• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk - Brann, onsdag 26 april kl 18.00. Semifinale NM

Started by Gulløl, March 21, 2023, 12:06:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

I følge sikre kilder har Stabæk hittil etter en god del salgsdager kun solgt 600 promokode-billetter. Altså omtrent det antallet borteseksjonen ble utsolgt på etter 3 min. På langsiden der borteseksjonene også er har det kun blitt solgt 20 slike billetter på hjemmeseksjonene. Kan godt forstå at Ekeli ønsker Brann supporterne velkommen når de blaa er så elendig til å mobilisere, klubben trenger vel inntektene. Selv med 10 dager til der "den tafatte gjengen blaa" har enerett ser det ut som at det skal bli mye fin Bergens dialekt og dominans på tribunene ;)

Litt tilskuerstatistikk fra Stabæk mot Brann 08 august i fjor i OBOS:

Hjemmefeltene: 2874.
Bortefeltet fra Osdal sin statistikk: 592.
Totalt på kampen: 3466.
Ledig kapasitet: 1473
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brannrykkerned

Disse «sikre kildene» dine stemmer overhodet ikke. Nadderud kommer til å fylles av blaa tilskuere og jeg skal sørge for at brann fans blir så ukomfortable på hovedtribunen at de stikker.

MERKNAD: Vedkommende fikk komme inn på tross av navnet. Kunne jo blitt et hyggelig bekjentskap likevel, dersom hen var litt oppegående. Men det virker ikke sånn. Uten at vi ble veldig overrasket. Men likefullt; en liten advarsel er sendt, og denne Stabæksupporteren får en sjanse til.

BBB-mod

PS! Det ligger en forespørsel fra en "Haterskbrann" om å få komme inn. Oddsen er vel ikke veldig stor for at det er en blå venn av dette geniet!:)

Lasaron

Tren på langskudd


Gulløl

Quote from: Brannrykkerned on March 31, 2023, 09:47:13 AMDisse «sikre kildene» dine stemmer overhodet ikke. Nadderud kommer til å fylles av blaa tilskuere og jeg skal sørge for at brann fans blir så ukomfortable på hovedtribunen at de stikker.
Men siden vi elsker våre gjester er dere selvsagt velkommen på Brann Stadion 16 mai. Opplevelsen av 17.000 tilskuere blir nok fantastisk når dere bare er vant med  3000. Flott grønt gressteppe har vi også, ikke noe brunt stygt noe som for tiden har snø på.
Ellers. Siden du påstod at de sikre kildene ikke stemte gikk jeg inn med link og kode og kvalitetssikret antallet med en rask telling. Det stemmer at bare 600 er solgt, sjokkerende dårlig, men skal love deg at det får farten opp den 12 april 😉
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

David

At fans som briljerer med rop av typen "vi er STB" ikke klarer å hoste opp mer kreative brukernavn enn dette, er veldig overraskende.

Superjack

Stabækk er og blir en bandyklubb.

Gleder meg til å pynte rundt åkeren til Stabæk med fin rødfarge
Brannsupporter.

thoremedenh

Burde ikke NFF gå inn og kreve at de utvider bortefeltet her?

Gulløl

Jaja, Bærum har forsterket. Stabæk mener jeg. Grei vinkling fra Tv2 ; )

https://www.tv2.no/sport/fotball/jeg-er-en-villbass/15635954/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

HUSK. Det ordinære salget åpner i morgen 12. april kl. 12.00. Spre budskapet på twitter og i alle kanaler !
Så lenge arragmentansvarlig har ønsket Brann supportere uten supporter effektet velkommen på hovedtribunen kan vel Brann også reklamere for det ordinære salget på sin hjemmeside i dag håper jeg.

