• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2023

Started by Gulløl, March 14, 2023, 11:28:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

March 14, 2023, 11:28:04 AM Last Edit: March 14, 2023, 12:17:23 PM by Gulløl
Vi har hatt egne partoutkort tråder enkelte av tidligere år. Siden året i år ser ut til å bli et godt salgsår kanskje det beste på lenge slenger jeg i gang en egen tråd.

Status nå er at Brann i midten av mars har solgt 6000 partoutkort. Av de er tett oppunder 2000 på supportertribunen (Frydenbø).

Det er verdt å merke seg at det er tre fine gulerøtter for de som enda ikke har kjøpt:

1. Rettighet for å få lov til å kjøpe kvartfinalebillett fra kl.12.00 i morgen onsdag 15 mars kl.12.00. Høyst usikkert om det blir billetter i fritt salg etter at 6000 partoutkortinnehavere har forsynt seg de første 24 timene.

2. Hele 900 kr spart på TV2 Play Total abonnement om en skaffer seg partoutkort. Bare et mindre antall kamper går på åpne kanaler.

3. Litt tidlig enda men verdt å nevne siden mange har tro på seier over Sandefjord og minst semifinale. Altså  rettigheten til å komme blant de fremste i køen for eventuell cupfinalebilletter slik som ved tidligere cupfinaler. Hvor stor interessen er for en mai cupfinale i forhold til en iskald desember cupfinale er vanskelig å vite. Interessen for cupfinalen har vært dalende fra andre lags supportergrupper siste årene. Men Brann og Bergen er noe helt for seg selv, så vi får se ;). Ved cupfinalen i 2004 og 2011 kunne Brann fint solgt 30.000 billetter ble det sagt, svartebørsbillettene gikk til høye priser, det var rett og slett helt galemathias.

Her er Brann sin egen liste med også andre fordeler som ligger på partoutkort siden til klubben.
https://brann.ticketco.events/no/nb/e/sk_brann__partoutkort_2023?_ga=2.251489987.456016009.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 14, 2023, 11:29:55 AM #1 Last Edit: March 14, 2023, 12:17:58 PM by Gulløl
Det er altså kun 4 uker til seriestart. Partoutkortsalget pleier å holde på til 16 mai, altså 8 uker frem i tid.

Det er begynnende Brann-feber i Bergen med omegn etter at Brann har eliteserielagenes beste prestasjoner i forsesongen og skal spille kvartfinale i cupen denne uken :)

Brann topper Power rankingen til Tv2, noe mange merker seg.
https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/power-ranking-brann-topper-tv-2-ekspertenes-liste/15569031/

Kan interessen vokse såpass de neste ukene at Brann kan klare det beste partoutkortsalget på 10 år ? Litt over 1000 til så er vi der  8)

Etter sølvet i 2016 topper 2017 de siste 10 år med best salg.

Statistikk solgte partoutkort siste 10 år i rekkefølge etter antall solgte:

2017: 7130
2019: ca.7100
2013: 7 000
2014: 6 700
2018: 6640
2016: 6424
2015: 5200
2020: ca.5000
2022: ca.4800
2021: 4547

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Passerer supportertribunen 2000 solgte før mars er ferdig ? Ivrige supportere har laget egen artig side som oppdateres fortløpende.
https://partoutkort.no/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Når det gjelder partoutkort fordelen (eller sesongkort som det heter i resten av landet) så er den bare tull.
Var inne å sjekket nå og ser at dette er fordelen:
Tilbudet er en rabatt på 100,- på TV 2 Play Total - til kun 299,-/mnd resten av sesongen.

Jeg var også inne på TV sine sider og sjekket pakkeprisene og det er nå en kampanje for ALLE at en kan få til 299,- pr mnd ut året. Eneste forskjellen er vel at de som har pakken allerede også får denne prisen ut året via partoutkort fordelen, men ikke via kampanjen.

