• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fjøra - Brann, 2.runde - NM 2023, torsdag 01. juni 2023, kl 18:00

Started by Gulløl, May 31, 2023, 10:27:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Er enig i at alle obligatoriske kamper fortjener sin egen tråd. Så dermed lager jeg en tråd til morgendagens kamp slik vi hadde til 1.runde kampen. NM-tråden kan vel brukes til generelle NM-ting, så blir det mer ryddig.

Motstanderlaget Fjøra fra Sogndal spiller i 4. divisjon, leder sin avdeling og banket Florø 5-0 i første runde.

Brann er selvsagt storfavoritter men det er en ganske liten muligheten til stede for en cupbombe slik som i 2016 mot  Florø.
https://www.nrk.no/vestland/forde-stod-for-cupbombe---sende-brann-ut-av-cupen-i-forste-runde-1.12899711

Her blir nok trolig alle A-lagsspillere spart og hvilt bortsett fra de som trenger kamptrening og de som er lite aktuelle fra start mot Aalesund. Spillere som Holmen, Castro, Kniklas og Mathisen trenger kamptrening og kan få spilletid i denne kampen. Spillere som ikke var i Brann 2 troppen i går på grunn av at de trolig er blitt spart til denne kampen er Hjorteseth, Myrlid og Trengereid, altså tre spillere som kan være planen starter denne kampen. Holten, Tufkecic, Eikrem, Helland og Hagen er også aktuelle å starte denne kampen eller få spilletid.

Om Horneland har god tro på at Sery Larsen og Kristiansen blir klar for å starte Aalesund kampen på søndag er det godt mulig at Pallesen og Pedersen er med i denne troppen og kanskje får en omgang hver som midtstopper sammen med Holten. Men Holten bør absolutt få 90 minutter, trenger å vise seg frem.

Brann må være oppmerksom på Fjøra sin goalgetter Malvin Gjerde som har scoret 17 mål på dei seks første seriekampane.
https://www.facebook.com/watch/?v=907091140699346

Ellers er det gode fotballgener i Fjøra-laget med tre blad Flo.
Ulrik Flo (sønn av Kjell Rune) Mathias Flo (sønn av Jarle) og Johan Flo (sønn av Tore Andre).

Kampen spilles på Fosshaugane Campus. Bortefeltet er på Amfitribunen bak ene målet og prisen er 100kr.

Sogn Avis skriver at publikumsrekorden til Fjøra er 777 tilskuere fra cupkampen mot Stabæk i 2007. Klubben har tro på at det kan komme mellom 1000 og 1500 tilskuere i morgen når cupmester Brann kommer på besøk.

Bataljonen arrangerer busstur til Fjøra.
https://www.bataljonen.no/nettbutikk/turer/buss-til-fjora/

Kampen går på Tv2 Play og Direktesport.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Forutsatt at alle tåler å starte en kamp:

            Holmen Johansen
Pedersen - Palle - Holten - Torsvik/Trengereid
         Eikrem - Hjorteseth - Kniklas
         Mathisen - Myrlid - Castro


Skal være mer enn godt nok til å slå et fjerdedivisjonslag og ser ikke poenget med å bruke noen av de som har spilt mye den siste tiden. Det er flere som snakker om at de begynner å bli sliten. Horneland kan ikke klage på tynn tropp og slitasje og kjøre et halvtoppet lag mot et 4. divisjonslag i cupen uten at det ser dumt ut.

Gulløl

Wolfe blir med til Sogndal.

Klipp fra BA:
- Jeg sliter overhodet ikke med kampprogrammet, og gleder meg til en god busstur med gjengen inn til Sogndal. Jeg nyter hvert øyeblikk med gjengen før jeg skal dra, slår Wolfe fast.

https://www.ba.no/david-skal-til-em-nesten-sann-at-vi-far-hape-at-han-ikke-gjor-det-for-bra/s/5-8-2270654
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Jeg tror han blir spilt i de kampene som gjenstår før han drar. Trenger ikke spare han, da han ikke starter sesongen igjen før i august (utenom noen U21 kamper i slutten av juni, da).

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

- Ole Didrik Blomberg, Ruben Kristiansen, Japhet Sery Larsen og Aune Heggebø blir ikke med innover, forteller Brann-trener Eirik Horneland til BA.
Han kommer ikke til å hvile noen spillere i oppgjøret.
- Nei, det er ikke snakk om å hvile noen, men det kan være at vi gjør endringer slik at vi får brukt hele troppen. Det er en forskjell på det, og å hvile noen, sier Horneland.
Rød makt på Hansa

Lasaron

I følge en sak i BA nå er det bare Blomberg, Kristiansen, Japhet og Heggisen som ikke blir med til kampen. Skuffende at han ikke vil hvile spillere, Hornisen.
Tren på langskudd

kabelmann

Da tolker du vel budskapet i verste mening, Lasaronen?

