• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Rosenborg BK, Mandag 29.05.2023 kl 17:00

Started by Superjack, May 22, 2023, 11:50:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

esp123

May 29, 2023, 18:24:24 PM #100 Last Edit: May 29, 2023, 18:31:20 PM by esp123
Å spille med det stopperparet påvirker nok spillet og den generelle tryggheten også. Vi er ganske svekket defensivt, men vinner likevel til slutt greit.

Straffen til Rosenborg er rett og slett feil, hva som skjer med VAR der, skjønner jeg ikke.

Edit: av og til lurer jeg på hva Palle har på bergensjournalistene. «Endelig får han lov til å spille på styrkene sine!» Hva skal det bety? Mener de at Brann bør spille annerledes slik at Palle skal få spille? Og 8 på børsen er voldsomt. Brann mister totalt kontroll defensivt i perioder.

krakra

Også BT gir Palle åtte, og Pedersen 7.

Syns begge børsene virker sterkt preget av at det er RBK vi møter. Hadde vi spilt mot et annet lag på samme nivå som RBK, som Haugesund, HamKam eller Strømsgodset så hadde vi sett helt andre tall. RBK er jo et av Eliteseriens svakeste lag offensivt. Det er ikke så imponerende å stange unna noen løse langballer.

Belfort

Sykt imponert over denne Brann utgaven. Leverer konstant når de må, blir ikke satt ut av omgivelsene.

Christian

Quote from: krakra on May 29, 2023, 18:35:36 PMOgså BT gir Palle åtte, og Pedersen 7.

Syns begge børsene virker sterkt preget av at det er RBK vi møter.
Enig. Palle er stort sett bra, men syns Pedersen ble overivrig og var mye ute av posisjon. Palle skal jo opp en karakter for den redningen på strek, men 8 er veldig høye med tanke på hvor mye kaos det ble.

esp123

May 29, 2023, 18:44:48 PM #104 Last Edit: May 29, 2023, 18:48:18 PM by esp123
Jeg tror Pedersen passer bedre med Sery eller Kristiansen fordi de er mye tøffere i posisjonspillet. Palle er ikke komfortabel med å stå så høyt som Brann gjør.

Rosenborg vinner denne kampen på xG, og det er jo fordi vi mister kontroll etter 2-0 og henger ikke sammen defensivt. Hvis man må redde på streken slik som Palle gjør, så er jo ikke det et godt tegn.

Falkman

Quote from: Christian on May 29, 2023, 18:41:16 PM
Quote from: krakra on May 29, 2023, 18:35:36 PMOgså BT gir Palle åtte, og Pedersen 7.

Syns begge børsene virker sterkt preget av at det er RBK vi møter.
Enig. Palle er stort sett bra, men syns Pedersen ble overivrig og var mye ute av posisjon. Palle skal jo opp en karakter for den redningen på strek, men 8 er veldig høye med tanke på hvor mye kaos det ble.

Børsen i  BT virker fullstendig vilkÃ¥rlig, og kan ikke tas pÃ¥ alvor.  Det ble jo livsfarlig nærmest hver gang rbk krysset midtstreken etter 2-0.  Og det var ikke fordi det plutselig ble veldig gode.

Erlend

Pallesen fÃ¥r faktisk en 8.0 og nest best hos sofascore.  Men sÃ¥ ble jo dette etter hvert hans kampbilde Ã¥ prestere i ogsÃ¥.  Men børskarakterer fÃ¥r være sin greie, jeg ELSKER Ã¥ se Pallesen spille i sÃ¥nne kamper!

