• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Rosenborg BK, Mandag 29.05.2023 kl 17:00

Started by Superjack, May 22, 2023, 11:50:59 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

1 uke til neste seriekamp.

Mulig Horneland bare har fokus på Frøya kampen om 2 dager, men jeg tror han også har veien videre i serien og kampen mot RBK i tankene.

Brann inviterer til ny fest. Men jeg tror at noen av hovedaktørene fra Ullevål ikke spiller.
Jeg tror Wolfe står over, og samme tror jeg Kristansen gjør, for jeg tror den strekken var mer reell enn det Horneland ville ha det til.

Tipper dette er laget mot RBK:

                     Dyngeland
Crone - Palle - Japhet - Thore Pedersen
      Rasmussen - Nilsen - FHM
      Blomberg - Finne - Kniklas

Så håper jeg Palle - Japhet fungerer bedre enn de gjorde mot Stabæk.
Brannsupporter.

esp123

Thore Pedersen som venstreback bør legges på hyllen, og bør kun være et alternativ i nødstilfeller. Han er ikke en venstreback.

Wolfe kommer selvfølgelig til å spille. Å bruke Thore Pedersen vil svekke Branns sjanser betraktelig.

fortune

På transfermarkt står Svenn Crone, som den eneste av våre spillere, oppført som «both» på beste fot. Er han virkelig såpass bra med venstre og således et alternativ på feil back?

Forøvrig er Rasmussen, Heggebø Hjorteseth og Kniklas de venstrebeinte alternativene til Wolfe/Ruben i a-stallen.
First is first, second is nothing

Erlend

Isak Thorvaldsson og Ole Sæter er begge ute med skade, i tillegg har vel Carlo Holse vært ute siden kampen mot oss, men beregnet Ã¥ komme tilbake og vurderes vel fortløpende.  Holse og Sæter hadde vært bankers i en startoppstilling.  Tror jeg i hvert fall, Rekdal ser veldig ut som han famler i blinde etter en startellever...

Noen som vet om Skjelbred fikk noe ekstra karantene for det røde kortet mot B/G og er ute mot oss?

Ellers:  Absolutt en kamp vi bør vinne, det lukter overkjøring, sjansesløseri og 0-1 etter mÃ¥l fra han derre 16-Ã¥ringen

esp123

Crone slo igjennom som venstreback. Og har et brukbart venstrebein. Han prøver seg av og til med venstre når han skjærer inne fra sin høyreback posisjon.
Jeg vil faktisk si at Crone er vårt beste alternativ på venstreback, skulle det bli krise.

David

Er det noe banner på gang? Jeg synes først og fremst det burde være noe som gjør ære på laget etter finalen, og kanskje spesielt Bård Finne, men siden det er mot Rosenborg så hadde det også passet å bare skrive "Her spilles artig og angrepsvillig fotball".

pidre

Kan vi greie the double mot RBK? Noen som vet når gjorde vi det sist, om det noensinne har skjedd?
Saludar a los monos!

David

Quote from: pidre on May 22, 2023, 13:37:01 PMKan vi greie the double mot RBK? Noen som vet når gjorde vi det sist, om det noensinne har skjedd?


Skjedde i alle fall i 1999 og 2011. To cupfinalesesonger, apropos ingenting.

Billy Elliott

Quote from: David on May 22, 2023, 13:36:11 PMEr det noe banner på gang? Jeg synes først og fremst det burde være noe som gjør ære på laget etter finalen, og kanskje spesielt Bård Finne, men siden det er mot Rosenborg så hadde det også passet å bare skrive "Her spilles artig og angrepsvillig fotball".

DET hadde faktisk vært ganske så gøy.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Quote from: esp123 on May 22, 2023, 13:05:40 PMCrone slo igjennom som venstreback. Og har et brukbart venstrebein. Han prøver seg av og til med venstre når han skjærer inne fra sin høyreback posisjon.
Jeg vil faktisk si at Crone er vårt beste alternativ på venstreback, skulle det bli krise.

Interessant. Det har jeg ikke tenkt på. Det er jo ikke utenkelige at den godeste Wolfe hviles litt med tanke på at de er i en kjøpeprosess, og i så fall må man se på alternativer. I alle fall på kort sikt. Jeg heller dog fremdeles mot at en med noe ferskere erfaring på venstrebacken kan få prøve seg. Da snakker vi Pedersen om ikke ungfolene er match fit nok. Om det fungerer dårlig kan jo Brann forsøke seg med å bytte Crone og Pedersen til andre omgang.

Corran

Horneland sa vel at Wolfe kom til å forsvinne, men han spiller mot rbk.