Men om han nå kjører den faste gjengen fra start, så kan jo det også paradoksalt nok gjøre veien til a-laget kortere for talentene. Altså, slitasje, skader etc.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Jeg vet ikke om jeg tolker. Jeg opplever at jeg registrerer han sier han ikke vil hvile spillere.

Forøvrig skriver Brann.no i en sak at Ulriken starter.
Tren på langskudd

kabelmann

«[...] men det kan være at vi gjør endringer slik at vi får brukt hele troppen.»

Høres ikke det ut som en annen førsteellever enn den som vanligvis starter?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Men hvis det bare er snakk om å bruke reserver i a-stallen så er det for svakt. Det er ingen grunn til at noen av de faste skal spille denne.

Finfin respons

Vel, det stinker cup-bombe her da. Jeg ville hatt noen av de grufulle sinnataggen med (les Sivert). Viktig at alle er litt redd. Litt redd er sundt.
Kanskje.

Billy Elliott

Basert på uttalelsene til Horneland, tipper jeg vi stiller ca. slik:

Holmen
Crone - Pallesen - Pedersen - Wolfe
Rasmussen - SHN - Kniklas
Mathisen - Finne - Castro
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Et par klipp fra Sogn Avis i dag. Fjøra førebur seg grundig, håper på en cupbombe med 1500 tilskuere.

Klipp 1:
- Som alle andre lag har dei svakheiter dei òg, sjølv om dei er ekstreme på mange område. Me skal prøva å straffa dei, skal vera godt førebudde, og skal gjera eit ærleg forsøk, seier han.
- Kva svakheiter har dei?
- Me ser at.. nei, du kan jo ikkje skriva om det. Kampbiletet blir nok slik at dei kjem til å driva opp tempoet frå start, i jakta på ei tidleg scoring. Me kjem til å bli spelt låge, dermed er det viktig at me er ekstremt tette med korte avstandar mellom spelarane og ledda våre.
Sogn Avis fekk vera med på gjennomgangen Almås hadde med assistentane Steffen Olsen og Ulrik Flo før spelarane sin ankomst.
Trenaren sin PC hadde mange klipp av korleis Brann spelar fotball. Veldig mange.

Klipp 2:
- Har de ein sjanse?
- Eg er svært imponert over måten Brann har løfta og utvikla laget etter å ha lege ned med knekt rygg. Den energien og krafta dei spelar med er imponerande. Sjølvsagt blir dette vanskeleg, men me skal gjera det me kan for å gjera ein god figur.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg foreslår at Brann benytter kampen til skuddtrening. Distanseskudd. Legger de seg veldig lavt, skyt mye. Keeperen deres er sannsynligvis ikke i nærheten av eliteserienivå.

Tren på langskudd.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lasaron on June 01, 2023, 12:23:43 PMJeg foreslår at Brann benytter kampen til skuddtrening. Distanseskudd. Legger de seg veldig lavt, skyt mye. Keeperen deres er sannsynligvis ikke i nærheten av eliteserienivå.

Tren på langskudd.

Uten tvil dagens beste forslag.

Superjack

Skyyyt.

Da bør Sivert være på banen og øve.

Hadde Sivert klart å tilegne seg et ok skudd så vil Brann med en gang få en ny dimensjon i angrep. For Sivert kommer til gode posisjoner for skudd fra 15-20 meter minst 2 ganger per kamp. Motstanderene vet at han ikke skyter.
Brannsupporter.

esp123

Langskudd bør kanskje brukes mer, men det er alltid en avveining. Da avslutter man angrepet fra en posisjon der sannsynligheten for å score er relativt liten, og gir fra seg muligheten til å spille seg til en bedre skuddmulighet.

Det kan være lurt hvis man møter god motstand eller kontringssterk motstand, men hvis man møter svak motstand så ender man stort sett opp med å gi motstanderen pusterom.

Lasaron

Men skytes det en del gode skudd, så lærer motstanderne at de må gå frem for å støte. Da åpner det seg rom for gjennombruddspasningen i stedet.