Ellers, det var aldri straffe, dette var liksom sÃ¥nt VAR skulle plukke opp, pÃ¥ toppen av at det er svakt blÃ¥st i utgangspunktet.  Men deilig seier til slutt og da fÃ¥r det vel gÃ¥

Hickok

Handsen er direkte feil. Her er utklipp fra regelboksen, regel 12:

Spelaren

Eg trodde at når ballen spretter fra egen lovlig kroppsdel til arm, skal det ikkje gis straffe - er det andre tolkinger?
GÃ¥ av.

krakra


pidre

Ja, kva er poenget med VAR om dei ikkje kan regelverket, eller lar være å gripe inn? Dette bør få et etterspill.

Saludar a los monos!

Hickok

Quote from: Spelaren on May 29, 2023, 19:10:46 PMEg trodde at når ballen spretter fra egen lovlig kroppsdel til arm, skal det ikkje gis straffe - er det andre tolkinger?

Er vel akkurat det som står i regelutklippet også. Det skulle ikke vært straffe, da det var en deflection.

pidre

Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

krakra

Quote from: pidre on May 29, 2023, 19:18:24 PMHvorfor ble straffen tatt om igjen?
Fordi Dyngeland forlot streken før skuddet gikk. Virker som det var VAR som tok det, så der var de på vakt.

RepublikkenBergen

Quote from: pidre on May 29, 2023, 19:18:24 PMHvorfor ble straffen tatt om igjen?
Dyngeland sto ikke på streken når den ble tatt..

Gud

Quote from: RepublikkenBergen on May 29, 2023, 19:21:48 PM
Quote from: pidre on May 29, 2023, 19:18:24 PMHvorfor ble straffen tatt om igjen?
Dyngeland sto ikke på streken når den ble tatt..

En helt grei inngripen av VAR, men du finner garantert eksempler på at keeper ikke står på streken uten at VAR har grepet inn i år. Forøvrig jævlig stilig tifo.

Nixon

Quote from: RepublikkenBergen on May 29, 2023, 19:21:48 PM
Quote from: pidre on May 29, 2023, 19:18:24 PMHvorfor ble straffen tatt om igjen?
Dyngeland sto ikke på streken når den ble tatt..

Gikk han ikke like tidlig ut på den andre også? Det er jo helt unødvendig når man vet at det er noe som blir nøye studert. Dog rart at ikke linjemannen reagerte.

Ellers skulle jeg hatt pulsmåler i dag. En sjelden nervepirrende kamp som utspilte seg på Stadion. Ikke hundre prosent verken på banen eller tribunen, men herlig når det holder inn!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Her har jeg mye positivt å melde:

1. Palle. Brann er best med Japhet og Ruben som stoppere. Men Palle viser nok en gang at han duger som vikar. Det viser resultatene når han spiller. Dette har jeg skrevet ganske mange ganger i det siste, og nå gjelder det jo enda mer.

2. Thore var jo nesten like god som, og lik som, Ruben. Gøy å se.

3. Deilig å slå Rosenborg! Får Rekdal sparken nå?

4. Bård Finne! Holdt han litt igjen? Det var en del ganger han burde skutt selv, men sentret i stedet. Men han blåser nå inn to mål likevel. Tenker han at de andre også må få? At det blir urettferdige lag hvis han spiller på sitt beste? Du hendelse, så god han er for tiden.
Tren på langskudd

RepublikkenBergen

Quote from: Lasaron on May 29, 2023, 19:41:50 PMHer har jeg mye positivt å melde:

1. Palle. Brann er best med Japhet og Ruben som stoppere. Men Palle viser nok en gang at han duger som vikar. Det viser resultatene når han spiller. Dette har jeg skrevet ganske mange ganger i det siste, og nå gjelder det jo enda mer.

2. Thore var jo nesten like god som, og lik som, Ruben. Gøy å se.

3. Deilig å slå Rosenborg! Får Rekdal sparken nå?

4. Bård Finne! Holdt han litt igjen? Det var en del ganger han burde skutt selv, men sentret i stedet. Men han blåser nå inn to mål likevel. Tenker han at de andre også må få? At det blir urettferdige lag hvis han spiller på sitt beste? Du hendelse, så god han er for tiden.

