• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann i Europa 2024

Started by Superjack, December 09, 2023, 14:09:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

December 09, 2023, 14:09:31 PM Last Edit: December 09, 2023, 14:13:41 PM by Superjack Reason: g
Startet Europatråd for Brann 2024

Om det blir Europaliga eller Conference league kvallik avklares av dagens cupfinale.

Vinner Glimt går Brann inn i Q-1 til Europa league.
Men siden det er mange lag som kjemper om samme europaplassene i forskjellige ligaer, samt at noen av disse også kan risikere å kvalifisere dobbelt kan komme Brann inn så sent som en Q-3 for Europaliga. Og dermed garantert en playoff på Stadion neste år også. Siden utslag i Q-3 i EL gir sjanse i Conference league playoff.

Og som en liten kuriositet. Den elendige 2019 prestasjonen i Europa har kostet Brann en kvalifisering til 2024 Champions league kvallik. En seier hjemme mot Shamrock, eller en iavgjort borte ville vært nok til at Norge hadde fått 2 plasser til 24/25 sesongen. Om jeg har forstått det rett.

Ellers verd å merke seg:
Finalen EL 2025: San Mamés Stadium i, Bilbao
Finalen CL 2025: Stadion Wrocław 28.5

Brannsupporter.

ostraume

San Mames og Bilbao! Sykt fet by og stadion.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Hvor er det egentlig å tjene på EL vs Conference hvis man ikke kommer seg til et gruppespill?

Hickok

Quote from: Falkman on December 09, 2023, 14:52:42 PMHvor er det egentlig å tjene på EL vs Conference hvis man ikke kommer seg til et gruppespill?

Taper en i EL kval, sÃ¥ fÃ¥r man en ny sjanse i UCL. Med andre ord er en garantert minst 4 kamper pÃ¥ den mÃ¥ten. 

Henrik9

Quote from: Superjack on December 09, 2023, 14:09:31 PMStartet Europatråd for Brann 2024

Om det blir Europaliga eller Conference league kvallik avklares av dagens cupfinale.

Vinner Glimt går Brann inn i Q-1 til Europa league.
Men siden det er mange lag som kjemper om samme europaplassene i forskjellige ligaer, samt at noen av disse også kan risikere å kvalifisere dobbelt kan komme Brann inn så sent som en Q-3 for Europaliga. Og dermed garantert en playoff på Stadion neste år også. Siden utslag i Q-3 i EL gir sjanse i Conference league playoff.

Og som en liten kuriositet. Den elendige 2019 prestasjonen i Europa har kostet Brann en kvalifisering til 2024 Champions league kvallik. En seier hjemme mot Shamrock, eller en iavgjort borte ville vært nok til at Norge hadde fått 2 plasser til 24/25 sesongen. Om jeg har forstått det rett.

Ellers verd å merke seg:
Finalen EL 2025: San Mamés Stadium i, Bilbao
Finalen CL 2025: Stadion Wrocław 28.5

Takk for info. Har prøvd å følge litt med på dette, men skjønner at det er så mange variabler at det er vanskelig å se noe sikkert. Men jeg oppfatter posten din sånn at det ikke er noe scenario hvor Brann vil komme inn så sent i EL at tap der bringer oss direkte til ecl gruppespill?

Hickok

Vinner B/G så kommer, som nevnt over, Brann inn i Q1 i EL. Det som kan skape endringer er hovedsaklig om vinner av UECL også kvalifiserer for CL. I så fall hopper Brann, som første reserve, opp til Q3 i EL. Da begynner det brått å se veldig lyst ut i forhold til å komme til et gruppespill. Akkurat nå er det nok Aston Villa og Atalanta som gir oss best mulighet for at dette kan skje.

vekkreist

Jaja.. Conference L....

Etter en tabbe mål! :(

Surt

Nixon

At Viking ikke får med seg noe veier opp i stor grad.
Rød makt på Hansa

Belfort

Hickok

Da er i hvert fall det avklart. Det blir Q2 i UECL.

Superjack

I en sesong med VAR fiasko.  Var ikke den siste situasjonen i feltet en klink straffe med holdingen?

Og Molde spiller Rævva fotball
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Nixon on December 09, 2023, 18:05:43 PMAt Viking ikke får med seg noe veier opp i stor grad.

Overhodet ikke for min del. Brann suksess og muligheter er så vesentlig mye viktigere enn å ikke unne andre noe.
Brannsupporter.

ostraume

Quote from: Superjack on December 09, 2023, 18:07:16 PMI en sesong med VAR fiasko.  Var ikke den siste situasjonen i feltet en klink straffe med holdingen?

Og Molde spiller Rævva fotball

Klink straffe. Elendig dommer.

Billy Elliott

For en fadese.

Jeg gidder ikke høre flere klager på at VAR tar for mye tid. Nå er de jo blitt så redd for dette at de ikke tør å blande seg i åpenbare straffer en gang. Den avgjørelsen der kan ha kostet oss fryktelig mange millioner.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Forskjell på å dømme på en klink straffe som er lett å se på video i forhold til en millimeteravgjørelse på offside der det kjøres i minutter uten å se klart. Men VAR er fiasko og dommeren var elendig.
Brannsupporter.

krakra

Andre sesongen på rad at ingen av de eksterne resultatene hjelper oss til EL. Også typisk at cupen gir EL året etter at vi vant den. Men vi hadde neppe kommet oss til gruppespillet i EL uansett, så hvis vi kommer oss til ECL neste år så har det ikke så mye å si. EL er først og fremst en kortere vei inn dit.

ostraume

PÃ¥ det positive siden:

Molde mye mer sannsynlig til å bygge nasjonskoeffisienten. Den blir viktig for oss dersom vi fortsetter å være i toppen noen år til nå.

Og selvfølgelig: Viking satser ørten millioner i sommer og flopper totalt.

opplett

Sykt at det ikke ble straffe.

Når det er sagt, det er bare å fokusere på Conference League.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Egentlig godt gjort at den kampen jeg blir mest oppgitt over dømmingen av i 2023 sesongen er en kamp der Brann ikke spiller.

Ja. Brann må uansett bare fokusere på egne prestasjoner i veien videre også.

Og så bør NFF se på seg selv i forholdt til sine prestasjoner, både arrangementer og dømming.

Brannsupporter.

vekkreist

Hva var greien med viking igjen?

Er det altså slik at om Brann hadde tatt EL kvalik plassen, så hadde viking fått Conf. L plassen?

Eivind

Quote from: Nixon on December 09, 2023, 18:05:43 PMAt Viking ikke får med seg noe veier opp i stor grad.

Fatter ikke at det veier opp noe som helst. Driter 100-0 i Viking og hvilke muligheter de får. Men at vi gikk glipp av en gedigen mulighet smerter dypt.

vekkreist

Tror ikke du vi har større sjanse å komme inn i gruppespillet til Conference L enn til EL?

Mer overkommelige motstandere osv..

*Prøver å se det positive i det hele* ;)

opplett

Quote from: vekkreist on December 09, 2023, 19:18:01 PMHva var greien med viking igjen?

Er det altså slik at om Brann hadde tatt EL kvalik plassen, så hadde viking fått Conf. L plassen?

Stemmer. Det hadde blitt dominoeffekt nedover til Viking.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Eivind

Quote from: vekkreist on December 09, 2023, 19:20:25 PMTror ikke du vi har større sjanse å komme inn i gruppespillet til Conference L enn til EL?

Mer overkommelige motstandere osv..

*Prøver å se det positive i det hele* ;)

Ryker man ut av Europaleague får man vel uansett sjansen i Conference-kvalikk? Altså hadde Glimtseier gitt oss dobbel mulighet for et gruppespill neste år. Nå er veien mye vanskeligere.

ostraume

Vanskeligere, ja. Men useedet inn i Europa League ville trolig blitt for tøft uansett så trenger ikke ha såå mye å si?

vekkreist

Ja er enig der.

Tror ikke vi hadde hatt veldig store sjanser for å komme videre i EL.

Og. Ikke minst. Så hadde belastingen for spillerene blitt større dersom man spiller kvalik i El, ryker ut, og må ta kvalik i Conf L ..

Vi har jo ikke verdenes bredeste troppp

Supertzar

Quote from: opplett on December 09, 2023, 18:57:49 PMSykt at det ikke ble straffe.

Når det er sagt, det er bare å fokusere på Conference League.

MÃ¥ nesten vere ei av dei klaraste straffene denne sesongen.

https://twitter.com/iamwiese/status/1733538272977048053?t=W9cWDRDjsC6g7YcUsmW5Ag&s=19

Supertzar

Quote from: vekkreist on December 09, 2023, 19:40:43 PMJa er enig der.

Tror ikke vi hadde hatt veldig store sjanser for å komme videre i EL.

Og. Ikke minst. Så hadde belastingen for spillerene blitt større dersom man spiller kvalik i El, ryker ut, og må ta kvalik i Conf L ..

Vi har jo ikke verdenes bredeste troppp

Jo, men det er også nokre utfall i andre ligaer i 2023/24 som kunne gjort at Brann hoppa inn i EL Q3 og ikkje Q1. Var 4-5 forskjellige scenario som kunne slå til. Då hadde ein plutseleg trengt å vinne 1 dobbeltoppgjer for gruppespel. Vinn ein Q3 i EL er ein garantert gruppespel i Conference.

Rossi

Quote from: ostraume on December 09, 2023, 18:50:03 PMPÃ¥ det positive siden:

Molde mye mer sannsynlig til å bygge nasjonskoeffisienten. Den blir viktig for oss dersom vi fortsetter å være i toppen noen år til nå.

Ja nettopp, om vi holder oss i toppen, kan dette likevel gagne oss.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Superjack

December 09, 2023, 20:12:16 PM #29 Last Edit: December 09, 2023, 20:14:24 PM by Superjack
Dette skulle være Brann i Europatråd, og det blir det jo.

Men den mangelen på VAR i den straffesituasjonen kan jo fyre St.hansbål under alle konspirasjonsteorier om at NFF ønsker Molde i Europa.

Det tror jeg ikke er tilfelle, men at VAR gjengen driter seg loddrett topper jo hvor elendig det der har fungert i hele år.
Skulle bli bedre sa noen.

Det skikkelig positive i dag hverken Molde eller Glimt er uslåelig. Tror Brann hadde kjørt over begge lagene i dag. Så får vi kjøre mot en CL plass i 2025 i 2024 sesongen. Med Brannfotball
Brannsupporter.

Corran

Det var ikke lov å bruke VAR i den situasjonen for dommeren blåste av kampen rett etterpå slik at kampen var ferdig og VAR kan ikke gå inn etter kampslutt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pete05

Får de som ønsker å planlegge...

Conference League kvalifisering:
Nummer 2 og 3 i serien som ble hhv Brann og Tromsø kommer inn i den 2.kvalifiseringsrunden.
Spilledatoer: 25.juli og 1.august.

krakra

Det er elendig dømt da. Når det er 1-0 og 20 sekunder igjen av kampen og noen rives ned i feltet så er det jo bare å dømme straffe og la VAR ta det hvis det er feil.

Jeg syns forresten det kjeftes for mye på VAR etter disse dommertabbene og for lite på dommerne som begår dem. VAR er ingen substitutt for kompetente dommere (ennå) og denne dommertabben er inkompetent. Man kan ikke la dommeren slippe unna bare fordi «VAR burde tatt det».

Nixon

Quote from: Corran on December 09, 2023, 22:37:44 PMDet var ikke lov å bruke VAR i den situasjonen for dommeren blåste av kampen rett etterpå slik at kampen var ferdig og VAR kan ikke gå inn etter kampslutt.

Det skal visstnok være mulig for VAR å gripe inn etter kampslutt. Det har skjedd før.
Rød makt på Hansa

Sint balle

Klink straffe, eneste klarere straffen i år er jo den Molde skulle hatt mot nettopp Glimt når de tapte 3-1.

Da var Erling Moe hysterisk, nå er han helt uvitende og sier at dommeren gjorde sikkert rett.

Pinlig på så mange plan

Hickok

Quote from: Nixon on December 10, 2023, 08:23:24 AM
Quote from: Corran on December 09, 2023, 22:37:44 PMDet var ikke lov å bruke VAR i den situasjonen for dommeren blåste av kampen rett etterpå slik at kampen var ferdig og VAR kan ikke gå inn etter kampslutt.

Det skal visstnok være mulig for VAR å gripe inn etter kampslutt. Det har skjedd før.

De må jo kunne gi dommeren beskjed om at den situasjonen må sees på, slik at han må la kampen gå videre. Ellers er det helt meningsløst.

andreas1989

Quote from: ostraume on December 09, 2023, 19:33:57 PMVanskeligere, ja. Men useedet inn i Europa League ville trolig blitt for tøft uansett så trenger ikke ha såå mye å si?

Vi ville vel vært garantert minimum play-off til conference? Så det ville hatt ganske mye å si vil jeg påstå.

Det eneste positive i dette er jo Viking, det er pÃ¥ grensen til hysterisk. 

Corran

Quote from: Nixon on December 10, 2023, 08:23:24 AM

Var i alle fall det de sa på NRK
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Quote from: krakra on December 09, 2023, 22:51:18 PMDet er elendig dømt da. Når det er 1-0 og 20 sekunder igjen av kampen og noen rives ned i feltet så er det jo bare å dømme straffe og la VAR ta det hvis det er feil.

Jeg syns forresten det kjeftes for mye på VAR etter disse dommertabbene og for lite på dommerne som begår dem. VAR er ingen substitutt for kompetente dommere (ennå) og denne dommertabben er inkompetent. Man kan ikke la dommeren slippe unna bare fordi «VAR burde tatt det».

Godt poeng. Jeg kan skjønne at VAR-rommet sliter med å agere raskt nok der. Dommeren står veldig bra plassert, og markerer tydelig på "ikke straffe", og blåser av rett etterpå. Det er så latterlig dårlig dømt. Dette med holding i feltet kan være vrient, men når drakten står ut på den måten, da blir det jo stort sett alltid straffe.

stigh

Fikk Molde ELC plass pga vinner av cup?

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Pete05

I 2024 kommer de første kampene så tidlig at dersom vi skal ha med spillere i de kampene må de inn i vinter vinduet.

Selger vi spillere som i år kommer vi veldig dårlig ut. Og siden det er sommervinduet som kan være aktuelt for flere spillere ut så håper jeg avd Sport tar høyde for det.

ostraume

For de som ikke måtte ha fått det med seg så ligger denne 5-årskoeffisienten her: https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/country/#/yr/2024

Gode muligheter for topp15 fremover her.

Hickok

Gårsdagen var dog en krisedag, de Israel nesten tok oss igjen. Nå har vi begge to lag videre, så trekningen avgjør det meste om hvem som blir nr.15. B/G har vel omtrent 50/50 for å få overkommelig motstand i kvalik'en, mens for Molde er sjansen mer 35/65 så vidt jeg kan vurdere det. I praksis har Norge en uavgjort å gå på.

andreas1989

March 15, 2024, 07:15:26 AM #44 Last Edit: March 15, 2024, 07:26:03 AM by andreas1989
Aftenposten skriver at gårsdagens Maccabi Tel Aviv tap gjør at Norge er sikret 2 plasser i Champions League kvaliken kommende sesong.

Quote from: Aftenposten1 plass i Champions League playoff (siste kvalifiseringsrunde)
1 plass i Champions League andre kvalifiseringsrunde
1 plass i Europa League-kvalikens tredje runde.
2 plasser i Conference League-kvaliken.

Så til helgens dummeste spørsmål. Er det da Brann med sin 2 plass fra seriespillet i 2023 som får CL kvalikk eller blir det cupmester Molde?

Lasaron

Vi kan fortsatt havne på 15. plass på rankingen. Da får vi to plasser i CL andre kvalik, ellers likt.

Det er nok neste sesong, men det har betydning for hva vi får utav denne sesongen. Nå er 4. plass garantert Europa. 5. plass kan også gi Europa om cupmester også kommer på topp 4. Ja, og så vil vel 3. plass gi minimum to dobbeltkamper i Europa.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Superjack

Det er for Europa sesongen 25/26. Altså vil det gjelde for 24 sesongen i ES.

Om jeg leser dette rett så er det vel nå slik at Norge får 5 lag i Europa fra årets sesong her i Norge. 1.-4. plass, samt cupvinner.

Norge er garantert minst 15. plass på rankingen etter årets Ecup. Som gir 5 lag, der to får CL kvallik. Men sannsynligheten for 14. plass på rankingen er stor, og dette er konsekvensene ved de to plasseringene, klippet fra X (footcalc )

14. plass (anslår 90%):
1x 🔵#UCL playoff
1x 🔵#UCL Q2
1x 🟠#UEL Q3 (cup)
2x 🟢#UECL Q2

15. plass (anslår 10%):
2x 🔵#UCL Q2
1x 🟠#UEL Q3 (cup)
2x 🟢#UECL Q2

Israel som var nærmest å gå forbi har ikke flere lag med i Europa.
Hellas på 16. plass har 1 lag igjen, men som eneste lag igjen fra Hellas må de stort sett vinne alle kampene frem til finale for å gå forbi Norge.

Brannsupporter.

andreas1989

Riktig, det var det jeg også trodde, men ble nok forrvirret når Aftenposten skrev kommende sesong som jeg oppfattet som i kommende sesong i europa.

Så status for Brann i 2024 er altså fortsatt 2 kvalikrunde i confrence?

Superjack

Quote from: andreas1989 on March 15, 2024, 07:56:26 AMRiktig, det var det jeg også trodde, men ble nok forrvirret når Aftenposten skrev kommende sesong som jeg oppfattet som i kommende sesong i europa.

Så status for Brann i 2024 er altså fortsatt 2 kvalikrunde i confrence?

Riktig.
For koeffisientpoeng osv sÃ¥ bare sjekk footcalc. Norske fotballjournalister er elendige pÃ¥  dette.

Brannsupporter.

andreas1989

Ja det artige er jo at artikkelen refererer til nettopp footcalc, likevel er det lett å bli forvirret.

Uansett en fordel at Glimt ikke får gå rett til CL playoff, men må bruke ressurser på å kvalifisere seg fra 2 kvalikrunde.

Superjack

Brann må bare vinne ES i år, så er det garantert minst EL gruppespill i 26.
Brannsupporter.

andreas1989

Da hjelper det med Glimt som må ut i andre kvalik runde i Champions League og Molde som må ut i første kvalikrunde i Europaleague.

