• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overgangsvinduet sommeren 2024

Started by Lasaron, April 13, 2024, 18:48:53 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

esp123

I mine øyne kan vi ikke planlegge en stall der vi tar hensyn til Torsvik. Han er for skadeutsatt. Hvis han blir kvitt skadene er det kjempefint, men vi må satse på andre kort.

Superjack

July 08, 2024, 12:34:11 PM #551 Last Edit: July 08, 2024, 12:36:19 PM by Superjack
I følge Ballspark-Knut så ønsker/leter Brann veldig etter en Siverterstatter.

Spent der.

Castro kan få ny kontrakt om han imponerer ut over høsten og ikke signerer med noen andre, og Brann ikke har funnet alternativ.

Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: esp123 on July 08, 2024, 12:31:18 PMI mine øyne kan vi ikke planlegge en stall der vi tar hensyn til Torsvik. Han er for skadeutsatt. Hvis han blir kvitt skadene er det kjempefint, men vi må satse på andre kort.

Her burde jo Kvale være det opplagte alternativet, men det er vel tvilsomt. Uansett veldig merkelig at det ikke kommer noe informasjon om hva som nå er status på Torsvik. Det kan jo også være relevant å nevne at Glimt er i ferd med å hente hjem Isak Määtä til Norge.

andreas1989

Quote from: Superjack on July 08, 2024, 12:34:11 PMI følge Ballspark-Knut så ønsker/leter Brann veldig etter en Siverterstatter.

Hvor kommer det fra sånn plutselig? Et rødt kort i Bodø? Må vel nesten høre den poden...

andreas1989

Åsane selger Kolskogen til Horsens(!) på nivå 2 for rundt 2 millioner(!). Vet ikke så mye om Kolskogen sine prestasjoner i Åsane, men har det ikke rent inn?

Uansett så sier jo den summen sitt om hva man må betale for spillere i 2024.

Erlend

Nå er det noen måneder siden sist jeg fant tid til å se en Åsane-kamp, men i mine øyne går han rundt og prøver å være Ruben Kristiansen (altså når han var av seriens beste stoppere i fjor), men mangler fullstendig ferdighetene til det.  Hvis noen husker når Kristiansen prøvde seg som stopper i en kamp i 2021 og han var elendig og alle avskiltet han så er det litt sånn.

Uforståelig overgang for meg, må innrømme at når jeg så bildet så tenkte jeg at han hadde gått til Os og tenkte ikke så mye mer over det.  Må nesten være en speider som har sittet på et statistikkprogram og funnet ut at han kan være en slags moneyball-signering.

Kagain

Quote from: Erlend on July 08, 2024, 13:03:56 PMUforståelig overgang for meg, må innrømme at når jeg så bildet så tenkte jeg at han hadde gått til Os og tenkte ikke så mye mer over det.  Må nesten være en speider som har sittet på et statistikkprogram og funnet ut at han kan være en slags moneyball-signering.

Kan hende han blir en slags moneyball-suksess også da. Så kan Brann hente han tilbake til klubben for rundt 10 millioner eller så...

Erlend

Quote from: Kagain on July 08, 2024, 13:48:55 PM
Quote from: Erlend on July 08, 2024, 13:03:56 PMUforståelig overgang for meg, må innrømme at når jeg så bildet så tenkte jeg at han hadde gått til Os og tenkte ikke så mye mer over det.  Må nesten være en speider som har sittet på et statistikkprogram og funnet ut at han kan være en slags moneyball-signering.

Kan hende han blir en slags moneyball-suksess også da. Så kan Brann hente han tilbake til klubben for rundt 10 millioner eller så...

Ser han har en 2 års kontrakt, så da blir det nok brukt litt penger på han i sommervinduet 2027 når han har hatt et år i Haugesund og rukket å bli 26 år gammel

krakra

Tror ikke sportsplanen blir veldig endret. Klubbens ledelse er oppriktig opptatt av at det skal satset ungt, og at man skal gå i pluss i spillerlogistikken og på den måten bygge klubben stein på stein.

