• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann i Europa 2023

Started by Hickok, May 21, 2023, 09:48:04 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Når jeg leser saken på nytt, så står det at de slipper å bli trukket -flere- poeng. Altså består det opprinnelige poengtrekket den korrupte klubben har fått.

Churchill

For oss uinnvidde, kan noen oppsummere situasjonen vedrørende Europaleague eventuelt Conference league? Dette er viktige saker som avgjør hvor mange millioner vi kan putte på bok.
...we shall never surrender.

Falkman

Quote from: krakra on May 30, 2023, 15:07:38 PMNår jeg leser saken på nytt, så står det at de slipper å bli trukket -flere- poeng. Altså består det opprinnelige poengtrekket den korrupte klubben har fått.

Muligens, ja. Villedende overskrift, isåfall, hvis  trekket på 10 poeng står seg.

Falkman

Quote from: Churchill on May 30, 2023, 15:20:34 PMFor oss uinnvidde, kan noen oppsummere situasjonen vedrørende Europaleague eventuelt Conference league? Dette er viktige saker som avgjør hvor mange millioner vi kan putte på bok.

Vinner Roma mot Sevilla i morgen, OG blir topp6, blir det EL for vår del.

Lasaron

Det er jeg 90% sikker på at ikke skjer.
Tren på langskudd

Erlend

Mulig jeg misforsto, kronglete skrevet sak med litt misvisende overskrift.

Men det er greit, jeg gjør som politikerne og legger meg flat

ChristianC????

Quote from: Erlend on May 30, 2023, 15:33:26 PMMulig jeg misforsto, kronglete skrevet sak med litt misvisende overskrift.

Men det er greit, jeg gjør som politikerne og legger meg flat

Ikke verdens undergang. Nå skriver medier ofte en overskrift som kan være litt misvisende og/eller dramatisk for leserklikk.

ChristianC????

Quote from: Lasaron on May 30, 2023, 15:26:06 PMDet er jeg 90% sikker på at ikke skjer.

Basert på Oddsen er det regnet ut en % på 36,5% at Brann kvalifiserer seg til UEL og 49% sjanse for Roma seier.

Oddsen er ikke på vår side men ikke totalt umulig.

Superjack

Oddsen for at Brann kommer seg forbi første runde med kvalifisering er liten.

Sannsynligheten for at Brann kommer seg inn i et gruppespill er enda mindre.

Sannsynligheten for at Brann skal spille EL og ikke Conference er vel bedre enn de to første der.

Veldig negativt overrasket over hvor lite bt med sine godt betalte journalister bryr seg om temaet. Pamer bare fjaser det bort i dagens ballspark.






Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on May 30, 2023, 17:19:40 PMVeldig negativt overrasket over hvor lite bt med sine godt betalte journalister bryr seg om temaet. Pamer bare fjaser det bort i dagens ballspark.

Men VG er på hugget.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/onBOlK/brann-kan-faa-mourinho-hjelp-i-europa-bergen-boer-absolutt-heie-paa-roma

Billy Elliott

Quote from: Superjack on May 30, 2023, 17:19:40 PMVeldig negativt overrasket over hvor lite bt med sine godt betalte journalister bryr seg om temaet. Pamer bare fjaser det bort i dagens ballspark.

Enig. Det har vært overraskende lite fokus på dette, spesielt mtp hvor enormt avgjørende det faktisk kan være for klubbens fremtid. Om Roma-eventualitetene slår inn for Brann, har dette en rekke særdeles viktige fordeler:

- Vi får sjansen på et høyere nivå, som gir betydelig større intekter
- Vi blir seedet i EL kontra CFL (slik jeg har forstått det...)
- Dersom vi skulle feile i EL-kvalik, får vi en ny sjanse i CFL play-off
- Flere kamper totalt betyr uansett mer penger, uansett om vi ikke kommer til gruppespill i noen av turneringene

Dersom det kun blir CFL-kvalik, går vi inn der useedet, og sjansen for at Europa-eventyret bare blir to kamper og god natt er overveiende sannsynlig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Jeg må jo si at jeg i RBK- og Glimt-supporternes sko, hadde følt det noe urettferdig at gode prestasjoner i en langvarig serie må starte i andre kvalikrunde, mens cupvinneren i "verste fall" får starte i tredje, og har en fair sjanse til opprykk til en bedre og mer innbringende cup.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Billy Elliott on May 31, 2023, 08:10:17 AM
Quote from: Superjack on May 30, 2023, 17:19:40 PMVeldig negativt overrasket over hvor lite bt med sine godt betalte journalister bryr seg om temaet. Pamer bare fjaser det bort i dagens ballspark.

