• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Astana - Brann, ECL - Torsdag 29.08.2024

Started by ACHTUNG, August 23, 2024, 09:09:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Tar meg friheten til å sparke i gang ny kamptråd og det til den viktige returkampen mot Astana, i Kazakstan og byen Almaty. Brann reiser ikke til en annen planet, men de får en dobbelt så lang flytur, cirka, som om de skulle ha møtt Las Palmas på Granka og det krever en viss akklimatisering. Det er ikke meldt steinvarme på kampdagen, så det blir neppe hetesjokk. (det var vel varmere da Brann møtte Arouca i Portugal ifjor) Astana må angripe, Brann vil nok prøve å ta kommandoen som vanlig, det blir spennende å se hvordan kampen utvikler seg. Brann lukter mål om dagen, så jeg kan ikke forestille meg at Sportsklubben går målløs av banen i Almaty.

Nixon

At kampen går i Almaty er absolutt en fordel for oss skal man tro tidligere Astana-spiller Rúnar Már Sigurjónsson som er sitert på dette i BT:

- At de ikke spiller i Astana er nok en viktig del av det (hvorfor de har slitt i serien i år). Banen der har et rart kunstgress som gir en stor hjemmefordel. I tillegg blir det veldig høylytt når de lukker taket med 30.000 fans på Stadion. Det er fordel Brann at de ikke spiller der.

Nå sist mot rumenske Hunedoara var det bare 6700 tilskuere på kampen. Kapasiteten er nesten 24.000.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Det viktigste blir at vi tørr å gå utpå banen for å være oss selv, som i Skottland, men uten sammenlikning forøvrig da Astana åpenbart er et bedre lag enn St Mirren.

Blir vel ingen endringer, men Jeff er jo tilgjengelig.

ACHTUNG

I min bok er GAE et bedre lag enn Astana, men Astana har noen enkeltspillere som overgår de beste på GAE. Men ingen er på samme nivå som Felix.

Lasaron

Det blir en mental utfordring å starte kampen som om det er 0-0, for å vinne, på vanlig måte. Det mener jeg de bør, men det vil jo ligge i bakhodet at man har to mål å gå på. Da kan man fort bli forsiktig og nervøs. Slik mange spillere ble i går etter vi gikk opp i 2-0.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Og som når vi tok ledelsen hjemme mot St Mirren. Rart å se dette laget så kalkulerende, det er ikke bra og heller ikke gøy.

Rossi

Astana hadde nada å by på, og er klart den letteste motstander vi har hatt i denne Europa-touren. Vi burde selvsagt ha vunnet med flere mål.

Til kampen i Almaty, bør en være forberedt på eventuelle utenomsportslige hendelser; det kan være innreisetrøbbel, nattebråk, matforgiftning, logistikk-problemer, etc.
World domination within 5 years.

Rossi

Quote from: Lasaron on August 23, 2024, 09:47:50 AMDa kan man fort bli forsiktig og nervøs. Slik mange spillere ble i går etter vi gikk opp i 2-0.

Ja ble de nervøs, eller var man fornøyd med 2-0 og safet det inn? Kynisk og kalkulerende ville man gjerne sagt om det var et italiensk lag.

andreas1989

Spør du meg var det nå veldig tydelig at Astana er et bedre lag enn St Mirren både teknisk og i form av eget spill, man kunne se at de har et mønster i det de prøver på. Forskjellen er jo at Brann spiller en god hjemmekamp mot Astana der man spilte en ubegripelig forferdelig kamp i 70 minutter mot St Mirren på stadion.

krakra

Quote from: andreas1989 on August 23, 2024, 10:03:42 AMSpør du meg var det nå veldig tydelig at Astana er et bedre lag enn St Mirren både teknisk og i form av eget spill, man kunne se at de har et mønster i det de prøver på. Forskjellen er jo at Brann spiller en god hjemmekamp mot Astana der man spilte en ubegripelig forferdelig kamp i 70 minutter mot St Mirren på stadion.
Enig. Hadde vi spilt hjemme mot St Mirren først hadde vi trolig slått dem med 5-6 mål. De er det dårligste laget vi har møtt i år. Jeg er litt nervøs for hva Astana kan få til på hjemmebane nå som de har sett vi driver med og kan tilpasse seg. Det at de må score tre mål gjør imidlertid at vi kan kontre dem i senk.

Leffen

Quote from: Rossi on August 23, 2024, 09:58:35 AMAstana hadde nada å by på, og er klart den letteste motstander vi har hatt i denne Europa-touren. Vi burde selvsagt ha vunnet med flere mål.

Til kampen i Almaty, bør en være forberedt på eventuelle utenomsportslige hendelser; det kan være innreisetrøbbel, nattebråk, matforgiftning, logistikk-problemer, etc.

Er dette basert på faktisk kunnskap eller trøtte stereotypier? Almaty er en moderne by. Ingen lag som har vært der de siste årene har rapportert om noen hendelser. Og de har i tillegg skaffet seg resultater. Brann har eget fly, ingen visumplikt, moderne hotell og egen kokk. Tror det skal gå helt fint.

Rossi

August 23, 2024, 10:20:25 AM #11 Last Edit: August 23, 2024, 10:23:13 AM by Rossi
Quote from: andreas1989 on August 23, 2024, 10:03:42 AMSpør du meg var det nå veldig tydelig at Astana er et bedre lag enn St Mirren

Veldig tydelig? Det er jo en helt absurd påstand. I min bok er både GAE og Mirrein klart bedre enn Astana.

St. Mirron scoret mot oss, og hadde flere store sjangser. Vi var heldige med utligningen like før pause, ellers kunne vi røket der. Astana produserte ingenting, de fikk knapt låne ballen. Vi vant 2-0 på en dårlig dag - kunne lett vunnet mye mer.

Rossi

Quote from: Leffen on August 23, 2024, 10:14:42 AM
Quote from: Rossi on August 23, 2024, 09:58:35 AMAstana hadde nada å by på, og er klart den letteste motstander vi har hatt i denne Europa-touren. Vi burde selvsagt ha vunnet med flere mål.

Er dette basert på faktisk kunnskap eller trøtte stereotypier? Almaty er en moderne by. Ingen lag som har vært der de siste årene har rapportert om noen hendelser. Og de har i tillegg skaffet seg resultater. Brann har eget fly, ingen visumplikt, moderne hotell og egen kokk. Tror det skal gå helt fint.

Har vært endel i Almaty, og tror det skal gå helt fint. Man bør likevel være forberedt.

andreas1989

Ja, virkelig en absurd påstand. Sluttresultat trumfer alt.

esp123

August 23, 2024, 10:26:49 AM #14 Last Edit: August 23, 2024, 10:39:34 AM by esp123
Det er helt utrolig at man melder at dette var en dårlig dag. Da har ikke Brann hatt mange gode kamper denne sesongen.

Dette er ikke et dårlig lag. Det er veldig mange av disse som er med i landslagstroppen til Kazakhstan. Både av de som startet og sitter på benken. Et Kazakhstan som hadde muligheten til å kvalifisere seg til EM hvis de har slått Slovenia i siste runde (tapte knepent 2-1). De slo Danmark hjemme og Finland borte i kvaliken. Og de er på samme nivå som Norge i Nations League!

Brann var gode, og var med å spille Astana dårlige.

Corran

Astana var et veldig annerledes lag enn de to forrige og har nok noen egenskaper som gjør at de kan være mye farligere på hjemmebane enn StMirren og bedre på siste tredje del enn det GAE var.
De har også fordelen av å spille på hjemme bane sist.
Samtidig så spiller de jo ikke på sin egen bane så det trekker jo litt ned igjen for dem.

Og tror ikke det er så mange i Almaty som bryr seg om at Brann skal spille mot Astana
Kairat Almaty ligger vel på førsteplass i serien der og skal spille mot Astana 01.09.24
Så at det skal bli store problemer i Almaty pga at Brann spiller mot Astana tviler jeg litt på.
Spesielt med de tiltakene Brann har gjort og etter hva andre lag har sagt ang det å spille der mot Astana.
Kalven har jo gjort sine undersøkelser og brukt sitt nettverk.
Var vel blant annet en britisk ambasadør eller konsulat han hadde pratet etter å ha kommet i kontakt med ham via en skotsk kompis.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Det er jo lett å se at dette er et lag som har ferdigheter og et grunnspill som voldsomt overgår St. Mirren. Så var Brann gode nok til å dominere store deler av kampen i går og vinner fortjent 2-0. Merkelig å konkludere at det skal være en "dårlig dag".

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Brann tar med seg egen kokk, så da antar jeg at det ikke blir noen matforgiftninger eller lignende. I så fall tipper jeg at den godeste Horneland starter med samme lag som i hjemmekampen

Dyngeland
Pedersen - Pallesen Knudsen - Kristiansen - Soltvedt
Kartum - Kornvig - Horn Myhre
Blomberg - Heggebø - Castro

Om det er noen bytter som presser seg frem så kan jeg se for meg

Sery Larsen inn for Kristiansen
Sande inn for Blomberg
Finne inn for Heggebø

Corran

Lurer på kor skuffende det er for spillerne at de får egen Michellin kokk med seg og så får de bare den vanlige kylling og pasta maten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Får de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.

Corran

Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:38:58 AMFår de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.
Var vel Kalven som sa så i intervjuet.
Han er med for å ha en med litt tyngde som passer på kokkene på hotellet. En som sjekker at kvaliteten er bra nok og at de gjør ting skikkelig

krakra

Quote from: Corran on August 23, 2024, 11:49:49 AM
Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:38:58 AMFår de det? Palle sa i går at han hadde et håp om at de skulle få noe annet.
Han er med for å ha en med litt tyngde som passer på kokkene på hotellet. En som sjekker at kvaliteten er bra nok og at de gjør ting skikkelig

Lager kylling og pasta skikkelig? Høres litt i overkant ut å ha med en Michellin-kokk for det. Har ikke Brann egen kokk? Som lager disse fellesmåltidene for dem på Stadion.

Corran

Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:52:53 AM

Lager kylling og pasta skikkelig? Høres litt i overkant ut å ha med en Michellin-kokk for det. Har ikke Brann egen kokk? Som lager disse fellesmåltidene for dem på Stadion.

Sa vel ikke at det var å lage kylling og pasta skikkelig. Men om vi skal snakke om det så:

1 Kylling og pasta kan lages veldig dårligt
2 Det er lett for å få giftstoffer i pasta ved feil lagring
3 Mye farlig kylling ute i verden. Mang en nordmann som har tilbragt noen dager på driteren pga dårlig kylling og hygiene ved tilberedning

At det var en Michellin kokk kan godt være litt tilfeldig, men som Kalven sa. De ønsket en med litt tyngde som ville bli hørt på. Så er det sikkert noen som kjenner ham også.
Det er jo klart at om det kommer inn en fra kantinen på staddaen så får ikke han samme respekt på kjøkkenet på et fint hotell i Almaty som det en kokk med Michellin stjerne gjør
Og en slik type kokk er jo ikke den som lager all maten. Han kommer inn, bestemmer meny og råvarer, designer rettene når det er fancy greier og kvalitetssikkrer maten samt tar den siste touchen. Og så får han kokker og resten av personalet til å gjøre det de skal

krakra

Quote from: Corran on August 23, 2024, 12:04:59 PM
Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:52:53 AM

Sa vel ikke at det var å lage kylling og pasta skikkelig. Men om vi skal snakke om det så:

1 Kylling og pasta kan lages veldig dårligt
2 Det er lett for å få giftstoffer i pasta ved feil lagring
3 Mye farlig kylling ute i verden. Mang en nordmann som har tilbragt noen dager på driteren pga dårlig kylling og hygiene ved tilberedning

At det var en Michellin kokk kan godt være litt tilfeldig, men som Kalven sa. De ønsket en med litt tyngde som ville bli hørt på. Så er det sikkert noen som kjenner ham også.
Det er jo klart at om det kommer inn en fra kantinen på staddaen så får ikke han samme respekt på kjøkkenet på et fint hotell i Almaty som det en kokk med Michellin stjerne gjør
Og en slik type kokk er jo ikke den som lager all maten. Han kommer inn, bestemmer meny og råvarer, designer rettene når det er fancy greier og kvalitetssikkrer maten samt tar den siste touchen. Og så får han kokker og resten av personalet til å gjøre det de skal

Jeg vet det kan lages dårlig, men det er jo stort sett slurv og inkompetanse. Enhver skolert kokk i Norge klarer å instruere andre til å gjøre det skikkelig.

Det er sikkert tilfeldig, men jeg tror nok flere av spillerne blir litt skuffet når de finner ut av Michellin-kokken de tar med bare skal passe på at hotellet lager kylling og pasta skikkelig.

huleste

Denne kapteinen som skadet seg i går. Er han ute? Er jo strålende om de mister kapteinen sin i en sånn viktig kamp.

Hickok

Quote from: huleste on August 23, 2024, 12:10:12 PMDenne kapteinen som skadet seg i går. Er han ute? Er jo strålende om de mister kapteinen sin i en sånn viktig kamp.
Det så ut som at han fikk strekk. Det hadde vært helt greit om han fikk det.

Nixon

Brann hadde hatt litt å gjøre med Haatuft fra før og det er grunnen til at han ble spurt. Sikkert en fin fyr å ha med på tur også. At han er Michelinkokk er helt underordnet. For de trengte ganske enkelt "en kokk som kan manøvrere på et internasjonalt kjøkken", som Brann sa til BT. Det er sikkert ikke lett for en random kantinekokk.
Rød makt på Hansa

Corran

Enhver skolert kokk i Norge klarer dessverre ikke det. Men vi skal ikke prate om hvor mye rart det finnes på kjøkken rundt omkring i Norge :D

Og ja det var utganspunktet mitt Tror noen blir skuffet

Men håper jo at Kalven underdrev litt hva de kan forvente å få servert og det var det jeg egentlig prøvde å kommenterte litt humoristisk på.

ACHTUNG

Mitt syn på Astana:

De har et driv i spillet når de er i angrep, virker å finne hverandre like lett som Brann gjør, de er ikke ufarlige, det så vi på det annulerte målet. Men når Brann hadde ballen, så Astana ut som et lag som ikke hang sammen, de strevde mer enn både GAE og Mirren med å tette igjen og til å forholde seg til Branns kjappe kombinasjonsspill. Keeperen til Astana var heller ikke enestående, han virker å spre litt utrygghet bak. Så om Brann gjør som de pleier å gjøre, å la Astana ha ballen minst mulig og kjører dem slik de gjorde på Stadion, da bør det gå bra. Brann må gå på banen for å score mål, for å vinne, de må tenke dominans, ikke la Astana spille seg varme.

mobli

Dommerteam fra Nord-Makedonia. Samme dommer som dømte Norge-Kypros i fjor, uten at jeg husker hvordan han dømte eller om jeg så kampen.

ACHTUNG

Det er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.

opplett

Haatuft er nok med mest for sine kunnskaper til å plukke (og unngå) råvarer der nede, som kommer godt med i et fremmed land for Brann. Så blir det nok mest fokus på å gi best mulig næring, men jeg tipper kyllingen og pastaen til Haatuft er bedre enn mange andres :)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

August 23, 2024, 12:43:25 PM #32 Last Edit: August 23, 2024, 12:46:04 PM by Nixon
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.

I går kom VAR-folkene fra samme land som resten av dommerteamet. Hjemme mot St. Mirren også. Men ikke borte mot St. Mirren. Så usikker på hva som er mest vanlig.

Edit: Sist E-hjemmekamp for Astana var hele gjengen fra Tyrkia. Bare så vi er advart...
Rød makt på Hansa

huleste

Jeg ser mye oppstyr over at Brann må spille i 30-35 grader, men er meldt 23 grader og overskyet. Ser jeg på feil Almaty?

mobli

Quote from: Nixon on August 23, 2024, 12:43:25 PM
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 12:29:11 PMDet er vel VAR med i returoppgjøret også, så jeg tror neppe at det blir de største problemene med at dommerteamet ikke kommer fra Sentral-Europa.

I går kom VAR-folkene fra samme land som resten av dommerteamet. Hjemme mot St. Mirren også. Men ikke borte mot St. Mirren. Så usikker på hva som er mest vanlig.

Edit: Sist E-hjemmekamp for Astana var hele gjengen fra Tyrkia. Bare så vi er advart...

VAR-dommerne er fra Serbia.

Hickok

Quote from: huleste on August 23, 2024, 12:45:06 PMJeg ser mye oppstyr over at Brann må spille i 30-35 grader, men er meldt 23 grader og overskyet. Ser jeg på feil Almaty?
Nei, det stemmer.

Heispassasjer

Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.

ACHTUNG

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 12:57:18 PM
Må jeg få meg briller? For jeg syns det er rart at ikke det ble VAR sjekk da Euro-Palle ble forhindret til å sette inn 2-0 på corner i det 55 minutt. Mener det er soleklart straffe.

Den reagerte jeg også på, men når jeg har sett situasjonen i reprise ligger bare armen til Astana-spilleren på ryggen til Palle, han holder ham på ingen måte igjen, det kan faktisk være at Palla har instinktivt forsøkt å filme, men det er samtidig ikke likt ham.

ostraume

VAR driver tilsynelatende ikke med holding/dytting i feltet, merkelig nok.

