• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

St Mirren vs. SK Brann, ECL, torsdag 8 august, kl 2045

Started by Churchill, August 05, 2024, 01:25:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Churchill

God trekning for Brann dette. Denne kampen vinner vi.
...we shall never surrender.

osoerli

St. Mirren starta ligasesongen i går med 3-0 seier over Hibernian. Går utfrå Brann hadde spion på kampen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

De er i sesong. De har spilt en seriekamp og to (eller fire) e-cupkamper. Kanskje noen hjemlige cupkamper også. Så der står vi likt.
Tren på langskudd

Churchill

Jeg er i Edinburgh i en helt annen forbindelse denne dagen. er det noen som har anbefalinger om steder der det er mulig å se kampen live?
...we shall never surrender.

Hickok

Kagain

Ser at BA melder om at Sery Larsen og Soltvedt også er skadet til denne kampen.

https://www.ba.no/alt-om-st-mirren-brann/s/5-8-2701113?p=lc-8080598-50669-bergensavisen

Ved siden av dette antar jeg at Hellan og Crone er ute. SÃ¥ laget blir kanskje noe slikt som dette da (jeg antar at Soltvedt tynes inn nok en gang)

Dyngeland

Pedersen - Pallesen Knudsen - Kristiansen - Soltvedt

Kartum - Kornvig - Horn Myhre

Mathisen - Finne - Castro

Om ikke Soltvedt klarer å bli klar denne gangen så får vi se om Kristiansen går ut på venstrebacken og Holten blir satt inn i forsvaret.

Lasaron

Jeg vil ikke at Sol skal starte, enten han bli "klar" eller ikke. Da vil jeg ha Thore på venstre og Blom på høyre.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on August 05, 2024, 17:42:19 PMJeg vil ikke at Sol skal starte, enten han bli "klar" eller ikke. Da vil jeg ha Thore på venstre og Blom på høyre.

Ja, jeg tenker at han burde få tid til å helbredes. Kan hende Horneland ikke tenker slik. Soltvedt ble jo hentet i fjor for å styrke Brann i Europa forstår jeg, så...

andreas1989

Ballspark beskriver Skottene som et kjøttlag med en stor og en rask spiss. Vet ikke hva jeg gjør ut av den analysen, fjorårets finalist skal jo ikke være noe å bekymre seg så alt for mye over i følge Parmer.

Men la oss si at det blir en fysisk batalje der borte på en våt og litt seig gressmatte, da kan vel kanskje Horneland igjen se seg nødt til å kompensere Kristiansen sin manglede duellstyrke med Helland eller Holten?

Finne var frisk i går, men er dette ideelt kampbilde eller passer dette Heggebø bedre?

Wombat

Quote from: andreas1989 on August 05, 2024, 18:22:37 PMBallspark beskriver Skottene som et kjøttlag med en stor og en rask spiss. Vet ikke hva jeg gjør ut av den analysen, fjorårets finalist skal jo ikke være noe å bekymre seg så alt for mye over i følge Parmer.

Men la oss si at det blir en fysisk batalje der borte på en våt og litt seig gressmatte, da kan vel kanskje Horneland igjen se seg nødt til å kompensere Kristiansen sin manglede duellstyrke med Helland eller Holten?

Finne var frisk i går, men er dette ideelt kampbilde eller passer dette Heggebø bedre?

Så store deler av kampen mot Valur, satt ofte og tenkte at det minnet litt om engelsk fotball anno 1978, så kjøttlag er passende. Men de var også bra kjappe på å komme opp i angrep, så analysen til Pamer sett utfra den ene delvise kampen jeg så er rett.

Banen virket forøvrig god, så spørs det jo alltid om det faller litt regn i "solfylte" Skotland og banen blir en sump

Jeg tror Finne igjen er mannen, som jeg skrev mot Godset, han gjør seg mot store sterke stoppere som ikke er spesielt raske. Heggebø inn når de er bra møre og mister 20cm på hodespill og akselerasjon tror jeg er beste oppskrift

Etter kampen jeg så hadde jeg mest Postnord vibber, den følelsen er nok ikke rettferdig, men det var ikke imponerende det jeg så.