Superjack

Jeg hÃ¥per alle klubbene, Brann, Glimt, Molde og Tromsø kommer til Ã¥ komme seg langt i Ecupene i Ã¥r.  Og da helst «bare» konferanseligaen.

Siden sesongen som forsvinner fra rankingen var den elendige 19 sesongen så vil mange gode resultater i den kommende Ecupsesongen gjøre det meget realistisk at Norge kan komme helt opp på 11/12 plass. Og det tror jeg vil tjene Brann, for jeg tror Brann er på vei opp / i toppen fortsatt de neste årene.
Brannsupporter.

Hickok

March 15, 2024, 12:42:39 PM #53 Last Edit: March 15, 2024, 12:44:17 PM by Hickok
EDIT: *Les først*

ostraume

Quote from: Superjack on March 15, 2024, 10:35:25 AMJeg hÃ¥per alle klubbene, Brann, Glimt, Molde og Tromsø kommer til Ã¥ komme seg langt i Ecupene i Ã¥r.  Og da helst «bare» konferanseligaen.

Siden sesongen som forsvinner fra rankingen var den elendige 19 sesongen så vil mange gode resultater i den kommende Ecupsesongen gjøre det meget realistisk at Norge kan komme helt opp på 11/12 plass. Og det tror jeg vil tjene Brann, for jeg tror Brann er på vei opp / i toppen fortsatt de neste årene.

Det blir vel tøft? Israel mister en enda mer elendig sesong, og det er mange der oppe som snuser på samme skiktet. Men absolutt mulig. ja.

Og så er det vel og sånn at jo tidligere Glimt kommer inn i kval desto bedre for koeffisienten? For da må de spille flere kamper = sanke mer koeffisientpoeng mot svakere motstand?

Forutsatt at de vinner, så klart.

Hickok

Det stemmer. Om en forutsetter at de vinner, så er det positivt for landskoefficienten at de kommer inn tidlig.

Rossi

March 16, 2024, 06:37:39 AM #56 Last Edit: March 16, 2024, 06:39:33 AM by pidre
Dette kan være en gamechanger for norsk fotball. Det er nå klart, i 2025 får vi 2 lag til CL-kval, og 5 lag til Europa totalt.

https://www.tv2.no/sport/bekreftet-norge-far-to-lag-i-champions-league-kvalik/16538902/

Uberviktig sesong.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Vizitery

Ikke uventet, men det er nå klart at vi blir useedet i Q2

https://kassiesa.net/uefa/seedco2024.html

Rossi

Quote from: Vizitery on May 30, 2024, 22:21:41 PMIkke uventet, men det er nå klart at vi blir useedet i Q2

Mange bra seedete klubber, er det ren trekning, eller ligger det noen vilkÃ¥r til grunn? 

NÃ¥r spilles Q2?

Noen som vet?

Nixon

Quote from: pidre on June 03, 2024, 05:58:41 AMNÃ¥r spilles Q2?

Noen som vet?

25. juli og 1. august.
Trekning 19. juni.
Rød makt på Hansa

ostraume

Useedet i Q2,3 og playoff. Det skal jo mye flyt, flaks og dyktighet til å komme seg gjennom til noe gruppespill.

Superjack

Meget vanskelig, og avhengig av en dose flaks.

Brannsupporter.

Hickok

Quote from: pidre on June 03, 2024, 05:58:41 AM
Quote from: Vizitery on May 30, 2024, 22:21:41 PMIkke uventet, men det er nå klart at vi blir useedet i Q2

Mange bra seedete klubber, er det ren trekning, eller ligger det noen vilkÃ¥r til grunn? 

NÃ¥r spilles Q2?

Noen som vet?

Samtidig er det mange heller svake klubber som også er seedet, så det er ikke noen umulighet å komme seg inn i et gruppespill. Er ikke så veldig mange klubber en føler er svært vanskelig å komme seg forbi. For å si det sånn, så er nok Alkmaar en vel så god klubb som de aller fleste seedete lagene.

andreas1989

Vi manglet altså røfelige 175 poeng fra å bli seedet? Er jo noen gode motstandere selv om vi vel skal dra fordel å være i sesong. Brøndby er vel bedre enn seedingen tilsier.

Hickok

Quote from: andreas1989 on June 03, 2024, 09:13:56 AMVi manglet altså røfelige 175 poeng fra å bli seedet? Er jo noen gode motstandere selv om vi vel skal dra fordel å være i sesong. Brøndby er vel bedre enn seedingen tilsier.
Ja. Den famøse dobbelkampen mot Shamrock Rovers kommer med andre ord og biter oss i halen igjen. Hadde vi gått videre der, så hadde vi vært seedet nå.

fortune

Ekstremt irriterende (fremdeles) at Molde vant cupfinalen mot Glimt. De får en enklere vei til Conference enn oss, kan til og med klare Europa League og er uansett sikret fire europacupkamper.
First is first, second is nothing

Vizitery

Quote from: pidre on June 03, 2024, 05:58:41 AM

NÃ¥r spilles Q2?

Noen som vet?

Quote from: ostraume on June 03, 2024, 08:27:29 AMUseedet i Q2,3 og playoff. Det skal jo mye flyt, flaks og dyktighet til å komme seg gjennom til noe gruppespill.

Mener det er slik at dersom man slår ut et seedet lag så overtar man koeffisienten til laget i neste runde.
Så blir vi trukket mot for eksempel Breidablik og går videre, så vil vi være seedet i Q3
Dette er vel fordi trekningene foregår før kampene er ferdigspilt?

Har ikkje sett det uttalt fra UEFA, men kan se ut som det er til dels geografisk inndeling i Q1 og Q2 i disse "trekningsgruppene" som blir satt opp før trekningen. I Q3 og Playoff ser det ikke ut til å være sånn praksis.

andreas1989

Quote from: Vizitery on June 03, 2024, 23:28:44 PMMener det er slik at dersom man slår ut et seedet lag så overtar man koeffisienten til laget i neste runde.
Så blir vi trukket mot for eksempel Breidablik og går videre, så vil vi være seedet i Q3

Om det er tilfelle så er det jo ikke så urelistisk at vi skal klare å gå hele veien.

Hickok

Quote from: andreas1989 on June 04, 2024, 07:25:58 AM
Quote from: Vizitery on June 03, 2024, 23:28:44 PMMener det er slik at dersom man slår ut et seedet lag så overtar man koeffisienten til laget i neste runde.

Om det er tilfelle så er det jo ikke så urelistisk at vi skal klare å gå hele veien.
Dette mener jeg er endret i år, slik at dette ikke er mulig lenger. Vi får se når trekningen blir foretatt 19.06.

Hickok

Quote from: Hickok on June 04, 2024, 08:03:33 AM
Quote from: andreas1989 on June 04, 2024, 07:25:58 AM

Dette mener jeg er endret i år, slik at dette ikke er mulig lenger. Vi får se når trekningen blir foretatt 19.06.
Jeg ser nå at det jeg sier her ikke stemmer. Det er fortsatt som i fjor, der vi kan ende opp med å få seedingen til et seedet lag i neste runde om vi slår det.

andreas1989

June 04, 2024, 13:22:21 PM #70 Last Edit: June 04, 2024, 13:31:17 PM by andreas1989
Meget intressant i såfall. Da bør jo det være muligheter, særlig mtp at vi er i sesong noe som i teorien bør ha mer å si i Q2 enn Q3.

Hickok

I tillegg er det noen middelmådige lag med høy seeding, som hadde vært gull å trekke i Q3.

Rossi

Quote from: Hickok on June 04, 2024, 13:39:26 PMI tillegg er det noen middelmådige lag med høy seeding, som hadde vært gull å trekke i Q3.

Jaha, hvem da?

Hickok

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=FB41E3B5AA1A44FE%219930&authkey=!AFR7R6y2j05tDcg

F91 Dudelange (LUX), Breiðablik (ISL), KuPS Kuopio (FIN), Linfield (NIR), Riga FC (LVA), Žalgiris Vilnius (LTU) f.eks.

Rossi

F91 Dudelange høres overkommelig ut. Egentlig alle de du listet opp, men vi kan vel møte FC København i Q2 også (?). Vi bør være heldige med treknigen om dette skal gå.

Hickok

Quote from: pidre on June 05, 2024, 17:18:59 PMF91 Dudelange høres overkommelig ut. Egentlig alle de du listet opp, men vi kan vel møte FC København i Q2 også (?). Vi bør være heldige med treknigen om dette skal gå.

Jada, det er også noen svært så vanskelige lag, så jeg sier ikke at dette er walk over. Sier bare at det er absolutt mulig å komme seg til et gruppespill med litt tur i trekningen.

andreas1989

Djurgården har også høy seeding, det er et lag vi slår de fleste ganger.

Dagens FCK er vel ikke akkurat den beste generasjonen heller, så umulig er det ikke.

Nixon

Rød makt på Hansa

andreas1989

Trekning i morgen, noen som vet klokkeslett?

Imponerende kart i google, er det du som har laget det Nixon?

Astana peker vel seg ut som det mest ekotiske, men tar gjerne noe nærmere. Det blir vel ikke satt opp kamper i Ukraina eller Israel.

pælida

Gruppene blir vel publisert kl 08:00, og så trekkning kl 13 eller 14.

Hickok

Quote from: pælida on June 18, 2024, 10:51:28 AMGruppene blir vel publisert kl 08:00, og så trekkning kl 13 eller 14.

I fjor var det sånn i hvert fall.

Gulløl

June 18, 2024, 11:18:48 AM #81 Last Edit: June 18, 2024, 11:20:57 AM by Gulløl
Håper på bortekamp først (25.07) og hjemmekamp sist (01.08). Gunstigst for mine ferieplaner i forhold til hjemmekampen. Tror det totalt sett vil trekke noe mer publikum med hjemmekamp 01.08. Fellesferien i år er fra 08.07 til og med 26.07.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Sikkert dumt spørsmål, men hva menes med "gruppene"? En gruppe med de lagene vi kan trekke?

Hadde vært perfekt med bortekamp først og så hjemmekamp 1 aug, særlig når vi har kamp påfølgende helg.

Hickok

Det trekkes gruper à 6 lag basert på geografi og litt andre ting, der disse 6 lagene kan møte 6 andre fra en annen gruppe. En kan med andre ord ikke møte alle lagene innenfor en seedingsgruppe. Her er for Q1 Champ league i dag:

https://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/028e-1b1110b296df-57a9b2c62012-1000--uefa-champions-league-first-qualifying-round-draw/

andreas1989

Den er grei, takk.

Men da er det vel lag fra to ulike grupper vi kan møte? Potensielt 12 lag ettersom første runde skal spilles først? Så på ettermiddagen vet vi hvilke 2 lag det er snakk om?

Hickok

Quote from: andreas1989 on June 18, 2024, 11:50:31 AMDen er grei, takk.

Men da er det vel lag fra to ulike grupper vi kan møte? Potensielt 12 lag ettersom første runde skal spilles først? Så på ettermiddagen vet vi hvilke 2 lag det er snakk om?
Normalt enten i kveld, eller mer sannsynlig, i morgen tidlig.

Nixon

Quote from: pælida on June 18, 2024, 10:51:28 AMGruppene blir vel publisert kl 08:00, og så trekkning kl 13 eller 14.

Klokken 08.30 og 14.00 er tidspunktene.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: andreas1989 on June 18, 2024, 10:38:46 AMImponerende kart i google, er det du som har laget det Nixon?

Astana peker vel seg ut som det mest ekotiske, men tar gjerne noe nærmere. Det blir vel ikke satt opp kamper i Ukraina eller Israel.

Nope, rappet linken fra en bruker på Twitter.

Når det gjelder Astana kostet flybillettene dit rundt 9000 kroner da jeg for moro skyld sjekket da dette kartet dukket opp. Blir neppe billigere når vi i verste fall ikke kan bestille før én uke før kampen. Da foretrekker jeg også noe litt nærmere og overkommelig.
Rød makt på Hansa

andreas1989

June 18, 2024, 12:57:48 PM #89 Last Edit: June 18, 2024, 15:22:21 PM by andreas1989
Kazakhstan hadde vært eksotisk, men ikke til den prisen. Med mindre det Ã¥pner seg opp en mulighet gjennom at Brann chartrer et fly. Skal man sÃ¥ langt sÃ¥ blir det vel flere mellomlandinger med et lite fly, sÃ¥ kanskje de mÃ¥ chartre et fly i normal størrelse som kan subsidieres av media og supportere. 

Morkel

Quote from: andreas1989 on June 18, 2024, 12:57:48 PMKazakhstan hadde vært eksotisk, men ikke til den prisen. Med mindre det Ã¥pner seg opp en mulighet gjennom at Brann charter et fly. Skal man sÃ¥ langt sÃ¥ blir det vel flere mellomlandinger med et lite fly, sÃ¥ kanskje de mÃ¥ chartre et fly i normal størrelse som kan subsidieres av media og supportere. 

Da er vel Georgia eller Armenia mer fristende, eksotisk og billig mat/drikke/hotell, men der får man flybilletter til 2000.

Morkel

Skal vel også nevnes at sist SHN var i Kazakstan med Hødd så ble han nektet visum sammen med en annen spiller. Har vel også vært eksempler der borte med flere besøkende klubber som på mistenkelig vis blir matforgiftet på hotellet, etc. Er vel greit å unngå den lengste reiseveien for laget, dyre flybilletter og tjuvttriks.

andreas1989

Nixon

Det blir en av disse for Brann:
F.C. Copenhagen (DEN)
Vinner Atlètic Club Escaldes (AND) - F91 Diddeleng (LUX)
Go Ahead Eagles (NED)
St Mirren FC (SCO)
Vinner FK Auda (LVA) - B36 Tórshavn (FRO)
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

June 19, 2024, 07:33:29 AM #94 Last Edit: June 19, 2024, 07:35:20 AM by Billy Elliott
Hvis jeg ikke tar helt feil, kommer vi altså til å bli trukket mot en av disse i dag:
1 F.C. Copenhagen (DEN)
2 Atlètic Club Escaldes (AND) - F91 Diddeleng (LUX)
3 Go Ahead Eagles (NED)
4 St Mirren FC (SCO)
5 FK Auda (LVA) - B36 Tórshavn (FRO)

andreas1989

1 runde er trukket?

Quote from: UEFAFK Velež Mostar (BIH) vs Inter Club d'Escaldes (AND)
Floriana FC (MLT) vs SP Tre Penne (SMR)
FC Torpedo (BLR) vs FC Milsami Orhei (MDA)
FA Å iauliai (LTU) vs FCI Levadia Tallinn (EST)
Bala Town FC (WAL) vs Paide Linnameeskond (EST)

FC Isloch Minsk Region (BLR) vs La Fiorita 1967 (SMR)
Caernarfon Town FC (WAL) vs Crusaders FC (NIR)
JK Tallinna Kalev (EST) vs FC Urartu (ARM)
Valur (ISL) vs KF Vllaznia (ALB)
FCB Magpies (GIB) vs Derry City FC (IRL)

FC Malisheva (KOS) vs FK Budućnost Podgorica (MNE)
Atlètic Club Escaldes (AND) vs F91 Diddeleng (LUX)
Marsaxlokk FC (MLT) vs FK Partizani (ALB)
FK Auda (LVA) vs B36 Tórshavn (FRO)
Stjarnan (ISL) vs Linfield FC (NIR)

FC Torpedo Kutaisi (GEO) vs KF Tirana (ALB)
Shelbourne FC (IRL) vs St Joseph's FC (GIB)
FC Aktobe (KAZ) vs FK Sarajevo (BIH)
NK Bravo (SVN) vs Connah's Quay Nomads FC (WAL)
Víkingur (FRO) vs FK Liepaja (LVA)

FC Noah (ARM) vs KF Shkëndija (MKD)
GFK Tikves (MKD) vs Breiðablik (ISL)
FK Mornar (MNE) vs FC Dinamo Tbilisi (GEO)
FC UNA Strassen (LUX) vs KuPS Kuopio (FIN)
VPS Vaasa (FIN) vs FK Žalgiris (LTU)

Sint balle

Uten at jeg har for mye kjennskap til de fleste av disse lagene, bør vel de fleste være overkommelig?
Håpe vi slipper FCK, selv om København er en nydelig by å reise til

andreas1989

Quote from: Nixon on June 19, 2024, 07:33:20 AMDet blir en av disse for Brann:
F.C. Copenhagen (DEN)
Go Ahead Eagles (NED)
St Mirren FC (SCO)

Ser jo overkommelig ut både sportslig og logistisk.

Go Ahead Eagles må vi da kunne ha en fair sjans mot når vi ryker på straffer mot AZ?

Billy Elliott

Quote from: Sint balle on June 19, 2024, 07:35:41 AMUten at jeg har for mye kjennskap til de fleste av disse lagene, bør vel de fleste være overkommelig?
Håpe vi slipper FCK, selv om København er en nydelig by å reise til

Bør ha tålelig OK sjanse mot alle disse, men hverken FCK, Go Ahead eller St. Mirren tror jeg blir utpreget enkelt heller.

andreas1989

June 19, 2024, 07:40:14 AM #99 Last Edit: June 19, 2024, 07:43:52 AM by andreas1989
Fordelen er jo at at vi er i sesong mens motstanderen er i pre season.

Go Ahead endte 19 poeng bak AZ.

Nixon

Veldig bra at vi slapp unna potensielt svindyre turer østpå. Og med tanke på logistikken hadde det vært greit å få Go Ahead eller St. Mirren siden de allerede er klare. De burde vi vel være på talefot med?
Rød makt på Hansa

andreas1989

Absolutt!

St Mirren kan vel kanskje bli en av de dyrere turene, men Norwegian flyr vel til Edinburgh fra Flesland enkelte dager.

EDIT: 497kr direkte med utreise torsdag 25 juli.

Billy Elliott

Andorra hadde ikke vært så dumt, sånn klimamessig, men ser litt kronglete ut å komme seg dit. Nærmeste flyplass virker å være Barcelona, men derfra må man visst ta en buss som tar over 3 timer.

andreas1989

Quote from: Billy Elliott on June 19, 2024, 07:49:02 AMAndorra hadde ikke vært så dumt, sånn klimamessig, men ser litt kronglete ut å komme seg dit. Nærmeste flyplass virker å være Barcelona, men derfra må man visst ta en buss som tar over 3 timer.

Iberia flyr dit fra Madrid som de igjen flyr til fra både Bergen og Oslo.