Rekdal skal på teppet i morgen... ;)

Spelaren

Ja, dette var ikkje en gøy kamp Ã¥ mÃ¥tte kvitte seg med billetter for pga sjukdom  >:(  . 9 Ã¥r siden sist Stadion-triumf over bartene, fÃ¥r hÃ¥pe det ikkje gÃ¥r 9 Ã¥r til neste gang.
GÃ¥ av.

krakra

Quote from: Gud on May 29, 2023, 19:24:48 PM
Quote from: RepublikkenBergen on May 29, 2023, 19:21:48 PM
Quote from: pidre on May 29, 2023, 19:18:24 PMHvorfor ble straffen tatt om igjen?
Dyngeland sto ikke på streken når den ble tatt..

En helt grei inngripen av VAR, men du finner garantert eksempler på at keeper ikke står på streken uten at VAR har grepet inn i år. Forøvrig jævlig stilig tifo.

Hvis det ikke er standard prosedyre at VAR sjekker om keeeper er på strek når straffer brennes så er det jo veldig spesielt at de velger å gjøre det her etter at de har gitt et feilaktig straffespark i utgangspunktet.

krakra

Ble nevnt før kampen, men når var sist vi slo RBK i begge oppgjørene?

Lasaron

Tren på langskudd

Belfort

Quote from: krakra on May 29, 2023, 19:56:34 PMBle nevnt før kampen, men når var sist vi slo RBK i begge oppgjørene?

2011

Corran

Var en sliteseier der vi til tider viser at Brann holder et mye høyere toppnivå enn trønderne. Men det var også mange slitne hoder på Brann og eg synes SHN, Rasmussen og FHM hadde en del feil som vi ikke er vant til. Samtidig var de veldig gode til tider.

Deilig ogsÃ¥ at de holdt unna og at Pallesen fikk den type kamp han kan skinne litt i. Var kun et par ganger og da spesielt en pÃ¥ slutten, der han fÃ¥r gult, hvor han blir utfordret pÃ¥ sine svakheter.  

Thore Pedersen startet sykt bra og vant et par løpsdueller der Palle var parkert. Men han rotet det til ofte når han tok noen unødvendige runder med ballen og utover andre omgangen så var han jo helt feilplassert. Lurer på om han glemte han var stopper og angrep som back?

Uansett en deilig seier og veldig gøy at hele stadion er med på flere rop/sanger nå. I dag var det vel hoppesangen og heia Brann. Samt at det funket med vekselrop mellom Hansa og BT
Ja og rbk fansen er jo et eksempel på at supportere må følge med rundt seg på hva som skjer for de hadde en hoppesang når hele stadion sang hopp om du elsker Brann.
Kanskje ikke riktig sted for dem å hoppe men hele stadion hoppet jo så......
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

BTW det var vel i forrige runde eller noe sånt at jeg så klipp fra en kamp der det ble sagt at hånd fra egen kropsdel til hånd kunne være hands. Det kom an på om dommeren mente at en gjorde kroppen større og noe med avstand og masse piss.
Men i reglene som er over her så er det ikke noe rom for slike tolkninger er det?
Og når handsreglene forenkles for at det skal være mindre synsing og tolkninger så finner jeg det meget besynderlig at norske dommere finner ut at det er helt greit å begynne med det nå

Og ser en på 2-0 målet til Stabæk som ikke er hands i forkant så kan en begynne å lure på de som sitter i det VAR rommet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Quote from: Corran on May 29, 2023, 20:03:58 PMJa og rbk fansen er jo et eksempel på at supportere må følge med rundt seg på hva som skjer for de hadde en hoppesang når hele stadion sang hopp om du elsker Brann.
Kanskje ikke riktig sted for dem å hoppe men hele stadion hoppet jo så......