Og med et lag som nå er høyt oppe, har fått bort de verste nervene for Europaspill tror jeg at dette bør være en grei affære om vi spiller på et høyt nivå som vi tross alt kan
Don't bang the drum like monkeys do

andreas1989

Spurte en bekjent Skotte om St Mirren.

QuoteThey have a fast forward line who like to press and run the risk of offside. Not good football but get the ball forward at any opportunity, not a technical team always look to break quick

Nixon

Både BA og BT melder at Japhet trente for fullt i dag. Han blir med til Skottland, men det er usikkert om han blir med i kamptroppen. Det avgjør legene.

Ellers trente ikke Soltvedt i dag, men er klar til torsdag.

Og Ruben har som vanlig spilt noen kamper med skade (strekk), men har spilt den av seg skal vi tro hovedpersonen selv.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Det er kanskje derfor de har så lite forståelse for de som er skadet
Ruben er blitt benchmark
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Corran on August 06, 2024, 11:59:39 AMDet er kanskje derfor de har så lite forståelse for de som er skadet
Ruben er blitt benchmark

Problemet er vel også at Ruben er den som er klart best trent (det viser vel testene) og har alltid vært det. Han er gjennomseriøs.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Lasaron on August 06, 2024, 11:49:38 AMHan har spilt strekken av seg, i Hornis' ånd.

Tydeligvis mange nivå av strekk. No pain no gain...

ostraume

Dersom Larsen trener for fullt i dag åsåspiller han vel torsdag? Eller vet vi mer om dette kneet? Noe lumske vondter?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

opplett

Mitt håp for dette oppgjøret er at vi kveler de med presset vårt i første kamp og får med oss ledelse til oppgjøret på staddaen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Supertzar

St. Mirren velger å sette opp gjerde og dele opp bortetribuna slik at fleire heimefans får sjansen til å kjøpe billett. Nettsida deira knela i dag.

Rossi

Quote from: opplett on August 06, 2024, 18:54:02 PMMitt håp for dette oppgjøret er at vi kveler de med presset vårt i første kamp og får med oss ledelse til oppgjøret på staddaen.

Et håp som sikkert mange kan slutte seg til. Ser enkelte omtaler Mirren som et kjøttlag, men stemmer dette, eller bare en skots stereotyp som henger igjen fra tidligere tider?

Veldig usikker på hva som venter oss, fornøyd om vi unngår tap.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

opplett

QuoteWell organised, good shape, extremely hard working and we've added some additional threats from set pieces this season, all the new players brought in over the summer look very good indeed, should be a great match, we only played our first league game on Sunday though ..

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

August 06, 2024, 22:21:56 PM #22 Last Edit: August 06, 2024, 22:28:52 PM by andreas1989
Blir viktig å holde konsentrasjonen da taktikken deres nok baserer seg på at motstanderens skal bli nonchalante, så blir selvfølgelig dødballer viktig. Forsvaret vårt har jo det i seg å miste konsentrasjonen for tiden, plutselig oppstår det enorme rom og dødballer har kostet oss nok poeng denne sesongen. Dyngeland hadde en dårlig kamp i Drammen slik han av og til har, vi får håpe han er tilbake der han har vært i det siste på torsdag.

Fordelen er at St Mirren som Go Ahead må ut å skaffe seg et resultat, er dette et ikke så veldig teknisk lag så kan jo det passe oss ypperlig for det er noe vi virkelig kan utnytte på en god dag. Spent på banen, det skal regne, men det er fortsatt tidlig i sesongen og august så det kan jo det ikke bli så ille?

Spenningen ligger i forsvaret, vil tro vi trenger fart i midtforsvaret og derfor ikke flytter Kristiansen ut med mindre Jeff er klar. Men vil Horneland kompensere for Kristiansen sin svake fysikk? Jeg er skeptisk til Helland som back, men kan det bli en realitet dersom Soltvedt ikke er 100%, da med Pedersen på venstreback?

Blomberg, Mathisen, Warming? Finne eller Heggebø? Er dette et strukturert kjøttlag kan Finne fort slite med å finne rom og kanskje trives bedre mot slitne ben, men Finne var livlig og god på søndag så det vil overraske om han ikke starter, med mindre belastningen må styres.

