• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Innkjøpsstrategi og spillerlogistikk generelt hos Brann.

Started by Kagain, August 23, 2023, 17:52:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Larsendos



Larsendos

Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:48:42 PMMen for all del. Hvis du mener at bortekampen var godt spilt, så vet vi jo hvor den listen ligger. Samtidig sliter du med å anerkjenne at Molde-kampen var godt spilt. Som jo er litt rart, men sikkert har sine grunner.
Godt spilt ut ifra forutsetningene..

Larsendos


krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:50:17 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:49:28 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:48:53 PMBrann hadde lik xG mot ODD og Sandefjord hjemme
Ja, og?
vel at kampene i høst ikke står igjen for kampene i vår.
Hvilken logikk er dette? Fordi én kamp i høst har samme xG som én kamp i vår, så står ikke kampene i høst noe igjen for kampene i vår? Odd-kampen var en av høstens bedre kamper, Sandefjord-kampen var en av vårens svakere kamper. Og de var altså jevngode?

Larsendos

Vif hjemme, Stabæk hjemme, FKH hjemme, Aalesund borte, LSK hjemme, Sandefjord hjemme, Ham/Kam hjemme.

Eneste kampen med lavere/lik odds enn disse kampene i høst var ODD hjemme.


krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:49:57 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:48:42 PMMen for all del. Hvis du mener at bortekampen var godt spilt, så vet vi jo hvor den listen ligger. Samtidig sliter du med å anerkjenne at Molde-kampen var godt spilt. Som jo er litt rart, men sikkert har sine grunner.
Godt spilt ut ifra forutsetningene..
Molde har dobbelt så mange poeng på bortebane som VIF har på hjemmebane, og vi skapte tre-fire ganger så mye mot Molde som mot VIF.

ostraume

Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:47:01 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:44:43 PMOdds Vif-Brann William Hill
2.45 - 3.50 - 2.45

Regner med du ble rik den kvelden

Odds Brann-SF William Hill
1.14 - 6.50 - 15.00

Oddsen forteller ikke hvilken kamp som var vanskeligst.

Jaha? Hva tror du oddsen sier, egentlig?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:52:06 PMVif hjemme, Stabæk hjemme, FKH hjemme, Aalesund borte, LSK hjemme, Sandefjord hjemme, Ham/Kam hjemme.

Eneste kampen med lavere/lik odds enn disse kampene i høst var ODD hjemme.


VIF er bedre borte enn hjemme.

krakra

Quote from: ostraume on November 22, 2023, 12:53:28 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:47:01 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:44:43 PMOdds Vif-Brann William Hill
2.45 - 3.50 - 2.45

Regner med du ble rik den kvelden

Odds Brann-SF William Hill
1.14 - 6.50 - 15.00

Oddsen forteller ikke hvilken kamp som var vanskeligst.

Jaha? Hva tror du oddsen sier, egentlig?
Den er delvis styrt av hva folk vedder på.

Mener du også at vi spilte bra borte mot VIF?

Larsendos

Nå tok jeg ikke med oddsen på Sarpsborg borte eller ODD borte. Der var den nok høyere. Noe som gjenspeiler hvor godt Brann spilte?

krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:55:08 PMNå tok jeg ikke med oddsen på Sarpsborg borte eller ODD borte. Der var den nok høyere. Noe som gjenspeiler hvor godt Brann spilte?
Så det er oddsen som forteller hvor godt Brann spiller?
Oddsen er lavere mot Glimt enn den var borte mot VIF. Vil du si at hjemmekampen mot Glimt er enklere enn bortekampen mot VIF?

At det er en sterkere prestasjon å vinne borte mot et lag som har vunnet 2/14 hjemmekamper, enn å vinne hjemme mot et lag som har vunnet 10/14 bortekamper?

Larsendos

Svaret på det er JA. Glimt er seriemestere. De har Europa på torsdag. De vil ikke ha Tromsø på medaljeplass.

ostraume

Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:54:19 PM
Quote from: ostraume on November 22, 2023, 12:53:28 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:47:01 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:44:43 PMOdds Vif-Brann William Hill
2.45 - 3.50 - 2.45

Regner med du ble rik den kvelden

Odds Brann-SF William Hill
1.14 - 6.50 - 15.00

Oddsen forteller ikke hvilken kamp som var vanskeligst.

Jaha? Hva tror du oddsen sier, egentlig?
Den er delvis styrt av hva folk vedder på.

