• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 22/23

Started by Lasaron, September 01, 2022, 14:10:38 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: fortune on January 23, 2023, 09:52:51 AM
Quote from: krakra on January 23, 2023, 09:45:30 AMJeg syns ikke vi trenger erstatter for Skaanes. Vi har tre spillere som konkurrerer om startplassen og et par-tre talenter bak der igjen. Tillegg kan vi flytte ned Børsting når Blomberg blir førstevalget på høyrekanten.

Vi har tre erfarne indreløpere, alle med to år igjen av kontrakten og vi har sannsynligvis gentlemans agreements med minst to av dem at de får gå ved anstendige bud. Jeg tror derfor det blir hentet en ny indreløper, selv om jeg som deg mener Børsting bør flyttes.

Børsting er for øvrig kroneksempel på den type spiller jeg frykter vi får flere av..

Hvis noen av førstevalgene forsvinner så bør de erstattes da. Akkurat nå er stallen for stor og da er det ikke nødvendig å ha fire etablerte indreløpere foran talentene som kommer bakfra.

Corran

Skaanes trengs ikke å erstattes.
Forsvinner en av de 3 som skal rullere som indreløpere så tenker jeg de kan erstatte.

Det er jo også uttalt at om det kommer noen inn skal de styrke laget og ikke være stallfyll
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: fortune on January 23, 2023, 09:56:51 AM
Quote from: Superjack on January 23, 2023, 09:53:14 AMSkaanes ut bør bety at noen rykker frem i køen.
Ikke at noen kommer inn.

Om man har gode kandidater ja, har vi egentlig det? Hjorteseths potensiale er utvilsomt størst som Heltne Nilsens erstatter og han bør nok heller dyrkes der.

Om Brann skal ha troverdighet på sin spillerutvikling så må det med en Skaanes på 27 ut, være rom for en yngre spiller å stige frem.
Det kan som flere har nevnt være at Børsting får en rolle som indreløper og dermed slipper Blomberg frem på kanten, at Hjorteseth får flere minutter som indreløper eller at det finnes andre i Brann sin stall som kan komme frem.

Om Hjorteseth bare skal sees på som anker, så må han og Brann være fornøyde med at han spiller 2. divisjon, eller så må han lånes ut.
Jeg håper de heller tester han ut mer som indreløper.
Ser ikke det som sannsynlig at Sivert skal spille mindre enn alle kampene i år, og stort sett 90 minutter.
Brannsupporter.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

January 23, 2023, 11:49:54 AM #754 Last Edit: January 23, 2023, 11:56:38 AM by Gulløl
Nytt salg fra Brann ? Er vel ganske greit for både Brann og spilleren selv. En tredje keeper som snart er 24 år og ekstremt skadeforfulgt kan vel erstattes med et ungt talent fra akademiet.

Klipp fra BT:
Brann-keeper Markus Olsen Pettersen er ønsket av klubben KÍ Klaksvík på Færøyene. Det får BT bekreftet.
Der er nå Molde-legendene Magne Hoseth og Daniel Berg Hestad trenere, og duoen har allerede hentet tidligere Brann-spiller Vegard Forren.Klubbene har vært i dialog, men det gjenstår å se om overgangen kan bli noe av. 23 år gamle Pettersen er, sammen med Eirik Holmen Johansen, reservekeeper i Brann - bak det klare førstevalget Mathias Dyngeland. Pettersen har vært skadeplaget til nå i karrieren, men tidvis har han demonstrert sitt potensial. I 2018 spilte han åtte kamper i Eliteserien. KÍ Klaksvík markerte seg i fjor ved å spille jevnt med Bodø/Glimt i Champions League-kvalifiseringen, og vinne en av de to kampene. Laget vant den færøyske serien suverent i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Gulløl on January 23, 2023, 11:49:54 AMNytt salg fra Brann ?