Siste trinn før cupfinalen skal det mobiliseres kraftig.
Fremdeles en god del billetter igjen.
Nå koker det betraktelig mer rundt Brann enn før semifinalen i 2011 borte mot Fredrikstad. Midtukekamp denne gangen også. Den gang var vi 1700-1800 Brann supportere til stede på tribunene som løftet laget til seier. Har troen på minst like mange denne gang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pete05

Så litt av den kampen i går og Nadderud egner seg ikke for fotball. Selv Odd skiftet spillere før start siden de regnet kun med lange baller og harde dueller. Helt umulig å spille langs bakken. Spent på hvordan laget takler det.

Corran

Quote from: RepublikkenBergen on April 07, 2023, 16:12:41 PM
Quote from: Gulløl on April 07, 2023, 16:08:16 PMJaja, Bærum har forsterket. Stabæk mener jeg. Grei vinkling fra Tv2 ; )

https://www.tv2.no/sport/fotball/jeg-er-en-villbass/15635954/

Dylan Macallister flashback :p

En Odd spiller kalte ham Knullegutt på tv2 i går. Medspillere kunne skjønne hvorfor.
Han sjøl ble konfrontert med at Oddspilleren hadde kalt ham fuckboy og da så han ikke bli ut :-D
Oddspilleren prøvde å forklare tv2 at det knullegutt ikke er det samme som fuckboy da knullegutt er søtere og mer vennskaplig ment.
Veldig artig seanse på tv2 dette (flau tv fra tv2)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Pyton on April 11, 2023, 08:44:42 AMSå litt av den kampen i går og Nadderud egner seg ikke for fotball. Selv Odd skiftet spillere før start siden de regnet kun med lange baller og harde dueller. Helt umulig å spille langs bakken. Spent på hvordan laget takler det.

Det er to uker til kamp, og det er meldt sommervarme fra neste uke av, så mye kan skje med gressmatten på en uke om det blir 20 grader. Spørsmålet er om Stabæk ønsker seg en bra gressmatte.

Gulløl

Da kan vi snart forsyne oss med billetter, altså fra kl.12.00 i dag. Informasjonen fra Stabæk klippet inn under viser at de eneste feltene vi må holde oss unna er fra 300-306, dette er altså alle hjemmefeltene på langsiden ved siden av bortefeltene som ble utsolgt på minutter. Som "nøytrale" og uten supporterutstyr kan vi kjøpe på hele hovedtribunen på motsatt langside. Frem til i går kveld var det kun folk med sesongkort som fikk lov å kjøpe. Men tidligere billettkjøpere skal ha fått nyhetsbrev på mail fra klubben med link og promokode i går kveld så dei også fikk lov å kjøpe før oss. Derfor kan vi gå ut fra at fra kl.12.00 i dag blir det veldig lite konkurranse fra Stabæk supportere om billetter, de fleste interesserte har nok kjøpt allerede. Det som er veldig gledelig for oss Brann supportere er at det er hele 1234 ledige billetter på Hovedtribunen til oss. Dette skal forhåpentligvis dekke behovet vårt i tillegg til de 592 vi allerede har kjøpt.
---------------

Åpent salg åpner onsdag 12. april kl. 12.00.

På Nadderud stadion er det kun bortesupport feltet som er for bortelagets tilhengere. Dette er stedet om du vil ikle deg bortelagets effekter eller heie på bortelaget.

På Hovedtribunen (Felt 100-206) og Stabæktribunen (Felt 300 - 306) vil ikke bortelagets supporterutstyr være tillatt.
Stabæktribunen (felt 300 - 306) er KUN for Stabæk supportere og ingen andre kommer inn her - eventuelle billetter kjøpt av bortesupportere/tilhengere her vil ikke bli refundert eller byttet.
Bortesupportere må kjøpe sine billetter på felt 307, 308 eller 309 (unummererte plasser). Bortseksjonen er UTSOLGT.
Hovedtribunen (felt 101 - 108 eller 201 - 206) er en tribune for hjemmesupport eller nøytrale og det tillates ikke supporterutstyr/effekter fra bortelaget overhodet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

De nevnte 1234 ledige billettene i forrige innlegg er fordelt slik på de forskjellige feltene. Jeg har link og promokode for å sjekke. Fra kl.12.00 kan alle gå inn og sjekke feltene og kjøpe der en vil selv.

