• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treningskamper 2025

Started by Gulløl, December 02, 2024, 22:37:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Dyngeland, Sotvedt, Sery Larsen, Horn Myhre, Opsahl og Mathisen tilbake så ser jo ting noe annerledes ut, og ingen av av disse er vel spillere som er sånn veldig langt unna? Så har man Hellan, Finne og Torsvik som er litt lengre unna.

Tror skal regne Remmem, Haaland og Holten som fullverdige førstelagsspillere som konkurrerer om en plass på laget og kan brukes når det trengs. Da er ikke stallen så tynn. Den er bare ganske ribbet

andreas1989

Quote from: krakra on February 01, 2025, 00:59:20 AMTror skal regne Remmem, Haaland og Holten som fullverdige førstelagsspillere som konkurrerer om en plass på laget og kan brukes når det trengs.

Det var igjen etablerte førstelagsspillere som gjorde en langt verre figur enn de tre nevnte i går. De er alle tre allerede mer enn klare til å bidra og å være en del av førstelgagstroppen denne sesongen. Vi trenger ikke å fylle opp med spillere på 24+ som skal varme benken i Brann.

Nixon

Quote from: krakra on January 31, 2025, 22:13:06 PM
Quote from: Nixon on January 31, 2025, 18:30:05 PMEr det bare meg eller fikk noen flere Filip Delaveris-assosiasjoner av Hansen i dag? Da tenker jeg både på utseende og manglende evne til å sette preg på kampen. Selvsagt alt for tidlig å slipe noen øks, men han har en god vei å gå.

Ellers er jeg enig med flere her at flere av de unge gjorde det bra. Men byttet ikke Åsane seg mer ned enn det Brann gjorde på slutten? Så kanskje ikke så rart at samspilte 2. divisjonsspillere skulle kunne utmerke seg mot alt det purunge som kom innpå i oransje.
Det er ikke bare Hansen og Delaveris som ikke har satt nevneverdig preg på sin første kamp for Brann de siste årene. Syns Hansen viste mye bra jeg, selv om det ikke ble så mye ut av det. Så egentlig aldri så mye tendenser til Delaveris.

Hvis man er bekymret for at ungguttene skinte mot svak motstand, så er det bare å gi dem en ny sjanse neste uke. Blir neppe veldig mange flere a-lagsspillere tilgjengelige. Soltvedt og Sery Larsen sa Freyr, men tenker de godt kan få lagt litt treningsgrunnlag før de starter kamper.

Delavaris kom mest på grunn av at han lignet. Men jeg ble litt usikker på Hansen da jeg kom hjem fra kampen og fikk sett litt på andre reaksjoner. Så at han fikk en del skryt. Så det var kanskje mer ved ham i gårsdagens kamp som jeg overså. Og apropos overse. Han ble også til tider oversett litt av lagkameratene sine, kanskje spesielt Thore, når Hansen var i god posisjoner, så ikke bare hans feil at han ikke bidro mer.

Og absolutt ikke bekymret for ungguttene. Men når motstanden til slutt til dels var svakere enn det de møtte i serien i fjor, så er det vanskelig å helt se hvor de står i forhold til å kunne bidra i Eliteserien i år.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: andreas1989 on February 01, 2025, 06:43:26 AM
Quote from: krakra on February 01, 2025, 00:59:20 AMTror skal regne Remmem, Haaland og Holten som fullverdige førstelagsspillere som konkurrerer om en plass på laget og kan brukes når det trengs.

Det var igjen etablerte førstelagsspillere som gjorde en langt verre figur enn de tre nevnte i går. De er alle tre allerede mer enn klare til å bidra og å være en del av førstelgagstroppen denne sesongen. Vi trenger ikke å fylle opp med spillere på 24+ som skal varme benken i Brann.

Klart det må være en ambisjon at det som blir kjøpt inn skal heve oss. Der er alle enige. Og så er jeg litt mindre opptatt av alder enn snittet her inne, men greit nok, jo yngre jo bedre så klart. Men jeg lurer litt: BT skriver at Brann er nær ved å hente Magnússon. 24-årig Islandsk potet som er tiltenkt indreløperplass. Som da kommer, trolig, foran Remmem i køen. Bra eller ikke bra?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Quote from: ostraume on February 01, 2025, 08:29:45 AMKlart det må være en ambisjon at det som blir kjøpt inn skal heve oss. Der er alle enige. Og så er jeg litt mindre opptatt av alder enn snittet her inne, men greit nok, jo yngre jo bedre så klart. Men jeg lurer litt: BT skriver at Brann er nær ved å hente Magnússon. 24-årig Islandsk potet som er tiltenkt indreløperplass. Som da kommer, trolig, foran Remmem i køen. Bra eller ikke bra?

