• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overgangsvinduet sommeren 2024

Started by Lasaron, April 13, 2024, 18:48:53 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Det er fortsatt et problem at gode nok talenter i aldersgruppen 18-21 år, som går mer eller mindre rett inn på laget, koster i området 10-20 mill. De pengene har ikke Brann i dag, så da må man tenke annerledes. Enten med å hente råere talenter og som trenger mer tid (og da kanskje aldri kommer inn på laget), eller eldre spillere som gjerne har noen skavanker (Kornvig, Warming, Pedersen etc).

Etter min mening, så må vi være så tøff og si at de unge talentene hovedsaklig skal komme fra eget akademi, og at spillere kjøpt utenfra skal innen kort tid gå inn på førstelaget.

krakra

Quote from: Hickok on June 05, 2024, 09:09:36 AMDet er fortsatt et problem at gode nok talenter i aldersgruppen 18-21 år, som går mer eller mindre rett inn på laget, koster i området 10-20 mill. De pengene har ikke Brann i dag, så da må man tenke annerledes. Enten med å hente råere talenter og som trenger mer tid (og da kanskje aldri kommer inn på laget), eller eldre spillere som gjerne har noen skavanker (Kornvig, Warming, Pedersen etc).

Etter min mening, så må vi være så tøff og si at de unge talentene hovedsaklig skal komme fra eget akademi, og at spillere kjøpt utenfra skal innen kort tid gå inn på førstelaget.
Pedersen er jo ikke god nok til å gå rett inn på laget, er ikke ung og er mye skadet så han sjekker egentlig ikke av noen bokser, men han er jo en brukbar backup i flere posisjoner. Kronvig var heller ikke god nok til å gå rett inn på laget, men måtte rett inn på grunn av skader og har begynt å forsvare plassen de siste rundene.

I fjor sommer brukte vi 20 millioner på spillere over 24 år der ingen av dem er på laget i dag.

krakra

June 05, 2024, 09:18:51 AM #302 Last Edit: June 05, 2024, 09:25:55 AM by krakra
Når det gjelder SHN-erstatteren så syns jeg det er greit å hente en spiller uten all verdens videresalgspotensiale. Det er en nøkkelrolle der kontinuitet er viktig. Det er også en rolle der erstatteren trolig bør hentes 1-1,5 før han skal ta over rollen, så han er innøvd og klar til å ta over. Da bør han jo ikke selges i mellomtiden. Så aldersmessig er ikke Krygård så ikke. Spørsmålet er om han er god nok, og rett spillertype. Sist vi erstattet SHN med en snillere og mer spillende spiller kollapset alt.

Syns heller ikke det er viktig at SHN-erstatteren går rett inn på laget. Er egentlig bedre at han kan være backup et år og lære seg rollen. Forhåpentligvis kan han vokse inn i den sånn at vi med trygghet kan la SHN gå(eller gå over i en trenerrolle) når kontrakten går ut etter neste år.

Syns Hellan er en type signering vi bør sikte på å gjøre et par av hver sesong. En ung spiller i en rolle der vi har grei dekning, som kan bruke et år på å ta nivået og likevel være salgbar etterpå. Gjerne enda yngre spillere, som kan bruke enda mer tid også. Så lenge de klarer å bidra på trening.

Hickok

Jeg sa ingenting om hvem som var god nok, kun eksempler på spillere vi har hentet. At det ikke alltid blir treff på nye spillere er ikke noe nytt, og er alltids en risiko. Derfor mener jeg at vi må være så tøff og si at vi skal klare å utvikle spillere fra eget akademi. I så fall kan vi hente færre, og da bedre, spillere utenfra, og i så fall forhåpentlig vis bomme sjeldnere.

esp123

Hvilke U21-spillere kunne vært aktuelle istedefor Krygård? (Ikke retorisk virkemiddel, jeg er oppriktig nysgjerrig).

Hadde ikke han vært skadet, så er jo det fort Wassberg som hadde hatt rollen som Heltne Nilsen-backup!