Og fremdeles for dyrt så jeg boikotter videre ;-)

Etter jeg sluttet å betale i dyre dommer for fotball på tv så har det endt opp med at jeg har mistet all interesse for Engelsk (Leedsupporter i over 50 år), internasjonale serier og CL fotball

Så når Brann har bortekamper blir det pub, sosialt lag og pils
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Er 299,- i måneden for dyrt? Synes egentlig ikke det er spesielt ille.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

March 14, 2023, 19:32:20 PM #5 Last Edit: March 14, 2023, 19:34:11 PM by Gulløl
Quote from: kabelmann on March 14, 2023, 19:21:20 PMEr 299,- i måneden for dyrt? Synes egentlig ikke det er spesielt ille.
Ikke dyrt nei, tilsvarer tre pils.
F.eks. får en fem Brann-kamper i mai på Tv2 Play om en ofrer tre pils ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: kabelmann on March 14, 2023, 19:21:20 PMEr 299,- i måneden for dyrt? Synes egentlig ikke det er spesielt ille.

Ja det synes eg i forhold til hva jeg får og i forhold til andre streamingtjenester.
Det er dyrere enn partoutkort som lar meg få gå på live kamper
Og det er ikke for like mange kamper for en del av dem går på gratis kanaler.
Da ser eg de heller på en pub i godt lag og tar meg et par tre pils. Ja det blir sikkert dyrere, men jeg får mer igjen for pengene.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

For oss som liker serie og film, samt Champions League og noen godbiter fra La Liga, så får man jo det med på kjøpet. Da syns jeg prisen er bra.
Tren på langskudd

Lasaron

Har noen fått Mail med lenke til forhåndskjøp for søndagens kamp?
Tren på langskudd

Candy King

Quote from: Lasaron on March 15, 2023, 10:44:02 AMHar noen fått Mail med lenke til forhåndskjøp for søndagens kamp?

Nei, regner med den kommer tett opp mot kl 12. Hadde ikke overrasket meg om kun noen får og andre ikke.

Candy King

Quote from: Candy King on March 15, 2023, 11:17:01 AM
Quote from: Lasaron on March 15, 2023, 10:44:02 AMHar noen fått Mail med lenke til forhåndskjøp for søndagens kamp?

Nei, regner med den kommer tett opp mot kl 12. Hadde ikke overrasket meg om kun noen får og andre ikke.

Og delvis rett hadde jeg, mailen tikket inn kl 1210. Ganske mye solgt på de tre midterste feltene på langsiden

Superjack

Årets aprilspøk i Bt eller Ba blir vel at Brann skal spille en semifinale på Åsane (Gitt at Brann går dertil.
Brannsupporter.

Gulløl

March 20, 2023, 09:50:23 AM #12 Last Edit: March 20, 2023, 10:09:16 AM by Gulløl
Nå øker vel tempoet i salget av partoutkort ? Håper Brann merker og snart kan melde en slik effekt etter storspillet. Forkjøpsrett til en eventuell cupfinale (eller to 😉) er en god grunn til å sikre seg partoutkort snarest mulig 😊. Jeg har selv vært gjennom tre "rotteræs" for å få cupfinalebilletter i 95-99-04. I 95 ble det kun billetter til omkampen som ble spilt i minusgrader, et hutrende og kaldt tap mot RBK. I 2011 ordnet det seg uten stress siden vi hadde partoutkort. Nå har vi heldigvis høy prioritet med kjøpte partoutkort i år også. Altså om det blir finale etter semifinalen som Brann blir favoritter i.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Eg har fått med meg
Bryne i 87
Omkampen mot rbk i 88
rbk i 95
rbk i 99
Lyn i 04
aafk i 11

Da har jeg vel med alle?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Jeg er enig med at nå kan Brann gå ut med en partoutkort kampanje.
De må bare passe på å ha dekning for at de får nok billetter 😊

Om fordelingen av billetter blir som 2022 så vil det gi følgende billetter til Brann om Brann går til finale: Ca 8550 om de møter Glimt og ca 8520 om de møter LSK (Siden jeg ikke har funnet hvordan nøkkelen er for de 8250 billettene som deles etter en nøkkel for publikumssnittet i serien for lagene kan jeg ikke garantere tallet.)

Brann har vel vedtak, eller i det minste vanlig at klubbens medlemmer får forkjøpsrett til en billett hver. Pr nyttår 2022 hadde klubben 1328 medlemmer som hadde betalt kontingent.
Da blir det igjen 7222 billetter.