Corran

Hadde Dyngeland en dårlig dag sist?
Kan ikke erindre at jeg var irritert over noen av hans involveringer og han hadde vel et par bra inngripener?
Kan være minnet mitt som hakker litt igjen

Her er det jeg tror rundt laguttak. Ikke det jeg ønsker nødvendigvis, men det jeg tror skjer.
Om Jeff er klar vil Kristiansen spille back for Soltvedt
Om Jeff ikke er klar og Soltvedt ikke kan stables på beina så kommer Holten inn og Ruben går på back.
Palle er klink
Thore P tar høyreback.

Midt blir som sist med Kornvig, FHM og Kartum
Tre fremste blir Blomberg, Finne, Castro

Et alternativ kan være Mathisen inn, Blomberg ned på back og ThoreP opp for Kartum.

Jeg skulle ønske at Saka hadde nå fått såpass drilling på trening at han kunne komme inn som DM slik at vi kunne spille med FHM og Kornvig der de skal spille og er best.
Hadde heller ikke hatt noe i mot Heggebø fra start

Rossi

Quote from: andreas1989 on August 06, 2024, 22:21:56 PMBlir viktig å holde konsentrasjonen da taktikken deres nok baserer seg på at motstanderens skal bli nonchalante, så blir selvfølgelig dødballer viktig. Forsvaret vårt har jo det i seg å miste konsentrasjonen for tiden, plutselig oppstår det enorme rom og dødballer har kostet oss nok poeng denne sesongen. Dyngeland hadde en dårlig kamp i Drammen slik han av og til har, vi får håpe han er tilbake der han har vært i det siste på torsdag.

Fordelen er at St Mirren som Go Ahead må ut å skaffe seg et resultat, er dette et ikke så veldig teknisk lag så kan jo det passe oss ypperlig for det er noe vi virkelig kan utnytte på en god dag. Spent på banen, det skal regne, men det er fortsatt tidlig i sesongen og august så det kan jo det ikke bli så ille?

Spenningen ligger i forsvaret, vil tro vi trenger fart i midtforsvaret og derfor ikke flytter Kristiansen ut med mindre Jeff er klar. Men vil Horneland kompensere for Kristiansen sin svake fysikk? Jeg er skeptisk til Helland som back, men kan det bli en realitet dersom Soltvedt ikke er 100%, da med Pedersen på venstreback?

Blomberg, Mathisen, Warming? Finne eller Heggebø? Er dette et strukturert kjøttlag kan Finne fort slite med å finne rom og kanskje trives bedre mot slitne ben, men Finne var livlig og god på søndag så det vil overraske om han ikke starter, med mindre belastningen må styres.

1. Nei, tror faktisk ikke at Mirrens taktikk baserer seg på at motstander skal bli nonchalante.

2. Banen - har vi grunn til å tro at det er noe med banen? Jeg tenker det er bra baner i Skottland, og spesielt på denne tiden av året.

3. Strukturert kjøttlag - forklar gjerne hva dette innbærer. Det ble beskrevet ovenfor et lag som er godt organisert, hardtarbeidende, og bra på dødball. Mener det også ble nevnt at de spiller endel raskt i lengderetningen. Så er det ikke sånn at utviklingen i Skottland har stått stille - teknisk er de sikkert like bra som oss.

An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Gulløl

August 07, 2024, 07:10:02 AM #25 Last Edit: August 07, 2024, 07:14:52 AM by Gulløl
Har ståltro på Holten. Men om Holten eventuelt kommer inn som midtstopper sammen med Pallesen fra start i morgen skal vel Holten spille høyre midtstopper slik han er vant med fra Mjøndalen og Brann 2 går jeg ut fra. Horneland kaster ikke en så fersk A-lagspiller ut av posisjon uten at han er helt tvunget til det i overgangen mellom spill for et bunnlag i Obos-ligaen og spill i Conference League. Vil vi se en svekket Pallesen om han må spille venstre midtstopper, eller tar han det på strak arm med sin rutine ? Har Holten og Pallesen spilt sammen før av betydning og er de på noe tidspunkt blitt drillet sammen på trening som duo ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Dyngeland var normalt god mot Godset, hadde en enorm redning, blant annet.

