• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ulrik Mathisen

Started by Churchill, March 07, 2023, 17:24:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Respons

I Brann jubler vi og er glade og det må Ulrik forholde seg til.
E. Horneland (2024)
Respons, kanskje?

Lasaron

Quote from: Finfin respons on August 27, 2024, 19:52:29 PMI Brann jubler vi og er glade og det må Ulrik forholde seg til.
E. Horneland (2024)

Ha! Da passet det brillefint at jeg dro frem Mons Ivar noen centimeter lenger oppe i tråden. Men, som sagt, her er Hornis 10/10.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Mathisen pleier jo å juble litt og dette ble jo kanskje litt vel andre veien.
Det viktigste er at har er bevisst det og lederne tar seg av ham og får han til å fokusere riktig og bruke energien sin riktig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Respons

Han var vel veldig misfornøyd med spilletid vil jeg tro men Blomberg har vel ikke akkurat spillt seg ut av dette laget så den er grei. Vi trenger beinhard konkurranse.
Respons, kanskje?

Lasaron

Mathiesen forsvinner ofte ut av kampene, før han glimter til med C-moment.

Blomberg er svært synlig hele tiden. På godt og vondt, men desidert mest på godt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Superjack

Basert på hvordan byttene gjøres av Horneland så er jeg ganske sikker på at Mathisen ikke inngår i Hornis sine planer for 2025.

Blir nesten garantert solgt i vinter.
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on September 23, 2024, 05:46:28 AMBasert på hvordan byttene gjøres av Horneland så er jeg ganske sikker på at Mathisen ikke inngår i Hornis sine planer for 2025.

Blir nesten garantert solgt i vinter.

Spørsmålet blir nå hvem som kjøper han om han ikke får vist seg frem.

Superjack

Tenker han er greit å få solgt. Har vist i ES, både i år og i fjor.

Blir nok en rimelig mann å kjøpe ut.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Mathisen virker å være en spiller som "dør" om han  ikke får tillit. Han har ikke gjort seg bort i kampene til nå, heller ikke kampen mot KFUM, men han virker forknytt, han får ikke ut det alle vet han har inne, håper det løsner mer i det som gjenstår av sesongen, han bør ikke gis opp enda.

Lasaron

Ny sak om Mathisen. Ja, han har vært en del skadet og sånn. Men jeg syns at omtrent hver sak om ham, så skinner det gjennom at han forventer å være fast, og at alt annet er en nedtur.

Jeg finner det litt underlig. Han har aldri vært fast på et eliteserielag før. I fjor startet han 9 kamper i eliteserien, noe som foreløpig er hans rekord.

esp123

Nja, syns han svarer bra, jeg. Legger mest skylden på skadene. Og selvfølgelig skal han være skuffet hvis han ikke spiller.

Churchill

Jeg synes også Mathisen fremstår som både ydmyk og reflektert rundt egen situasjon. Vi har jo alle sett at han har noe på gang der ute på kanten. Jeg tror han kan bli en nøkkelspiller i innspurten.
...we shall never surrender.

Rossi

Mathisen bør være langt foran Sande på høyre kant.
World domination within 5 years.

Corran

Synes ikke dette er noe sutre intervju eller at han mener han burde være fast.
Snarere tvert i mot så virker han reflektert og sier at denne sesongen har vært skuffende pga skader og manglende kontinutet.
Han sier jo selv at det er først nå han føler at formen begynner å bli bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Oppsummering

Ulriken er helt rå på å skaffe straffer og røde kort. Sannsynligvis best i norsk fotball. I fjor hadde han vel flere C-momenter i tillegg. Han og Blomberg konkurrerer om samme plass, stort sett, og er ganske jevngode. Men ulike. Jeg syns ikke det er skandale om vi forlenger med begge to. Selger vi Blomberg, ser jeg gjerne at vi forlenger med Mathisen. Det kan fort være at vi ikke har sett det beste av ham enda.

Corran

Blomberg er også backup for Castro og 3 kanter på det nivået bør vi ha

Føler han bør få litt flere sjanser

haak

ostraume

I og med at han ny har ny strekkskade så er det kanskje greit å vente og se litt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

En hjemmekjær kjæreste fra Bergen er aldri noen ulempe for at en spiller skal bli.

Har noen kjik i Bergen fanget inn Felix?
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: ostraume on February 07, 2025, 08:23:39 AMI og med at han ny har ny strekkskade så er det kanskje greit å vente og se litt.

Ikke fått med meg. Ute hvor lenge?

Brannsupporter.

Lasaron

Når Blomberg forsvant ville jeg forlenge med Mathisen, og jeg ville styrke backplassene.

Men så er det hentet inn en ny ving i stedet, samtidig som Mathisen befester statusen som semikjeks. Derfor har jeg snudd. Ikke forleng.

Hickok

Quote from: Superjack on February 07, 2025, 08:50:37 AM
Quote from: ostraume on February 07, 2025, 08:23:39 AMI og med at han ny har ny strekkskade så er det kanskje greit å vente og se litt.