Jeg regner med at spillere og støtteapparat skal ha litt billetter. Til familie og venner etc. Da er det nok fort 200 billetter som er borte.

Så skal støttespillere og sponsorer ha billetter. Dette er ofte en del av avtalene. SPV, Fjordkraft og Frydenbø stikker nok avgårde med noen 100 de også.

Realistisk sett betyr det at det nok «bare» de som har kjøpt partoutkort allerede som vil kunne få forkjøpsrett til cupfinale.


Fikk billett i 95 på BST medlemskap, 99 og 04 på partoutkort og i 2011 måtte jeg være mer kreativ og endte med å betale ganske overpris for 2 billetter.
Har vært medlem av SKB siden og håper virkelig Brann ikke endrer policy å prioritere klubbens medlemmer ved en eventuell cupfinale i år.




Brannsupporter.

Nixon

Jeg kan ikke helt skjønne at Brann kan love cupfinalebillett for de som kjøper partoutkort nå. Sist cupfinale måtte man ha litt ansiennitet hvis jeg ikke husker helt feil.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on March 20, 2023, 10:50:19 AMJeg kan ikke helt skjønne at Brann kan love cupfinalebillett for de som kjøper partoutkort nå. Sist cupfinale måtte man ha litt ansiennitet hvis jeg ikke husker helt feil.

Stemmer. Ganske lang også.
Siden den gang er antall partoutkort vel redusert vesentlig?
Antallet billetter til cupfinalelagene er oppjustert en del siden den gang, og denne gand møter Brann eventuelt et lag med vesentlig lavere tilskuersnitt enn Ålesund i 2011.

Om Brann gjør billettsalget personlig, og at en som har både partoutkort og medlemskap bare får tilgang til en billett, så kan det jo hende de får anledning å annonsere med noe slikt. Opp til en eller annen antall. Eventuelt at alle som er nye partoutkortinnehavere etter kampanjestart trekkes eller noe.

Men det burde kunne brukes til å lage en kampanje.
Brannsupporter.

Nixon

Ja, man kan sikkert frigjøre en god del billetter sammenlignet med sist bare ved å vaske listene skikkelig. Mange fikk dobbelt opp sist. Jeg vil for eksempel ha rett på billett både gjennom BBB og partoutkort, men håper Brann klarer dette bedre enn sist.

Medlemskap tror jeg ikke gir rett til billett, det er i alle fall ikke listet opp som en fordel. Men det kommer det helt sikkert til å bli bråk om dersom ikke de trofaste gamlingene får tilbud om billett!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 20, 2023, 11:22:26 AM #18 Last Edit: March 20, 2023, 12:12:45 PM by Gulløl
Til info solgte Brann 8000 partoutkort i 2011. Om alle fikk cupfinalebillett i den gruppen finner vi vel i denne tråden fra 2011 når noen av oss får tid å lese gjennom 28 sider med engasjement.

Fordelingen av cupfinalebilletter
https://www.bataljonen.no/forum/index.php?topic=11223.0

Ellers husker jeg godt fra 2004 og 2011 at ansiennitet i Bataljonen med antall år betalt kontingent etter hverandre var helt avgjørende for fordeling av billett-kvoten som Bataljonen fikk. Slik må det selvsagt være i år også, holder ikke å ha kun ha betalt 1 års kontingent selv om en er medlem av "Bergens Glade Gutter" (som et eksempel). Om en er flink å synge og lage stemning betyr null og niks i en fordeling. Måtte ha en del års ansiennitet i Bataljonen de to cupfinale årene husker jeg, ellers ingen billett gjennom den muligheten.

Ellers gir et søk i søkefeltet i forumet på "cupfinalebilletter" rikelig med opplysninger i diverse tråder hvordan billettfordelingen ble håndtert i 2004 og 2011. Det er nye koster på Stadion nå som bør være oppmerksom på mye støy rundt fordelingen og hvilke eventuelle feil/tabber som ble gjort de to cupfinale årene. Dette forumet gir tilgang til mye lærdom og informasjon til ledelsen for å håndtere det på best mulig måtte før en eventuell ny finale 20 mai. Det blir knapt med tid etter semifinalen, kun tre uker til finalen. Brann må rett og slett planlegge og avklare en god del rundt dette før semifinalen enten de vil eller ikke, slik at det eventuelt bare er å trykke på "knappen for billettfordeling" rett etter semifinalen. Brann supportere som får billett skal planlegge transport, hotel, etc. og får også knapt med tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

I 2011 var det fortsatt pølse-VIP. Folk som betalte i dyre dommer for plasser på SPV for flere års «rettighet» og så måtte de i tillegg betale partoutkortet.
Finnes denne fortsatt?