Spørsmålet er hvordan det skal håndheves når man har en trener som er motvillig kombinert med omgivelser som mister all fornuft og geni-/gudeerklærer enhver trener som klarer å lede laget til medalje. Hadde ledelsen lagt så mye makt bak kravet om en bærekraftig spillerlogistikk at Horneland hadde forsvunnet, så hadde de jo blitt kjeppjaget av alle som tror at «NÅ skal vi ta gull. NÅ må det satses». «Eksperter»(ikke bare i bergenspressen) har jo allerede sutret og klaget over at Brann ikke tar større økonomisk risiko og satser skikkelig i år. I fjor var det et stort problem at noen unggutter satt på benken

Wombat

Quote from: krakra on July 08, 2024, 14:39:42 PMTror ikke sportsplanen blir veldig endret. Klubbens ledelse er oppriktig opptatt av at det skal satset ungt, og at man skal gå i pluss i spillerlogistikken og på den måten bygge klubben stein på stein.

Spørsmålet er hvordan det skal håndheves når man har en trener som er motvillig kombinert med omgivelser som mister all fornuft og geni-/gudeerklærer enhver trener som klarer å lede laget til medalje. Hadde ledelsen lagt så mye makt bak kravet om en bærekraftig spillerlogistikk at Horneland hadde forsvunnet, så hadde de jo blitt kjeppjaget av alle som tror at «NÅ skal vi ta gull. NÅ må det satses». «Eksperter»(ikke bare i bergenspressen) har jo allerede sutret og klaget over at Brann ikke tar større økonomisk risiko og satser skikkelig i år. I fjor var det et stort problem at noen unggutter satt på benken

Støttes 100%

Vi er på vei inn i den sedvanlige SKB fellen ved å være sportslig trenerstyrt. Jeg også tror forøvrig at styre vil, men..
Don't bang the drum like monkeys do

andreas1989

July 08, 2024, 14:55:24 PM #560 Last Edit: July 08, 2024, 17:40:31 PM by andreas1989
Og denne satsingen etterlyses vel i dagens ballspark der det også begynner å synses om et spisskjøp.

Er det en ting som kan være positiv med den nå avlyste gulljakten så er det vel forhåpentligvis det at sjansene for et hodeløst og høy risiko spisskjøp iallfall minsker. Ville vært skandaløst med kjøp av en ny spiss med Heggebø på benken.

Ellers er det Parmer som påstår at det nå jobbes for alvor med et alternativ til SHN.

Skulle man ikke finne en spiller som tikker flere bokser mtp ferdigheter og alder så får man gi Helland en reel mulighet fremfor å prøve seg frem med disse mer begrensede typene i slutten av tjueårene.

krakra

July 08, 2024, 15:03:35 PM #561 Last Edit: July 08, 2024, 15:05:53 PM by krakra
Det er ikke bare treneren, men omgivelsene. I fjor sommer, et halvt år etter at vi hadde spilt i OBOS-ligaen, var det masse gnål om at Brann ikke hadde nok bredde til å kjempe i toppen og utfordre Glimt om gullet. Denne manglende bredden var jo en bevisst strategi for å få fram flere unge spillere og det lyktes delvis med at man fikk Torsviks gjennombrudd og at Helland fikk vist i VIF-kampen at han har ES-nivå ikke. Men dette var ikke holdbart i følge et så og si samlet "ekspertkorps". Både fra BT, BA og Tv2. Brann måtte ha større bredde for å utfordre Glimt om gullet. Dette var også mantraet før årets sesong og nå er det snakk om Branns solide benk. Ingen kritiske spørsmål om mangelen på unge spillere.

Dette skjedde i 2016 også. Det skjer hver gang Brann får ferten av medalje så tror "alle" at vi er et topplag og må handle som om vi har tatt fem seriegull på rad og har 200-300 millioner kroner i banken.

Jeg tror Horneland har en standing der han kunne stått imot dette og fremmet en noe mer langsiktig og tålmodig satsing, men når han ikke vil så mener jeg det er sjanseløst for styre og daglig leder å gå imot både trener og omgivelsene. De har blitt delvis idioterklært av Pamer og co allerede for å ikke sprenge banken i vinter, og dette gir resonans i kommentarfelt og på sosiale medier. At det er en ledelse som er "politisk korrekt", "fastlåst" og "lite fleksible" som hindrer Brann i å ta gull. 