Og fjorårets overgangsvindu fremstår i ettertid som relativt svakt, men det hjalp oss til en andreplass ifjor. Og kvalifiserer vi oss til Europa, så er det summasumarum kanskje verdt det likevel?

krakra

June 05, 2024, 09:23:24 AM #305 Last Edit: June 05, 2024, 09:49:23 AM by krakra
Quote from: Hickok on June 05, 2024, 09:19:11 AMJeg sa ingenting om hvem som var god nok, kun eksempler på spillere vi har hentet. At det ikke alltid blir treff på nye spillere er ikke noe nytt, og er alltids en risiko. Derfor mener jeg at vi må være så tøff og si at vi skal klare å utvikle spillere fra eget akademi. I så fall kan vi hente færre, og da bedre, spillere utenfra, og i så fall forhåpentlig vis bomme sjeldnere.
Men når vi henter (og forlenger med) spillere over 25 år, som ikke er gode nok for førsteelveren, så bør det vel være mulig å ha unge spillere i samme roller? Jeg stusser på denne holdningen om at spillere skal gå rett inn på laget generelt, uansett alder. Noen spillere trenger tid på å vokse inn i rollen sin. Dessuten trenger vi gode spillere på benken også.

Vi har, og har hatt, mange veldig gode spillere som ikke var gode nok til å gå rett inn på laget da de kom. Horn Myhre er jo stjerneeksempelet der.

Hvorfor tar du utgangspunkt i at alle unge spillere vil sutre hvis de ikke får spilletid med en gang, mens alle 28-åringer ikke vil gjøre det? Det er jo ikke nødvendigvis tilfellet. Hva med en 20-åring som er tålmodig og aksepterer at han må spille seg inn på laget?

Hickok

Quote from: krakra on June 05, 2024, 09:23:24 AM
Quote from: Hickok on June 05, 2024, 09:19:11 AMJeg sa ingenting om hvem som var god nok, kun eksempler på spillere vi har hentet. At det ikke alltid blir treff på nye spillere er ikke noe nytt, og er alltids en risiko. Derfor mener jeg at vi må være så tøff og si at vi skal klare å utvikle spillere fra eget akademi. I så fall kan vi hente færre, og da bedre, spillere utenfra, og i så fall forhåpentlig vis bomme sjeldnere.
Vi har, og har hatt, mange veldig gode spillere som ikke var gode nok til å gå rett inn på laget da de kom. Horn Myhre er jo stjerneeksempelet der.
Jada, og det blir nok fortsatt hentet gode objekter, men vi må kunne prøve å ha primærkilden for nye spillere fra eget akademi, og så supplere utenfra. Vi er ikke der i dag, men det må soleklart være målet. Spillerne må være gode nok når de kommer inn. Det kan da ikke være ønskelig å ende opp som Stabæk heller.

Superjack

Men når vi henter (og forlenger med) spillere over 25 år, som ikke er gode nok for førsteelveren, så bør det vel være mulig å ha unge spillere i samme roller? Jeg stusser på denne holdningen om at spillere skal gå rett inn på laget generelt, uansett alder. Noen spillere trenger tid på å vokse inn i rollen sin. Dessuten trenger vi gode spillere på benken også.

Mange spillere trenger tid på å gå inn på laget. Uavhengig av alder.

Men å hente mange unge, fordi det er rimelig og med potensiell stor oppside, er ikke nødvendig vis veien å gå for å bli best i Norge.

Og skal det hentes spillere som er unge, og har stor sjanse for å lykkes, så må det stort sett betales deretter. Gulliksen som Glimt hentet for ca 30 mill var en slik signering. Og han slo ikke til i Glimt.

Mannsverk var en annen, han ble stor suksess i Molde.

Og det er ikke sikkert det er det samme å ha en ungdom på 20 som er utålmodig og ikke bidrar positivt i gruppen når han ikke får spille, som å ha en på 28 som  er mer moden og vet at han må kjempe seg inn på laget via trening, og kanskje har litt mer tålmodighet.

Brannsupporter.

krakra

June 05, 2024, 09:45:48 AM #308 Last Edit: June 05, 2024, 09:47:46 AM by krakra
Jeg skjønner fortsatt ikke hvor dette med "hente mange unge", "alle kan ikke være unge" osv kommer fra. Det er jo ikke i nærheten av dagens situasjon og det er heller ingen som etterlyser det. Hvor mange unge har vi hentet siden Horneland ble trener? 1? Jeg tenker 1-2 i året. Det er ikke mange og det er absolutt ikke alle.

Du nevner Gulliksen som kostet 30 millioner. Jeg kan nevne Mvuka som kostet 3 millioner. Han slo til, og ble solgt for 70 millioner. Han gikk ikke rett inn på laget. Så kan man bør droppe dette kravet om at de skal gå rett inn på laget, men faktisk ha litt langsiktighet i signeringene også.

