• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overgangsvinduet sommeren 2024

Started by Lasaron, April 13, 2024, 18:48:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Finfin respons on August 29, 2024, 19:18:13 PMEnkeltkatastrofene er egentlig ikke så interessante, med unntak av at om de ikke hadde kommet og Brann karret seg videre så ville det følgende fort blitt glemt:

Det var veldig stor strekk i laget nesten hele kampen. Det funket ok frem til starten av andreomgang. Da begynte vi å spille på ledelsen og slå langt, men fremdeles med strekk i laget. Hvorfor sto ikke Brann høyt og la seg lavt med samlet lag? De fikk jo kontre oss i senk i angrep etter angrep? Veldig pussig kamputvikling.

Jeg hater å bruke ordet læring men det er faktisk ufattelig mye å lære for laget som kollektiv av denne kampen.
Det var stor strekk i begge lagene. Moberg mente at banen så stor ut.

opplett

Ja, det var helt komisk mye rom på midtbanen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

Hva i allverden har Finne å gjøre med de enorme rommene som oppstår i mellom midtbanen og forsvaret?

Lasaron

Finne? Med Heggebø kan man variere med å slå langt, det kan man ikke mot Finne. Det hadde vært bra i dag.

Men det verste var at Sol aldri ble byttet ut. Uforståelig og sjokkerende dårlig av Horneland.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Men hva har det å gjøre med de enorme rommene som oppstår for Astana å utnytte? Er det Finne sin feil at Kornvig, Dyngeland og Soltvedt driter seg ut også?

Om jeg forstod svaret ditt riktig vel å merke.

esp123

Man kan også slå lavt opp i mellomrom. I første kamp tok han av press flere ganger med mann i rygg, skaffet frispark og holdt på ballen, sånn at vi kunne flytte laget opp og etablere spillet høyere i banen. Det var en del av det som funket, og viktige oppgaver for en spiss på dette nivået.

Hårfin

Quote from: andreas1989 on August 29, 2024, 19:31:08 PMOg det kampbilde må Kornvig ta en stor del av skylden for. Fin spiller, men det er ikke noe anker.

Nja. Han er ikke Sivert som er smart nok til å se det og kjefte opp stopperne som blir redde for bakrommet sitt mot lynraske spisser.
Men mitt poeng var at dette er kollektivet - og det burde kunne justeres fra benken.

Kornvig kan fint være anker men det får da være måte på hvor mye rom man kan dekke opp.

Jeg stiller større spørsmålstegn ved salget av mr.flyskrekk. Hans tempo ville vært nyttig når de langpasningene etterhvert kom, samt med de enorme rommene som var - for Astana var jo heller ikke særlig samlet som lag.
Respons, kanskje?

Corran

Ikke missforstå I likhet med resten av laget var ikke Kornvig noe god i dag og 1-0 så er han drit dårlig i duellen, MEN han er ikke skyld i rommene på midtbanen.
Største problemet var Soltvedt som til stadighet var på mellomdistanse. Ruben blir usikker og prøver å dekke opp for Soltvedt som er en rundingsbøye.
Så blir det masse følge feil rundt dette og FHM kommer også i feile posisjoner samt at Castro kun presser høyt samtidig som de bak ikke følger på.
De neste problemene er at ThoreP er litt over alt og litt lite der han skal. Kan plutselig være på feil side. En ser Palle gjøre feil han ikke har gjort tidligere i år. Blomberg mister ballen hver gang han prøver å gå med den. Kartum er ikke på nett i det hele tatt. En undrer på hvor han er og ser han plutselig løpe forbi en duell feil vei.
Så at det ble mye mellomrom og god plass er ikke Kornvig sin feil men laget sin feil og spesielt Horneland som starter med Soltvedt istedenfor Larsen (ruben på back)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

August 30, 2024, 05:55:03 AM #1358 Last Edit: August 30, 2024, 06:03:33 AM by andreas1989
Kornvig skal absolutt ikke få all skylden for de svake prestasjonene i forsvar, men når laget ikke er i nærheten av å henge sammen, der enorme rom oppstår for motstanderen å true så er det helt naturlig å se på Kornvig og hvordan han løser ankerrollen. Stort sett fin med ball og i duellspillet, men skal man lykkes som anker så krever det mye mer enn bare fysisk tilstedeværelse og den biten ser vi i går at Kornvig neppe har taktiske forutsetninger for å lykkes med. Så er det ingen som forventer at Kornvig skal skrike og kjefte som SHN, men man må kunne snakke og kommunisere i den rollen for å løse den.