Andorra eller Luxemburg hadde vært litt artig.

Hickok

Trekning kl. 14. Blir spennende!

andreas1989

Den åpenbare fordelen med FCK, Go Ahead eller St Mirren er jo åpenbart at vi da allerede vet hvor vi skal.

Rossi

Quote from: Hickok on June 19, 2024, 08:00:41 AMTrekning kl. 14. Blir spennende!

Vi trekker garantert danskene - FCK.

ostraume

Quote from: andreas1989 on June 19, 2024, 07:36:43 AM
Quote from: Nixon on June 19, 2024, 07:33:20 AMDet blir en av disse for Brann:
F.C. Copenhagen (DEN)
Go Ahead Eagles (NED)
St Mirren FC (SCO)

Ser jo overkommelig ut både sportslig og logistisk.

FCK gikk videre fra gruppespillet i CL i fjor (i pulje med Man Utd som ikke gikk videre), så der tenker jeg vi er enorme underdogs.

SÃ¥ 1000-kroners-spørsmÃ¥let:  NÃ¥r trekkes Q3? Dersom den trekkes før Q2 spilles vil seedingen være fra det laget med høyest seeding i Q2. SÃ¥ her antar jeg FCK er laget med høyest seeding, jf. ellevill suksess i fjor.

Nixon

Quote from: ostraume on June 19, 2024, 08:40:17 AMSÃ¥ 1000-kroners-spørsmÃ¥let:  NÃ¥r trekkes Q3?

Den trekkes mandag 22. juli.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Det United laget tenker jeg selv Brann skulle kunne lagd vanskeligheter for.

Innsatsen mot Bayern derimot var imponerende. Det er vel likefult ikke tidenes FCK årgang så helt umulig skal det ikke være å ta seg forbi dem.

3 plass i ligaen er vel nesten litt krise i Parken så det murrer vel litt der nede nå i sommer?

Hickok

Det beste er å trekke et lag med dårlig nok rating til at vi blir useedet i Q3, og så trekke et overkommelig lag der. Da blir vi seedet i PO som vil være kritisk.

BrannAnd

Quote from: andreas1989 on June 19, 2024, 08:46:23 AMDet United laget tenker jeg selv Brann skulle kunne lagd vanskeligheter for.

Innsatsen mot Bayern derimot var imponerende. Det er vel likefult ikke tidenes FCK årgang så helt umulig skal det ikke være å ta seg forbi dem.

3 plass i ligaen er vel nesten litt krise i Parken så det murrer vel litt der nede nå i sommer?
en del dansk ball, og du har rett i at dette ikke er peak FCK på tross av prestasjonene i CL. Samtidig vil vi være greie underdogs mot FCK. Her bør vi absolutt ønske oss en av de andre motstanderne, rent sportslig.

Det optimale, basert på det som er nevnt over, vil nok være enkel motstander denne. Deretter en motstander med høy nok seeding i Q3 som vil gi oss en useeded motstander i playoff-runden om vi går videre.

Trekker vi f.eks. FCK nå, vil vi eventuelt få oppsiden av å antageligvis møte en useeded motstander i Q3. Nedsiden er at vi vil være tilnærmet garantert useeded i PO-runden.

BrannAnd

Optimalt sett får vi Torshavn eller laget fra Luxemburg/Andorra nå. Deretter trekker vi Djurgården, Zalgiris Vilnius eller Omonia Nicosia i Q3. Dette vil gi oss seeding i PO-runden om vi går videre, og dermed unngå store lag som Chelsea, Betis, Fiorentina osv.

andreas1989

Om jeg har forstått dette riktig så kan vi dele inn de potensielle motstanderne i 3 rankeringer.

1) FCK, St Mirren og Go Ahead er altså lag klare for 2. runde (seedet)
2) Torshavn og F91 Dudelange er seedede lag i 1. runde (seedet i 2. runde)
3) Atlètic Club Escaldes og FK Auda er useedede lag i 1. runde (kanskje seeded i 2. runde)

Da vil vi altså allerhelst til Andora eller Latvia og dernest til Færøyene eller Luxenburg? Eller spiller det ingen rolle?

BrannAnd

Quote from: andreas1989 on June 19, 2024, 09:54:31 AMOm jeg har forstått dette riktig så kan vi dele inn de potensielle motstanderne i 3 rankeringer.

1) FCK, St Mirren og Go Ahead er altså lag klare for 2. runde (seedet)
2) Torshavn og F91 Dudelange er seedede lag i 1. runde (seedet i 2. runde)
3) Atlètic Club Escaldes og FK Auda er useedede lag i 1. runde (kanskje seeded i 2. runde)

Da vil vi altså allerhelst til Andora eller Latvia og dernest til Færøyene eller Luxenburg? Eller spiller det ingen rolle?
Du har rett i beskrivelsene dine, men bommer på en ting. Det som har noe å si er at kun FCK og Go Ahead Eagles har høy nok koeffisient til å bli seedet i 3. runde. Det har ingen av de andre. 3. runde trekkes før 2. runde spilles, det vil si at om vi får FCK vil trekningen av 3. runde bli at vinneren at FCK - Brann møter et useedet lag. Slår vi da ut FCK, møter vi et useedet lag. Det samme gjelder mot Go Ahead Eagles. Alle de øvrige motstanderne vil uansett ikke bli seedet.

BrannAnd

Jeg har faktisk blinksa litt. Dudelange vil også være seeda inn i R3, og vil dermed gi oss seeding om vi trekker dem og slår dem ut. Nedsiden er at vi da eventuelt vil gå useedet inni PO.

andreas1989

Men hva da med Torshavn? De ser ut til å være seedet likt som Dundelange?

Rossi

Er det noen som ikke er seedet, bortsett fra oss?

Dickens

Tydeligvis mange som ikke følger med på hollandsk fotball om de tror Go Ahead Eagles er grei skuring. De er knallgode.

BrannAnd

Quote from: pidre on June 19, 2024, 12:15:53 PMEr det noen som ikke er seedet, bortsett fra oss?
Alle er seedet denne runden, og kan derfor trekke Brann som er useedet. Forskjellen er hvem som blir seedet i R3. Av tabellene på linken nedenfor ser man hvem som blir seedet i R3. Kan fortsatt komme noen små endringer ut i fra hvem som ryker ut i R1, men ingen endringer for våre motstandere.

Vinneren av kampene i R2 som inkluderer FCK, Go Ahead Eagles og Dudelange vil være seedet i trekningen til R3. Vinnerne av kampene som inkluderer St. Mirren, Torshavn vil være useedet i R3. Siden R3 trekkes før R2 spilles vil da Brann kunne bli seedet i R3 om vi slår ut et lag i R2 som ville hatt seeding i R3.

https://kassiesa.net/uefa/seedco2024.html#google_vignette

andreas1989

Quote from: Dickens on June 19, 2024, 12:38:40 PMTydeligvis mange som ikke følger med på hollandsk fotball om de tror Go Ahead Eagles er grei skuring. De er knallgode.

Det er vel ingen som har brukt ordet "grei skuring"? Det ble påpekt at de kom 19 poeng bak AZ som har hatt en dårlig sesong og som vi var en straffebom unna å slå ut i fjor sommer.

esp123

Men de kom «bare» 10 poeng bak Ajax som slo ut Glimt ;)

andreas1989

Quote from: esp123 on June 19, 2024, 12:58:24 PMMen de kom «bare» 10 poeng bak Ajax som slo ut Glimt ;)

Dersom AZ har hatt en dårlig sesong så har vel Ajax hatt tidenes verste sesong? De slo ut Glimt med en grei dose gli, flyt og flaks.

Poenget blir ikke å være respektløs ovenfor Go Ahead, men selvfølgelig kan vi slå dem ut.

Billy Elliott

Morkel

Jeg regner Go Ahead som bedre enn Brann. Men fullt mulig å slå ut.

Morkel

SÃ¥nn rent reisemessig greit da. En time med tog fra Amsterdam.

andreas1989

Hva menes med foreløpig?

Quote from: brann.noKampene spilles 25. juli og 1. august. Foreløpig ligger det an til at vi spiller bortekampen først.

krakra

Quote from: andreas1989 on June 19, 2024, 13:21:32 PMHva menes med foreløpig?

Quote from: brann.noKampene spilles 25. juli og 1. august. Foreløpig ligger det an til at vi spiller bortekampen først.
Lagene kan bytte hvis de vil.

krakra

Ikke noen avskrekkende motstander, under bunnen i Nederland skal ikke være bedre enn toppen av ES. Det er ingen særlig forskjell på toppen av Nederland og Molde/Glimt. De gir vel seeding i tredje kvalikk(?) og sånn sett en ganske ideell motstander.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 19, 2024, 13:25:18 PMIkke noen avskrekkende motstander, under bunnen i Nederland skal ikke være bedre enn toppen av ES. Det er ingen særlig forskjell på toppen av Nederland og Molde/Glimt. De gir vel seeding i tredje kvalikk(?) og sånn sett en ganske ideell motstander.

Men det betyr vel i praksis at vi garantert ikke blir seedet i en eventuell play-off - og det er vel potensielt litt krise?

gladiporno

Jeg kjenner kun til Oliver Edvardsen, som var veldig god for Stabæk før han dro til Nederland. For øvrig er dette typen til Justine Kielland.

Dickens

Quote from: krakra on June 19, 2024, 13:25:18 PMIkke noen avskrekkende motstander, under bunnen i Nederland skal ikke være bedre enn toppen av ES. Det er ingen særlig forskjell på toppen av Nederland og Molde/Glimt. De gir vel seeding i tredje kvalikk(?) og sånn sett en ganske ideell motstander.

Du kommer til å få deg en overraskelse.

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 19, 2024, 13:30:45 PM

Men det betyr vel i praksis at vi garantert ikke blir seedet i en eventuell play-off - og det er vel potensielt litt krise?
Går vi til playoff i EL er vi garantert gruppespill i Konferanseligaen, så det viktigste er jo nesten å komme seg dit.

Superjack

Dette er vel kvalik til konferanseligaen og ikke EL.

Brann må vinne sammenlagt i 3 runder for ligaspillet
Brannsupporter.

mobli

Ser ut til at konsensus i Nederland er at Brann er den tøffeste motstanderen de kunne møte.

Er sprøtt at hele øvre halvdel av Eredivisie får spille i Europa.

Jeg tror at Brann har en mulighet, men da må det spilles på samme nivå som i fjor høst.

Morkel

Quote from: mobli on June 19, 2024, 13:41:47 PMEr sprøtt at hele øvre halvdel av Eredivisie får spille i Europa.

Go Ahead vant en playoff mot NEC og Utretcht. Så det er lag over dem på tabellen som ikke spiller Europa-fotball. Men mange lag som spiller europa der likevel.

Superjack

Skal Brann inn i ligaspill i Europa må effektiviteten opp.

Glimt rundspilte Ajax hjemme, men var ekstremt ineffektive. Kostet dem en 8. delsfinale. 
Brann sitt største problem er samme som de har i Glimt.

Men Brann kan slå alle lagene i både denne og evt 3 kvallikrunde. FCK og ørnene absolutt av de vanskeligste, men mulig.

Lag som Chelsea og Fiorentina i en playoff er veldig lite sannssynlig å slå. Så i en eventuell playoff er det viktig med flaks i trekning.
Brannsupporter.

Morkel

Og det bekymrer meg også. For Go Ahead Eagles er et ganske defensivt solid lag. De kan fort "ligge i ramma" hvis Brann skulle få iniativet. Mye av taktikken deres baserer seg på å begrense rom og spesielt igjennom midten. Så lov å håpe at Brann klarer å få opp effektiviteten sin etter sommerpausen.

mobli

Quote from: Morkel on June 19, 2024, 13:44:23 PM
Quote from: mobli on June 19, 2024, 13:41:47 PMEr sprøtt at hele øvre halvdel av Eredivisie får spille i Europa.

Go Ahead vant en playoff mot NEC og Utretcht. Så det er lag over dem på tabellen som ikke spiller Europa-fotball. Men mange lag som spiller europa der likevel.

Det har du rett i. Jeg som leste tabellen feil. :)

BrannAnd

Ganske rævva trekning vil jeg si. Selvsagt har vi en sjanse, men på papiret er vi greie underdogs her i motsetning til hva vi ville vært mot Dudelange og Torshavn. Hadde vel vært favoritter mot St. Mirren også.

Oppsiden er at vi blir seeda inn i R3 om vi tar oss videre. Ulempen er at vi nesten garantert blir useeda om vi tar oss videre til PO.

Håper uansett vi får noe med oss. Koeffisientpoengene våre er faktisk viktig mtp. fremtidige europakvalikker. Vi hadde bare to lag med høyere koeffisientpoeng med oss blant de useeda, ergo var vi veldig nærme å bli seeda. Om jeg ikke tar feil så ville vi vært seeda i trekningen i dag om vi hadde tatt oss videre mot Shamrock for 5 år siden. Små marginer.

Superjack

Neste år skal det spilles CL playoff ;-)

Men i tilfelle det ikke blir tilfelle, ja viktig å få mer kamper og ranking poeng i Europa.

Også viktig å få spille mot lag som Go Ahead osv jevnlig. For det er nivåer Brann må ta for å ha noe i gruppespill i Europa å gjøre.
Brannsupporter.

andreas1989

Noen som tenker seg nedover som har gjort seg noen meninger om fly og hotell?

Dickens

Helt utrolig at enkelte er fornøyde med trekningen fordi det er billig og lett å komme seg til kampen. Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 19, 2024, 13:37:37 PM

Går vi til playoff i EL er vi garantert gruppespill i Konferanseligaen, så det viktigste er jo nesten å komme seg dit.

Vi er ikke i EL. Molde tok dessverre den plassen fra oss ved å vinne cupen.

Årsaken til at det er sånn halvkjipt å være seedet i runde 3 er at det de facto gjør det umulig for oss å overta seedingen fra et lag i denne runden inn i en eventuell play-off. Et lag som presumptivt hadde vært et dårligere seedet lag enn det vi kan møte av seedete lag i en play-off.

andreas1989

Quote from: Dickens on June 19, 2024, 15:00:41 PMHelt utrolig at enkelte er fornøyde med trekningen fordi det er billig og lett å komme seg til kampen. Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Billig? Det er det definitivt ikke.

Rossi

Quote from: mobli on June 19, 2024, 13:41:47 PMSer ut til at konsensus i Nederland er at Brann er den tøffeste motstanderen de kunne møte.

Hvem andre kunne de møte? Dudelange, Torshavn, Auda, det laget fra Andorra?

Dickens

Hva snakker du om??? Dette er Conference-league og har ingenting med EL å gjøre!

olebrann3

Quote from: Billy Elliott on June 19, 2024, 15:00:45 PM

Vi er ikke i EL. Molde tok dessverre den plassen fra oss ved å vinne cupen.

Årsaken til at det er sånn halvkjipt å være seedet i runde 3 er at det de facto gjør det umulig for oss å overta seedingen fra et lag i denne runden inn i en eventuell play-off. Et lag som presumptivt hadde vært et dårligere seedet lag enn det vi kan møte av seedete lag i en play-off.

Får håpe på flaks at vi møter et lag som har tatt over seedingen til et annet lag i 3.kvallik runde som da gir oss et lag som egentlig hadde vært useedet selv. Men først må vi vinne 2 runder.

mobli

Quote from: pidre on June 19, 2024, 15:03:59 PM
Quote from: mobli on June 19, 2024, 13:41:47 PMSer ut til at konsensus i Nederland er at Brann er den tøffeste motstanderen de kunne møte.

De kunne ikke ha møtt disse lagene, ettersom de var seedet. Häcken er vel det andre av de bedre lagene de kunne ha møtt.

BrannAnd

Valur fra Island, Vllaznia fra Albania, Magpies fra Gibraltar, Derry fra Irland, Häcken fra Sverige, Cliftonville fra Nord-Irland,

andreas1989

Quote from: Dickens on June 19, 2024, 13:35:19 PM

Du kommer til å få deg en overraskelse.

Hva med å fortelle litt om dette laget fremfor å nok en gang skulle fortelle forumet her inne hvor lite peiling man har på nederlandsk fotball?

Go Ahead har vel hatt sin livs sesong i moderne tid når de kvalifiserer seg for europa? De har vel da lagt bra seg en god sesong noe som for et lag som Go Ahead typisk betyr at de står i fare for å miste flere av sine beste spillere? Sist laget spilte Europa kvalik var sommeren 2015 når de fikk en FairPlay plass, de røk i første kvalikrunden. Så de har med andre ord ikke noe erfaring fra Europa, selv sammenliknet med Brann. Ser enkelte beskriver de som solide bakover, målforskjellen fra seriespillet(47-46) tilsier jo ikke akkurat at de er særdeles gode bakover og heller ikke noe særlig vasse fremover.

Jeg tar ikke lett på denne motstanden, det var vel fort det nest verste vi kunne trekke, men det skal jo selvfølgelig være mulig å slå ut dette laget uten å bli kalt naiv optimist.

Morkel

Quote from: andreas1989 on June 19, 2024, 18:17:58 PMSer enkelte beskriver de som solide bakover, målforskjellen fra seriespillet(47-46) tilsier jo ikke akkurat at de er særdeles gode bakover og heller ikke noe særlig vasse fremover.

Solide bakover er kanskje litt feil bruk av ord. Men hvis du ser dem forsvare seg så tror jeg du skjønner hva jeg mener. De er et lag som forsvarer seg med hele laget og er ganske hardtarbeidende. Men de presser altså ikke høyt, men slipper motstander inn på egen banehalvdel.

De er på femteplass på tabellen over minst innslupne mål (dette til tross for at de ligger på niendeplass). Men på fjerdeplass med tanke på flest skudd og sjanser i mot. De er også på 2.plass over flest blokkerte skudd. Det tegner kanskje et bilde av hva slags type lag dette er defensivt.

Offensivt er de ikke helt fremmed for å holde på ballen og der kommer de fleste nøkkelpasningene fra vingen og backen. Tidvis ganske direkte. Dette er gjerne en kamp man ønsker Soltvedt til å fyre av offensivt, men kanskje ikke til å forsvare.

andreas1989

Jeg er med. Inntrykket av at de er direkte fremover ser jeg flere deler. Skal nok bli en spennende oppgave å løse.

Vi får følge med på hva som skjer i form overganger hos hollenderne fremover.

fortune

Blir en lang vei til gruppespill når man er uheldige med trekningen allerede ved første mulighet. Denne kampen blir helt åpen og om vi trekker minst like god motstand i de neste rundene blir det mange jevne oppgjør som skal bikkes i vår favør før vi får spille i Europa på ordentlig.