Superjack

Quote from: Hickok on June 05, 2024, 09:36:43 AM
Jada, og det blir nok fortsatt hentet gode objekter, men vi må kunne prøve å ha primærkilden for nye spillere fra eget akademi, og så supplere utenfra. Vi er ikke der i dag, men det må soleklart være målet. Spillerne må være gode nok når de kommer inn. Det kan da ikke være ønskelig å ende opp som Stabæk heller.

Å ha primærkilden fra eget akademi er ganske utopi.
Da må spillerene på akademiet ha en helt annen utviklingsarena enn postnord ligaen.
Å tro at det jevnlig kan hentes spillere fra yngre rekker med kamperfaring fra PostNord, til topp ES er ikke realistisk tror jeg.

Om Brann kan forbli en av landets 2-3 beste klubber og kunne hente fra andre ES klubber, slik som Molde og Glimt kan, og få en eller to spillere opp gjerne der de har gått via en annen ES klubb eller tilsvarende så er det strålende.
Brannsupporter.

Superjack

June 05, 2024, 09:53:38 AM #310 Last Edit: June 05, 2024, 09:57:09 AM by Superjack
Quote from: krakra on June 05, 2024, 09:45:48 AMJeg skjønner fortsatt ikke hvor dette med "hente mange unge", "alle kan ikke være unge" osv kommer fra. Det er jo ikke i nærheten av dagens situasjon og det er heller ingen som etterlyser det. Hvor mange unge har vi hentet siden Horneland ble trener? 1? Jeg tenker 1-2 i året. Det er ikke mange og det er absolutt ikke alle.

Du nevner Gulliksen som kostet 30 millioner. Jeg kan nevne Mvuka som kostet 3 millioner. Han slo til, og ble solgt for 70 millioner. Han gikk ikke rett inn på laget. Så kan man bør droppe dette kravet om at de skal gå rett inn på laget, men faktisk ha litt langsiktighet i signeringene også.

Stråmann argumentasjon er vel å tilegne andre en mening de ikke har og argumentere mot disse.

Du dikter opp meninger jeg ikke har, og prøver å lage en sak å diskutere på.

«Å bare hente unge» er brukt som et motstykke til alternativer bare hente eldre som det motsatte. Som en tenkt situasjon, og ikke som en beskrivelse av Brann pr i dag, eller i går.

Jeg mener også at Brann bør forsøke å hente yngre spillere, og utvikle dem i klubben. Samtidig klarer jeg å se argumentene og fornuft i å bruke andre kriterier når klubben henter spillere.

Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on June 05, 2024, 09:47:38 AM
Quote from: Hickok on June 05, 2024, 09:36:43 AM

Å ha primærkilden fra eget akademi er ganske utopi.
Da må spillerene på akademiet ha en helt annen utviklingsarena enn postnord ligaen.
Å tro at det jevnlig kan hentes spillere fra yngre rekker med kamperfaring fra PostNord, til topp ES er ikke realistisk tror jeg.

Om Brann kan forbli en av landets 2-3 beste klubber og kunne hente fra andre ES klubber, slik som Molde og Glimt kan, og få en eller to spillere opp gjerne der de har gått via en annen ES klubb eller tilsvarende så er det strålende.

Det er det nok, ja, men det må være en målsetning. Vi er et godt stykke unna i dag. Klarer en å hente opp to stykker hvert år, der en etter hvert går inn på laget, så er vi der.

krakra

Quote from: Superjack on June 05, 2024, 09:53:38 AM
Quote from: krakra on June 05, 2024, 09:45:48 AMJeg skjønner fortsatt ikke hvor dette med "hente mange unge", "alle kan ikke være unge" osv kommer fra. Det er jo ikke i nærheten av dagens situasjon og det er heller ingen som etterlyser det. Hvor mange unge har vi hentet siden Horneland ble trener? 1? Jeg tenker 1-2 i året. Det er ikke mange og det er absolutt ikke alle.

Stråmann argumentasjon er vel å tilegne andre en mening de ikke har og argumentere mot disse.

Du dikter opp meninger jeg ikke har, og prøver å lage en sak å diskutere på.

«Å bare hente unge» er brukt som et motstykke til alternativer bare hente eldre som det motsatte. Som en tenkt situasjon, og ikke som en beskrivelse av Brann pr i dag, eller i går.

