• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overgangsvinduet vinteren 2024/2025

Started by Lasaron, September 03, 2024, 15:46:27 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Var det så mye nytt der i forhold til denne spilleren?

Et spennende poeng i artikkelen er at Danske spillere ser på Eliteserien som et springbrett for å komme seg ut i Europa.
Brannsupporter.

Kagain

Jeg ser at artikkelen i BA om skaden til Opsahl spekulerer i overganger og slikt.

https://www.ba.no/sakarias-opsahl-skjermes-fra-pressen-han-har-det-ikke-godt-na/s/5-8-2944676

En ting jeg bet meg merke i og som gjør at jeg lurer på om jeg har falske minner er følgende sitat

"Brann-treneren har fra før sett Niklas Jensen Wassberg ryke korsbåndet og få hele 2025-sesongen skrinlagt. Til alt overmål hadde Brann solgt midtbanespiller Sander Kartum uken før."

I mitt hode røk korsbåndet til Kniklas før Kartum ble solgt, og det var en del av vurderingene rundt det hele. Er jeg fullstendig på villspor?

En annen ting jeg ser at at BA skriver er

"Om Opsahls skade ble langvarig, som nå er frykten på Stadion, ser det plutselig tynt ut på Branns midtbane, selv om Eggert Gudmundsson er kjøpt inn fra Elfsborg."

Jeg er ikke enig i at det er tynt på midtbanene per nå med mindre FHM blir solgt for sesongen. For på midtbanen (indreløpere) så har de jo følgende kandidater

- FHM
- Sande (har gjort det bra i treningskampene)
- Thore P. (nå har de to andre høyrebacker)
- Haaland
- Remmem
- Mathisen (som mener han selv er best som indreløper)
- Hjorteseth
- Eggert'n

Jeg ser også at Freyr blir sitert slik

"Jeg er overhodet ikke desperat etter å få inn en spiller, men jeg kommer heller ikke til å stå i veien om det kommer inn en kvalitetsspiller på tampen"

Jeg ser på dette som et hint om at Sævar fremdeles er i diskusjon. Jeg er uenig i at Brann skal bruke mye penger på å hente han, da jeg som sagt ser to andre plasser som jeg er mer bekymret for (anker og spiss er begge tynt befolkede posisjoner)

Pete05

Quote from: Kagain on March 11, 2025, 09:41:09 AMJeg ser at artikkelen i BA om skaden til Opsahl spekulerer i overganger og slikt.

https://www.ba.no/sakarias-opsahl-skjermes-fra-pressen-han-har-det-ikke-godt-na/s/5-8-2944676

En ting jeg bet meg merke i og som gjør at jeg lurer på om jeg har falske minner er følgende sitat

"Brann-treneren har fra før sett Niklas Jensen Wassberg ryke korsbåndet og få hele 2025-sesongen skrinlagt. Til alt overmål hadde Brann solgt midtbanespiller Sander Kartum uken før."

I mitt hode røk korsbåndet til Kniklas før Kartum ble solgt, og det var en del av vurderingene rundt det hele. Er jeg fullstendig på villspor?

En annen ting jeg ser at at BA skriver er

"Om Opsahls skade ble langvarig, som nå er frykten på Stadion, ser det plutselig tynt ut på Branns midtbane, selv om Eggert Gudmundsson er kjøpt inn fra Elfsborg."

Jeg er ikke enig i at det er tynt på midtbanene per nå med mindre FHM blir solgt for sesongen. For på midtbanen (indreløpere) så har de jo følgende kandidater

- FHM
- Sande (har gjort det bra i treningskampene)
- Thore P. (nå har de to andre høyrebacker)
- Haaland
- Remmem
- Mathisen (som mener han selv er best som indreløper)
- Hjorteseth
- Eggert'n

Jeg ser også at Freyr blir sitert slik

"Jeg er overhodet ikke desperat etter å få inn en spiller, men jeg kommer heller ikke til å stå i veien om det kommer inn en kvalitetsspiller på tampen"

Jeg ser på dette som et hint om at Sævar fremdeles er i diskusjon. Jeg er uenig i at Brann skal bruke mye penger på å hente han, da jeg som sagt ser to andre plasser som jeg er mer bekymret for (anker og spiss er begge tynt befolkede posisjoner)