Mener du også at vi spilte bra borte mot VIF?

Det stemmer. Delvis. Men primært sier den noe forventet resultat.

Bra borte mot VIF? Nei, det vil jeg nok ikke si. Men heller ikke dårlig. Første seier på Intility etter ørten ydmykelser er noe å glede seg over. Jeg synes og det var en fortjent seier ut fra spill og sjanser, selv om jeg ser at  xGen var lav, men det er jo og viktig å ikke se seg blind på xG. Helt klart godkjent prestasjon.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Så hjemmekampen mot Glimt, med 10/14 seiere er enklere enn bortekampen mot VIF med 2/14 seiere fordi de har Europa på torsdag? Indikerer du at du ikke vil vinne fordi det kan gi TIL medalje?

Larsendos

Etter Hagen ble kjøpt er Brann og Rosenborg de eneste som har vunnet på Intility. Vi er de eneste som har vunnet fortjent.

VIF kjørte over RBK og bommet straffe. Det blir jo som å sammenlikne våren og høsten til Brann i 2021.

ostraume

Denne krangelen må du nesten ta med oddssetterne. Klart Brann sin odds på hjemmebane er vesentlig lavere, pga den ville hjemmestatistikken vi har.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

...og dersom oddssetterne er på bærtur så er det bare å gjøre seg rik! Du vet bedre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Larsendos

Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:58:58 PMSå hjemmekampen mot Glimt, med 10/14 seiere er enklere enn bortekampen mot VIF med 2/14 seiere fordi de har Europa på torsdag? Indikerer du at du ikke vil vinne fordi det kan gi TIL medalje?
Ja. Jeg tror også at LSK ikke vil vinne i siste serierunde for å få VIF ned. Og at VIF2 spilte på halv maskin mot Egersund for at Lyn ikke skulle rykke opp.


krakra

Quote from: ostraume on November 22, 2023, 12:58:55 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:54:19 PM
Quote from: ostraume on November 22, 2023, 12:53:28 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 12:47:01 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:44:43 PMOdds Vif-Brann William Hill
2.45 - 3.50 - 2.45

Regner med du ble rik den kvelden

Odds Brann-SF William Hill
1.14 - 6.50 - 15.00

Oddsen forteller ikke hvilken kamp som var vanskeligst.

Jaha? Hva tror du oddsen sier, egentlig?
Den er delvis styrt av hva folk vedder på.

Mener du også at vi spilte bra borte mot VIF?

Det stemmer. Delvis. Men primært sier den noe forventet resultat.

Bra borte mot VIF? Nei, det vil jeg nok ikke si. Men heller ikke dårlig. Første seier på Intility etter ørten ydmykelser er noe å glede seg over. Jeg synes og det var en fortjent seier ut fra spill og sjanser, selv om jeg ser at  xGen var lav, men det er jo og viktig å ikke se seg blind på xG. Helt klart godkjent prestasjon.


Her er høydepunktene fra kampen: https://www.youtube.com/watch?v=zYJum4rnI-4

Hvor mange gode sjanser vil du si Brann hadde, inkludert målene?

andreas1989

 
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:57:36 PMSvaret på det er JA. Glimt er seriemestere. De har Europa på torsdag. De vil ikke ha Tromsø på medaljeplass.

Det er fasinerende hvordan du til det kjedsommelige skal gjemme deg bak statistikker og odds i forsvaret ditt av påstanden om at dette laget er blitt bedre i høst enn det var i vår. Selve flyten og produktet ute på banen er tydeligvis helt irrelevant, som når LAN trener et lag.

Første omgangen mot Odd på stadion var helt forferdelig og til slutt må vi ha 2 dødballer for å berge 3 poeng. Ikke at det er relevant men etter det jeg husker var vi vel litt uheldige mot et effektivt Odd i Skien?

Og nå på søndag så mener du altså at Glimt kommer til stadion fullstendig likegyldige med et snev av håp om at Brann skal vinne slik at Tromsø ikke tar sølvet?

krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:59:56 PMEtter Hagen ble kjøpt er Brann og Rosenborg de eneste som har vunnet på Intility. Vi er de eneste som har vunnet fortjent.