Var visst mange som håpet at RBK skulle bli knust i kveld sånn at de kunne sparke Rekdal, det må være derfor :D

Christian

Finne gikk ned i feltet to ganger uten at det ble noe. Husker noen tidspunktene? Skulle gjerne sett TV-bildene. Spesielt den første så ut som mulig straffe.


Men altså: Deilig å slå bartepakket to ganger kort tid!

Giles

Brann tør fortsatt å spille sitt spill og vinner på det. Meget bra. Vikarene gjorde det de skulle og litt til, årsaken til RBKs kjør i andre omgang hadde med hele laget å gjøre, ikke midtstopperne, selv om de også falt litt ned sammen med laget forøvrig.
Kunne tapt, men også vunnet større, fortjent seier.
Virket som om Mathisen har litt å bidra med.

pidre

Quote from: krakra on May 29, 2023, 19:54:12 PM
Quote from: Gud on May 29, 2023, 19:24:48 PM
Quote from: RepublikkenBergen on May 29, 2023, 19:21:48 PM
Quote from: pidre on May 29, 2023, 19:18:24 PMHvorfor ble straffen tatt om igjen?
Dyngeland sto ikke på streken når den ble tatt..

En helt grei inngripen av VAR, men du finner garantert eksempler på at keeper ikke står på streken uten at VAR har grepet inn i år. Forøvrig jævlig stilig tifo.

Hvis det ikke er standard prosedyre at VAR sjekker om keeeper er på strek når straffer brennes så er det jo veldig spesielt at de velger å gjøre det her etter at de har gitt et feilaktig straffespark i utgangspunktet.

Greit, Dyngeland forlot streken, men håndheves den regelen? Her må jo VAR/dommere være konsekvent!

Saludar a los monos!

Dickens

Quote from: ChristianCBentzen on May 29, 2023, 16:48:22 PMGutta på Frydenbøtribunen må få opp livet på stadion.

Ikke trodd jeg skulle skrevet dette, men hører ingen andre en RBK supporterene.

Kan vinne på banen, men nesten like viktig å vinne tribunen

Idag var det skremmende tamt til tider. Jeg tok turen til gamle felt Z for å gjenoppleve godt gammalt kok, men der var det en haug med unger og voksne menn som nærmest så rart på meg da jeg prøvde å hive meg på sangene fra Store Stå 50 meter lengre borte.

Fantastisk at familietribunen BT har skapt et eget kok der borte. Men Hansa-tribunen,som virkelig bør stå for hovedkoket, er en blek kopi av seg selv pr i dag.

Pinlig at et par hundre trøndere (og andre bortesupportere) skal få markere seg så kraftig til tider når vi er 16 000 fler...

Fusentast

Børskommentaren i BT om Pallesen: "Episk redning på strek, og meget viktig blokkering slutten. Opptrådte som Bergens åttende fjell kampen gjennom. Trekk for usportslig gult kort på slutten."

Vet ikke hvem som har vurdert dette, men siste setning er jo helt sjanseløs! Her skal kynismen hylles for å ta et gult kort for laget som hidrer en meget farlig RBK-kontring på 2-1...
I don't think you can the rules!

ACHTUNG

Dyngeland: Elendig på innlegget han ikke når og som Nypan feiltimer headingen på, i tillegg er han for upresis med oppspill og nonchalant, men veldig god i den kritiske fasen av kampen.

Crone: Slurvete i pasningsspillet, RBK fikk flere overganger på danskens slurv.

Pedersen: En åpenbaring, trygg med ball og lar seg aldri stresse, faktisk så god at han bør inn i startelleveren.

Pallesen: Hans beste kamp på lenge, ingen feil, vond å møte og vant viktige hodedueller i egen 16, i tillegg til redning på strek, klassekamp.

Wolfe: God som vanlig.

Felix: God som vanlig.

