• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristiansund - Brann, mandag 20. Mai 2024 kl 17:00

Started by Kagain, May 17, 2024, 08:48:14 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Morkel

Billy Elliott

Det er fint at Finne har begynt å sette goalgetter-sjansene igjen, men jeg synes vi er betraktelig bedre spillemessig når Heggebø er spiss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Kan det være aktuelt å ta ut Sol, skyve Ruben ut på back, og inn med Helland?
Tren på langskudd

Morkel

Merket jeg humret litt tidligere når kommentator sa "Brann er farlige på corner". Er vel basert mest på denne kampen og ikke sesongen forøvrig.

Lasaron

Felix er en høflig og fornuftig gutt, han ser straffesituasjonen likt som meg. Ikke en klar og tydelig feil, derfor greit nok at straffen stod.
Tren på langskudd

Billy Elliott

FHM meget god, ellers lugger det greit for de aller fleste utpå der, og jeg regner med at det som sist tas grep i pausen.

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on May 20, 2024, 17:04:05 PMFelix er en høflig og fornuftig gutt, han ser straffesituasjonen likt som meg. Ikke en klar og tydelig feil, derfor greit nok at straffen stod.

Men det tok lenger tid å finne ut om det var en tydelig feil enn om dommeren hadde gått ut og sett på video selv.

Og hva er egentlig reglene rundt dette? I kampen vår mot Odd gikk dommer ut og så på straffen vår, selv om det åpenbart ikke var en tydelig feil. Hvorfor er det plutselig andre regler nå?

Lasaron

Det der med klar og tydelig feil er noe de ikke følger konsekvent. Ikke i det hele tatt. De har sagt at det gjelder, men i praksis er det helt bingo. Ofte er det slik at når de først ser på noe, så skal de være helt sikker på at det er riktig eller galt.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Lasaron on May 20, 2024, 16:41:39 PMKan det være aktuelt å ta ut Sol, skyve Ruben ut på back, og inn med Helland?

Trenger heldigvis ikke å sette inn en unggutt, har jo Thore Pedersen helt ute av kampform vi kan bruke istedet
First is first, second is nothing

Superjack

Når det var klart at straffen skjedde på, rett innenfor streken og at avgjørelsen ikke var en åpenbar feil så burde VAR være klart etter 30 - 45 sekunder.

Avgjørelsen var grei nok.

Brann viste i tider etter KBK målet gode tendenser og fikk målet, men mye som andre kamper i år, litt rotete angrepsspill.

Mye som er nesten og preget av litt unøyaktigheter.

Tror faktisk på bedring i 2. omgang.
Brannsupporter.

andreas1989

May 20, 2024, 17:13:43 PM #61 Last Edit: May 20, 2024, 17:15:48 PM by andreas1989
Sarsborg leder 1-3, står det seg, vi vinner og siden slår Molde neste helg så snakker vi potensiell luke inn i EM pausen.

Så vi får håpe på mer flyt og mindre stopp i spillet i 2 omg slik at vi får med oss tre poeng.

Morkel

Luften gikk litt ut av KBK på slutten mot Bodø/Glimt, det koster å spille så høyintensivt en hel kamp. Får håpe dette spiller litt inn i dag også.

Billy Elliott

Det fascinerer meg hvor positive folk er på Branns vegne i slike tråder. Vi vinner selvsagt ikke borte mot KBK. Det gjør vi aldri.

Spelaren

Gå av.

RepublikkenBergen

Hvor lang tid tar det før Horneland gjør endringer?

Eivind

Heggebø inn for Finne. Warming inn for Blom. Takk.

stigh

Quote from: Spelaren on May 20, 2024, 17:25:56 PMForsvaret vårt henger ikkje med i dag.

Føler Soltvedt viser hvorfor han ikke er førstevalg, på venstre i dag. Han som har markering på headingen som går fra corner før mål også

esp123

Vi henger generelt mye dårligere sammen enn vi har gjort i de siste kampene....

fortune

Quote from: esp123 on May 20, 2024, 17:35:32 PMVi henger generelt mye dårligere sammen enn vi har gjort i de siste kampene....

Da kommer nok Heggebø inn på vingen hvert øyeblikk

Spelaren

Finne skal sette den der. Igjen så må fotballen være så forbasket fin før det kommer en sjanse.
Gå av.

Christian

Merkelig å bytte fire mann? Brann er jo ikkje krise her. Skaper sjanser.

fortune

Nærmest parodisk å sette inn Thore helt uten kampform her nå. Viktigere med erfaring og alder enn form og fremtid

Spelaren

Gå av.

vekkreist

Dette var jo en kamp vi aldri var ment å vinne.. typisk... har vi egentlig vunnet der oppe... noengang?

KBK er jo som Hødd, knoklelag som vi aldri har hatt overtaket på.