Corran

Som sagt i en annen tråd. Jeg tror den ble sjekket av VAR.
Dommeren vinket vekk spillere og pekte på øret. Rygget sakte bakover og holdt hånd på øret og vinket og blåste etter litt spillet i gang
Uten at det er en fasit på om det var straffe eller ikke
Det er vist ikke straffe ved holdning i feltet lengre.
Ikke utenfor heller om en er sterkest for Heggebø fikk jo aldri frispark

Og er det ikke morsomt at i slike matchokulturer som det jo er i disse landene så er det allikevel greit å være en pingle på fotballbanen og slenge seg ned med kjempe vondt for ingenting. Kan jo ikke bli mindre macho enn dette

Heispassasjer

Quote from: ACHTUNG on August 23, 2024, 13:57:22 PM

Den reagerte jeg også på, men når jeg har sett situasjonen i reprise ligger bare armen til Astana-spilleren på ryggen til Palle, han holder ham på ingen måte igjen, det kan faktisk være at Palla har instinktivt forsøkt å filme, men det er samtidig ikke likt ham.
Då må du se en gang til, på kameravinkelen fra bak målet.  Astana spilleren har venstre armen godt opp på brystet på Palle i det han skal hoppe. Du ser på bevegelsen at han blir holdt igjen. Dommerne var kjøpt og betalt.

Heispassasjer

Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:02:25 PM
Dommeren vinket vekk spillere og pekte på øret. Rygget sakte bakover og holdt hånd på øret og vinket og blåste etter litt spillet i gang

Og er det ikke morsomt at i slike matchokulturer som det jo er i disse landene så er det allikevel greit å være en pingle på fotballbanen og slenge seg ned med kjempe vondt for ingenting. Kan jo ikke bli mindre macho enn dette
Beklager at jeg gjentar meg, men soleklar straffe. Palle ble holdt. Ser det tydelig på reprisen fra kampen på VG+. På ingen tidspunkt ser jeg dommeren peker på øret, men han ble ikke filmet hele tiden. Poenget er bare at VAR er en vits....

Lasaron

Dommeren holdt seg til øret. Jeg så det. Jeg var der.

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 14:13:16 PM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:02:25 PM

Beklager at jeg gjentar meg, men soleklar straffe. Palle ble holdt. Ser det tydelig på reprisen fra kampen på VG+. På ingen tidspunkt ser jeg dommeren peker på øret, men han ble ikke filmet hele tiden. Poenget er bare at VAR er en vits....
Eg er enig i at det så ut som en straffe og at VAR er en vits noe som understrekes av at jeg tror dommeren kommuniserte med VAR.
Under kampen på tribunen så reagerte vi på at det ikke ble dømt. Så så jeg dommeren og sa til de jeg satt med at han kommuniserer med VAR og så rett etterpå så setter han i gang kampen
Flere bevegelser o.l. han gjorde viste at det er sannsynlig at de kommuniserte
Men det var vel ikke Clear and obvious feil av dommeren og da er det jo mest rettferdig at det ikke blir omgjort 🤢

Lasaron

Jeg syns det er mange som overvurderer hvor vanskelig det kan være å klare et ettmålstap borte. Og hvor mange rare utfordringer vi kan støte på.

Aleksander Gjerdevik har et fint innlegg på X. Han lister opp lagene som har spilt e-cup borte mot Astana i tidsrommet 2019-2023, og vunnet eller spilt uavgjort. Se på den:

2023
Dinamo Tbilisi
Dinamo Zagreb (CL kval og Conf gruppepspill)
Ballkani
Viktoria Plzen
2022
Raków Częstochowa
2021
KuPS
2020
Budućnost Podgorica
2019
Partizan
AZ

Og her er lagene Astana har vunnet mot hjemme i samme tidsrom:

2023
Ludogorets Razgrad 2-1
Partizani 1-0
2021
Aris 2-0
2019
Santa Coloma 4-1
Valletta 5-1
BATE 3-0
Man Utd 2-1

Corran

Kan manu vinne der kan vi vinne der

EDIT: Ohhh så nå at manu tapte der Men men vi kan fremdeles vinne der

Corran

BTW Hva mener du med "rare" utfordringer?

Lasaron

Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:41:07 PMBTW Hva mener du med "rare" utfordringer?

At siden det er Kazakhstan blir de fort utsatt for matforgiftninger, etc.

mobli

Synes det var en situasjon hvor det kan blåses, og kan la være å blåse på. Hadde Brann fått straffe imot på en lik situasjon, ville jeg ha syntes at det hadde vært en billig straffe.

gladiporno

Jeg hadde ingen forhåpninger om at VAR skulle omgjøre dommerens avgjørelse på holdingen av Palle. Noe av kritikken mot VAR er nettopp at de vanligvis ikke tar holding i straffefeltet.

Corran

Quote from: Lasaron on August 23, 2024, 14:57:24 PM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:41:07 PMBTW Hva mener du med "rare" utfordringer?

At siden det er Kazakhstan blir de fort utsatt for matforgiftninger, etc.
Er jo derfor de har egen kokk med og som reiser ned før laget så alt blir sjekket og klargjort
Tror nok ikke det er så mye fare for matforgiftning på mange.
Det var vel også rapportert at de siste klubbene som har besøkt der hadde blitt tatt godt i mot og at det ikke hadde vært noen problemer

Corran

Men siden Lasaronen skrev i en annen tråd at vi måtte snakke mer om Sande

Bør Sande eller Kartum starte?

Jeg synes Kartum var god i første omgang men var ikke så skarp i andre etter at jeg hadde skrytt av ham. Synes han er mye bedre enn tidligere.
Sande var god når han kom inn og veldig god i forkant av 2-0, men så skrøt eg av han og han og forsvant litt ut av kampen
Sande tar og steg her og virker som en potensielt veldig god signering om han fortsetter utvikingen

ostraume

Kan være kampbildet, men synes Sande spiller mer trygt og pasninger til siden og bak. Kartum er mer vågal/offensiv i valgene.

Lasaron

Laget fungerer såpass bra at det er innenfor at Kartum starter. Men hvordan Sande har kommet tilbake etter den skaden lar man seg imponere av. At han forsvant litt etter 2-0 er vanskelig å bruke mot ham, siden det gjelder omtrent hele laget.

Sande virker løpssterk, god på kombinasjoner, og Helstad-aktig trygg alene med keeper.

Kagain

Quote from: Corran on August 23, 2024, 15:18:49 PMJeg synes Kartum var god i første omgang men var ikke så skarp i andre etter at jeg hadde skrytt av ham. Synes han er mye bedre enn tidligere.
Sande var god når han kom inn og veldig god i forkant av 2-0, men så skrøt eg av han og han og forsvant litt ut av kampen

Jeg tror moralen i historien er at Corran aldri må skryte av spillere :)

Heispassasjer

Virker som de har lagt opp en bra plan på bortekampen og skal være temmelig lik hvordan landslaget skal reise en uke seinere.

https://www.ba.no/brann-ledelsen-lar-ingenting-vare-opp-til-tilfeldighetene-for-bortekampen/s/5-8-2718904

Flyet Brann har chartret til og fra Almaty(LY-KDT) står virkelig i stil med klubben. Her skal være mulig å ha det komfortabelt på reisen.

https://www.youtube.com/watch?v=3FNVp89P--c

Corran

Quote from: Kagain on August 23, 2024, 16:00:44 PM
Quote from: Corran on August 23, 2024, 15:18:49 PMJeg synes Kartum var god i første omgang men var ikke så skarp i andre etter at jeg hadde skrytt av ham. Synes han er mye bedre enn tidligere.

Jeg tror moralen i historien er at Corran aldri må skryte av spillere :)
Helt riktig
Og sleng gjerne drit om noen og klag på at de ikke blir byttet ut. Da kommer det et mål eller en assist.

Corran

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 17:40:47 PMVirker som de har lagt opp en bra plan på bortekampen og skal være temmelig lik hvordan landslaget skal reise en uke seinere.

https://www.ba.no/brann-ledelsen-lar-ingenting-vare-opp-til-tilfeldighetene-for-bortekampen/s/5-8-2718904

Flyet Brann har chartret til og fra Almaty(LY-KDT) står virkelig i stil med klubben. Her skal være mulig å ha det komfortabelt på reisen.

Det flyet kunne nok selv Warming slappet av

Gulløl

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 17:40:47 PMFlyet Brann har chartret til og fra Almaty(LY-KDT) står virkelig i stil med klubben. Her skal være mulig å ha det komfortabelt på reisen.

Oh, yeah, that`s the stuff.
https://www.youtube.com/watch?v=1ElQu1YCuZQ

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Corran on August 23, 2024, 14:39:39 PMKan manu vinne der kan vi vinne der

EDIT: Ohhh så nå at manu tapte der Men men vi kan fremdeles vinne der

BT har vel gjentatt i det uendelige at dette laget klarte å slå United i 2019. Men det er viktig å påpeke at de ikke slo førstelaget til United. Av United-spillere som var 20 år og eldre var det tredjekeeper Grant, Tuanzebe, Shaw og Lingard som ble med til Astana. Resten var 19 år eller yngre. De hadde også med Greenwood som på det tidspunktet var fast innbytter.

Astana tapte alle andre kamper i Europa League-gruppespillet dette året. Blant annet så tapte de 0-4 og 5-0 mot AZ. Dette er ingen grunn til å undervurdere Astana, de har hatt og har spillere med gode egenskaper. Spesielt individuelt. Men det er ingen grunn til å overvurdere dem heller.

Morkel

Hvis man skal ha noen bekymringer inn mot denne kampen så er det farten og kontringsegenskapene til Astana. Horneland og Brann kommer jo ikke til å legge seg bakpå. Som Horneland selv har sagt: Det er ikke Branns styrke og de kommer ikke til å angripe denne kampen på den måten.

Det kan gjøre oss sårbare. For hvis det er en styrke de har, så er det jo indviduelle egenskaper offensivt. De er ikke på et topp internasjonalt nivå, men de er driblesterke og raske. Her må vi passe på å unngå å slippe inn et tidlig mål, da vil det åpne seg rom andre veien etter hvert og vi kan forhåpentligvis drepe kampen.

Corran

En så også at de hadde sett litt på og analysert Brann for de presset litt halvhjertet og når ballen gikk tilbake til Dyngeland så hogget de til. Men dette klarte de bare delvis noen ganger pga at for mange ikke gikk i samlet press slik at det ble mye en og en.
Så han mørke spissen var meget irritert over at han presset alene noen ganger og i andre omgang begynte han å spasere sakte ut igjen etter press og lå ca 20 meter i offside.

Får treneren dem til å jobbe mer sammen kan det bli noen farligheter. De har også individuelle ferdigheter som kan skape problemer i han driblevingen og et par som så ut som de hadde skuddfot. Litt tempo hadde de og for selv Ruben fikk litt problemer og Soltvedt så ut som om han sto i ro i den ene løpsduellen.

Men ja vi bør klare minst uavgjort borte

ostraume

Alle de tre offensive spillerne så farlige ut. Hadde jo vært veldig greit om høyrekanten (Tomasov) med 200 målpoeng må stå over med skade neste uke. Er vel hjernen i det offensive der og blir fort farlig om de får litt ball og trykk på oss.

Kagain

Quote from: Corran on August 23, 2024, 22:17:00 PM
Quote from: Kagain on August 23, 2024, 16:00:44 PMJeg tror moralen i historien er at Corran aldri må skryte av spillere :)
Helt riktig
Og sleng gjerne drit om noen og klag på at de ikke blir byttet ut. Da kommer det et mål eller en assist.

Nice. Jeg tror vi har ramlet over oppskriften på hvordan vinne kamper, ligaen og etterhvert Europa. Alt henger sammen med Corran sin timing. Jeg foreslår at i denne kampen så kan du la det gå rundt 40 minutter, og så kan du klage over at Euro-Palle er oppskrytt og virker helt ute, slik at Holten burde komme inn etter pause. Da konker han sikkert inn et nødvendig dødballsmål før pausen.

Kan hende du kan skryte litt av keeperen til Astana generelt sett.

Lasaron

Med Japhet inn for Palle (utenkelig) hadde vi hatt et lag som kunne vekslet mellom überpress og å trille ball i kjapt tempo lenger bak i banen. Lokke dem frem, spille gjennom ledd og ta dem i ubalanse. Vi vil også være mindre sårbare for kontringer, fordi Japhet er mye raskere enn Palle.

andreas1989

VG kan melde at Huseklepp ikke blir med østover.

Quote from: VGEirik Hornelands assistenttrener og hans kone Emilie venter sitt tredje barn i disse dager.

Hørte akkurat siste episode av fotballpreik fra BA. Der konkluderes det med at dersom Brann skulle ryke for Astana så er det en like stor skandale som å ryke for Førde i cupen.

Lasaron

VG bygger tillit. De illustrerer saken med et bilde av Horneland, samt armen og hoften til en person som står ved siden av. Overskriften er: Blir hjemme

Da skal vi tenke: Wtf? Hva er det nå? Hvorfor blir ikke Horneland med til Almaty? Og så klikker vi oss inn på saken for å lese, VG tjener penger, og så ser vi hele bildet. Det viser seg at personen vi så armen og hoften til er Erik Huseklepp, og at det er HAN som skal være hjemme.

Og så venter vi på at de store mediene kommer med neste utspill om at de er avhengige av tillit, redaktørstyrte medier, blabla, etc.

For sånn som dette holder de på hele tiden.

Corran

Quote from: Lasaron on August 25, 2024, 07:58:38 AMVG bygger tillit. De illustrerer saken med et bilde av Horneland, samt armen og hoften til en person som står ved siden av. Overskriften er: Blir hjemme

Da skal vi tenke: Wtf? Hva er det nå? Hvorfor blir ikke Horneland med til Almaty? Og så klikker vi oss inn på saken for å lese, VG tjener penger, og så ser vi hele bildet. Det viser seg at personen vi så armen og hoften til er Erik Huseklepp, og at det er HAN som skal være hjemme.

Og så venter vi på at de store mediene kommer med neste utspill om at de er avhengige av tillit, redaktørstyrte medier, blabla, etc.

Var bilde av Huseklepp nå
Bruker et bilde av begge så var kanskje en feil i utklippet av bilde fra sak til forside?

Morkel

Quote from: Corran on August 25, 2024, 11:35:24 AM
Quote from: Lasaron on August 25, 2024, 07:58:38 AMVG bygger tillit. De illustrerer saken med et bilde av Horneland, samt armen og hoften til en person som står ved siden av. Overskriften er: Blir hjemme

Var bilde av Huseklepp nå
Bruker et bilde av begge så var kanskje en feil i utklippet av bilde fra sak til forside?

Nei, det er nok en A/B-testing hvor bilde og overskrift byttes ut fortløpende for å se hva folk klikker på. Så benyttes det som oppnår flest klikk etter en gitt tid. Å skape misforståelser gjør de hele tiden. De skjønner ikke at det undergraver deres eget produkt. Eneste måten å bli kvitt det er å ikke klikke på clickbait.

Dickens

Quote from: andreas1989 on August 25, 2024, 07:50:33 AMVG kan melde at Huseklepp ikke blir med østover.

Quote from: VGEirik Hornelands assistenttrener og hans kone Emilie venter sitt tredje barn i disse dager.

Hørte akkurat siste episode av fotballpreik fra BA. Der konkluderes det med at dersom Brann skulle ryke for Astana så er det en like stor skandale som å ryke for Førde i cupen.

Helt latterlig å useriøst å komme med en sånn slutning. Førde vs Astana liksom. Var det Grønner sitt verk?

BlobbyWin77

Førde i cupen ! Hva?

Mot slutten av kampen på Stadion så ikke Astana så misfornøyd ut med 2-0.

Ja, de satset litt mer mot slutten av kampen for å få en redusering, men med relativt lav risiko og ingen tegn på desperasjon eller panikk.

Corran

Quote from: BlobbyWin77 on August 25, 2024, 18:56:54 PMFørde i cupen ! Hva?

Mot slutten av kampen på Stadion så ikke Astana så misfornøyd ut med 2-0.

Ja, de satset litt mer mot slutten av kampen for å få en redusering, men med relativt lav risiko og ingen tegn på desperasjon eller panikk.

Nei men de hadde noen spillere som gikk veldig sure og det er vel et tegn på at de møtte et bedre lag enn de trodde

Dickens

Quote from: RepublikkenBergen on August 25, 2024, 21:09:09 PMhttps://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/daglig-tabell/2-1526384/Kasakhstan/Almaty%20Qalasy/Almaty

Været som er meldt på torsdag..