Enig at det er endel indreløper i stallen nå men hvor mange av dem er klare for å starte regelmessig i ES? Pt er det kun FHM og Sande i mine øyne. Selv Eggert`n har litt å gå på. Remmem kan gått få noen minutter men det ville være helt feil å kaste han inn og legge det ansvaret på han umiddelbart. Haaland og Hjorteseth er ikke i nærheten på den plassen. Må vi bruke Mathisen på den plassen er vi også sterkt svekket på kant. Stallen har ikke overflod av bredde med tilstrekkelig nivå, nesten uansett plass. Er enig at spiss plassen er sårbar mens anker rollen har Helland (og egentlig FHM) som gode back-up alternativer. Er nesten glad for å få inn ekstra spillere uansett posisjon. Det blir mange kamper denne sesongen.

Xminator

Om du er i stallen så må du også regne med å kunne bli kastet innpå. Remmem er ut fra treningskampen(e) veldig nærme å ta steget som en eliteserie-komet.

Jeg tror Brann skal hente noe spesielt og ikke noen benkesliter. Noe slikt som Kristoffer Zachariassen, som virker totalt urealistisk.

andreas1989

Fascinerende at man skal kunne avskrive Remmem og Haaland.

Remmem har vel kanskje vært den spilleren som har overbevist mest i vinter, mer en klar nok for å konkuerere om en plass på laget.

Haaland har kvaliteter som er særdeles spennende for et litt forutsigbart Brann lag.

Xminator

Om jeg skulle valgt en midtspiss av de vi møtte i 2024, så er det Henrik Meister.

Kagain

Quote from: Pete05 on March 11, 2025, 10:38:39 AMEnig at det er endel indreløper i stallen nå men hvor mange av dem er klare for å starte regelmessig i ES? Pt er det kun FHM og Sande i mine øyne. Selv Eggert`n har litt å gå på. Remmem kan gått få noen minutter men det ville være helt feil å kaste han inn og legge det ansvaret på han umiddelbart. Haaland og Hjorteseth er ikke i nærheten på den plassen. Må vi bruke Mathisen på den plassen er vi også sterkt svekket på kant. Stallen har ikke overflod av bredde med tilstrekkelig nivå, nesten uansett plass. Er enig at spiss plassen er sårbar mens anker rollen har Helland (og egentlig FHM) som gode back-up alternativer. Er nesten glad for å få inn ekstra spillere uansett posisjon. Det blir mange kamper denne sesongen.

Jeg er jo, som Conan, viden kjent for mitt svartsyn, men jeg tenker at med så mange kandidater så kan de veksle mellom. Jeg tror også et minst en av ungfolene jeg nevnte (Remmem, Haaland, Hjorteseth) kan ta en Helland. Hvem hadde vel sett for seg at Helland skulle ta en fremmed plass slik han gjorde og så godt? Må jo si at før forrige sesong så jeg for meg at Holten kanskje kunne gjøre noe, men så ble han lånt ut. Helland så jeg for meg at kunne være et krisealternativ til stopperplassen, muligens. Siden det var det han i mitt hode så ut til å ha fysikk til. Men jaggu klarte han seg greit som høyreback også. Det var i alle fall ikke på mitt bingokort for den sesongen.

Mathisen som indre kan kanskje isolert sett oppleves som å en svekke kanten, men der har jo Brann hente danske-Hansen. Syns han har gjort det bra i treningskampene. 

Når det gjelder anker er jeg enig med deg at det er flere som kan tenkes å gjøres en god jobb der om det kniper til. Men litt som du peker på med indreløperne så er det jo ikke så mange som har beviselig gjort dette flere ganger før.

mbs

Quote from: Kagain on March 11, 2025, 12:21:59 PM
Quote from: Pete05 on March 11, 2025, 10:38:39 AMEnig at det er endel indreløper i stallen nå men hvor mange av dem er klare for å starte regelmessig i ES? Pt er det kun FHM og Sande i mine øyne. Selv Eggert`n har litt å gå på. Remmem kan gått få noen minutter men det ville være helt feil å kaste han inn og legge det ansvaret på han umiddelbart. Haaland og Hjorteseth er ikke i nærheten på den plassen. Må vi bruke Mathisen på den plassen er vi også sterkt svekket på kant. Stallen har ikke overflod av bredde med tilstrekkelig nivå, nesten uansett plass. Er enig at spiss plassen er sårbar mens anker rollen har Helland (og egentlig FHM) som gode back-up alternativer. Er nesten glad for å få inn ekstra spillere uansett posisjon. Det blir mange kamper denne sesongen.

