreas1989

Rangers seiler fort opp som den beste trekningen rent sportslig. Skal være fult mulig å ta seg forbi det laget der i juli måned. Og klarer vi å ta oss forbi i Rangers i runde en så er sesongen mer enn godkjent.

Hickok

Quote from: andreas1989 on March 02, 2025, 08:06:42 AMRangers seiler fort opp som den beste trekningen rent sportslig. Skal være fult mulig å ta seg forbi det laget der i juli måned. Og klarer vi å ta oss forbi i Rangers i runde en så er sesongen mer enn godkjent.
Det må den jo da være siden vi med det er sikret minst gruppespill i UEL.

andreas1989

Pancho P

No har det sikkert berre akademisk betydning, men dersom Glimt vinn Europa League og kjem direkte inn i Champions League; vil vi overta playoff-plassen deira?

Hickok

Nei, den går da til den høyeste rangerte av de som er igjen i kvalifiseringen.

Pancho P

ostraume

Quote from: Erlend on December 04, 2024, 10:37:07 AMTar meg den frihet å starte ny tråd siden diskusjonen er allerede i gang i den fra 2024, så får vi samlet det litt.

Litt klipp og lim av relevante poster fra den:

Nå er det ikke lenger 2024 som gjelder, men jeg bruker likevel denne tråden til å spekulere litt. Så vidt jeg kan forstå, så møter vi en av de tre høyest seedete av følgende lag. Dagens plassering i parentes:
- 2. plass i Tsjekkia (Viktoria Plzen)
- 2. plass i Skottland (Aberdeen)
- 2. plass i Sveits (Lugano)
- 2. plass i Østerrike (Austria Wien)
- 2. plass i Hellas (AEK Athen)

Ingenting av dette er umulig å slå.

Blir det disse fem, så er det Viktoria Plzen, Aberdeen og AEK Athen som blir seedet.

Kampdatoer 2025  for Q2 - CL spilles 22/23 og 29/30 - Juli
                                     Q3 - CL spilles  5/6 og 12 - August
                                     PO - CL spilles  19/20 og 26/27 - August

EL og Conf er samme ukene, men på torsdagene.

Så kan jeg legge til trekningsdatoer for CL, og så antar jeg at de andre turneringene trekkes på samme dag:

Q2: 23. juni
Q3: 21. juli
PO: 4. august

Relativt god tid til å bestille tur altså :)

På tide med en ny kikk rundt i de aktuelle ligaene.

Skottland: Her er det klink Rangers på andreplass.
Østerrike: På topp er Sturm Graz og Austra Wien ligger 7 poeng før neste lag. Så meget trolig da en av disse.
Tsjekkia: Helt jevnt mellom Sparta Praha, Banik Ostrava og Victoria Plzen i kampen om andreplassen. Slavia Praha har dratt fra om gullet.
Hellas: Her er det Olympiakos som har en luke på topp. AEK Athen og Panathinaikos kjemper om andreplassen.
Sveits: Fryktelig jevnt her. 6 lag i gullkamp. Basel på andreplass i skrivende stund.

Hickok

Ikke glem landene med sluttspill. Det kan skje noe der. Sveits og Østerrike mener jeg har det.

ostraume

Faktisk har alle disse 5 landene sluttspill.

Jeg antar at de tar med seg poengene sine inn dit, og det dermed ikke blir de voldsomme utslagene (i alle all i Hellas, Skottland og Tsjekkia der gullet er nærmest avgjort allerede).

Go Up