Enig. Det har vært overraskende lite fokus på dette, spesielt mtp hvor enormt avgjørende det faktisk kan være for klubbens fremtid. Om Roma-eventualitetene slår inn for Brann, har dette en rekke særdeles viktige fordeler:

- Vi får sjansen på et høyere nivå, som gir betydelig større intekter
- Vi blir seedet i EL kontra CFL (slik jeg har forstått det...)
- Dersom vi skulle feile i EL-kvalik, får vi en ny sjanse i CFL play-off
- Flere kamper totalt betyr uansett mer penger, uansett om vi ikke kommer til gruppespill i noen av turneringene

Dersom det kun blir CFL-kvalik, går vi inn der useedet, og sjansen for at Europa-eventyret bare blir to kamper og god natt er overveiende sannsynlig.
Jeg tror vi går inn i EL useedet, men hvis vi taper den kampen så går vi inn i CFL-playoffen seedet. Mens i CFL må vi spille både 3. kvalikk og playoff useedet.

Hickok

Quote from: krakra on May 31, 2023, 08:39:40 AM
Quote from: Billy Elliott on May 31, 2023, 08:10:17 AM
Quote from: Superjack on May 30, 2023, 17:19:40 PMVeldig negativt overrasket over hvor lite bt med sine godt betalte journalister bryr seg om temaet. Pamer bare fjaser det bort i dagens ballspark.

Enig. Det har vært overraskende lite fokus på dette, spesielt mtp hvor enormt avgjørende det faktisk kan være for klubbens fremtid. Om Roma-eventualitetene slår inn for Brann, har dette en rekke særdeles viktige fordeler:

- Vi får sjansen på et høyere nivå, som gir betydelig større intekter
- Vi blir seedet i EL kontra CFL (slik jeg har forstått det...)
- Dersom vi skulle feile i EL-kvalik, får vi en ny sjanse i CFL play-off
- Flere kamper totalt betyr uansett mer penger, uansett om vi ikke kommer til gruppespill i noen av turneringene

Dersom det kun blir CFL-kvalik, går vi inn der useedet, og sjansen for at Europa-eventyret bare blir to kamper og god natt er overveiende sannsynlig.
Jeg tror vi går inn i EL useedet, men hvis vi taper den kampen så går vi inn i CFL-playoffen seedet. Mens i CFL må vi spille både 3. kvalikk og playoff useedet.

Dette mener jeg skal være rett tolkning, ja.

SKBCPH

May 31, 2023, 09:37:05 AM #114 Last Edit: May 31, 2023, 09:39:37 AM by SKBCPH
Fra Fotcalc på Twitter, som har stålkontroll på temaet.

"Brann kan ble seedet i UECL playoff selv om de starter useedet i 🟢#UECL Q3. Si at dem møter FK Partizan 🇷🇸 i den runden.

FK Partizan vil da gjøre oppgjøret Brann - FK Partizan seedet i 🟢#UECL playoffen, siden Brann da "arver" koeffisienten til Partizan i neste runde. Så Brann kan med andre ord bli seedet i UECL playoffen (men dette avhenger av hvem dem møter i Q3).

Dersom Brann starter i 🟠#UEL Q3 er det allerede et faktum at dem blir seedet. Men seeding i den runden baseres ikke på koeffisientpoeng. Det samme gjelder UEL playoffen. Så i UEL trenger du ikke tenke på «arving» av seeding.

...Bortsett fra i ett scenario. Jeg nevnte at seeding i UEL Q3 ikke handler om koeffisientpoeng. Det betyr at Brann som seedet der kan møte en klubb med langt flere koeffisientpoeng enn seg selv. Dersom Brann da ryker ut i UEL Q3, vil dem bli seedet i UECL playoffen (gitt at UEL Q3 motstanderen har tilstrekkelig med koeffisientpoeng)."

Med andre ord er seeding i Playoff veldig avhengig av hvem vi møter i første hinder, uavhengig av om det er Europa League eller Conference League.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Her er det mange eventualiteter, som droppes i kveld når Roma taper for Sevilla. God fornøyelse.
Tren på langskudd

Hickok

En annen sak som er vesentlig med Roma seier, er om Brann da skulle slumpe til med en seier i UEL Q3, så er vi garantert gruppespill. Enten i UEL eller i UECL.