En grei kortsiktig løsning når vi sto der uten noe opplagt alternaltiv, og det kan sikkert fungere greit i en del kamper, men her må vi ut å forsterke med en rollespiller.

Superjack

Siden dette er overgangstråden.
Flere enn meg som har hørt intervjuet med POL i overgangsspesialen til Rabona?

Egentlig greit intervju, der han forklarer litt om valg osv.
Der sier POL at det er noen kontrakter det er naturlig går ut og som det da kan handles nytt.

Så slik jeg tolker det så er det nok minst 99% sikkert at Ruben og Crone er ferdig.
Jeg mener fortsatt at Castro også bør gå ut.

Tror det er lurt for å friske opp stallen for 2025.
Brannsupporter.

opplett

Quote from: Superjack on August 30, 2024, 06:35:34 AMSiden dette er overgangstråden.
Flere enn meg som har hørt intervjuet med POL i overgangsspesialen til Rabona?

Egentlig greit intervju, der han forklarer litt om valg osv.
Der sier POL at det er noen kontrakter det er naturlig går ut og som det da kan handles nytt.

Så slik jeg tolker det så er det nok minst 99% sikkert at Ruben og Crone er ferdig.
Jeg mener fortsatt at Castro også bør gå ut.

Tror det er lurt for å friske opp stallen for 2025.

Ja, jeg hørte det. Synes det var interessant at han delte akkurat det, for ellers var han ikke så keen på å dele interne saker.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Castro, Crone, Kristiansen. Det er greit å forlenge med en av dem. Jeg holder en knapp på Castro, for to år.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Brannfan23

Brann ble spilt i senk av Astana. De ville mer som om livet deres stod på spill. Spillmaterialet til Brann er bra nok, men vi skulle kanskje ha hentet en hardcore midtbane general som Rodolph Austin og en spiss som scorer jevnt og trutt. Da kunne vi kanskje hatt en sjans igår selv om vi spilte under pari.

mbs

Quote from: Brannfan23 on August 30, 2024, 08:40:52 AMBrann ble spilt i senk av Astana. De ville mer som om livet deres stod på spill. Spillmaterialet til Brann er bra nok, men vi skulle kanskje ha hentet en hardcore midtbane general som Rodolph Austin og en spiss som scorer jevnt og trutt. Da kunne vi kanskje hatt en sjans igår selv om vi spilte under pari.

Denne kampen viser at å spille i Europa og gjøre det bra i hjemmelig liga ikke er enkelt.
- Legg merke til lagene i Tyskland, Spania og England som gjør en god sesong og skal spille i Europa. Hvordan går det i ligaen det året?
- De fleste tryner kraftig.

Å spille i Europa koster krefter fysisk og mentalt.
- Alle spillerne må ha mer overskudd.....fordi det er reise oftere og lengre.
en må ha en større tropp, en må rullere og det må være 16 mann som er klar og er i nesten toppform.

Horneland har så langt ikke vist seg å klare å bygge et manskap for Europa.
- Det krever rullering for det.

Kagain

Quote from: mbs on August 30, 2024, 10:22:40 AMHorneland har så langt ikke vist seg å klare å bygge et manskap for Europa.
- Det krever rullering for det.

Ja, og det er en jobb som burde ha blitt påbegynt lenge før Brann var ute i Europa. Han burde ha rullert litt gjennom hele sesongen for å bygge trygghet for flere personer i samme rolle. Nå virker det som han i hovedsak er interessert i å spikre en start-ellever og la de få spille uansett hva. Det er da det blir problemer når han må gjøre noen små forandringer. Hadde eksempelvis Soltvedt fått hvile i denne kampen, Kristiansen ut på venstre og Sery Larsen inn som stopper kunne det ha gjort sitt til at Astana ikke helt hadde hatt en plan. Det var jo ganske klart at planene deres i første omgang var å angripe på Brann sin venstre da Brann der hadde en spiller med tempoproblemer som også var småskadet. Med Kristiansen der så hadde Brann hatt mer hurtighet og defensiv trygghet, noe som kunne ha gjort sitt til at de andre spillerne kunne fått vist seg ferm.

