• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sandefjord-Brann, Eliteserien, runde 22, søndag 15 sep kl 1700.

Started by andreas1989, September 10, 2024, 15:11:43 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Eivind

Forresten har både Holten og Helland (i uvant posisjon også) vært oppløftende.

andreas1989

Altså, er det noen som skal ut av laget av forsvarerne så er det Pallesen.

vekkreist

inni helvete....forsvaret henger jo ikke sammen idag.

Greit nok. Ny forsvar firer. Men både Palle og Kristiansen har vært under parti i hele jæ... kampen

3 strake tap om dette står seg. Nå må det sees innenfor på stadion, måtte vi "spare oss" til 6 plassen??? Kommer de til å spørre seg

Eivind

Kan godt skylde på ny forsvarsfirer og unggutter i forsvaret. Men er ikke de som glipper på baklengsene her.

Spelaren

Gå av.

Erlend

Og så Finne med en helt upresset heading rett på keeper.  Det er enda en sånn dag ja...

Utmedsnolken

Quote from: Eivind on September 15, 2024, 17:27:26 PMKan godt skylde på ny forsvarsfirer og unggutter i forsvaret. Men er ikke de som glipper på baklengsene her.

Han som har trent med smerter det. Akkurat som han med smerter som rotet i kasakhstan
"og der snubler Sæternes igjen"

Falkman

Quote from: vekkreist on September 15, 2024, 17:25:47 PMinni helvete....forsvaret henger jo ikke sammen idag.

Greit nok. Ny forsvar firer. Men både Palle og Kristiansen har vært under parti i hele jæ... kampen

3 strake tap om dette står seg. Nå må det sees innenfor på stadion, måtte vi "spare oss" til 6 plassen??? Kommer de til å spørre seg

En mellomsesong er nå virkelig ingen krise

stigh

Quote from: Eivind on September 15, 2024, 17:27:26 PMKan godt skylde på ny forsvarsfirer og unggutter i forsvaret. Men er ikke de som glipper på baklengsene her.

Holten løper jo bort fra mannen bak han, som fører til at han står aleine og scorer

stigh

Tenker denne kampen viser at "ungguttene" ikke er gode nok per i dag.

Spelaren

Gå av.

Erlend

Helland er jo vår farligste angrepsspiller på høyresiden.  Men det er klart, det sier mye om høyresiden vår for tiden...

esp123

Quote from: stigh on September 15, 2024, 17:37:13 PMTenker denne kampen viser at "ungguttene" ikke er gode nok per i dag.

Jeg var helt sikker på at jeg var på Bataljonen sitt forum, men så havnet jeg på ballspark-siden på Facebook? Hvordan skjedde det?!

Eivind

Fascinerende å dra frem at dette beviser at "ungguttene ikke er gode nok".

Beviser vel like mye at Pallesen, Ruben, Kartum, Kornvig, Blom, Castro osv ikke holder nivået?

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Ungguttene klarte seg bra de. Litt kommunikasjonsproblemer, men det er ikke så rart med to spillere som knapt har spilt for a-laget. Bør spille mer ut sesongen

opplett

Det er mål og masse dødballer på overtid. Hvorfor legger ikke dommer til et lite minutt til?

Vel vel. Skuffende resultat, men det er tydeligvis sånn det skal være på denne stadionen.

Spelaren

Og igjen må det Myhre til, for øvrig. Nydelig danset seg fri, før han finner en ledig Castro.
Gå av.

Henrik9

Takk og lov at vi redder et poeng. Nytt tap i dag og vi hadde hatt en virkelig negativ trend som hadde satt seg i gruppen.

Palle spiller til 1 på børsen i dag. Oppdager ikke løp i rygg på første mål, og er en meter unna mann på mål to. Kristiansen også klart å kritisere for mål to.

Jeg tror vi har hatt et dårligere forsvar en vi har trodd. Det har blitt avhjulpet av et veldig godt press i øverste tredel. Når vi nå ikke får til det blir vi voldsomt avslørt.

Superjack

Brannsupporter.

andreas1989

Altså på 2-1 så svikter jo først Pallesen i duellen ute i høyre korridor, så står han å ser på mannen som scorer? Holten blir stående midt i mellom, kunne sikkert vært tettere på målscorer, men det kunne jammen med Pallesen også vært.

Ikke imponerende og vi har marginer med oss på 2-2. Men nå er jo faktisk ikke dette en plass der noen lag egentlig bare plukker med seg 3 poeng. 