Som Gulløl er inne på, her bør Brann planlegge og få dette i orden asap. For sent den dagen semifinalen er vunnet.

Interressen for Brann publikumsmessig er vesentlig lavere enn i 2011, så det bør være veldig mulig å lage nøkkel som gjør flest mulig av de trofaste på stadion fornøyd.

Og jeg mener den bør være slik:

1. Klubbens spillere og støtteapparat og ansatte
2. Klubbens sponsorer og samarbeidspartnere (Forventer at dette er regulert i avtalene de har)
3. Klubbens medlemmer (Betalende medlemmer for 2022 og i 2023)
4. Partoutkortinnehavere som også hadde i 2022
5. Nye Partoutkortinnehavere så langt det rekker basert.

Det bør også vaskes lister slik at billettene er personlige. Dvs en billett pr person. Så om en ansatt i Brann også har medlemsskap og partoutkort så er det 1 billett.
På den måten vil jeg tror at  som alle som hadde partoutkort i 2022 i Obos vil få, og sikkert en del av de nye fra i år.
Brannsupporter.

Gulløl

March 20, 2023, 12:07:33 PM #20 Last Edit: March 20, 2023, 12:09:06 PM by Gulløl
Quote from: Superjack on March 20, 2023, 11:47:25 AMPå den måten vil jeg tror at  som alle som hadde partoutkort i 2022 i Obos vil få, og sikkert en del av de nye fra i år.
Brann solgte 4800 partoutkort i fjor, har i år nylig passert 6000. Tror det går greit at minst alle som allerede har kjøpt partoutkort for i år får cupfinalebilletter selv om de ikke hadde i fjor. Men dette bør Brann avklare snarest slik at de eventuelt kan bruke det i markedsføringen. Kan klubben f.eks. garantere 7000 partoutkort innehavere cupfinalebilletter får nok salget skikkelig fart på seg selv før semifinalen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Det er jo cupfinalen for 2022 så det må jo være partoutkortet i 2022 som gjelder her.
Om det er flere igjen kan de som har kjøpt i år og ikke i fjor komme med.
Samme gjelder vel medlemskap i Batlajonen og Brann.

Med 30 års ansinitet på partoutkort og medlemskap i Brann tenker jeg at det ikke blir noe problem for meg å få tilbud.

Men blir det "normal" pågang når cupen er på feil årstid og egentlig for feil år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on March 20, 2023, 13:48:40 PMMen blir det "normal" pågang når cupen er på feil årstid og egentlig for feil år?

Det gjenstår å se. Det blir uvant, men på plussiden er det bedre temperatur, det er mulighet for langhelg med inneklemt fredag og finalen går lørdag klokken fire og ikke søndag "formiddag". Så det blir god tid for folk til å komme seg og komme seg hjem til Bergen og være klar for jobb på mandag. Så mange plusser!:)
Rød makt på Hansa

Candy King

Og der er Brann også igang med abonnement på fast plass

https://www.brann.no/nyheter/nyhet-na-kan-du-abonnere-pa-partoutkort

Veldig smart trekk av Brann om dette garanterer cupfinalebillett.

Gulløl

Brann solgte noen hundre partoutkort søndag kveld noe som høres meget bra ut.