Det er derfor jeg etterlyser at om Brann kjøper noe i resten av overgangsvinduet så håper jeg at de har latt noen av spillerne som allerede er i klubben prøve seg. Hva om Haaland får noen innhopp for Kartum eller til og med får starte? Hva om Kvale får det samme for Soltvedt? Hva om Holten/Helland får det samme for Pallesen Knudsen? Jeg vet ikke hvem som er mest lovende av spissene på Brann 2, men hva om han får prøve seg litt for Finne/Heggebø? 

Lasaron

Jeg tror både Kvale, Kristiansen og Kartum hadde gjort det bedre på venstrebacken enn Sol. Det mest åpenbare hadde vært å stille med vår beste stopper fra start, og sette Kristiansen ut på backen. Da hadde vi gått videre.

Forøvrig har Palle skuffet som kaptein. Jeg trodde han skulle ta mer tak som leder ute på banen. Dette gjelder i hele hans kapteinsperiode. Noen tøffe og vellykkede sklitaklinger er ikke godt nok som kaptein. Han har skuffet og overrasket.

Rossi

Quote from: Lasaron on August 30, 2024, 11:24:58 AMJeg tror både Kvale, Kristiansen og Kartum hadde gjort det bedre på venstrebacken enn Sol. Det mest åpenbare hadde vært å stille med vår beste stopper fra start, og sette Kristiansen ut på backen. Da hadde vi gått videre. 
Helt klart - så enkelt er det.
Quote from: Lasaron on August 30, 2024, 11:24:58 AMForøvrig har Palle skuffet som kaptein. Jeg trodde han skulle ta mer tak som leder ute på banen. Dette gjelder i hele hans kapteinsperiode. Noen tøffe og vellykkede sklitaklinger er ikke godt nok som kaptein. Han har skuffet og overrasket.
Ja, han har ikke stått frem. I går virket han fraværende.

Nå skyldes det på dommer, ball, bane og det snakkes om å se fremover. Horneland er en kuk og en stabukk, og da blir fallhøyden stor. Skal klubben, spillere og supportere legge dette bak seg, tror jeg det er viktig at Horneland tar ansvar og erkjenner at han faktisk bommet totalt.

Det er nesten sånn at ethvert annet (realistisk) taktisk opplegg hadde ført til avansement.
World domination within 5 years.

Lasaron

David Tufekcic er nå solgt til Kristiansund. Kontrakt ut 2027. Det står ingenting om sum eller klausuler.

Kagain

Quote from: Lasaron on August 31, 2024, 13:19:56 PMDavid Tufekcic er nå solgt til Kristiansund. Kontrakt ut 2027. Det står ingenting om sum eller klausuler.

Sikkert ikke store summer. Gi han en 6-7 år og et par klubbytter så henter nok Brann han tilbake for et sted rundt 10 millioner.

Interessant hvordan Brann spinner dette, da

"Vi er veldig stolte av David og at vi har utviklet han til å bli Eliteserie-spiller. Akademiet vårt skal ikke bare utvikle spillere til Branns A-lag, selv om det er det vi alle helst vil. Vi skal også legg til rette for at spillere kan få spille toppfotball andre steder. David sin overgang til en Eliteserie-klubb er en suksesshistorie for oss, sier faglig ansvarlig i Brann-Akademiet, Aksel Bergo. "

https://www.brann.no/nyheter/blir-kbk-spiller-permanent

Interessant at de velger å selge det inn som en suksesshistorie. Om dette er det som kreves for å være suksesshistorie vil jeg tro at det er flere suksesshistorier på gang hos Brann...

BlobbyWin77

Jeg vet at vi har både Finne og Heggebø, men jeg ønsker en bakromsspiss i løpet av de to neste dagene før vinduet stenges.

