• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann i Europa 2023

Started by Hickok, May 21, 2023, 09:48:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Erlend

105 spilt og 1-1, dette stinker straffekonk

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det har vært litt vanskelig å holde entusiasmen oppe for dette Roma-laget i løpet av kampen. Men jeg er god på å svelge kameler!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Nixon on May 31, 2023, 22:39:48 PMDet har vært litt vanskelig å holde entusiasmen oppe for dette Roma-laget i løpet av kampen. Men jeg er god på å svelge kameler!:)

Enig, for noe søppel!! Fikk cashet bra  inne på U etter ordinær tid, så noe godt kommer det ut av dette surret  her, uansett hvordan det går.

Erlend

Skulle likt å sett en statistikk på effektiv spilletid her ja...

David

Spiller ingen rolle. Bare å glemme at disse spillerne her slår Spezia om dette skulle gå. De klarer jo knapt å gå.

Nixon

Ja ja, Conference League med Brann er større enn Europa League!
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

May 31, 2023, 23:06:17 PM #159 Last Edit: May 31, 2023, 23:08:31 PM by Billy Elliott
Helvete...

Da blir nok Europa-eventyret vårt et kortvarig et.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Hva var det Inter måtte gjøre igjen? Få et saftig poengtrekk de også? Juventus bli renvasket?
Kanskje.

Erlend

Inter måtte vel slå City i CL-finalen og ende utenfor topp 4 hvis jeg har forstått riktig.  At de ender utenfor topp 4 går ikke pga Juventus sitt poengtrekk

Superjack

Jaja. Roma har fotball Europas mest ufyselige trener. Så nå er det tilbake å håpe og ønske han det værste igjen.

Brann skal uansett ut i Europa.
Og blir spennende hvor. Håper av praktiske grunner på kamp mot noen i Belgia/Tyskland/Nederland/Sveits
Brannsupporter.

SKBCPH

UEFA deler som oftest Europa opp i tre deler på langs, hvertfall i de første rundene av kvalifikasjonen. Så mest sannsynlig blir det lag fra De Britiske øyer, Benelux, Tyskland, Polen, Baltikum eller Skandinavia.
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Quote from: Superjack on June 01, 2023, 13:22:54 PMHåper av praktiske grunner på kamp mot noen i Belgia/Tyskland/Nederland/Sveits

Ja, med tanke på å kunne stille med en god gjeng, så er det greit at reiselogistikken blir enklest mulig.
Rød makt på Hansa

osoerli

Korti er trekninga?  Har ikkje vore på bortekamp i E-cup sidan La Coruna i 2008, på tide igjen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SKBCPH

June 01, 2023, 13:54:56 PM #166 Last Edit: June 01, 2023, 13:56:54 PM by SKBCPH
Quote from: osoerli on June 01, 2023, 13:47:24 PMKorti er trekninga?  Har ikkje vore på bortekamp i E-cup sidan La Coruna i 2008, på tide igjen.

24. juli. Kampene er den 10. og 17. august.

Trekning til Playoff er 7. august, så vi vet allerede potensiell mostander i neste runde før vi sparker i gang.

Der kan vi forresten møte Roma om de havner på 7. plass i Serie A, så muligheter for revansje.
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Quote from: osoerli on June 01, 2023, 13:47:24 PMHar ikkje vore på bortekamp i E-cup sidan La Coruna i 2008, på tide igjen.

Tidenes forspilte mulighet i det dobbeltoppgjøret. Men fin by som man sannsynligvis ikke hadde besøkt hvis det ikke var for den kampen.
Rød makt på Hansa

Churchill

...we shall never surrender.

Superjack

Finalen går 22. mai i Dublin.

Satse på tog gjennom Dublins gater??
Brannsupporter.

Nixon

Flere parker i gangavstand, så vi går for det!
Rød makt på Hansa

ChristianC????

Litt urealistisk, men her kommer en ny vending!