Et lite klipp fra BA:
Brann-administrasjonen merker effekten av suksess på banen og Rygg forteller at partoutkortsalget skjøt fart etter kvartfinaleseieren mot Sandefjord søndag kveld. - Vi solgte noen hundre partoutkort da. Faktisk begynte det litt før kampen også! Det virker som bergenserne øyner en cupfinale, smiler den kommersielle lederen.

https://www.ba.no/brann-med-nytt-grep-for-a-fylle-stadion/s/5-8-2194481
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Jeg er ikke bosatt i Bergen og har derfor ikke partoutkort. Frykter det blir vanskelig å skaffe billetter til en eventuell cupfinale. Det ville vært synd å miste kampen mtp den kraftige røsten min 😉
Kokende idiot

Optimist

Passert 1963 partoutkort på Frydenbø også nå. Vil tro det passerer 2000 om noen dager, i alle fall nå som salget har tatt seg bra opp.
Kokende idiot

Optimist

March 22, 2023, 21:17:41 PM #27 Last Edit: March 22, 2023, 21:20:16 PM by Optimist
I formiddag passerte partoutkortsalget på Frydenbø 2022 kort. Salget der har virkelig skutt fart de siste dagene! 
Kokende idiot

Superjack

Ser at Glimt straks er utsolgt for sesongkort. Siden de lover sesongkortholdere billett til eventuell cupfinale må de stoppe på 4600 stk.

Kunne kanskje Brann gått ut med noen tall på hvor mange de har solgt totalt nå?
Har de kontroll i forhold til dette med eventuelle cupfinalebilletter?
Brannsupporter.

Candy King

Man er ikke garantert cupfinalebilletter om man kjøper sesongkort idag. Men "gode muligheter" er det.

Svar fra Brann ang billetter til evt finale.

Superjack

Quote from: Candy King on March 22, 2023, 22:05:11 PMMan er ikke garantert cupfinalebilletter om man kjøper sesongkort idag. Men "gode muligheter" er det.

Svar fra Brann ang billetter til evt finale.

Når det står forkjøpsrett til en eventuell cupfinale på Brann sin hjemmesiden, så bør det kanskje presiseres at denne ikke er garantert.

Brannsupporter.

Candy King

Quote from: Superjack on March 22, 2023, 22:35:43 PM
Quote from: Candy King on March 22, 2023, 22:05:11 PMMan er ikke garantert cupfinalebilletter om man kjøper sesongkort idag. Men "gode muligheter" er det.

Svar fra Brann ang billetter til evt finale.

Når det står forkjøpsrett til en eventuell cupfinale på Brann sin hjemmesiden, så bør det kanskje presiseres at denne ikke er garantert.



Helt enig. Derfor jeg spurte de. Tipper brorparten av sesongkortene som er kjøpt siden helgen har ett mål for øye, nemlig cupfinalebillett.

Gulløl

March 22, 2023, 23:24:38 PM #32 Last Edit: March 22, 2023, 23:30:20 PM by Gulløl
Quote from: Candy King on March 22, 2023, 22:05:11 PMMan er ikke garantert cupfinalebilletter om man kjøper sesongkort idag. Men "gode muligheter" er det.

Svar fra Brann ang billetter til evt finale.
Med det svaret du fikk fra Brann er det i hvert fall bekreftet at årets partoutkort gjelder for rettighet for cupfinalen 2022/2023 i  mai. Om det er noen som hadde partoutkort i 2022 og ikke nå i 2023 vet vi vel ikke hva som gjelder (?) Det burde Brann også opplyse om så det ikke kommer misforståelser og misnøye på et senere tidspunkt fordi noen har misforstått.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Som noen har nevnt. Brann må NÅ få på plass oversikt over hvem de har forpliktelser til i forhold til eventuelle cupfinalebilletter.

1. Ansatte og spillere. Hvor mange skal de ha, totalt?
2. Sponsoravtaler
3. Partoutkort
4. Medlemmer

Vaske lister i ansatte, medlemmer og partoutkort.

Tell opp og se om det er rom for kampanje for flere partoutkort eller andre stunt.
Brannsupporter.

Gulløl

Brann har troen på å passere 7000. Passerer salget 7130 blir det 10-årsrekord.  Men det store spørsmålet er om kjøperne tror de er sikret cupfinale billett. Jeg oppfatter det mer som en prioritet i køen, eller forrang i køen som Brann kaller det. Ingen garanti altså.