Klipp fra BT:
Brann-keeper Markus Olsen Pettersen er ønsket av klubben KÍ Klaksvík på Færøyene. Det får BT bekreftet.
Der er nå Molde-legendene Magne Hoseth og Daniel Berg Hestad trenere, og duoen har allerede hentet tidligere Brann-spiller Vegard Forren.Klubbene har vært i dialog, men det gjenstår å se om overgangen kan bli noe av. 23 år gamle Pettersen er, sammen med Eirik Holmen Johansen, reservekeeper i Brann - bak det klare førstevalget Mathias Dyngeland. Pettersen har vært skadeplaget til nå i karrieren, men tidvis har han demonstrert sitt potensial. I 2018 spilte han åtte kamper i Eliteserien. KÍ Klaksvík markerte seg i fjor ved å spille jevnt med Bodø/Glimt i Champions League-kvalifiseringen, og vinne en av de to kampene. Laget vant den færøyske serien suverent i fjor.


Jeg vil tro at Hoseth og Berg Hestad vet om skadehistorikken til MOP. Spesielt siden Forren er der også. Jeg håper jo selvsagt at MOP får orden på kroppen sin og kan bidra for Brann, men det håpet er ikke særlig realistisk. Om MOP går til Klaksvik vil jeg tro at blir uten overgangssum. Fordelen er at da kan man hente inn Børsheim som 3. keeper. Han skal jo være lovende såvidt jeg har forstått. Men som sagt har jeg ikke så stor tro på hverken at MOP skal få orden på kroppen sin eller en ny arbeidsgiver...

Superjack

Om denne Børsheim er så lovende som det sies, så blir vel han 1. keeper på 2. laget og Holmen backup både for 1. og 2. laget?
Brannsupporter.

Gulløl

January 23, 2023, 12:05:37 PM #757 Last Edit: January 23, 2023, 12:10:13 PM by Gulløl
U 17 landslagskeeper Martin Børsheim som allerede i 2020 fikk sine første treninger med A-laget bør vel nå absolutt være moden for å bli tredje keeper i 2023 sesongen. Og om utviklingen fortsetter forhåpentligvis bli andre keeper neste sesong når Holmen Johansen sin kontrakt går ut. Børsheim blir 18 år ganske snart, 18 februar.
https://www.brann.no/nyheter/martin-15-har-hatt-sin-forste-treningsuke-med-a-laget
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on January 23, 2023, 09:10:15 AMKasper Skaanes blir Aalesund-spiller i løpet av dagen. Spennende om Brann casher inn 100 mill eller om det blir 100 tusen. Fin alder, et år yngre enn enn Berisha.

Pamer spekulerte vel i 100-tusen på laurdag.  Var kanskje ein spøk?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: Superjack on January 23, 2023, 12:04:08 PMOm denne Børsheim er så lovende som det sies, så blir vel han 1. keeper på 2. laget og Holmen backup både for 1. og 2. laget?
Og så må vi huske på at vi også har enda en veldig talentfull keeper som spiller på G-16 landslaget i Mathias Engevik Klausen som blir 16 år den 09 oktober i år. Det bør vel være han som bør være backup for Brann 2 som han også var i fjor i mange kamper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Er det venting på at det danske vinduet stenger her? Et håp om å hente inn en eventyrlysten dreng?
Gå av.

Huff

Quote from: Spelaren on January 23, 2023, 12:44:28 PMEr det venting på at det danske vinduet stenger her? Et håp om å hente inn en eventyrlysten dreng?

Pamer har i alle fall ment at Brann venter på at det internasjonale overgangsvinduet skal stenge før de forsøker å hente spillere. Om dette er ren gjetning, eller noe han har fra interne kilder aner jeg ikke. Dette er vel en velkjent strategi i Brann-sammenheng.

Lasaron

Det er riktig å gå for interne opprykk både for Skaanes og Pettersen.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Huff on January 23, 2023, 13:03:17 PM
Quote from: Spelaren on January 23, 2023, 12:44:28 PMEr det venting på at det danske vinduet stenger her? Et håp om å hente inn en eventyrlysten dreng?

Pamer har i alle fall ment at Brann venter på at det internasjonale overgangsvinduet skal stenge før de forsøker å hente spillere. Om dette er ren gjetning, eller noe han har fra interne kilder aner jeg ikke. Dette er vel en velkjent strategi i Brann-sammenheng.

Det er vel kanskje ikke så mye Brann som venter som de spillerene som ønsker å spille ute som venter på mulighetene der, før de vurderer Brann og det eventuelt andre ES klubber vil tilby.

Glimt har hentet, siden de måtte ha på plass tropp før Congerence league. Og resten av ES ventet nok på samme som Brann

Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on January 23, 2023, 12:04:08 PMOm denne Børsheim er så lovende som det sies, så blir vel han 1. keeper på 2. laget og Holmen backup både for 1. og 2. laget?