Jeg gir Brann 12,5 % sannsynlighet for å havne i gruppespill..

Morkel

Quote from: fortune on June 19, 2024, 20:07:20 PMBlir en lang vei til gruppespill når man er uheldige med trekningen allerede ved første mulighet. Denne kampen blir helt åpen og om vi trekker minst like god motstand i de neste rundene blir det mange jevne oppgjør som skal bikkes i vår favør før vi får spille i Europa på ordentlig.

Jeg gir Brann 12,5 % sannsynlighet for å havne i gruppespill..

12,5% tror jeg er en grei odds sånn alt i alt. Men 3 dobbeltoppgjør med et potensielt spenn fra Bruno's magpies til Chelsea er jo ikke så lett å regne ut.

For denne sannsynligheten er delvis trekning, delvis hvordan det går i andre kamper, delvis styrke på den faktiske motstanden man møter og mest av alt hvor Brann er nå etter pausen. + En ekstra utfordring med tanke på seeding-faktoren. Så potensielle utfall her er jo ganske store.

Sjansen for å møte 3 lag "man kan med ok teoretisk odds slå" er ikke liten. Men man vil samtidig mest sannsynlig møte lag som er bedre enn Brann i de fleste kampene. Så for å lykkes må Brann komme ut av sommerpausen og være i slag.

Men først Go Ahead. Må tross alt vinne der for at denne diskusjonen i det hele tatt blir relevant.

Rossi

Rossi

Quote from: BrannAnd on June 19, 2024, 15:44:48 PM

fra Island, Vllaznia fra Albania, Magpies fra Gibraltar, Derry fra Irland, Häcken fra Sverige, Cliftonville fra Nord-Irland,

Ja sant, GoA Eagles er nok mer misfornøyd med trekningen enn oss.

Lasaron

Jeg tenker det er et eventyr om vi går videre, og overhode ikke noe flause om vi ryker ut.

Rossi

June 20, 2024, 14:54:10 PM #159 Last Edit: June 20, 2024, 14:56:52 PM by pidre
Quote from: Lasaron on June 20, 2024, 13:10:10 PMJeg tenker det er et eventyr om vi går videre, og overhode ikke noe flause om vi ryker ut.
Ser vi på BG og Molde sine resultater i Europa, om vi tar den sammenligningen, så er det en flause om vi ryker.

Er ikke med på en sånn helgardering, Ambisjoner og forventninger må være høyere, enn at det er greit å ryke for Go Ahead Eagels.

Morkel

Quote from: pidre on June 20, 2024, 14:54:10 PM
Quote from: Lasaron on June 20, 2024, 13:10:10 PMJeg tenker det er et eventyr om vi går videre, og overhode ikke noe flause om vi ryker ut.
Ser vi på BG og Molde sine resultater i Europa, om vi tar den sammenligningen, så er det en flause om vi ryker.

Er ikke med på en sånn helgardering, Ambisjoner og forventninger må være høyere, enn at det er greit å ryke for Go Ahead Eagels.

Flause er vel å ta litt hardt i. Ruzemberok var en flause, Åtvidaberg var en flause. Men det var klubber med lavere budsjett som spilte på et lavere nivå. Go Ahead er et middels lag på nederlandsk nivå. Og selv om nivået under toppen i Nederland er lavere enn toppen i Norge, er det fremdeles et ganske bra bunnivå spiller for spiller. Man skal ikke se vekk fra at de kunne gitt B/G og Molde en fair kamp. Men jeg skal være med på ambisjonene og enig i at hvis Brann skal hevde seg er det jo nettopp disse lagene Brann SKAL og MÅ slå. Her skal man også ha en fin fordel av at man er i sesong, mens Go Ahead såvidt har begynt å varme opp til sesongen.

Morkel

Hadde forøvrig vært hendig om det hadde løsnet skikkelig for Finne nå rett etter pausen. Han har noen brente sjanser å kompensere for.

Lasaron

Det er et poeng at vi er i sesong. Der ligger vår store sjanse. Jeg står dog for at det ikke er flaut å ryke for de. Når det gjelder ambisjoner på Branns vegne trives jeg med at mine ambisjoner er lave :)

andreas1989

En annen om ikke fordel, men definitivt ikke ulempe for oss er at vi slipper å ta noe særlig hensyn til seriespillet i forkant og i mellom disse oppgjørene. Er mer beskymret for turen til Marienlyst søndagen den 4 august.

Sint balle

Poster kanskje i feil tråd, flytt der den passer 😉

https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-06-23-dbu-straffet-vil-finde-de-skyldige

UEFA på krigsstien igjen, denne gangen er det en dansk supporter som holder et banner med "FUCK UEFA". 10 000 euro bot.
Dansk fotballforbund viser seg uten ryggrad, og sier at de skal finne de skyldige og gi boten videre...

Hårsår gjeng...

ostraume

UEFA er en vits, men at DBU legger seg flate på den måten er enormt pinlig.

Corran

Og Ekstra Bladet i Danmark takker Brann og ber DBU om å gjøre som Brann
https://www.ba.no/danskene-har-fatt-uefa-bot-storavis-ber-dem-gjore-som-brann/s/5-8-2664946

Helvete Brann gjør seg kjent i Europa nå og på en meget positiv måte.
Laget som er eneste som tør å ta kampen mot UEFA Mafiaen

Er faktisk litt stolt

Billy Elliott

Blir spennende å se hva slags dømming vi får i Europa da...

Superjack

VAR? Er det VAR i Konferanseligaen?
Brannsupporter.

mobli

Forrige sesong var det VAR fra og med playoff. FHM ble utvist etter en VAR-sjekk

Rossi

Quote from: mobli on June 26, 2024, 06:42:40 AMForrige sesong var det VAR fra og med playoff. FHM ble utvist etter en VAR-sjekk

Ja nettopp. Hvordan er det med karantene, er det noe han drar med seg til i år?

Leffen

Quote from: pidre on June 26, 2024, 09:52:51 AM
Quote from: mobli on June 26, 2024, 06:42:40 AMForrige sesong var det VAR fra og med playoff. FHM ble utvist etter en VAR-sjekk

Ja nettopp. Hvordan er det med karantene, er det noe han drar med seg til i år?

Suspendert borte mot GAE ja

opplett

Gulløl

I morgen er det trekning for tredje kvalik runde. Spennende hvem Brann eventuelt skal spille mot.

Nixon

Dette er lagene Brann kan fÃ¥ i neste kvalikrunde om vi slÃ¥r nederlenderne: 
Vinneren Valur (ISL) - St Mirren (SKO)
Taperen Kilmarnock (SKO) - Cercle Brugge (BEL)
Vinneren Brøndby (DAN) - Llapi 1932 (KOS)
Vinneren Stjarnan (ISL) - Paide Linnameeskond (EST)
Taperen Ružomberok (SVK) - Trabzonspor (TYR)

Trekning klokken 14.00 i dag.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Det er vel ikke så ille? Brøndby og Trabzonspor skiller seg vel ut?

Nixon

Sportslig er det vanskelig å vurdere alle lagene. Men reisemessig vil jeg unngå Kosovo og Tyrkia. Ellers en del potensielt fine borteturer der vel Skottland og Køben vil trekke flest folk på tur.

Men er redd for at dette kun blir teoretisk.
Rød makt på Hansa

andreas1989

July 22, 2024, 08:39:47 AM #177 Last Edit: July 22, 2024, 08:44:33 AM by andreas1989
Absolutt. Det er vel heldigvis lite sannsynlig med Trykia eller Kosovo om vi mot formodning skulle ta oss videre.

Valur og Stjärnan holder begge til i/utenfor Reykjavik.
St Mirren og Kilmarnock begge ikke så langt utenfor Glasgow.
Taperen Ružomberok ligger nært grensen til Polen og Krakow.
Paide Linnameeskond ser ut til å ligge ute på den estiske landsbygden, eksotisk.
Brügge er en fin by og København trenger jo ikke noen nærmere presentasjon, men litt kjedelig mtp at de fleste har vært der og kommer til å dra dit igjen uansett.

Wombat

Ružomberok, navnet virket kjent. Og joda, de har faktisk slått ut SKB i 2017/18 sesongen
Don't bang the drum like monkeys do

mobli

Valur eller St Mirren. Starter borte.

osoerli

Grei trekning, må berre slå ørnene først
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Fornøyd med den! Bør være overkommelig sportslig. Og kan bli en fin tur.
Rød makt på Hansa

Hickok

Island betyr vel fort behov for charterfly for å komme seg dit. Er begrenset med ledige seter til Island nå på sommeren, da de fleste setene går T/F USA via Island.

andreas1989

Hotell reservert i Glasgow og Reykjavik, med mulighet for å avbestille etter 1 august naturligvis.

andreas1989

Valur har en tilskuerkapasitet på 1524 på sin hjemmebane. St Mirren 7937.

Rossi

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 13:50:30 PMHotell reservert i Glasgow og Reykjavik, med mulighet for å avbestille etter 1 august naturligvis.

Hvilken dato er bortekampen, antar at du vet.

Hickok

Quote from: Rossi on July 22, 2024, 21:27:22 PM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 13:50:30 PMHotell reservert i Glasgow og Reykjavik, med mulighet for å avbestille etter 1 august naturligvis.

Hvilken dato er bortekampen, antar at du vet.
Torsdag 08.08.

ostraume

Norge nå helt oppe på 12.plass på "live-rankingen" etter at den svake sesongen for fem år siden ble strøket. https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/country/?year=2025

Rossi

Det var en kamp på Aspmyra, tror det var mot Bohemians Praha, der bortesupporterne hadde tatt med seg egne grønne søppelsekker og ryddet hele bortefeltet etter kampslutt. Det var fint gjort.

Rossi

Det sitter et stykke inne, men håper på alle norske - vi må tenke på rankingen. BG og Molde bør gå, og så er det ganske åpent for TIL og oss.

Danmark er et land vi kniver med i nasjonsrankingen. Sånn sett gunstig om Molde slår ut Silkeborg.

https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/country/?year=2025

Superjack

Helt enig. Ønsker ikke Glimt 4-500 mill som CL gruppespill gir, og jeg tror CL er en tap tap. Mindre muligheter for norske lag å vinne kamper der enn i EL og Konferanseligaen, og ranking poeng.

Skulle mot alle odds, alle 4 lagene komme seg inn i et gruppespill, og vinne et par kamper der også er det ikke utenkelig at Norge kan holde på 12. plassen på rankingen.
Brannsupporter.

Sint balle

Gis det mer rankingpoeng av å vinne i EL og Konf.ligaen enn å bare tape i CL? Totalt sett altså, blir det gitt mye poeng for å i det hele tatt komme seg til CL? Eller gis poeng utelukkende på resultat?

Hickok

Quote from: Sint balle on August 01, 2024, 07:35:46 AMGis det mer rankingpoeng av å vinne i EL og Konf.ligaen enn å bare tape i CL? Totalt sett altså, blir det gitt mye poeng for å i det hele tatt komme seg til CL? Eller gis poeng utelukkende på resultat?
De får noen ekstra poeng for å kvale til CL, deretter er det resultater på lik linje med EL og ECL. Totalt sett er det nok derfor lettere å hente poeng i ECL enn CL og EL.
https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/news/0252-0cda38714c0d-0874ab234eb6-1000--how-the-club-coefficients-are-calculated/

ostraume

Ja, for koeffisienten sin del er det bedre om Glimt havner i Conference og vinner en del kamper enn å være kasteball i CL.

Rossi

August 01, 2024, 09:55:23 AM #194 Last Edit: August 01, 2024, 10:10:20 AM by Rossi
Så ryker vi ut i dag, altså i 2. kval runde ECL sitter vi igjen med 1,5 poeng - om man da følger club coefficient sporet. Eller?

Erlend

August 01, 2024, 20:11:49 PM #195 Last Edit: August 01, 2024, 20:18:17 PM by Erlend
Skottene har tatt ledelsen 1-0, og altsÃ¥ 1-0 sammenlagt, etter kvarteret spilt.  Ca 25 minutter spilt i skrivende stund.  Lenge siden jeg gadd Ã¥ se skotsk fotball, men dette skal vel være hakket svakere motstand enn vi nettopp har vært gjennom.  Kanskje bedre Ã¥ møte skottene, dÃ¥rlig nok at vi kan slÃ¥ de, men ikke sÃ¥ dÃ¥rlig at det bør være fare for Ã¥ undervurdere de.

Og selv om dette er Brann i Europa-tråden så tar vi også med oss at samtlige norske gikk videre denne uken, koeffisienten begynner å se bra ut

krakra

Hvordan gjør Abderdeen det i Europa?

Hickok

Superjack

2-0, ser ut som store muligheter for Skottland blir neste destinasjon.
Brannsupporter.

Erlend

Og 3-0, bare å kjøpe flybillett til Glasgow

pælida

kan noen forklare meg koefisienten, som om jeg er 5 år?
Vi møter GOH som sist var i europa for ca 30 år siden. De har bedre koefisient enn oss (?????). Siden de var sist i europa, har brann: slått PSV, gått videre mot Gent, spilt likt med marseile. Møtt Liverpool og Everton i en kvartfinale. Hvordan i grankauen kan et lag som har 0 erfaring med europeisk mostand, være rangert over Brann?

krakra

Quote from: pælida on August 01, 2024, 21:55:10 PMkan noen forklare meg koefisienten, som om jeg er 5 år?
Vi møter GOH som sist var i europa for ca 30 år siden. De har bedre koefisient enn oss (?????). Siden de var sist i europa, har brann: slått PSV, gått videre mot Gent, spilt likt med marseile. Møtt Liverpool og Everton i en kvartfinale. Hvordan i grankauen kan et lag som har 0 erfaring med europeisk mostand, være rangert over Brann?

Ligarankingen spiller vel en vesentlig rolle?

opplett

Quote from: Erlend on August 01, 2024, 21:11:55 PMOg 3-0, bare å kjøpe flybillett til Glasgow

Forferdelig lange mellomlandinger

Corran

Quote from: pælida on August 01, 2024, 21:55:10 PMkan noen forklare meg koefisienten, som om jeg er 5 år?

Aner ikke :D
Men de var vel i Europa også i 2015 eller noe sånt. Men de røk ut med en gang og de kunne ikke spille hjemmekamp på sin bane pga oppussing eller noe og bortekampen ble spilt for tomme tribuner pga straff for motstanderlaget

Hickok

Veldig enkelt. Både Brann og GAE har for lite egne koefficient poeng til å passere poengene hhv Norge og Nederland har. Der derfor blir det landspoengene som gjelder, og da er Nederland bedre enn Norge.

Supertzar

August 01, 2024, 22:49:26 PM #205 Last Edit: August 01, 2024, 22:52:00 PM by Supertzar
Quote from: opplett on August 01, 2024, 22:05:01 PM
Quote from: Erlend on August 01, 2024, 21:11:55 PMOg 3-0, bare å kjøpe flybillett til Glasgow

Alternativt direkte til Aberdeen med Widerøe og så tre timar med buss/tog.

Eller Edinburgh med 1 mellomlanding, 4 timar, og så tog 1 time.

Edinburgh er verdas finaste by omtrent.

Det er også 3t 30 med tog frå Manchester.

opplett

Quote from: Supertzar on August 01, 2024, 22:49:26 PM

Sant, glemmer at i andre land tar det kort tid å reise mellom byer.

Supertzar

Quote from: opplett on August 01, 2024, 22:59:51 PM

Sant, glemmer at i andre land tar det kort tid å reise mellom byer.

Ja, Norge er noko for seg sjølv. Skottland er knøttlite. Hugsar eg hang på skotske forum for eit tiår sidan og dei klaga over reisevegen til Inverness. 3.5 timar i bil.

Nixon

Har ikke hørt om noen som skal fly til Glasgow. Er både dyrt og kronglete fra Bergen. Jeg flyr Aberdeen til og Edinburgh hjem.

Det er jo veldig prematurt, men her er de vi kan møte i playoff dersom vi slår skottene. Trekning førstkommende mandag: Chelsea, Fiorentina, Real Betis, Heidenheim, Lens. Vinnerne av Silkeborg - Gent, FC Køben - Banik Ostrava (Tsj), Iberia 1999 (Geo) - Basaksehir (Tyr), Maccabi Petah Tikva (Isr) - Cluj (Rom), Olimpija Ljubljana (Slk) - Sheriff Tiraspol (Mol), Brøndby - Legia Warsz., Mladá Boleslav (Tsj) - Hapoel Be'er Sheva (Isr), Ilves (Fin) - Djurgården, Omonia (Kyp) - Fehéhervár (Ung), Zürich - Vitoria G. (Por), Corvinul Hunedoara (Rom) - Astana, Noah (Arm) - AEK Athen. Samt taperne av Trabzonspor (Tyr) - Rapid Wien. I tillegg kan vi møte Cercle Brugge (Bel) hvis de taper for Molde.
Rød makt på Hansa

Henrik9

Mulig dette blir vill spekulasjon ingen kan svare på, men prøver likevel: Er det noen som helst mulighet for en som har første sesongkort i år å få billett til bortekampen?

Ser Brann skriver vi får 1400 billetter.

Jeg er en Østlandsbasert småbarnsfar, så selv om jeg drar på en god del kamper har jeg ikke akkurat "fingeren på tempen". Vet det er stor interesse, men er det noen litt nærmere på som kan spekulere i hvor stor?

Eivind

Vi selger nok ikke 1400 billetter til den kampen.

Wombat

Quote from: Henrik9 on August 02, 2024, 08:08:16 AMMulig dette blir vill spekulasjon ingen kan svare på, men prøver likevel: Er det noen som helst mulighet for en som har første sesongkort i år å få billett til bortekampen?

Jeg er en Østlandsbasert småbarnsfar, så selv om jeg drar på en god del kamper har jeg ikke akkurat "fingeren på tempen". Vet det er stor interesse, men er det noen litt nærmere på som kan spekulere i hvor stor?

Får SKB virkelig 1400 billetter? St Mirren Park tar vel ca 8000 tilskuere, skal den spilles på en annen bane? Men etter hva jeg så i kampen igår var det mye tomt på tribuner, og veldig lite organiserte supportere virket det som, så kanskje det skaper mynt i kassen for dem?