Jeg er jo, som Conan, viden kjent for mitt svartsyn, men jeg tenker at med så mange kandidater så kan de veksle mellom. Jeg tror også et minst en av ungfolene jeg nevnte (Remmem, Haaland, Hjorteseth) kan ta en Helland. Hvem hadde vel sett for seg at Helland skulle ta en fremmed plass slik han gjorde og så godt? Må jo si at før forrige sesong så jeg for meg at Holten kanskje kunne gjøre noe, men så ble han lånt ut. Helland så jeg for meg at kunne være et krisealternativ til stopperplassen, muligens. Siden det var det han i mitt hode så ut til å ha fysikk til. Men jaggu klarte han seg greit som høyreback også. Det var i alle fall ikke på mitt bingokort for den sesongen.

Mathisen som indre kan kanskje isolert sett oppleves som å en svekke kanten, men der har jo Brann hente danske-Hansen. Syns han har gjort det bra i treningskampene. 

Når det gjelder anker er jeg enig med deg at det er flere som kan tenkes å gjøres en god jobb der om det kniper til. Men litt som du peker på med indreløperne så er det jo ikke så mange som har beviselig gjort dette flere ganger før.

Enig i mye her.

Om vi har 6 etablerte til 3 plasser vil aldri en ungdom komme opp, før han er så god at alle lurer først. Om en skal på opp stjerne i ung alder, må det hives på dypt vann. Helland fløt, hvem flyter neste gang er vi alle usikker på.

Derfor bør vi idelt sett ha 4/5 spiller til 3 plasser og resten ungdommer som får noen muligheter.

BrannAnd

Har sagt det flere ganger før, og føler det bare styrkes av det som er postet over: jeg tror at vi har signert Magnusson fra Lyngby på en forkontrakt, og at det er en av grunnene til at vi ikke kommer til å kjøpe flere på midten nå.

Om vi skal hente en til på midten nå tenker jeg at det innebærer at Thore Pedersen selges. Selv med alle skadene har vi Horn Myhre, Sande, Eggert, ThoreP, Kornvig og Remmem først og fremst. Så har vi Hansen, Mathisen og Haaland som vel først og fremst er kanter, men som kan bekle sentral midtbane også. Tror mer på Hansen som indreløper enn Mathisen, han har spilt der litt i Danmark. Og Helland som anker med Kornvig opp er også mulig om Palle og Sery er skadefri. Mange muligheter.

Armann88

Ser Haugesund er i rød sone og mistet begge stopperne. Kunne et lån dit vært noe for Holten om han ble lovet fast spilletid og mulighet for å hente tilbake i sommer?
Føler han er for god til å beholdes som 4. valg

esp123

Vi kommer til å trenge fire gode stoppere denne sesongen. Holten kommer til å få plenty med spilletid.

Rossi

Quote from: Kagain on March 11, 2025, 09:41:09 AMJeg ser også at Freyr blir sitert slik

Nå må denne Freyr roe seg ned. Vi har stor nok stall, og trenger ikke flere som står i veien for våre unge. Han hentet 28 til Lyngby, på halvannen sesong.
World domination within 5 years.

krakra

Det er da et ganske rolig utspill fra Freyr?

opplett

Quote from: Armann88 on March 12, 2025, 20:28:46 PMSer Haugesund er i rød sone og mistet begge stopperne. Kunne et lån dit vært noe for Holten om han ble lovet fast spilletid og mulighet for å hente tilbake i sommer?
Føler han er for god til å beholdes som 4. valg

Freyr sa vel selv i den nylige episoden av Spiss Vinkel at Holten blir.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Armann88

Quote from: esp123 on March 12, 2025, 20:34:34 PMVi kommer til å trenge fire gode stoppere denne sesongen. Holten kommer til å få plenty med spilletid.