Helt perfekt. Kan aldri tenke meg at varmen kommer til å spille negativt inn. Snarere tvert imot.  De kommer til å få seg en boost etter 3 mnd med drittvær i Bergen.

osoerli

August 26, 2024, 08:12:36 AM #74 Last Edit: August 26, 2024, 08:20:58 AM by osoerli
Sidan Brann gir gratis kampbillett til alle som reiser til Almaty er det sikkert ikkje mange.  Nokon som har høyrt tal frå Brann?
https://www.brann.no/nyheter/informasjon-til-de-som-skal-reise-til-kasakhstan
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

andreas1989

BA kjører den sak der de skriver at det 23 Brann supportere som har meldt sin interesse, om det reele tallet blir så høyt er vel usikkert, men uansett et imponerende antall.

Corran

Det er vel minst 2 bekreftet og så regner jeg med vår gamle venn Krøvel skal avgårde så da er det 3
Beste var han på østlandet som hadde bestilt tur i mai/april for å reise med sin Kasakhstanske kone
Snakk om god timing

Hickok

Quote from: Heispassasjer on August 23, 2024, 17:40:47 PMVirker som de har lagt opp en bra plan på bortekampen og skal være temmelig lik hvordan landslaget skal reise en uke seinere.

Jeg ser flyet er på vei til Bergen allerede, så da burde de i hvert fall ikke bli forsinket i morgen tidlig. De mellomlander i Trabzon ser jeg (avreise kl. 9). https://www.flightradar24.com/KLJ2221/36d0894b

Heispassasjer

Jeg ser flyet er på vei til Bergen allerede, så da burde de i hvert fall ikke bli forsinket i morgen tidlig. De mellomlander i Trabzon ser jeg (avreise kl. 9). https://www.flightradar24.com/KLJ2221/36d0894b
[/quote]

Ja, mannskapet har sikkert vært på fylla i Zagreb i helgen, så nå skal de opp til Bergen og gjøre seg klar for å fly gutta til Almaty.

andreas1989

Lurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?

mobli

August 26, 2024, 12:47:29 PM #80 Last Edit: August 26, 2024, 12:50:02 PM by mobli
Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:35:54 PMLurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?

Ikke helt sikkert. Det er kanskje billigere for flyselskapet å la flyet bli i Almaty i to døgn, enn det er å fly det tilbake til Litauen, for så å fly det fra Litauen til Kasakhstan igjen dagen etter.

Edit:
Flyet Astana tok fra Istanbul til Bergen var et chartret tyrkisk fly (fra Freebird Airlines). Det flydde fra Bergen igjen samme dag som Astana landet her, så de hadde kanskje noen oppdrag i mellomtiden. Det er ofte hva som er mest lønnsomt for flyselskapet.

Hickok

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:35:54 PMLurer fælt på hva dette koster, må vel betale for 4 døgn eller mer?
3 døgn, vel? Avreise tirsdag 27.08 kl. 09 og tilbake fredag 30.08 litt før kl. 09.

Hickok

Quote from: mobli on August 26, 2024, 12:47:29 PM

Ikke helt sikkert. Det er kanskje billigere for flyselskapet å la flyet bli i Almaty i to døgn, enn det er å fly det tilbake til Litauen, for så å fly det fra Litauen til Kasakhstan igjen dagen etter.

Edit:
Flyet Astana tok fra Istanbul til Bergen var et chartret tyrkisk fly (fra Freebird Airlines). Det flydde fra Bergen igjen samme dag som Astana landet her, så de hadde kanskje noen oppdrag i mellomtiden. Det er ofte hva som er mest lønnsomt for flyselskapet.
I dette tilfellet står nok garantert flyet i Almaty til returen, da poenget med det var interiøret.

andreas1989

Jeg vet ikke hvordan det fugerer i denne bransjen, men jeg tenker vel at takstameteret begynner å gå mye tidligere enn avgangstid fra Flesland, derav skrev jeg 4 døgn ettersom flyet allerede er på vei til Bergen. Så er jo det store spørsmålet om fly + besetning skal stå i ro i 48+ timer i Almaty.

56 passasjerer; Da er det vel en 15-20 plasser utover de Brann selv trenger.

Hickok

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 12:55:35 PMJeg vet ikke hvordan det fugerer i denne bransjen, men jeg tenker vel at takstameteret begynner å gå mye tidligere enn avgangstid fra Flesland, derav skrev jeg 4 døgn ettersom flyet allerede er på vei til Bergen. Så er jo det store spørsmålet om fly + besetning skal stå i ro i 48+ timer i Almaty.

56 passasjerer; Da er det vel en 15-20 plasser utover de Brann selv trenger.

begynner nok å gå i morgen, men de må garantert betale for en mobilisering og en demobilisering i tillegg til leien. Den summen er nok fast, slik at det blir opp til flyselskapet å planlegge.

Restplassene tar sikkert media og evt sponsorer. Brann trenger sikkert 35-40 plasser selv.

Heispassasjer

Hvor stor blir kamptroppen egentlig? Skal Haaland bli med? Med trenere, fysio, lege og alt, blir de over 30 da?

andreas1989

23 spillere er vel det man ha med seg, regner med de fyller opp. Så er det trenere, fysio, lege og annen stab + eventuelt styre og stell. Det er vel 3 mann som ble sendt i forveien også som sikkert skal sitte på hjem igjen.

Nixon

Har blitt fortalt at dersom Brann skulle dele prisen på antall seter så hadde det blitt rundt 75.000 kroner per person.
Rød makt på Hansa

andreas1989

4.2 mill ish altså. Det kunne vel vært verre. Prisene på ordinære flybilletter lå vel på 10-15k avhengig av reiserute.

krakra

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 13:33:53 PM4.2 mill ish altså. Det kunne vel vært verre. Prisene på ordinære flybilletter lå vel på 10-15k avhengig av reiserute.
Halvparten vel?

andreas1989

Tok utgangspunkt i at flyet har 56 seter, 75000 x 56 = 4 200 000.

Men det er jo ikke gitt at flyet blir fullt.

krakra

Basert på dagens Ballspark virket det som de skulle være med på Branns fly, så mulig Brann får dekket ut noen av kostnadene med å selge plasser til lokalpressen.

Regner med at BT ikke lar seg smøre med gratis flytur.

Churchill

Jeg er litt småurolig for torsdagens kamp. Særlig for Marin Tomasov. Det er en kvalitetsspiller og playmaker som jeg helst skulle sett at vi slapp å møte. Nå gikk jo han skadet av banen i hjemmekampen. Noen som vet om han fremdeles er ute.
...we shall never surrender.

andreas1989

Det ville vært veldig feil når det er snakk om 23 dedikerte supportere som må ut med dyre flybilletter. Men det er klart at mediene betaler vel neppe så mye mer enn det de ordinære flybilettene ville kostet.

Hickok

Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 13:49:56 PMDet ville vært veldig feil når det er snakk om 23 dedikerte supportere som må ut med dyre flybilletter. Men det er klart at mediene betaler vel neppe så mye mer enn det de ordinære flybilettene ville kostet.
De betaler nok en normal pris med en premium for direkte fly, så sikkert noe sånt som 15-20.000 pr. sete.

Superjack

Quote from: Lasaron on August 24, 2024, 09:01:53 AMMed Japhet inn for Palle (utenkelig) hadde vi hatt et lag som kunne vekslet mellom überpress og å trille ball i kjapt tempo lenger bak i banen. Lokke dem frem, spille gjennom ledd og ta dem i ubalanse. Vi vil også være mindre sårbare for kontringer, fordi Japhet er mye raskere enn Palle.

Min påstand: Japhet - Kristiansen er det beste stopperparet for Brannfotballen.

Og har lite med Astana kampen å gjøre men mer for Brann på lang sikt tror jeg er at Palle blir solgt, Japhet signerer en sesong ekstra og de to utgjør stopperpar resten av 24 og inn i 25 sesongen.
Så blir Holten og Helland 3. / 4. valg.

Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on August 26, 2024, 13:31:47 PM

Har blitt fortalt at dersom Brann skulle dele prisen på antall seter så hadde det blitt rundt 75.000 kroner per person.

Kan vel neppe stemme at vi betaler 4,2 millioner for fly? Det høres jo helt hinsides ut.

andreas1989

Hinsides dyrt ut? Det er vel ikke det? En billett i business class tur/retur med mellomlanding koster nok fort det samme. Så det høres jo ut som en bra deal mtp komforten de får ombord kombinert med at det er et eget fly som kommer til Bergen.

Nixon

Quote from: Hickok on August 26, 2024, 14:10:29 PM
Quote from: andreas1989 on August 26, 2024, 13:49:56 PMDet ville vært veldig feil når det er snakk om 23 dedikerte supportere som må ut med dyre flybilletter. Men det er klart at mediene betaler vel neppe så mye mer enn det de ordinære flybilettene ville kostet.
etaler nok en normal pris med en premium for direkte fly, så sikkert noe sånt som 15-20.000 pr. sete.

Godt tippet. Er snakk om 20.000 kroner for å fly med Brann for media. BT reiser med seks personer så det blir litt penger brukt der. BA nøyer seg visstnok med to.
Rød makt på Hansa

andreas1989

BT svir altså av 120k bare i fly for å lage fjase TV i Kasakhstan, men BA er stort sett alltid først ute med siste nytt om Brann.

krakra

Syns det er flott med sending før og etter kamp, lunsj-TV dagen før og livepodcast under kampen. BA har noen intervjuer etter kamp som er umulig å finne opptak av etter direktesendingen. Det er rimelig stor kvalitetsforskjell.

andreas1989

Joda, men det hadde vel strengt tatt hold med Bøyum, Parmer og en fotograf? Men BT er utvilsomt fortsatt sterke rundt kamp og særlig etter kampslutt.

Superjack

Når BT kjører live før og etter sending med Renate eller en annen ekspert ( Hvor ble Fredrik Haugen av?) så er de bra.

Dagens Ballespark var muligens noe av det mest bortinatten jeg har hørt på lenge. Så ille at jeg lurer på om det finnes en redaktør i BT.

Ellers så forstår jeg ikke denne panikken for 3 timer tidsforskjell.
Når det betyr at kampen går 16:00 norsk tid så kan den bare holde norsk klokke på turen.
Legg seg til norsk tid, stå opp til norsk tid.
Ta treningen de skulle hatt kl 12 eller noe kl 9 i stedet.

Brannsupporter.

gladiporno

Apropos Blindheim, hun bør kanskje konsentrere seg mer på hennes primære jobb. Sotra har ikke vunnet på sju kamper (tapte 0-3 for Viking 2 i dag) og flørter vilt med nedrykk akkurat nå.

Hickok

Quote from: gladiporno on August 26, 2024, 18:33:45 PMApropos Blindheim, hun bør kanskje konsentrere seg mer på hennes primære jobb. Sotra har ikke vunnet på sju kamper (tapte 0-3 for Viking 2 i dag) og flørter vilt med nedrykk akkurat nå.
Nå skal det sies at Sotra var litt uheldig her, siden Viking stilte med ikke mindre enn 5 førstelagsspillere!

Lasaron

Men de er i elendig form, Sotra.

Det der med 3 timers forskjell er vel et forsøk på å skape dramatikk. Noe menigheten sikkert sluker.

Corran

Det var jo enkelte her inne og som var veldig bekymret for tidsforskjellen i starten.

Eivind

Quote from: krakra on August 26, 2024, 17:43:49 PMSyns det er flott med sending før og etter kamp, lunsj-TV dagen før og livepodcast under kampen. BA har noen intervjuer etter kamp som er umulig å finne opptak av etter direktesendingen. Det er rimelig stor kvalitetsforskjell.

Dette. Fatter ikke hvorfor BA gidder å bruke ressurser på opptak av intervjuer etter kamp, når de gjemmer dem som påskeegg på nettsiden sin.

Corran

De intervjuene i BA ligger jo omtrent alltid på forsiden?????

krakra

Ikke hele sendingen. Kanskje et og annet klipp i en relevant artikkel, men hele sendingen er vekke dagen etterpå.

Corran

August 26, 2024, 20:51:23 PM #110 Last Edit: August 26, 2024, 20:53:51 PM by Corran
Pussig Jeg pleier no å snuble over de
Vet det for eg begynner på de og så blir eg utålmodig og spoler gjennom

Edit
Fredrikstad tok meg ca 30 sekunder å finne
https://www.ba.no/egenskapen-hans-fascinerer-horneland/s/5-8-2715368
Ligger nede i artikkel

andreas1989

Quote from: Superjack on August 26, 2024, 18:14:25 PMDagens Ballespark var muligens noe av det mest bortinatten jeg har hørt på lenge. Så ille at jeg lurer på om det finnes en redaktør i BT.

For et evindelig rør.

Hickok

Troppen som reiser:

Troppen som reiser (keepere først, deretter etter draktnummer):

1 Mathias Lønne Dyngeland
24 Mathias Klausen
36 Eirik Holmen Johansen
3 Fredrik Pallesen Knudsen
5 Sakarias Opsahl
6 Japhet Sery Larsen
8 Felix Horn Myhre
9 Niklas Castro
10 Emil Kornvig
11 Bård Finne
14 Ulrik Mathisen
16 Ole Didrik Blomberg
17 Joachim Soltvedt
18 Sander Kartum
20 Aune Heggebø
21 Ruben Kristiansen
23 Thore Pedersen
26 Eivind Helland
27 Mads Sande
32 Markus Haaland
43 Rasmus Holten

Spelaren

Det er komisk at Brann skal spele tellende kamp lengre øst enn Iran, Afghanistan og Pakistan.
Gå av.

Lasaron

Hvis Russland blir noenlunde greie igjen, og det beste laget fra Vladivostok kjører seg opp, og vi møter de i e-cup? Da snakker vi øst, da.

Churchill

Rossi

Hva er greien med at Haaland og Holten har så høye/uvanlige nummer, henholdsvis 32 og 43?

Fusentast

Quote from: Superjack on August 26, 2024, 18:14:25 PMNår BT kjører live før og etter sending med Renate eller en annen ekspert ( Hvor ble Fredrik Haugen av?) så er de bra.

Dagens Ballespark var muligens noe av det mest bortinatten jeg har hørt på lenge. Så ille at jeg lurer på om det finnes en redaktør i BT.

Ellers så forstår jeg ikke denne panikken for 3 timer tidsforskjell.
Når det betyr at kampen går 16:00 norsk tid så kan den bare holde norsk klokke på turen.
Legg seg til norsk tid, stå opp til norsk tid.
Ta treningen de skulle hatt kl 12 eller noe kl 9 i stedet.

Det blir dessverre sånn med Knut Høibråten, han er 100 % klovn med svært begrenset fotballkompetanse.
I don't think you can the rules!

Nixon

Quote from: Churchill on August 27, 2024, 09:13:55 AMForviss deg om at gutta kommer trygt fre,. Følg dem på reisen

https://www.flightradar24.com/KLJ2222/36d41e02

Puhh, de snisset Ukrainia, men klarte å holde seg over Ungarn!
Rød makt på Hansa

Leffen

Link til neste fly? Ble merkelig zen av å følge reisen

Hickok

Er nok samme flightnummer. Vent 20-30 minutter, så er de nok i luften igjen. Hvis annet nummer, så søk etter LY-KDT, som er flyet.

Nixon

Quote from: Leffen on August 27, 2024, 12:44:44 PMLink til neste fly? Ble merkelig zen av å følge reisen

Jeg fikk fullt utbytte av mine tre skjermer her på jobben!:)
Rød makt på Hansa

Leffen

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 12:52:13 PMEr nok samme flightnummer. Vent 20-30 minutter, så er de nok i luften igjen. Hvis annet nummer, så søk etter LY-KDT, som er flyet.

Ser ikke sånn ut

Heispassasjer

Quote from: Leffen on August 27, 2024, 13:30:15 PM
Quote from: Hickok on August 27, 2024, 12:52:13 PMEr nok samme flightnummer. Vent 20-30 minutter, så er de nok i luften igjen. Hvis annet nummer, så søk etter LY-KDT, som er flyet.

Ser ikke sånn ut

KLJ2223. Kom nettopp!

Erlend

Jeg hater hvor mye flightradar endte opp med å engasjere meg i dag.  Men flott å se at gutta er i luften igjen!

Fusentast

Quote from: Erlend on August 27, 2024, 13:34:29 PMJeg hater hvor mye flightradar endte opp med å engasjere meg i dag.  Men flott å se at gutta er i luften igjen!

Ja, dette var urovekkende gøy og engasjerende... Greit med mange skjermer :)

Lasaron

Christian

Det jobbes godt her nå. Forumet på sitt beste. Elsker det!

huleste

Veldig glad for to skjermer på jobb. Går glipp av mails nå for å ha FlightRadar på den ene.

Corran

Helvete ta dere no fikk dere meg og til å gå inn.
Var litt lunken men så zoomet eg litt mer inn og så flyet bevege seg og hva byene/stedene som passeres heter
Kan fort bli overtid dette

Hickok

Quote from: Corran on August 27, 2024, 13:56:03 PMHelvete ta dere no fikk dere meg og til å gå inn.
Var litt lunken men så zoomet eg litt mer inn og så flyet bevege seg og hva byene/stedene som passeres heter
Kan fort bli overtid dette

Det blir ikke så verst. De lander ca kl. 19 norsk tid..... :)

Lasaron

Hickok

Quote from: Lasaron on August 27, 2024, 14:00:44 PM
Quote from: Hickok on August 27, 2024, 13:42:39 PM
Quote from: Lasaron on August 27, 2024, 13:39:28 PMNerder!
Du får det til å høres negativt ut!