At Finne smeller det skuddet i krysset viser at dette er ikke dagen.

Men drit, håper at Molde og BG avgir poeng idag, så ikke de får en luke på oss.

krakra

Horneland satte faktisk Pedersen i midtforsvaret istedenfor Helland. Trodde det var et venstreback-bytte jeg.

Superjack

Usikker på om det var lure bytter.
For Brann hadde fått en rytme.

Og der kom 2-2
Brannsupporter.

stigh

Quote from: Superjack on May 20, 2024, 17:50:35 PMUsikker på om det var lure bytter.
For Brann hadde fått en rytme.

Og der kom 2-2

Ja er undervurdert  å skyte innimellom.

nero

Felix viser hvorfor det kan være lurt å fyre av et skudd fra 20 meter i ny og ne.
Lions led by donkeys.

vekkreist

Quote from: nero on May 20, 2024, 17:51:57 PMFelix viser hvorfor det kan være lurt å fyre av et skudd fra 20 meter i ny og ne.

YEP!!!!

esp123

Spinnvilt at man byttet ut både Castro og Soltvedt, men inn med Heggebø.

Lasaron

Jaja, vi kan ikke vinne alt. Greit nok med 2-2 der oppe.

Jeg likte godt det vi fikk se av Thore P, og ser gjerne at vi starter neste kamp med samme backrekke som vi sluttet denne med.
Tren på langskudd

nero

Quote from: esp123 on May 20, 2024, 18:05:35 PMSpinnvilt at man byttet ut både Castro og Soltvedt, men inn med Heggebø.
Ja, det var jo litt rart. Poenget med Heggebø inn må jo være å slå inn i luften.
Lions led by donkeys.

Henki

Skuffende kamp. Mye svakt, spesielt defensivt. Litt planløst og tilfeldig offensivt utover i andre omgang. Kjipt at vi ikke klarer å utnytte andre lags poengtap skikkelig.
Ballen skal fremover!

krakra

2 poeng mot de tre opprykkslagene er jo egentlig ganske skandaløst.

Lasaron

Ja, men så ligger de på 9. 6. og 3. plass.

Det er, som Sønnen sier, et maraton. Serien, altså. Vi har jo ballen i og i nærheten av 16-meteren til motstander mye, i hver kamp. Nok til å vinne hver kamp. Må bare bli litt skarpere.
Tren på langskudd

Billy Elliott

May 20, 2024, 18:14:35 PM #87 Last Edit: May 20, 2024, 18:48:55 PM by Billy Elliott
Da ble det helt avgjørende at vi i dag hadde en dommer som mener at å bli løpt på bakfra er straffe, og at NFF mener det er mer formålstjenlig at dommer bruker 3 minutter på å holde seg til øret enn 30 sekunder på og se på skjermen selv.

For øvrig en helt annen regelanvendelse enn det vi opplevde (med samme dommer?) på Stadion mot Odd.

vekkreist

Ja kjedelig med 1 poeng.

Finne kunne og hadde fortjent å score 2 mål idag.

Men KBK er ikke et elendig lag da, de har raske vinger, som er flink på kontringer.

Kunne ha straffet oss hardere flere ganger faktisk. 

Men ok. 1 poeng er OK idag.. helt OK

Spelaren

Ok med poeng, ja. Men det er for lett å spele seg gjennom når presset vårt feiler.
Gå av.

andreas1989

Først og fremst er jo dette surt når både Glimt og Molde taper, men nå har vi altså tapt poeng mot alle de nyopprykkede lagene så vi har nok med å fokusere på oss selv.

Man kan jo si at Kristiansund scorer to drittmål, drøyer og ellers er beholdningen det deres nr 7 får til, men han fikk til litt vel mye for å si det rett ut og hadde det ikke vært for Kristiansen sin fart kunne det fort blitt enda mer. Så alt i alt skal vi vel si oss fornøyde med et poeng, men her hadde jo vi med litt mer kvalitet og sluttprodukt fort fått med oss alle tre poengene.

Horneland melder jo selv at byttene kom når vi omsider kom i dytten, men da hadde jo 4 mann stått klare i nesten 10 min.
Det er litt skuffende at man bytter inn Heggebø for å få mer tilstedeværelse i boksen, men så tar man ut både Castro og Soltvedt. Etter det var det knapt bredde på venstre, Warming lå jo nesten som en spiss(uten selvtillit)  og Heggebø fikk ikke noe å jobbe med. Heggebø skulle gjerne kommet inn som indreløper fremfor Kartum?

krakra

Dette med at Warming trekker inn sentralt mener jeg at både Horneland og Huseklepp har påpekt at han ikke skal gjøre. Tror de sa det allerede i preseason, men han fortsetter med det og det er nok litt av grunnen til at han ikke får spille så mye. Han klarer ikke følge enkle instrukser og jukser noe i presset også.