Det er jeg enig i, men usikker på om vi trenger det før Juli/August. Pedersen kan vel også vikariere der.
Anyways, ser at Freyr sier han skal bli.

Hickok

Quote from: Armann88 on March 12, 2025, 23:01:34 PM
Quote from: esp123 on March 12, 2025, 20:34:34 PMVi kommer til å trenge fire gode stoppere denne sesongen. Holten kommer til å få plenty med spilletid.

Det er jeg enig i, men usikker på om vi trenger det før Juli/August. Pedersen kan vel også vikariere der.
Anyways, ser at Freyr sier han skal bli.
Det blir hektisk før det også. Vi har 6 kamper i april og opp mot 7 i mai, så her blir det behov for stallen helt fra starten av.

BrannAnd

Quote from: Rossi on March 12, 2025, 20:41:42 PM
Quote from: Kagain on March 11, 2025, 09:41:09 AMJeg ser også at Freyr blir sitert slik

Nå må denne Freyr roe seg ned. Vi har stor nok stall, og trenger ikke flere som står i veien for våre unge. Han hentet 28 til Lyngby, på halvannen sesong.

Så spørs det hvor mye Freyr har hatt å si der også da. Freye pratet vel i en pod at han ikke nødvendigvis har hatt så mye innflytelse på overgangsmarkedet, og f.eks. i Kortrijk hvor klubben hentet mange nye spillere hele veien når Freyr ønsket stabilitet og å fortsette å bygge på det de hadde. Tror ikke helt det inntrykket om at Freyr er en trener som ønsker å signere mange nye spillere hele veien stemmer.

pælida

Jeg må si at jeg har vært litt lunken til dette vinduet. Når man da får en fasit, der man har hentet tre U21 spillere fra land som Danmark, Belgia og Island.... Da kan kan jeg ikke si annet, at dette har vært et veldig bra vindu.

haak

Quote from: pælida on March 13, 2025, 11:47:27 AMJeg må si at jeg har vært litt lunken til dette vinduet. Når man da får en fasit, der man har hentet tre U21 spillere fra land som Danmark, Belgia og Island.... Da kan kan jeg ikke si annet, at dette har vært et veldig bra vindu.
Enig, men vi bør hente en spiller til. Kniklas og Sakarias skadet gjør oss sårbare. Jeg kunne tenke meg en mer fysisk midtbanespiller.

Leffen

Forventingene til Ræven gikk opp 100% etter det uttaket!

Har vi noen gang hatt fem spillere tatt ut på u-21 mon tro?

pælida

Jeg tror også en ny spiller på midten kommer. Det kan også være lurt å se etter en eldre spiller. En med mye rutine, som kan bidra med rutine. Med tre ungdommer inn, så tror jeg det er rom for en eldre spiller i troppen.

esp123

March 13, 2025, 12:45:57 PM #3422 Last Edit: March 13, 2025, 12:49:59 PM by esp123
Kunne vi prøvd oss på Eskesen med FKH i rød sone? Han er en meget bra spiller og en ledertype. Kontrakten hans går ut etter sesongen.

Kagain

Quote from: haak on March 13, 2025, 11:53:50 AMEnig, men vi bør hente en spiller til. Kniklas og Sakarias skadet gjør oss sårbare. Jeg kunne tenke meg en mer fysisk midtbanespiller.

Som jeg har skrevet før så mistenker jeg at denne Sævar er nærmere enn det vi har fått vite. Vet ikke om han er så mye mer fysisk, men samtidig er vel hverken Kniklas eller Sakarias av det mest fysiske slaget. Jeg håper bare at Brann ikke hoster opp en masse penger på en midtbanespiller. Ideelt sett burde det vært en spiller som kunne være defensiv midtbanespiller og indreløper, men vet ikke hvor mange slike det fins.

esp123

Derfor jeg nevner Eskesen. Han kan spille både indreløper, defensiv midtbanespiller og kant. Født i 1999. Kontrakt som går ut etter sesongen. Spiller for et lag i oppløsning. Ledertype, bra intensitet i spillet.

haak

Quote from: esp123 on March 13, 2025, 13:12:13 PMDerfor jeg nevner Eskesen. Han kan spille både indreløper, defensiv midtbanespiller og kant. Født i 1999. Kontrakt som går ut etter sesongen. Spiller for et lag i oppløsning. Ledertype, bra intensitet i spillet.
FKH selger ikke flere nå. De er i knestående.