Det var skrevet med glimt i øget ;)
Jeg skjønte det. Var et forsøk på å være morsom, men bør kanskje fortsatt holde fast på min gamle jobb? :)

Erifos

Quote from: Norlings Hund 2 on August 26, 2024, 15:04:14 PM

Kan vel neppe stemme at vi betaler 4,2 millioner for fly? Det høres jo helt hinsides ut.
Hørt rykter om at prisen faktisk ligger enda høyere...

Churchill

Over det kaspiske hav nå. Skal bli godt å se dem vel over land på den andre siden. Nervepirrende reise dette.

pælida

Kan da melde at de er over det kaspiske hav. Og i god Drillo ånd, melde at dette er den største innsjøen på planeten. og pussig nok så regnes den for å være grensen mellom europa og asia....

Corran

Quote from: Erifos on August 27, 2024, 14:25:45 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on August 26, 2024, 15:04:14 PM

t rykter om at prisen faktisk ligger enda høyere...
Tviler litt på at det skal være så mye.
https://luksusferie.no/dette-koster-det-a-leie-et-privatfly-i-norge/
Mye billigere enn jeg trodde

kabelmann

Skummelt med dette irakiske flyet som har lagt seg på halen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Churchill

Virkelig. Blir dessuten spennende å se om vi unngår kollisjon med Cathay Pacific 253 som skal til London.

Churchill

Sneiet høyre vinge, men vi er forbi...

kabelmann

Erlend

Da var gjengen over kasakhstansk fastland, og fortsatt er det rundt 2000 km, lengre enn fra lindesnes til Nordkapp, igjen

Corran

Det er jo verden største land uten kystlinje

mobli

Quote from: Corran on August 27, 2024, 14:43:56 PMTviler litt på at det skal være så mye.

Vanligvis er det en timepris på selve flyreisen avhengig av flystørrelse, og så kommer det an på fasiliteter ombord. Tipper flyet til Brann er dyrere enn å chartre et vanlig fly av samme størrelse.

Sjekket et amerikansk selskap, og de beregnet $136400 til $166700 på Bergen-Almaty t/r, men det er godt mulig at de flyene de har ikke er like godt utstyrt.

Utmedsnolken

August 27, 2024, 15:20:43 PM #146 Last Edit: August 27, 2024, 15:22:45 PM by Utmedsnolken
Quote from: mobli on August 27, 2024, 15:18:15 PM
Quote from: Corran on August 27, 2024, 14:43:56 PMTviler litt på at det skal være så mye.

Vanligvis er det en timepris på selve flyreisen avhengig av flystørrelse, og så kommer det an på fasiliteter ombord. Tipper flyet til Brann er dyrere enn å chartre et vanlig fly av samme størrelse.

Sjekket et amerikansk selskap, og de beregnet $136400 til $166700 på Bergen-Almaty t/r, men det er godt mulig at de flyene de har ikke er like godt utstyrt.

Blir mye dyrere når flyet skal stå på flyplassen helt til fredag i tillegg til at det ble bestilt helt i siste liten
"og der snubler Sæternes igjen"

andreas1989

August 27, 2024, 16:14:41 PM #147 Last Edit: August 27, 2024, 16:26:44 PM by andreas1989
Kalvenes sier jo selv at flyet "koster noen millioner".

Snaue 4 mill er ikke så veldig dyrt, prisen pr sete er nok rundt det en business billett hadde kostet tur/retur, men da måtte man mellomlandet osv, osv.

Nixon

Dårlig avgjørelse å ikke gå rett hjem fra jobb. Har gått glipp av mye god flytid!

Men er det ingen som er bekymret over N/A? At de ikke vet hvor de skal?;)
Rød makt på Hansa

Heispassasjer

Quote from: Nixon on August 27, 2024, 16:19:25 PMDårlig avgjørelse å ikke gå rett hjem fra jobb. Har gått glipp av mye god flytid!

Men er det ingen som er bekymret over N/A? At de ikke vet hvor de skal?;)
Det er taktikk, sånn at Astana ikke skjønner at vi kommer.

Erlend

Quote from: andreas1989 on August 27, 2024, 16:14:41 PMKalenes sier jo selv at flyet "koster noen millioner".

Snaue 4 mill er ikke så veldig dyrt, prisen pr sete er nok rundt det en business billett hadde kostet tur/retur, men da måtte man mellomlandet osv, osv.

Skrev inn en reise fra Bergen til Almaty på business class om en uke fra nå i jobben sin flyportal og fikk ca 50 000 hver vei, Bergen-Køben-Istanbul-Almaty, 13 timer ned og 15 timer hjem.  Så man får mye igjen for de ekstra kronene man bruker på chartringen her tenker jeg

Hickok

Nå er det bare en times tid igjen til landing. De har tydeligvis hatt en bra vind i halen på veien.

Hickok

Quote from: Erlend on August 27, 2024, 16:26:16 PM
Quote from: andreas1989 on August 27, 2024, 16:14:41 PMKalenes sier jo selv at flyet "koster noen millioner".

Skrev inn en reise fra Bergen til Almaty på business class om en uke fra nå i jobben sin flyportal og fikk ca 50 000 hver vei, Bergen-Køben-Istanbul-Almaty, 13 timer ned og 15 timer hjem.  Så man får mye igjen for de ekstra kronene man bruker på chartringen her tenker jeg
I tillegg kommer de seg hjem kort tid etter kamp, slik at de får 2 1/2 dag i Bergen før kampen på søndag. Er viktig det også om de skal kunne prestere maks der.

Nixon

Et tegn på hvor mye fokus Bataljonen har på dette forumet er at de har startet en Vipps-aksjon til et veldedig formål i Almaty. Etter modell fra skottene da de var her. Men ikke en sjel fra styre og stell der har tenkt på å reklamere for tiltaket her. Det skal ha kommet inn over 80.000 kroner.

Nu vel. Her er info i alle fall for de som ikke har fått det med seg andre steder:

Bataljonen har startet en innsamling til et veldedig formål i Almaty.
Help Newborn NICU in Rural Areas of Kazakhstan.
For å gjøre noe positivt for lokalsamfunnet i Almaty.

Donasjon skjer via Bataljonen sin vipps 39836.
Bruk kategori Almaty.
Rød makt på Hansa

Hickok

Da var nedstigningen godt i gang, så da er de nok rundt 20-25 minutter unna landing.

Dickens

Uten tvil en klasseinvestering med det flyet og hotellet. De går uansett i pluss med premiepengene de har fått underveis.

Churchill

Blir stusselig å ta SAS til Bodø heretter...

Hickok

Quote from: Churchill on August 27, 2024, 17:07:14 PMBlir stusselig å ta SAS til Bodø heretter...
Nå undervurderer du 29B noe voldsomt! :)

Churchill

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 17:09:42 PM
Quote from: Churchill on August 27, 2024, 17:07:14 PMBlir stusselig å ta SAS til Bodø heretter...
undervurderer du 29B noe voldsomt! :)

29B, intet mindre. Absolutt ingen plasser å gjøre av bena.

Churchill

får ikke med meg landingen, siden guttungen ber om bli hentet. Gleder meg til å lese om den her....

mobli

Yr melder om regn og 18-21 grader under kampen. Ser ut til at Brann har tatt med seg regnet over.

Nixon

Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

Ser nesten for meg en stemme bak i flyet.. Glede Glede Glede :p

Hickok

Jeg så ellers at det var det 5. mest fulgte flyet i verden rett før landing med over 500 følgere, så det var tydeligvis populert å følge Brann på tur.

RepublikkenBergen

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 17:28:31 PMJeg så ellers at det var det 5. mest fulgte flyet i verden rett før landing med over 500 følgere, så det var tydeligvis populert å følge Brann på tur.

Var faktisk det 4 mest fulgte en periode =)

Utmedsnolken

Churchill

Gikk glipp av touchdown... Kommer aldri til å tilgi meg selv.

Dickens

Quote from: Utmedsnolken on August 27, 2024, 17:51:57 PMTuren til Tyrkia var på topp 3

Hvilke fly er de andre da? Taylor Swift? Trump Airlines?

Respons

Arg. Finnes det reprisesending på flightradar?
Respons, kanskje?

Hickok

Quote from: Finfin respons on August 27, 2024, 20:26:14 PMArg. Finnes det reprisesending på flightradar?
Jepp, du kan se turen på nytt.

Utmedsnolken

Quote from: Dickens on August 27, 2024, 18:18:07 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 27, 2024, 17:51:57 PMTuren til Tyrkia var på topp 3

Hvilke fly er de andre da? Taylor Swift? Trump Airlines?

Airforce one og ett jagerfly i england toppet da jeg var inne

Respons

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 20:32:01 PM
Quote from: Finfin respons on August 27, 2024, 20:26:14 PMArg. Finnes det reprisesending på flightradar?
du kan se turen på nytt.

Tipp topp! Vet ikke hva jeg gjorde rett eller feil men fikk høydepunktene fra turen i form av sakte fart i avspillingen av alle kursendringene men ellers gikk de rette strekkene radig unna unna. Fikk sett reprisen på omlag fem minutt, men dessverre uten spenningen med øvrig trafikk (med min zooming?)

Forøvrig må jeg si at jeg gjør meg noen tanker om både meg selv og resten av forumet etter denne festdagen. Jeg gjør jo det.
Respons, kanskje?

Lasaron

Jeg tenker som så at Brann allerede har gjort det bra i Europa, jeg. Vi har slått ut middels lag fra Nederland og Skottland, noe som absolutt lar seg høre. Gøy var det og. Astana er på en dupp, men er jo et "storlag," og vi slo dem 2-0. Så om vi går på en smell i morgen? Jaja. Det skal jeg leve fint med. Og grådig gøy om vi avanserer.

opplett

Blir forferdelig nervepirrende. Men gøy at jeg i det hele tatt har muligheten til å kjenne på den følelsen i forbindelse med Europa.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Churchill

Vi har i Europa tatt oss av lag som Arouca, GAE, St. Mirren og så vidt blitt slått ut av storlaget AZ Alkmaar. Vi har slått og rundspilt Astana hjemme. Klart vi har grunn til å bli skuffet dersom Astana virkelig finner frem til god gammel klasse og slår oss ut. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Ikke de som regner på sannsynligheter for bettingselskapene heller.

Men for all del, vi spiller i ALMATY!

Heispassasjer

Norsk tipping har dette på Oddsen.

HUB 
FC Astana 3.65 - Uavgjort 3.55 - Brann 1.77

Vanskelig å si, men hvis Brann klarer å holde fokus og spille lignende kamp som bort mot AZ, skal de klare å dra dette i land.
Kanskje til og med seier. Jeg tar en jinx og tipper 2-1 til Brann. 4-1 sammenlagt.

Fusentast

Quote from: Heispassasjer on August 28, 2024, 09:31:49 AMNorsk tipping har dette på Oddsen.

HUB 

Vanskelig å si, men hvis Brann klarer å holde fokus og spille lignende kamp som bort mot AZ, skal de klare å dra dette i land.
Kanskje til og med seier. Jeg tar en jinx og tipper 2-1 til Brann. 4-1 sammenlagt.

Har tro på at Brann går videre, men ikke nødvendigvis at de vinner denne enkeltkampen. Husk at Brann klarer seg med ettmålstap eller uavgjort. Uaktuelt å spille på Brann til en så lav odds...

andreas1989

Værmedlingen nå tilsier regn og en nesten litt lav tempratur.

Lasaron

Det har jammen vært skapt mye dramatikk rundt denne kampen. Ekstremvarme, trøbbel med visum, trøbbel med fly, matforgiftning, Kina, Russland, allslags usportsligheter, rar kultur, Champions League-lag. Syk døgnrytme.

Rossi

Quote from: Heispassasjer on August 28, 2024, 09:31:49 AMNorsk tipping har dette på Oddsen.

HUB 

Mener å huske at oddsen for Brann-seier borte mot St. Mirren var cirka 2. Vi er altså regnet for å være større favoritt mot Astana, enn vi var mot Mirren.

Erlend

Quote from: Lasaron on August 28, 2024, 10:14:31 AMDet har jammen vært skapt mye dramatikk rundt denne kampen. Ekstremvarme, trøbbel med visum, trøbbel med fly, matforgiftning, Kina, Russland, allslags usportsligheter, rar kultur, Champions League-lag. Syk døgnrytme.

Sånn er det med Brann.  Litt som med cupfinalen der det endte som en stor riksdekkende debatt at spillerne stilte i 17.mai-tog og deretter hadde "tatt seieren på forskudd" fordi de stilte opp i 5 minutter i spektrum kvelden før.  Litt storm i vannglass må man ha i Bergen

Corran

Kokken er i gang og tror ikke spillerne vil merke noe til at det er en Michelin kokk på kjøkkenet for det blir den vanlige kjedelige pastaen, ris, kyllingen og laksen

https://www.ba.no/folg-branns-vei-mot-europa-fc-astana-brann/s/5-8-2721823?p=lc-8190573-51694-bergensavisen

opplett

Quote from: Corran on August 28, 2024, 14:39:19 PMKokken er i gang og tror ikke spillerne vil merke noe til at det er en Michelin kokk på kjøkkenet for det blir den vanlige kjedelige pastaen, ris, kyllingen og laksen

https://www.ba.no/folg-branns-vei-mot-europa-fc-astana-brann/s/5-8-2721823?p=lc-8190573-51694-bergensavisen

Hadde vært en morsom minidokumentar å følge turen gjennom Haatuft sine øyne og matlaging for Brann.

Billy Elliott

Her er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Jeg håper for all del ikke vi går like daft og naivt til verket som Kjetil Knutsens menn later til å ha gjort.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Utmedsnolken

Quote from: Billy Elliott on August 28, 2024, 20:35:32 PMHer er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Jeg håper for all del ikke vi går like daft og naivt til verket som Kjetil Knutsens menn later til å ha gjort.

Burde ha god erfaring der. Vi slo jo Levanger 1-0 hjemme, men tapte 1-4 borte

krakra

Tror nok det er mindre forskjell på Astana og Levanger enn på Røde Stjerne og Astana. Det er forresten ikke sånn at vi ikke har spilt bortekamper i Europa de siste årene, og må se på Glimt-kamper for å vite hvordan det er.

Corran

Glimt burde ha ledet 2-0 etter første kampen og spilte til tider (etter rapportene) veldig bra.
Nå kan de fort gå på en smell
En skal ikke se bort i fra at det kan skje med Brann også selv om det menes her at Astana er nærmere Levanger enn Røde Stjerne i kvalitet (så gode er ikke røde stjerne)

Men det ene målet Brann har mer i bedre målforskjell kan jo også vise seg som gull

Faen lenge siden eg har vært så nervøs og giret før en kamp.
Må tilbake til cupfinalen

Dickens

Denne Levanger-vitsen/anekdoten begynner å bli ekstremt repeterende og kjedelig.

Men,ja, håper Brann-spillerne ser Glimt-kampen på rommet der nede. Der ser vi hvor forskjellig oppgjør i Europa hjemme og borte kan være. Men likevel ser jeg to åpenbare fordeler Brann:

1) De har en 2-0 ledelse å gå på.
2) Det blir ikke i nærheten av noe heksegryte der nede med kun 10k solgte billetter.

Men kan ikke fatte og begripe at Glimt, med så mye penger, har Høgh som førstevalg på topp.

Positivt for oss andre i ES at de må nøye seg med EL og ikke får kloen i alle CL-millionene.

Billy Elliott

Quote from: krakra on August 28, 2024, 20:52:31 PMDet er forresten ikke sånn at vi ikke har spilt bortekamper i Europa de siste årene, og må se på Glimt-kamper for å vite hvordan det er.

Vi har spilt borte, men kun i første kamp, ikke andre, og stort sett kun mot lag fullstendig blottet for Europa-erfaring (med unntak av AZ, som vi røk for).

esp123

Quote from: Dickens on August 28, 2024, 21:33:29 PMMen kan ikke fatte og begripe at Glimt, med så mye penger, har Høgh som førstevalg på topp.

Positivt for oss andre i ES at de må nøye seg med EL og ikke får kloen i alle CL-millionene.

Min påstand er at ihvertfall to av tre i angrepsrekken kunne blitt byttet ut med Brann-spillere og de hadde vært styrket.

Superjack

Den 2. scoringen tror jeg var ekstremt viktig.

Så glimtkampen.
Glimt rundspilt i 45 minutter. Heldig bare 1-0

I 2 omgang så det ut som Glimt kunne ta Røde stjerne på kondisen etter ca 55
minutter spill.

Den 2-0 scoringen på corner ødela.Røde stjerne fikk luft, Glimt mistet troen så det ut som.

Jeg tror Brann kan ta Astana over 90 minutter på kondis. Og  da er det mål nr 2 så ekstremt viktig.
Brannsupporter.

Morkel

Quote from: Billy Elliott on August 28, 2024, 20:35:32 PMHer er det bare å lære, lære og atter lære av det Bodø/Glimt får gjennomgå nede i Serbia akkurat nå; forskjellen på borte og hjemme i Europa kan være som natt og dag.