Nixon

Ja, Play off i EL er et skikkelig gullegg med hyggelig utfall uansett hva som skjer.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Lasaron on May 31, 2023, 09:43:52 AMHer er det mange eventualiteter, som droppes i kveld når Roma taper for Sevilla. God fornøyelse.

Kampen i kveld er  så 50/50 som det er mulig å få den. Et lag som  "aldri" taper finaler, mot  et lag ledet av en trener som heller ikke gjør det.

Om  Roma legger  noe særlig innsats i den siste serierunden hvis de vinner i kveld, er derimot betydelig  mer uvisst. og avgir de poeng der, ryker sannsynligvis 6.plassen.

Nixon

Er det noe gulrot for Roma å bli nummer seks dersom de vinner finalen?
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Quote from: Nixon on May 31, 2023, 12:18:26 PMEr det noe gulrot for Roma å bli nummer seks dersom de vinner finalen?

Nei, vinner de er de sikret CL-gruppespill, så da er plasseringen i ligaen ubetydelig. Eneste lille gulrot er vel å havne over Juventus på tabellen da.
- Vi har den treneren vi har.

Corran

Guleroten for Roma er å hjelpe Brann.
Tror dette kommer til å trigge Romasspillerne ekstra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Det er sikkert noen premieutbetaling som er koblet mot plassering, antakelig også koblet mot spillerbonuser.

SKBCPH

Spezia kjemper mot Hellas Verona om å unngå nedrykk. Hellas Verona møter Milan på hjemmebane, som kan havne over Inter på tabellen med seier, men som ellers allerede er sikret CL.
- Vi har den treneren vi har.

Bruiser

Quote from: Corran on May 31, 2023, 12:22:55 PMGuleroten for Roma er å hjelpe Brann.
Tror dette kommer til å trigge Romasspillerne ekstra
Definitivt i peptalken til Mourinho.
"If we win today we help Brann, and helping Brann means we can
fuck things up for Bodo/Glimt and Knutsen."
Seinere..
Roma 6 - Sevilla 1
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: Corran on May 31, 2023, 12:22:55 PMGuleroten for Roma er å hjelpe Brann.
Tror dette kommer til å trigge Romasspillerne ekstra

Denne Solbakken kommer sikkert til å ødelegge alt. Han vil sikkert ikke at Glimt skal bli etterlatt på Conference-perrongen.
Rød makt på Hansa

David

Denne innspurten til Roma er jo verre enn VIFs gulljakt i 2005... Fire poeng på de siste syv kampene. Har det ikke vært kutyme for italienske lag som ikke har noe å spille for å ikke gå for seieren i siste runde?

Superjack

Roma har gitt en glad F i Serie A siste rundene, for å fokusere på EL.

Kan jo bli en klassiker av en katastrofe for Roma om de taper EL finalen, og til slutt ikke klarer 6. plassen, og null Europa neste år.

Da er nok fort Mourinho på sin neste sluttpakke.

Egentlig uhyre spennende mtp Brann. For det skal ikke mer til enn (Som er vanskelig og mye) at Brann faktisk kommer seg helskinnet inn i et gruppespill, og aller helst EL, samt at Glimt og Molde ikke gjør det. Så er de økonomiske forskjellene langt på vei utjevnet.
Brannsupporter.

SKBCPH

Molde skal bare gå videre fra Q2 i CL mot enten Maccabi Haifa, Zalgiris Vilnius, HJK, Flora Talinn, Shamrock Rovers, The New Saints, Olimpija Ljubljana, Zrinjski Mostar eller Aris Limassol for å være sikret minst Conference-gruppespill.

Og Glimt ser ut til å bli seedet i alle kvalifiseringsrundene i Conference.
- Vi har den treneren vi har.

ChristianC????

Hvis det er noen som ikke har fått det med seg enda.

Vi heier altså på Roma i Europa League finalen 👍

Hvis Roma vinner så kan jeg legge ut evt motstandere i EL i form av et bilde.

Bruiser

Men vi er ikkje i mål før Roma også sikrer minst sjetteplassen i Serie A, korrekt?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Tror dette er min første EL-finale som TV-sjåar utenom da Liverpool spilte i 2016. Ellers interesserer det meg veldig lite.