Erlend

Ja ja, bare ett poeng, men vi avslutter med en mental opptur som kan bli viktig inn mot den nye kampen som kommer snart.  Forsvarsspillet er jo ganske solid 99% av tiden, men det hjelper så lite når man har 2 borti natten dårlige involveringer som gir to mål i mot.  Felix viser sin viktighet med mål og assist, sistnevnte etter en fantastisk involvering.  Ingenting å si på Holten og Helland, det mangler selvfølgelig relasjoner, men det er jo ikke deres feil

Superjack

Quote from: Henrik9 on September 15, 2024, 17:57:07 PMTakk og lov at vi redder et poeng. Nytt tap i dag og vi hadde hatt en virkelig negativ trend som hadde satt seg i gruppen.

Palle spiller til 1 på børsen i dag. Oppdager ikke løp i rygg på første mål, og er en meter unna mann på mål to. Kristiansen også klart å kritisere for mål to.

Jeg tror vi har hatt et dårligere forsvar en vi har trodd. Det har blitt avhjulpet av et veldig godt press i øverste tredel. Når vi nå ikke får til det blir vi voldsomt avslørt.

Var inne på det i overgangstråden.

Palle uten en makker som gjør han god så er han ikke god nok.
Forsvaret er Brann sitt store problem.

Mot S08 og nå mot Sandefjord så fremstår Brann som til tider under LAN.
Brannsupporter.

Henrik9

Quote from: esp123 on September 15, 2024, 17:46:38 PM
Quote from: stigh on September 15, 2024, 17:37:13 PMTenker denne kampen viser at "ungguttene" ikke er gode nok per i dag.

Jeg var helt sikker på at jeg var på Bataljonen sitt forum, men så havnet jeg på ballspark-siden på Facebook? Hvordan skjedde det?!

Pallesen er vår dårligste forsvarsspiller i dag. Helt enig, latterlig å legge skylden på de unge. Og jeg tilhører ikke "gi de unge sjansen-brigaden".

krakra

En som viser at han ikke er god nok er Kartum. Fint innhopp av Opsahl som jeg håper er inne på laget snart

andreas1989

Horneland sier Heggebø fikk et overtråkk og derfor gikk han av til pause. Det kan jo være tilfelle...

Christian

Dette ligger ikkje på ungguttene. Litt på store endringer, ja, men det må alle håndtere og ingen håndterte det veldig bra.

Finne for Heggebø til pause ser meningsløst ut i etterkant, men hører Horneland sier det var en overtråkk.

Superjack

Brannsupporter.

Utmedsnolken

Quote from: stigh on September 15, 2024, 17:34:17 PM

Holten løper jo bort fra mannen bak han, som fører til at han står aleine og scorer

Holten har en mann som han følger hele tiden i boksen. Det er pallesen som står og ser på han som stormer inn i boksen rett foran han
"og der snubler Sæternes igjen"

andreas1989

Lov å håpe på Opsahl og Felix som indreløpere mot KFUM? Så må vi finne et anker i vinter, Kornvig er indreløper han også.

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Billy Elliott

Quote from: Falkman on September 15, 2024, 17:32:43 PM
Quote from: vekkreist on September 15, 2024, 17:25:47 PMinni helvete....forsvaret henger jo ikke sammen idag.

En mellomsesong er nå virkelig ingen krise

Spørs jo hva du mener med krise. Krise i form av at klubben går på dunken pga en mellomsesong? Så klart ikke, men jeg er redd for hva det gjør med entusiasmen rundt dette prosjektet at man potensielt går fra å være så nær å kvalifisere seg til et gruppespill i Europa til å ikke en gang få sjansen til å kvalle igjen neste år.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Quote from: vekkreist on September 15, 2024, 16:35:02 PM
Quote from: fortune on September 15, 2024, 16:31:15 PMSpørs om det var noen erfarne skandinaviske backer av tilstrekkelig kvalitet tilgjengelig til 5 millioner. Når man bare rekrutterer fra egen andedam blir utvalget begrenset.

Ja.. men hvorfor ikke bruke 10+ mill på en ny venstreback?

Det må jo stå i hodet på dem i Kniksens Plass etter idag. Vi har 3 backer ute med skade pt.