VIF kjørte over RBK og bommet straffe. Det blir jo som å sammenlikne våren og høsten til Brann i 2021.
Hvor mange kamper har de vunnet?

krakra

Quote from: ostraume on November 22, 2023, 13:00:02 PMDenne krangelen må du nesten ta med oddssetterne. Klart Brann sin odds på hjemmebane er vesentlig lavere, pga den ville hjemmestatistikken vi har.
Man må da kunne gjøre egne vurderinger rundt hvilke kamper som er tøffest, og ikke bare vise til oddsen? Mener du selv at hjemmekampen mot Glimt er enklere enn bortekampen mot VIF?



Larsendos

Quote from: krakra on November 22, 2023, 13:05:49 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:59:56 PMEtter Hagen ble kjøpt er Brann og Rosenborg de eneste som har vunnet på Intility. Vi er de eneste som har vunnet fortjent.

VIF kjørte over RBK og bommet straffe. Det blir jo som å sammenlikne våren og høsten til Brann i 2021.
Hvor mange kamper har de vunnet?
Uvesentlig. Her var det snakk om hvorfor det var høy odds på VIF-TAP

krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 13:11:59 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 13:05:49 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 12:59:56 PMEtter Hagen ble kjøpt er Brann og Rosenborg de eneste som har vunnet på Intility. Vi er de eneste som har vunnet fortjent.

VIF kjørte over RBK og bommet straffe. Det blir jo som å sammenlikne våren og høsten til Brann i 2021.
Hvor mange kamper har de vunnet?
sentlig. Her var det snakk om hvorfor det var høy odds på VIF-TAP
Hvor mange topplag har de møtt?

Er de andre lagene de har møtt lagene på 16. plass, 14. plass, 12. plass, 10. plass og 9. plass?

Kamper der de altså kun slo laget på 16. plass, og tapte mot laget på 9. plass? Dette viser at de er et godt hjemmelag?

Larsendos

Cupkampen mot Glimt viste nok at VIF var bedre med Hagen. Mot Stabæk og Rosenborg har de vært uheldige.

krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 13:16:34 PMCupkampen mot Glimt viste nok at VIF var bedre med Hagen. Mot Stabæk og Rosenborg har de vært uheldige.
Stabæk er, som VIF, et bunnlag. Er det dem vi sammenligner oss med? De skapte omtrent like mye mot VIF som det vi gjorde. Men vi satte våre to sjanser i mål. Den ene var en avslutning som gikk via en forsvarsspiller og satte keeper ut av spill. At dette skjer på en av to sjanser er flyt.

Glimt vant fortjent og hadde over dobbelt så mange avslutninger som oss. Jeg tviler likevel på at de vil trekke fram den kampen som en av sine beste kamper i år.

Larsendos

Quote from: krakra on November 22, 2023, 13:19:29 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 13:16:34 PMCupkampen mot Glimt viste nok at VIF var bedre med Hagen. Mot Stabæk og Rosenborg har de vært uheldige.
Stabæk er, som VIF, et bunnlag. Er det dem vi sammenligner oss med? De skapte omtrent like mye mot VIF som det vi gjorde. Men vi satte våre to sjanser i mål. Den ene var en avslutning som gikk via en forsvarsspiller og satte keeper ut av spill. At dette skjer på en av to sjanser er flyt.

Glimt vant fortjent og hadde over dobbelt så mange avslutninger som oss. Jeg tviler likevel på at de vil trekke fram den kampen som en av sine beste kamper i år.
Er det enklere å skape sjanser mot lag som har en tilnærming om å skape mange sjanser selv?

krakra

Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 13:25:46 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 13:19:29 PM
Quote from: Larsendos on November 22, 2023, 13:16:34 PMCupkampen mot Glimt viste nok at VIF var bedre med Hagen. Mot Stabæk og Rosenborg har de vært uheldige.
Stabæk er, som VIF, et bunnlag. Er det dem vi sammenligner oss med? De skapte omtrent like mye mot VIF som det vi gjorde. Men vi satte våre to sjanser i mål. Den ene var en avslutning som gikk via en forsvarsspiller og satte keeper ut av spill. At dette skjer på en av to sjanser er flyt.

Glimt vant fortjent og hadde over dobbelt så mange avslutninger som oss. Jeg tviler likevel på at de vil trekke fram den kampen som en av sine beste kamper i år.
det enklere å skape sjanser mot lag som har en tilnærming om å skape mange sjanser selv?
Ingen lag har sluppet inn flere mål på hjemmebane enn VIF.