I Europa når vi møter tøffere motstand, blir vi presset bakover. Også i Eliteserien hvis vi leder en kamp med et mål og motstanderen jakter en utlikning er en bakromsspiss veldig kjekt å ha.

Jeg har hørt andre si at det var dumt at Warming ble solgt før Astana kamp. Jeg er enig. Selv om han hadde null fotballforståelse og null fremtid hos Brann, ville han vært veldig nyttig å hå mot Astana.

Falkman

Quote from: Kagain on August 31, 2024, 14:41:20 PM
Quote from: Lasaron on August 31, 2024, 13:19:56 PMDavid Tufekcic er nå solgt til Kristiansund. Kontrakt ut 2027. Det står ingenting om sum eller klausuler.

Sikkert ikke store summer. Gi han en 6-7 år og et par klubbytter så henter nok Brann han tilbake for et sted rundt 10 millioner.

"Vi er veldig stolte av David og at vi har utviklet han til å bli Eliteserie-spiller. Akademiet vårt skal ikke bare utvikle spillere til Branns A-lag, selv om det er det vi alle helst vil. Vi skal også legg til rette for at spillere kan få spille toppfotball andre steder. David sin overgang til en Eliteserie-klubb er en suksesshistorie for oss, sier faglig ansvarlig i Brann-Akademiet, Aksel Bergo. "

Interessant at de velger å selge det inn som en suksesshistorie. Om dette er det som kreves for å være suksesshistorie vil jeg tro at det er flere suksesshistorier på gang hos Brann...

Litt slitsomt med dette evige snakket om at Brann kjøper tilbake spillere de har solgt.  Det skjer vel ikke så veldig mye oftere enn i andre klubber

kabelmann

Skjer i hvert fall ikke i Bodø/Glimt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Selvfølgelig er det en suksess historie for Brann akademiet.
Det vil jo være lettere å få inn store unge talenter til akademiet i Brann når spillerne går videre til bra nivåer.
Ja det er dumt at han ikke ble god nok for Brann pr nå, men det er positivt at han er god nok for et elite lag og at Brann skiller seg med ham på en positiv måte.
Dette gir dem et godt rykte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Falkman on August 31, 2024, 21:17:39 PM

Litt slitsomt med dette evige snakket om at Brann kjøper tilbake spillere de har solgt.  Det skjer vel ikke så veldig mye oftere enn i andre klubber

Det spesielle i Brann er at vi henter tilbake en lang rekke lokale spillere som ikke fikk sitt gjennombrudd i Brann. Der skiller vi oss fra klubber som Glimt og Rbk, som i stor grad henter tilbake tidligere stjerner, som de ofte har solgt for store summer.

Da er det ikke så rart at man tenker at enhver spiller som avskiltes i Brann kan komme tilbake som dyrkjøpt stjerne om 5 år.
First is first, second is nothing

Lasaron

Hvis Felix blir solgt nå, og vi ikke klarer å hente en utenfra som forsterker førsteelleveren, så bør det bli nok et internt opprykk. For eksempel Jesper Eikrem.

Falkman

Quote from: fortune on August 31, 2024, 22:19:25 PM
Quote from: Falkman on August 31, 2024, 21:17:39 PM

Det spesielle i Brann er at vi henter tilbake en lang rekke lokale spillere som ikke fikk sitt gjennombrudd i Brann. Der skiller vi oss fra klubber som Glimt og Rbk, som i stor grad henter tilbake tidligere stjerner, som de ofte har solgt for store summer.

Da er det ikke så rart at man tenker at enhver spiller som avskiltes i Brann kan komme tilbake som dyrkjøpt stjerne om 5 år.

Jo, det er det.

andreas1989

September 01, 2024, 09:59:29 AM #1376 Last Edit: September 01, 2024, 10:39:12 AM by andreas1989
Tobias Børkeeiet har jo blitt nevnt et par ganger som et alternativ til den dype rollen på midten.

Han er nå klar for Rapid Wien for den relativt beskjedne summen av €100 000 etter det jeg kan lese.

Usikker på om Børkeeiet ville vært en god løsning for Brann, men den summen kunne vi iallfall betalt, men lønnen er vel gjerne ganske så høy?