Er det MOP som er 1. keeper på Brann 2 nå? Jeg har ikke oversikt over hva som skjer der. Men ja, jeg regner med at EHJ fremdeles er 2. keeper for A-laget i Brann, men at Børsheim er 3. keeper for A-laget med hovedfokuset på Brann 2.

1908

Nærmer oss 1 Februar og ingen nye har kommet utenom de som har kommet tilbake. Burde vel snart begynne å skje noe!

Kagain

Tipper det er som andre har påpekt slik at med tanke på de prisene spillere går for nå er det bedre å vente til det store overgangsvinduet er lukket. Da kan man kanskje få tak i spillere for en billigere penge siden de (hverken klubb eller spiller) har råd til å sitte på gjerdet lengre.

Lasaron

Ja. Og så har ingen forlatt Brann enda, som krever erstatning. Om Blomberg og Kolskogen har bedre fremgang enn forventet, trenger vi ikke ny kant og stopper heller. Så her er ingen grunn til panikk.

Tren på langskudd

pidre

Altså, eg ser absolutt ingen grunn til at noen som forlater klubben skal kunne kreve erstatning.
Saludar a los monos!

1908

Er Brann sterk nok på spissplass?

Lasaron

Quote from: 1908 on January 23, 2023, 18:53:14 PMEr Brann sterk nok på spissplass?

Kommer an på ambisjon og langsiktig strategi. Jeg mener ja.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: 1908 on January 23, 2023, 18:53:14 PMEr Brann sterk nok på spissplass?

Usikkert, men der er Branns valgmuligheter nokså begrensede. Enten satse på Heggebø og muligens hente inn en backup, eller hente en presumptivt bedre spiller og anta at Heggebø ønsker å forlate klubben. Når man som Heggebø bare behersker en posisjon i laget og er forholdsvis ambisiøs/talentfull, er man avhengig av å være førstevalg.

«Fordelen» til Brann er at man i angrepsleddet har ekstremt mye mer å hente på høyrekanten, så da blir det naturlig å sette inn kreftene på å hente en ny spiller der. Også om Blomberg blir førstevalg, for det blir veldig dårlig samhandling om man skal variere mellom spilletypene Blomberg og Børsting.
First is first, second is nothing

Superjack

Fotballen er blitt såpass tussete at om Heggebø får en god start og knaller inn en 8-10 mål til sommeren så selges han fort for 20-30 millioner.

Bare tøys å kjøpe en eldre og på papiret bedre spiss.
Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Quote from: pidre on January 23, 2023, 18:42:31 PMAltså, eg ser absolutt ingen grunn til at noen som forlater klubben skal kunne kreve erstatning.

Han mente vel at de ikke trengs å erstattes.

haak

Brann forhandler med B/G om å hente Sery Larsen tilbake.

pidre

Quote from: haak on January 24, 2023, 09:47:13 AMBrann forhandler med B/G om å hente Sery Larsen tilbake.
Kjennes bra ut!
Saludar a los monos!

krakra

BT kaller det en sjokkovergang. Jeg kan ikke helt se hva som er så sjokkerende med at Brann henter tilbake en spiller som var god her, men som har falt igjennom i sin nye klubb.

Kagain

Jeg håper at om Brann henter han tilbake så har de gjort en vurdering av skadesituasjonen.

Når vi snakker om speiding og overganger og slikt så syns jeg det er verdt å notere seg at Mehnert er på vei til Godset etter å ha gjort sine saker godt i Ranheim. Berisha vet vi om. Med tanke på Japhet så er det vel slik at det ikke nødvendigvis har vært voldsomt problematisk med selve speiderdelen av spillerlogistikken, men snarere det at Brann av en eller annen grunn ikke evner å få det beste ut av de som de har.

Japhet kan potensielt bryte med det om han gjør det like bra (og gjerne bedre) om han er tilbake i Brann som da han var her første gangen. Som Krakra nevner så har han falt gjennom i Glimt. Årsakene for dette kan være forskjellige, men kombinasjon av skadehistorikk og klippekortentusiasme kan kanskje være et godt steg på veien...

SKBCPH

Ja takk! Har dessverre ikke fått sett så mye av han det siste året, men ser han startet Glimts første treningskamp sist uke.

