• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann i Europa 2024

Started by Superjack, December 09, 2023, 14:09:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Det ser jo ut som vi kommer til å ende opp med ett lag vi bør slå, to lag vi kan slå, ett lag vi kan overraske mot og ett lag vi er sjanseløs mot.

andreas1989

På en fin kveld på stadion kan vi nok lage problemer for alle lagene i Gruppe 1. Et allerede kvalifisert Chelsea på stadion 19 des feks vil jo nærmest være en drømmetrekning sportslig.

En del gode lag i gr 2, men feks Djurgården skal vi slå 9/10 ganger. Vitória Guimarãe i gr 3 er vel noe man vil unngå.

Ellers er jo det verdt å merke seg at første kamp først er 3 okt og påfølgende helg har Brann spille fri. Kamp 5 og 6 spilles etter at elitserien er avsluttet.

tsrqpo

Så går 8 lag direkte videre, og lagene på plass 9-24 får en playoff mulighet for å komme seg videre. Lag 25-36 blir eliminert. Om vi kommer til gruppespillet, så blir det en spennende høst på europafronten også

ostraume

Quote from: kabelmann on August 22, 2024, 11:43:48 AMSå hvis vi slår ut Astana så vil vårt seriespill bestå av +/- lagene i pot 5? Skulle vel i så fall være greie muligheter for å ta seg videre til 16-delsfinalen.

Nei, det er en motstander fra hver pulje. 6 totalt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Er det forhåndsbestemt hvem vi møter hjemme og borte? Det ideelle er vel gjerne å møte det høyest rangerte laget hjemme, det lavest rangerte laget borte, de to nest lavest rangerte hjemme og de to nest øverst rangerte borte? Eller?

Kjipt å få bortekamp mot Chelsea.

ostraume

Nei, dette "bestemmes av UEFA sin supercomputer." Så helt sikkert helt tilfeldig og ingen mulighet for at bestikkelser/pengeinteresser har noe å si ;-)

Nixon

Det er trekning fredag 30. august, men oppsettet kommer ikke før lørdagen kan man lese på UEFA sine nettsider.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: krakra on August 22, 2024, 12:38:19 PMEr det forhåndsbestemt hvem vi møter hjemme og borte? Det ideelle er vel gjerne å møte det høyest rangerte laget hjemme, det lavest rangerte laget borte, de to nest lavest rangerte hjemme og de to nest øverst rangerte borte? Eller?

Kjipt å få bortekamp mot Chelsea.
Siden de lavest rangerte langene også er gode lag så er det vel best å få de lavest rangerte hjemme så er det større sannsynlighet for seire?

Om vi feks trekker Djurgården og Chelsea så ville jeg tro at det er størst sjanse for minst 3 poeng ved å møte Djurgården hjemme. 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Quote from: ostraume on August 22, 2024, 12:34:27 PM
Quote from: kabelmann on August 22, 2024, 11:43:48 AMSå hvis vi slår ut Astana så vil vårt seriespill bestå av +/- lagene i pot 5? Skulle vel i så fall være greie muligheter for å ta seg videre til 16-delsfinalen.

Nei, det er en motstander fra hver pulje. 6 totalt.
Aha ok. Det gir jo mening. Tenkte meg ikke så nøye om.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Eivind

Chelsea er like greit å få borte. Sannsynligheten tap uansett om man hadde fått de hjemme.

Og for et bortefølge det hadde blitt til England...

Men nå jinxer jeg fælt her.

andreas1989

August 22, 2024, 14:09:57 PM #410 Last Edit: August 22, 2024, 14:13:19 PM by andreas1989
Skulle vi trekke Chelsea i siste kamp som spilles 19 desember kan det fort være svært gode sjanser for å få til et resultat hjemme. Men det er klart at Chelsea på Stamford Bridge vil bli en "folkefest".

Brann tar med seg kokk til Kasakhstan, Christopher Haatuft fra Lysverket får jobben. Blir ikke Michelin meny, men skiver, de han serverer i Nygårdsgaten er iallfall saftige.

pælida

Min drøm er å gjennopta roal league i seriespillet: FCB, Djurgården, HJK, Brann, Vikingur. Så kan vi ta Shamrock eller Hearts fra pot 4. Dette burde være lag vi kunne vinne mot.

Superjack

Europacup er gøy, og har lyst på litt ande reisemål en England og et Chelseapublikum som fort driter i Konferanseliga.

Partizan (Beograd?), Heidenheim, miniklubb i Tyskland, exklubb til Finne. Tyskland og fotball er überkult, Cercle Brugge. Også gøy med Belgia og vi har slått dem før.

Ingen anelse om det er realistisk mtp seedinger.
Brannsupporter.

andreas1989

London og feks København er jo litt kjedelig mtp at alle har vært der før og alle kommer til å dra dit igjen, men det kunne nok blitt mobilisert solide bortefølger begge plasser om ikke annet.

Billy Elliott

Må dere snakke om hva som egentlig skulle skjedd etter vi har røket ut mot Astana?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Neste uke skal vi snakke om sluttspillet.