Helt enig, det er foreløpig nok alternativer på indreløper posisjonen, selv etter salget av Kartum.

Det gir mer mening å se seg om etter en høyreback som kan frigjøre Pedersen eller en 6er.

Hickok

Quote from: krakra on January 31, 2025, 15:28:03 PMVAR-kampanje fra dommeren?

«Dette er det dere får uten VAR».

Den straffen var jo direkte fell
Dommeren, som jo er bror til Terje Hauge, og som aldri selv har dømt med VAR. Med andre ord ikke noe unormal kamphverdag for han.

Hickok

Quote from: Lasaron on January 31, 2025, 18:13:51 PMDenne 14-åringen, Malte Fismen, fyller 15 år i år. Han er dermed gammel nok til å spille seniorfotball. Jeg har nevnt ham før her på Forumet. Spisstalent.
Spiss? Han spilte vel midtbane i går, og klarte seg, som andre sier, bra. Det spørs vel om Brann klarer å få tak i han. Er vel en sjanse for at forsvinner til utlandet tidlig.

Lasaron

Quote from: Hickok on February 01, 2025, 09:25:43 AM
Quote from: Lasaron on January 31, 2025, 18:13:51 PMDenne 14-åringen, Malte Fismen, fyller 15 år i år. Han er dermed gammel nok til å spille seniorfotball. Jeg har nevnt ham før her på Forumet. Spisstalent.
Spiss? Han spilte vel midtbane i går, og klarte seg, som andre sier, bra. Det spørs vel om Brann klarer å få tak i han. Er vel en sjanse for at forsvinner til utlandet tidlig.

Jeg tror han har spilt mest spiss, ja.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Lasaron

Quote from: ostraume on February 01, 2025, 08:29:45 AM
Quote from: andreas1989 on February 01, 2025, 06:43:26 AM

Klart det må være en ambisjon at det som blir kjøpt inn skal heve oss. Der er alle enige. Og så er jeg litt mindre opptatt av alder enn snittet her inne, men greit nok, jo yngre jo bedre så klart. Men jeg lurer litt: BT skriver at Brann er nær ved å hente Magnússon. 24-årig Islandsk potet som er tiltenkt indreløperplass. Som da kommer, trolig, foran Remmem i køen. Bra eller ikke bra?

Hvis denne 24-åringen er så god at han går rett inn og hever laget, da er det bra. Jeg syns det er uklokt å hente 24-åringer som ikke hever laget, men som likevel går foran talentene i køen.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Wombat

Quote from: Lasaron on February 01, 2025, 09:58:46 AMHvis denne 24-åringen er så god at han går rett inn og hever laget, da er det bra. Jeg syns det er uklokt å hente 24-åringer som ikke hever laget, men som likevel går foran talentene i køen.

Av de 4 som er vel necnt som overgangsobjekter er Magnússon den jeg skjønner minst av. Spilt mest spiss, noe AM, og få V.ving. 177cm, skårer slite mål som spiss... Legg til at han er eldst og etter Transfermarkt dyrest av de som blir nevnt, uforståelig for meg!

Men bevares, ikler han seg rødt og er "vår" så skal han få all verdens støtte, men pr idag skjønner jeg ikke helt hva han skal tilføre

ostraume

Quote from: Hickok on February 01, 2025, 09:17:20 AM
Quote from: krakra on January 31, 2025, 15:28:03 PMVAR-kampanje fra dommeren?

«Dette er det dere får uten VAR».

Den straffen var jo direkte fell
Dommeren, som jo er bror til Terje Hauge, og som aldri selv har dømt med VAR. Med andre ord ikke noe unormal kamphverdag for han.

Det var aldri straffe, nei.

Men egentlig en litt gøy case som fort kunne laget VAR-kontrovers. Er feilen så stor at han bør omgjøre den? Eller er det greit å gi en så soft straffe? Hadde blitt kok i VAR-tråden uansett hva som hadde skjedd der, og sånn sett en grei illustrasjon på problemet med VAR.

I mine øyne er det en direkte feil som VAR hadde plukket vekk, men man vet jo aldri!

Lasaron

Det er forbausende mange feil VAR gjør som hadde gitt følgende reaksjoner uten VAR:

Argh! Hadde vi hatt VAR hadde dette GARANTERT blitt omgjort!