Men den blir også mer natt og dag av å flytte seg fra en kunstgressbane i nord til en av europas vanskeligste bortearenaer. Hvor tøft det blir i Almaty i morgen gjenstår å se. Men jeg konkluderer ikke noe basert på denne kampen. For meg hadde allerede B/G tapt når de slapp inn det målet der oppe. Jeg trodde det skulle bli styggere.

Superjack

Quote from: Morkel on August 28, 2024, 22:08:30 PM

Men den blir også mer natt og dag av å flytte seg fra en kunstgressbane i nord til en av europas vanskeligste bortearenaer. Hvor tøft det blir i Almaty i morgen gjenstår å se. Men jeg konkluderer ikke noe basert på denne kampen. For meg hadde allerede B/G tapt når de slapp inn det målet der oppe. Jeg trodde det skulle bli styggere.

Glimt hadde Seberne på gaffelen  i Bodø.
Men viser at det er mulig.
For Brann og Norsk fotball på lang sikt tror jeg det er positivt at Glimt ikke gikk til Mesterligaen.

Tror Glimt kan slå godt fra seg i EL. Mesterligaen kunne fort blitt mange tap og lite poeng for ranking.

Glimt i EL, Molde og Brann i konferanseligaen tror jeg blir veldig bra.
Mange mulige rankingpoeng, og kanskje Norge allerede for 26 sesongen i Europa kan ha 2 kvallikplasser til Mesterliga og Europaliga, der en playoff til Mesterligaen og Europaliga er garantert.

Kan gi mye gøy Europa for Brann de neste årene tenker jeg.

Men viktigst av alt i dette scenarioet. Brann går til konferanseligaen i år, og så må Brann slutte topp 2 i ES
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Morkel on August 28, 2024, 22:08:30 PM

Nei, det er merkelig å skulle bruke Røde Stjerne som eksempel på hvor tøft bortekampen mot Astana vil bli. Det er dag og natt. Ikke sammenlignbart i det hele tatt. At Astana løfter seg i morgen tar jeg for gitt, men at det blir samme løft som Røde Stjerne fikk vil overraske meg.

Astana må løfte seg ganske mye for å i det hele tatt unngå tap i morgen.

Lasaron

Det er meningsløst å sammenligne bortekamp mot Røde Stjerne og Astana.....

Neida. Joda.

Men dette med at bortekamp mot Røde Stjerne er så ekstremt vanskelig, da skulle man tro de var fast inventar i kvartfinaler i CL, eller iallfall åttendelsfinale. Men det er de jo ikke. Så litt overdrivelse fra media, som mange biter på, tror jeg.

esp123

Lol.

Ja, det er meningsløst all den tid Astana ikke spiller på hjemmebanen sin en gang. Og Røde Stjerne er ranket over 80 plasser høyere enn Astana på UEFA sin ranking.

Superjack

Igjen, husk at alt som er på nivå med Levanger er ekstremt vanskelig.

Det går fint å gjøre en sammenligning med Glimt og Brann sitt utgangspunkt og oppgave. Astana og Røde Stjerne er vant å spille i Europa, begge er kjent for å være sterke på hjemmebane.

Så er det vel slutt på likheter.
Astana har en middels sesong. Spiller på en bane langt hjemmefra og er langt unna Røde Stjerne i nivå.

Vil si minst 70-30 favør Brann i forhold til å gå videre.
Mulig 80-20.
Brannsupporter.

esp123

August 29, 2024, 07:19:28 AM #198 Last Edit: August 29, 2024, 07:21:54 AM by esp123
Astana sin hjemmebane (som de ikke spiller på) har visstnok et spesielt kunstgress, som tidligere har gitt de (og landslaget) en betydelig hjemmefordel. Den har de ikke når de spiller i Almaty.

Glimt derimot kommer fra sin hjemmebanefordel med underlaget sitt, til Beograd, der de helt sikkert hadde optimalisert baneforholdene for å gjøre det vanskeligere for Glimt.

Superjack

Ser Brann fulgte rådet jeg gav her inne med å følge Norsk tidssone i Alamaty

Så lenge de står over den lokale salaten og isen så går dette bra.
Brannsupporter.

Huff

https://www.vg.no/sport/i/Ooylgl/solbakken-vil-ha-forbud-mot-kunstgressbaner

Solbakken vil ha forbud mot kunstgress på toppnivå, han mener det er ødeleggende med kunstgress for utviklingen av visse spillertyper.

Jeg synes dette er litt relevant ift borte/hjemme og kampen mellom Glimt og Røde Stjerne. For de som så begge kampene var det påfallende hvor mye mer pinglete Glimt ble i duellene på naturgresset i Serbia kontra kunstgresset på Aspmyra. Fysikken til serberne gjorde seg mye mer gjeldende.

Ut fra det jeg har hørt om dette bergenslaget  Sk Brann, tilsier ryktene at de spiller på verdens best drenerte naturgressbane. Jeg vil dermed anta at forskjellen her er vesentlig mindre mellom Alamaty og Bergen enn mellom Bodø og Beograd.

esp123

Det er utvilsomt en fordel for Glimt at 12 av 16 lag i Eliteserien spiller på kunstgress. Det snakkes egentlig litt for lite om.

Falkman

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 06:02:05 AMDet er meningsløst å sammenligne bortekamp mot Røde Stjerne og Astana.....

Neida. Joda.

Men dette med at bortekamp mot Røde Stjerne er så ekstremt vanskelig, da skulle man tro de var fast inventar i kvartfinaler i CL, eller iallfall åttendelsfinale. Men det er de jo ikke. Så litt overdrivelse fra media, som mange biter på, tror jeg.

Utenom lag fra topp5-ligaene er det ingen lag  som er fast inventar i kvart/8.dels i CL, med et lite unntak for Porto og Benfica. På nivået under der,  er nok Røde Stjerne blant det tøffeste man kan møte på bortebane.

Sint balle

Muligens feil tråd å ta dette i.

Kan være jeg bare er negativ til det meste med Solbakken, men vi har vel sjeldent hatt så mange gode norske fotballspiller som vi har idag?

Og hvor mye bedre vil spillerutviklingen bli av at hovedstadion har gress?

Så til siste punkt, er det bedre å ha en åker som Lerkendal var i starten av sesongen enn hybridgresset som vi har? Spesielt om det spilles Europa-kamper gjennom vinteren også.

Falkman

Quote from: esp123 on August 29, 2024, 06:41:14 AMLol.

Ja, det er meningsløst all den tid Astana ikke spiller på hjemmebanen sin en gang. Og Røde Stjerne er ranket over 80 plasser høyere enn Astana på UEFA sin ranking.

Vi har jo også et mål ekstra å gå på, sammenlignet med Bodø, det har ekstremt mye å si.

Riktignok er vår historie med å ta vare på 2-0 ledelser i ecup særdeles trist, men det har tross vært mot motstandere av et helt anner kaliber enn dagens (  Werder og Deportivo)

krakra

Vi er greie oddsfavoritter i dag også. Altså ikke bare for å gå videre, men for å vinne kveldens kamp.

gladiporno

Spennende å se om Sery kommer inn som midtstopper og RK på venstreback eller om man beholder Soltvedt og en duellsvak venstreside i backrekken. I tillegg hvem som spiller spiss. Ellers er vel laget satt?

esp123

Tipper man starter med samme lag som på Stadion. Vi holder ballen bedre i laget med Soltvedt på venstreback og Kristiansen som venstrestopper.

Heggebø ligger dypere så han bidrar med det samme, samtidig som han er et oppspillspunkt som blir viktig hvis Astana kjører fra start.

Kartum er en viktig presspiller, så jeg tror han starter på indreløper. Vi har i det hele tatt brukbar balanse i laget som har startet i det siste.

osoerli

Nokon som er i Almaty som kan seia noko om luftforureininga som har vore nemnt?
Er det vanskeleg å puste?
Nokon som har prøvd ein joggetur i parken?

Dickens

Kan ikke huske sist jeg var så nervøs før en kamp. Skal Brann endelig klare det igjen? Etter så lang tid? Det er jo typisk "brannsk" å ryke når man har et godt utgangspunkt. Men så er ikke Brann som Brann har vært tidligere i historien takket være Horneland. 

Angrep er beste forsvar, så håper Hornis klarer å nullstille hodene deres og ta utgangspunkt i at det er 0-0.

Dette blir så ulidende spennende!

opplett

Horneland i VG:

- 2-0 er ikke en sikker ledelse. Vi må tenke at det bare er pause i kampen, sier Horneland.

God oppsummering av innstillingen til denne kampen.

Hickok

Quote from: osoerli on August 29, 2024, 10:33:27 AMNokon som er i Almaty som kan seia noko om luftforureininga som har vore nemnt?
Er det vanskeleg å puste?
Nokon som har prøvd ein joggetur i parken?
I følge Ballspark kom det et skikkelig regnskyll i går kveld, og det er visstnok mye bedre i dag.

Gulløl

August 29, 2024, 11:37:27 AM #212 Last Edit: August 29, 2024, 11:53:43 AM by Gulløl
AccuWeather sin værmelding for kl.19, kl.20 og kl.21.
Blant annet er luftkvaliteten på hver av timevarslene oppgitt som God.
Denne værsiden er etter min erfaring litt mer presis enn Yr og Storm sin når jeg har reist rundt omkring i verden, spesielt det med temperatur som de ofte (ikke alltid) melder et par grader høyere og treffer bedre med det.

Ut fra meldingene kan en vel si det blir perfekt spillevær for Brann. Til sammenligning temperaturmessig er det 17  grader i Bergen nå.

Corran

Quote from: esp123 on August 29, 2024, 06:41:14 AMLol.

Og b/g er ranket ca 150 plasser foran Brann
Røde stjerne og Astana er det 105 plasser mellom

Forskjellen på Røde Stjerne og B/G er 7 plasser (50 og 57)
Forskjellen på Brann og Astana er 50 plasser (205 og 155)

Mao Brann møter et lag som er rangert mye høyere i forhold til seg enn det b/g gjorde

Så å bruke at Røde Stjerne er ranket så mye over Astana er jo litt meningsløst

Lasaron

Wtf? Er Glimt så langt foran Brann? Da blir det meningsløst å sammenligne Glimt og Brann, da. Dessuten spiller Glimt på kunstgress!

For å være seriøs: Det må kunne gå an å sammenligne lag, eller spillere, selv om det ikke er helt likt eller nesten helt likt. Å sammenligne er ikke automatisk det samme som å si at noe er likt. Jeg syns ordet "meningsløst" sitter litt løst her.

Corran

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 12:22:33 PMWtf? Er Glimt så langt foran Brann? Da blir det meningsløst å sammenligne Glimt og Brann, da. Dessuten spiller Glimt på kunstgress!

For å være seriøs: Det må kunne gå an å sammenligne lag, eller spillere, selv om det ikke er helt likt eller nesten helt likt. Å sammenligne er ikke automatisk det samme som å si at noe er likt. Jeg syns ordet "meningsløst" sitter litt løst her.
Å bruke det at det er så stor forskjell på røde stjerne og astane pga plasseringen på rankingen mener jeg er meningsløst

Å snakke om lag i form i serie kontra ikke i form, utgangspunktet etter kamp 1, fordelene med banene de spiller på o.l. er veldig meningsfylt

Churchill

Men det var Astana for noen år tilbake. Også RBK er ranket foran Brann grunnet sine eskapader i riktig gamle dager.

Med så mangler Bergens-journalister som visstnok befinner seg i Almaty, er det ikke rare greiene de klarer å trøkke utav seg. Hadde forventet mer fra den kanten, særlig fra BA.

Churchill

Det blir en vanskelig kamp uansett. Vi har det meste mot oss hva angår forhold og rammene rundt kampen. Så spørs det hvor godt Brann har klart å minimere disse.

Det må da gi spillerne en boost å redde Norges ære i denne runden. Glimt tapte og MFK ligget usselt an.

Churchill

BA har forresten tatt seg opp Ila dagen.

esp123

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 12:22:33 PMWtf? Er Glimt så langt foran Brann? Da blir det meningsløst å sammenligne Glimt og Brann, da. Dessuten spiller Glimt på kunstgress!

Hva er likhetene mellom Røde Stjerne og Astana? Siden du harselerer sånn med «meningsløst». Hvorfor er set meningsfylt å sammenligne disse to lagene?

Det gir ikke mening å sammenligne Røde Stjerne og Astana blant annet fordi de er i to forskjellige europeiske vektklasser. Røde Stjerne var i CL så sent som ifjor. Astana var sjanseløs i sin Conference League-gruppe.

Astana er om noe rangert for høyt ift. dagens nivå, men det gir en pekepinn å se på rankingen.

Og så blir det meningsløst å sammenligne fordi Røde Stjerne spilte sin hjemmekamp på sin beryktede hjemmearena, mens Astana ikke en spiller på sin arena, og ikke en gang i byen de holder til o. Vi spiller i prinsippet på en nøytral arena. Astana har tatt 8 poeng på 9 hjemmekamper denne sesongen og scoret 8 mål. De har slått sisteplass og tredjesisteplassen hjemme.

krakra

Skulle så gjerne ønsket at de som mener at det er sammenlignbart kunne begrunnet hva som gjør dem sammenlignbare. Hvorfor skal Glimts kamp mot Røde Stjerne være noe Brann bør lære av? Hvorfor er det mer relevant for Brann enn våre egne bortekamper i Europa? Begrunn det gjerne, istedenfor å bli snurt.

Corran

Det de kan lære av men som jeg tror Horneland har full kontroll på er at en kan gå i en felle å tro det er lettere enn det er.
Media og mange rundt b/g virket jo litt som om at dette var nesten klart og de så ut som de ikke stilte helt opp fra start i går.
Det er forskjell på hjemme og borte mot både lag som Røde Stjerne og Astana. Det er også forskjell på å møte de borte i første og i andre kamp.

Så her kan Brann lære for å unngå å gjøre som glimt. Men som sagt så tror jeg Horneland og spillergruppen til Brann er flinkere i akkurat dette arbeidet.
Så får vi se om 2 timer om dette stemmer

Gulløl

August 29, 2024, 13:47:11 PM #222 Last Edit: August 29, 2024, 13:49:22 PM by Gulløl
Kun en endring fra forrige kamp. Bård Finne starter istedenfor Aune Heggebø.

Rossi

Quote from: Superjack on August 29, 2024, 06:47:46 AMIgjen, husk at alt som er på nivå med Levanger er ekstremt vanskelig.

Det går fint å gjøre en sammenligning med Glimt og Brann sitt utgangspunkt og oppgave. Astana og Røde Stjerne er vant å spille i Europa, begge er kjent for å være sterke på hjemmebane.

Astana har en middels sesong. Spiller på en bane langt hjemmefra og er langt unna Røde Stjerne i nivå.

Mulig 80-20.

Faktisk 93 %, mener jeg å ha lest i BT; ifølge et eller annet regnestykke.

Lasaron

Poenget mitt her var ikke å sammenligne Astana og Røde Stjerne, men å poengtere at det går da for svingende an å sammenligne ting selv om det ikke er helt likt. Ting er heller ikke enten meningsløst eller meningsfylt. Å sammenligne er ikke det samme som at noe er sammenlignbart, og sammenlignbart er ikke det samme som helt likt.

På skolen lærer vi barna et slags sammenligningsskjema. Man tegner to store sirkler som går litt over i hverandre på midten. Der som sirklene deler areal, skriver man inn hva som er likt. Der som sirklene er for seg selv, skriver vi inn hva som er ulikt. Vi sammenligner. Det gir mening.

ostraume

Poenget er vel at det kan være stor fordel på hjemmebane og bortebane.

Miller

Finne fra start, ellers samme lag. Skulle gjerne sett Serry Larsen inne

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 29, 2024, 13:47:11 PMKun en endring fra forrige kamp. Bård Finne starter istedenfor Aune Heggebø.

Virker som en merkelig avgjørelse. Astana kommer helt sikkert til å legge mye press på oss fra start. Da tror jeg det hadde vært lurt å kunne slå ballen langt på Heggebø.

Billy Elliott

Quote from: ostraume on August 29, 2024, 13:54:35 PMPoenget er vel at det kan være stor fordel på hjemmebane og bortebane.

Og at man spiller borte sist, ikke minst, noe som blir første gang for oss (i nåværende «utgave»).

krakra

Quote from: Corran on August 29, 2024, 13:01:56 PMDet de kan lære av men som jeg tror Horneland har full kontroll på er at en kan gå i en felle å tro det er lettere enn det er.
Media og mange rundt b/g virket jo litt som om at dette var nesten klart og de så ut som de ikke stilte helt opp fra start i går.
Det er forskjell på hjemme og borte mot både lag som Røde Stjerne og Astana. Det er også forskjell på å møte de borte i første og i andre kamp.