Rasmussen: Når skal en annen spiller få overta Branns hjørnespark? 7 av 10 går jo for lavt og rett i motspillere! Noen merkelige pasningsvalg innimellom, av og til drar han alt for hardt i, som i 1. omgang der han drar til i stedenfor å slå en vektet gjennombruddspasning til Finne. Men så gjør han det geniale, som på 1-0 og med flere flott fremspill i 2. omgang. Jekyll & Hyde, men alt for god til å sette ut.

Heltne: Hjertet i Brann, klassespiller, mye bedre med ball enn mange vil ha det til.

Børsting: At han er i startelleveren i kamp etter kamp vet Horneland bedre enn oss, jeg skjønner det ikke. En veldig ålreit kar, men det i seg selv er ikke nok, han er rett og slett ikke god nok til å forsvare en plass i elleveren. Her må Castro eller Kniklass få plass.

Finne: 28 år, men bør være på blokken til utenlandske klubber og bør også tas inn i landslagstroppen.

Blomberg: Branns mest spennende spiller, han har internasjonalt snitt og nå som han har fått hull på byllen i Eliteserien kommer det til å bli mer, mye, mye mer. Vil faktisk våge påstanden at han, ved siden av Heltne, Finne og Serry er en av Branns 4 beste spillere. (litt hipp som happ hvem av de 4 man mener er best)

Lasaron

Jeg mener jo at slike regelbrudd skal gis direkte rødt. Men når reglene er slik de er, så gjorde Palle det riktige. Men han får ikke en 9'er på børsen av meg selv om.
Tren på langskudd

pidre

TP er bra han, en smart signering. Blomberg, spørs hvor lenge vi får beholde han. Børst, har svakheter, men veldig god i presset - der tar han godt for seg.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Og når man snakker om RBK, så er de virkelig på gang og kan bli farlige om Rekdal får tid. Laget har flere ekstremt ballsikre og løpssterke unggutter, på 2-0 til Brann så man virkelig hva som bor i laget, da var RBK et ekkelt lag å møte, Brann hang ikke med til tider. Men der i gården sparker man trenere for langt mindre, så Rekdal er nok ferdig og RBK tuller videre, med ny mann inn og alt må startes fra scratch. Og godt er det, hehe!

esp123

Førsteomgangen til Rosenborg er jo elendig. I andre må de fremover, legger litt om på formasjonen og kaster alt i angrep. Da greier de å skape sjanser på et slitent Brann-lag med et nykomponert stopperpar, der den ene egentlig er back. Det sier litt om hvor langt ned Rosenborg har falt når det blir hauset opp som at de er på gang.

De har flere gode spillere i dette laget, og det viser de i andre, men det virker som de spiller med håndbrekket på. Jeg tror RBK fort kan få seg en oppsving hvis de får inn en ny trener.

ACHTUNG

De må nok ta et skifte, for Rekdal har kjørt seg fast vs fansen og da er han ferdig. Det herlige er uansett at det vil koste RBK dyrt, nok en gang, i og med at Rekdal og Frigaard har meget godt betalt.

Erlend

RBK kommer nok sterkt pÃ¥ høsten som de alltid gjør, godt Ã¥ kunne slÃ¥ de 2 ganger i mai mens de enda sliter.  AttpÃ¥til som følge av en endring de ba om selv

Spelaren

Quote from: Fusentast on May 30, 2023, 07:12:38 AMBørskommentaren i BT om Pallesen: "Episk redning på strek, og meget viktig blokkering slutten. Opptrådte som Bergens åttende fjell kampen gjennom. Trekk for usportslig gult kort på slutten."

Vet ikke hvem som har vurdert dette, men siste setning er jo helt sjanseløs! Her skal kynismen hylles for å ta et gult kort for laget som hidrer en meget farlig RBK-kontring på 2-1...

Eg synes karakterene er i rauseste laget, egentlig.
GÃ¥ av.