Etter det berømte "Hagen-kjøpet" har RBK, Glimt, Odd og AaFK skapt mer mot VIF på Intility enn oss, mens Stabæk og Haugesund har skapt omtrent like mye.

Ikke et lag det virker veldig vanskelig å skape ting mot.

Larsendos

November 22, 2023, 13:35:56 PM #429 Last Edit: November 22, 2023, 13:41:10 PM by Larsendos
Aalesund skapte også mer på Aspmyra enn vi gjorde.

Siden det er så spennende med xG...

Brann hadde 0.40 mens Aafk hadde 1.13.

xG gjenspeiler jo overhode ingenting.

krakra

Ja, og hadde det kun vært AaFK så hadde du kanskje hatt et poeng, men når to andre bunnlag også har skapt mer enn oss mot VIF, i tillegg til Glimt og to andre bunnlag har skapt like mye og -ingen- lag VIF har møtt har skapt vesentlig mindre enn oss, så er det et tegn på at vi ikke var veldig gode på å skape sjanser og at det ikke skyldes at VIF er veldig vanskelig å skape sjanser mot.

Men hvis to kvalifiserte sjanser mot et bunnlag er det som skal til for å være "godt spill" så skjønner jeg jo at du er fornøyd med spillet i høst. Jeg lurer på hvor lite vi måtte skapt mot VIF, "Utifra forutsetningene" for at du skulle vært kritisk til det offensive i den kampen.

Corran

Quote from: krakra on November 22, 2023, 11:21:56 AMFor etter de fleste kampene vi har spilt så har vurderingene jeg har lest her, og hørt fra trener og spillere, vært at "kampen var ikke velspilt". Det sa Horneland senest etter Haugesund-kampen, og den kampen var ikke noe spillemessig bunnivå. Brann har selv sagt, gjentatte ganger, at de ikke er fornøyd med spillet denne høsten. Horneland har sagt det, Huseklepp har sagt det, Heltne Nilsen har sagt det. En rekke andre spillere har sagt det. Det offensive spillet har ikke vært like bra som i vår og de er ikke fornøyd. Men istedenfor å diskutere hvorfor det er sånn, så sitter mange og blånekter for at det er tilfellet.

Nå var vel Horneland stort sett kritisk etter kampene i vår sesongen også. Han liker å fokusere i intervjuer etter kamp på hva som var dårlig. Han er sjelden helt fornøyd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on November 22, 2023, 14:25:41 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 11:21:56 AMFor etter de fleste kampene vi har spilt så har vurderingene jeg har lest her, og hørt fra trener og spillere, vært at "kampen var ikke velspilt". Det sa Horneland senest etter Haugesund-kampen, og den kampen var ikke noe spillemessig bunnivå. Brann har selv sagt, gjentatte ganger, at de ikke er fornøyd med spillet denne høsten. Horneland har sagt det, Huseklepp har sagt det, Heltne Nilsen har sagt det. En rekke andre spillere har sagt det. Det offensive spillet har ikke vært like bra som i vår og de er ikke fornøyd. Men istedenfor å diskutere hvorfor det er sånn, så sitter mange og blånekter for at det er tilfellet.

Nå var vel Horneland stort sett kritisk etter kampene i vår sesongen også. Han liker å fokusere i intervjuer etter kamp på hva som var dårlig. Han er sjelden helt fornøyd

Men han har spesifikt sagt, flere ganger, at vi ikke spiller like godt som i vår. I alle fall offensivt. Han har til og med forsøkt å forklare det. Med skader, med utskiftninger og nye relasjoner. Det har også Huseklepp sagt, Heltne Nilsen har sagt det, Pedersen har sagt det, Horn Myhre har sagt det. Mange i Brann har sagt det, og tallene underbygger det. Hvorfor krangle på dette?

Hvorfor er noen så innbitte på å nekte å erkjenne at det offensive har tapt seg denne høsten at de kommer drassende med en VIF-kamp der vi skapte -to- sjanser som eksempel på en "god kamp ut ifra forutsetningene"?

andreas1989

November 22, 2023, 14:37:12 PM #433 Last Edit: November 22, 2023, 15:04:43 PM by andreas1989
Quote from: Corran on November 22, 2023, 14:25:41 PMHan er sjelden helt fornøyd

Men nåde dem her inne som har samme tilnærming.

(Den var ikke ment som et "stikk" mot deg Corran, men som et poeng mot denne arresteringen av dem som har en proggresiv tilnærming.)

andreas1989

November 22, 2023, 14:37:45 PM #434 Last Edit: November 22, 2023, 14:39:27 PM by andreas1989
...