Pallesen er jeg veldig usikker på, men tror ikke rbk er verste motstanderen for ham

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Quote from: David on May 22, 2023, 13:36:11 PMEr det noe banner på gang? Jeg synes først og fremst det burde være noe som gjør ære på laget etter finalen, og kanskje spesielt Bård Finne, men siden det er mot Rosenborg så hadde det også passet å bare skrive "Her spilles artig og angrepsvillig fotball".

Haha, det hadde vært utrolig artig. Noen må tipse tifogjengen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Eller for å stikke dem enda dypere så enten
"Her spilles artig og angrepsvillig Eggen fotball".
Eller en alt for lang en
"Her spilles moderne Eggen fotball. Hvor underholdende er det med Reka fotball?"

Det er ingenting som svir mer for bartene nå enn at Brann spiller den fotballen Brann spiller med en trener som ikke fikk det til og ble sparket hos dem. De har drømt om slik fotball siden Eggen forsvant
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Bør jo kunne stikke inn at det er ekstreneren deres som står for denne fotballen.
«Horneland spiller offensiv fotball» eller noe

Corran

Quote from: krakra on May 22, 2023, 21:52:21 PMBør jo kunne stikke inn at det er ekstreneren deres som står for denne fotballen.
«Horneland spiller offensiv fotball» eller noe

At Brann spiller modernisert Eggen fotball stikker dypt hos dem.
At det skjer med en trener sparket fra rbk svir enda mer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

David

Jeg tenkte det mest treffsikre stikket ville være å sitere deres eget banner ordrett, men det får de som styrer med dette vurdere. Regner jo med at noe som feirer cupseieren har førsteprioritet.



Corran

Var ikke klar over den og det gjorde jo din ide enda bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 22, 2023, 22:33:34 PM #17 Last Edit: May 22, 2023, 22:37:32 PM by Gulløl
Ville kopiert banneret til Rosenborg  men puttet inn ordet VIRKELIG i uthevet rødt. De andre ordene i sort. Hvit bakgrunn.

HER SPILLES VIRKELIG ARTIG OG ANGREPSVILLIG FOTBALL.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Spent på om RBK spillerne vil stå æresvakt for Brann spillerne

Lasaron

Hehe. Da hadde det blitt mer for å irritere Molde enn for å ære Brann i så fall.
Tren på langskudd

ostraume

RBK klarte 1-0 mot Trygg/Lade. Bygger kanskje ikke den helt store selvtilliten og troen på poeng i Bergen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

boven

De hjelpeløses hjelper får tidenes sjanse til å gjøre sin retur - eller skal spøkelset fordrives?

Falkman

Norsk tipping gir 1,45 pÃ¥ H. Ganske sterkt det, nÃ¥r hjemmelaget  er nyopprykket

Superjack

Kanskje Brann kan gi RBK en håndsrekning med å kjøre over dem så ille at Rekdal må gå?
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on May 24, 2023, 21:44:22 PMKanskje Brann kan gi RBK en håndsrekning med å kjøre over dem så ille at Rekdal må gå?
Da håper jeg de bare vinner med et par mål så de beholder reken. Jo lengre han er der jo bedre er det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 25, 2023, 09:31:41 AM #25 Last Edit: May 25, 2023, 09:33:41 AM by Gulløl
Otto Ulseth melder, analyser og forklarer hvorfor Rosenborg vinner på mandag.
"It's hope in a hanging snore" passer vel å si her :)