Superjack

Sævar kommer nok. Spørsmålet er om han kommer om 10 dager eller i sommer.

Da bør det være nok midtbanespillere.
Brannsupporter.

esp123

I mine øyne er han for god til å kjempe mot nedrykk med FKH som fremstår som en soleklar dumpekandidat. Transfermarkt har verdsatt han til 750k euro, og kontrakten hans går ut etter sesongen. Ledertype, kjenner ligaen, er ikke så altfor gammel.

Rossi

March 13, 2025, 14:19:40 PM #3428 Last Edit: March 13, 2025, 14:26:43 PM by Rossi
Vi har ifølge https://www.brann.no/lag følgende midtbanespillere: Opsahl, FHM, Kornvig, Hjorteseth, Mathisen, Gudmundsson, Jensen, Sande, Remmem og Haaland. Det bør holde. Vi skal slippe til de unge.
World domination within 5 years.

Kagain

Quote from: Rossi on March 13, 2025, 14:19:40 PMVi har ifølge https://www.brann.no/lag følgende midtbanespillere: Opsahl, FHM, Kornvig, Hjorteseth, Mathisen, Gudmundsson, Jensen, Sande, Remmem og Haaland. Det bør holde. Vi skal slippe til de unge.

Jeg mener også at Brann kan spandere på seg å ta den risikoen med de unge. Men, om de på død og liv skal hente en midtbanespiller til så er jeg enig med haak at det bør være en spiller av et slag man ikke har fra før av, og da er den eneste mangelen på midtbanen jeg ser for meg en slags defensiv midt/indreløper med fysisk tilstedeværelse. Altså en slags Kornvig-variant.

haak

Sævar A Magnussen har takket nei til å snakke med Viborg. Han er fri til å snakke med andre klubber. Kanskje blir det Brann fra i sommer?

haak

Glimt betaler 5 mill for en som snart er 34 år.
De lever i sin egen verden.

esp123

Når jeg ser på dette Glimt-laget, så er det for meg åpenbart at de trenger forsterkninger på midten hvis de skal ut i Champions League-fotball. De mangler fysikk. Hvis jeg var Glimt, så ville jeg slengt penger i bordet for Emil Kornvig.

BrannAnd

Quote from: BrannAnd on March 08, 2025, 09:51:12 AMIfølge Stian Wahl på Mercato i går virker det som det er rolig i Brann nå. Forøvrig ble det nevnt at Glimt lukter på Logi Tomasson, da de ønsker mer dybde på back etter at Adam Sørensen dro og med Wembangomo muligens på vei ut.

Mer rykter i dag i Nettavisen fra Wahl.

"Bodøværingene er også i dialog med Strømsgodset om en potensiell overgang for Logi Tomasson, erfarer Nettavisen."

Quote from: andreas1989 on February 20, 2025, 17:30:00 PMMen dersom denne Islendingen er så god og en så klar oppgradering? Hvorfor er han da tilgjengelig for Brann? Hvor er Glimt, Molde og ikke minst de utenlandske klubbene?

Så da kom svaret på denne - han var ikke tilgjengelig for Brann. Han ble for dyr, og blir snappet opp av en klubb med bedre økonomi.

Corran

Quote from: BrannAnd on March 13, 2025, 21:56:15 PM
Quote from: BrannAnd on March 08, 2025, 09:51:12 AMIfølge Stian Wahl på Mercato i går virker det som det er rolig i Brann nå. Forøvrig ble det nevnt at Glimt lukter på Logi Tomasson, da de ønsker mer dybde på back etter at Adam Sørensen dro og med Wembangomo muligens på vei ut.

"Bodøværingene er også i dialog med Strømsgodset om en potensiell overgang for Logi Tomasson, erfarer Nettavisen."