Et lite klipp fra BT i dag:
- Vi er veldig fornøyde med salget. Historisk sett selger vi ganske bra med partoutkort uken før seriestart, og vi håper å runde 7000, sier kommersiell leder i Brann, Therese Andvik Rygg. Hun sier cupavansementet også ga en «boost» i partoutkortsalget.- Partoutkortinnehavere får forrang til en eventuell cupfinale. De to gode cupkampene ga en effekt, sier hun.


https://www.bt.no/fotball/i/KnbJbM/6000-har-kjoept-partoutkort-til-herrekampene-100-har-kjoept-til-brann-kvinner
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Quote from: Gulløl on March 28, 2023, 10:17:02 AMBrann har troen på å passere 7000. Passerer salget 7130 blir det 10-årsrekord.  Men det store spørsmålet er om kjøperne tror de er sikret cupfinale billett. Jeg oppfatter det mer som en prioritet i køen, eller forrang i køen som Brann kaller det. Ingen garanti altså.

Et lite klipp fra BT i dag:
- Vi er veldig fornøyde med salget. Historisk sett selger vi ganske bra med partoutkort uken før seriestart, og vi håper å runde 7000, sier kommersiell leder i Brann, Therese Andvik Rygg. Hun sier cupavansementet også ga en «boost» i partoutkortsalget.- Partoutkortinnehavere får forrang til en eventuell cupfinale. De to gode cupkampene ga en effekt, sier hun.


https://www.bt.no/fotball/i/KnbJbM/6000-har-kjoept-partoutkort-til-herrekampene-100-har-kjoept-til-brann-kvinner

Men det er vel neppe 100% av de som har partoutkort som har mulighet til å dra til Oslo?

Det er mitt håp her i utlendigheten hvertfall..
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

March 28, 2023, 10:37:29 AM #36 Last Edit: March 28, 2023, 10:53:44 AM by Gulløl
Slik fordelte Brann sine tildelte 7.032 billetter til sine supportere i 2011.
https://www.ba.no/brann/slik-fordeler-brann-cupfinalebillettene/s/1-41-5759586

Her står det om hvordan NFF fordelte cupfinalebillettene i 2011. Verdt å merke seg at Brann-supportere hadde 34.400 bestillinger(søknader) på 2.500 billetter i fritt salg (loddtrekning). Totalt var det 62.047 bestillinger - på tilsammen 224.436 billetter.
https://www.nrk.no/vestland/sma-odds-for-cupfinalebilletter-1.7827646
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Men det bør jo være en soleklar sak på fotballtinget å endre fordelingsnøkkelen i favør klubbene som spiller. Sterk favør. Hvorfor skal de bare få omkring 16 000 billetter til sammen? Ullevaal tar 27 000.
Tren på langskudd

SKBCPH

Ja, og så bør det være bruksplikt på de billettene NFF gir bort til sponsorer etc. Ikke mye som irriterer meg mer enn å se tomme seter på en Cupfinale.
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

April 07, 2023, 12:20:34 PM #39 Last Edit: April 07, 2023, 12:27:20 PM by Gulløl
Da er salget av partoutkort kommet opp i 6500 noe som er veldig bra. Kan vi virkelig klare 10 års rekorden på 7130 før salget avsluttes 16 mai ? Med et snittsalg på 16 partoutkort pr. dag for de 40 dagene som er igjen til 16 mai så passerer vi 7130 partoutkort.
Rosenborg har allerede passert 7000 solgte sesongkort som de kaller det.

Statistikk solgte partoutkort siste 10 år i rekkefølge etter antall solgte:

2017: 7130
2019: ca.7100
2013: 7 000
2014: 6 700
2018: 6640
2016: 6424
2015: 5200
2020: ca.5000
2022: ca.4800
2021: 4547
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Det beste som kan skje for dette med partoutkortsalg er at det blir utsolgt i mer enn bare 16. mai kampen + en eventuell cupfinale.

Da øker fordelen med partoutkort og det drar med seg en del som vil sikre seg fremover.

Brannsupporter.