Superjack

Noen ganger hadde jeg ønsket en moderator her inne.
Brannsupporter.

Gulløl

November 22, 2023, 15:30:50 PM #436 Last Edit: November 22, 2023, 15:36:19 PM by Gulløl
I det minste bra at vi har fått en egen tråd for "dette" isteden for spredd utover i flere tråder.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: krakra on November 22, 2023, 14:27:41 PMHvorfor er noen så innbitte på å nekte å erkjenne at det offensive har tapt seg denne høsten at de kommer drassende med en VIF-kamp der vi skapte -to- sjanser som eksempel på en "god kamp ut ifra forutsetningene"?

Litt usikker på hvem du sikter til her, men jeg har for flere forumsider sagt at vi var mer imponerende i vår enn i høst.

Men jeg synes nok du svartmaler nåværende tilstand (jf: "defensivt dødball-lag") litt i overkant.

Og denne VIF-kampen var det vel du som kom trekkende med, så jeg vet ikke helt hvor viktig akkurat den kampen er for verken det ene eller andre argumentet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on November 22, 2023, 15:34:38 PM
Quote from: krakra on November 22, 2023, 14:27:41 PMHvorfor er noen så innbitte på å nekte å erkjenne at det offensive har tapt seg denne høsten at de kommer drassende med en VIF-kamp der vi skapte -to- sjanser som eksempel på en "god kamp ut ifra forutsetningene"?

Litt usikker på hvem du sikter til her, men jeg har for flere forumsider sagt at vi var mer imponerende i vår enn i høst.

Men jeg synes nok du svartmaler nåværende tilstand (jf: "defensivt dødball-lag") litt i overkant.

Og denne VIF-kampen var det vel du som kom trekkende med, så jeg vet ikke helt hvor viktig akkurat den kampen er for verken det ene eller andre argumentet.
Det var ikke jeg som kom trekkende med VIF-kampen. Jeg ba om eksempler på gode og veldig gode kamper fra i høst og Larsendos trakk fram VIF-kampen som en av disse. En kamp som visst ikke står noe tilbake fra vårens kamper. Vedkommende mener også at vi har spilt bedre i høst enn i vår, og at nedgangen i sjanser skapt skyldes at vi har "ledet lengre" og ikke hatt behov for å angripe så mye.

Jeg har sett veldig få som har erkjent at vi har spilt dårligere, særlig offensivt, i høst enn i vår. Men hvis det er bred enighet om dette, så kan man jo diskutere hvorfor. Det pekes på spillere som er ute med skade, men flere av disse spillere jo i posisjoner som fylles av sommerens og som da vil skyve disse ut på benken. Hvis vi ikke kan spille like offensivt med Soltvedt som med Torsvik, er da Soltvedt virkelig en så god signering? Ville ikke en god signering vært en venstreback som tillot oss å spille på samme måte som med Wolfe, og som med Torsvik som vi visstnok skal satse på fra neste år? Samme med Kartum. De andre har jo vært skadet hele tiden.

Og er det uproblematisk å ha en benk fylt opp av spillere fra 24 år og oppover, med god lønn? Som jo vil være tilfellet hvis Torsvik og Kniklas skal inn på laget, som noen legger til grunn. Ikke bare er benken fylt opp med dem, noen av dem vil til og med med risikere å havne på tribunen med en skadefri tropp. Det er jo noe Horneland har advart mot før.

Superjack

Hvordan fotball oppfattes er vel særdeles subjektivt?

Jeg synest Brann har hatt noe av den beste offensive fotballen nå i høst.

Og hvor mange kamper var Brann blendende i vår, egentlig?
Og mot hvem?

Så håper jeg Brann ser på innkjøpene sine i vinter hvordan se kan få inn spillere som kan tilføre ytterligere til det offensive spillet.

Brannsupporter.

krakra

Hvilke kamper vil du trekke fram som eksempler på "noe av den beste offensive fotballen" da?

Hvor skal disse signeringene du håper på i vinter spille? Hvilken aldersgruppe skal de ha? Skal vi hente enda flere kantspillere og indreløpere og enda flere etablerte spillere uten å kvitte oss med noen av de vi allerede har?