Alt håp for Europa League er enda ikke ute:

Hvis Barcelona utestenges innen rimelig tid, vil en 7. plass på Sevilla gi Brann opprykk til 🟠#UEL Q3.

https://twitter.com/fotcalc/status/1664330652718604299?s=20

https://www.fotbollskanalen.se/spanien/uppgifter-barcas-radsla-kan-kastas-ut-ur-champions-league/?utm_source=t.co&utm_medium=social&utm_campaign=fotbollskanalen_nyheter

Nixon

Bare av akademisk interesse selvsagt, men Roma vant den siste seriekampen i går.

Det som kunne vært!
Rød makt på Hansa

Lasaron

De ville vel ha e-cup. Kanskje vi møter de?
Tren på langskudd

Nixon

Det er pause og vi kan bruke tiden på å drømme om Europa.

Kopierer denne fra Twitter: Trekker vi de gule lagene er vi sikret seeding i en eventuell playoff. De lysegule gir oss muligens seeding. Vi kan ikke møte de norske.

Mange gode lag her som spiller jevnlig i Europa. Så det finnes vel knapt lag der vi blir favoritter.

Rød makt på Hansa

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on June 11, 2023, 22:12:13 PMDet er pause og vi kan bruke tiden på å drømme om Europa.

Kopierer denne fra Twitter: Trekker vi de gule lagene er vi sikret seeding i en eventuell playoff. De lysegule gir oss muligens seeding. Vi kan ikke møte de norske.

Mange gode lag her som spiller jevnlig i Europa. Så det finnes vel knapt lag der vi blir favoritter.



Hva er lysegult her, og hva er gult? Er personen som la det ut fargeblind? :D 1-14 ser gult ut, 14 og 15 grønt, 16 og 17 blågrønt. Er det 1-14 som sikrer oss seeding? Det er jo i så fall halvparten av lagene vi kan møte, så sjansene for å møte noen av dem er jo gode. Dog rimelig tøffe lag, skal godt gjøres å slå dem ut.

Hickok

Det er 32 lag i playoff, der to av de kommer fra Europaligakval og blir seedet. Så vidt jeg kan forstå er det da ytterligere 14 lag som blir seedet, og da blir det laveste sikre seedete lag koefficient 22, altså Viktoria Plzen, om jeg har regnet rett. Skal vi bli seedet i playoff, så må altså møte, og slå, et av de gule lagene med 22 eller høyere.

Norlings Hund 2

Det skal bli tøft, men ingenting er umulig. Midtjylland er vel det minst sterke laget der? Og de er jo ikke akkurat dårlige de heller.

Finfin respons

Quote from: Norlings Hund 2 on June 12, 2023, 15:03:19 PMDet skal bli tøft, men ingenting er umulig. Midtjylland er vel det minst sterke laget der? Og de er jo ikke akkurat dårlige de heller.

Noen som vet hvor i landet de ligger? Brann har noen berøringspunkter de siste årene, etter de spilte 1-1 i 2010.

Pusic, Sztolt Korsmâr, Petter Furuset Olsen og Japhet Derry Larsen har fortid der.
Og Eirik Horneland takket nei til å bli treneren deres i mars d.å.
Kanskje.

krakra

Var vel i praksis en assistentrolle han takket nei til?

Lasaron

Quote from: Finfin respons on June 12, 2023, 15:25:43 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on June 12, 2023, 15:03:19 PMDet skal bli tøft, men ingenting er umulig. Midtjylland er vel det minst sterke laget der? Og de er jo ikke akkurat dårlige de heller.

Noen som vet hvor i landet de ligger?

Jeg vet ikke nøyaktig hvor, men tror det er midt på Jylland et sted.
Tren på langskudd

Chrisstah

Quote from: Lasaron on June 12, 2023, 18:34:23 PM
Quote from: Finfin respons on June 12, 2023, 15:25:43 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on June 12, 2023, 15:03:19 PMDet skal bli tøft, men ingenting er umulig. Midtjylland er vel det minst sterke laget der? Og de er jo ikke akkurat dårlige de heller.

Noen som vet hvor i landet de ligger?

Jeg vet ikke nøyaktig hvor, men tror det er midt på Jylland et sted.