Jeg begynner egentlig å bli tvilende på om det bergenske lynnet tillater at Brann gjør det som er nødvendig for å bli en stabil toppklubb. Kanskje man rett og slett mangler tålmodigheten og selvdisiplinen som kreves, også av omgivelsene. Mange har jo en helt vridd oppfatning av tålmodighet også der "tålmodighet" handler om å gi evigvarende tillitt til en trener som ikke leverer på noen utviklingspunkter og har en sterk nedadgående kurve(ikke Horneland, men de to-tre trenerne før ham) eller med en 29 år gammel spiss som ikke har levert på snart ett år. Der skal man være tålmodige.

BlobbyWin77

Overgangsvindu sommer 2013 var det Jimmi Nagel Jacobsen som var sportslig leder. Vi må gi POL minst er par vinduer til.

Jeg har mer tro på at POL vil være lojale mot klubbens strategi.
Jeg tror ikke vi kommer til å rekruttere gjennomsnittsspillere som er 25+ år gamle lenger, og jeg tror ikke det kommer til å bli et krav om at spillere må ha tidligere erfaring fra Haugseund på CV-en før de kan skrive under for Brann.

krakra

POL hentet én U23-spiller i vinter, og han har spilt totalt 0 ES-minutter i år. Det nytter ikke å hente unge spillere hvis Horneland ikke bruker dem. Horneland må nærmest tvinges til å bruke unge spillere, gjerne å fjerne andre alternativer og det tror jeg ikke vil bli akseptert at Brann gjør fordi Brann skal utfordre Glimt, og ta denne verdifulle andreplassen.

Stemningen i Ballspark, og Ballspark-gruppen, er jo heller det motsatte. At Brann skal svi av store summer på stjernespillere i sommer for å sikre topp 2. Nå tror jeg ikke de gjør det heller.

Rossi

Quote from: Superjack on July 08, 2024, 12:34:11 PMI følge Ballspark-Knut så ønsker/leter Brann veldig etter en Siverterstatter.

I så fall, sjekk Ruben Alte. Et knepp opp.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't." Yes it is!

andreas1989

Pape Gueye  er jo Aberdeen spiller...

krakra

Håper ikke man lurer seg vekk i "det er enkelt å erstatte spilleren, men ikke lederen Heltne Nilsen". Vi trenger kvalitet og stabilitet inn på midtbanen. Det er flere gode lederskikkelser i stallen allerede. Kapteinen trenger ikke være anker. Det er ikke samme situasjon som i 2018. Så fokuset på ligge på å få kvalitet inn. Gjerne noe yngre, men jeg syns ikke defensiv midtbane er der vi skal satse på videresalg akkurat.

Churchill

Jeg tror at spilleren Sivert er enkelt å erstatte. Lederen Sivert derimot, er mye vanskeligere. Men det er jo helt riktig å la mannen gå nå. Han er over the top og man kan finne en mye bedre og YNGRE spiller.
...we shall never surrender.

Billy Elliott

Den åpenbare erstatteren i markedet var Krygård. Ganske dumt at han røk, men hvis fasit blir Pape Gueye inn og f. eks. Helland satses på som anker, trenger ikke dette å være så dumt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Lederen erstattes fort internt. Tror ikke det blir noe problem. Da slipper vi en såpass illojal og upålitelig kaptein også.

Men det er ikke så mange ankertyper igjen i norsk fotball.

andreas1989

Gueye var bare en artig påpeking fra en på twitter. Mtp språk så er han vel neppe aktuell med mindre han faktisk har lært seg grunnleggende norsk. Vi har jo dog nok kanter og spiller i utgangspunktet, men kanskje noen er på vei ut?

Har ikke sett noe om overgangssum for SHN og vet lite om Aberdeen sin økonomi. Tenker uansett at Gueye må ha en høyere verdi enn SHN.

ZsoltKorcsmar

Blir vanskelig å erstatte. Kanskje viktigste spilleren vår, tror til og med han har mer å si enn Horn Myhre. Jeg mener han kanskje er enda viktigere enn Martin Andresen var i 2007.

SHN er undervurdert. Det finnes mange ledere, ja - men det er og stor forskjell i kvalitet på lederne, mange nyanser.