Stallen er jo full. Egentlig overfull hvis man skal ha noen reell ambisjon om å få fram gode, unge spillere også. Det er 20 utespillere i dagens tropp, og kun to av dem er U21-alder. I tillegg har man sprengt lønnsbudsjettet. Som tilsier at det var ikke "backup for Torsvik og Kniklas"-lønn Soltvedt og Kartum fikk i sommer.

Superjack

Kanskje beste var en omgang mot Hamkam, Vifkampen som nevnt over og Moldekampen.

Mener også å huske at det var rimelig hot angrepsspill i deler av kampen mot Ålesund.

Men det er jo min mening. Så jeg skal ikke forvente at andre mener det samme.

I forhold til overganger så bør det alltid vurderes endringer som kan styrke Brann.
Og på lang sikt er det veldig lurt at dette er yngre spillere med stort utviklingspotensial.

En høyreback ville kanskje være en naturlig spiller å se etter?
Og som jeg har foreslått tidligere, en ny kant. Kanskje denne Sogndalungdommen kan være en tanke? Nå som Sogndal ikke rykker opp kan det jo hende han ønsker å flytte til Bergen og prosjekter Brann?

Brannsupporter.

krakra

Var VIF-kampen noe av det beste vi har levert offensivt i år? Kampen med to sjanser?

Jeg syns også den ene omgangen mot Ham-Kam var bra, og AaFK-kampen også forsåvidt, men det var jo mot et bunnlag i total oppløsning. Mot Ham-Kam spilte Torsvik venstreback og var viktig i angrepsspillet der og mot AaFK var det vel Pedersen?

Hva hvis man ikke får tak i yngre spillere da? Skal Brann hente flere etablerte uten å kvitte seg med noen?

Vi har jo fem kantspillere og fire indreløpere. Hvem skal ut hvis flere skal inn?


BBB-mod

Quote from: Superjack on November 22, 2023, 15:00:23 PMNoen ganger hadde jeg ønsket en moderator her inne.


Ingen grunn til å moderere noe her. Alt er innenfor emnet for tråden. Dersom folk har tid og vilje til å delta på denne polemikk-runddansen (som ikke ser ut til å ende noe fornuftig sted), så må de få lov til det.

Siste ord er ikke sagt som det heter. Og så får andre heller bare scrolle nedover eller hoppe over.

BBB-mod

Superjack

Castro kan gå ut, samme kan Crone.
Blir heller ikke overrasket om Finne kan bli solgt.

4 indreløpere er passe, kan ikke være færre og jeg ser på det som veldig sannsynlig at noen kan tenke seg å kjøpe FHM.

Tror til og med FHM kan bli interessant for Glimt om de selger Grønbæk for de ventede mange milionene det snakkes om.

Om Blomberg får kroppen i gang og fortsetter å levere i 24 så ser jeg det også som sannsynlig at han blir solgt til sommeren.

Brann har levert godt og jeg blir ekstremt overrasket om ikke flere av dem er på blokken til klubber i Nederland og Belgia f.eks. Kanskje spesielt mtp at både Rasmussen og Wolfe har tatt nivået og klart seg meget bra på kontinentet etter overgangene.
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on November 22, 2023, 16:14:17 PMCastro kan gå ut, samme kan Crone.
Blir heller ikke overrasket om Finne kan bli solgt.

4 indreløpere er passe, kan ikke være færre og jeg ser på det som veldig sannsynlig at noen kan tenke seg å kjøpe FHM.

Tror til og med FHM kan bli interessant for Glimt om de selger Grønbæk for de ventede mange milionene det snakkes om.

Om Blomberg får kroppen i gang og fortsetter å levere i 24 så ser jeg det også som sannsynlig at han blir solgt til sommeren.

Brann har levert godt og jeg blir ekstremt overrasket om ikke flere av dem er på blokken til klubber i Nederland og Belgia f.eks. Kanskje spesielt mtp at både Rasmussen og Wolfe har tatt nivået og klart seg meget bra på kontinentet etter overgangene.
Det er jo ikke betryggende hvis muligheten til å hente nye spillere skal åpnes ved å selge våre beste spillere. Jimmy klarte jo ikke å erstatte Wolfe og Rasmussen i sommer, og jeg frykter at hvis Blomberg, Sery Larsen og/eller Horn Myhre forsvinner så blir de også erstattet av eldre spillere, med en annen spillestil og hakket lavere kvalitet.