Apropos dødball: Jeg er stor tilhenger av at Brann holder tempoet oppe på dødball. Tar frispark og innkast raskt til nærmeste ledige medspiller. Men jeg stusser litt over at vi også gjør det relativt langt inne på motstandernes halvdel. I en posisjon der mange lag velger å skru ballen hardt inn mot lengste stolpe. Dere vet, slike dødballer der man løper på skrått inn for å heade i mål, og om ingen er ani den, blir keeperen på en måte utspilt og så går den gjerne i mål ved lengste stolpe.

Hva tenker dere? Bør Brann kjøre tempo på frispark så høyt oppe i banen som de gjør? Jeg er usikker selv.
Tren på langskudd

andreas1989

Quote from: Rossi on August 07, 2024, 06:19:19 AM1. Nei, tror faktisk ikke at Mirrens taktikk baserer seg på at motstander skal bli nonchalante.

2. Banen - har vi grunn til å tro at det er noe med banen? Jeg tenker det er bra baner i Skottland, og spesielt på denne tiden av året.

3. Strukturert kjøttlag - forklar gjerne hva dette innbærer. Det ble beskrevet ovenfor et lag som er godt organisert, hardtarbeidende, og bra på dødball. Mener det også ble nevnt at de spiller endel raskt i lengderetningen. Så er det ikke sånn at utviklingen i Skottland har stått stille - teknisk er de sikkert like bra som oss.

1. Forklar gjerne hvorfor? Du skriver jo selv at de baserer seg på å spille raskt i lengderetningen.

2. Det regner mye der borte, mer enn i Bergen denne sommeren, derav skepsisen.

3. Dette forklarer jo du selv? Lag som spiller på fysikk og som er godt organisert, hardarbeidende og satser på dødball. Det er vel flere der borte som har pekt på at de ikke akkurat er et lag som er så veldig teknisk anlagte.

andreas1989

Dyngeland sendte flere baller utover sidelinjen og beina på motstandere. Fremsto vel ikke akkurat like trygg i alle involveringene sine heller.

Lasaron

Ja, når du sier det. Han er dårligere med beina enn før. Kan det ha sammenheng med at Brann spiller mindre med ham enn før? Altså involverer ham mindre i spillet enn før?
Tren på langskudd

andreas1989

Opplevde det som veldig spesifikt i Godset kampen, mot St Mirren gikk vel det meste dit det skulle?

Dyngeland har disse enkeltkampene i seg i blant hvor ting ikke akkurat er så veldig bra alltid.

Rossi

Greit, så var det etpar sleivspark - ellers er jo dette med Dyngeland blåst helt ut av proporsjoner. Han var, som nevnt overfor, normalt god. Altså god.

andreas1989

Et par sleivspark blir vel en grei understatement? Det var regelrett mye slurv med beina, men også et par situasjoner som går på keeperspillet.

Lasaron

BA kjører sak på at flyet med Brann fra Flesland lettet 35 minutter for seint.
Tren på langskudd

Corran

Synes dette med Dyngeland er litt overdrevet i forhold til mitt inntrykk fra kampen.
Skal eg pirke så vil jeg si at han er ofte litt treg/feig i igangsettingen

Hickok

De gikk strengt tatt en time for seint, men landet en halvtime seint. Burde ikke bety all verden.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/f-hfkf#

Lasaron

Tren på langskudd

opplett

opplett

Da har BT publisert den tradisjonsrike artikkelen om hvor mye Brann kan tjene på Europa, så da er det bare å stålsette seg for tapet som alltid kommer like etter disse artiklene.

Lasaron

1. Det var ikke svimlende summer, selv om det står det.

2. Det er ikke først og fremst derfor vi vil vinne. Vi vil vinne fordi det er gøy i seg selv, og ekstra stas å komme til gruppespillet i en slik turnering. Penger er et middel for sportslig suksess, ikke motsatt. Å gå til gruppespillet er sportslig suksess.

3. Penger hjelper så klart til å etablere oss på høyt nivå. Klart det. Men jeg vil litt vekk fra det fokuset. At dette er så bra fordi da tjener man så mye penger.
Tren på langskudd

Hickok

4. Å gå til gruppespillet bygger rankingpoeng for fremtidige E-cup eventyr, som gjør det lettere å nå et gruppespill da. Det hjelper med andre ord med å repetere suksessen. Det er svært viktig.