God billett jakt, kanskje vi blir 1700-1800 slik som i Fredrikstad under semifinalen i 2011 eller over 2000 som under semifinalen på Nadderud i 2004  :) . Brann feberen er i hvert fall på topp for tiden :) :)

Seksjon 101: 149 stk.
Seksjon 102: 49 stk.
Seksjon 103: 116 stk.
Seksjon 104: 43 stk.
Seksjon 105: 62 stk.
Seksjon 106: 146 stk.
Seksjon 107: 184 stk.
Seksjon 108: 205 stk.
Seksjon 201: 120 stk.
Seksjon 202: 5 stk.
Seksjon 203: 1 stk.
Seksjon 205: 6 stk.
Seksjon 206: 148 stk
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Skal vi tippe det går maks 15 minutter før det er utsolgt?

Gulløl

Quote from: Hickok on April 12, 2023, 10:52:52 AMSkal vi tippe det går maks 15 minutter før det er utsolgt?
Tviler men går nok noen hundre i dag tror jeg. Har 14 dager på oss til å ta unna resten :). Bærumsfolk ser ut til å gi mye blaffen, ingen Stabæk feber der i gården selv om det er siste trinn før Ullevål. Brann supporterne vil dominere totalt på Nadderud tribunene 26 april.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Merker at jeg er glad for at jeg klarte å karre til meg en billett de få sekundene som gikk før bortefeltet ble utsolgt. Blir ikke det samme å sitte kilt mellom en Preben og en Hans Christian på hovedtribunen.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Nixon on April 12, 2023, 10:58:44 AMMerker at jeg er glad for at jeg klarte å karre til meg en billett de få sekundene som gikk før bortefeltet ble utsolgt. Blir ikke det samme å sitte kilt mellom en Preben og en Hans Christian på hovedtribunen.

Med salgstallene som listes opp her ender man nok fort mellom «Biggen» og «Dicken» også på hjemmetribunen :)
First is first, second is nothing

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Jeg har satt opp et regneark på feltene på hovedtribunen, utgangspunkt i status ledige billetter like før salgsstart, tallene nevnt over. Kan nå bekrefte at 370 billetter ble solgt første halvtimen. Siden Stabæk supporterne har hatt veldig god tid på seg til kjøpe før det ordinære salget er nok dette tett opp under 100 % Brann-supporterkjøp.

Tar vi 370 og plusser på det utsolgte bortefeltet på 592 er vi opp et totalt antall på 962 solgte billetter.

Og så har vi jo i tillegg link og promokode som har sirkulært blant Brann supportere i et par uker. Her må jeg bare tippe ganske forsiktig anslått minst 150 billetter solgt.

Oppsummert 30 minutter inn i det ordinære salget har minst 1100 Brann supportere sikret seg billett til Nadderud. Dette tallet passerer nok 1200 før dagen er over tipper jeg. Og enda er det 14 dager igjen til kampstart. Det går mot en skikkelig semifinale fest der Brann supporterene vil dominere på tribunen. Det ordinære billettsalget og når det startet er ikke opplyst om så mange steder, omtrent bare på Stabæk sin side og ingen medier. Så spre budskapet utover dagen blant andre Brann supportere og i SoMe.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det gikk fra nesten stillstand til høyt tempo etter at "nøytrale" Brann supporterne fikk lov til å begynne å kjøpe i dag.

Fremdeles er det en del bra plasserte sitteplasser igjen men det nærmer seg solgt halvparten av det som var ledig kl. 12 i dag.

Hovedtribunen solgt etter kl.12: 540 billetter.