Nixon

Mye Pallesen/Pedersen-skryt etter kampen i går. Noe er selvsagt på sin plass, men er det ikke også litt sånn at der Japhet og Ruben pleier å avverge en del i forkant, måtte reserve-midtstopperne våre ta krigen i feltet fordi de lot trønderne slippe til for lett. Da blir det gjerne både heroisk og minneverdig, men også mye tilfeldigheter som i går heldigvis gikk vår vei.
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, jeg har samme inntrykket. Litt som hvordan en keeper som er god på strek, men dårlig i posisjonering og avskjæring vil se bedre ut enn en keeper som bare plasserer seg der skuddet kommer og får det rett på seg. Tror både posisjoneringen og evnen til å lese / bryte spillet var ganske svekket i går, som la opp til mer kriging i feltet.

Pedersen er jo for så vidt ærlig på at det røynet litt på i intervjuet med BA etter kampen i går.

Spelaren

Kampen er en fin pÃ¥minnelse om at man skal ta lag frÃ¥ nedre halvdel av tabellen seriøst  ;D  - slik Brann gjorde!
GÃ¥ av.

Lasaron

La oss være enige om to ting, alle sammen:

1. Japhet og Ruben er det beste stopperparet.

2. Resultatene viser at vikarene holder bra nivå.
Tren på langskudd

Christian

Quote from: Nixon on May 30, 2023, 09:22:14 AMMye Pallesen/Pedersen-skryt etter kampen i går. Noe er selvsagt på sin plass, men er det ikke også litt sånn at der Japhet og Ruben pleier å avverge en del i forkant, måtte reserve-midtstopperne våre ta krigen i feltet fordi de lot trønderne slippe til for lett. Da blir det gjerne både heroisk og minneverdig, men også mye tilfeldigheter som i går heldigvis gikk vår vei.
Helt enig. I en periode i andre omgang var det bare for RBK å lempe i bakrom og så ble det tilløp til sjanser. Det må Pallesen og Pedersen ta største del av ansvaret for. Crone så også ut til å slite i den perioden.

krakra

Quote from: Lasaron on May 30, 2023, 09:58:06 AMLa oss være enige om to ting, alle sammen:

1. Japhet og Ruben er det beste stopperparet.

2. Resultatene viser at vikarene holder bra nivå.
De holder greit nivå. Jeg syns mange overvurderer RBK. De er elendige offensivt, men klarte likevel å skape mye trøbbel for oss. Hadde vi møtt et av de bedre lagene i ES så tror jeg forsvaret hadde blitt avslørt.

ostraume

Enig i at Ruben/Sery er gode til å ta ut problemet før det oppstår.

Men det er jo veldig gledelig at et helt nykomponert stopperpar står imot og tar unna på en såpass bra måte.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Quote from: Lasaron on May 30, 2023, 09:58:06 AMLa oss være enige om to ting, alle sammen:

1. Japhet og Ruben er det beste stopperparet.

2. Resultatene viser at vikarene holder bra nivå.
Samtidig er det tilfeldigheter som gjør at Rosenborg ikke scoret flere mål. La oss si Rosenborg setter sjansene sine og snur kampen, da får ikke Pallesen 8 på børsen. Selv om prestasjonen er helt lik.

Rosenborg har ikke hatt høyere xG siden Kristiansund-kampen forrige sesong.

SeLyren

Quote from: esp123 on May 30, 2023, 10:45:59 AM
Quote from: Lasaron on May 30, 2023, 09:58:06 AMLa oss være enige om to ting, alle sammen:

1. Japhet og Ruben er det beste stopperparet.

2. Resultatene viser at vikarene holder bra nivå.
Samtidig er det tilfeldigheter som gjør at Rosenborg ikke scoret flere mål. La oss si Rosenborg setter sjansene sine og snur kampen, da får ikke Pallesen 8 på børsen. Selv om prestasjonen er helt lik.

Rosenborg har ikke hatt høyere xG siden Kristiansund-kampen forrige sesong.
La oss si at Finne ikke scorer to mål, da får han ikke 9 på børsen...

Go Up