Jeg mener også at Brann bør forsøke å hente yngre spillere, og utvikle dem i klubben. Samtidig klarer jeg å se argumentene og fornuft i å bruke andre kriterier når klubben henter spillere.

Haha. Det er du som "argumenterer" mot å bare hente unge spillere, eller hente mange unge spillere. Som ingen har tatt til ordet for, og som er milevis fra dagens situasjon. Det er jo selve definisjonen på stråmannsargumentasjon.

Å bare hente unge spillere, og å bare hente gamle spillere er dårlig spillerlogistikk og lite bærekraftig begge deler. Det er ikke det Brann må velge mellom.

Churchill

og i mellomtiden venter vi andre på nytt om Krygård, eller en eller annen annen.
...we shall never surrender.

storB

Quote from: Churchill on June 05, 2024, 10:37:54 AMog i mellomtiden venter vi andre på nytt om Krygård, eller en eller annen annen.

Om LSK er nærmest å signere han for de tilbyr ham høyere lønn så er det vell bare å si lykke til i LSK. Om Brann må overby LSK i lønn for å hente han - for deretter å høre ham i mediene når han signerer at "Brann alltid var førstevalget..." jeg tenker la han gå etter pengene da.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Men hvor god er han egentlig? Han var bosman i vinter, men endte altså opp hos et portugisisk bunnlag. Så floppet han der(?) og gir opp etter et halvt år. Da går han til et norsk bunnlag fordi de gir best lønn?

Virker ikke som en spiller det er særlig hard konkurranse om. Kanskje Branns tilbud gjenspeiles av at interessen er sånn middels? At de tenker det er en spiller som kanskje kan erstatte SHN om et år eller to, men at de er såpass usikre at de ikke vil bruke all verdens penger.

Og hva er lønnsforskjellen? En 24-åring som velger klubb utifra noen hundretusener i lønnsforskjell høres ikke ut som noe for oss

Kagain

Quote from: esp123 on June 05, 2024, 09:21:21 AMHvilke U21-spillere kunne vært aktuelle istedefor Krygård? (Ikke retorisk virkemiddel, jeg er oppriktig nysgjerrig).

Hadde ikke han vært skadet, så er jo det fort Wassberg som hadde hatt rollen som Heltne Nilsen-backup!

Fordelen med å bruke folk fra eget akademi er at de har tid til å spille seg inn i rollen. Ikke alle kommer til å treffe, men de som eventuelt treffer vil jo få mye gratis med at de spiller på Brann 2.

Som du sier ville jo Horneland prøve Kniklas i den rollen. Jeg er ikke sikker på om det hadde vært noe som hadde vært best for en spiller med hans ferdigheter, men som potettrening av en spiller som allerede er i klubben gir det mening. Man tar seg litt tid til å prøve og feile. Kan hende at Kniklas kan tilføre noe helt annet til en slik posisjon. Om Brann skal ha potetspiller så er det jo greit om de kan trene dem selv i stedet for å kjøpe ferdigpoteter.

Selv ville jeg gjerne ha prøvd Helland der om man skulle prøve å spille inn en u21 spiller til SHN gir seg. Horneland kunne heller ha dyttet Helland inn i siste kamp i stedet for en Thore P. som nettopp har kommet tilbake fra skade. Om Pallesen Knudsen eller Sery Larsen så hadde begynt å hangle ville jeg heller kastet inn Thore P. og byttet slik at Helland fikk spilt i en mer kjent posisjon.

Kagain

Jeg ser ellers at Haugesund avis ser ut til å melde at mye omtalte Krygård lander hos LSK

https://www.h-avis.no/blir-trolig-lillestrom-spiller/s/5-62-1713022

De skriver

"etter det Haugesunds Avis forstår er Casa Pia og Lillestrøm nå enige om en overgang for for 24-åringen. Krygård skal i tillegg være enig med Lillestrøm om sin personlige kontrakt."

Så får vi se om det stemmer eller om det blir noe ala RBH sitt gentleman's agreement

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Churchill

Gutten mangler i så fall ambisjoner...

Elfakiri

Ser Nettavisen skriver at Brann er blakk. Det er jo lovende.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Lasaron

Vi har store inntekter, og er gjeldfri. Vi har forlenget med viktige spillere og trenere. Dette går bra.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Elfakiri on June 05, 2024, 14:08:30 PMSer Nettavisen skriver at Brann er blakk. Det er jo lovende.