Falkman

Quote from: Billy Elliott on August 22, 2024, 16:44:19 PMMå dere snakke om hva som egentlig skulle skjedd etter vi har røket ut mot Astana?

Det er  nå hakket   gøyere enn evige og superpessimistiske  prediksjoner.

Superjack

Må vel være lov å snakke litt om det nå?
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Huff on August 21, 2024, 19:51:03 PM
Quote from: Nixon on August 21, 2024, 19:45:19 PMEn av de tre bortekampene må jo gå til Sevilla!

Evt Firenze.

Det spørs. Fiorentina klarte bare 3-3 hjemme mot ungarske Puskas Akademia FC i går.
Rød makt på Hansa

mbs

Hadde vært fint med en bortekamp en litt varm plass på senhøsten, gjerne ved sjøen.
- Da kunne en kombinert kamp med å få litt varme i kroppen.
Høsten kom jo tidlig til denne byen i år.

opplett

Børsen til Pamer/BT er bare på grensen til komisk noen ganger. Her er formelen hans:

Alle på laget får 5. Spiller du dårlig får du én i minus, så karakter 4. Spiller du bra får du én i pluss, 6. Er du banens beste får du i tillegg ett bonuspoeng, værsågod karakter 7. Leker du med det andre laget (som FHM), beklager du får ikke mer enn 7. Vil du ha mer enn 7 må du selv redde en straffe, drible gjennom motstanderlaget og score dobbel hattrick på egenhånd i én omgang.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Ser ut som vi potensielt kan møte både Ruzomberok og Shamrock Rovers i ligaspillet. Det blir jo nostalgisk.

Lasaron

Quote from: krakra on August 23, 2024, 13:05:51 PMSer ut som vi potensielt kan møte både Ruzomberok og Shamrock Rovers i ligaspillet. Det blir jo nostalgisk.

Ikke glem Cercle Brugge. Ikke glem.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Rossi

Quote from: Hickok on August 20, 2024, 21:36:40 PMJoda. De får 6 bonuspoeng bare for å kvalle, så det hjelper godt.

Vi har per nå 2.500 poeng i UEAFA club ranking. Det er altså to og et halvt poeng, eller er det to tusen femhundre?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

mobli

Quote from: Rossi on August 28, 2024, 11:44:40 AM
Quote from: Hickok on August 20, 2024, 21:36:40 PMJoda. De får 6 bonuspoeng bare for å kvalle, så det hjelper godt.

Vi har per nå 2.500 poeng i UEAFA club ranking. Det er altså to og et halvt poeng, eller er det to tusen femhundre?

Det er 2,5, uten at det spiller noen forskjell om alle lagene har det har nå eller har tusen ganger mer.

Hickok

Du kan sikkert bruke det som du vil, så lenge det er likt for alle lag. Med 2,5 også fra i fjor, så er vi fortsatt ikke over nasjonspoengene til Norge, så vi trenger et par seire i seriespillet for å komme oss over de. Med tre seire i seriespillet og to tap i sluttspillet, så har vi nok poeng til å ha vært seedet i Q2 i UEL, men ikke i Q3.

Utmedsnolken

Quote from: mobli on August 28, 2024, 11:57:32 AM

Det er 2,5, uten at det spiller noen forskjell om alle lagene har det har nå eller har tusen ganger mer.

Betyr litt hvis man får 1poeng for en seier
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

1 poeng på landkoeffisienten. Men funker ikke samme måte på klubb-coefficient. Der må det faktisk noen seire til i seriespillet for at det skal bli noe høyere.

Ser Pamer fabler om seeding neste år, det er særdeles lite sannsynlig, i alle fall for playoff.

Så vi trenger mer flaks med trekningen.

Superjack

Quote from: ostraume on August 28, 2024, 16:31:44 PM1 poeng på landkoeffisienten. Men funker ikke samme måte på klubb-coefficient. Der må det faktisk noen seire til i seriespillet for at det skal bli noe høyere.

Ser Pamer fabler om seeding neste år, det er særdeles lite sannsynlig, i alle fall for playoff.

Så vi trenger mer flaks med trekningen.

Pamer uttaler seg - igjen - bombastisk om ting. Usikker på om han setter seg så grundig inn i alt dette. Når set gjelder faginnhold i forhold til Europa er det mye bedre å forholde seg til andre kilder enn Pamer og BT.
Glimt var en plass unna å bli seedet i playoff til CL i år. Og når man legger til grunn det de har fått til i Europa siste årene så viser det at Brann har litt vei å gå.

Når det gjelder nasjonsseedingen så har jeg oppfattet det dit at en seier gir 1 poeng. Uavgjort 0,5 poeng.
Men så skal dette deles på antall lag som nasjonen har kvalifisert til Europa.
Altså betyr det at hver seier gir 1 : 4 poeng = 0,25
Det betyr at det er viktig at flest mulig norske lag kvalifisert går lengst mulig.
Brannsupporter.

andreas1989

NRK kjører en artikkel om konstandene knyttet til Almaty turen.

https://www.nrk.no/vestland/dette-er-den-elleville-borteturen-til-brann-1.17018574 ;

Quote from: NRKBrann har valgt å investere for å være best mulig rustet til å gå videre i Serieligaen. Til Kasakhstan leide de blant annet et eget fly. Prisen? I underkant av 4 millioner kroner.