Jeg ser folk undre seg over at Rosenborg i det hele tatt tør å stille opp mot Brann 2. pinsedag. Hvordan skal det ende, for et lag som så vidt slår Trygg/Lade ? De som spør sånn har ikke skjønt mye, verken av Rekdals prosjekt eller fotball generelt. Svaret er gitt: Det kommer antagelig til å gå bra, for Rosenborg. Det har med måten Kjetil Rekdal spiller fotball på, som har gitt sesongens to beste kamper på bortebane mot de to beste lagene, og det handler om psykologi. I fotball er ydmykhet mye viktigere enn selvtillit. Noen vil kanskje si; som i livet. Brann-spillerne er fulle av selvtillit, med de risikoer det medfører. Er det noe RBK-erne har nok av nå, er det ydmykhet - med de muligheter som ligger i det. Rekdals fotball tar i stor grad utgangspunkt i motstanderen. Det er jo derfor noen av oss er skeptiske, og mener at det er en grense for hvor langt det kan gå, og at den grensen er den samme som landegrensen. En legendarisk RBK-trener, den eneste legenden av dem faktisk, proklamerte alltid at laget gikk på banen for selv å score mål, ikke primært for å hindre motstanderen i å gjøre det. Det ble regnet som en såkalt fotballfilosofisk forskjell fra enkelte andre, og viste seg å ha den effekten at det ga stabil fordel i seriespill, også mot langt bedre motstandere. Mot Trygg/Lade gir det ingen mening for RBK å gå på banen for primært å hindre motstanderen i å score. Mot Brann gjør det i langt større grad det. Rekdal kommer til å lykkes med det, høyst sannsynlig - og dermed er det duket for Rosenborgs kontrastøt.Veldig enkelt sagt kan en hevde at Eggens filosofi gir gevinst i det lange løp. Den alternative tilnærmingen gir mening i enkeltkamper. Det ble brukt mot Drillo, som en angivelig forklaring på at landslaget hans var bedre i mer cuppregede kvalifiseringer enn i sluttspill.Det kan ha noe for seg, men fremfor alt skal vi huske at Drillo alltid måtte slå nedenfra. Han hadde aldri de beste spillerne. Rekdal ligner mye mer på Drillo enn på Eggen, men han har ikke Drillos utgangspunkt: RBK er den store klubben, som skal dominere, i hver eneste kamp, i sesong etter sesong. Derfor er vi i tvil. Men mot Brann er det snakk om én kamp, mot et lag som er høyt oppe, i en by uten bakkekontakt. Det er et perfekt utgangspunkt, som det ofte blir sagt; for pokerspilleren Rekdal. Dessuten reiser han vestover med ei spillergruppe som føler seg latterliggjort, og som er full av revansjelyst, i motsetning til Brann-spillerne, som må antas å kunne være preget av prestasjonsangst. I den ene kampen hjelper det ikke nødvendigvis at Brann har spilt flott fotball hittil i år, som ikke Rosenborg har gjort. Brann vant ikke engang over Sandefjord, fordi lykken var med vestfoldingene, og fordi de gjorde som Rekdal kommer til å gjøre: De satset først og fremst på å snøre igjen bak. Kjetil Rekdals evige ærlighet er alltid en fascinerende side ved mannen, men det spørs om ikke han gikk litt for langt i å skylde på spillerne etter fadesen i cupens 1.runde. De kan å dempe en ball, som han snakket om, de kan å spille enkle pasninger - men de er åpenbart i villrede om hva som egentlig er planen. I alle fall i kamper laget er ventet å dominere. Det venter ingen i Bergen. Nettopp derfor blir det mye enklere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

«I en by uten bakkekontakt»

HÃ¥per denne byen uten bakkekontakt svever over og sender RBK hjem i skam.

Håper vi får revansj for 0-9 og 0-10

Men frykter bananskall her.
Brannsupporter.

Lasaron

Sønnen og Kniklas trener for fullt. Ruben og Japhet meldes som svært usikre.

Sesongen ender på minst 38 kamper. Det er mange kamper igjen. Jeg mener at vi ikke skal la en eneste som hangler få ett eneste minutt mot Rosenborg. La de bli helt bra.

Dyngeland
Crone - Palle - Thore - Wolfe
Rasmussen - Sønnen - Felix
Blomberg - Finne - Kniklas

Holmen, Ulriken, Børst, Holten, Trengereid, Tomar, Myrlid, Tufekcic
Tren på langskudd

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

opplett

Quote from: Superjack on May 25, 2023, 09:52:31 AM«I en by uten bakkekontakt»

HÃ¥per denne byen uten bakkekontakt svever over og sender RBK hjem i skam.

Håper vi får revansj for 0-9 og 0-10

Men frykter bananskall her.

Synes bare det er aldeles nydelig at RBK har blitt et bananskall.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Først skriver han at Brann har for mye selvtillit og at ydmykhet er bedre. Noe som ikke gir mening i fotball.
SÃ¥ snakker han om at Brann har prestasjonsangst.
SÃ¥ Brann blir felt av for mye selvtillit og prestasjonsangst.
Ja jeg tror Brann taper på mandag men denne argumentasjonen er jo bare tull og vås og lukter sterkt av desperasjon
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Det ulmer i Trondheim før kampen.

QuotePÃ¥ bannerne hadde de blant annet skrevet:

«Et styre uten handlingskraft - et styre uten tillit» og «Kor e verdien?».

https://www.nettavisen.no/sport/kritikken-tiltar-rosenborg-mott-av-protest-pa-lerkendal/s/5-95-1119075

Gulløl

Quote from: Hickok on May 26, 2023, 07:07:29 AMDet ulmer i Trondheim før kampen.

QuotePÃ¥ bannerne hadde de blant annet skrevet:

«Et styre uten handlingskraft - et styre uten tillit» og «Kor e verdien?».

https://www.nettavisen.no/sport/kritikken-tiltar-rosenborg-mott-av-protest-pa-lerkendal/s/5-95-1119075
Har ingen tro på at Rekdal snur dette. Nådestøtet kan komme på Brann Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Bare å øve inn en norsk versjon av sacked in the morning?