Lasaron

Jeg er usikker på om en som har sittet så mye på benk for Rosenborg, kunne gått inn og styrket førsteelleveren vår. Så det blir nei fra meg.

Superjack

Noen som vet hvordan det går med Kniklas?
Om han kommer seg tilbake i løpet av senhøsten så er vel han en opplagt kandidat til å gå inn i den dype rollen til 25 sesongen?

Tipper det også blir hentet minst en back i vinter. Siden både Kristiansen og Crone etter alle tegn går ut.
Tror også Castro forsvinner.
Blir egentlig ikke overrasket om han signerer for en ny klubb ganske snart.
Tror ikke POL og Kalvenes ønsker å tilby lønn og kontrakt som Castro er fornøyd med. Da må en ny kant inn også.

Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Superjack on September 01, 2024, 10:07:58 AMNoen som vet hvordan det går med Kniklas?
Han ble intervjuet i BA for seks dager siden. Der ble det gjentatt at han ikke kommer til å spille fotball før i 2025 etter at korsbåndet røk i mai. Det ble også nevnt i artikkelen at han i disse dager omsider har fått klarsignal til å løpe litt igjen. Han sier også at han faktisk akkurat har fått bruke ballen litt. Ellers er det alternativ trening det går i.
I samme artikkel står det også at Martin Hellan ventes tilbake i løpet av oktober. Og Svenn Crone muligens tilbake i løpet av oktober.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Falkman on August 31, 2024, 21:17:39 PMLitt slitsomt med dette evige snakket om at Brann kjøper tilbake spillere de har solgt.  Det skjer vel ikke så veldig mye oftere enn i andre klubber

Hehehe. Det føles i alle fall som det skjer oftere, selv om jeg er enig med andre her inn i at RBK og Glimt driver på med noe av det samme.

Jeg skal gi meg selv fem minutter på å liste opp spillere som jeg kommer på Brann har kjøpt tilbake. Dette er fra husken og ikke understøttet av faktisk research

Steffen Lie Skålevik - ikke god nok fra Brann da han ble solgt første gang, ble kjøpt tilbake.

Sivert Heltne Nilsen - grein seg vekk fra Brann og til Belgia, ble flere ganger snakket om før han ble hentet tilbake. Sutret seg vekk senere etter god utvikling i Brann.

Bård Finne - Følte seg ikke satset på i Brann, fikk sjansen i Tyskland. Forståelig at Brann hentet tilbake et mer ferdig produkt. Solid råtalent som Brann etterhvert kunne bruke.

Joachim Soltvedt - Avskiltet i Brann pga at han ikke var god nok, ble hentet tilbake.

Håkon Opdal - Skulle være reservekeeper og avslutter karrieren i Brann, ble førstekeeper kort etter

Geirmund Brendesæther - Husker ikke om han gjorde det bra i Tyskland, men ble hentet tilbake.

Fredrik Pallesen Knudsen - Avskiltet i Brann da de ville satser på Grønner. Det gikk ikke som planlagt.

Karadas - Ble solgt som proff, stemplet som Judas av fansen, var litt her og der og spilte rundt i verden før han kom tilbake til Norge og ble gratis. Krøp omtrent til Brann på sine knær for å høre om de kunne hente han. Brann sa nei, han signerte for Sogndal, gjorde det godt og ble kjøpt av Brann et halvt år senere.

Erik Holmen Johansen - Den evige andrekeeper som signerte billigere og billigere kontrakter før han gikk gratis da Brann skulle satse på ungdommen. Hans planlagte nedtrapping varte kun i litt over en måned før Brann hentet han for et par hundre tusen.

Raymond Kvisvik - Spilte godt i Brann, ble proff. Ble av forståelige årsaker hentet tilbake til Brann da de hadde tunge stunder.

Erik Huseklepp - Spilte god i Brann, ble proff. Ble etterhvert hentet tilbake av Brann i håp om at han skulle levere krutt til folket.

Hassan El Fakiri - Fikk ti kamper hos Brann, ble proff, hadde mange gode år i utlandet og avsluttet karrieren som back hos Brann.