Om han kan fortsette å vise det han viste oss høsten 2021 så blir det bra!
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Nei ikke sjokkovergang i det hele tatt. Mer en overgangsmulighet med stor sannsynlighet nå som B/G har en haug med midtstoppere. Sery Larsen har vært omtalt og diskutert her i forumet opptil flere ganger i vinter. At han stortrives i Brann og Bergen når han var her sist var en kjent sak. Men skal noen nå ut ?

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: Kagain on January 24, 2023, 10:04:55 AMJeg håper at om Brann henter han tilbake så har de gjort en vurdering av skadesituasjonen.

Når vi snakker om speiding og overganger og slikt så syns jeg det er verdt å notere seg at Mehnert er på vei til Godset etter å ha gjort sine saker godt i Ranheim. Berisha vet vi om. Med tanke på Japhet så er det vel slik at det ikke nødvendigvis har vært voldsomt problematisk med selve speiderdelen av spillerlogistikken, men snarere det at Brann av en eller annen grunn ikke evner å få det beste ut av de som de har.

Brann har hatt en tendens til å hente andre spillertyper enn det de egentlig har hatt behov for og derfor benyttet spillerne feil.

Berisha et et veldig godt eksempel, han fungerer klart best sammen med en makker på topp, enten i en 442 eller en 4231-variant. I Brann ble han derimot benyttet som enslig og stort sett feilvendt 433-spiss, eller på vingen i samme oppstilling. Bamba er et annet eksempel, Yttergård-Jensen og Børsting det samme.

Om man skal hevde seg mot lag med mer midler må man starte med å få mest mulig ut av spillerne sine. Da må man hente spillere som passer systemet, ikke  presse spillerne inn i uvante roller hvor de ikke får spille på styrkene sine.
First is first, second is nothing

SKBCPH

Jeg mener helt klart at vi bør ha backup til alle elleve posisjoner på banen, så altså fire midtstoppere. Nå er jo Kristiansen også backup på back. Men da har vi Holten.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Har sett Sery i flere kamper for Glimt.
Han imponerte stort tidlig i sesongen, før hans hodeskade satt han ut av spill.
Virket fit og var god det han spilte på slutten av sesongen.

Glimt har full dobbel dekning på alle plasser, minst og

I Brann får han nesten garantert en fast plass som midtstopper.
Tipper det med spilletid er viktigst for Larsen.

Denne overgangen er jeg veldig positiv til.
Brannsupporter.

Gulløl

January 24, 2023, 10:29:31 AM #783 Last Edit: January 24, 2023, 10:38:01 AM by Gulløl
Spennende om Brann hadde klart å fått det til å fungere med to raske og unge midtstoppere som Kolskogen og Sery Larsen, begge 22 år, og stått høyt på banen slik som i fjor. Betydelig inntektsmuligheter for begge ved videresalg om de er med å holde bra tett der bak for et Brann lag på den øvre halvdelen av tabellen.

Ellers veldig vanskelig å tippe på dette tidspunktet hvem som starter de første seriekampene om Sery Larsen kommer. Kristiansen som var vår beste midtstopper i fjor skal også være med i konkurransen om plassene.

- Kolskogen
- Sery Larsen
- Skovgaard
- Pallesen
- Kristiansen
- Holten

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: SKBCPH on January 24, 2023, 10:14:41 AMJeg mener helt klart at vi bør ha backup til alle elleve posisjoner på banen, så altså fire midtstoppere. Nå er jo Kristiansen også backup på back. Men da har vi Holten.
Planen er vel at stallen skal ha tilnærmet dobbel dekning, men at cirka en fjerdedel av dekningen skal utgjøres av det de kaller utviklingsspillere. Altså unge spillere i normalt sett ikke konkurrerer om en plass i førsteelveren.

krakra

Quote from: fortune on January 24, 2023, 10:14:30 AM
Quote from: Kagain on January 24, 2023, 10:04:55 AMJeg håper at om Brann henter han tilbake så har de gjort en vurdering av skadesituasjonen.

Når vi snakker om speiding og overganger og slikt så syns jeg det er verdt å notere seg at Mehnert er på vei til Godset etter å ha gjort sine saker godt i Ranheim. Berisha vet vi om. Med tanke på Japhet så er det vel slik at det ikke nødvendigvis har vært voldsomt problematisk med selve speiderdelen av spillerlogistikken, men snarere det at Brann av en eller annen grunn ikke evner å få det beste ut av de som de har.