Castro kan godt gå ut, men vi har fortsatt fire kantspillere igjen. Der alle er etablerte og vil spille mye. Det er ikke mye plass til en ny investering som skal styrke laget der, uten at enda en forsvinner. Det er kanskje passe med indreløpere, men vi har jo Hjorteseth og Eikrem i klubben også på vei opp og fram.

Superjack

Om Brann forventer at et par spillere blir solgt, enten i vinter, eller til sommeren så må de enten tro og mene at de egne unge de har i klubben kan ta tilstrekkelige steg frem til det, eller handle.

Og jeg mener det er bedre å hente inn de 2 spillerne i vinter, enn å desperat lete etter noen i sommer, etter at sentrale spillere er gått ut.

Så håper jeg også at Brann klare dette med å hente inn spillere som er i aldersgruppen under 23 år.



Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on November 22, 2023, 16:25:13 PMOm Brann forventer at et par spillere blir solgt, enten i vinter, eller til sommeren så må de enten tro og mene at de egne unge de har i klubben kan ta tilstrekkelige steg frem til det, eller handle.

Og jeg mener det er bedre å hente inn de 2 spillerne i vinter, enn å desperat lete etter noen i sommer, etter at sentrale spillere er gått ut.

Så håper jeg også at Brann klare dette med å hente inn spillere som er i aldersgruppen under 23 år.




Burde erstatterne deres vært en del av den overfylte stallen allerede? Hvordan kan man ha 20 etablerte utespillere  i en stall og risikere panikkjøp hvis en spiller forsvinner? Det er jo ikke bare unge spillere bak disse navnene. Det er seks(jeg glemte Simba) kantspillere der alle er over 24 år neste år. Bør ikke noen av de andre fem kunne erstatte Blomberg?

Og hvis en ser for seg at Kniklas skal spille fast indreløper og Børsting være et alternativ på midtbanen så har man fem kanter og fem indreløpere. Blir Felix solgt har man da Sande, Kartum og Børsting i bakhånd. Er ingen av dem gode nok til å erstatte Horn Myhre i sommer?

Hvis man henter to spillere i vinter for å erstatte spillere i sommer, så nærmer vi oss en stall på 25 spillere. Hva hvis disse spillerne ikke selges da?

Nå har vi "håpet" at Brann skulle hente spillere under 23 i mange vinduer på rad, men de gjør det ikke og det virker å stå mer på viljen enn på evnen.

Superjack

Så hva foreslår du?

Å ikke gjøre grep, bare selge og så vurdere å hente inn spillere etterpå?

Jeg mener det kan være fornuftig å selge/ avslutte med Castro og Crone, og hente inn en ung kantspiller og en ny høyreback.
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on November 22, 2023, 16:40:24 PMSå hva foreslår du?

Å ikke gjøre grep, bare selge og så vurdere å hente inn spillere etterpå?

Jeg mener det kan være fornuftig å selge/ avslutte med Castro og Crone, og hente inn en ung kantspiller og en ny høyreback.
Jeg mener man bør kvitte seg med flere spillere i vinter og erstatte dem med større talenter, som vil kreve en del investeringer. Man har hamstret "grei å ha"-spillere på midtbanen, som gjør at det ikke er mulig å hente flere uten å overbefolke laget fullstendig.

Ideelt sett burde Castro, Børsting, Sande, Soltvedt, Pedersen og Crone ut og erstattes av en U21-ving, en U23-indreløper, en rask, spillende og venstrebeint midtstopper som også kan spille venstreback, et klart førstevalg på høyrebacken av god kvalitet og en ung backup i samme posisjon. Hvis man finner et ungt førstevalg til høyrebacken kan man beholde Pedersen.

Da har man forynget og forhåpentligvis forsterket stallen. I tillegg har man redusert størrelsen til på stallen til 21 spillere.

Edit: Mulig jeg ville beholdt Pedersen og latt Knutsen gå istedenfor. Jeg liker back som kan spille stopper og motsatt og de har fungert veldig bra i Brann. Hvis Soltvedt også kan spille stopper så kan det forsvare å ha ham i stallen også. Nå vet jeg at de ikke kommer til å kvitte seg med ham uansett, men hvis det er sånn som mange sier og at Brann kommer til å satse helt på Torsvik så er det råflott med en 29-åring med fet lønn som backup i én posisjon, så de bør finne en annen rolle som Soltvedt enten kan være backup i eller ta fast plass som. Det vi trenger mest er anker og venstrebent stopper.

Glemte også Simba. Han bør også ut.

Go Up