Lasaron

Ikke for å jinxe, men dette kan bli kampen som gjør at Rekdal får sparken. Håper på 11-0.
Tren på langskudd

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Tror denne kan bli vanskeligere enn vi tror. Det passer Rosenborg bedre å spille på bortebane mot god motstand. Glimt slet seg til seier hjemme mot RBK.

Nixon

Ja, trønderne har vært best mot de gode.
Og sist jeg sjekket var vi ganske gode.
Så dette blir ikke så enkelt som mange ser ut til å tro.
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Egentlig fortsatt litt surrealistisk at Rosenborg skal komme til stadion for å parkere bussen å desperat prøve å få med seg et poeng hjem til Trondheim. Det er nye tider.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

May 26, 2023, 10:18:54 AM #40 Last Edit: May 26, 2023, 10:21:33 AM by Superjack
Quote from: Lasaron on May 26, 2023, 08:24:19 AMIkke for å jinxe, men dette kan bli kampen som gjør at Rekdal får sparken. Håper på 11-0.

Hadde elsket det.
Ville begravet 0-9 og 0-10 for evig og alltid.

Og for at Brann skal være bedre, må noen ha det værre. Så jeg håper Rosenborg fortsetter med prøving og feiling i all fremtid.
Brannsupporter.

Superjack

Jeg er litt bekymret for denne kampen.

Og da på stopperplass.
Kristiansen/Japhet har vært meget gode, og med minst Kristiansen ute så er jeg skeptisk til hvordan stå imot overgangene fra RBK

Samspillet Kristiansen / Japhet mot LSK tok ut dette ekstremt effektivt.

Palle / Japhet er ikke der. Og jeg har tvil til at det kan komme opp på samme nivå med Pallesen der.

Vil nesten heller se Japhet / Thore P som stoppere. Thore er vesentlig bedre med ball enn Palle, og virker veldig fotballklok.

Så da håper jeg på dette laget.

               Dyngeland
Crone- Japhet-Thore P - Wolfe
     Rasmussen - Nilsen - FHM
       Blomberg - Finne - Kniklas

Brannsupporter.

Gulløl

Omtale og førehandstoff om Brann mot Rosenborg om noen minutter på TV 2 Sport 1.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 26, 2023, 11:13:25 AM #43 Last Edit: May 26, 2023, 11:18:49 AM by Gulløl
Horneland sier i sendingen:
-  Kristiansen er høyst usikker.
-  Heggebø definitivt ute.
-  Wassberg litt usikker.
-  Sery Larsen litt usikker.
-  Castro litt usikker. Bare kanskje med i troppen, blir vurdert pÃ¥ treningene opp mot kampen.

Fra brann.no:
Det kan nevnes at Brann har treningsfri i dag. Trener lørdag og søndag kl.10.30.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

May 26, 2023, 11:18:57 AM #44 Last Edit: May 26, 2023, 11:21:04 AM by Superjack
Takk for tips.

Da tipper jeg at Kniklas ikke starter men får litt spilletid, Japhet starter og Castro kommer innpå i den 91 minutt og blir skader nye 3 uker...

For Castro så tror jeg det nok en gang ser dårlig ut mtp gjennombrudd i ES.

Horneland er som veldig kjent, ekstremt lite imponert over spillere som er skadet.

Kommer Mathisen seg i drift og viser seg driftssikker og god, så tror jeg veien til Castro blir lang.

Hvor lang kontrakt har Castro?
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Superjack on May 26, 2023, 11:18:57 AMTakk for tips.

Da tipper jeg at Kniklas ikke starter men får litt spilletid, Japhet starter og Castro kommer innpå i den 91 minutt og blir skader nye 3 uker...0
Ja nettopp, hehe.
Positivt at Castro ikke er veldig skadet. Horneland nevnte at han var aktuell til cupkampen på onsdag, noe som ikke gikk. Altså at han er på gang, håper de treffer på belastningen fremover og bygger han opp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Utelat alle som hangler fra troppen. Sesongen er lang. Kampene er mange.
Tren på langskudd

Leffen


storB

Quote from: Leffen on May 26, 2023, 12:22:22 PMKjør da Rasmus Holten!

Absolutt ikke!! Horneland gav han først tillitt når seieren var sikret mot Frøya, nå møter han betydelig bedre motspillere.
Holten kan bli kanongod, men han er ikke klar for å starte kamper i ES enda, så han mot Frøya og ble ikke imponert. Sjansen for en negativ opplevelse vs en positiv føler jeg er ganske stor, sleng han innpå 20 min før slutt på stillingen 2-0, men ikke fra start.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on May 26, 2023, 12:33:37 PMså han mot Frøya og ble ikke imponert.
Hvordan er det mulig å trekke en konklusjon i det hele tatt på bakgrunn av det innhoppet? Stopperne hadde jo nesten ingenting å gjøre, men de få involveringene han hadde var han i full kontroll.

Go Up