Gulløl

April 11, 2023, 10:38:25 AM #41 Last Edit: April 11, 2023, 10:52:11 AM by Gulløl
Nå må Brann smi mens jernet er varmt. Nå kan det på denne bølgen selges partoutkort i bøtter og spann med rett og målrettet markedsføring. Over de neste fem ukene bør 1000 nye salg være et mål og noe Brann kan klare. Stort potensial, vet for eksempel alle familier og ungdommene selv (under 18 år) som følger Brann på SoME at en kan få partoutkort til 600 kr på Frydenbø ? Kjempepris for 15 kamper, få det ut i alle medier ! Fokuser på de billigste alternativene for å gjøre folk nyskjerrig og så kan folk eventuelt velge dyrere plasser etter at de har klikket seg inn.

Ellers er det fremdeles holdninger blant en god del at det er kjempedyrt å gå på Brann Stadion for familier slik det var for noen år siden, en prisstruktur som nå er endret kraftig. Brann bør opplyse og gi priseksempler for familie på 2 voksne + 2 barn, altså hva de billigste alternativene er, altså endre det at folk tror det er dyrt.

Et par små klipp fra kommentarfeltet i BT før kampen i går.

Geir Flage
for en dag siden
En faktor Kalvenes ikke nevner er billettprisene. For en familie på 4 kan det fort koste over 1000 kroner pr kamp avhengig av billettype. Dette kombinert med at alt annet (feks matvarer, drivstoff og strøm) også er blitt mye dyrere er nok en faktor som teller mye for mange. Kanskje vurdere å redusere billettprisene og fylle opp stadion enn å ha mange tomme seter?

Erik Ask
svarte Geir Flage for en dag siden
En tur på kino for 2 koster 600 + mat, drivstoff parkering.. Andre ting koster også en del.. Opplevelsen med 16.000 på tribunen og bra spill på banen er verd pengene.. =)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Koster 700 kr for 2 voksne og 2 barn.
Koster det 1000 så er det fordi man ønsker å sitte på bedre plasser eller er sent ute.

Det sagt, kunne f.eks hatt familepakker på Bt til 500 eller 600 kr for 2 voksne + 2 barn eller noe. Men jeg tror at mange av dem som roper høyest om at det er for dyrt fortsatt synest det er dyrt, uansett hva prisen er.

Brannsupporter.

Gulløl

Helt stille og ingen markedsføring av partoutkort etter sesongstart. Skulle tro at det er en vare som er høyaktuelt å selge for tiden. Det har ikke blitt solgt så mye billetter i eliteserien siden 2011 stod det i en artikkel i går, skulle tro at det samme gjelder partoutkort. Smi mens jernet er varmt er det noe som heter.

Er det også tilfelle at Brann nærmer seg 7000 solgte partoutkort er det noe som er flott å slå i bordet med markedsmessig. Og klarer Brann å slå "10 års-rekorden"på 7130 partoutkort før salget avsluttet (16 mai ?) er det også noe å merke seg og en nyhet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Kan vel være at Brann ser at de får inn minst like mye på enkeltsalg av billetter nå. Om det skulle kjølne av igjen etter hvert, så vil de nok begynne å legge ut pakker for resten av sesongen igjen.

fortune

Quote from: Hickok on April 18, 2023, 08:42:38 AMKan vel være at Brann ser at de får inn minst like mye på enkeltsalg av billetter nå. Om det skulle kjølne av igjen etter hvert, så vil de nok begynne å legge ut pakker for resten av sesongen igjen.

Akkurat nå lønner det seg selvfølgelig å selge enkeltbilletter fremfor partoutkort, men med mindre Brann er i gullkamp holder hypen neppe gjennom sesongen. Så da er det bedre å selge partoutkort, også fordi det er lettere å selge partoutkortet år etter år.
First is first, second is nothing

Hickok

Quote from: fortune on April 18, 2023, 09:58:32 AM
Quote from: Hickok on April 18, 2023, 08:42:38 AMKan vel være at Brann ser at de får inn minst like mye på enkeltsalg av billetter nå. Om det skulle kjølne av igjen etter hvert, så vil de nok begynne å legge ut pakker for resten av sesongen igjen.

Akkurat nå lønner det seg selvfølgelig å selge enkeltbilletter fremfor partoutkort, men med mindre Brann er i gullkamp holder hypen neppe gjennom sesongen. Så da er det bedre å selge partoutkort, også fordi det er lettere å selge partoutkortet år etter år.

De sier neppe nei til å selge, bare at de ikke bruker ressurser på å reklamere for de.

Go Up