Laget har også tatt seg inn på det dyreste og beste hotellet i Almaty. Hotellet er blant annet er utstyrt med spa. Kalvenes at prisen for hotellet er mellom en halv og hel million kroner.

Nixon

August 31, 2024, 10:15:51 AM #430 Last Edit: August 31, 2024, 10:34:47 AM by Nixon
For moro (?) skyld kan man jo se på lagene som Astana fikk i seriespillet og drømme litt om hva som kunne vært.

Chelsea (England)
Apoel (Kypros)
Vitória SC (Portugal)
The New Saints (Wales)
FK TSC Bačka Topola (Serbia)
Pafos (Kypros)

Ja, jeg vet jo at vi ikke hadde fått akkurat disse lagene siden vi hadde hatt en annen kule i potten enn det Astana hadde pga seedingen. Men det kunne jo blitt noe lignende!
Rød makt på Hansa

mobli

Quote from: Nixon on August 31, 2024, 10:15:51 AMFor moro (?) skyld kan man jo se på lagene som Astana fikk i seriespillet og drømme litt om hva som kunne vært.

Chelsea (England)
Apoel (Kypros)
Vitória SC (Portugal)
The New Saints (Wales)
FK TSC Bačka Topola (Serbia)
Pafos (Kypros)

Ja, jeg vet jo at vi ikke hadde fått akkurat disse lagene siden vi hadde hatt en annen kule i potten enn det Astana hadde pga seedingen. Men det kunne jo blitt noe lignende!

Du møter en motstander fra hver pott uansett, så lignende motstand. Brann hadde vel fått kulen som St. Gallen fikk, forutsatt at alle mellom Astana og Brann hadde blitt flyttet opp en plass i pottene.

Dette er motstanderne til St. Gallen:
Fiorentina (H)
1. FC Heidenheim (B)
Vitória de Guimarães (H)
Cercle Brugge (B)
TSC (H)
Larne (B)

Cercle Brugge hadde blitt flyttet opp en pott, og den plassen hadde blitt overtatt av Shamrock Rovers. Men dette blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Uansett tror jeg Brann hadde hatt gode sjanser til å ta seg videre.

andreas1989

Blir vel ikke så mye tøffere sportslig enn å trekke Fiorentina, Heidenheim og
Vitória de Guimarães?

ostraume

Superjack

Kan bli lenge til Brann får en så gylden mulighet som i år å kvalifisere seg til et gruppespill.

Spillerene må ha fått helt skjelven eller noe, for de fremstod ekstremt lite på, helt frem til 2-0, da først var det tegn på at Brann så ut som seg selv.
Brannsupporter.

Eivind

Får vel en meget gylden mulighet om vi tar 2 plass i år..

Corran

Vi har en europa kamp igjen
https://www.ba.no/na-skal-branns-skjebne-avgjores-har-tro-pa-at-vi-vinner/s/5-8-2728799

Men hvorfor har damelaget fått 2 bøter og herrelaget 0 bøter?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hera

Quote from: Corran on September 01, 2024, 23:03:54 PMVi har en europa kamp igjen
https://www.ba.no/na-skal-branns-skjebne-avgjores-har-tro-pa-at-vi-vinner/s/5-8-2728799

Dette har jeg lurt på en god stund. Min mistanke er at bøtene renner inn dersom Brann taper kampen!

Lasaron

Kanskje UEFA forventer at damekamper skal ha mer koselig stemning, og blir ekstra fortørnet over slike rop der?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

VG lager sak av at landslaget bruker 3,7 mill på fly til Almaty uten å nevne at Brann akkurat har gjort akkurat det samme.

Erlend

Quote from: Hera on September 01, 2024, 23:13:09 PM
Quote from: Corran on September 01, 2024, 23:03:54 PMVi har en europa kamp igjen

Dette har jeg lurt på en god stund. Min mistanke er at bøtene renner inn dersom Brann taper kampen!

Det ble jo en ganske intetsigende pressekonferanse.  Oppsummert:  Rettssaken har funnet sted, men vi har ikke lov å informere om innholdet og har ikke fått noe antydning om når avgjørelsen kommer.  Stridens kjerne handler i stor grad om at UEFA synes mafia er et veldig stygt ord mens vi i Norge synes ikke det er et særlig stygt ord.  UEFA mener at siden ingen har gått til sak over slike bøter tidligere betyr det at man har en konsensus om at det er over grensen

Corran

Imponerende at Uefa mener at siden ingen har protestert før så er det greit.

Rossi

Utrolig kult det nye ligaspill-konseptet til UEFA. Der skulle vi vært - har ennå ikke klart å legge bak meg fiaskoen i Astana. BG og Molde gjør sine saker bra - og det er jo bra. 
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Go Up