Quote from: andreas1989 on February 20, 2025, 17:30:00 PMMen dersom denne Islendingen er så god og en så klar oppgradering? Hvorfor er han da tilgjengelig for Brann? Hvor er Glimt, Molde og ikke minst de utenlandske klubbene?

Så da kom svaret på denne - han var ikke tilgjengelig for Brann. Han ble for dyr, og blir snappet opp av en klubb med bedre økonomi.
Glimt er vel så godt som i havn med Haitam Aleesami og klubbene skal være enige og de får han vel for en 3 del av det godset skal ha for Logi
Og regner ikke med de henter begge to
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

BrannAnd

Quote from: Corran on March 13, 2025, 23:55:59 PM

Glimt er vel så godt som i havn med Haitam Aleesami og klubbene skal være enige og de får han vel for en 3 del av det godset skal ha for Logi

Aleesami er først og fremst stopper. At de forhandler med Godset om Logi står i samme artikkel som at de henter Aleesami. Wembangomo på vei ut, og Sørensen har dratt tidligere

Kagain

...og det er helt fair. Glimt har beviselig gjort det godt i Europa tidligere, og det gjentatte ganger. De har pengene å vise for det, og de satser deretter. Jeg mener fremdeles at Brann gjorde rett i å ikke legge 15 millioner på bordet for nok en venstreback. Om han gjør det noenlunde greit for Brann i Europa så får de nok igjen pengene og litt til for han. Dvs. om de kjøper han. Jeg er spent på om overgangssummen kryper opp mot 20 millioner for Logi, jeg.

BrannAnd

Quote from: Kagain on March 14, 2025, 07:52:18 AM

...og det er helt fair. Glimt har beviselig gjort det godt i Europa tidligere, og det gjentatte ganger. De har pengene å vise for det, og de satser deretter. Jeg mener fremdeles at Brann gjorde rett i å ikke legge 15 millioner på bordet for nok en venstreback. Om han gjør det noenlunde greit for Brann i Europa så får de nok igjen pengene og litt til for han. Dvs. om de kjøper han. Jeg er spent på om overgangssummen kryper opp mot 20 millioner for Logi, jeg.

Enig. Men sier litt hvordan situasjonen har blitt om de kan legge 15-20 millioner på bordet for en back i en posisjon hvor de allerede har ligaens beste. De vil fort sitte med ligaens to beste venstrebacker om dette går gjennom.

nummer9

Quote from: BrannAnd on March 14, 2025, 08:10:49 AM

Enig. Men sier litt hvordan situasjonen har blitt om de kan legge 15-20 millioner på bordet for en back i en posisjon hvor de allerede har ligaens beste. De vil fort sitte med ligaens to beste venstrebacker om dette går gjennom.

Gir RBK-i-storhetstid vibber

ostraume

Quote from: BrannAnd on March 14, 2025, 08:10:49 AM

Så er spørsmålet om Logi synes det høres ut som en god plan å være klink andrevalg i Bodø. Kan si mye om Knutsen, men rotasjon er ikke noe han driver særlig med.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: BrannAnd on March 14, 2025, 08:10:49 AMEnig. Men sier litt hvordan situasjonen har blitt om de kan legge 15-20 millioner på bordet for en back i en posisjon hvor de allerede har ligaens beste. De vil fort sitte med ligaens to beste venstrebacker om dette går gjennom.

Ja, de kan jo si at det er fordi at de trenger dobbel dekning, og med en viss kvalitet. Om Glimt fortsetter på denne måten skal det ikke mange uår til i Europa før de sliter.

Quote from: ostraume on March 14, 2025, 09:24:47 AMSå er spørsmålet om Logi synes det høres ut som en god plan å være klink andrevalg i Bodø. Kan si mye om Knutsen, men rotasjon er ikke noe han driver særlig med.

Ja, da må det være noe annet som frister Logi. Kanskje har han fått signaler om at den andre venstrebacken ønsker seg vekk; eller så motiveres han av lønn og får en solid lønn. Kan hende han har samme nivå av selvsikkerhet som Freyr har, og mener at han skal klare å utkonkurrere førstevalget.