Alle klubber har typer som er mer leder enn andre, men vi har hatt en leder som er bedre enn stort sett alle vi møter. Ledermessig har vi hatt et fortrinn under SHN, dette med grundigheten. Sette seg inn i motstanders svakheter, styrker - hjelpe å sette tenningsnivå før kamp. Ekstremt nøye og detaljfokusert, vinnertype av dimensjoner som vektlegger de små detaljene - vet at det kan vippe i riktig favør.

Det er forskjell på det å ha lyst å vinne, og det å ha LYST å vinne. Møter man en kaptein som er 98,2% innbitt på å vinne og fyrer opp lagkamerater - og motstander er 100% innstilt, så kan det være forskjellen. Igjen: Vi har utvilsomt hatt et fortrinn her de siste årene.

Som en bokser under innveiing ser man litt hvem som har det mentale overtaket. Under myntkast før kamp, så ser jeg at han har overtak - kanskje med unntak av Tripic som er på samme nivå.

Du hører han i ringen før kamp, blunker ikke - stålblikket på. «Spiller X går alltid innover, bare hold han på feil fot så skaper han ingenting. Gå i kroppen på han på kanten, da er han utspilt. Tett oppi og stress de - her vinner vi klart om vi er tett oppi duellene og ikke gir de tid»

Han ser ekstremt mye fotball, og har trolig mer info enn analyseavdelingen på svakheter hos motstander. Han vet hvordan han skal ødelegge de beste sidene hos enkeltspillere hos motstander, kombinert med en ekstrem vinnervilje så har dette vært gull verdt for Brann.

I tillegg er han undervurdert som
Playmaker. Han har en meget god og presis fot, slår mange skapende pasninger - i motsetning til vrangforestilling om at han er en treg og lite skapende spiller som kun slår pasninger på tvers.

Trist slutt på brann-karrieren, skulle gjerne hatt han her lengre. Vi får se hvordan dette påvirker oss fremover.

Hvor mye endres topp- og bunnivå? Vi har vært bortskjemt med ekstremt toppnivå, og også et svært høyt bunnivå siste årene. Lett å bli fartsblind, men de «kjedelige og dårlige» kampene vi har spilt de siste årene har vært på høyt nivå sett opp mot mye av det konkurrentene presterer.

Det skal dog sies: Han er ekstremt god på å velge merkelige og dårlig timede overganger. Alltid midt i sesong - og alltid rare klubber. Rett før Europa-muligheter etc. Kun en mulig grunn her - og det må være penger.

Gulløl

July 10, 2024, 15:44:24 PM #572 Last Edit: July 10, 2024, 15:47:30 PM by Gulløl
Hente Kristoffer Zachariassen til høyre indreløper og sette Felix Horn Myhre ned som DM ?
Ja vet at Zachariassen ganske trolig har en høyere overgangssum enn Brann er villig å betale, det eneste er om kontraktstiden hans ikke har så lang tid igjen, at det gir en spiselig overgangssum. Noen som vet når kontrakten hans går ut og hvordan statusen hans er i Ferencváros for tiden ? Horneland har tidligere uttalt at han er drømmesigneringen og spilleren selv har uttalt at han kunne tenkt seg å avslutte karrieren i Brann. Ja vet at han er noe gammal men det blir en 91 mod ut og en 94 model inn i stallen i tilfelle.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Larsendos

Quote from: krakra on July 10, 2024, 15:01:24 PMLederen erstattes fort internt. Tror ikke det blir noe problem. Da slipper vi en såpass illojal og upålitelig kaptein også.

Illojal og upålitelig? Er du fra Stavanger? Må vi også lage en slangeliste, og putte en som snart er 33 år øverst?

Du burde jo heller hyllet denne overgangen. Gjennomsnittsalderen vil gå kraftig ned. Samtidig har vi jo ikke spilt god fotball siden cupfinalen i fjor. Så hva har vi å tape?

krakra

Quote from: Larsendos on July 10, 2024, 15:54:14 PM
Quote from: krakra on July 10, 2024, 15:01:24 PMLederen erstattes fort internt. Tror ikke det blir noe problem. Da slipper vi en såpass illojal og upålitelig kaptein også.

Illojal og upålitelig? Er du fra Stavanger? Må vi også lage en slangeliste, og putte en som snart er 33 år øverst?