Dette var de jeg kom på i løpet av litt over fem minutter. HAdde jeg brukt mer tid på å sjekke etter så hadde jeg sikkert funnet flere. Jeg mener det er nok til å si at Brann definitivt har hentet tilbake folk...

Superjack

Takk. Håper Hellan er tilbake før Crone. Fordi det øker sannsynligheten for at Hellan fases inn og at Crone går ut.

Bra for Brann på lang sikt.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Kagain on September 01, 2024, 11:49:22 AM
Quote from: Falkman on August 31, 2024, 21:17:39 PMLitt slitsomt med dette evige snakket om at Brann kjøper tilbake spillere de har solgt.  Det skjer vel ikke så veldig mye oftere enn i andre klubber

Hehehe. Det føles i alle fall som det skjer oftere, selv om jeg er enig med andre her inn i at RBK og Glimt driver på med noe av det samme.

Jeg skal gi meg selv fem minutter på å liste opp spillere som jeg kommer på Brann har kjøpt tilbake. Dette er fra husken og ikke understøttet av faktisk research

Steffen Lie Skålevik - ikke god nok fra Brann da han ble solgt første gang, ble kjøpt tilbake.

Sivert Heltne Nilsen - grein seg vekk fra Brann og til Belgia, ble flere ganger snakket om før han ble hentet tilbake. Sutret seg vekk senere etter god utvikling i Brann.

Bård Finne - Følte seg ikke satset på i Brann, fikk sjansen i Tyskland. Forståelig at Brann hentet tilbake et mer ferdig produkt. Solid råtalent som Brann etterhvert kunne bruke.

Joachim Soltvedt - Avskiltet i Brann pga at han ikke var god nok, ble hentet tilbake.

Håkon Opdal - Skulle være reservekeeper og avslutter karrieren i Brann, ble førstekeeper kort etter

Geirmund Brendesæther - Husker ikke om han gjorde det bra i Tyskland, men ble hentet tilbake.

Fredrik Pallesen Knudsen - Avskiltet i Brann da de ville satser på Grønner. Det gikk ikke som planlagt.

Karadas - Ble solgt som proff, stemplet som Judas av fansen, var litt her og der og spilte rundt i verden før han kom tilbake til Norge og ble gratis. Krøp omtrent til Brann på sine knær for å høre om de kunne hente han. Brann sa nei, han signerte for Sogndal, gjorde det godt og ble kjøpt av Brann et halvt år senere.

Erik Holmen Johansen - Den evige andrekeeper som signerte billigere og billigere kontrakter før han gikk gratis da Brann skulle satse på ungdommen. Hans planlagte nedtrapping varte kun i litt over en måned før Brann hentet han for et par hundre tusen.

Raymond Kvisvik - Spilte godt i Brann, ble proff. Ble av forståelige årsaker hentet tilbake til Brann da de hadde tunge stunder.

Erik Huseklepp - Spilte god i Brann, ble proff. Ble etterhvert hentet tilbake av Brann i håp om at han skulle levere krutt til folket.

Hassan El Fakiri - Fikk ti kamper hos Brann, ble proff, hadde mange gode år i utlandet og avsluttet karrieren som back hos Brann.

Dette var de jeg kom på i løpet av litt over fem minutter. HAdde jeg brukt mer tid på å sjekke etter så hadde jeg sikkert funnet flere. Jeg mener det er nok til å si at Brann definitivt har hentet tilbake folk...

Flott liste.
Ellers kunne både Helstad og Ahlsen fint vært nevnt.

Brann har ikke solgt mye spillere ut de siste årene. Men Rasmussen kunne jo vært en kandidat å hente tilbake, om han  ender i kulden i Belgia, og selvfølgelig Wolfe.
Men dette er jo alltid et spørsmål om timing og penger.

Å hente spillere som egentlg er litt mettet, på lønninger som er hinsides høye, fordi de har vært ute, er ikke noe særlig.