Lasaron

Det er blitt snakket for lite om at det var omtrent 1200 tilskuere på kampen. For å sette det i perspektiv:

- Treningskamp
- Mot Åsane (vel, her kan noen innvende at det var et lokaloppgjør, og dermed går det opp i opp)
- En del negativitet rundt Brann før klubben
- Ugunstig tidspunkt
- 100 kr billetten

Heispassasjer

Noen grunn til at BA setter opp Remmen fremfor Haaland i en forventet første elver i morgen? Elle har de bare glemt han??

https://www.ba.no/tre-nye-spillere-er-tilbake-men-freyr-har-fatt-to-nye-forfall/s/5-8-2905691

esp123

Remmem ble vel prioritert i første kamp også. Er vel mer komplett toveisspiller som indreløper enn Haaland?

ostraume

Ja, det er vel ikke noen tvil om at han er foran i køen? Remmem også indreløper mens Haaland kanskje i første rekke vurderes som kant?

Hickok

Jeg tviler på Haaland blir brukt som indreløper. Han er nok Castro alternativ på venstre.

Corran

Lite skriverier om dagens kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg abonnerer på BA, men ikke Alt+. Kjipt at de "gjemmer" kampen bort der. Som abonnent på BA, syns jeg at jeg kunne fått sett kamper med Brann. Jeg trenger ikke ha tilgang på treningskampene til Sandefjord og Fredrikstad. Men BA/Amedia kjører alt eller ingenting når det gjelder fotballkamper.

Billy Elliott

BA+ er vel uansett tilgjengelig for 1 kr., så spesielt kostbart er det ikke å få tilgang. Har i alle fall vært det for meg alle de siste årene jeg kan huske, og var det sannelig i år igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Lasaron on February 06, 2025, 12:43:05 PMJeg abonnerer på BA, men ikke Alt+. Kjipt at de "gjemmer" kampen bort der. Som abonnent på BA, syns jeg at jeg kunne fått sett kamper med Brann. Jeg trenger ikke ha tilgang på treningskampene til Sandefjord og Fredrikstad. Men BA/Amedia kjører alt eller ingenting når det gjelder fotballkamper.
Se der ja Har vist ikke tilgang jeg heller lengre
Har brukt mine foreldres BA abn og de må da ha nedgradert sitt abn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Lasaron on February 06, 2025, 12:43:05 PMJeg abonnerer på BA, men ikke Alt+. Kjipt at de "gjemmer" kampen bort der. Som abonnent på BA, syns jeg at jeg kunne fått sett kamper med Brann. Jeg trenger ikke ha tilgang på treningskampene til Sandefjord og Fredrikstad. Men BA/Amedia kjører alt eller ingenting når det gjelder fotballkamper.

Hvor mye koster ren BA i året? Jeg har alt+ mye fordi at jeg har bodd flere steder i Norge og ønsker å følge med på hva som skjer lokalt der. For et sted rundt 3000 kr i året har det vært greit nok. Men full forståelse for at andre har andre tanker enn meg om det.

Nixon

Laget:

1 Mathias Lønne Dyngeland
26 Eivind Helland
6 Japhet Sery Larsen
43 Rasmus Holten
17 Joachim Soltvedt
23 Thore Pedersen
10 Emil Kornvig
27 Mads Sande
7 Mads Kristian Hansen
20 Aune Heggebø
9 Niklas Castro

Benken:

12 Martin Børsheim
13 Isak Tomar Hjorteseth
32 Markus Haaland
36 Patrik Andersen
37 William Kvale
38 Jesper Eikrem
39 Julian Lægreid
41 Lars Remmem
Rød makt på Hansa

krakra

Sery skal angivelig bare spille 30 min. Lurer på om man da setter Remmem inn, Pedersen ned og Helland som stopper eller noen annen løsning.

andreas1989

Selv om det bare er en treningskamp med frie bytter så er nå det litt merkverdig at Jeff skal starte.

Remmem skulle selvfølgelig startet som indreløper.

krakra

Syns ikke det er så rart. I treningskamper er den første halvtimen en helt annen enn den siste. Skjønner at Freyr er ivrig på å se/bruke Sery på et "toppet" lag mot "toppet" motstand.

Falkman

Har ikke fått med meg at Mathiesen har vært nevnt blant de  som er skadet, men han må tydeligvis være det?

Corran

Quote from: Corran on February 06, 2025, 13:10:14 PM
Så da var det 1 mnd for 1 krone

andreas1989

Quote from: krakra on February 06, 2025, 13:22:27 PMSyns ikke det er så rart. I treningskamper er den første halvtimen en helt annen enn den siste. Skjønner at Freyr er ivrig på å se/bruke Sery på et "toppet" lag mot "toppet" motstand.