Satt og tenkte underveis at 50 fra SS hadde dominert tribunekampen i gårsdagens kamp, og med 1400 dominerer vi vel regionen

Kan ellers ikke svare på det du spør om dessverre, men krysser fingre for at du får deg en billett

Wombat

MÃ¥tte sjekke Wikipedia om St Mirren Park, og joda, ca 8000 plasser. Rart med 1400 til bortefans vil jeg si

Ellers for de som diskuterte reiseruter opplyses det om følgende på Wiki "Paisley St James Railway Station, which is served by trains on the Inverclyde Line from Glasgow Central, is adjacent to St Mirren Park." om det skulle hjelpe noen

Nixon

Quote from: Henrik9 on August 02, 2024, 08:08:16 AMMulig dette blir vill spekulasjon ingen kan svare på, men prøver likevel: Er det noen som helst mulighet for en som har første sesongkort i år å få billett til bortekampen?

Jeg kan aldri tenke meg at det blir noe kamp om billettene til denne kampen når vi får 1400 billetter. Det er kort tid mellom kampene, forholdsvis dyrt å reise og mange brente kruttet forrige uke i Nederland.

Det blir rikelig. SÃ¥ bare bestill reise over!
Rød makt på Hansa

Rossi

Supertzar

Ser ut til at ein del St. Mirren-fans velger reiseruta Paisley - Gatwick med tog og så Gatwick - Bergen med fly. Visstnok relativt rimeleg om enn litt tidkrevande det også.

Dagens tips!

Henrik9

Quote from: Wombat on August 02, 2024, 08:26:33 AM

Får SKB virkelig 1400 billetter? St Mirren Park tar vel ca 8000 tilskuere, skal den spilles på en annen bane? Men etter hva jeg så i kampen igår var det mye tomt på tribuner, og veldig lite organiserte supportere virket det som, så kanskje det skaper mynt i kassen for dem?

Satt og tenkte underveis at 50 fra SS hadde dominert tribunekampen i gårsdagens kamp, og med 1400 dominerer vi vel regionen

Kan ellers ikke svare på det du spør om dessverre, men krysser fingre for at du får deg en billett

Takk for svar!

Kan svare ut litt på St. Mirren, siden Celtic er mitt "utenlandske lag" kjenner jeg den skotske serien ganske godt.

St. Mirren er et lite lag fra Paisley som ligger rett utenfor Glasgow, så og si en forstad. Har vel pleid å ha et tilskuersnitt på ca. 3000. De er supportermessig på en liten opptur nå, selger litt flere billetter, og har fått en liten syngende "ultras"-grupoering. Men som du skriver er de få, vil tippe 50-100.

Tror neppe St. Mirren greier å selge mer enn 5000 til denne kampen, sikkert derfor vi har fått såpass mye. Og det blir nok likevel ikke utsolgt på hjemmetribunene.

Wombat

Quote from: Henrik9 on August 02, 2024, 08:54:00 AM

Takk for svar!

Kan svare ut litt på St. Mirren, siden Celtic er mitt "utenlandske lag" kjenner jeg den skotske serien ganske godt.

St. Mirren er et lite lag fra Paisley som ligger rett utenfor Glasgow, så og si en forstad. Har vel pleid å ha et tilskuersnitt på ca. 3000. De er supportermessig på en liten opptur nå, selger litt flere billetter, og har fått en liten syngende "ultras"-grupoering. Men som du skriver er de få, vil tippe 50-100.

Tror neppe St. Mirren greier å selge mer enn 5000 til denne kampen, sikkert derfor vi har fått såpass mye. Og det blir nok likevel ikke utsolgt på hjemmetribunene.

Takker! Og Celtic er også mitt skotske lag, men følger nok ikke med som du gjør, så grei info (som bekreftet inntrykket mitt)

Og du, god tur! Ser ut som en vakker liten by, og ølet er garantert godt :)

Hickok

1400 høres mye ut, om de ikke gir vekk en hel sving. Det er kanskje mulig? Om det blir 1400 billetter så er det 0 problem å få billett. Det tok merkelig lang tid før bortefeltet var utsolgt i Deventer, og der er 1000 billetter flere.

Hickok

Det ser ut til at de har hele denne tribunen til bortefans. Da er nok antakelig 1400 rett?

Erlend

Quote from: Supertzar on August 02, 2024, 08:52:51 AMSer ut til at ein del St. Mirren-fans velger reiseruta Paisley - Gatwick med tog og så Gatwick - Bergen med fly. Visstnok relativt rimeleg om enn litt tidkrevande det også.

Dagens tips!

Sist jeg var i Skottland/England var togtur en svært behagelig opplevelse.  Riktignok 5 Ã¥r siden, men med mindre det har tapt seg veldig siden den gang vil jeg absolutt si at noen timer i tog er verdt det om man kan spare noen tusenlapper.  Uten Ã¥ ha undersøkt sÃ¥ kan Manchester og Edinburgh ogsÃ¥ være gode destinasjoner Ã¥ fly til

andreas1989

St Mirren Park/SIMSA arena er et ganske så nytt stadion, åpnet i 2009.

På den engelske wikipedia siden står følgende å lese om avbildede north stand;

QuoteNorth Stand (Ferguslie Park Avenue) - capacity 1,633. (Away Stand)

Supertzar

Takk for svar!

Trur dei solgte ut heimekampen mot Valur? Utenom bortefeltet då.

Hickok

Det er sikkert et par hundre til samarbeidspartnere for Brann også, da. 1400 til salg, drøye 200 til sponsorer etc.

Supertzar

For dei som er glade i Ã¥ reise gÃ¥r ogsÃ¥ Stavanger - Aberdeen an. FÃ¥r det til 999  - 2000 en vei akkurat no.

andreas1989

Quote from: Supertzar on August 02, 2024, 09:11:47 AMTrur dei solgte ut heimekampen mot Valur? Utenom bortefeltet då.

QuoteAttendance: 6,715

Blir forøvrig fort mye nordmenn i Glasgow neste torsdag, Tromsø skal spille borte mot Kilmarnock som ikke er en så veldig lang togtur unna Glasgow.

Henrik9

Quote from: Supertzar on August 02, 2024, 09:11:47 AM

Takk for svar!

Trur dei solgte ut heimekampen mot Valur? Utenom bortefeltet då.

Oi, det overrasker meg, da har jeg undervurdert dem. Men som sagt, det blåser en liten frisk vind over Paisley for tiden, og de har også sett stort frem til en sjelden sjanse til å prøve seg i Europa. Så da trekker det tydeligvis enda mer enn jeg trodde.

Nixon

UEFA melder at bortekampen går neste torsdag klokken 20.45 norsk tid.
Og hjemmekampen torsdag 15. august klokken 19.00.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Vi har ikke vært bortskjemt med hjemmekamper i cupen de siste tiårene. Men i e-cup skal vi nå ha returkampen hjemme i fjerde runde på rad. Eller var "forrige" gang mot Ruzemborok? I så fall femte. Kanskje mer. Har ikke oversikt.

Hickok

August 02, 2024, 20:23:59 PM #229 Last Edit: August 02, 2024, 20:34:00 PM by Hickok
Quote from: Lasaron on August 02, 2024, 20:06:30 PMVi har ikke vært bortskjemt med hjemmekamper i cupen de siste tiårene. Men i e-cup skal vi nå ha returkampen hjemme i fjerde runde på rad. Eller var "forrige" gang mot Ruzemborok? I så fall femte. Kanskje mer. Har ikke oversikt.
Nei fjerde. Shelbourne var i mellom der.

EDIT: Shamrock selvsagt.

gladiporno

Quote from: Lasaron on August 02, 2024, 20:06:30 PMVi har ikke vært bortskjemt med hjemmekamper i cupen de siste tiårene. Men i e-cup skal vi nå ha returkampen hjemme i fjerde runde på rad. Eller var "forrige" gang mot Ruzemborok? I så fall femte. Kanskje mer. Har ikke oversikt.

Brann avsluttet borte mot Shamrock Rovers i 2019 mellom Arouca og Ruzemberok.

https://branntall.no/europa/kamper

Kristoffer M

Hvis du ikke ønsker å være i Skottland veldig mange timer før kampstart på torsdag, så anbefaler jeg Norwegian Bergen-Edinburgh torsdag 8. august. Lander i Edinburgh kl 15.15 lokal tid. Kampstart kl 19.45 lokal tid. Ca. 50 minutter i taxi til Paisley/New St. Mirren Park. Uber på denne strekningen koster rundt 60-80 pund. Sist jeg sjekket kostet flybilletten Bergen-Edinburgh kr 750.

Dickens

Aldri i verden om vi stiller 1400 mann i Glasgow på en torsdag. Vi var vel max 300-400 mot AZ i fjor. Så kommer ikke til å være noe problem med billett der borte. Ville ikke risket å ta et sent fly over kanalen, utrolig kjedelig om flyet blir innstilt/forsinket.

Nixon

Quote from: Dickens on August 03, 2024, 01:02:38 AMAldri i verden om vi stiller 1400 mann i Glasgow på en torsdag. Vi var vel max 300-400 mot AZ i fjor. Så kommer ikke til å være noe problem med billett der borte.

Nei, så kanskje litt dumt at Brann har lagt ut standardteksten med prioritering av partoutkortinnehavere og medlemmer. Det vil jo aldri bli aktuelt og kan kanskje virke mot sin hensikt. Det er kanskje en del bergensere som allerede er på øyen i forbindelse med ferie, jobb og studier som kunne tatt turen, men som nå kanskje ikke tror at de vil få billett.
Rød makt på Hansa

Paisley St Mirren

Greetings from Scotland.

Congratulations on your win over Go Ahead Eagles, we enjoyed a great night on Thursday and a great 4-1 win over Valur.

Looking forward to our meeting on Thursday. Safe travels to all Brann supporters who come over. Enjoy your visit, we look forward to welcoming you to our town, and our stadium.

Best wishes.

opplett

Kan melde at skottene tror de blir opp mot 1000 stk i Bergen, så det er bare å glede seg til nok et hyggelig storinnrykk.

andreas1989

Skulle ikke trekningen være nå kl 0830?

Nixon

August 05, 2024, 07:55:45 AM #238 Last Edit: August 05, 2024, 08:08:34 AM by Nixon
Group 2
Seeded
1. ACF Fiorentina (ITA)
2. NK Olimpija Ljubljana (SVN) / FC Sheriff Tiraspol (MDA)
3. Brøndby IF (DEN) / Legia Warszawa (POL)
4. FC Zürich (SUI) / Vitória SC (POR)
5. CS Corvinul 1921 Hunedoara (ROU) / FC Astana (KAZ)

Unseeded
6. PFC Botev Plovdiv (BUL) / HÅ K Zrinjski Mostar (BIH)
7. FC Ararat-Armenia (ARM) / Puskás Akadémia FC (HUN)
8. St Mirren FC (SCO) / SK Brann (NOR)
9. FK Auda (LVA) / FC Drita (KOS)
10. HNK Rijeka (CRO) / IF Elfsborg (SWE)

Dette er bare puljetrekning. Hvem vi endelig kan møte skjer klokken 14.00 i dag.

Edit. Det er bare lagene fra de fem første oppgjørene vi kan møte.
Rød makt på Hansa

Christian

August 05, 2024, 08:09:39 AM #239 Last Edit: August 05, 2024, 08:13:52 AM by Christian
Så om Brann slår St. Mirren blir et av de seedede lagene motstander i neste runde? Edit: Ja, det er det åpenbart, som du skriver til slutt.

Erifos

Quote from: Christian on August 05, 2024, 08:09:39 AMSå om Brann slår St. Mirren blir et av de seedede lagene motstander i neste runde?
korrekt

Lasaron

Mot Fiorentina ryker vi garantert. Alle de andre skal være mulig å spille jevnt med.

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on August 05, 2024, 08:28:53 AMMot Fiorentina ryker vi garantert. Alle de andre skal være mulig å spille jevnt med.

Da får vi nok Fiorentina.

Rossi

Quote from: Billy Elliott on August 05, 2024, 08:53:43 AM
Quote from: Lasaron on August 05, 2024, 08:28:53 AMMot Fiorentina ryker vi garantert. Alle de andre skal være mulig å spille jevnt med.

Da får vi nok Fiorentina.
Noe annet vil overraske meg.

andreas1989

Vi vil kanskje være favoritter mot Slovenerne og Rumenerne. Sheriff har spilt CL regelmessig og har en seier på Bernabeu på CVen. Astana blir nok også veldig tøft, og lang reisevei.

Slovenerne vil være en drømmetrekning både sportslig og turmessig.

Leffen

På Optas klubbranking er kun Brøndby, Vitoria, Zurich og Legia marginalt foran Brann (og seff Fiorentina)

Fiorentina mareritt sportslig, Astana reisemessig. Resten er det vel muligheter!

ACHTUNG

Fiorentina er skrekkmotstander, alle de øvrige kan Brann ta.

opplett

Tipper vi får Ljubljana, blir kjempefornøyd, og så går på en smell mot St Mirren😄

ostraume

Pamer mener Fiorentina ikke trenger være så ille. Uten noen videre begrunnelse utover undervurdering.

opplett

Serie A er sterkere enn mange nordmenn får med seg. Vil absolutt ikke møte Fiorentina i playoff.

Corran

Quote from: ostraume on August 05, 2024, 12:25:55 PMPamer mener Fiorentina ikke trenger være så ille. Uten noen videre begrunnelse utover undervurdering.
Høres ut som den vanlig sterke faglige tyngden til Pamer.

Corran

Churchill

...we shall never surrender.

Billy Elliott

Astana da. Ble i alle fall ikke Fiorentina.

Nixon

Det ble vinneren av CS Corvinul 1921 Hunedoara (ROU) / FC Astana (KAZ).

Hjemme først.
Rød makt på Hansa

Corran

Det ble Corvinul eller Astana
Første kamp hjemme

ACHTUNG

Churchill

FC Astana eller CS Cornvinul i neste kamp. Temmelig optimalt, eller?

Corran

Dette bør være mulig så da ryker vi vel mot skottene

Churchill

Begge disse lagene er vel svakere enn både Brann og St. Mirren. Veien til Europa ligger åpen og millionene strømmer inn!

osoerli

Får satse på det rumenske laget

Erlend

Reisemessig kanskje det verste vi kunne fÃ¥tt, med sheriff som en god runner-up.  FÃ¥r hÃ¥pe vi vinner sÃ¥ vi kan fÃ¥ noen fine turer utover høsten likevel.

Tross alt en fin trekning sportslig

Hickok

Nå har de fått alt sydd opp for seg. Enklere vei enn dette kunne de ikke realistisk fått.

krakra

Det typiske nå er at vi ryker mot skottene.

Lasaron

Bra trekning. Men St Mirren først. At vi til slutt skulle få bortekamp til slutt, skulle bare mangle.

Nixon

Astana spiller visstnok ikke i Astana for tiden pga bygging. Så kampene går i Almaty (gamle Alma-Ata). Godt nytt, for da mister de litt hjemmefordel og her var det billigere å reise til.
Rød makt på Hansa

ostraume

Har ikke Astana vært i CL nylig? Hvor bra er de?

andreas1989

Astana ligger på en 8ende plass i hjemlig serie etter 13 kamper, så de kan umulig være så veldig gode? Satser på Rumenerne gjør jobben og at vi får oss en tur til Hunedoara.

andreas1989

Rumenerne spiller jo på 2 nivå i Romania? De er cupmestre, kan jo aldri gå.

Christian

Vi ryker mot skottene. Kan ikke tenke meg noe annet etter denne trekningen.

Lasaron

Er de så dårlige? Brann kommer jo til å kjøre over de!

Vizitery

Quote from: Nixon on August 05, 2024, 13:43:47 PMAstana spiller visstnok ikke i Astana for tiden pga bygging. Så kampene går i Almaty (gamle Alma-Ata). Godt nytt, for da mister de litt hjemmefordel og her var det billigere å reise til.

Ser ut til at det samme gjelder delvis for Corvinul. Forrige kamp ble spillt i Sibiu iflg uefa.
Antar det er på grunn av at banen i Hunedoara ikke er godkjent.

Gulløl

Er det satt dato for seriespillet i Conference League, eller dato når det begynner ? Kjekt å få inn inn kalenderen.
Jada vet at Brann rykker ut på straffespark mot St.Mirren 15.08 men spør likevel.

andreas1989

Quote from: Vizitery on August 05, 2024, 14:26:49 PMSer ut til at det samme gjelder delvis for Corvinul. Forrige kamp ble spillt i Sibiu iflg uefa.

Så akkurat det samme, men kampen før det gikk tilsynelatende i Hunedoara?

Sibiu er fort byen man flyr til, så det vil jo være veldig praktisk.

Erlend

Quote from: Gulløl on August 05, 2024, 14:27:48 PMEr det satt dato for seriespillet i Conference League, eller dato når det begynner ? Kjekt å få inn inn kalenderen.
Jada vet at Brann rykker ut på straffespark mot St.Mirren 15.08 men spør likevel.

When are the 2024/25 Conference League League stage matches?
Matchday 1: 3 October 2024
Matchday 2: 24 October 2024
Matchday 3: 7 November 2024
Matchday 4: 28 November 2024
Matchday 5: 12 December 2024
Matchday 6: 19 December 2024

Fra UEFA sin Conference League-side

https://www.uefa.com/uefaconferenceleague/news/0287-1964b9e98427-5f4f03309ec1-1000--2024-25-uefa-conference-league-matches-final-key-dates/

Godt vi har hybridgress til kamp 12. og 19. desember

krakra

Quote from: ostraume on August 05, 2024, 13:45:15 PMHar ikke Astana vært i CL nylig? Hvor bra er de?

Var der i 2015

Jeg forbinder Astana først og fremst med sykling og doping.

gladiporno

Hødd-spillerne Akeem Latifu og Sivert Nilsen ble nektet visum da de skulle reise til Kasakhstan for å spille e-cup mot FC Aktöbe i 2013. Det problemet tror jeg vi slipper om vi møter Astana da det nå er visumfritt for norske og danske borgere å oppholde seg i Kasakhstan i opptil 30 dager.

Erlend

Astana var i Conference League i fjor, røk da ut av gruppen etter tap i begge kamper mot Viktoria Plzen og Dinamo Zagreb.  En seier og en uavgjort mot Ballkani fra Kosovo var det de fikk med seg

nero

Quote from: andreas1989 on August 05, 2024, 14:34:27 PM
Quote from: Vizitery on August 05, 2024, 14:26:49 PMSer ut til at det samme gjelder delvis for Corvinul. Forrige kamp ble spillt i Sibiu iflg uefa.