Så her kan Brann lære for å unngå å gjøre som glimt. Men som sagt så tror jeg Horneland og spillergruppen til Brann er flinkere i akkurat dette arbeidet.
Så får vi se om 2 timer om dette stemmer
Mitt inntrykk var at mange trodde Glimt var ute da de slapp inn 2-1. Men mulig vi har hørt på feil folk.

mobli

Tomasov, som var en av Astanas bedre spillere, men gikk ut med skade forrige uke, starter.

Belfort

Quote from: mobli on August 29, 2024, 14:04:41 PMTomasov, som var en av Astanas bedre spillere, men gikk ut med skade forrige uke, starter.

Utrolig at han er klar! Den strekken så ikke god ut

Lasaron

La oss håpe at han egentlig ikke er helt klar, da. At de gambler, og så spiller han dritdårlig.

Jeg leser at mange Brannsupportere er veldig nervøse i dag. Pussig nok er ikke jeg det, selv om jeg vet hvilken kamp det er. Jeg føler det omtrent som ved en middels eliteseriekamp. Men det kan jo forandre seg de neste dekaminuttene.

krakra

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 13:52:18 PMPoenget mitt her var ikke å sammenligne Astana og Røde Stjerne, men å poengtere at det går da for svingende an å sammenligne ting selv om det ikke er helt likt. Ting er heller ikke enten meningsløst eller meningsfylt. Å sammenligne er ikke det samme som at noe er sammenlignbart, og sammenlignbart er ikke det samme som helt likt.

På skolen lærer vi barna et slags sammenligningsskjema. Man tegner to store sirkler som går litt over i hverandre på midten. Der som sirklene deler areal, skriver man inn hva som er likt. Der som sirklene er for seg selv, skriver vi inn hva som er ulikt. Vi sammenligner. Det gir mening.
Klart man kan sammenligne. Røde Stjerne er et mye bedre lag enn Astana, de spiller hjemmekamp på egen hjemmebane og har et mye, mye heftigere atmosfære. Brann bør ikke bry seg nevneverdig om hva som skjedde i Beograd.

Det er en sammenligning.

kabelmann

Er heller ikke nervøs foran denne kampen. Tror dette går helt greit.

Lasaron

Enig, bortsett fra siste setning. Kampen i går, med et norsk lag involvert, kan være en nyttig påminner om at lag med en del Europarutine kan se ganske annerledes ut på hjemmebane i kamp 2 enn på bortebane i kamp 1.

Lasaron

Quote from: kabelmann on August 29, 2024, 14:25:58 PMEr heller ikke nervøs foran denne kampen. Tror dette går helt greit.

Jeg tror vi ryker.

esp123

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 14:28:10 PMEnig, bortsett fra siste setning. Kampen i går, med et norsk lag involvert, kan være en nyttig påminner om at lag med en del Europarutine kan se ganske annerledes ut på hjemmebane i kamp 2 enn på bortebane i kamp 1.

Selvfølgelig, men det trenger man ikke se kampen igår for å konkludere med.

krakra

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 14:28:10 PMEnig, bortsett fra siste setning. Kampen i går, med et norsk lag involvert, kan være en nyttig påminner om at lag med en del Europarutine kan se ganske annerledes ut på hjemmebane i kamp 2 enn på bortebane i kamp 1.

Det gjelder jo alle kamper og man trenger ikke påminnelse for det. 2-1 er ikke et godt hjemmeresultat mot et lag som Røde Stjerne.

Lasaron

Quote from: esp123 on August 29, 2024, 14:31:13 PM

Selvfølgelig, men det trenger man ikke se kampen igår for å konkludere med.

Nei, det trenger man ikke. Men jeg har hørt om mennesker som det viser seg i etterkant at hadde trengt en påminning om noe, selv om de egentlig ikke burde trenge det. Slikt skjer.

Belfort

Tror også vi ryker. Snart 40 år med stort sett fornedrelser gjør ar jeg tror Brann roter det til

andreas1989

Så lenge vi ikke blir feige og kalkulerende har jeg troen, men det blir ikke enkelt, så man kan ikke tillate seg å falle ned på nivået fra returkampen mot St Mirren.

Hadde helst sett Jeff og Heggebø fra start i en slik kamp, spent på Kornvig, dette skal bli en taktisk test for dansken.

Kagain

Quote from: Gulløl on August 29, 2024, 13:47:11 PMKun en endring fra forrige kamp. Bård Finne starter istedenfor Aune Heggebø.

Ja, ikke akkurat overraskende. Slik ville det nok vært selv om Finne ikke kom inn og scorte de siste kampene. Men det er jo et dristig valg da. Da må Brann finne en annen måte å slite ut motspillerne på.

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 13:52:18 PMPå skolen lærer vi barna et slags sammenligningsskjema. Man tegner to store sirkler som går litt over i hverandre på midten. Der som sirklene deler areal, skriver man inn hva som er likt. Der som sirklene er for seg selv, skriver vi inn hva som er ulikt. Vi sammenligner. Det gir mening.

Ah. Venn-diagrammet. For en fantastisk konstruksjon det er...

Lasaron

Jeg lærer av VG-studio at Brann er avhengig av de 50 millionene. At det er gigantiske muligheter for å gå videre fra seriespillet, og at dette er tidenes viktigste kamp for Brann.

Jeg er uenig i alle tre.

Forøvrig har de snakket mye om Glimt-kampen i går, og hvordan Brann eventuelt kan lære av den. Delvis enig der.

opplett

Skikkelig St Mirren-tilstander over været

Henrik9

Merker selv også at det er lenge siden jeg har vært så nervøs før en kamp. Dette er en utrolig viktig mulighet til å bygge klubben.

Bare vær så snill å være påskrudd fra start.

Lasaron

22 grader og pøsregn er veldig utypisk Bergen. Er det 22 grader i Bergen, og det begynner å pøsregne, dropper temperaturen drastisk med en gang.

Lasaron

Måten Brann endret seg på etter at de gikk opp til 2-0 forrige torsdag, bærer bud om at dette ikke går. De kommer til å være nervøse og full av feil fra start.

kabelmann

Hvorfor i all verden spiller Brann i blått?

Lasaron

kabelmann

Kun en ting som irriterer mer enn at Brann spiller i blått: Korte cornere.

opplett

Henrik9

Bra start, holder en del på ball og har godt egetspill, men faller litt dypt når Astana angriper.

opplett

Synes de får spille seg alt for varme nå

Henrik9

Vi må holde på ball selv, for pokker som vi sliter på kontringer.

andreas1989

Korvig kan ikke være mer enn en midlertidig løsning på 6er rollen, alt for mye rom foran forsvaret.

Henrik9

Ruben sliter skikkelig også. Får kontinuerlig ball bak seg.

opplett

Lasaron

Ut med Sol, inn med Japhet. Nå!

Det er lett å se hvor Astana velger å angripe mest, og det funker bra.

fortune

Med Finne på topp har vi ikke noe annet alternativ enn å spille oss ut bakfra og blir brutt igjen og igjen. Men blir vel neppe spissbytte før etter 70 uansett.
First is first, second is nothing

opplett

Thore P roter seg bort. Tok alt for mye sjanser på midten når alle er foran han.

andreas1989

Vi er ikke feige, men vi er naive, Thore Pedersen tror dette er FKH hjemme.

Vi lever farlig, men vi har likefullt mål i oss.

kabelmann

Må slutte med de latterlige korte cornerne!

Henrik9

Nå må vi for pokker slå cornere inn i feltet, corner for oss er jo en invitasjon til kontring imot.

Og jeg vil si Ruben sliter like mye som Sol. Er Japhet kampklar bør han på.

esp123

Quote from: fortune on August 29, 2024, 15:30:53 PMMed Finne på topp har vi ikke noe annet alternativ enn å spille oss ut bakfra og blir brutt igjen og igjen. Men blir vel neppe spissbytte før etter 70 uansett.
Å spille med Finne i slike kamper er som å spille med 10 mann. Jeg fatter ikke tanken med å bruke han fra start her. Hadde vært interessant å vite hva som er Hornelands plan med det spissvalget.

Lasaron

Håpet ligger i at vi kan bytte oss opp.

Moberg tror at sydligere og varmere strøk automatisk betyr mer luftfuktighet. Det er feil. Almaty har mye tørrere luft enn Bergen, generelt og i kveld.

opplett

Litt bedre siste 10, men Astana er et helt annet lag enn i Bergen.

andreas1989

To lag som er klart bedre til å angripe enn å forsvare seg. Seriøse Arouca vibber over forsvarsspillet til tider.

Erlend

Tenkte før kampen at så lenge vi holder nullen til pause så drar vi dette inn og jeg kan slappe litt av.  Med kampbildet som har vært så blir det en ny omgang med mye nerver kjenner jeg.  Men andre halvdel av omgangen er betydelig bedre enn første, så jeg har fortsatt troen på avansement

opplett

Alle de som trodde at dette blir lett kan bare gå og legge seg i hvert fall.

Miller

Quote from: esp123 on August 29, 2024, 15:38:17 PM
Quote from: fortune on August 29, 2024, 15:30:53 PMMed Finne på topp har vi ikke noe annet alternativ enn å spille oss ut bakfra og blir brutt igjen og igjen. Men blir vel neppe spissbytte før etter 70 uansett.
Å spille med Finne i slike kamper er som å spille med 10 mann. Jeg fatter ikke tanken med å bruke han fra start her. Hadde vært interessant å vite hva som er Hornelands plan med det spissvalget.

Ser du på kampen?

Lasaron

Når Huse ikke er med, så sender Hornis ut Hassan.

Rossi

Moberg bør evaluere dette prosjektet sitt som kommentator.

kabelmann

Katastrofalt forsvarsspill, men det har det egentlig vært hele kampen.

Huff

De byttene kommer altfor sent.

Merkelig at Kartum blir på banen.

Billy Elliott

Hvilke idioter var det som påstod at dette ble lett? Her ryker på hode og ræven ut.

Lasaron

Det er så lavt nivå på alt Brann gjør nå. Hornis inkludert.

Lasaron

Brann mister ballen fort hele tiden. Venstresiden vår er åpen hele tiden. Hornis gjør ingenting. Jeg kjenner det irriterer meg litt.

Rossi

kabelmann

Skjønner ikke hvorfor ikke Sery kommer inn for Soltvedt. Slik Brann presses nå har Sol ingenting å by på.

andreas1989

Pallesen er så sjokkerende passiv i markeringsspillet. Helt ufattelig at ikke Jeff starter denne kampen.

Rossi

For et utrolig feigt bytte, å gå over til 5 bak.

Billy Elliott

Bra at vi ikke hadde en dritt å lære av Bodø da.

fortune

Fikk umiddelbar uttelling for å gå over til en formasjon vi aldri har spilt før..

Spelaren

Gå av.

Lasaron

Jeg tror Dyngeland må ta et større ansvar for baklengsen enn formasjonsendringen. Men Hornis har vært helt elendig i dag.

Skallene til spillerne våre virker å være på et lavt europeisk nivå. Typisk norsk i fotball.

Rossi

Latterlig dårlig. For en gjeng tapere.

kabelmann

osoerli

andreas1989

Alle målene kommer etter sjokkerende tabber.

kabelmann

De største tabbene har Horneland stått for.

Lasaron

Ekstrem dårlig spillerdisponering av Horneland i dag. Sjokkerende svakt av hovedtrener. Helt utrolig sjokkerende. Prestasjonen til Horneland i dag er noe av det verste jeg har sett i Brann.

stigh

Quote from: kabelmann on August 29, 2024, 16:52:42 PMDe største tabbene har Horneland stått for.

Nåja

Den sto dynge og soltvedt for

Rossi

Soltvedt har gått rundt og haltet, burde vært tatt av for lenge siden. Klarte ikke engang å slå corner.

Spelaren

Så mange millioner på fly, og så ser det ut som de har gått hele veien dit.
Gå av.

kabelmann

Quote from: stigh on August 29, 2024, 16:53:34 PM
Quote from: kabelmann on August 29, 2024, 16:52:42 PMDe største tabbene har Horneland stått for.

Nåja

Den sto dynge og soltvedt for

Soltvedt skulle aldri vært i posisjon til å gjøre den tabben. Han skulle vært tatt av til pause. Minst.

Superjack

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 13:49:42 PM
Quote from: Superjack on August 29, 2024, 06:47:46 AMIgjen, husk at alt som er på nivå med Levanger er ekstremt vanskelig.

Mulig 80-20.

Faktisk 93 %, mener jeg å ha lest i BT; ifølge et eller annet regnestykke.

Tenker spillerne trodde 100%
Totalt godnatt fra Brann sin side.

Alle!
Brannsupporter.

krakra

Grove personlige feil fra trener og enkeltspillere som ødelegger. Astana var ikke så farlige utover målene vi ga vekk, selv om de hadde mye ball. Også tabbe å starte med Finne. Dårlig kampledelse av Horneland i dag også.

andreas1989

Har ingenting å gjøre i Europa uansett.

Gleder meg til spillerbørs, blir sikkert noen 4ere, men det skal fortsatt være koselig så strengere enn det blir det vel ikke?

opplett

Har lyst til å slå nestemann som nevner Levanger.

gnagsår

Frustrerende. Spesielt måten det avgjørende målet kom på, men det der var ikke noen god kamp fra Brann, og om vi skal være ærlige på det, så kunne Astana scoret mange flere.

Henrik9

Vi gjør alt vi kan for å skyte oss selv i foten, men her må Horneland stå til ansvar. Hvorfor starter ikke Heggebø? Hvorfor kommer ikke Japhet på før? Hvorfor spiller Soltvedt videre med strekk?

Rossi

Den groveste feilen fra kampledelsen var omleggingen til 5 bak, når det vi trengte var å kunne holde ballen i laget.  

esp123

Det er noen helt ufattelig bytter som blir gjort. Og spillerdisposisjpner fra start.

Dette er Norge-Skottland i Brann-versjon.

Norlings Hund 2

Ufattelig svakt, vi var helt ute av det og prøvde ikke engang. Man så det veldig tydelig på kontringer, de stoppet opp fordi det ikke var noen med fremover.

Lasaron

Skulle startet med Japhet og Sol på benk. Det har jeg ment lenge, og skrevet, og sagt. Skulle også startet med Heggebø i stedet for Finne.

Når man ser hvor vidåpent vi hele tiden var på vår venstre side, burde Sol blitt byttet ut midtveis i første omgang. Men nei. I pausen? Nei. Utover i andre omgang? Nei. Og så skal endelig Japhet innpå, og da blir jammen Sol værende. På slutten roter han en ball utover sidelinjen, og har tydelige smerter. Byttes ut? Nei. Og så er han til slutt ikke i stand til å slå en normal støttepasning til Dyngeland.

Jeg syns synd på Sol, og er sint på Horneland.

Og Dyngeland sin tabbe var grusom.

Og mange småtabber og mellomstore tabber. Felix dårligere enn på idiotisk lenge. Kornvig velger å ikke stange ballen ut med hodet, slik at Astana i stedet kan stange den i mål mens Kornvig ser på.

Etc. Etc.

gladiporno

Fikk heldigvis ikke sett kampen siden jeg er på ferie i utlandet, men det ble som forventet vanskelig, spesielt når man så at Brann valgte å stille med den samme usikre venstresiden som de gjorde i forrige uke. Hadde jeg vært Astana-trener ville jeg lagt kampplanen mot angrep langs deres høyre side. Sery Larsen inn fra start hadde trolig medført at de må gjøre om kampplanen. Hornis er altfor bundet til kontinuitet og evner ikke å ta taktiske grep som overrasker motstander.

krakra

August 29, 2024, 17:06:16 PM #307 Last Edit: August 29, 2024, 17:08:29 PM by krakra
Quote from: gladiporno on August 29, 2024, 17:04:42 PMFikk heldigvis ikke sett kampen siden jeg er på ferie i utlandet, men det ble som forventet vanskelig, spesielt når man så at Brann valgte å stille med den samme usikre venstresiden som de gjorde i forrige uke. Hadde jeg vært Astana-trener ville jeg lagt kampplanen mot angrep langs deres høyre side. Sery Larsen inn fra start hadde trolig medført at de må gjøre om kampplanen. Hornis er altfor bundet til kontinuitet og evner ikke å ta taktiske grep som overrasker motstander.
Han er opptatt av kontinuitet, men tar ut Heggebø. Kampen var ikke vanskelig. Astana var ikke så gode, men vi gir dem kampen med grove feil fra trener og spillere.

Rossi

Ja det at Sol starter, og at han ikke blir byttet ut engang er jo hent uforståelig. Det burde vært en absolutt no-brainer å bytte han med Japhet.

Tom C

Null unnskyldning for Soltvedt at han har vondt i et bein. Dersom han er så skadet at han ikke klarer å sentre 10 meter så får han sette seg ned og be om å bli byttet ut.
Alle tre målene er tett opp mot skandale-dårlig, men de to siste er nesten på kampfiksingsnivå.
Sjokkert over bunnnivået en del Brann-spillere har.
Det verste er at sånne øyeblikk med feighet/udugelighet koster klubben enormt, både økonomisk og sportslig.
Aldri mer Obos....