Hovedtribunen ledig kl.21: 694 billetter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Selv om det er "Odd fest" på søndag og "VIF fest" neste lørdag er det bare 12 dager til det som er en av årets største bortekamper skal gjennomføres.  Det siste trinnet som kan gi oss cupfinale på Ullevål 20 mai. At denne semifinalen kan bli den best besøkte bortekampen i år skal vi ikke se bort fra (eksklusiv en eventuell cupfinale). Historisk har de to siste semifinalene på Østlandet gitt et snitt på nærmere 2000 Brann supportere, altså semifinalene i 2004 og 2011.

I kveld er det ikke så veldig mye billetter igjen til "nøytrale" Brann supportere uten supporterutstyr på hovedtribunen.
Hovedtribunen ledig kl.19 i kveld: 465 billetter.


Hovedtribunen antall billetter solgt etter kl.12 på mandag: 769 billetter.

Hvor mange av de solgte 769 billettene som er til Brann supportere er vanskelig å si nøyaktig men realiteten er at billettsalget gikk fra omtrent stillstand når det ordinære salget startet mandag. Sesongkortinnehavere og tidligere billettkjøpere på Nadderud har hatt fortrinnsrett gjennom link og kode før den tid.

Tipper jeg litt nøkternt og tar 80 % til Brann supportere av 769 billetter ender jeg opp med 615 billetter.

Tar jeg 615 og plusser på 592 på det utsolgte bortefeltet og plusser på stipulert og tippet 150 kjøpt med link og promokode som har sirkulært blant en mindre gruppe Brann supportere. Da er jeg kommet opp i 1357 billetter.

Godt mulig denne totalen på 1357 billetter er noe for optimistisk eller noe for pessimistisk. Vurderer selv.

Kjøper Brann supportere 80 % av restbeholding på 465 for å stipulere litt videre utgjør det et antall på 372.

1357 + 372= 1729 Brann supportere. Noe grovt stipulert

Kan nevnes til slutt at Stabæk solgte kun 3308 billetter til første serierunde mot Odd. Kapasiteten på Nadderud er 4938. Altså var det 1630 ledige seter i den kampen. Tviler på at Stabæk supporterne der cupen ikke står så høyt i kurs fyller noe særlig mer av de ledige setene mot Brann. Det setter de sikkert veldig pris på at vi hjelper med og gir økte inntekter i Stabæk kassen :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Restbeholdning av billetter til hovedtribunen redusert fra 465 i går kveld til 395 i kveld.

Link:
https://ticketco.events/no/nb/events/276574/seating_arrangement/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Billetter på hovedtribunen redusert fra 395 i går kveld til 349 i ettermiddag. Hovedsakelig billetter igjen på felt 101, 107 og 108.
Det er 10 døgn igjen til Brann sin første semifinale på 11 år.

En reprise på denne med info til de som ikke fikk billett på bortefeltet:
Ekeli kommer likevel med et tips til Brann-fans som må ha med seg semifinalen fra tribuneplass. Det finnes nemlig ennå en mulighet for å få seg billett. - Den 3. april klokken 1200 legger vi ut billettene til hovedtribunen, og der kan for så vidt hvem som helst kjøpe seg billett. Det eneste er at man ikke kan stille med supporterutstyr der, da blir man avvist i inngangen og man får ikke refundert billetten, forklarer Ekeli.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kun 195 billetter igjen på hovedtribunen. På motsatt side der Stabæk support holder til har det vært ganske sakte bevegelse i billettsalget siden det ordinære salget startet. Liten tvil om hvem som i stor grad har kjøpt opp store deler av hovedtribunen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Etter en fantastisk kamp og stemning i går kveld og en av de absolutt største Stadion øyeblikkene siden 2007 er det allerede nå på tide å nullstille og restituere seg både som spiller og supporter for kamp begivenhetene står i kø fremover. Allerede på onsdag er det semifinale mot Stabæk, det siste trinnet før en eventuell cupfinale på Ullevål lørdag 20 mai foran 27.200 tilskuere. Brann kan ta sin første tittel siden 2007.