Tror de kommer fra Århus en av Danmarks største byer 👍
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Quote from: Chrisstah on June 12, 2023, 21:26:59 PM
Quote from: Lasaron on June 12, 2023, 18:34:23 PM
Quote from: Finfin respons on June 12, 2023, 15:25:43 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on June 12, 2023, 15:03:19 PMDet skal bli tøft, men ingenting er umulig. Midtjylland er vel det minst sterke laget der? Og de er jo ikke akkurat dårlige de heller.

Noen som vet hvor i landet de ligger?

Jeg vet ikke nøyaktig hvor, men tror det er midt på Jylland et sted.

Tror de kommer fra Århus en av Danmarks største byer 👍

Herning. Danmarks 11. største by.

Og pene 20 mil med supporterbuss fra Hirtshals. Litt kortere enn til Sogndal. Og mye bedre veier!
Rød makt på Hansa

Superjack

Synd vi ikke kan møte dette laget nederst på listen der. Disse Rosenborg fremstår svake om dagen...


Ellers håper jeg på vest-europa.
Belgia/Nederland.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on June 12, 2023, 22:51:16 PMEllers håper jeg på vest-europa.
Belgia/Nederland.

Samme her. Sjekket for moro skyld litt flypriser i midten av august til den østlige delen av Middelhavet. Og det var dyrt for de gode avgangene, og fortsatt dyrt for melkerutene.
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Quote from: SKBCPH on June 01, 2023, 13:32:30 PMUEFA deler som oftest Europa opp i tre deler på langs, hvertfall i de første rundene av kvalifikasjonen. Så mest sannsynlig blir det lag fra De Britiske øyer, Benelux, Tyskland, Polen, Baltikum eller Skandinavia.

Reposter denne til dere som ønsker Nord-Europa. :)
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Om det er de Britiske øyer, Tyskland, Skandinavia, Benelux så må det vel helst være litt på skrå?

Jeg krysser fingre for at årets Europacup kan bli et skikkelig eventyr, der vi kan få reist på både tvers og langs i løpet av høsten.
Brannsupporter.

Lasaron

Ekte spørsmål (som det heter): De fleste som drar på omtrent alle bortekamper, og ser for seg å dra på alle bortekampene i Europa....  Er det folk med bra økonomi og ingen små eller mellomstore barn?
Tren på langskudd

SKBCPH

Quote from: Lasaron on June 13, 2023, 09:53:36 AMPå tvers eller langs?

Tre deler, Sør-Europa, Midt-Europa og Nord-Europa
- Vi har den treneren vi har.

krakra

Å reise på bortekamp i Europa trenger vel ikke være dyrere enn å dra på bortekamp i Norge?

Lasaron

Quote from: krakra on June 13, 2023, 10:43:05 AMÅ reise på bortekamp i Europa trenger vel ikke være dyrere enn å dra på bortekamp i Norge?

Absolutt ikke. Men mange fyller vel opp biler, eller drar med supporterbusser. Da blir det nokså billig. Uansett, å dra på 10-20 bortekamper fra Bergen krever både tid og litt penger.

Dette spørsmålet er ikke ment med kritisk brodd i det hele tatt. Jeg har bare undret meg på hvem den "typiske" er, som reiser på omtrent alle bortekamper.
Tren på langskudd

pidre

Ligger det an til at vi går inn i Q3 ECL, 10. og 17. august? Forstår det slik jf. https://en.wikipedia.org/wiki/2023-24_UEFA_Europa_Conference_League
Saludar a los monos!

Hickok

Quote from: pidre on June 13, 2023, 10:55:43 AMLigger det an til at vi går inn i Q3 ECL, 10. og 17. august? Forstår det slik jf. https://en.wikipedia.org/wiki/2023-24_UEFA_Europa_Conference_League

Ikke bare ligger an til, vi gjør det.

pidre

Quote from: Hickok on June 13, 2023, 10:58:03 AM
Quote from: pidre on June 13, 2023, 10:55:43 AMLigger det an til at vi går inn i Q3 ECL, 10. og 17. august? Forstår det slik jf. https://en.wikipedia.org/wiki/2023-24_UEFA_Europa_Conference_League

Ikke bare ligger an til, vi gjør det.
Ok, forbeholdet var mest ift tidligere nevnte teori om Barcelona/Sevilla.
Saludar a los monos!

