• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Eivind Helland

Started by Gulløl, December 19, 2023, 20:19:13 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Med signert A-lagskontrakt får han sin egen spillertråd.

Har allerede fire inntredener pÃ¥ A-laget i Ã¥r, en av de fra start med en strÃ¥lende  kamp mot VÃ¥lerenga.

Sønn til Roger som fikk 209 obligatorisk kamper og 23 mål for Brann fra 1993 til 1999.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Gratulerer med A-lag i verdens deiligste klubb!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

ACHTUNG

Helland og Holte kan bli Branns fremtidig stopperduo, helt klart!

Gulløl

February 23, 2024, 14:46:21 PM #3 Last Edit: February 23, 2024, 14:50:36 PM by Gulløl
Har sønnen til faren, unge lovende Eivind Helland vokst enda mer siden i sommer ?? Jeg blir ganske imponert over høyden hans når jeg ser på Ballspark sine lunch sendinger. Må vel begynne å nærme seg 2,00 meter, er nok ganske få cm som mangler tipper jeg. Brann har av en eller annen grunn ikke tatt frem målbåndet enda og fått høyden inn i spillerprofilen til 18 åringen på hjemmesiden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pete05

Quote from: Gulløl on February 23, 2024, 14:46:21 PMHar sønnen til faren, unge lovende Eivind Helland vokst enda mer siden i sommer ?? Jeg blir ganske imponert over høyden hans når jeg ser på Ballspark sine lunch sendinger. Må vel begynne å nærme seg 2,00 meter, er nok ganske få cm som mangler tipper jeg. Brann har av en eller annen grunn ikke tatt frem målbåndet enda og fått høyden inn i spillerprofilen til 18 åringen på hjemmesiden.

Ballspark meldte vel at han hadde passert 196 - and growing.

krakra

Helland har startet fem kamper for Brann. Det har resultert i fire seire og ett uavgjort. Slet litt i en periode i dag, men ellers vært solid. Noe sier meg at det ikke hadde vært så farlig å gi ham mer spilletid tidligere og at man også kan gi andre unggutter i Brann mer spillestil uten at det er så farlig.

Christian

Enig. Han viser at han takler det helt fint. Veldig rolig er han òg. Tror han fint hadde taklet å spille stopper mot slutten der òg. Langt bedre en Pedersen fikset venstrebacken.

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Helland er konge bra og sånn er det med den saken
JA han har mangler og gjør feil¨
MEN se kor mye mer mer selvtillit han får og kor mye mer han prøver (og får til)
Og alt på "feil" plass

Elsker det og vil se mer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Corran on September 28, 2024, 22:21:33 PMHelland er konge bra og sånn er det med den saken
JA han har mangler og gjør feil¨
MEN se kor mye mer mer selvtillit han får og kor mye mer han prøver (og får til)
Og alt på "feil" plass

Elsker det og vil se mer

Tydeligvis nok selvtillit til at han var med som forsanger på fergen hjem igjen. :)

mobli

Eivind Helland tatt ut i U21-troppen. Spesielt kampen mot Bodø/Glimt ble fremhevet under pressekonferansen.

Det er bare å gratulere

Huff

Kombinasjonen av den fysiske størrelsen og roen med ball, får meg til å tenke på en ung Brede Hangeland. Gleder meg til å se han i rett posisjon.

krakra

Bare å skrive femårskontrakt

Lasaron

Det virker av og til som at man blir tatt ut på landslag fordi forbundet har tro på dem, ønsker å utvikle dem, og tror landslagsuttaket hjelper. Og så blir bedre spillere pr dags dato utelatt. Dette mener jeg er feil praksis på et landslag.

Jeg tror dette kan være tilfelle med Eivind Helland. Han er 05-modell, og er tatt ut på U21-landslaget sammen med 02-modeller (og yngre).

Enten er nivået på 02- 03- og 04-modeller i Norge latterlig lavt, eller Helland er latterlig god for å være 05, eller han er tatt med for utviklingens del. Jeg tror det siste. Jeg tror bedre spillere er utelatt.

krakra

esp123

Altså vi er helt elendige på å utvikle forsvarsspillere her i landet, så tror ikke vi skal ta helt av her.

Lasaron

Quote from: krakra on October 02, 2024, 10:55:13 AMSom hvem?

Jeg har ikke noe god oversikt. Jeg bare tar det for gitt, sånn 90%. Jeg kan ta feil. Det er vanligvis stor forskjell på de 7-8 beste 22-åringene og de 7-8 beste 19-åringene. Det er derfor jeg tar det for gitt.

krakra

Tynne greier. De beste 02-04-spillerne er jo også tatt ut.

Lasaron

Mulig. Men er du enig i at 22-Ã¥ringer generelt er bedre enn 19-Ã¥ringer?

krakra

October 02, 2024, 11:18:37 AM #19 Last Edit: October 02, 2024, 11:21:09 AM by krakra
Quote from: Lasaron on October 02, 2024, 11:15:44 AMMulig. Men er du enig i at 22-Ã¥ringer generelt er bedre enn 19-Ã¥ringer?
I gjennomsnitt er de sikkert det. Det er dog ikke uvanlig at 19-åringer er bedre enn 22-åringer. Det er ikke de eldste spillerne som er best på U21-landslaget. Helland er en formspiller som har levert flere gode kamper på rad i Eliteserien. Gode forsvarsspillere vokser ikke på trær i norsk fotball. Når du ikke klarer å nevne en eneste utelatt, bedre forsvarsspiller er det veldig tynt å spekulere i at Helland bare er tatt ut for å utvikles fordi "22-åringer generelt er bedre enn 19-åringer".