Jeg tror ikke det er noe alvorlig, men at de har lært fra tidligere og vil la han bli helt frisk før de drar til Spania. Mener jeg så noe snakk om dette for noen dager siden.

ostraume

Quote from: Superjack on February 07, 2025, 08:50:37 AM

Lite omtalt, men det var vel nevnt i BA eller BT i en før-kampen artikkel at han var ute fra treningskampen pga en leggstrekk. Usikker på akkurat hvor jeg leste det. Vi får anta det er kortvarig, men litt rart at det ikke kom noe mer om det i forbindelse med dekningen av kampen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Ny kontrakt. Ut 2027. Passelig lengde når det først fornyes.

Jeg er ambivalent.

Jeg ville forlenge når Blomberg dro. Men så kom Hansen (noe jeg var mot), og så ble Mathisen skadet - igjen. Han er litt kjeks.

På den andre siden er det et definitivt pluss og et potensielt pluss.

Definitivt: Han er en annen type ving enn Hansen og Castro. Han er rask.

Potensielt: Kanskje det nye regimet vil plukke vekk kjeks-statusen hans.

Kagain

Ja, enig med du i at det er litt risikosport dette. Jeg tenker han er kjeks som Thore P. Men man får jo tro at POL & co har gjort seg noen vurderinger og tanker og tatt det med i risikoanalysen. Jeg må dog ærlig innrømme at jeg ikke på stående fot kan komme på noen kjeksete spillere som har blitt stabilt skadefri i Brann sitt varme famntak..

Lasaron

Sant? Og jeg er generelt motstander av å signere/forlenge med kjekser.

Rossi

Mathisen har et bra toppnivå - og er en potensiell gamechanger. Støtter absolutt ny kontrakt. 
World domination within 5 years.

vekkreist

Er positiv til denne . Rask, god teknisk, en annerledes spiller/kant enn de andre vi har.  Og ikke minst driblefant, noe fansen liker

Han skal skaffe endel straffer iår og ;)

Men ja, han har vært litt i overkant skadet, men kanskje det ikke er så rart når han blir meid ned av motspillerere i tide og utide?

Churchill

Hvis Freyr tør å spille med Mathisen og Eggert på hver sin kant, kan det bli mye kaos i boksen til motstanderlaget.

esp123

Freyr har uttalt at han ser først og fremst på Eggert som indreløper.

Falkman

Quote from: Churchill on February 15, 2025, 16:18:11 PMHvis Freyr tør å spille med Mathisen og Eggert på hver sin kant, kan det bli mye kaos i boksen til motstanderlaget.

Hvor skal da Castro spille?

Gulløl

Quote from: Churchill on February 15, 2025, 16:18:11 PMHvis Freyr tør å spille med Mathisen og Eggert på hver sin kant, kan det bli mye kaos i boksen til motstanderlaget.
Eggert på høyre indreløper og Mathisen på høyre kant kan bli virkelig noe som kan gå unna. En duo som det kan lukte svidd av.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pancho P

Quote from: Gulløl on February 15, 2025, 19:31:46 PM
Eggert på høyre indreløper og Mathisen på høyre kant kan bli virkelig noe som kan gå unna. En duo som det kan lukte svidd av.

Er det då plass til Mads Hansen?

Hickok

Quote from: Pancho P on February 15, 2025, 19:45:07 PM

Det er plass til flere enn 2 vinger. Det må være 4 vinger som leverer varene skal vi klare å nå Europa gruppespll og medalje i serien.

Supertzar

Quote from: Pancho P on February 15, 2025, 19:45:07 PM

Må vere lov med god dekning når ein skal ut i Europa og prøve henge med i kampen om topp 4 i Eliteserien. Og det kjem skader, gjerne fleire.

Churchill

det burde være lov å starte med mer enn 11 spillere...

Dette begynner å ligne en meget god tropp med mange spillere med ulike ekstremferdigheter og noen som binder alt sammen.

Pancho P

God dekning er fint, men eg har ein følelse av at MKH blir eit fast innslag i førsteellevaren. Så får vi håpe at Freyr er betre enn Horneland til å rotere på laget. Det positive er at mange av spelarane ser ut til å kunne bekle fleire ulike posisjonar på bana.

Kagain

Quote from: Pancho P on February 15, 2025, 21:38:43 PMGod dekning er fint, men eg har ein følelse av at MKH blir eit fast innslag i førsteellevaren. Så får vi håpe at Freyr er betre enn Horneland til å rotere på laget. Det positive er at mange av spelarane ser ut til å kunne bekle fleire ulike posisjonar på bana.

Horneland likte også at spillerne var poteter, så den største forskjellen er vel at disse spillerne til Alexandersson ikke er like fleksible, men de har mer ferdigheter utenom det å kunne spille på flere plasser på banen.

Pancho P

Dei ser ut til å ha større spesialferdigheiter, samtidig som dei kan brukast i ulike posisjonar, noko som kan vere gull verdt med ein taktisk fleksibel trenar. Både Mathisen, Hansen, Eggert og fleire av ungfolane er i utgangspunktet like mykje kantspelarar som indreløparar og enkelte er kanskje også best som 10'arar. Håpar at det ikkje blir surmuling blant dei som får minst speletid i den litt rolegare delen av sesongen, fram til europacupane begynner.

Go Up