Superjack

Quote from: Lasaron on June 13, 2023, 10:40:56 AMEkte spørsmål (som det heter): De fleste som drar på omtrent alle bortekamper, og ser for seg å dra på alle bortekampene i Europa....  Er det folk med bra økonomi og ingen små eller mellomstore barn?

Mye forskjellig.

Også snakk om prioriteringer for mange.
Kanskje ta med frue på bortekamp i Europa? Slå sammen med en ekstra dag i en kul storby på kontinentet?



Brannsupporter.

Hickok

Torsdagskamp gir muligheten for en langhelg.

Corran

Quote from: Lasaron on June 13, 2023, 10:40:56 AMEkte spørsmål (som det heter): De fleste som drar på omtrent alle bortekamper, og ser for seg å dra på alle bortekampene i Europa....  Er det folk med bra økonomi og ingen små eller mellomstore barn?
Kjenner en god del som har reist en god del og det er litt forskjellig folk, men ingen regnes vel som å ha utmerket bra økonomi. Handler mest om prioriteringer.
Det er jo en del av dem som verken har kone/samboer eller kjæreste, bor billig og bruker det meste på turer. Denne typen reiser på nesten alt.
Så har du noen som (enda) har kone og barn og reiser på en god del utvalgte borteturer der de har sine favoritter. Disse kommer nok mange av til å reise til europa kamper.
Og så har du en god del som peker seg ut 1-3 bortekamper pr sesong som de reiser til. Disse vil nok også få med saeg en europa kamp om mulig og det passer.

Gruppe en har oftest jobber eller sjefer som gjør det mulig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Dersom man ønsker seg billige borteturer i fortrinnsvis Norge, kan jeg anbefale Trumf der man legger inn en automatisk konvertering til Eurobonus-poeng. En t/r-flybillett i Norge koster 10.000 poeng, og man får enkelt ett par av disse i løpet av et år. Det er samme poengpris uansett hvor man reiser i Norge, så man bruker de gjerne ikke til Oslo, men til litt dyrere destinasjoner som Bodø og Tromsø. Og da slipper man unna med noen hundrelapper i skatter og avgifter.

Å være bonusjeger er forøvrig en livsstil for mange. Jeg er bare moderat bitt av basillen, men jeg handler stort sett utelukkende mat på Kiwi der jeg dobbeltdipper med både Trumf-kort og Eurobonus MasterCard for å få poeng fra begge steder, jeg spiser mer frukt og grønt enn jeg kanskje ville gjort (gir ekstra mange poeng), storhandler på Trippel-Trumf  og sjekker alltid ViaTrumf før jeg handler eller booker noe på nettet.

Og da blir det en god del poeng i løpet av et år på et vanlig forbruk.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on June 13, 2023, 12:52:05 PMDersom man ønsker seg billige borteturer i fortrinnsvis Norge, kan jeg anbefale Trumf der man legger inn en automatisk konvertering til Eurobonus-poeng. En t/r-flybillett i Norge koster 10.000 poeng, og man får enkelt ett par av disse i løpet av et år. Det er samme poengpris uansett hvor man reiser i Norge, så man bruker de gjerne ikke til Oslo, men til litt dyrere destinasjoner som Bodø og Tromsø. Og da slipper man unna med noen hundrelapper i skatter og avgifter.

Å være bonusjeger er forøvrig en livsstil for mange. Jeg er bare moderat bitt av basillen, men jeg handler stort sett utelukkende mat på Kiwi der jeg dobbeltdipper med både Trumf-kort og Eurobonus MasterCard for å få poeng fra begge steder, jeg spiser mer frukt og grønt enn jeg kanskje ville gjort (gir ekstra mange poeng), storhandler på Trippel-Trumf  og sjekker alltid ViaTrumf før jeg handler eller booker noe på nettet.

Og da blir det en god del poeng i løpet av et år på et vanlig forbruk.
Shell har vel og Trumf så om en har bensinsluker så kan det lønne seg å bruke Shell eller billigstasjonene deres
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up