Corran

Quote from: BrannAnd on March 14, 2025, 07:40:42 AM

Aleesami er først og fremst stopper. At de forhandler med Godset om Logi står i samme artikkel som at de henter Aleesami. Wembangomo på vei ut, og Sørensen har dratt tidligere
Ahh Slik de sa det på TV2 sine sportsnyheter så hørtes det ut som Aleesami var direkte erstatter for Wembangomo
Og det var jo et mer fornuftig valg som 2 valg på back
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

BrannAnd

Quote from: Corran on March 14, 2025, 10:22:56 AM
Quote from: BrannAnd on March 14, 2025, 07:40:42 AM

Ahh Slik de sa det på TV2 sine sportsnyheter så hørtes det ut som Aleesami var direkte erstatter for Wembangomo
Og det var jo et mer fornuftig valg som 2 valg på back

Ifølge Stian Wahl, som først nevnte dette for flere uker siden, har Knutsen identifisert Aleesami da han ønsker et venstrebent alternativ i midtforsvaret. Aleesami er jo tidligere venstreback som har blitt omskolert til stopperplass.

Registrerer forøvrig at Glimt får 11.5 millioner pluss bonuser for Wembangomo. Ikke rart de i kombinasjon med Europa-pengene lett kan slenge 15-20 mill for f.eks. Logi.

Nå har også Logi spilt høyreback, høyrekant og venstrekant de siste par kantene, så kan jo fylle flere roller. Og Glimt er garantert 10 ekstra kamper i Europa denne sesongen, på toppen av minimum 2 til i årets EL. Blir rom for minutter til andrevalg også. Og kanskje Bjørkan vil ut i Europa igjen i sommer?

Erlend

Fra tv2.no om Aleesami:

"TV 2 får opplyst at Bodø/Glimt betaler tre millioner kroner umiddelbart for 33-åringen.

I tillegg er partene enige om en det man ser på som svært oppnåelige klausuler, slik at overgangssummen kan ende på 4,5 millioner kroner."

Kjenner jeg er litt glad for at Brann heller bruker ca samme summene på U-21 landslagsspillere fra rundt omkring

haak

Quote from: Erlend on March 14, 2025, 12:08:34 PMFra tv2.no om Aleesami:

"TV 2 får opplyst at Bodø/Glimt betaler tre millioner kroner umiddelbart for 33-åringen.

I tillegg er partene enige om en det man ser på som svært oppnåelige klausuler, slik at overgangssummen kan ende på 4,5 millioner kroner."

Kjenner jeg er litt glad for at Brann heller bruker ca samme summene på U-21 landslagsspillere fra rundt omkring
Ja for oss er det riktig strategi. B/G kan gjøre som de vil og kan tenke svært kortsiktig for pengene strømmer inn på konto. Det blir umulig å konkurrere med B/G i de neste årene.

krakra

Tja, syns ikke de har hentet så vilt gode spillere i det siste selv om de svir av mange millioner

BrannAnd

Quote from: krakra on March 14, 2025, 12:16:03 PMTja, syns ikke de har hentet så vilt gode spillere i det siste selv om de svir av mange millioner

Absolutt ikke, men de har mange flere muligheter til å fylle hullene de trenger. Vi må tenke smart og hvordan vi får maks ut av pengene, de kan tenke «hvem vil vi ha?». Ikke nødvendigvis ensbetydende med at de signerer langt bedre spillere

ostraume

Det er jo ganske fett at vi har fått inn U21-landslagsspillere fra Belgia, Danmark og Island.

Ingen garantier for suksess så klart, men her jobbes det smart!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

BrannAnd

Quote from: ostraume on March 14, 2025, 13:01:11 PMDet er jo ganske fett at vi har fått inn U21-landslagsspillere fra Belgia, Danmark og Island.

Ingen garantier for suksess så klart, men her jobbes det smart!

Enig. Synes vi henter akkurat den typen spillere vi bør hente.

Nixon

Hva skjer i sesongen dersom det er U-samlinger når det ikke er spillefri? Kan vi risikere å miste "halve" laget uten å få utsatt kamp?
Rød makt på Hansa

Go Up