Stabæk spiller hjemme mot FKH kl.17 i dag og det blir en mulighet for oss å studere laget. Hvordan gressmatten som allerede er i en dårlig forfatning er etter denne kampen og til semifinalen om tre dager kan gi grunn til bekymring. Et mer åkerlignende underlag er det Brann laget må innstille seg på, noe som absolutt ikke passer med den vanlige spillestilen. Et underlag som kan påvirke og kanskje endre spillestilen noe, her må Horneland  tenke seg godt om. En kamp som det også kan bli rullert inn to tre spillere i det tette kampprogrammet. I forhold til kampbilde og underlag er nok både Pallesen og en Heggebø i gryende form (og med mye energi og nyvunnet selvtillit) høyaktuelle å starte kampen der det kan bli mer kriging i luften enn vanlig. Finne kan bli superverdifull siste 20-30 minuttene (slik som i Obos i fjor) når Stabæk spillerne har løpt fra seg og brukt mye krefter på det krevende underlaget. Har også en følelse av at dette kunne vært en kamp for Hjorteseth i forhold til undelag istedenfor Rasmussen som sliter med formen. Hjorteseth spilte en flott kamp for Brann 2 tidligere i uken og bør altså vurderes.

Kanskje dette blir laget ?

                      Dyngeland
Crone - Pallesen -  Sery Larsen - Wolfe
Hjorteseth - Heltne Nilsen - Horn Myhre
   Blomberg - Heggebø - Børsting
                


Mest aktuelle innbytte:
- Kniklas i ca.30 min for Hjorteseth.
- Kristiansen i ca. 30 min for Wolfe.


Ellers kan det være behov for spillere som løp enormt mye i kampen i går kan erstattes av andre siste 15-20 min. Spesielt Heltne Nilsen, Blomberg og Børsting tok ut veldig mye krefter i går såg det ut som.

Ellers har jeg fått NRK til å snu "opp ned videoen" fra semifinalefesten i Fredrikstad i 2011. En kamp vi var 1700-1800 Brann supportere tilstede på. Videoen er ganske fin der første del er flott filming på nært hold av stemningen blant Brann supporterne. Noen som kjenner seg igjen ?

https://www.nrk.no/video/jubel-for-brann-seier-i-semifinalen_10d8a6c0-0f1f-4c29-bfb6-c1788cbdb7aa

NB: Ellers er det kun 113 billetter igjen på hovedtribunen som mye tyder på at "nøytrale" Brann supportere uten supporterutstyr har kjøpt opp store deler av.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ustemten

Stabæk spiller altså hjemme på Nadderud dagen etter at Stabæk Kvinner spilte hjemmekamp på samme gressmatte mot Åsane... Denne gressmatta kommer til å være helt krise etter dagens kamp. Enig i at vi kanskje må prioritere å hive innpå noen flere krigere for her tror jeg ikke det blir mulighet for mye finspill...

Lasaron

Ja, kanskje jeg skal bryte ut av holdningen min, med tanke på underlaget. Hvis Palle skal inn vil jeg at Japhet skal hvile. Mest verdifull, samt at vi fortsatt er bittelitt redd for at han er kjeks. Dessuten er Palle og Ruben samspilt.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Ustemten on April 23, 2023, 08:40:19 AMStabæk spiller altså hjemme på Nadderud dagen etter at Stabæk Kvinner spilte hjemmekamp på samme gressmatte mot Åsane... Denne gressmatta kommer til å være helt krise etter dagens kamp. Enig i at vi kanskje må prioritere å hive innpå noen flere krigere for her tror jeg ikke det blir mulighet for mye finspill...
Ser at Petter Belsvik på hjemmesiden snakker om at banen gav masse tilfeldigheter i går. Brann må ha en god plan for det som møter laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Både Børsting og Heltne Nilsen var veldig slitne etter timen spilt. Heltne fortalte til Ballspark at han var så gåen i forkant av straffesparket at han måtte be Rasmussen holde på ballen så han kunne samle seg. Kanskje de burde hviles til denne kampen? Eventuelt tas av tidlig hvis vi får en tidlig, trygg ledelse.