Du burde jo heller hyllet denne overgangen. Gjennomsnittsalderen vil gå kraftig ned. Samtidig har vi jo ikke spilt god fotball siden cupfinalen i fjor. Så hva har vi å tape?
Har stukket eller forsøkt å stikke fra Brann hver eneste mulighet han har hatt. Lagde et helvete på et kritisk tidspunkt i fjor fordi han ville ha bedre kontrakt. Illojal er presist.

Eivind

Illojal og upålitelig må da i høyeste grad være betegnelser som passer Sivert.

Eivind

Når åpner egentlig overgangsvinduet? Kan vi få inn erstatter før kampene mot ørnene?

Wombat

Nixon

Quote from: Eivind on July 10, 2024, 16:17:20 PMNår åpner egentlig overgangsvinduet? Kan vi få inn erstatter før kampene mot ørnene?

17. juli. Så i teorien er det bare lørdagens kamp der vi ikke har en erstatter tilgjengelig.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on July 10, 2024, 16:24:00 PM
Quote from: Eivind on July 10, 2024, 16:17:20 PMNår åpner egentlig overgangsvinduet? Kan vi få inn erstatter før kampene mot ørnene?

17. juli. Så i teorien er det bare lørdagens kamp der vi ikke har en erstatter tilgjengelig.
Og den hadde jo røket uansett på grunn av karantenen, beleilig nok.

krakra

July 10, 2024, 16:30:41 PM #580 Last Edit: July 10, 2024, 16:33:31 PM by krakra
Quote from: Gulløl on July 10, 2024, 15:44:24 PMHente Kristoffer Zachariassen til høyre indreløper og sette Felix Horn Myhre ned som DM ?
Ja vet at Zachariassen ganske trolig har en høyere overgangssum enn Brann er villig å betale, det eneste er om kontraktstiden hans ikke har så lang tid igjen, at det gir en spiselig overgangssum. Noen som vet når kontrakten hans går ut og hvordan statusen hans er i Ferencváros for tiden ? Horneland har tidligere uttalt at han er drømmesigneringen og spilleren selv har uttalt at han kunne tenkt seg å avslutte karrieren i Brann. Ja vet at han er noe gammal men det blir en 91 mod ut og en 94 model inn i stallen i tilfelle.
Vet de som snakker om Zachariassen hva slags spillertype han er? Han ble jo kritisert mye i RBK for å være nesten fraværende i spillet, men var god til å komme på løp i boksen og produsere målpoeng. Vi har jo denne typen i Kornvig. FHM er et spillpunkt som kan holde, forflytte og fordele ballen. Å flytte Horn Myhre ned, og erstatte ham med Zachariassen ville vært nok en nedbygging av vår evne til å holde på ballen og dominere spillet. Nei takk.

I tillegg er han 30 år, og tjener mer enn noen Brann-spiller gjør i dag. Horn Myhre er også en helt annen spillertype enn SHN, så da blir det helt splitter ny midtbane. Finn heller et skikkelig anker, som kan være her noen år og som ikke skal ha 3-4 millioner i årslønn.

Superjack

Quote from: Wombat on July 10, 2024, 16:17:48 PMjaha ja akkurat, presis kommentar fra Bergersen:

https://www.ba.no/talmodigheten-til-brann-var-over/o/5-8-2680664

Så Sivert grein seg til en overgang.

Rævhåll.

Måtte han feile totalt i Scotland, og møte en iskald skulder i Brann i vinter.
Brannsupporter.

Brannfan23

Vi må hente inn en erstatter for Helte Nilsen, men vi har noen sultne gutter på benken for eks Warming som bør få lov å spille mer. Horneland bør svelge noen kameler og tørre å ta litt sjanser.

Larsendos

Quote from: krakra on July 10, 2024, 16:04:19 PM

Har stukket eller forsøkt å stikke fra Brann hver eneste mulighet han har hatt. Lagde et helvete på et kritisk tidspunkt i fjor fordi han ville ha bedre kontrakt. Illojal er presist.
Han kom til Brann da vi trengte hjelp i 2015. Han kom til Brann da vi trengte hjelp i 2021. At han ble skuffet over at alle andre fikk ny kontrakt i fjor sommer, må vi bare tåle. Forrige gang han dro var faren trener, noe som selvsagt ikke er optimalt i en toppklubb. Faren som også ble sparket fra Sportsklubben for bare noen år siden.