Så akkurat det samme, men kampen før det gikk tilsynelatende i Hunedoara?

Sibiu er fort byen man flyr til, så det vil jo være veldig praktisk.
Sibiu eller Cluj er vel de nærmeste flyplassene.
Lions led by donkeys.

Rossi

August 05, 2024, 18:19:01 PM #279 Last Edit: August 05, 2024, 19:15:10 PM by Rossi
Dette er jo helt sykt, vi har faktisk en reell mulighet for å nå ligaspillet i ECL.

Utløser dette noen overgang(er)?

Wombat

Rumenerne tenker jeg ryker fort ut mot Astana, og synes veldig mange undervurderer et lag med 100 Europa kamper totalt

Erfaring i disse cupene er ofte halve seieren på dette nivået, jeg frykter Astana og tror vi er heldige om vi klarer dem

Men at vi har en god sjanse sett opp mot f.eks Fiorentina, absolutt, bare ikke så enkelt som noen synes å tro om vi går videre og møter dem

Rossi

Har ikke fått med meg at veldig mange, om noen, undervurderer Astana. Men at vi skal være fornøyde med trekningen er vel utvilsomt. Tromsø fikk FCK/Banik Ostrava.

Wombat

Quote from: Rossi on August 05, 2024, 19:24:10 PMHar ikke fått med meg at veldig mange, om noen, undervurderer Astana. Men at vi skal være fornøyde med trekningen er vel utvilsomt. Tromsø fikk FCK/Banik Ostrava.

Tja, det spørs vel hvordan man ser pÃ¥ dem. De fleste er "glade" for trekningen  har jeg fÃ¥tt med meg, fra mitt stÃ¥sted er det Ã¥ undervurdere dem. Jeg ansÃ¥ dem som topp 3 verste vi kunne møte før trekning

fortune

Quote from: Rossi on August 05, 2024, 18:19:01 PMDette er jo helt sykt, vi har faktisk en reell mulighet for å nå ligaspillet i ECL.

Utløser dette noen overgang(er)?

Kanskje, men håper isåfall at de er mer gjennomarbeidede enn i fjorårets sommervindu. Og at man ikke henter spillere som umiddelbart står i veien for noen av talentene våre, det vil primært si defensive spillere.

andreas1989

Tror vi skal være greit fornøyde med trekningen, som i de foregående rundene.

Fiorentina, Victoria, Brøndby, Sheriff og Zurich er nok alle vel så gode eller bedre sportslig enn Astana i 2024, men det er klart at den lange reiseveien skal ikke undervurderes, men det går jo begge veier.

Tromsø fikk det mye verre og Kilmarnock er nok også et bedre lag enn St Mirren.

Wombat

Quote from: andreas1989 on August 05, 2024, 20:57:26 PMTror vi skal være greit fornøyde med trekningen, som i de foregående rundene.

Fiorentina, Victoria, Brøndby, Sheriff og Zurich er nok alle vel så gode eller bedre sportslig enn Astana i 2024, men det er klart at den lange reiseveien skal ikke undervurderes, men det går jo begge veier.

Tromsø fikk det mye verre og Kilmarnock er nok også et bedre lag enn St Mirren.

Astana spilte CL gruppespill ifjor om jeg husker rett, og de tapte ikke alle kampene for å si det sånn. Setter de høyere enn de fleste du nevner der, bortsett fra Fiorentina og Sherif

andreas1989

De kom til gruppespillet i Conference League etter å først ha føket ut av CL kvaliken og siden Europa League kvaliken, de røk så ut av gruppespillet i Conference.

Spesielt Victoria tror jeg hadde blitt tøff når vi vet hvor tøft det var å møte Arouca.

Wombat

Quote from: andreas1989 on August 05, 2024, 21:08:49 PMDe kom til gruppespillet i Conference League etter å først ha føket ut av CL kvaliken og siden Europa League kvaliken, de røk så ut av gruppespillet i Conference.

Spesielt Victoria tror jeg hadde blitt tøff når vi vet hvor tøft det var å møte Arouca.

Da husket jeg feil, takk for korreksjon. Uansett et lag med tradisjoner, og som hadde veldig god prestasjon 23/24

Og jeg vet ikke, tradisjonelt har norske lag det bedre mot Portugiske lag vs østblokklag, så jeg tror man kunne fått til gode resultater

Uansett, nå vinner vi resten frem til finale, og så møter vi Drita der, win win ;)

andreas1989

Og den erfaringen skal vi absolutt ikke undervurdere, og det er viktig at vi selv tar til oss den.

Er selv i tvil på om det er bra for oss å kvalifisere oss til gruppespillet denne sesongen kontra å kunne konsentrere oss om 2 plassen. Det positive med Conference er jo at kampene først kommer i oktober.

Rossi

Quote from: Wombat on August 05, 2024, 21:12:52 PM
Quote from: andreas1989 on August 05, 2024, 21:08:49 PMDe kom til gruppespillet i Conference League etter å først ha føket ut av CL kvaliken og siden Europa League kvaliken, de røk så ut av gruppespillet i Conference.

Da husket jeg feil, takk for korreksjon. Uansett et lag med tradisjoner, og som hadde veldig god prestasjon 23/24

Og jeg vet ikke, tradisjonelt har norske lag det bedre mot Portugiske lag vs østblokklag, så jeg tror man kunne fått til gode resultater

Uansett, nå vinner vi resten frem til finale, og så møter vi Drita der, win win ;)

Har egentlig norske lag noen særlig tradisjoner mot portugisiske lag? Ja Arouca husker selv jeg, og de var bra - der hadde vi stang inn.

Rossi

I fjorårets gruppespill i Conf league slo Astana Ballkani borte og spillte uavgjort hjemme. Tapte 2x mot Plzen og 2x mot Dinamo Z.

Wombat

Quote from: Rossi on August 05, 2024, 21:29:26 PMI fjorårets gruppespill i Conf league slo Astana Ballkani borte og spillte uavgjort hjemme. Tapte 2x mot Plzen og 2x mot Dinamo Z.

Var SKB i gruppespillet? Har SKB mer enn 100 kamper i E-cup?

Både mfk og rbk har møtt portugisiske lag, du liker bare å kverulere ikke sant? Og såesielt når det er jeg som skriver noe tenker jeg...

krakra

Vi spilte ikke i Konferanseligaen fordi vi møtte AZ i playoff. Et lag som hadde slått Astana 9/10 ganger. Astana tapte seg vel fram til Konferanseligaen?

Corran

Coefficienten til Astana er vel 8.000
Brann sin er 2.500
Go Ahead har nå 1.500
Sr. Mirren står det ikke noe på
Rumenske klubben finner jeg ikke noe sted
Brøndby har 5.000
Legia 15.500
Lubljana 9.000
Sheriff 18.000
Fiorentina 42.000
Zurich 3.000
Vitoria 3.5000

Så etter coefficienten så er Brann foruten rumenerne det lavest ranket laget og Astana midt på treet.
Men jeg så et annet sted som sikkert var litt utdatert at Astana hadde 14.000 så er mulig de er i fritt fall.
Og om jeg har sett rett så har de stort sett vært nummer 1 eller 2 i hjemlig serie, men er nå nummer 8.
De er da ranket som nummer 149 i europa og Brann som 208
St. Mirren 241

Mao vi bør slå skottene så må vi opp mot vårt beste for å slå Astana

Til sammenligning så er AZ ranket som nummer 39 med coefficient på 42.000
Arouca er 130 med 2.000

Så en kan si vi slet mot nummer 130 og slo nesten nummer 39 så tallene er jo litt så som så

BTW Astana er jo også i sesong så der har vi ikke den fordelen.

Pete05

Quote from: krakra on August 05, 2024, 22:01:16 PMVi spilte ikke i Konferanseligaen fordi vi møtte AZ i playoff. Et lag som hadde slått Astana 9/10 ganger. Astana tapte seg vel fram til Konferanseligaen?

Astana ligger vel i år på 8 eller 9 plass i hjemlig liga etter 13 kamper. Kan kanskje tyde på at årets utgave ikke er like gode?

Selv om klubben har erfaring fra Europa så hjelper ikke det allverden dersom spillerne mangler samme erfaring.

Blir uansett en tøff kamp mot et ukjent spillestil og mønster. PO er tøft uansett lag man møter

Corran

Det er 8 plass de har og 10 poeng bak førsteplassen med en kamp mindre spilt.
Har 1-2 mindre kamper enn flere over seg, men også noen foran med en mindre kamp

Lasaron

Jeg gikk inn og regnet litt. Astana ligger på 8. plass, også når man regner gjennomsnittspoeng pr kamp.

ZsoltKorcsmar

Om vi klarer St. Mirren, så møter vi med all sannsynlighet altså Astana. De er storfavoritter mot det rumenske laget fra nivå 2.

Litt (kanskje) interessant om Astana:

-Stadion med kapasitet på 30 000. Snitt-tilskuertall i 2023 endte dog på kun 6500.

-Av det jeg finner i år har de i snitt 1500 på stadion. De har altså ikke for vane å fylle opp stadion, stort sett glissent på tribunen - men i en eventuell play-off til Europa kan jo det selvfølgelig endre seg.

-3 tap og 2 seire på siste 5 ligakamper. Altså ingen flyt-periode de er inne i.

-Deres mest verdifulle spiller er verdt 800k EUR i henhold til transfermarkt. De har 9 spillere som er verdsatt over 500k EUR. Verdi er jo en viss indikasjon på kvalitet.

-Til sammenligning har vi 9 spillere som er verdsatt høyere enn den mest verdifulle på Astana. Felix Horn Myhre ligger på topp hos oss med 2,3 millioner EUR. Toppsjiktet til Astana er stort sett verdsatt i samme sjiktet som Sander Kartum/Sven Crone hos oss (nummer 15 og 16 hos oss)

-De har 8 spillere som er over 1,90 høy. Alle disse spiller nok ikke fra start, men de har en del høyde og fysikk k laget. Denne er litt skummel. Vi har kun en i startellever på 190, Pallesen. Holten og Helland er rundt 195 begge to, så det kan jo kanskje være en kamp der luftstyrker deres trengs? Kjipt å eventuelt ryke på at Blomberg, Finne, Castro etc skal markere en gjeng 190+ høye spillere. Har ikke sett på andelen mål Astana scorer på dødballer/headinger.

Lasaron

Å møte et høyt lag, og svare med å på papiret svekke laget vårt ved å sette innpå høye spillere. Er ikke det litt det samme som å si at det vil være en fordel om alle på et lag er 195 cm høy? Tenk om de møter et lag der alle er under 190, og gjennomsnittshøyden er på 183. Da er jo det lave laget sjanseløse. Eller?

Churchill

Astana har en høy koeffisient mye også fordi de spiller i en svak liga, der det har vært lett å kvalifisere seg til Europa. Derfor har da også dag som Arouca, GAE og AZ forholdsvis lav score, siden de spiller i land der det er stor konkurranse om Europa-plassene. Det er en stund siden Astana var å regne med og jeg tror vi har en god sjanse mot dem.

Nixon

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 06, 2024, 09:30:29 AMLitt (kanskje) interessant om Astana:

-Stadion med kapasitet på 30 000. Snitt-tilskuertall i 2023 endte dog på kun 6500.

Kampene, i Conference League i alle fall, går i Almaty. De møter Corvinul der neste onsdag.
Rød makt på Hansa

Hickok

Astana har ikke spesielt høy ranking i det hele tatt. Bærer preg av å være med, men ryke ut tidlig hvert år.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Lasaron on August 06, 2024, 09:35:51 AMÅ møte et høyt lag, og svare med å på papiret svekke laget vårt ved å sette innpå høye spillere. Er ikke det litt det samme som å si at det vil være en fordel om alle på et lag er 195 cm høy? Tenk om de møter et lag der alle er under 190, og gjennomsnittshøyden er på 183. Da er jo det lave laget sjanseløse. Eller?

Nei, påpeker bare at vi på papiret virker veldig underlegne i luftrommet. Vi har jo heller ikke en keeper som ruver voldsomt i feltet.

Da kan det muligens være en ide å ta høyde for det i laguttak. Sier ikke at det er fasit å gjøre det, men om det er sånn at kampplanen til Astana ofte er innlegg/dødballer mot høye spillere i boks, så er det kanskje greit å ha mer enn en spiller på banen som er i stand til å vinne disse duellene.

Hickok

Quote from: Hickok on August 06, 2024, 10:35:53 AMAstana har ikke spesielt høy ranking i det hele tatt. Bærer preg av å være med, men ryke ut tidlig hvert år.

Prøver igjen med rett år. Samme logikk.

Lasaron

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 06, 2024, 10:35:59 AM
Quote from: Lasaron on August 06, 2024, 09:35:51 AMÅ møte et høyt lag, og svare med å på papiret svekke laget vårt ved å sette innpå høye spillere. Er ikke det litt det samme som å si at det vil være en fordel om alle på et lag er 195 cm høy? Tenk om de møter et lag der alle er under 190, og gjennomsnittshøyden er på 183. Da er jo det lave laget sjanseløse. Eller?

Nei, påpeker bare at vi på papiret virker veldig underlegne i luftrommet. Vi har jo heller ikke en keeper som ruver voldsomt i feltet.

Da kan det muligens være en ide å ta høyde for det i laguttak. Sier ikke at det er fasit å gjøre det, men om det er sånn at kampplanen til Astana ofte er innlegg/dødballer mot høye spillere i boks, så er det kanskje greit å ha mer enn en spiller på banen som er i stand til å vinne disse duellene.

Men da med fare for å svekke oss på de områdene vi er gode på. Raskt spill langs bakken.

ostraume

Så både St. Mirren og Astana bærer preg av kjøttlag? Dette er jo noe som Brann burde være greit vant med fra norske ligaen.

Verre med type AZ der det går fortere langs bakken enn vi er vant til.

kabelmann

Er det noen spesiell grunn til at man har Q1, Q2, Q3 og så playoff istedenfor Q4? Bare en gimmick? For playoff skiller seg vel ikke noe fra Q1-Q3?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Fun fact: Av topp10-ligaene (jf. koeffisienten)i Europa så er det kun ett lag som er slått ut.

Hickok

Go Ahaed Eagles antar jeg.

ostraume

opplett

Sjokkert over nivåforskjellen i dag. Visste at det er stor forskjell mellom toppen og resten i Skottland, men dette var ekstremt.

krakra

I gamle dager var da disse skotske lagene noe norske lag møtte i tidlige kvalikkrunder og slo med opptil tosifret?

opplett

Quote from: krakra on August 08, 2024, 22:19:24 PMI gamle dager var da disse skotske lagene noe norske lag møtte i tidlige kvalikkrunder og slo med opptil tosifret?

Godt mulig, men jeg er ikke så gammel at jeg kan huske «gamle dager». Gamle dager for meg er cupfinalen i 2004.

Falkman

Quote from: krakra on August 08, 2024, 22:19:24 PMI gamle dager var da disse skotske lagene noe norske lag møtte i tidlige kvalikkrunder og slo med opptil tosifret?

når skjedde det, egentlig?

Corran

Quote from: Falkman on August 08, 2024, 22:48:40 PM

når skjedde det, egentlig?

Eg e snart 60 og eg og lurer også på når dette var.
Ja norske lag har slått skotske men det har gått andre veien og

Lasaron

Jeg husker vi knuste et walisisk lag i 2008 eller noe. Etter kampen stimlet waliserne seg rundt Eirik Bakke for å få autografen.

Kagain

Quote from: Lasaron on August 09, 2024, 07:11:02 AMJeg husker vi knuste et walisisk lag i 2008 eller noe. Etter kampen stimlet waliserne seg rundt Eirik Bakke for å få autografen.

Det må vel være lov å si at Wales er noen nivå under skotsk fotball igjen. På den andre siden er jo ikke den Nord-irske ligaen noe særlig heller, men lag derfra har gjort det svett for enkelte lag...

ZsoltKorcsmar

Har en uggen følelse av at uavgjort blir avgjørende. Irriterende at vi ikke evner å drepe kamper. Kampen i går skulle vi jo ha vunnet 0-3

Ja, vi er mange hakk bedre enn dette laget. Det var divisjonsforskjell, men plutselig skjer det noe uventet på stadion. Et tidlig rødt kort, motstander tilkjennes et offsidemål (ikke VAR her) etc.

De kommer også til å være mer forberedt på oss neste uke, pluss at de nok har spisset formen ytterligere noen prosenter. De er i stigning tidlig i sesong, vi er i sesong og presterer opp mot vårt maksimale P.t.

På annen side har vi hjemmebanefordel, og på en måte positivt at det nå blir spenning. Hadde vi ledet med 3 mål etter første kamp hadde det jo blitt begrenset spenning på stadion - nå blir ikke det noe problem.

Ellers irriterende og urutinert av oss i situasjonen som gir mål. St. Mirren vet at kun brann og en annen overkommelig motstander står mellom de og 50 millioner.

Vel og bra å være grei med hverandre, men penger styrer. Når St. Mirren fikk en sjelden mulighet til å lempe inn i boks, så er det klart at de tar den. At vi skal tro noe annet er naivt. Om de kan velge å få litt applaus fra oss for å være snill og grei, eller potensielt dra inn 50 millioner - så er det klart at valget er enkelt. Sånn er det i disse kampene, de må vi lære oss.

Leffen

Helt ærlig: aldri om vi hadde gått med på deres klaging om vi hadde gjort det samme. Move on, sånt skjer.

Om vi ikke slår dette laget neste uke har vi ingenting i Europa å gjøre. Det er helt sikkert!

Eivind

Kan ikke skjønne annet enn at premisset for at vi skal gå videre i Europa har styrket seg ytterligere etter denne kampen. Før kampen hadde de fleste vært enig om at uavgjort var et godt resultat borte.

Ballspark diskuterte dette før kampen, og alle var enig om at uavgjort var bra. Kanskje til og med et ettmålstap var å leve med.

- Nå har vi fått uavgjort borte.
- Vi har sett at vi er et MYE bedre lag en St.Mirren.
- Mest sannsynlig hadde St.Mirren hatt problemer med å overleve i Eliteserien.
- Fairplaygreien gir sannsynligvis bare ekstra bensin til spillere og publikum før returmøtet.

Dette er 80/20 i favør Brann.