Vil se Heggebø fra start. Han hadde et godt innhopp og jeg syns vi savner kraften hans på topp. Dette blir enda mer relevant når banen er så dårlig.

fortune

Quote from: krakra on April 23, 2023, 19:28:36 PMBåde Børsting og Heltne Nilsen var veldig slitne etter timen spilt. Heltne fortalte til Ballspark at han var så gåen i forkant av straffesparket at han måtte be Rasmussen holde på ballen så han kunne samle seg. Kanskje de burde hviles til denne kampen? Eventuelt tas av tidlig hvis vi får en tidlig, trygg ledelse.

Vil se Heggebø fra start. Han hadde et godt innhopp og jeg syns vi savner kraften hans på topp. Dette blir enda mer relevant når banen er så dårlig.

Jeg vil mye heller hvile spillere i seriekampen mot Glimt enn cupkampen mot Stabæk. Én kamp unna cupfinale og folkefest, to kamper unna Europa. På Aspmyra tar vi neppe poeng uansett, Glimt er i ekstremt god form for tiden.
First is first, second is nothing

Lasaron

Konspirasjonsteori: Etter at det ble kjent at Stabæk tar imot Brann i semien, har de gjort "alt de kan" for at matten skal være så dårlig, at de må flytte kampen til Kadettangen, for å slippe unna Brannsupporterne.

Den som lever, får se.
Tren på langskudd

Gulløl

Det er langt fra forsvarlig at semifinalen spilles på denne banen på onsdag. Hvor er NFF, bør ikke kampen flyttes ? En klar risiko for at Brann kan få skadet enda flere spillere, prisen for å spille der kan bli høy.

Klipp fra Haugesund Avis i kveld:
En skade som den FKH-stopperen pådro seg i dagens kamp handler kanskje først og fremst om uflaks, men Sørhus legger ikke skjul på at baneforholdene kan ha spilt inn.
- Dette er en bane som det aldri skulle vært spilt fotball på. Den er verre enn det dere ser på TV-skjermen.
- Er det som å spille på Ekeberg-sletta under Norway Cup?
- Ekeberg-sletta er fint i forhold til dette. Den er i det minste fast. Her er det løst og ingenting henger sammen. Det gjør at jeg sitter litt på nåler og frykter flere skader.

https://www.h-avis.no/han-kan-fort-vare-ferdigspilt-for-i-ar/s/5-62-1519375
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Blir ingen hviling av spillere i kampen mot Stabæk, og tror det var bra for Brann å få en ekstra dag før denne kampen, i og med at de spilte lørdag og ikke i dag.

Vil heller ha justering av spillere til Glimt kampen. Tror det er ekstremt liten sjanse å få poeng i Bodø. Da er det bedre å være toppet mot RBK igjen i midtuken etter. For RBK er på langt nær så gode og sterke og der er det mulig å få til noe.

Brannsupporter.

Billy Elliott

Denne banen kan faktisk ikke spilles på, her bør Brann kontakte forbundet.

Den stygge skaden FKH-spilleren får i dag er utelukkende pga de elendige forholdene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Pete05

Nå er det i tillegg meldt om store nedbørsmengder frem til onsdag som gjør banen - om mulig - enda verre. Det blir kun et stort løst gjørmehull å spille på.

Denne kampen må flyttes - bare å få satt igang NFF. Blir garantert store skademuligheter også.