Har vel ikke 10 millioner + millionlønn å bruke, spesielt ikke på en posisjon hvor vi brukte 6 millioner pluss store lønnsmidler  for å forsterke i fjor. Og hvor vi attpåtil har noen store talenter i stallen.
First is first, second is nothing

Lasaron

Veldig mye veldig dårlig i dag. Helland var dårlig på back, god som stopper. Ikke overraskende. Palle er i ferd med å bli en kaptein på linje med Daniel Pedersen, Joachim Waltin og Eirik Mjelde. Heggebø elendig, Finne enda dårligere. Sande elendig. Kristiansen, Kornvig, Kartum og Blomberg dårlig. Castro med flaksemål, den var innom et Sandefjordkne.

Dyngeland ok. Holten god. Felix og Saka god.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

esp123

Sandefjord er et godt hjemmelag. Har faktisk tatt like mange poeng hjemme som Brann. Slått både Glimt og Molde. Det er helt OK med ett poeng her, gitt forutsetningene.

andreas1989

Leser man bare karakterene på børsen til Grønner i BA skulle man tro det var snakk om en 3-0 seier. Pallesen får gjennomgå med en 4er, det er sterk kost når Grønner triller terning på sine venner.

Lasaron

Quote from: Lasaron on September 15, 2024, 18:08:41 PMVeldig mye veldig dårlig i dag. Helland var dårlig på back, god som stopper. Ikke overraskende. Palle er i ferd med å bli en kaptein på linje med Daniel Pedersen, Joachim Waltin og Eirik Mjelde. Heggebø elendig, Finne enda dårligere. Sande elendig. Kristiansen, Kornvig, Kartum og Blomberg dårlig. Castro med flaksemål, den var innom et Sandefjordkne.

Dyngeland ok. Holten god. Felix og Saka god.

Jeg registrerer at jeg er dundrende uenig med BA i børsen. De har åpenbart sett et skikkelig godt Brannlag i dag.

esp123

andreas1989

Ganske sikker på at Grønner vanligvis setter børsen? Det er blitt nevnt både en og to ganger i BA sammenheng, men mulig jeg tar feil?

esp123

Jeg vet ikke. Er ikke signert Grønner ihvertfall. Virker ikke som Grønner har skrevet begrunnelsene heller.

Ellers er det verdt å merke seg at Sandefjord har en helt spesiell type kunstgress. 100 prosent «grønt» uten gummigranulat, men med bioflex eco, som virker å være en slags sand? Helt unikt i Eliteserien ihvertfall, noe som utvilsomt har skaffet de en hjemmefordel.

Eliteseriens femte beste hjemmelag, men soleklart dårligste bortelag.

andreas1989

Ikke godt å si, ser Bergersen sitt navn står oppført på "saken" i de foregående kampene. I dag er det en av de andre "vanlige" journalistene sitt navn.

Corran

Dårlig kamp av Brann og stort sett alle er under par.
Kornvig svak, FHM varierende, men scorer. Castro dårlig i 2 omgang men redder litt av æren til Brann. Blomberg dårlig.
Kartum kanskje banens dårligste i konkurranse med Palle som er skyldig på 2-1 målet og sterkt medskyldig i 1-0 målet
Helland en god kamp og det samme med Holten.
Ser dog ut som Helland er først i køen av de to da Holten ble byttet ut når Blomberg skulle ned som back.
Å bytte ut Heggebø fikk meg til å frese og en ser at laget ble enda dårligere når Finne kom inn. Men det sies at det var et overtråkk så jeg skal la tvilen komme til gode her men historikken viser vel at det kunne skjedd uansett.
Og når Sande kommer inn for Kartum så tenker en at om dette er alternativet så er det ett fett om Kartum spiller eller ikke.

Opsahl kom inn for Kornvig og løste jobben bra. Ser også at Horneland trekker ham fram i intervjuet etter kamp og skryter av ham. Er dette en del av jobben med å bygge ham opp?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Rossi

Kartum var ok, ikke dårligere enn andre. Sande og Finne skuffer mest. Palle er litt oppskrytt. De unge greide seg bra, og Holten gruset han islendingen.

Vi klarer bare i perioder å holde ballen i laget og kjøre lange angrep - da er vi gode.

1 poeng er helt ok.

World domination within 5 years.

Corran

Palle ble veldig avslørt med for treg bevegelse og feil posisjonering på begge målene. Han må ta hovedskylden på begge.
Så alt i alt så er han vel den dårligste utpå der.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Go Up