Selvfølgelig, man kan ryke i cupen for Levanger og Island kan slÃ¥ ut England i EM. Slike ting skjer i fotball, men 8/10 kamper slÃ¥r vi dette laget hjemme. 

Corran

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 09, 2024, 08:03:27 AMJa, vi er mange hakk bedre enn dette laget. Det var divisjonsforskjell, men plutselig skjer det noe uventet på stadion. Et tidlig rødt kort, motstander tilkjennes et offsidemål (ikke VAR her) etc.

Jo det er VAR akkurat som det var VAR i går
De rigget det i alle fall opp og de hadde VAR dommere så regner med det var i bruk og ;)

Belfort

Quote from: Eivind on August 09, 2024, 08:36:46 AMKan ikke skjønne annet enn at premisset for at vi skal gå videre i Europa har styrket seg ytterligere etter denne kampen.

- Fairplaygreien gir sannsynligvis bare ekstra bensin til spillere og publikum før returmøtet.

Selvfølgelig, man kan ryke i cupen for Levanger og Island kan slÃ¥ ut England i EM. Slike ting skjer i fotball, men 8/10 kamper slÃ¥r vi dette laget hjemme. 

Med vår elendige effektivitet vil jeg ikke si det er 80/20 i vår favør

osoerli

Ser ut som det blir Astana i neste runde, om Brann skulle klara å slå St. Mirren.
Tippar Dyngeland, Felix, Finne og Jeff ikkje får visum.

Eivind

Quote from: Belfort on August 09, 2024, 09:04:50 AM
Quote from: Eivind on August 09, 2024, 08:36:46 AMKan ikke skjønne annet enn at premisset for at vi skal gå videre i Europa har styrket seg ytterligere etter denne kampen.

Med vår elendige effektivitet vil jeg ikke si det er 80/20 i vår favør

Ikke? Forskjellen på lagene tatt i betraktning vil jeg tro dette er et lag vi skal slå åtte av ti ganger hjemme. Men selvfølgelig, fotball er fotball.

Corran

August 09, 2024, 09:16:28 AM #324 Last Edit: August 09, 2024, 09:18:07 AM by Corran
Quote from: osoerli on August 09, 2024, 09:10:45 AMSer ut som det blir Astana i neste runde, om Brann skulle klara å slå St. Mirren.
Så lenge de ikke skal være der mer enn 30 dager så trenger de ikke Visum

Edit: Heller ikke Dansker trenger det

osoerli

Quote from: Corran on August 09, 2024, 09:16:28 AM
Quote from: osoerli on August 09, 2024, 09:10:45 AMSer ut som det blir Astana i neste runde, om Brann skulle klara å slå St. Mirren.

Nye reglar sidan Hødd? Bra, ikkje fÃ¥tt det med meg.  Ikkje ofte eg er i Kazakstan :-)

Hickok

Quote from: osoerli on August 09, 2024, 09:18:27 AM
Quote from: Corran on August 09, 2024, 09:16:28 AM

Nye reglar sidan Hødd? Bra, ikkje fÃ¥tt det med meg.  Ikkje ofte eg er i Kazakstan :-)
Ingen problemer for nordmenn i det minste.

QuoteNorge borgere kan reise visumfritt til Kasakhstan i opptil 30 dager. Norge har ingen ambassade i landet. Utenrikstjenesten har derfor begrenset mulighet til å bistå norske borgere som befinner seg i Kasakhstan.

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_kasakhstan/id2428578/#:~:text=Norske%20borgere%20kan%20reise%20visumfritt%20til%20Kasakhstan%20s%C3%A5,fleste%20hoteller%20og%20turoperat%C3%B8rer%20kunne%20bist%C3%A5%20med%20dette.

Eivind

Ser forøvrig også at Tromsø var fult på høyde, og kanskje bedre (?) enn Kilmarnock (som endte over St.Mirren forrige sesong). Også for de glapp seieren på dødball på overtid.

Brannfan23

La oss si at det verste skjer og Brann ryker ut mot St.Mirren. Er ikke det positivt å se på det sånn at det er andre år på rad Brann spiller kamper i Europa og får trolig enda en sjans neste år igjen? Øving gjør mester.

Hickok

Quote from: Brannfan23 on August 10, 2024, 10:21:50 AMLa oss si at det verste skjer og Brann ryker ut mot St.Mirren. Er ikke det positivt å se på det sånn at det er andre år på rad Brann spiller kamper i Europa og får trolig enda en sjans neste år igjen? Øving gjør mester.
Nei. Ryker de mot dette skotske laget, som de er mye bedre enn, så er det ingenting positivt med det.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Hickok on August 10, 2024, 10:28:50 AM
Quote from: Brannfan23 on August 10, 2024, 10:21:50 AMLa oss si at det verste skjer og Brann ryker ut mot St.Mirren. Er ikke det positivt å se på det sånn at det er andre år på rad Brann spiller kamper i Europa og får trolig enda en sjans neste år igjen? Øving gjør mester.
Nei. Ryker de mot dette skotske laget, som de er mye bedre enn, så er det ingenting positivt med det.

100%. Nå må brann komme seg videre. Tidligere har vi glippet på disse sjansene fordi vi ikke har vært gode nok. Nå er vi det.

Kan ikke være sånn at noen år taper vi fortjent i Europa-kvalikk, mens andre år taper vi ufortjent grunnet marginer i mot. Ser stadig andre lag som karrer seg videre mot spillets gang, vi derimot må ofte være enormt mye bedre enn motstander for å bikke det i vår favør.

Nå må vi videre. Det fortjener vi - vi er kvalitetsmessig overlegne. Tenk hvor digg det faktisk hadde vært om vi også hadde marginer på vår side nå i de potensielt 3 resterende kampene av kvalik?

Altså at vi ikke trenger 3 ganger så mye ball, sjanser og avslutninger for å vinne. Men at vi faktisk opplever tabber og feil hos motstander. Det kan liksom skje med Viking og Molde, at jevne kamper avgjøres ved at de har tilfeldighetene på sin side - det hadde smakt om vi fikk litt av det nå fremover.

Ellers gøy å se hyllesten fra noen av supportene til ST. Mirren på X. Aldri sett et lag på besøk der flytte ballen som vi gjorde (disse har hatt Celtic og Rangers på besøk en del ganger). Sier Horneland er «one to watch», enorm forball, delightful å se brann, knapt sett et bortelag ha så mye ball etc. Kanskje vi rekrutterer noen nye fans ila disse kampene?

Lasaron

Og der i ligger vel halmstrået til Sol. At Hornis sannsynligvis mener å ha funnet en startellever som leverer et grunnspill han liker.

Corran

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 10, 2024, 12:24:38 PM
Quote from: Hickok on August 10, 2024, 10:28:50 AM

100%. Nå må brann komme seg videre. Tidligere har vi glippet på disse sjansene fordi vi ikke har vært gode nok. Nå er vi det.

Kan ikke være sånn at noen år taper vi fortjent i Europa-kvalikk, mens andre år taper vi ufortjent grunnet marginer i mot. Ser stadig andre lag som karrer seg videre mot spillets gang, vi derimot må ofte være enormt mye bedre enn motstander for å bikke det i vår favør.

Nå må vi videre. Det fortjener vi - vi er kvalitetsmessig overlegne. Tenk hvor digg det faktisk hadde vært om vi også hadde marginer på vår side nå i de potensielt 3 resterende kampene av kvalik?

Altså at vi ikke trenger 3 ganger så mye ball, sjanser og avslutninger for å vinne. Men at vi faktisk opplever tabber og feil hos motstander. Det kan liksom skje med Viking og Molde, at jevne kamper avgjøres ved at de har tilfeldighetene på sin side - det hadde smakt om vi fikk litt av det nå fremover.

Ellers gøy å se hyllesten fra noen av supportene til ST. Mirren på X. Aldri sett et lag på besøk der flytte ballen som vi gjorde (disse har hatt Celtic og Rangers på besøk en del ganger). Sier Horneland er «one to watch», enorm forball, delightful å se brann, knapt sett et bortelag ha så mye ball etc. Kanskje vi rekrutterer noen nye fans ila disse kampene?
Gøy med hyllestene

Når det gjelder det å ha marginer med seg så er vi vel i E-Cup kvallik pga at vi hadde marginene med oss hele høsten i fjor.
Var mange kamper som så vidt tippet vår vei og resultater i andre kamper som gikk veldig vår vei

ostraume

OgsÃ¥ godt med marginer riktig vei mot Eagles. Kunne fort tapt  med flere mÃ¥l i den bortekampen.

nero

August 10, 2024, 18:25:39 PM #334 Last Edit: August 10, 2024, 18:27:16 PM by nero
Quote from: ostraume on August 10, 2024, 16:52:43 PMOgsÃ¥ godt med marginer riktig vei mot Eagles. Kunne fort tapt  med flere mÃ¥l i den bortekampen.
Jo, vi kunne selvfølgelig tapt mot ørnene, men de to kampene sett under ett, synes jeg Brann var klart best og at avansementet var fullt fortjent. Litt marginer er det jo alltid, men disse litt vagt definerte marginene har jo en lei tendens til å gå i de beste lagenes favør. Og ingen kan vel hellervære uenig om at Brann var soleklart det beste laget også mot St Mirren.
Lions led by donkeys.

Nixon

Astana leder 1-0 litt ut i første omgang mot Corvinul Hunedoara og leder 3-1 sammenlagt. Så vinneren i morgen må nok belage seg på en tur til Almaty torsdag om to uker.
Rød makt på Hansa

mobli

Billetter til Astana ligger på rundt 17500 t/r med 17 til 20 timers reisevei, for de som er interessert.

andreas1989

Kampen spilles ikke i Astana, men i Almaty. Det er vel også muligheter for at Brann vil ha plasser på et eventuelt fly nedover som kan subsidieres av ivrige supportere til en overkommelig pris.

Churchill

Astana leder nå 5-1 med ca 10 minutter igjen å spille. Så det blir nok dem.

Dyr og lang bortetur, men den viktigste kampen Brann har spilt på lenge.

Nixon

Quote from: andreas1989 on August 14, 2024, 16:27:59 PMKampen spilles ikke i Astana, men i Almaty. Det er vel også muligheter for at Brann vil ha plasser på et eventuelt fly nedover som kan subsidieres av ivrige supportere til en overkommelig pris.

Til Almaty kommer man seg frem og tilbake til rundt 9000 kroner og oppover med ulike melkeruter. Flere supportere som jeg vet om har vært i kontakt med Brann om å få kjøpe plass på klubbens charterfly, men Brann kan ikke gi noe svar før kampen i morgen. Kanskje ikke før over helgen. Men de må ha et større fly enn til Nederland og Skottland, så det bør være plass om klubben ønsker å ha supportere med på flyet. Spørsmålet er om de ønsker det. Skal jeg tippe vil det åpne seg mulighet for det.

Men om det blir en "overkommelig" pris er en annen sak. Jeg vet at Brann tok 7000 kroner for haik til Porto i fjor. SÃ¥ ikke ta det for gitt at Brann vil sponse noe her og selge flysetene billig.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Brann bør jo se en verdi og en merverdi i av å fylle opp de tomme setene med supportere til en overkommelig pris, dvs litt i underkant av 10 lapper kanskje, om ikke billigere? Det er tross alt snakk om et direkte fly fra Bergen så det har jo sin verdi det også. Er det rundt 50 stykker eller flere som melder sin interesse så hjelper jo det på å dekke inn utgiftene for flyet.

Var ikke klar over at man kunne haike med Brann til Porto i fjor, men det har vel vært mulig ved en anledning tidligere også om jeg ikke husker feil?

andreas1989

Astana med 6 mål på 6 skudd på mål i dag og 2 på 4 i første kamp. Det skal vi nok få høre mer enn nok om. Men ser man på statsene så ser det ut til at disse kamepen har vært passe jevnspilte. Astana uten en eneste corner i dagens kamp feks.

Hickok

Problemet her er at Almaty er ca 2 timer lengre enn Kanariholmene. Med andre ord er en svært nært behov for større fly enn A320/B737 for å rekke frem med fullt fly. Da begynner det å bli veldig dyrt å leie. Alternativet er mellomlanding på veien. Også dyrt. Det er til sammenligning like langt som Oslo -Dubai, som Norwegian flyr. Det ender ofte med mellomlanding ene veien eller færre folk ombord.

Nixon

Quote from: andreas1989 on August 14, 2024, 17:18:57 PMBrann bør jo se en verdi og en merverdi i av å fylle opp de tomme setene med supportere til en overkommelig pris, dvs litt i underkant av 10 lapper kanskje, om ikke billigere? Det er tross alt snakk om et direkte fly fra Bergen så det har jo sin verdi det også. Er det rundt 50 stykker eller flere som melder sin interesse så hjelper jo det på å dekke inn utgiftene for flyet.

Var ikke klar over at man kunne haike med Brann til Porto i fjor, men det har vel vært mulig ved en anledning tidligere også om jeg ikke husker feil?

Det var ikke åpent for alle, men han ene jeg kjenner måtte ut med 7000 kroner. Noe han ble litt overrasket over. Det var f.eks. nesten dobbelt så mye som det jeg betalte til Porto. Men da var han litt bondefanget og prisene på vanlige fly hadde steget mye, så han takket ja.

Men jeg er helt enig i at Brann absolutt burde se verdien av å fylle flyet med supportere for å få inn litt penger, og ikke minst få støtte på tribunen. Men godt mulig at bekymringen til Hickok over her om at de ikke vil fylle flyet for å spare vekt kan slå inn.

Et annet aspekt er at Brann med all sannsynlighet vil reise tirsdag. Noe som betyr fire feriedager for de som vil være med. Reiser man på egen hånd kan man klare seg med tre. Eller to om man er skikkelig vågal!
Rød makt på Hansa

andreas1989

Jeg har ikke peiling på hva som er tilgjengelig av fly for Brann, men en A320/B737 skal vel i utganspunktet kunne klare det med redusert last. Norwegian har vel flydd til Dubai med rundt 160/186 passasjerer så det skal vel holde?

23 spillere + trenere, administrasjon og styremedlemer er vel i underkant av 50? Media og andre «inviterte» kanskje halvparten, så da skal jo det være plasser til supportere.

Alternativet er jo større fly som selvfølgelig er dyrere å leie, men komforten er jo bedre dersom Brann mener det har en verdi.

Hickok

Rundt 150 stemmer nok bra. Blir sikker  mulig Ã¥ selge 70-80 plasser om de ønsker.

Supertzar

Quote from: andreas1989 on August 14, 2024, 17:29:11 PMAstana med 6 mål på 6 skudd på mål i dag og 2 på 4 i første kamp. Det skal vi nok få høre mer enn nok om. Men ser man på statsene så ser det ut til at disse kamepen har vært passe jevnspilte. Astana uten en eneste corner i dagens kamp feks.

Absurde stats!

Nixon

Quote from: Hickok on August 14, 2024, 18:03:09 PMRundt 150 stemmer nok bra. Blir sikker  mulig Ã¥ selge 70-80 plasser om de ønsker.

Og det burde holde rikelig. Vi har jo potensielt tre nye (sannsynligvis) mer tilgjengelige borteturer utover høsten dersom vi går videre. Svært mange vil nok gamble og spare penger og feriedager til det.

På en annen side. Det er jo veldig eksotisk dette langt langt øst. Og man kan være til stede når Brann går videre til E-seriespill. Det skjer ikke hver dag!
Rød makt på Hansa

Rossi

Almaty, det er langt - nesten på grensen til Kina. Vil uansett ikke tenke så mye på dette før eventuelt etter i morgen kveld.

Lasaron

Da blir det Astana i Almaty i Kazakstan. Hjemmekamp først, denne gangen. Objektivt skal vel Astana i år være dårligere enn både St. Mirren og Go Ahead Eagles, eller?

Corran

Ville tro at Astana normalt sett skal være et bedre lag en St. Mirren i alle fall
De er jo bedre rangert i Uefa enn begge de lagene du nevner og Brann
Men det trenger jo ikke bety så veldig mye på hvor gode de er akkurat nå.

ostraume

Astana har i alle fall denne Europaerfaringen, og tok seg vel til gruppespillet i Conference i fjor. Så at de skal være dårligere tviler jeg sterkt på.

Lasaron

Det betyr vel noe. Men de er nå nede på 9. plass i serien. Kasakhstan er på 39. plass på den der UEFA koeffisient-rankingen. Skottland på 17. plass.

krakra

Quote from: ostraume on August 15, 2024, 21:49:53 PMAstana har i alle fall denne Europaerfaringen, og tok seg vel til gruppespillet i Conference i fjor. Så at de skal være dårligere tviler jeg sterkt på.
Tipper de er på omtrent samme nivå som Go Ahead. Langt bedre enn St Mirren, som vi hadde knust hvis vi hadde vært mer opptatt av å knuse dem enn av å utspille dem.

Men vi er ikke alltid best mot de svakere lagene. Spent på hvem som får favorittstempelet og presset på seg. Blir det Astana tror jeg vi tar dem.

ostraume

Bra at det lugger for de i serien. Skottland sin koeffsient handler vel mest om at Celtic/Rangers er noen hoder foran resten.

i Kazakstan er det vel Astana som er flaggskipet.

Men for all del: Jeg har troen. Og forhåpentligvis er dette et lag som passer oss bedre enn St. Mirren.

andreas1989

Quote from: Nixon on August 14, 2024, 18:34:24 PM
Quote from: Hickok on August 14, 2024, 18:03:09 PMRundt 150 stemmer nok bra. Blir sikker  mulig Ã¥ selge 70-80 plasser om de ønsker.

Og det burde holde rikelig. Vi har jo potensielt tre nye (sannsynligvis) mer tilgjengelige borteturer utover høsten dersom vi går videre. Svært mange vil nok gamble og spare penger og feriedager til det.

På en annen side. Det er jo veldig eksotisk dette langt langt øst. Og man kan være til stede når Brann går videre til E-seriespill. Det skjer ikke hver dag!

Ikke nevnt, men det faktum at man ikke kan fly over Russland har vel noe å si?

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/billettinformasjon-brannfc-astana

Nå går Brann ut og anbefaler at supportere bør fikse sin egen reise. Ryktet på tribunen sier at de ikke får tak i så stort fly som de hadde håpet på. Så da blir det vel mellomlanding for Brann også.
Rød makt på Hansa

Rossi

Quote from: Lasaron on August 15, 2024, 21:42:00 PMDa blir det Astana i Almaty i Kazakstan. Hjemmekamp først, denne gangen. Objektivt skal vel Astana i år være dårligere enn både St. Mirren og Go Ahead Eagles, eller?