Og så er det jo verdt å nevne alle hatmeldingene som ble skrevet etter det røde på søndag. Like illojalt fra supporterne og ikke stå bak ryggen til lagets kaptein. Han skylder ingen noen ting.

Wombat

Quote from: Larsendos on July 10, 2024, 16:53:38 PM

Han kom til Brann da vi trengte hjelp i 2015. Han kom til Brann da vi trengte hjelp i 2021. At han ble skuffet over at alle andre fikk ny kontrakt i fjor sommer, må vi bare tåle. Forrige gang han dro var faren trener, noe som selvsagt ikke er optimalt i en toppklubb. Faren som også ble sparket fra Sportsklubben for bare noen år siden.

Og så er det jo verdt å nevne alle hatmeldingene som ble skrevet etter det røde på søndag. Like illojalt fra supporterne og ikke stå bak ryggen til lagets kaptein. Han skylder ingen noen ting.

Lar være å definere og navngi det jeg akkurat leste, hadde nok blitt utestengt

Han kom til oss i 2015 med pappa som trener, hauger av lovnader, og fra benkesliter tilværelse i vif
SKB skylder den fotballhoren ingenting, han er på nivå med Berisha. Det vi eventuelt kan takke for er at til han surner gir alt. Men det er ikke nok veid opp mot hans oppførsel

Resten gidder jeg ikke kommentere, skulle tro du var onkelen...

andreas1989

Mtp at Helland nå også forsvinner etter helgen så ser jo det litt tynt ut med alternativer på benken. Kanskje særlig på stopperplassen når Pedersen skal spille på midtbanen.

Det er jo lov å håpe at de kommer en eller flere nye inn raskt, men litt tvilsomt.

Kan det bli aktuelt å kalle hjem Hjorteseth? Ikke stopper, men gir jo et alternativ på midten.

Når er Sande klar for å bidra?

krakra

At han får pes for det mest hjernedøde(eller kalkulerte?) røde kortet i norsk toppfotball på år og dag, får han lite sympati fra meg for.

Det var en haug av spillere som kom til oss disse vinduene, mange av dem hadde ingen tilknytning til Brann. Det var neppe lojaliteten og kjærligheten til Brann som trakk dem hit. Hvilke spillere i dagens stall er mindre lojal til Brann enn Heltne Nilsen. Fyren er 33 år, har topplønn i Brann og har ingen verdens ting å være misfornøyd med.

chris_henrik

Det har vært klart en stund at årets vinner av eliteserien er garantert gruppespill i Europa League. Som har en forventet  inntekt på 130+ millioner.  

Om vinneren klarer play-off kampen til CL, kan vi vel triple beløpet.

Andreplass gir ikke i nærheten samme forventet inntekt.

Synes derfor ikke at en potensiell økonomisk satsning på spillerkjøp i 2024 helt kan sammenlignes med tidligere år hvor vi har kjøpt oss til fant.

Virker som om alle med kalkulator i Eliteserieklubbene bare har antatt at Glimt er uovervinnelige.
<BRANN> ..... DKFM

Larsendos

Quote from: krakra on July 10, 2024, 17:09:37 PM

At han får pes for det mest hjernedøde(eller kalkulerte?) røde kortet i norsk toppfotball på år og dag, får han lite sympati fra meg for.

Det var en haug av spillere som kom til oss disse vinduene, mange av dem hadde ingen tilknytning til Brann. Det var neppe lojaliteten og kjærligheten til Brann som trakk dem hit. Hvilke spillere i dagens stall er mindre lojal til Brann enn Heltne Nilsen. Fyren er 33 år, har topplønn i Brann og har ingen verdens ting å være misfornøyd med.
Han slipper som regel unna med rødt i de situasjonene der. Han kommer under huden på motstanderne. Han er en av de verste midtbanespillerne å møte. Hjernedødt du liksom.

krakra

Quote from: Larsendos on July 10, 2024, 17:43:15 PM

Han slipper som regel unna med rødt i de situasjonene der. Han kommer under huden på motstanderne. Han er en av de verste midtbanespillerne å møte. Hjernedødt du liksom.
Geir Morten?