Du mener dette?

QuoteTV 2 har tidligere meldt at Krygård har vært aktuell for både Brann og Lillestrøm, men bergenserne skal ikke ha hatt mulighet til å bruke store summer på overgangssum og lønn på det nåværende tidspunkt.

Det er vel litt fri tolkning om blakk i så fall. De har vel sagt at noen må ut før noen kommer inn, og det er vel det som står der.

Dickens

Quote from: Lasaron on June 05, 2024, 14:18:38 PMVi har store inntekter, og er gjeldfri. Vi har forlenget med viktige spillere og trenere. Dette går bra.

Det er et velkjent trekk fra en klubb å melde sånt via via for å unngå kunstig høye priser på spillere og høye lønninger.

Morkel

Quote from: krakra on June 05, 2024, 12:15:47 PMMen hvor god er han egentlig? Han var bosman i vinter, men endte altså opp hos et portugisisk bunnlag. Så floppet han der(?) og gir opp etter et halvt år. Da går han til et norsk bunnlag fordi de gir best lønn?

Virker ikke som en spiller det er særlig hard konkurranse om. Kanskje Branns tilbud gjenspeiles av at interessen er sånn middels? At de tenker det er en spiller som kanskje kan erstatte SHN om et år eller to, men at de er såpass usikre at de ikke vil bruke all verdens penger.

Og hva er lønnsforskjellen? En 24-åring som velger klubb utifra noen hundretusener i lønnsforskjell høres ikke ut som noe for oss

Som nevnt tidligere i tråden så må vi se litt bort fra oppholdet i Portugal. Han var skadet når han kom dit, var ute lenge og fikk ny trener og sportssjef ganske tidlig. Det må også legges til at i Krygårds posisjon er en 32 år gammel brasilianer Angelo Neto, som er kaptein og har spilt mer eller mindre alle kampene. Når han har spilt 50 minutter kan ting tyde på at han heller aldri fikk så mange sjanser til å vise hva han var god for.  

Jeg er litt forsiktig i å mene for mye Krygård. Jeg er litt usikker på nivået hans jevnt over. Men det jeg kan huske av ham i eliteserien er at han er en spiller med ekstreme ferdigheter defensivt. God på gjenvinning av ball. God fysikk. Høy løpskapasitet og kondis. God på å dekke rommene defensivt. Burde være en ganske kompetent erstatter for SHN, da altså basert på ferdigheter.

Men er han så god at Brann ikke kan finne en like god eller bedre spiller? Nei, det tror jeg ikke. Gode def.midtbanespillere i riktig alder vokser ikke på trær. Men de finnes.

Erlend

Helt greit.  Jeg tror Brann tenkte at "så god er Krygård, så mye penger er han verdt."  Når LSK da tilbyr mer penger enn denne estimerte verdien trekker man seg ut.  Ryddig og fint sånt som jeg ser det

Lasaron

Om Brann skal bruke en del penger på "den riktige spilleren", er det på tide å dra frem Emil Hansson igjen?

Thore Pedersen har "lang" kontrakt. Rister han av seg kjeksingen, kan han utmerket godt bli en erstatter for Sønnen sånn etterhvert.

Kan Eivind Hellan og/eller Patrik Andersen vokse inn i en sånn rolle? Grunnen til at jeg spør om Andersen, er at han spiller mye i den rollen for Brann 2, men jeg har sett de for lite. Det eneste jeg har lagt merke til ved Andersen er at han har en aldeles utsøkt pasningsfot.

Morkel

Om man er blakk er det i så fall optimistisk å legge inn bud på Krygård. Handler vel mest om at man ønsker en fornuftig pengebruk.

Corran

Sto vel i BA også at Krygård er så godt som klar for lsk.
Ser at Haugesund mente portugiserne krevde for mye for ham. Haugesund bør jo vite best av alle hva spilleren er verdt.
Nå sa jo spilleren også at fkh var uaktuell så kan være derfor de drar fram prisen som veldig høy.

Og om Brann var interesserte og trekker seg ut om pris blir for høy så er det helt ok og et fin signal å sende ut så ikke andre klubber igjen skal kreve så mye mer med en gang Brann er på banen.