Det er ikke verre enn at det må bli gode på skudd, gode på gjennombruddspasninger, og gode på å vurdere når man bruker det ene eller det andre. Så enkelt :)
Tren på langskudd

Corran

Siden en snakker om å skyte så slo deg meg at jeg har inntrykk av at Rasmussen kommer mindre til skuddmuligheter i år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Lagoppstilling:

12 Eirik Holmen Johansen
13 Svenn Crone
3 Fredrik Pallesen Knudsen
23 Thore Pedersen
33 Marius Trengereid
31 Isak Tomar Hjorteseth
19 Sivert Heltne Nilsen
25 Niklas Jensen Wassberg
14 Ulrik Mathisen
41 Elias Myrlid
9 Niklas Castro

Benken:

1 Mathias Dyngeland
8 Felix Horn Myhre
10 Frederik Børsting
11 Bård Finne
18 David Møller Wolfe
35 Jonas Torsvik
43 Rasmus Holten
Rød makt på Hansa

Hickok

Hmm. Jeg tror jeg traff bra på tipset i NM tråden...

May 30, 2023, 16:18:34 PM#66
Jeg tviler på noen som spilte mer eller mindre hele U-kampen i dag starter på torsdag. Følgende lag er derfor mitt tips:

Holmen
Crone-Ruben-Palle-Trengereid
Wassberg-SHN-Tomar
Castro-Myrlid-Mathisen

Benk: Dyngeland, Pedersen, FHM, Finne, Holten, Tufkecic, Eikrem, Hagen

Lasaron

Kjekt at Torsvik er tilbake.

Jeg er fornøyd med at bare to av de som har spilt veldig mye, starter. Men jeg er misfornøyd med at Sønnen starter. Han ville jeg hvilt. Børsting kunne startet i stedet.
Tren på langskudd

SeLyren

D
Quote from: Hickok on June 01, 2023, 15:48:37 PMHmm. Jeg tror jeg traff bra på tipset i NM tråden...

May 30, 2023, 16:18:34 PM#66
Jeg tviler på noen som spilte mer eller mindre hele U-kampen i dag starter på torsdag. Følgende lag er derfor mitt tips:

Holmen
Crone-Ruben-Palle-Trengereid
Wassberg-SHN-Tomar
Castro-Myrlid-Mathisen

Benk: Dyngeland, Pedersen, FHM, Finne, Holten, Tufkecic, Eikrem, Hagen
Du tabbet deg fullstendig ut med Ruben ;)

Gleder meg til å se Mathisen, han virker som en kvikk en.

Gulløl

Spennende hvem som viser best form av Hjorteseth og Wassberg på indreløper. Det samme med Mathisen og Castro på kant. Hvem av de som viser at de bør stå først i køen for å spille seg inn på laget i de to posisjonene.
Begge posisjoner har gode formspillere for tiden med Rasmussen - Horn Myhre og Børsting - Blomberg. Børsting er nok den enkleste å konkurrere ut men han har vist mye bra både i cupfinale og mot Rosenborg.

Og er Wassberg frisk nok for 90 min hadde vært greit å fått bekreftet selv om motstanden er svak.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Quote from: Lasaron on June 01, 2023, 15:52:31 PMKjekt at Torsvik er tilbake.

Jeg er fornøyd med at bare to av de som har spilt veldig mye, starter. Men jeg er misfornøyd med at Sønnen starter. Han ville jeg hvilt. Børsting kunne startet i stedet.
Viss han selv får velge mellom å være med og ikke, er eg ganske sikker på at han ALLTID vil være med, han er bare en sånn fyr.

SeLyren

Hjorteseth var drivende god sist runde. Hvilke fot er hans foretrukne?

Superjack

Quote from: Corran on June 01, 2023, 15:31:59 PMSiden en snakker om å skyte så slo deg meg at jeg har inntrykk av at Rasmussen kommer mindre til skuddmuligheter i år?

Han blir veldig godt passet på ja.
Spesielt når han får ball i posisjoner 20-30
meter fra mål er motstander veldig obs er opp i press.

Men det skjer ikke like beslutsomt med Sivert. Da virker det som forsvarende lag mer passer på å ta ut bevegelser. For Sivert får overraskende mye tid og rom til tider.
Brannsupporter.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Brannsupporter.

Superjack

Brannsupporter.

stigh

Verd å merke seg at fjorårets motstander i semifinalen ligger under 0-3

Nixon

Quote from: stigh on June 01, 2023, 17:36:56 PMVerd å merke seg at fjorårets motstander i semifinalen ligger under 0-3

Og finalemotstander 0-2.
Rød makt på Hansa

Nixon

4-0 er ikke mer enn det bør være. Mest skuffende med venstresiden med Castro og Niklas.