Wombat

Neida, ingen som undervurderte Astana husker jeg

Og Horneland er jo et taktisk geni, måtte han ha jobben de neste 20 årene

Og da takker jeg for meg, og logger ut for siste gang... For mange kverulanter, og for mange som tror de kan fotball men burde holdt seg til Ballspark på FB

Ingen vits i å svare, jeg er grinete av kamp og tidligere behandling i forumet, og kommer aldri til å lese svar-

Lykke til videre folkens, har stor tro på at neste år er vi bedre, og kanskje med en trener som kan litt mer enn en ting, og når den tingen ikke går viser virkelig hans kompetanse. Og jeg håper at neste år så husker han at Europa ikke er ES eller OBOS
Don't bang the drum like monkeys do

kabelmann

Når Astana utligner og Soltvedt av uforståelige grunner fremdeles er på banen, hvorfor er det da Pedersen som blir sendt fremover mens Soltvedt fortsetter som venstre back? Pedersen skulle blitt på høyre back med Mathisen på høyre kant, Kristiansen skulle tatt venstre back og Soltvedt skulle vært venstre kant. Der ville han gjort mye mindre skade.

Norlings Hund 2

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 17:06:41 PMJa det at Sol starter, og at han ikke blir byttet ut engang er jo hent uforståelig. Det burde vært en absolutt no-brainer å bytte han med Japhet.

Like uforståelig at Finne starter, spesielt om man forventer en tøff bortekamp der man ikke engang har tenkt til å prøve å spille eget spill.

Det er det jeg er mest skuffet over, vi tok ikke kampen og presspillet var helt fraværende. Og på kontringer ble halve laget igjen, vi måtte avbryte de få vi hadde fordi man ikke hadde noen å spille ballen til. Hva i svarte faen?

Billy Elliott

Som ventet ble dette som natt og dag fra hjemmekampen, akkurat slik Glimt fikk oppleve i går.

Forskjellen er bare at Glimt «failer» inn i Europa League (100 mill ++), mens vi «failer» ut i ingenting. Med en flau smak i munnen, avkledd og latterliggjorte.

Følelsen etter dette nederlaget og AZ i fjor er helt forskjellig. Det føltes som begynnelsen på noe, dette føles som slutten.

Er redd dette var begynnelsen på slutten av dette prosjektet, og dagens «hot take» er at vi ved serieslutt mest sannsynlig ender bak RBK, utenfor Europa.

Når selv ikke «den enkleste trekningen mulig» kan føre oss til Europa, så kan ingenting det.

fortune

Det er helt sinnsykt at Horneland for noen måneder siden nektet å bruke Soltvedt mot bunnlagene i eliteserien, når han nå lar en halvskadet utgave av samme spiller bli rundspilt i samfulle 90 minutter i Europa. Med Japhet på benken!

gladiporno

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 17:06:41 PMJa det at Sol starter, og at han ikke blir byttet ut engang er jo hent uforståelig. Det burde vært en absolutt no-brainer å bytte han med Japhet.

Jeg ville ha Sery inn fra start fordi at det var tydelig for alle hvor Branns største defensive svakhet, og vi visste at Astana vil forsøke p utnytte det. Da er det ofte klokt å gjøre noe uventet for å sette motstander litt ut av stil. Man taper heller ikke mye i kvalitet med Sery inn. RK er brukbar trygg bakover som back, og Sery i form er Branns beste stopper.

Hvorfor man ikke valgte Heggebø fra start må gudene vite. Hvilket kampbilde forventet Horneland?

opplett

Quote from: fortune on August 29, 2024, 17:12:06 PMDet er helt sinnsykt at Horneland for noen måneder siden nektet å bruke Soltvedt mot bunnlagene i eliteserien, når han nå lar en halvskadet utgave av samme spiller bli rundspilt i samfulle 90 minutter i Europa. Med Japhet på benken!

Kan virkelig ikke forstå det. Det var jo tydelig fra første minutt (og egentlig alle de forrige kampene)

kabelmann

Nå må vi bare vinne serien, slik at når vi taper CL-playoffen neste år så "failer" vi oss inn i EL-ligaspillet.

Brannorama

Når Pamer går langt i å antyde at målene Astana scoret mot Corvinul var svært mistenkelig så er det interessant å høre hva han tenker om disse målene. Betalte Kasakhstan bedre bonus enn brann til enkelte spillere?

Lasaron

Quote from: fortune on August 29, 2024, 17:12:06 PMDet er helt sinnsykt at Horneland for noen måneder siden nektet å bruke Soltvedt mot bunnlagene i eliteserien, når han nå lar en halvskadet utgave av samme spiller bli rundspilt i samfulle 90 minutter i Europa. Med Japhet på benken!

Dette må Horneland konfronteres med av pressen. Håper noen kan referere her om det skjer. Altså, hva som skjedde i vår er ikke så viktig i denne sammenhengen.

Lasaron

BA gir Hornis 3 på skalaen. Raust. Hos meg blir det 1.

Lasaron

Når alt kom til alt, svei dette mer enn et tilfeldig tap mot Odd likevel. Nå logger jeg av.

Heispassasjer

2 markeringsfeil/passivitet og 1 grov personlig feil sender Brann ut av Europa.

1-0 -Kornvig hadde markering på Chinedu men var for passiv og gikk ikke i duell, slapp markeringen.

2-0 -Ingen fulgte/hadde markering på Chinedu da han enkelt fikk sitte inn 2-0 på første stolpe.

3-0 -Grov personlig feil av Soltvedt. Usikkert hva han skulle med den pasningen.

Oppsummert en dårlig gjennomført kamp av Brann, vi henger ikke sammen.  Vi fortjener faktisk ikke å gå videre til sluttspill i Conference league.

Jeg er veldig skuffet.

andreas1989

Børsene er ute, BA er overraskende ærlige der BT som forventet et tåkelagte.

Rossi

Nå var ikke Huseklepp med, så da hadde nok Horneland lite motvekt for en mer defensiv tankegang og omlegging til 5 bak. Forsøket på å safe det inn var totalt mislykket. Det vi trengte var å stå høyere i banen og holde ballen i laget.

Samlet er dette noe av det mest amatørmessige jeg har sett på lange. Det bør evalueres.

Det er klart at tilliten til Horneland er kraftig svekket. Fallhøyden stor når man gjør så rare taktiske dispsisjoner, og mislykkes så totalt.

Er veldig spent på stemningen i garderoben nå, og hvordan dette påvirker resten av sesongen.

Billy Elliott

Målene de scoret var store tabber av oss, men de hadde også haugevis av andre sjanser.

De var rett og slett mye bedre enn oss.

Norlings Hund 2

Quote from: Billy Elliott on August 29, 2024, 17:31:29 PMMålene de scoret var store tabber av oss, men de hadde også haugevis av andre sjanser.

te author=Billy Elliott link=msg=627823 date=1724949089]
Målene de scoret var store tabber av oss, men de hadde også haugevis av andre sjanser.

[/quote]

Ja. De er ikke et bedre lag, vi spilte dem gode i dag. Det verste jeg har sett av oss på mange år, siden før Horneland tok over.

Rossi

Henrik9

Quote from: Tom C on August 29, 2024, 17:08:35 PMNull unnskyldning for Soltvedt at han har vondt i et bein. Dersom han er så skadet at han ikke klarer å sentre 10 meter så får han sette seg ned og be om å bli byttet ut.
Alle tre målene er tett opp mot skandale-dårlig, men de to siste er nesten på kampfiksingsnivå.
Sjokkert over bunnnivået en del Brann-spillere har.
Det verste er at sånne øyeblikk med feighet/udugelighet koster klubben enormt, både økonomisk og sportslig.

Det skal for pokker Horneland se! Soltvedt stopper opp og holder seg til lysken ti min før baklengsmålet. Når det var så tydelig på tv må Horneland også se det. Så slår han en corner hvor han åpenbart ikke tør å bruke foten hardt nok til at ballen kommer inn i feltet. Og dette kommer fra en spiller vi vet har hatt så store problemer med å slå gjennom ball at han knapt har kunnet skyte de siste kampene.

At Horneland ikke ser det er helt utrolig. Vet at Soltvedt er en yndet hakkekylling her, men denne er bare på Horneland.

Churchill

Jeg graver meg ned og holder meg taus et par uker.

Nixon

Orker ikke å lese gjennom kamptråden. Var på kampen i Almaty og det var en heller stusselig affære. Stor forskjell fra i fjor da vi røk ut. Da fikk spillerne applaus og kunne ta for seg resten av sesongen med hevet hode. I år ikke så mye. Frykter søndagens kamp som sikkert de aller fleste andre.
Rød makt på Hansa

esp123

August 29, 2024, 18:10:03 PM #332 Last Edit: August 29, 2024, 18:14:25 PM by esp123
Jeg vil nok tro ar Astana hadde gjort spilleforholdene så vanskelig de kunne for Branns spillestil. Det påvirker nok litt. Gresset var nok grodd litt lenger enn vanlig. Aldri i verden om tilbakespillet til Soltvedt hadde stoppet opp på den måten på Stadion.

Men sånn er det på bortebane i Europa. Det gjelder å håndtere de faktorene også. Være litt mer kyniske enn vanlig. Slå litt lenger, vinn andreballer. Unngå dumme brudd.

At man da går ut så naivt, som at man skal kunne dominere kampen med småspill, er skuffende.

opplett

Quote from: Nixon on August 29, 2024, 18:05:22 PMOrker ikke å lese gjennom kamptråden. Var på kampen i Almaty og det var en heller stusselig affære. Stor forskjell fra i fjor da vi røk ut. Da fikk spillerne applaus og kunne ta for seg resten av sesongen med hevet hode. I år ikke så mye. Frykter søndagens kamp som sikkert de aller fleste andre.

På X sier en av dere som var der at spillerne ikke kom bort og takket for oppmøtet etter kampen. Stemmer virkelig dette? Respektløst i tilfelle!

Eivind

Dårligste Brannkamp, både utførelsemessig og taktisk jeg kan erindre. Hva faen var dette for en kampledelse fra Horneland? Posen full av penger?

Billy Elliott

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 17:40:56 PM
Quote from: Billy Elliott on August 29, 2024, 17:31:29 PMDe var rett og slett mye bedre enn oss.

Vi gjorde dem gode.

Det kan man jo gjerne si, men dette er et lag med uendelig mye mer Europa-erfaring enn oss og som er langt høyere ranket. Det overrasker meg fremdeles at det var flere her inne som trodde dette kom til å bli enkelt.

Kjetil Knutsen fikk en lignende lekse i går. Det hjelper ikke å dra så langt øst i (...ikke en gang Europa) verden og tro man skal småspille og dominere som på hjemmebane. Naivt, slapt, uerfarent og fullt fortjent utslått.

Kagain

Quote from: opplett on August 29, 2024, 16:57:47 PMHar lyst til å slå nestemann som nevner Levanger.

Hehehe. Ta det rolig; Om Brann får prøve seg i Europa til neste år så er alt dette glemt. Da kommer folk til å hype opp Brann så lenge de klarer å snuble seg forbi første runde. Andre vil peke på at Brann har kronisk undervurderingsyndrom i Europa, ofte med spesielt sterke utslag når Brann spiller borte. Vi pessimistene vil peke på at Brann er et lag som er fullstendig kapabelt til å tape mot hvem det enn skal være. Det kommer til å bli varmt i forumet, og kamper ala den mot Levanger vil bli tatt frem og føyset bort av optimistene. But still the world turns...

opplett

Quote from: Kagain on August 29, 2024, 18:33:53 PM
Quote from: opplett on August 29, 2024, 16:57:47 PMHar lyst til å slå nestemann som nevner Levanger.

Hehehe. Ta det rolig; Om Brann får prøve seg i Europa til neste år så er alt dette glemt. Da kommer folk til å hype opp Brann så lenge de klarer å snuble seg forbi første runde. Andre vil peke på at Brann har kronisk undervurderingsyndrom i Europa, ofte med spesielt sterke utslag når Brann spiller borte. Vi pessimistene vil peke på at Brann er et lag som er fullstendig kapabelt til å tape mot hvem det enn skal være. Det kommer til å bli varmt i forumet, og kamper ala den mot Levanger vil bli tatt frem og føyset bort av optimistene. But still the world turns...

De som messet om det der Levanger-greiene har ikke vært Brannsupporter lenge tror jeg. Det ligger i Brannmytologien at vi kan tape mot hvem som helst, når som helst. Det må folk bare skjønne og ta innover seg.

Nixon

Quote from: opplett on August 29, 2024, 18:23:11 PM
Quote from: Nixon on August 29, 2024, 18:05:22 PMOrker ikke å lese gjennom kamptråden. Var på kampen i Almaty og det var en heller stusselig affære. Stor forskjell fra i fjor da vi røk ut. Da fikk spillerne applaus og kunne ta for seg resten av sesongen med hevet hode. I år ikke så mye. Frykter søndagens kamp som sikkert de aller fleste andre.

På X sier en av dere som var der at spillerne ikke kom bort og takket for oppmøtet etter kampen. Stemmer virkelig dette? Respektløst i tilfelle!

Nei da, de kom bort alle som en. Men virker som at noen supportere ønsket at de skulle kommet over reklameskiltet også. Greit nok. Men veldig upresist det innlegget der.

Det krydde jo av politi og soldater i det området mellom reklameskilt og oss supportere, så kanskje ikke unaturlig at de ikke hoppet over.
Rød makt på Hansa

opplett

Heispassasjer

Ser Amankwah stiller spørsmål på X om Brann savnet Sivert.

Jeg skulle heller likt å visst om Brann savnet Huseklepp.

Belfort

Flaut, feigt, svak Horneland, men igjen, husk at dette er og leve med Brann, mest fornedrelser

Aspmyra

For noen utrolig skuffende 24t vi har hatt for norsk fotball. Må innrømme at jeg hadde virkelig håpet vi skulle få lag i alle tre turneringene.
odø/Glimt førr evig!

krakra

Quote from: Heispassasjer on August 29, 2024, 19:01:04 PMSer Amankwah stiller spørsmål på X om Brann savnet Sivert.

Jeg skulle heller likt å visst om Brann savnet Huseklepp.
Vi var elendige mot Arouca med Sivert i fjor. Det verste med at SHN stakk er at hver dårlige kamp vi spiller skal forklares med at vi savner SHN.

Erlend

Så langt nede som i dag har jeg faktisk ikke vært siden den tåkefulle kvelden på Intility.  Nesten så man glemmer hvor vondt supporterlivet kan være i disse medgangstider

Rossi

August 29, 2024, 20:53:36 PM #345 Last Edit: August 29, 2024, 20:58:10 PM by Rossi
Tviler på at Horneland er i stand til å komme opp med noe glupe taktiske trekk i den tilstanden han er i på sidelinjen. Treneren til Astana var iskald, fortrakk knapt en mine, mens vår mann kaklet i vei og travet febrilsk frem og tilbake. Tror vi savnet Huseklepp i dag.

Horneland må ta ansvar for dette.

Lasaron

Denne kvelden bærer preg av at jeg velter meg i egen selvmedlidenhet. Nok nå, snart. Må bare trøste og bære meg over en ting til. Jeg leser mange som på ulike måter skal ha seg frabedt etterpåklokskap etc. Men saken er jo at her var det mye forhåndsklokskap ute og gikk. Hva var det jeg sa? er på sin plass nå.

Corran

Dette er det mest smertefulle som supporter på leeeeenge.
Var nesten verre enn intility for da lå det i kortene at det kom tl å gå til helvete mens nå trodde en at de var litt smartere og bedre.

Og før ranten min så skal eg si at både Horneland og spillerne skal få lov å lære av dette men da må de vise at de lærer også.

Når eg så lagoppstillingen så ble eg nervøs for alle vet vi mister et oppspilspunkt og en kriger som kan ta av litt stress når vi starter med Finne og ikke Heggebø
Alle vet at mørnete midtstoppere og Finne fra 70 minutt og ut kan bli suksess.
Alle utenom Horneland og noen få som ønsker Finne uansett av en eller annen grunn.
Finne bidro med null og niks og var allikevel ikke det største problemet

Det andre er at ikke Jeff starter og ruben er back. Det har i mange kamper nå vært tydelig at Brann sitt svakeste punkt er Soltvedt og at kvaliteten til Ruben er sunket kraftig i takt med at Soltvedt også blir dårligere. Mon tro om det er en sammenheng? Alt dette startet ca samtidig som at Soltvedt fikk en vond fot.
Så at ikke Jeff har kommet inn med en gang han var klar er etter min mening feil
At ikke Jeff kommer inn for Soltvedt etter 20 minutter eller til pause for den saks skyld er rett og slett skandaløst.
Og i pausen skulle også Blomberg (har han noen gang mistet ballen oftere?) og Kartum blitt byttet ut for de var svake.

Det skal sies at hele laget var svakt og de som sto klar med sjekkheftet for FHM puttet nok det tilbake i skuffen og ser seg litt mer rundt.
Dyngeland var eneste som gjorde en del bra i dag og han serverte jo ett mål men mye av det som skjedde før det var jo under enhver kritikk og boksingen var litt uheldig.

Og så korte cornere på høyre siden der Blomberg som har en dritt dag og ThoreP skal småspille seg ut må jo gå til helvete. Og etter et par misslykkede forsøk så tenker jeg en bør skrinlegge den tanken Men nei ikke i dag.