Ser også at b/g handlet for 141 mill i spillere i fjor. Dette tilsvarer a-laget til Brann sitt budsjett.
Regner da også med at lønnsbudsjettet er ganske mye høyere.
Mao om b/g en sesong har litt uflaks så kan korthuset falle.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on June 05, 2024, 15:23:03 PMSto vel i BA også at Krygård er så godt som klar for lsk.
Ser at Haugesund mente portugiserne krevde for mye for ham. Haugesund bør jo vite best av alle hva spilleren er verdt.
Nå sa jo spilleren også at fkh var uaktuell så kan være derfor de drar fram prisen som veldig høy.

Og om Brann var interesserte og trekker seg ut om pris blir for høy så er det helt ok og et fin signal å sende ut så ikke andre klubber igjen skal kreve så mye mer med en gang Brann er på banen.

Ser også at b/g handlet for 141 mill i spillere i fjor. Dette tilsvarer a-laget til Brann sitt budsjett.
Regner da også med at lønnsbudsjettet er ganske mye høyere.
Mao om b/g en sesong har litt uflaks så kan korthuset falle.

Glimt solgte også for 153 mill. Egentlig ikke imponerende butikk når det står igjen 12 millioner etter å ha solgt spillere for 150 mill.

Brann har en stall med for mange spillere, og mange som nok er i en høy lønnskategori. Da er det fornuftig å selge før det handles.
Samtidig har nok Brann en del penger å bruke om rett spiller, for rett posisjon blir tilgjengelig på markedet.

Nesten viktigst i dette vinduet i sommer er at sentrale spiller som Japhet eller FHM ikke forsvinner.

Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Morkel on June 05, 2024, 14:32:13 PMDet må også legges til at i Krygårds posisjon er en 32 år gammel brasilianer Angelo Neto, som er kaptein og har spilt mer eller mindre alle kampene.
Det lyder kjent.

Gulløl

Nettavisen har kilder som opplyser at Krygård er på plass i Lillestrøm og har gjennomgått en medisinsk test.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kagain

Quote from: Erlend on June 05, 2024, 14:33:11 PMHelt greit.  Jeg tror Brann tenkte at "så god er Krygård, så mye penger er han verdt."  Når LSK da tilbyr mer penger enn denne estimerte verdien trekker man seg ut.  Ryddig og fint sånt som jeg ser det

Ja, det er det eneste rette. Ikke sikkert jeg hadde vært så sterk på det der. Jeg har et par kjøp fra Ebay som peker i en annen retning. Sånn sett er det gjerne greit at POL er sjef der borte :)

Quote from: Corran on June 05, 2024, 15:23:03 PMSto vel i BA også at Krygård er så godt som klar for lsk.

Ja, det var BA-artikkelen jeg så først, og de brukte Haugesund avis som kilde, så derfor linket jeg til den i stedet. Blir uansett interessant å vite hva LSK eventuelt ender opp med å betale for fyren. Det kan gi et blikk på verdier denne sommeren.

Lasaron

Hvis Kartum blir solgt til Rosenborg, og dett er dett, tenker jeg vi har gjort et bra vindu. Da har vi forynget, slanket stallen, og beholdt alle våre beste.

Pete05

Vi burde vel strengt tatt fått inn en på midtbanen om Kartum forsvinner? FHM må stå over første E-cup kamp, hvem skal inn der? Hvem har vi da som back-up på midten? Greit at noen kan spille der men midtbanen er hjertet i laget og vi trenger gode spillere der, spesielt i Europa.

Kagain

Quote from: Lasaron on June 05, 2024, 19:22:02 PMHvis Kartum blir solgt til Rosenborg, og dett er dett, tenker jeg vi har gjort et bra vindu. Da har vi forynget, slanket stallen, og beholdt alle våre beste.

Er det meldt om noe interesse fra RBK for Kartum? Jeg ville trodd at han ikke har fått vist seg nok frem til at det kunne blitt aktuelt...

esp123

Er noe som helst som tyder på at Rosenborg er ute etter Kartum? Ville vært en sjokkovergang i mine øyne.

Corran

Kartum til rbk på lansert i en diskusjon her inne og har null rot i virkeligheten
Tror det til og med bare var et eksempel
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Corran er inne på noe der. Kartum kan være interessert i å skifte beite, og han kan være aktuell for klubber som ligger litt lenger nede på tabellen enn oss, eventuelt Sverige, Danmark eller lignende.