Lasaron

Argumentasjonen min er tynn når jeg ikke kommer opp med noe konkret, ja.

Forøvrig er jo flere spillere som er ung nok, med på A-landslaget.

Erlend

Vi er tross alt Norge, Helland kan fort spille for A-landslaget før vi vet ordet av det når det er så tynt besatt som det er på stopperplass i kongeriket

ostraume

Quote from: Lasaron on October 02, 2024, 11:54:22 AMArgumentasjonen min er tynn når jeg ikke kommer opp med noe konkret, ja.

Syltynn. Landslag (også U-21) tar ut det som gir best mulighet for å vinne kamper på kort sikt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: ostraume on October 02, 2024, 12:37:15 PM
Quote from: Lasaron on October 02, 2024, 11:54:22 AMArgumentasjonen min er tynn når jeg ikke kommer opp med noe konkret, ja.

Syltynn. Landslag (også U-21) tar ut det som gir best mulighet for å vinne kamper på kort sikt.

Ja, de burde iallfall det. Men Solbakken selv har snakket om spillerutvikling på landslaget, i forbindelse med uttak av unge spillere. Når det gjelder Helland syns jeg det ble sagt at de ønsker å se nærmere på ham.

Corran

Tror nok Helland er god nok og vel så god som de eldre i samme posisjoner.
Og så er det jo litt annerledes med et U21 landslag enn et a-landslag.
På U21 så blir en for gammel når en er 22 og å da få inn en spiller som Helland på 19 som kan være en del av grunnstammen de neste 3 årene er viktig.
At han får erfaring fra mesterskap o.l. allerede nå kan trumfe en eldre spiller som bare er litt bedre for U21 landslaget kan være veldig mye bedre om 1 år da
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on October 02, 2024, 13:08:57 PMTror nok Helland er god nok og vel så god som de eldre i samme posisjoner.
På U21 så blir en for gammel når en er 22 og å da få inn en spiller som Helland på 19 som kan være en del av grunnstammen de neste 3 årene er viktig.
At han får erfaring fra mesterskap o.l. allerede nå kan trumfe en eldre spiller som bare er litt bedre for U21 landslaget kan være veldig mye bedre om 1 år da

Du tenker utvikling. Du tenker som en klubbtrener, klubbleder.

Men, altså, jeg syns det er stas at han er tatt ut. Jeg liker Helland, jeg.

Corran

Quote from: Lasaron on October 02, 2024, 13:18:16 PM
Quote from: Corran on October 02, 2024, 13:08:57 PMTror nok Helland er god nok og vel så god som de eldre i samme posisjoner.

Du tenker utvikling. Du tenker som en klubbtrener, klubbleder.

Men, altså, jeg syns det er stas at han er tatt ut. Jeg liker Helland, jeg.

Tenker ikke helt utvikling som klubbtrener men det ligger et sted mellom der og A-landslagstrener
En U21 trener skal bygge laget framover og noen av de beste 21-22 åringene skal gjerne opp på a-landslag eller 19 åringer som kan bli bærebjelker presser dem ut
Ja en må ha kortsiktig suksess som a-landslag, men for å få det så må en erstatte de som forsvinner og bygge neste generasjon. Noe en a-landslagstrener aldri må

Helland tror jeg er en av dem som er gode nok og derfor presser ut litt eldre for han blir en av bærebjelkene framover om han ikke tar steget videre

krakra

Har man en 22-åring og en 19-åring som er jevngode, så er det ikke bare "utvikling" å velge 19-åring. Det er også snakk om kontinuitet. 19-åringen har 3-4 år igjen i U21-alder. 22-åringen er ferdig når kvalikken er ferdig.

Lasaron

Ja, hvis de er jevngode så.

Når jeg så måten Helland taklet høyrebackoppgaven på, fikk jeg det for meg at han må ha et klokt fotballhode. Noe blant annet Ruben Kristiansen har bekreftet senere at han har.

Han er også såpass ung at han fortsatt kan få en del mer tempo i seg. Dermed, sammen med alt det andre, ligger det til rette for at Helland kan bli ganske så god.

Huff

Quote from: Lasaron on October 02, 2024, 15:17:18 PMsammen med alt det andre, ligger det til rette for at Helland kan bli ganske så god.

Spørsmålet er vel og egentlig hvor god han er i dag. Han fremstår jo ikke akkurat som en naturlig høyreback, men når han er såpass god som han har vært der i flere kamper på rad, så kan en jo lure på hvor god han er i sin egentlige posisjon.

Man har flere eksempler på spillere som har kommet fra lavere divisjoner og som umiddelbart vært best på laget. Det er Helland neppe, men det skulle ikke forundre meg om han er en skikkelig god stopper allerede.

Go Up