Gulløl

Totalt uforsvarlig å gjennomføre kampen på denne banen med de nedbørsmengdene som er meldt. En bane som blir en god del verre på onsdag enn i går når FKH spilte der. Nå blir det mye nedbør i den løse jordmassen som ligger der som fort omdannes til mye gjørme om det skal spilles fotball på banen. Om ikke NFF allerede er på saken nå mandags morgen i forhold til flytting av kampen MÅ Brann kontakte forbundet. Kamper er blitt flyttet vekk fra Brann Stadion av NFF for langt bedre forhold enn dette gjørmehullet som det blir. Er Intility Arena ledig, kan være rett arena i forhold til alle billetter som er solgt ?

Lokalavisen i Bærum melder:
https://www.budstikka.no/gult-farevarsel-for-sno-tirsdag-potensielt-vinterens-siste-stikk/s/5-55-1442268

YR:
https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/daglig-tabell/2-12078203/Norge/Vestfold%20og%20Telemark/Larvik/B%C3%A6rum
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Dette er hva som skjer når man spiller fotball på Nadderud om dagen:

Knust - Kan fort være ferdigspilt for i år
"- Han har det ikke så bra, fordi vi frykter at det er en alvorlig kneskade. "
"- Ikke send reprisen!"
"- Vi frykter sesongen er over for Claus sin del. Han har det selvsagt tungt"
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Fra Stabæk forumet:

Skrevet 14 timer siden
Dette er typisk en match vi ville tapt på manglende fysikk i fjor når banen ikke tilsier en mere spillende fotball. Så satser vi på de lettere teknikerne kommer til sin rett når underlaget ikke er en potetåker. Alle bør forberede seg på et gjørmebad mot Brann etter 3 døgn med regn. Det ligger ikke an til bra Nadderud på enda noen uker.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

- Forholdene som er her, må begge lag bare håndtere. Det er ikke et tema å flytte kampen, sier Aalbu, som peker på at Stabæk ikke får trent på underlaget de skal spille på.

- Slik sett er det ingen stor hjemmebanefordel for oss. Brann ser veldig solide og gode ut, og er favoritter, sier Stabæk-lederen.

Hans klubb har mandag formiddag solgt 4000 billetter til semifinalen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Christian

En ting er om det ene eller andre laget har fordel av banen. Det har aldri vært grunn til å flytte en kamp. Om det derimot er snakk om at banen er farlig å spille på... Det må jo være det som skal diskuteres her. Vi husker jo Ranheim-kampen som ble stoppet.

Spillernes ve og vel må komme først her og da bør jo noen sjekke banen før i siste liten slik at det er mulig å flytte kampen. Terskelen for å avlyse en kamp på dagen vil jo være mye høyere.

esp123

Haha. Det er åpenbart i Stabæk sin interesse at denne kampen spilles på Nadderud. Branns høyoktan fotball er mye vanskeligere på dette underlaget, og det kommer til viske ut noe av kvalitetsforskjellen.

Spørsmålet er om Brann bør ofre liv og lemmer for cupfinale. Jeg mener nei. 120 minutter her, og vi kan like gjerne sende reservelaget til Bodø i helgen.

Billy Elliott

Quote from: opplett on April 24, 2023, 10:22:25 AM- Det er ikke et tema å flytte kampen, sier Aalbu.


Det bør vel strengt tatt ikke være opp til han å mene noe om? Forbundet bør åpenbart inn å gjøre en vurdering av dette allerede i dag. Spesielt i lys av de stygge scenene man ble vitne til fra den arenaen i helgen.

Med det nedbøret som er ventet kan jeg aldri se for meg at en dommer med vettet i behold vil godkjenne denne banen for spill på kampdagen, men venter man så lenge blir det avlysning og bomtur for godt over 1000 bergensere. Her må man være i forkant, og flytte kampen til en mer passende bane allerede nå - slik at kampen kan avvikles på oppsatt tidspunkt.