RBK har jo totalt ødelagt økonomien og det sportslige p det
Glimt har hatt litt mer suksess med det. Kanskje fordi Glimtspillerene har kommet tilbake i ganske ung alder. Evjen, Bjørkan og Patrick Berg var vel alle under 25 da de kom hjem.
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on September 01, 2024, 11:58:40 AMFlott liste.
Ellers kunne både Helstad og Ahlsen fint vært nevnt.

Brann har ikke solgt mye spillere ut de siste årene. Men Rasmussen kunne jo vært en kandidat å hente tilbake, om han  ender i kulden i Belgia, og selvfølgelig Wolfe.
Men dette er jo alltid et spørsmål om timing og penger.

Å hente spillere som egentlg er litt mettet, på lønninger som er hinsides høye, fordi de har vært ute, er ikke noe særlig.

RBK har jo totalt ødelagt økonomien og det sportslige p det
Glimt har hatt litt mer suksess med det. Kanskje fordi Glimtspillerene har kommet tilbake i ganske ung alder. Evjen, Bjørkan og Patrick Berg var vel alle under 25 da de kom hjem.

Ja, Helstad kom jeg på i ettertid. Ahlsen kom jeg ikke på. Poenget mitt er mer at det er fair å hente tilbake proffer med beviste kvaliteter om det er noe Brann trenger, og det er innenfor lønnstaket. Med andre ord: om Rasmussen hentes tilbake, ikke gi han en Henriksen-stil lønn på 6 millioner. Er det innenfor rammene og Brann trenger Rasmussen sine kvaliteter på midtbanen, gjør gjerne det.

Det du nevner med Evjen, Bjørkan og Berg er gode poenger. De kom ikke hjem mette av dage nødvendigvis. Glimt betalte vel også rundt det samme for dem som de solgte dem for, så det er på sett og vis nullsum det.

Brann sin store utfordring i mitt hode er at de ikke klarer å utvikle mange nok spillere til at de selv kan selge dem med et pent overskudd. Wolfe var jo i stor grad egenutviklet og ble solgt for en meget god pris. Men nøkkelspillere for Brann med bakgrunn i klubben i dag som Pallesen Knudsen, Finne og Soltvedt måtte først et annet sted for å bli god nok til å spille for Brann. Brann har jo per i dag potensielle Brann-utviklede nøkkelspillere i Heggebø og Blomberg (eventuelt Kniklas og Torsvik om de blir friske nok), så jeg håper jo at disse spillerne får en god utvikling og blir solgt for en god sum.

brannl

Quote from: andreas1989 on September 01, 2024, 09:59:29 AMTobias Børkeeiet har jo blitt nevnt et par ganger som et alternativ til den dype rollen på midten.

Han er nå klar for Rapid Wien for den relativt beskjedne summen av €100 000 etter det jeg kan lese.

Usikker på om Børkeeiet ville vært en god løsning for Brann, men den summen kunne vi iallfall betalt, men lønnen er vel gjerne ganske så høy?

Jeg hadde hatt troen på det. Er ikke ulik Sivert. Har ikke spilt da han kun er aktuell som anker, og konkurrerer med Selnæs. Var god ifjor frem til Selnær ble hentet. Hadde da fått brukt Kornvig som indreløper, hvor han er best.

andreas1989

Er det i morgen vinduet stenger? Skjer vel neppe noe inn, men Holten eller Helland kan vel dra på lån?

Pete05

Transfer window summer 24

21/8 Japan
26/8 Sweden
30/8 Germany, France, Italy, Spain, England, Scotland.
31/8 India
2/9 Denmark, Netherlands, Norway, Portugal.
5/9 Costa Rica, Croatia, Austria.
6/9 Belgium, Poland, Slovakia.
7/9 Slovenia
8/9 Czech
9/9 Romania, Switzerland, Cyprus.
12/9 Russia
13/9 Turkey, Serbia.
18/9 Israel

ostraume

Belgia har et par dager ekstra. Potensielt skummelt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Holten må jo lure på hva han er hentet tilbake for.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Quote from: Billy Elliott on September 01, 2024, 18:05:12 PMHolten må jo lure på hva han er hentet tilbake for.

Han fortsatte å varme også etter at Brann hadde byttet fem mann, så han lurer nok litt.

Vi får håpe han drar på lån i morgen, samme gjelder andre ungdommer som trenger å spille på høyere nivå enn postnord.