Så var det Horneland som på pressekonferansen snakket om at Brann ikke kunne legge seg nedpå for det var spill de ikke behersket. Ja der er vi enig så hvorfor inn i helvete prøver vi det da.

Og heretter så tenker jeg at vi aksepterer at vi kan lære av feilene b/g gjør i europacupen.
Vi kan tape borte mot lag som virker dritt dårlige og til og med dårligere enn lag vi har slått ut,
Og nei vi som sier at det kan skje er ikke negative Vi vet av erfaring at slikt skjer i fotball

Corran

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 20:53:36 PMTviler på at Horneland er i stand til å komme opp med noe glupe taktiske trekk i den tilstanden han er i på sidelinjen. Treneren til Astana var iskald, fortrakk knapt en mine, mens vår mann kaklet i vei og travet febrilsk frem og tilbake. Tror vi savnet Huseklepp i dag.

Horneland må ta ansvar for dette.

Ja han må ta ansvar Men har du sett en Brann kamp de siste årene?
Tror ikke det er en eneste kamp med Horneland på sidelinjen der han ikke traver opp og ned maser og kjefter og gir beskjeder.

Kagain

Quote from: opplett on August 29, 2024, 18:40:58 PMDe som messet om det der Levanger-greiene har ikke vært Brannsupporter lenge tror jeg. Det ligger i Brannmytologien at vi kan tape mot hvem som helst, når som helst. Det må folk bare skjønne og ta innover seg.

en liten parafrase på Monsamjeldens bevingede ord? Her i Brann kan vi tape mot hvem som helst, og det har fansen bare å forholde seg til?

Jeg er en av de som i de fleste tilfeller havner i pessimistgaten. Det i så stor grad at jeg prøver å unngå å spinne mine dommedagsvisjoner hele tiden. Jeg var ikke overrasket da Brann gikk på smellen. Vi satt noen kollegaer og så på kampen, og da første omgang var over sa jeg til dem at den første som får målet i andre omgang vil antageligvis styre kampen. Det ble dessverre Astana...

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 20:54:41 PMDenne kvelden bærer preg av at jeg velter meg i egen selvmedlidenhet. Nok nå, snart. Må bare trøste og bære meg over en ting til. Jeg leser mange som på ulike måter skal ha seg frabedt etterpåklokskap etc. Men saken er jo at her var det mye forhåndsklokskap ute og gikk. Hva var det jeg sa? er på sin plass nå.

The man speaketh the truth.

Corran

Quote from: Kagain on August 29, 2024, 21:08:47 PM
Quote from: opplett on August 29, 2024, 18:40:58 PMDe som messet om det der Levanger-greiene har ikke vært Brannsupporter lenge tror jeg. Det ligger i Brannmytologien at vi kan tape mot hvem som helst, når som helst. Det må folk bare skjønne og ta innover seg.

en liten parafrase på Monsamjeldens bevingede ord? Her i Brann kan vi tape mot hvem som helst, og det har fansen bare å forholde seg til?

Jeg er en av de som i de fleste tilfeller havner i pessimistgaten. Det i så stor grad at jeg prøver å unngå å spinne mine dommedagsvisjoner hele tiden. Jeg var ikke overrasket da Brann gikk på smellen. Vi satt noen kollegaer og så på kampen, og da første omgang var over sa jeg til dem at den første som får målet i andre omgang vil antageligvis styre kampen. Det ble dessverre Astana...

Quote from: Lasaron on August 29, 2024, 20:54:41 PMDenne kvelden bærer preg av at jeg velter meg i egen selvmedlidenhet. Nok nå, snart. Må bare trøste og bære meg over en ting til. Jeg leser mange som på ulike måter skal ha seg frabedt etterpåklokskap etc. Men saken er jo at her var det mye forhåndsklokskap ute og gikk. Hva var det jeg sa? er på sin plass nå.

The man speaketh the truth.

Helt enig.
Etter 20 minutter når alle lo av hvor dårlige avslutninger Astana hadde så sa jeg at de setter dem til slutt.
I 40 minutt sa jeg at Brann MÅ score et mål og helst før pause.
Resten av kampen sa jeg at dette ikke går men begynte å litt troen når Astana etter 2-0 la seg bakpå og begynte å hale tid. Men så ville Soltvedt det annerledes

Kagain

Quote from: Corran on August 29, 2024, 21:13:26 PMHelt enig.
Etter 20 minutter når alle lo av hvor dårlige avslutninger Astana hadde så sa jeg at de setter dem til slutt.
I 40 minutt sa jeg at Brann MÅ score et mål og helst før pause.
Resten av kampen sa jeg at dette ikke går men begynte å litt troen når Astana etter 2-0 la seg bakpå og begynte å hale tid. Men så ville Soltvedt det annerledes

Jeg fikk ikke rantet ferdig om hvor tullete det var av Horneland å legge over til en defensiv taktikk som han omtrent aldri har prøvd før, spesielt ikke i et lag som Brann som alltid har hatt problemer med å ri i land en ledelse, før Astana scorte.

nero

Ja. Folk snakket jo som om dette var walk over. Det må vel settes på kontoen for historieløshet. Levanger, my ass
Lions led by donkeys.

Rossi

Horneland sier en ting, gjør noe annet. Det gir ikke tillit.

Nå har de begynt å skylde på dommeren.

Blir en kjip tur hjem i luksusflyet.

Corran

Når eg tenker meg om så var Brann så skandaløst dårlig at de burde betale fly billettene og hotell for de 25 stakkarene som hadde reist bort der for å støtte laget.
De ofret så mye kroner og tid/ferie og dette er det Brann ga tilbake.
Skandaløst

Rossi

Nå er det samling i bånn, jeg forventer at Dyng og FHM setter klubben først, og dropper å reise på tur med NFF.

Belfort

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 22:07:52 PMNå er det samling i bånn, jeg forventer at Dyng og FHM setter klubben først, og dropper å reise på tur med NFF.

Neida, er jo så i helvete gjevt og spille på Norges landslag

Corran

Quote from: Rossi on August 29, 2024, 22:07:52 PMNå er det samling i bånn, jeg forventer at Dyng og FHM setter klubben først, og dropper å reise på tur med NFF.
Forventer du virkelig det?

olebrann3

Quote from: Belfort on August 29, 2024, 22:24:20 PM

Neida, er jo så i helvete gjevt og spille på Norges landslag

Spille? De skal vell begge 2 bort for å sitte på tribunen eller kanskje på benken om de er heldig.

andreas1989

Ja når vi plutselig begynner å peke på dommeren så er det liten tvil om at man leter etter unnskyldninger. Det var ikke snakk om å skylde på noen andre etter kampen i Skottland.

Lasaron

Brannfakkel (pun not intended)

Å drive å hylle de supporterne som dro til Kazakhstan er på en måte litt rart. Jeg har alltid syntes det er litt rart å hylle supportere som drar på alt. Det er som å hylle noen for å ha en hobby de er villig til å bruke mye penger på. Helt flott at de gjør det, altså. De må gjerne fortsette med det. :)

opplett

Tja, å hylle de i Norge er én ting. Men at de reiser nesten til Kina for å se Brann synes jeg fortjener litt oppmerksomhet. Selv om de selvfølgelig synes det er artig å ta den turen.

Fusentast

Det er først og fremst kampledelsen som fører til fadesen i går. 0-0 til pause, greit nok, men Brann slipper til veldig mange sjanser. Det gjøres ikke noen grep før Astana scorer, og noen spillere får være alt for lenge på banen. Usikker på hva som blir sagt i pausen, men med to måls ledelse og 45 minutter igjen må det være mulig å mobilisere bedre enn det som var tilfellet i går. Det var ingen som gikk i krigen og ville videre koste hva det koste ville, savnet er leder som kunne fyre ned noen.

opplett

Rossi

Quote from: Fusentast on August 30, 2024, 07:41:12 AMDet er først og fremst kampledelsen som fører til fadesen i går. 0-0 til pause, greit nok, men Brann slipper til veldig mange sjanser. Det gjøres ikke noen grep før Astana scorer, og noen spillere får være alt for lenge på banen. Usikker på hva som blir sagt i pausen, men med to måls ledelse og 45 minutter igjen må det være mulig å mobilisere bedre enn det som var tilfellet i går. Det var ingen som gikk i krigen og ville videre koste hva det koste ville, savnet er leder som kunne fyre ned noen.

Ja reagert litt på en fraværende kaptein.

andreas1989

Er vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

Det må være lov å etterlyse at Horneland er mer pragmatisk av seg uten at det betyr at man skal endre totalt på prinsippene sine. Samme lag i kamp etter kamp har sine fordeler, men det har også sine soleklare ulemper, og skal vi ha en stor stall så får nå vi ta å bruke den også. En ting er kampbelastning, men i går så må det også taes noen taktiske valg uten at det skal gå utover grunnideen for hvordan vi skal spille fotball. En ting er 11er, en annen ting er bytter, antall og når de kommer, igjen skal vi ha en stor stall så får vi bruke den.

Så trenger vi ikke å dra i gang enda en SHN debatt osv, dritt lei han Yaw i tv2 jeg også. Men vi har kanskje et ledelses probelem? Pallesen er en kulthelt uten like og har utvilsomt en tilstedeværelse, men er han kapteinsmatriale for et lag som skal ut i europa å spille krevende kamper? Han skal få lov til å overbevise om at jeg tar feil, men ikke bare spiller han en dirkete svak kamp i går rent isolert, men klarer han å lede, dirigere og styre dette laget?

Fusentast

Quote from: andreas1989 on August 30, 2024, 08:18:28 AMEr vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

Det må være lov å etterlyse at Horneland er mer pragmatisk av seg uten at det betyr at man skal endre totalt på prinsippene sine. Samme lag i kamp etter kamp har sine fordeler, men det har også sine soleklare ulemper, og skal vi ha en stor stall så får nå vi ta å bruke den også. En ting er kampbelastning, men i går så må det også taes noen taktiske valg uten at det skal gå utover grunnideen for hvordan vi skal spille fotball. En ting er 11er, en annen ting er bytter, antall og når de kommer, igjen skal vi ha en stor stall så får vi bruke den.

Så trenger vi ikke å dra i gang enda en SHN debatt osv, dritt lei han Yaw i tv2 jeg også. Men vi har kanskje et ledelses probelem? Pallesen er en kulthelt uten like og har utvilsomt en tilstedeværelse, men er han kapteinsmatriale for et lag som skal ut i europa å spille krevende kamper? Han skal få lov til å overbevise om at jeg tar feil, men ikke bare spiller han en dirkete svak kamp i går rent isolert, men klarer han å lede, dirigere og styre dette laget?

te author=andreas1989 link=msg=627940 date=1725002308]
Er vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

[/quote]
Quote from: andreas1989 on August 30, 2024, 08:18:28 AMEr vel fair å si at dette var Hornelands verste kamp som Brann trener, rent prestasjonsmessig?

te author=andreas1989 link=msg=627940 date=1725002308]

[/quote]

Ikke meningen å starte en SHN-debatt her, men jeg savnet en leder som gikk foran og ledet troppene i krigen. Det var ingen «vi skal faen meg videre»-vibber og det de vant knapt en duell.

2Cool4School

Ja dette var sørgelig! Kampen i går som et rent mareritt!

Leste heldigvis et innlegg av Dangfart hvor han påpeker at for bare noen år siden så tapte vi playoff kampen på straffer mot Jerv og var nede i Adecco.

Nå har vi hatt gleden av cupfinale med seier, 2 stk Europa playoff kamper, medalje i ES 2 år på rad, og medalje kanditat for 3 året på rad!!

På tide og stikke fingeren i jorden og ikke male f på veggen!!

Dog en ting jeg vil si ang dommeren. Dette luktet sur melk!!!! Han blåste alt Astanas vei over en lang periode, bare vi forsøkte bli en smule fysiske i duellspillet? Heggebø Hulken inn og det FØRSTE dommeren gjør eg og gi han en SKIKKELIG advarsel. Neste involvering GULT kort direkte!

Noen som har sjekket hvor mange effektive minutter som ble spilt av 4 minutter tillegstid? Forøvrig så blåste dommer frispark mot oss på 2 av cornere siste 10 minuttene i feltet... Frisparket helt på slutten blåser han igjen....

Kontringen vi har på overgang helt i slutten før det fatale målet og feilen til Soltvedt så blåser han pga Astana spiller ligger nede med strekk? Jeg skal roe meg ned med konspirasjons hatten min.....

Jeg synes bookiene var helt ute, du fikk 10 i odds på at Astana kvallet seg, til og med med inklekstra omganger+straffer men jeg kunne aldri spilt mot Brann på denne måten!!

Synes veldig synd på alle spillerene som blør og ånder for drakten og byen Bergen, inkl Horneland som får så mye pepper nå. Etterlyste personlig de to byttene mye tidligere... Og Larsen inn for Soltvedt (så ut som han slet, strekk?) Men tenker at det må ligge årsaker til at dette ikke ble gjort som vi ikke vet om!

Vi gir bort 2 gratis mål. Vi kunne fort ledet både 1 og 2-0 etter første 10 minuttene, før Astana selvsagt kunne hatt mane mange mål!

Bare til og se fremover her mot søndagens kamp og kjøre på, de trenger støtten vår nå!

- Noen som vet hva Europaspill 2 eller 3 plass i ES i år gir eller har link med info?

ostraume

https://kassiesa.net/uefa/files/2025-26-uefa-access-list.pdf

2. plass gir Q2 i CL.

3. og 4. plass gir Q2 i Conference.

Cupvinner gir Q3 i Europa League.

Leffen

Kudos til folk som allerede en time etter kampen klarer å fokusere på at vi har kommet en lang vei fra nedrykket.

Selv forbeholder jeg meg retten til å være pissesur for dette togkrasjet i minst en uke! Så ubeskrivelig dårlig vi var. Orker ikke mas om høyde, luft, feil ball, lys i trynet (sic!). Dette var en kollaps. Personlige feil på alle mål, at Soltvedt ikke blir byttet ut lenge før, legge om til tre bak som aaaaaalle vet at ikke funker for dette laget.

Helvete.

Corran

Når det gjelder kaptein så skuffer Palle litt
Han fyrer ikke akkurat opp lag kompisene

Heispassasjer

Quote from: 2Cool4School on August 30, 2024, 09:12:58 AMNå har vi hatt gleden av cupfinale med seier, 2 stk Europa playoff kamper, medalje i ES 2 år på rad, og medalje kanditat for 3 året på rad!!

At det var?

esp123

Dette var én elendig kamp. To tabber. Tror ikke vi skal overanalysere det som skjedde. Det virker som det var ekstraordinære spilleforhold. Banen var nok forberedt for å gjøre livet mest mulig vanskelig for Brann sin spillestil, det vil ikke overraske meg om det var gjort noe med ballene også. Sånn er det borte mange steder i Europa. Det kan være mange grunner til at vi presterte som vi gjorde.

Nå gjelder det å lære av det vi kan lære av. Og det er å gjøre smartere valg i nøkkelsituasjoner. Det eneste vi kan gjøre er å ta dette med oss til neste gang vi forhåpentligvis får muligheten

2Cool4School

Quote from: Heispassasjer on August 30, 2024, 10:14:58 AM
Quote from: 2Cool4School on August 30, 2024, 09:12:58 AMNå har vi hatt gleden av cupfinale med seier, 2 stk Europa playoff kamper, medalje i ES 2 år på rad, og medalje kanditat for 3 året på rad!!

At det var?

Nesten litt flaut, skal ikke skylde på tasteleif engang!

Poenget blir noe av det samme! klem

Dickens

Kan ikke huske å ha vært så tom etter en kamp. Hva nå, Brann? Jeg tror den landslagspausen kommer ekstremt godt med nå.

Rossi

August 30, 2024, 13:38:42 PM #375 Last Edit: August 30, 2024, 13:40:41 PM by Rossi
Grigoriy Babayan kunne vel knapt tro det han så. Han må jo ha trodd det var noe annet som lå bak, noe han ikke forstod - noe skikkelig glupt. Men etterhvert må det ha demret for han, at det faktisk ikke var noe annet enn en taktisk nullitet hos bortelaget som åpenbarte seg - og da var det bare å kjøre på da.

Falkman

Quote from: Dickens on August 30, 2024, 12:17:53 PMKan ikke huske å ha vært så tom etter en kamp. Hva nå, Brann? Jeg tror den landslagspausen kommer ekstremt godt med nå.

Enig. Største skuffelsen i dette årtusenet, utenom nedrykkene. Eneste som kan måle seg er finale-tapet i 2011.  Men da var jeg egentlig mest forbannet.

Lasaron

Da har jeg kommet lett fra det. Om jeg skal telle større nedturer enn denne i dette årtusenet: Ikke få meg startet.

Heispassasjer

Ser at oppsumeringsvideoen, Astana-Brann, har 30.000 visninger på Brann sin Youtube kanal. Regner med det ikke er  Brannsupportere som driver med selvpining, så fiaskoen drar interesse..

Go Up