Tvinger man gjennom spill på Nadderud onsdag kan det bli tidenes skandale. Finne og Japhet ute resten av sesongen? Kanskje flere? Vil være katastrofalt for alt vi har bygget opp det siste året.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: opplett on April 24, 2023, 10:22:25 AM- Forholdene som er her, må begge lag bare håndtere. Det er ikke et tema å flytte kampen, sier Aalbu, som peker på at Stabæk ikke får trent på underlaget de skal spille på.

- Slik sett er det ingen stor hjemmebane fordel for oss. Brann ser veldig solide og gode ut, og er favoritter, sier Stabæk-lederen.
Hans klubb har mandag formiddag solgt 4000 billetter til semifinalen.

Klart at Brann sin spillestil er minst gunstig i det gjørmehullet som blir på onsdag. Så slett ikke overraskende at Aalbu ikke vil flytte kampen. Men det er vel NFF som bestemmer vel ? Om kampen blir avbrutt underveis eller det blir for kort tid å flytte den i forhold til onsdag er det ikke ledige datoer og cupfinalen må også flyttes for å få det til. Håper at NFF er fullstendig klar over det nå to dager før kampen og tar en besiktelse av banen i dag og vurderer også opp mot 40 mm nedbør som skal komme frem mot kampstart.

Ellers klarte Stabæk kun å selge 2 214 billetter i går mot FKH. Det hoppet til over 4 000 billetter i semifinalen står i stor grad Brann supporterne for. På motsatt langside for hovedtribunen, til høyre for "Stabæk Support", har det vært ganske lite bevegelse i salget siden det ordinære salget startet.

Fremdeles litt billetter igjen på hovedtribunen. Men kun 35 stk (seksjon 108). Forsvinner vel i løpet av dagen. Så løp og kjøp !
https://ticketco.events/no/nb/m/events/276574/seating_arrangement/sections/301593?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

April 24, 2023, 11:47:00 AM #97 Last Edit: April 24, 2023, 11:52:31 AM by Billy Elliott
Det er forresten bra at BT har tatt kontakt med Stabæk om baneforholdene, og hørt hva de mener, men jeg kunne godt tenkt meg at lokalavisene tok en prat med Brann om hva de mener også. Har de dialog med forbundet om problemstillingen? Her er det viktig at man er i forkant.

For hva skjer egentlig om dommer bestemmer at banen ikke er forsvarlig å spille på? Det finnes ikke noen ledige datoer i terminlisten, da Brann har både helge- og midtukekamper satt opp (nesten) hele veien til cupfinalen 20. mai. Hva om man må utsette seminafinalen, skal man utsette cupfinalen også da?

Dette er programmet de neste ukene etter semifinalen:
29.04: Glimt (B)
03.05: RBK (B)
08.05: Sandefjord (H)
13.05: Sarpsborg (B)
16.05: Stabæk (H)
20.05: Cupfinale?

Hvor skal man eventuelt få plass til en utsatt semifinale? Ta ansvar NFF, flytt denne kampen nå. Hvis ikke, må man vel tvinge inn en kamp mellom Sandefjord- og Sarp-kampene, men da må vi i så fall spille mandag-onsdag-lørdag....det går ikke. Spesielt ikke etter det programmet vi har vært igjennom rett i forkant.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Da har Stabæk åpnet et ekstra tribunefelt på hovedtribunen, der også "nøytrale Brann supportere" uten supporterutstyr kan kjøpe billett. Vanligvis brukes denne seksjonen til "Stabæk junior support" men nå selges de 160 stk. free-seating plassene for 100 / 200 kr i tillegg til de 35 stk.restplassene som er igjen i motsatt ende av langsiden. Det som er fint med dette nye feltet er at en får Brann sitt bortefelt i front tvers over banen.

Slik ser tribunen ut:
https://www.stabak.no/publikum/junior-support/bli-med-i-stabaek-junior-support

Her kan en kjøpe billetter.:
https://ticketco.events/no/nb/m/events/276574/seating_arrangement/sections/301613?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up