Men nå kan flere spillere hviles litt.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Quote from: Nixon on June 01, 2023, 17:48:49 PM4-0 er ikke mer enn det bør være. Mest skuffende med venstresiden med Castro og Niklas.

Men nå kan flere spillere hviles litt.

Wassberg virker helt ute av det

Belfort


Superjack

Quote from: Belfort on June 01, 2023, 18:08:00 PM
Quote from: Nixon on June 01, 2023, 17:48:49 PM4-0 er ikke mer enn det bør være. Mest skuffende med venstresiden med Castro og Niklas.

Men nå kan flere spillere hviles litt.

Wassberg virker helt ute av det

Ja, det er litt foruroligende.
Det virker å være vesentlig nivåforskjell på Hjorteseth og Kniklas. Favør Hjorteseth.
Basert på denne kampen så bør siste være mye mer aktuell for spill på A-laget og ES enn Kniklas
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on June 01, 2023, 18:19:15 PM
Quote from: Belfort on June 01, 2023, 18:08:00 PM
Quote from: Nixon on June 01, 2023, 17:48:49 PM4-0 er ikke mer enn det bør være. Mest skuffende med venstresiden med Castro og Niklas.

Men nå kan flere spillere hviles litt.

Wassberg virker helt ute av det

Ja, det er litt foruroligende.
Det virker å være vesentlig nivåforskjell på Hjorteseth og Kniklas. Favør Hjorteseth.
Basert på denne kampen så bør siste være mye mer aktuell for spill på A-laget og ES enn Kniklas
Hjorteseth var også bedre enn Castro og Mathisen i 1. omgang og Horn Myhre og Rasmussen sist så han bør vel være foran dem i køen også?

Superjack

Hjorteseth bør basert på cupkampene være langt fremme ja.

Tenker FHM og Rasmussen i utgangspunktet er bedre, men at han nå bør få spilletid i ES. Helt klart.

Kanskje starte mot Ålesund?
Brannsupporter.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Belfort on June 01, 2023, 18:14:07 PMHerregud for en skuddfot Jonas Torsvik har!

Er han nettopp kommet tilbake fra skaden, eller har han spilt en del på Brann 2 så langt?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on June 01, 2023, 18:40:11 PM
Quote from: Belfort on June 01, 2023, 18:14:07 PMHerregud for en skuddfot Jonas Torsvik har!

Er han nettopp kommet tilbake fra skaden, eller har han spilt en del på Brann 2 så langt?
Har ett innhopp for andrelaget. Var ikke med i går.

esp123

Hjorteseth meget, meget god. Dominant! Selv med en noe nonchalant stil til tider.

krakra

Gøy med Hjorteseth og fint mål fra Torsvik. Ellers var vel det meste på det jevne. Ser at Mathisen er kvikk, men blir ikke like begeistret som Jonas Grønner av akkurat denne kampen.

Superjack

Noen lyspunkter her.

Kanskje mest at Brann evner å holde stort tempo og konsentrasjon selv mot såpass dårligere motstand.

Hjorteseth er en fryd å se på.
Torsvik er også veldig bra å se i gang.

Godt det ikke er lenge til neste runde, og håpe på grei nivåforskjell der også, slik at mange av disse som viste seg frem i dag, kan gjøre det igjen.
Brannsupporter.

Hickok

Quote from: SeLyren on June 01, 2023, 16:00:28 PMD
Quote from: Hickok on June 01, 2023, 15:48:37 PMHmm. Jeg tror jeg traff bra på tipset i NM tråden...

May 30, 2023, 16:18:34 PM#66
Jeg tviler på noen som spilte mer eller mindre hele U-kampen i dag starter på torsdag. Følgende lag er derfor mitt tips:

Holmen
Crone-Ruben-Palle-Trengereid
Wassberg-SHN-Tomar
Castro-Myrlid-Mathisen

Benk: Dyngeland, Pedersen, FHM, Finne, Holten, Tufkecic, Eikrem, Hagen
Du tabbet deg fullstendig ut med Ruben ;)

Gleder meg til å se Mathisen, han virker som en kvikk en.

Ser det. tar kraftig selvkritikk form den! :)

Corran

Så bare andre omgang og på en liten PC skjerm, men kan ikke si at jeg like imponert over Hjorteseth som en del andre her inne. Han er ok men en del feil og feilvalg.
Crone var veldig offensiv og frisk. Skulle ønske han turte litt mer av dette i ES også

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up