For all del, men det er fortsatt 7 uker til seriestart og nok av treningskamper som kommer. Det laget vi stiller i dag er vel ikke det vi stiller med i Fredrikstad.

Corran

Btw Denne start ellveren kan fort være den vi må starte med når serien begynner foruten FHM inn

krakra

Quote from: Corran on February 06, 2025, 13:27:25 PMBtw Denne start ellveren kan fort være den vi må starte med når serien begynner foruten FHM inn
Tror ikke Helland starter som back eller Holten som stopper.

Billy Elliott

Quote from: Corran on February 06, 2025, 13:27:25 PMBtw Denne start ellveren kan fort være den vi må starte med når serien begynner foruten FHM inn

Da tror jeg i så fall vi trygt kan konkludere med at overgangsvinduet har gått fullstendig på tverke. Tenker da spesielt på at enten Pedersen eller Sande i et slikt scenario ville startet på midten.

Lasaron

Quote from: Corran on February 06, 2025, 13:25:20 PM

Hvor mange ganger kan man dra den og si opp? En gang i året?

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on February 06, 2025, 13:31:53 PM

Har funket hver gang jeg har prøvd. Som da er ca. en gang i året, ja.

andreas1989

Det er flere som sliter tidlig i februar, er det krise i lokal pressen der oppe også?

Quote from: BASykdom i troppen den siste tiden gjør Kristiansund stiller med et svært ungt lag i treningskampen mot Brann. Med sine 24 år blir Ruben Alte, Igor Jelicic og Franklin Daddys Boy Nyenetue lagets eldste spillere.

Kristiansund: Adrian Sæther - Haakon Haugen, Igor Jelicic, Mikkel Rakneberg, Frederik Flex - Wilfred George, Ruben Alte, David Tufekcic - Franklin Daddys Boy Nyenetue, Awet Alemseged og Leander Næss Alvheim.

Benken: Sander Rød, Isak Aalberg, Johannes Wiig, Håkon Sjåtil, Aksel Brattøy, Eirik Erstad Nyland, Aron Benjaminsen.

Kagain

Quote from: Falkman on February 06, 2025, 13:24:18 PMHar ikke fått med meg at Mathiesen har vært nevnt blant de  som er skadet, men han må tydeligvis være det?

Det ble nevnt her

https://www.ba.no/tre-nye-spillere-er-tilbake-men-freyr-har-fatt-to-nye-forfall/s/5-8-2905691

"Ulrik Mathisen (leggstrekk)"

Forstår godt at du ikke har fått det med. Det var eneste som var nevnt om det.

andreas1989

Mathisen trente vel som normalt den førsten uken? Så da er det vel en ny skade?

esp123

Sesongoppkjøringen i Norge er jo helt latterlig lang. Hadde dette vært i England så hadde spillerne fremdeles vært på ferie.

Corran

Quote from: Lasaron on February 06, 2025, 13:31:53 PM

Aner ikke enda Men tror det går et par gang i alle fall om det andre sier/gir inntrykk av medfører riktighet

ostraume

Det blir vel Remmem inn for Sery? Og så Thore ned på back og Remmem som indreløper.

Skjønner at Freyr vil si Thore som indreløper og.

Billy Elliott

Eventuelt Remmem som høyreback, slik han spilte i andreomgangen mot Åsane.

kabelmann

QuoteFranklin Daddys Boy Nyenetue

Fiffig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Billy Elliott

Er dette de nye draktene, eller er det treningskampdrakter?

Billy Elliott

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Bra det var Sery Larsen og ikke Holtet, som kjapt hadde blitt erklært «ikke god nok for ES ennå» for den missen. Ikke veldig årvåkent keeperspill heller.

krakra

TK-kommentatorene legger litt mye i den scoringen syns jeg ikke. En gavepakke i en tidlig treningskamp er ikke noe veldig kvalitetstegn for KBK.

Christian

Quote from: krakra on February 06, 2025, 14:37:48 PMTK-kommentatorene legger litt mye i den scoringen syns jeg ikke. En gavepakke i en tidlig treningskamp er ikke noe veldig kvalitetstegn for KBK.
TK-kommentatorene er litt mye generelt, merker jeg.

esp123

Offsiden på Hansen der var forresten helt feil. Tror ikke linjedommeren på den siden ser så mye...

krakra

Stor forskjell på FHM-Kniklas og Sande-Pedersen som indreløpere. Trenger noe kvalitet inn der nå som Kniklas er ute hele sesongen. Ellers syns jeg ikke det har vært så verst start.

Go Up