Falkman

Frister lite med et nytt ecup-mareritt til neste år. Selg unna, og bygg opp et nytt lag som et konkurransedyktig innen 3-5 år.

Superjack

Quote from: fortune on September 01, 2024, 21:48:03 PM
Quote from: Billy Elliott on September 01, 2024, 18:05:12 PMHolten må jo lure på hva han er hentet tilbake for.

Han fortsatte å varme også etter at Brann hadde byttet fem mann, så han lurer nok litt.

Vi får håpe han drar på lån i morgen, samme gjelder andre ungdommer som trenger å spille på høyere nivå enn postnord.

Blir nok benkevarming ut sesongen.

Ellers så behøver Brann akutt en back.
Brannsupporter.

Corran

Brann trenger vel akutt 2 backer
En på hver side.

Superjack

September 01, 2024, 22:51:32 PM #1393 Last Edit: September 01, 2024, 22:53:07 PM by Superjack
Quote from: Corran on September 01, 2024, 22:44:41 PMBrann trenger vel akutt 2 backer
En på hver side.

Håper Hellan blir frisk og tar plassen. Om Brann kjøper 2 stk backer på 25-27 år(om jeg forventer i såfall) så bør Hellan bruke like mye tid på å skrive cv til nye klubber som på treningsstudioet.

Kommer det inn to yngre ( Yngre enn 23 så ok)
Brannsupporter.

Corran

Hellan er jo muligens tilbake i oktober og det er Crone og. Begge bør gå laaaaangt foran ThoreP i køen.
Ser helst Hellan fortsetter sin utvikling og blir et klar førstevalg,

Superjack

Thore P var totalt boss i dag.

Den involveringen der han laget straffe var latterlig elendig.
Hadde han i det minste prøvd en takling og bommet,
men å henge på ryggen på S08 spilleren helt inn i 16 meter og nesten inn i 5 meteren er jo bare tragisk.

Ellers elendige involveringer og valg.

Elendige
Brannsupporter.

andreas1989

Holten var ikke med når Brann 2 vant i dag, Haaland var.

Kan det være noe på gang?

Det faktum at Helland fikk 15 minutter som stopper i går tyder vel også på at Helland er foran Holten i køen.

Kagain

Quote from: andreas1989 on September 02, 2024, 17:12:31 PMHolten var ikke med når Brann 2 vant i dag, Haaland var.

Kan det være noe på gang?

Det faktum at Helland fikk 15 minutter som stopper i går tyder vel også på at Helland er foran Holten i køen.

Ja, det er liksom det som slår meg som underlig. Holten ble hentet tilbake enda de hadde en helt ok stopper (Helland) i backup. Helland ble nevnt som et alternativ på høyreback, men det høres i utgangspunktet veldig rart ut da han for meg slår meg som en veldig utypisk høyreback for den stilen Brann prøver å få til. Thore P. og Crone er offensive folk som løper mye og forsøker innlegg, mens Helland antageligvis må holde seg tilbake og får mindre aksjonsradius, men er desto sterkere defensivt.

Det kan jo hende at Brann ved å ikke spille Holten gjør det mulig at om noen klubber har lyst å kjøpe han før overgangsvinduet er over så kan han få spille for dem. Er det fremdeles slik at en spiller kun kan spille for to klubber i en sesong?

Lasaron

Da er overgangsvinduet stengt. Sønnen og Warming ut. Saka og Holten inn. Internt opprykk på Haaland. Det er vel en slags foryngelse, det, noe som må fortsette i neste vindu.

OBS! Belgia er en joker her, de har åpent til 6. september.

fortune

Quote from: Lasaron on September 03, 2024, 06:00:08 AMDa er overgangsvinduet stengt. Sønnen og Warming ut. Saka og Holten inn. Internt opprykk på Haaland. Det er vel en slags foryngelse, det, noe som må fortsette i neste vindu.

OBS! Belgia er en joker her, de har åpent til 6. september.

Er vinduet også stengt for utlån til lavere divisjoner? Slik at Holten nå er stuck med benk og postnord ut sesongen?

Go Up