Erlend

Quote from: Larsendos on July 10, 2024, 17:43:15 PM

Du tenker altså at det IKKE er hjernedødt å bli utvist for to helt unødvendige situasjoner før det har gått ti minutter i en av sesongens viktigste kamper?

andreas1989

Har vel neppe noe å si, men meldes at Glimt har akseptert budet fra Rennes på Grønbæk.

Morkel

Quote from: andreas1989 on July 10, 2024, 17:55:06 PMHar vel neppe noe å si, men meldes at Glimt har akseptert budet fra Rennes på Grønbæk.

Hadde de sagt nei til en totalpakke på 170 millioner ville jeg begynt å lure.

fortune

Quote from: andreas1989 on July 10, 2024, 17:55:06 PMHar vel neppe noe å si, men meldes at Glimt har akseptert budet fra Rennes på Grønbæk.

Ikke overraskende at de selger, men jeg ville tippet at de klarte å presse summen opp i 200 mill. Kanskje de i det minste får beholde han frem til kvalikkrunde 3 til CL? Er i august, så neppe.
First is first, second is nothing

andreas1989

Det er jo nettopp dette med CL kvaliken som vel gjør selv et bud som dette vanskelig å vurdere for dem.

fortune

Quote from: andreas1989 on July 10, 2024, 18:05:00 PMDet er jo nettopp dette med CL kvaliken som vel gjør selv et bud som dette vanskelig å vurdere for dem.

Absolutt, og helt til playoff får de ikke beholde han uansett. For da er ligaen godt i gang i Frankrike. Men de har kanskje er lite håp om å kunne bruke han i Q3, seier der garanterer vel gruppespill i EL?
First is first, second is nothing

andreas1989

Et navn som ikke overraskende nevnes er jo Sakarias Opsahl.

Det blir jo ikke en direkte erstatter, men dersom Kornvig skyves ned og fungerer der så kunne jo dette vært en spennende type å gå inn som indreløper.

I utgangspunktet et par år for gammel mtp alderen på troppen, men i det norske markedet likefult kanskje det mest spennende alternativet mtp spillertype?

Fullstendig urealistisk overgang for et år siden, men Opsahl sliter med spilletiden i Tromsø så kanskje de ikke er fullstendig avvisende for et bra bud? Men hva er et bra bud? 10 mill? Og vil vi legge så mye penger på bordet for en så gammel spiller? Skal investeringen betale seg så må han slå til ganske umiddelbart.

Superjack

Glimt har kanskje ikke fått mye mer enn 170 mill for Grønbæk, tipper de har vært mer opptatt av hvor mye de får up-front og minst mulig knyttet til klausuler.

Dette er Brann overgangstråden, men i motsetning til Brann, så har Glimt åpenbare erstattere allerede i klubben i Evjen og Mikkelsen, i tillegg kommer det inn en ny mann fra Stavanger.

Brann har jo ingen direkte erstatter eller backup som 6-er. Jeg mener FHM er meget god kandidat, kanskje bedre enn Sivert, men tipper det blir Thore P.

Ingen ting hadde vært hyggeligere enn at Sivert viser seg lett erstattelig.

Brannsupporter.

krakra

Å erstatte SHN med FHM er jo nesten som da vi skulle erstatte SHN med RYJ. Det er to helt forskjellige spillertyper. FHM har nesten ingen av egenskapene som gjorde SHN god. Kornvig ligner langt mer, og det ble jo spekulert i at han ble ansett som en framtidig SHN-erstatter da han ble hentet.

andreas1989

July 10, 2024, 19:48:16 PM #599 Last Edit: July 10, 2024, 20:04:17 PM by andreas1989
Jeg tror det vil være et tap for spillet vårt på siste tredjedel om vi skulle flytte Felix ned i dypet. Han kunne sikkert løst oppgaven, men som med Wassberg så blir det for dumt å låse slike spillere i dypet. Noe av det verste med moderne fotball er at man skal sette de beste spillerne i dypet for å kontrollere kampene, la de utfolde seg.

Men akkurat det faktum at Horneland har benyttet seg Wassberg i den dype rollen gjør at jeg blir litt bekymret for at de vil prøve seg med Felix der også. Hadde vært gøy om man lot Helland får prøve seg dersom man ikke finner noe på markedet, men det skjer jo ikke.

Go Up