Objektivt, ja det har du rett i - de er vel omtrent på nivå med Fyllingsdalen da, eller?

Morkel

Nå får Warming jobbet med flyskrekken i 20 timer. Det spørs om han kommer til å ha så mye krefter igjen til å spille etterpå.

Corran

Quote from: Morkel on August 16, 2024, 09:20:46 AMNå får Warming jobbet med flyskrekken i 20 timer. Det spørs om han kommer til å ha så mye krefter igjen til å spille etterpå.
Siden han mest sannsynlig er 3 valg på begge kantene så kan han gjerne slippe denne turen
Kan heller brukes i seriekampene mellom her

gladiporno

Quote from: Morkel on August 16, 2024, 09:20:46 AMNå får Warming jobbet med flyskrekken i 20 timer. Det spørs om han kommer til å ha så mye krefter igjen til å spille etterpå.

Nå er langdistansefly som regel mer stabil og mindre utsatt for turbulens da. Til sammenligning er små widerøeflyene til Molde og andre mindre plasser ren tortur for folk med flyskrekk.

Kagain

Quote from: gladiporno on August 16, 2024, 11:01:00 AMNå er langdistansefly som regel mer stabil og mindre utsatt for turbulens da. Til sammenligning er små widerøeflyene til Molde og andre mindre plasser ren tortur for folk med flyskrekk.

Tja, ingen regel uten unntak. Min mormor var kjemperedd for å fly, men siden min onkel var flyttet til Hammerfest hadde hun ikke noe valg, hun måtte fly. Hun var mest stresset i SAS-flyet. Det første hun sa da hun kom inn på Widerøe-flyet fra Alta til Hammerfest var "Du og du! Datta va eit kjekt fly!"

Lasaron

Quote from: Corran on August 16, 2024, 09:32:40 AM
Siden han mest sannsynlig er 3 valg på begge kantene så kan han gjerne slippe denne turen

Hehe. Jeg arresterte meg selv flere ganger underveis i kampen, i å tenke ut vittige og sarkastiske ting å skrive på Forumet om Brann røk. Teit fokus. Det jeg "gledet" meg mest til å skrive var noe sånt som dette:

Det må jammen være oppløftende for Levanger å se et såpass mye dårligere lag spille så godt mot Brann.

Corran

Quote from: Lasaron on August 16, 2024, 11:52:24 AM
Quote from: Corran on August 16, 2024, 09:32:40 AM

Hehe. Jeg arresterte meg selv flere ganger underveis i kampen, i å tenke ut vittige og sarkastiske ting å skrive på Forumet om Brann røk. Teit fokus. Det jeg "gledet" meg mest til å skrive var noe sånt som dette:

Det må jammen være oppløftende for Levanger å se et såpass mye dårligere lag spille så godt mot Brann.

Hehehe tenkte noen lignende tanker når jeg var på det mest negative i kampen i går.
Satt blant annet og tenkte. Nei her har vi full kontroll Kommer ikke på tale at det er noen som helst sjanse vi kan ryke mot disse Neeeeiiidaaa
Målet i mot var jo noe en bare satt og ventet på

Lasaron

Det snakkes litt om hvilket nivå det er vi egentlig møter i de forskjellige kampene. Da er det relevant å ta med at Kilmarnock slo ut Tromsø.

andreas1989

Tromsø hadde nok fortjent å gå videre etter det man leser, Kilmarnock med 1 skudd totalt i går og det gikk i mål, og i første kampen reduserer de på enda en dødball da på overtid. Så Kilmarnock er nok på nivå med St Mirren, altså et relativt svakt fotballag, men ballen er jo som kjent rund.

Corran

Kilmarnock var en plass og 9 poeng foran StM i fjor.
I år har de fått en dårlig start og har 0 poeng og -7 i målforskjell etter 2 kamper
Mao det er ikke kjempe forskjell på de to lagene

Corran

PS Lurer på om det var noen pessimister blant Tromsø sine supportere?

Lasaron

Skulle vi gå til gruppespill, og vi skal ønske oss motstandere basert på klubbnavn, da vil jeg lansere Drita og Noah. Ararat røk dessvere ut. Hadde vært kult å møtt både Ararat og Noah, og kanskje også sett kampene dem i mellom.

opplett

Quote from: Lasaron on August 16, 2024, 20:16:24 PMSkulle vi gå til gruppespill, og vi skal ønske oss motstandere basert på klubbnavn, da vil jeg lansere Drita og Noah. Ararat røk dessvere ut. Hadde vært kult å møtt både Ararat og Noah, og kanskje også sett kampene dem i mellom.

Lite som kan slå oppgjøret Drita - Auda som nettopp var, altså.

Corran

krakra

Quote from: opplett on August 16, 2024, 22:37:23 PM
Quote from: Lasaron on August 16, 2024, 20:16:24 PMSkulle vi gå til gruppespill, og vi skal ønske oss motstandere basert på klubbnavn, da vil jeg lansere Drita og Noah. Ararat røk dessvere ut. Hadde vært kult å møtt både Ararat og Noah, og kanskje også sett kampene dem i mellom.

Lite som kan slå oppgjøret Drita - Auda som nettopp var, altså.
Drita møtte Pilzen i fjor

Lasaron

Quote from: Corran on August 16, 2024, 23:09:20 PMFin artikkel i BA av Sølve Rydland
SKriver mye bra
https://www.ba.no/brann-ma-nesten-til-kina-for-a-sikra-fleire-slike-kveldar/o/5-8-2713865

Fin, den. Men jeg merker jeg har fått meg enda en kjepphest. Det handler om å holde oss på et riktig spor. For den gode Rydland glemmer noe vesentlig når han sukker over at vi ikke kjente vår besøkelsestid rundt Europakamper før i tiden. Billettpriser. I tiden der vi spilte mot Coruna, var det dritdyrt.

Jeg anbefaler Brann sterkt å holde seg på dagens nivå i et eventuelt gruppespill etc. Sterkt!

Corran

Dette med e-cup har vel vært litt opp og ned og skal ikke skylde alt på prisene selv om det og har hatt litt å si.
Noen perioder har vi vært litt bortskjemte, noen perioder har interessen hatt en liten dupp og en del perioder har ikke folk giddet for laget spilte så dårlig/elendig spillestil.
2008 var jo det mange som var litt mettet og til og med sluttet å gå på stadion. Senere på 2000 tallet var det jo dårlige trenere og kjedelig spill som preget meste parten av tiden.
Det ble jo også mer gøy å se på internasjonale ligaer og CL.
Nå er jo alt endret. Interessen for Brann er jo høyere enn noen gang. De spiller gøy fotball og selv nå når de har vært litt i en dump formmessig så har en fremdeles litt troen.
Folk gidder ikke se på alle araber/pengeligaene og ser heller litt ekte lokal fotball. Dvs interessen for internasjonal fotball er dalende.

Går en tilbake til 1989 og kampen mot Sampdoria så ble det "presset" inn 17000 på kampen som ingen hadde noe som helst håp om at Brann skulle vinne så det er ikke "alltid" det har være liten interesse for e-cup

Pete05

Liten oversikt på pengepremier for norske lag i Europa i år. Fra Fotcalc sitt oppsett. Skulle vi vinne noen kamper i tillegg ...

Glimt (UCL): €28m (trolig ±€0,5m)
Glimt (UEL): €13-14m
Molde (UEL): €10-11m
Molde (UECL): Litt over €6m
Brann (UECL): Litt under €5m
Brann (Ingenting): €1,35m
Her antas det at alle kampene i ligaspillet tapes.

Morkel

Ikke helt ideellt for klubbkoeffisienten til Norge hvis Bodø/Glimt skal til CL å tape alle kampene der.

Chrisstah

Quote from: Morkel on August 20, 2024, 21:27:58 PMIkke helt ideellt for klubbkoeffisienten til Norge hvis Bodø/Glimt skal til CL å tape alle kampene der.

Har de ikke mulighet til å lande Europa League med middels/dårlig innsats ?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Hickok

Joda. De får 6 bonuspoeng bare for å kvalle, så det hjelper godt.

ACHTUNG

Vi må krysse fingrene for at Røde Stjerne slår Glimt over to kamper og forhindrer at et alt for stort beløp ender mellom Glimts fingre.

ostraume

Ja, bonuspoengene kompenserer greit for nivåforskjellen ned til Europa League.

Corran

Quote from: ACHTUNG on August 20, 2024, 21:38:52 PMVi må krysse fingrene for at Røde Stjerne slår Glimt over to kamper og forhindrer at et alt for stort beløp ender mellom Glimts fingre.

Kjekt å se Torvanger tilbake på bildet ;-)

Morkel

Quote from: Hickok on August 20, 2024, 21:36:40 PMJoda. De får 6 bonuspoeng bare for å kvalle, så det hjelper godt.

Er vel 4 poeng?

Hickok

August 20, 2024, 22:44:26 PM #382 Last Edit: August 20, 2024, 22:46:14 PM by Hickok

Rossi

Kampdatoer i ligaspillet:

Matchday 1: 3 October 2024
Matchday 2: 24 October 2024
Matchday 3: 7 November 2024
Matchday 4: 28 November 2024
Matchday 5: 12 December 2024
Matchday 6: 19 December 2024

Det er 36 lag i ligaspillet. Blir vi nr 8 eller bedre, gÃ¥r vi rett til 16-delsfinale  6 & 13 March 2025. Blir vi nr 9-24 gÃ¥r vi til en knock-ut runde til 16-delsfinale. Kampdager 13 & 20 February 2025.

Er vi heldige med trekningen i ligaspillet er det absolutt overkommelig å klare topp 24.

Lasaron

Hva er dette ligaspillet? Hva er formatet?

Nixon

En av de tre bortekampene må jo gå til Sevilla!
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on August 21, 2024, 19:45:19 PMEn av de tre bortekampene må jo gå til Sevilla!

Evt Firenze.

Superjack

Quote from: Lasaron on August 21, 2024, 19:31:31 PMHva er dette ligaspillet? Hva er formatet?

En stor tabell.
Alle lag spiller 6 kamper, 3 hjemme og 3 borte. Ikke mot samme lag hjemme og borte.

Om jeg har forstått skal det være slik at det er forskjellige seedings nivå, (4? )som tidligere når det var grupper.
Det skal da være slik at Brann skal møte lag fra forskjellige nivå. Slik at det skal være antatt bedre og antatt omtrent like gode lag, baser på seeding.
Brannsupporter.

ostraume

Det er 6 seeding nivå. En motstander trekkes fra hvert nivå.

Lasaron

Takk for info.

Dette høres ut som et urettferdig og rart system. Da konkurrerer man mot lag i en og samme serie, som kan ha et klart lettere eller vanskeligere program. På tross av seeding. For det kan være ujevnt styrkeforhold innad i seedingen.

Superjack

Den offisielle forklaringen er at endringen skal gi flere spennende kamper og at så mange som mulig skal ha en reell mulighet å kunne gå videre fra serien til siste kamp.

Den egentlige grunnen er vel at de i EL og CL måtte lage flere kamper og sikre seg at alle storlagene kan gå videre og få mer penger. Etter at noen grinete klubber ville lage en egen superliga.
Penger, penger, penger.
Og at de største skal ha det enklest.

I min verden skulle det ikke vært annet enn vinnere i CL, og det skulle aldri vært noen seeding.

Hvorfor skal de sterkeste klubbene ha fordelene?

Forbannet tøv.
Brannsupporter.

ostraume

Med fare for å bli overoptimistisk:

Ser på listen over lag i playoff til Europa Leage (der taperne går til Conference) og Conference-playoffen: Det er ikke veldig skremmende. Du har noen storlag så klart (Chelsea, Fiorentina og Betis), men når Brann nå er bedre/på nivå med kabable lag fra Skottland og Nederland så virker det å skaffe seg en playoff-plass i seriespillet absolutt å være innenfor rekkevidde. Form og flaks med trekning spiller så klart inn her, men det ser på ingen måte uoverkommelig ut.

opplett

Quote from: Superjack on August 21, 2024, 20:47:29 PMDen offisielle forklaringen er at endringen skal gi flere spennende kamper og at så mange som mulig skal ha en reell mulighet å kunne gå videre fra serien til siste kamp.

Den egentlige grunnen er vel at de i EL og CL måtte lage flere kamper og sikre seg at alle storlagene kan gå videre og få mer penger. Etter at noen grinete klubber ville lage en egen superliga.
Penger, penger, penger.

I min verden skulle det ikke vært annet enn vinnere i CL, og det skulle aldri vært noen seeding.

Forbannet tøv.

Ja, helt korrupt hele opplegget.

ostraume

August 22, 2024, 10:33:37 AM #393 Last Edit: August 22, 2024, 12:55:29 PM by ostraume Reason: Rettet koeffisienten til Brann/Norge fra 6.200 til 6.325
Her er en antagelse om hvordan seedingen blir, forutsatt at alle seedete lag vinner (noe som innebærer at vi blir slått ut):

Pot 1                          coef.             Pot 2                          coef.
------------------------ --- ----------------    ------------------------ --- ----------------
Chelsea *4               Eng  96.000             CFR Cluj **              Rom  26.500
FC København **          Den  51.500             Legia Warsaw **          Pol  18.000
AA Gent **               Bel  45.000             1.FC Heidenheim *4       Ger  17.324
Fiorentina *4            Ita  42.000             DjurgÃ¥rdens IF **        Swe  16.500
Real Betis *4            Esp  33.000             Rapid Wien &4            Aut  14.000
Istanbul Basaksehir **   Tur  29.000             RC Lens *4               Fra  13.366

Pot 3                          coef.             Pot 4                          coef.
------------------------ --- ----------------    ------------------------ --- ----------------
NK Rijeka &3             Cro  12.000             FCSB &4                  Rom  10.500
Omonia Nicosia **        Cyp  12.000             Cercle Brugge &3         Bel   9.760
HJK Helsinki @1          Fin  11.500             Shamrock Rovers &4       Irl   9.500
Trabzonspor &3           Tur  11.500             Lincoln Red Imps &3      Gib   9.000
Vitória Guimarães **     Por  11.263             The New Saints &3        Wal   8.500
FK Astana **             Kaz  11.000             FC Lugano &4             Sui   8.000

Pot 5                          coef.             Pot 6                          coef.
Pyunik Yerevan @1        Arm   8.000             FK Borac Banja Luka &4   Bos   5.500
RFS Riga &4              Lat   8.000             Jagiellonia Bialystok &4 Pol   5.075
Hearts FC &4             Sco   7.210             Dinamo Minsk &4          Bls   4.500
Mladá Boleslav **        Cze   7.210             IF Elfsborg &4           Swe   4.300
Petrocub Hîncesti &4     Mol   7.000             Vikingur Reykjavik @1    Isl   4.000
TSC Backa Topola &4      Srb   5.555             MFK Ruzomberok &2        Svk   3.925

Brann sin koeffisent er dårlig, og vi bruker da den nasjonale koeffisienten som er 6.325. Takket være Molde og Glimt glir vi altså mest trolig inn i Pot5 om vi skulle ta Astana.

Kilde: https://kassiesa.net/uefa/seedco2024.html

Corran

Men er det sånn videre som det var etter møtet med GAE at en overtar det laget en slår ut sin rangering om de har høyere enn seg selv?

ostraume

Nei. Det skjer kun når trekningen av påfølgende runde er før forrige runde er ferdigspilt.

krakra

Quote from: Superjack on August 21, 2024, 20:47:29 PMDen offisielle forklaringen er at endringen skal gi flere spennende kamper og at så mange som mulig skal ha en reell mulighet å kunne gå videre fra serien til siste kamp.

Penger, penger, penger.

Forbannet tøv.
Seeding er vel for å sikre at gruppene er forholdsvis jevne og at man ikke ender opp med en gruppe bestående av fire topplag, og en annen med fire bunnlag. Jeg syns det er fair nok, og det sikrer også de mindre gode lagene å møte veldig god, men også mer overkommelig motstand.

SÃ¥ jeg syns seedingen er grei jeg.

Lasaron

Quote from: ostraume on August 22, 2024, 10:33:37 AMHer er en antagelse om hvordan seedingen blir, forutsatt at alle seedete lag vinner (noe som innebærer at vi blir slått ut):

Pot 1                          coef.             Pot 2                          coef.
Chelsea *4               Eng  96.000             CFR Cluj **              Rom  26.500
FC København **          Den  51.500             Legia Warsaw **          Pol  18.000
AA Gent **               Bel  45.000             1.FC Heidenheim *4       Ger  17.324
Fiorentina *4            Ita  42.000             DjurgÃ¥rdens IF **        Swe  16.500
Real Betis *4            Esp  33.000             Rapid Wien &4            Aut  14.000
Istanbul Basaksehir **   Tur  29.000             RC Lens *4               Fra  13.366

Pot 3                          coef.             Pot 4                          coef.
NK Rijeka &3             Cro  12.000             FCSB &4                  Rom  10.500
Omonia Nicosia **        Cyp  12.000             Cercle Brugge &3         Bel   9.760
HJK Helsinki @1          Fin  11.500             Shamrock Rovers &4       Irl   9.500
Trabzonspor &3           Tur  11.500             Lincoln Red Imps &3      Gib   9.000
Vitória Guimarães **     Por  11.263             The New Saints &3        Wal   8.500
FK Astana **             Kaz  11.000             FC Lugano &4             Sui   8.000

Pot 5                          coef.             Pot 6                          coef.
Pyunik Yerevan @1        Arm   8.000             FK Borac Banja Luka &4   Bos   5.500
RFS Riga &4              Lat   8.000             Jagiellonia Bialystok &4 Pol   5.075
Hearts FC &4             Sco   7.210             Dinamo Minsk &4          Bls   4.500
Mladá Boleslav **        Cze   7.210             IF Elfsborg &4           Swe   4.300
Petrocub Hîncesti &4     Mol   7.000             Vikingur Reykjavik @1    Isl   4.000
TSC Backa Topola &4      Srb   5.555             MFK Ruzomberok &2        Svk   3.925

Brann sin koeffisent er dårlig, og vi bruker da den nasjonale koeffisienten som er 6.200. Takket være Molde og Glimt glir vi altså mest trolig inn i Pot5 om vi skulle ta Astana.

Kilde: https://kassiesa.net/uefa/seedco2024.html

Her er det vel 3-4 lag vi har møtt før.

kabelmann