Det er jo noe Horneland liker ganske dårlig.

andreas1989

Kanskje dansken vil ha lettere for å finne seg til rette på høyre enn så lenge?

esp123

Personlig vil jeg lansere Soltvedt som indreløper eller kant når vi presser mot slutten av kampene. Gi han mer offensivt ansvar uten at han er en sikkerhetsrisiko defensivt.

Corran

Jeg tror ikke Horneland er særlig fornøyd med Soltvedt. Han blir rett og slett avkledd en del
ganger og han bidrar alt for lite offensivt til at det veier på noen som helst måte opp for det defensive
Om Torsvik blir skadefri så tror jeg veien inn på laget er kort.
Ruben i midtforsvar var heller ikke noen åpenbaring og Pedersen inn viste heller ikke noe bedring der. Han er rusten så skal få litt goodwill pga det. Men plassering og avleveringer samt bevegelser er dårlige.
Nei får håpe Palle er klar til Molde kampen og om ikke så er Helland mannen jeg ville ha kastet utpå.
Ruben innpå viste ikke at vi kunne stå høyere eller på noen annen måte fungere bedre enn med Palle på banen

Ellers ikke mye å skryte av utenom at en kom tilbake etter å ligge under 2 ganger

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

May 20, 2024, 22:06:13 PM #95 Last Edit: May 20, 2024, 22:12:07 PM by esp123
« - Når Finne spiller, tar han ofte alle rommene i boksen. Han løper på en annen måte enn Heggebø inne i boksen. Hvis folk har fulgt med, har de sett at Aune har kommet inn og scoret noen mål han også. Vi må evne å se at Heggebø har gjort mye bra for Brann han også, sier Brann-treneren.»

Og:

«- Når Heggebø kommer inn, får man en annen tilgang på boksen. Vi har sett flere ganger at tilgangen på boksen blir annerledes. Da kan man angripe på en annen måte i forhold til korridorene som åpner seg, sier Eirik Horneland.«

Skulle tro at Horneland følger med på Bataljonen-forumet ;-)

Utmedsnolken

Er det helt umulig å spille med begge to når man jager mål?
"og der snubler Sæternes igjen"

Dickens

Soltvedt på back er selvmord når motstander har raske og tekniske ving(er) som i dag. Der faller han totalt igjennom på dette nivået. Er selvfølgelig klasse på dødballer, men føler han har flere minuser enn plusser, dessverre. Torsvik kan jeg aldri tenke meg vi ser noe til denne sesongen. Så får vi kjøre den norske Cafu på venstrebacken enn så lenge, selv om han ikke liker det selv. Men skuffende at en Thore P fullstendig uten kamptrening trumfer Helland. Det sender ikke særlig sterke signaler til ham.

krakra

Quote from: esp123 on May 20, 2024, 22:06:13 PM« - Når Finne spiller, tar han ofte alle rommene i boksen. Han løper på en annen måte enn Heggebø inne i boksen. Hvis folk har fulgt med, har de sett at Aune har kommet inn og scoret noen mål han også. Vi må evne å se at Heggebø har gjort mye bra for Brann han også, sier Brann-treneren.»

Og:

«- Når Heggebø kommer inn, får man en annen tilgang på boksen. Vi har sett flere ganger at tilgangen på boksen blir annerledes. Da kan man angripe på en annen måte i forhold til korridorene som åpner seg, sier Eirik Horneland.«

Skulle tro at Horneland følger med på Bataljonen-forumet ;-)
I Ballspark sier han faktisk at Finne tar «alle rommene til _alle spillerne_», mens Heggebø holder seg mer sentralt og at selv om Finne kan være giftig i den rollen så var det et mønster de ville bryte.

Noe som har blitt påpekt flere ganger her. Når Finne spiller skal alt innom ham før det avsluttes, mens Heggebø oftere innvolverer seg utenfor boksen, gir rom for andre spillere og eventuelt angriper foran boksen.

esp123

Quote from: Dickens on May 20, 2024, 23:03:13 PMSoltvedt på back er selvmord når motstander har raske og tekniske ving(er) som i dag. Der faller han totalt igjennom på dette nivået. Er selvfølgelig klasse på dødballer, men føler han har flere minuser enn plusser, dessverre. Torsvik kan jeg aldri tenke meg vi ser noe til denne sesongen. Så får vi kjøre den norske Cafu på venstrebacken enn så lenge, selv om han ikke liker det selv. Men skuffende at en Thore P fullstendig uten kamptrening trumfer Helland. Det sender ikke særlig sterke signaler til ham.

Samtidig er Thore bedre offensivt enn Helland. Så gitt kampbildet så var det kanskje riktig.

Go Up