Dette med Rosenborg er en litt sånn tankelek. Han er trønder. Rosenborg er dårligere enn oss. Hvis de fortsetter å slite, så kan det tenkes de tror Kartum kan styrke dem. Hvem vet?

Morkel

Men tror Kartum kunne vært et bra kjøp for mange eliteserieklubber. Han er jo en spiller som med jevnlig spilletid kan gjøre forskjellen på nedrykk og å holde plassen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tenker litt på Erik Mjelde i Sandefjord. Ikke fordi de er like som spillere nødvendigvis. Men fordi begge har/hadde svakheter som blir synlige når de spiller i en klubb i toppen, men som likevel kan være sentrale brikker i en klubb under midten av tabellen.

Kagain

Quote from: Morkel on June 05, 2024, 22:33:25 PMMen tror Kartum kunne vært et bra kjøp for mange eliteserieklubber. Han er jo en spiller som med jevnlig spilletid kan gjøre forskjellen på nedrykk og å holde plassen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tenker litt på Erik Mjelde i Sandefjord. Ikke fordi de er like som spillere nødvendigvis. Men fordi begge har/hadde svakheter som blir synlige når de spiller i en klubb i toppen, men som likevel kan være sentrale brikker i en klubb under midten av tabellen.

Tror nok at Kartum kunne gjøre en god jobb i Brann også. Vi får se om han får sjansen til å vise seg frem her eller der.

esp123

Quote from: Lasaron on June 05, 2024, 21:22:24 PMCorran er inne på noe der. Kartum kan være interessert i å skifte beite, og han kan være aktuell for klubber som ligger litt lenger nede på tabellen enn oss, eventuelt Sverige, Danmark eller lignende.

Dette med Rosenborg er en litt sånn tankelek. Han er trønder. Rosenborg er dårligere enn oss. Hvis de fortsetter å slite, så kan det tenkes de tror Kartum kan styrke dem. Hvem vet?

Skulle Rosenborg rote det fullstendig til og havne i nedrykksstriden, så kanskje.

Tror uansett at Rosenborg ser litt lengre enn denne sesongen. Så litt på Rosenborg mot FFK, og andreomgangen var bra. Å få Noah Holm skadefri kommer til å være en ganske stor forsterkning. De har en del spennende unggutter.

Hickok

Nå er det vel ikke i midtbaneleddet RBK har mangler. De spiller jo med midtbanespillere på i angrepet og i midtforsvaret, og flere av disse er store talenter. At de skal bruke penger på en snart 29 år gammel reserve fra Brann virker svært usannsynlig.

Churchill

Quote from: esp123 on June 05, 2024, 19:59:24 PMEr noe som helst som tyder på at Rosenborg er ute etter Kartum? Ville vært en sjokkovergang i mine øyne.

Tror kanskje det var meg som nevnte at han kunne være en fin forsterkning for RBK, men det var bare tankespinn. Ikke noe konkret.

Gulløl

June 06, 2024, 11:32:45 AM #345 Last Edit: June 06, 2024, 11:39:06 AM by Gulløl
Ingen bekreftelse offisielt enda at Krygård går til Lillestrøm. Nettavisen med Stian André de Wahl som som var mediakilden og nevnte enighet mellom klubbene og spilleren og at han var på medisinsk sjekk i går. Ikke noe å finne utover det på LSK sin side, Kanariforumet eller Ringerikes Blad foreløpig. Kun gjengivelser fra Nettavisen på nettet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Gulløl on June 06, 2024, 11:32:45 AMIngen bekreftelse offisielt enda at Krygård går til Lillestrøm. Nettavisen med Stian André de Wahl som som var mediakilden og nevnte enighet mellom klubbene og spilleren og at han var på medisinsk sjekk i går. Ikke noe å finne utover det på LSK sin side, Kanariforumet eller Ringerikes Blad foreløpig. Kun gjengivelser fra Nettavisen på nettet.

Uff. Får ikke håpe at dette betyr at Brann har kastet seg inn i en massiv budrunde på fyren.

gladiporno

Han ble visstnok observert med LSK-trøye på seg, så det er nok bare snakk om formaliteter før det hele blir offentliggjort.

krakra

Synd at all ungdomssnakken er i veien for alle disse syltynne spekulasjonene.

nero

Spekulasjoner i overgangstråden? Ja, det skulle tatt seg ut.
Lions led by donkeys.

Go Up