SeLyren

Mads Sande, kunne han gjort en god figur på venstre back siden Soltveit er halvskadet? Soltveit med en venstrefot som ikke fungerer er ikke rare backen. Sande er kjapp og har god løpskapasitet. Han er ikke så defensivt anlagt (vil eg tro) men det trenger ikke å bety så mye siden de offensive bidragene kan bli veldig bra?

Denne skadelisten er unaturlig og de bør tenke nøye gjennom om denne ekstreme intensiteten på trening virkelig er nødvendig. Viss en trener bare har 75-80% av troppen tilgjengelig til enhver tid, er det ikke da noe som bør endres?

Ellers støtter er Lasaron sin evige kjepphest om at de ikke skal bruke halvskadde spillere, heller ikke bruke de for tidlig etter skade. Akkurat på dette virker Horneland å være naiv.

opplett

Dagen er her og jeg kjenner en viss nervøsitet i kroppen. Dette blir ikke lett, vi kan finne på å tape mot hvem som helst i Norge, og da kan vi fint gjøre det mot god skotsk motstand også.

Har på følelsen av at enten så vil spillestilen til St Mirren stå veldig dårlig til oss, eller veldig godt til oss. Blir interessant å se hvem som tar grep om kampen de første 10 minuttene.

Lasaron

Brann.no skriver at kampen starter 1945. Det er altså feil, norsk tid. For oss starter den 2045.
Tren på langskudd

Hickok

St Mirren's kaptein er ute i dag, og muligens også neste uke. Smått krise for de.

QuoteThe St Mirren captain has been ruled out of featuring in the UEFA Conference League tie against SK Brann through a thigh issue.

O'Hara - who scored a sensational volley in the 4-1 win over Valur in the previous round - was not involved against Hibs at the weekend and is now expected to miss a few weeks of action.

However, he insisted his captain will still play a vital role ahead of the first leg against Norwegian side Brann albeit without taking up his usual position in the heartbeat of midfield.

https://www.heraldscotland.com/sport/24504691.every-word-stephen-robinsons-st-mirren-injury-update/

Rossi

Får litt Shamrock Rovers vibber. Tror dette skal bli veldig vanskelig. Mirron har scoret 7 mål siste 2 hjemme, fått inn noen nye spillere i sommer som ser bra ut og er i flyten.

De hellige har nok dessuten merket seg hvordan Eagles kjørte over oss første halvtimen på stadion, og at vi var svake i posisjoneringen, duellspillet og på andreballer.

I UK er det ikke uvanlig at lag fra lavere divisjoner slår godt fra seg i cuper, mye på grunn av pure innsats og vilje. Unngår vi tap, blir jeg overrasket.

Ellers er jeg litt skuffet over både Horne og Palle på pressekonferansen, der begge gav et ganske udannet og slett inntrykk. Rent taktisk burde man dessuten vært mye mye mer ydmyk. Utrope St Mirron til favoritter, skryte av Skottland, byen, historikken, deres spillere etc.

Corran

Hva gjorde at de ga et udannet og slett inntrykk?
Og å utrope St Mirren til favoritter skjønner jeg lite av. Brann er det høyest rangerte laget vel?
Hvor finner jeg denne pressekonferansen for nå ble jeg litt nysgjerrig

Billy Elliott

Så lenge kampen lever til neste uke (les vi ikke ligger under med mer enn maks 1 mål) er jeg fornøyd.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

I følge en BA sending så blir det dessverre VAR i disse kampene
Det var vist satt opp VAR dommer

Erlend

MÃ¥tte inn hos UEFA og sjekke og jammen er det VAR fra og med denne runden i Ã¥r.  Spent pÃ¥ hvordan det løses pÃ¥ knøttsmÃ¥ stadioner rundt omkring...

Det er visst dommerteam fra Malta og VAR-team fra England.  Vi fÃ¥r hÃ¥pe det er noen sÃ¥nne engelskmenn som hater Skottland

Referee
Matthew De Gabriele MLT
Assistant referees
Jurgen Spiteri MLT

Mitchell Scerri MLT

Fourth official
Philip Farrugia MLT
Video Assistant Referee
Peter Bankes ENG
Assistant Video Assistant Referee
Steve Meredith ENG

Go Up