Men jeg hadde sannsynligvis holdt med Roma uansett. De har tross alt en av de fineste draktfargene i fotballen.
Rød makt på Hansa

opplett

Roma brenner kjempesjanse..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Falkman

Quote from: Bruiser on May 31, 2023, 20:01:26 PMMen vi er ikkje i mål før Roma også sikrer minst sjetteplassen i Serie A, korrekt?

stemmer.

ChristianC????

Quote from: Bruiser on May 31, 2023, 20:01:26 PMMen vi er ikkje i mål før Roma også sikrer minst sjetteplassen i Serie A, korrekt?
Helt riktig. 5 eller 6 plass holder.
Derfor jeg skrev «evt». Skulle kanskje omformulert det

ChristianC????


opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Churchill

Akkurat nå liker jeg at Murinho er verdens beste til å ri på små ledelser. I tillegg må de vel vinne siste i serie A?
...we shall never surrender.

Churchill

Det verste (beste) er jo at, slik Brann spiller, kan de jo faktiske vinne en del kaper i EL. Håper klubben har husket å gjøre plass på kontoen.
...we shall never surrender.

Falkman

Blir det kjipeste  av alle utfall dette her. Mourinho får seg nok en tittel, uten at det hjelper oss. De gir blanke i den siste kampen.

Nixon

Quote from: Churchill on May 31, 2023, 20:38:34 PMAkkurat nå liker jeg at Murinho er verdens beste til å ri på små ledelser.

Men Sevilla er gode på å komme tilbake fra underlege.
Rød makt på Hansa

Churchill

Quote from: Nixon on May 31, 2023, 20:44:55 PM
Quote from: Churchill on May 31, 2023, 20:38:34 PMAkkurat nå liker jeg at Murinho er verdens beste til å ri på små ledelser.

Men Sevilla er gode på å komme tilbake fra underlege.


ikke i dag...
...we shall never surrender.

Spelaren

Finalen spilles i Dublin, på Aviva Stadium. Litt lite plass, så det blir rift om billettene.
Gå av.

opplett

Spørs om billettsystemet ville tålt trykket om Brann hadde kommet til en Europa-finale...
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Churchill

Sjansene er gode hvis Roma vinner i kveld. De bør slå Spezia hjemme og da er ja alt i boks. Hvis taper, klarer de det like vel hvis Juventus også taper.
...we shall never surrender.

Belfort

Quote from: Falkman on May 31, 2023, 20:43:10 PMBlir det kjipeste  av alle utfall dette her. Mourinho får seg nok en tittel, uten at det hjelper oss. De gir blanke i den siste kampen.

Riktig, den kampen er bankers B

Falkman

Quote from: Belfort on May 31, 2023, 21:02:21 PM
Quote from: Falkman on May 31, 2023, 20:43:10 PMBlir det kjipeste  av alle utfall dette her. Mourinho får seg nok en tittel, uten at det hjelper oss. De gir blanke i den siste kampen.

Riktig, den kampen er bankers B

Hvis de hadde møtt et lag som heller ikke hadde noe å spille for kunne det gått bra. Men  Spezia spiller jo for lviet
Quote from: Churchill on May 31, 2023, 21:00:09 PMSjansene er gode hvis Roma vinner i kveld. De bør slå Spezia hjemme og da er ja alt i boks. Hvis taper, klarer de det like vel hvis Juventus også taper.

Hvis Spezia ikke hadde noe å spille for ( de heller), burde Roma  vunnet, ja. men de spiller jo for å beholde plassen.  Og Juve møter et  lag  uten noe å spille for, så de vinner garantert.

ChristianC????

Quote from: Churchill on May 31, 2023, 21:00:09 PMSjansene er gode hvis Roma vinner i kveld. De bør slå Spezia hjemme og da er ja alt i boks. Hvis taper, klarer de det like vel hvis Juventus også taper.

Kan nevnes at uavgjort med Juventus også holder ettersom «innbyrdes oppgjør» gjelder foran målforskjell i Serie A.

Nixon

Quote from: Belfort on May 31, 2023, 21:02:21 PM
Quote from: Falkman on May 31, 2023, 20:43:10 PMBlir det kjipeste  av alle utfall dette her. Mourinho får seg nok en tittel, uten at det hjelper oss. De gir blanke i den siste kampen.

Riktig, den kampen er bankers B

Med finalen unnagjort kan Roma fokusere på en skikkelig avslutning foran eget publikum. Ingen grunn til å spare noen da. Vi kan håpe i alle fall!

Men der skårte Sevilla...
Rød makt på Hansa


Go Up