Brann har hatt en tendens til å hente andre spillertyper enn det de egentlig har hatt behov for og derfor benyttet spillerne feil.

Berisha et et veldig godt eksempel, han fungerer klart best sammen med en makker på topp, enten i en 442 eller en 4231-variant. I Brann ble han derimot benyttet som enslig og stort sett feilvendt 433-spiss, eller på vingen i samme oppstilling. Bamba er et annet eksempel, Yttergård-Jensen og Børsting det samme.

Om man skal hevde seg mot lag med mer midler må man starte med å få mest mulig ut av spillerne sine. Da må man hente spillere som passer systemet, ikke  presse spillerne inn i uvante roller hvor de ikke får spille på styrkene sine.
Sery Larsen passer i alle fall inn. Han har fart og liker å ta med seg ballen opp i midtbaneleddet, som Horneland er veldig opptatt av.

fortune

Det gjør han og Sery er dessuten en nokså «allround» stoppertype som kan spille sammen med de fleste makkere. Av dagens stoppere er det egentlig bare Ruben jeg tror han vil passe dårlig med, siden Sery neppe er god nok i luften/fysisk til å kompensere for Rubens mangler. Strengt tatt tror jeg Ruben er avhengig av å spille sammen med Pallesen eller tilsvarende når vi nå tar et steg opp.
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: krakra on January 24, 2023, 09:53:40 AMBT kaller det en sjokkovergang. Jeg kan ikke helt se hva som er så sjokkerende med at Brann henter tilbake en spiller som var god her, men som har falt igjennom i sin nye klubb.

BA. De er tabloide i overskrifter.
Tren på langskudd

Spelaren

Positiv til Larsen-comeback. Masser af Succes!
Gå av.

Lasaron

Denne overgangen er jeg betinget optimistisk til. Grunnet skadehistorikken. Får håpe Kalvenesene har hatt kontakt, og at dette ikke er risiko. Jeg var svært fornøyd med Japhet forrige gang han var hos oss. Så rister han av seg kjeksefaktene, blir det en skikkelig god forsterkning. Men er han kjeks, så sier jeg nei.
Tren på langskudd

osoerli

January 24, 2023, 11:18:58 AM #790 Last Edit: January 24, 2023, 11:22:59 AM by osoerli Reason: tillegg
IFK Gøteborg har nok meir pengar.
Einaste grunnen til at han kjem til Brann må vera om Jimmy Nail har med i salgskontrakten at han kan gå tilbake til Brann for samme pris om han vil, eller ikkje slår til i Glimt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Skaanes blir i Brann. Aalesund føler det er for mye usikkerhet knyttet til Skaanes' medisinske situasjon.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on January 24, 2023, 11:24:19 AMSkaanes blir i Brann. Aalesund føler det er for mye usikkerhet knyttet til Skaanes' medisinske situasjon.

Som betyr at Brann har mindre å handla for, og då ryk nok Jeff også.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Quote from: fortune on January 24, 2023, 10:50:34 AMDet gjør han og Sery er dessuten en nokså «allround» stoppertype som kan spille sammen med de fleste makkere. Av dagens stoppere er det egentlig bare Ruben jeg tror han vil passe dårlig med, siden Sery neppe er god nok i luften/fysisk til å kompensere for Rubens mangler. Strengt tatt tror jeg Ruben er avhengig av å spille sammen med Pallesen eller tilsvarende når vi nå tar et steg opp.

Sery har jo en klar mangel, og det er luftstyrke. Som du sier er man da avhengig av noen som kan ta den jobben. Sery ser jeg for meg at vil gå inn i Kristiansen-rollen om Brann fremdeles har lyst å bruke han som stopper. Men jeg tror det er mest sannsynlig at det er Pallesen Knudsen som blir hans foretrukne parter da den godeste Palle har luftstyrke som sitt absolutt sterkest punkt. Andre mulige konstellasjoner:

Skovgaard er såvidt jeg har forstått det ikke knallsterk i luften samt noen tempoproblemer. Om de to danske drænge Skovgaard og Sery Larsen hadde blitt valgt som midstopperduo hadde det vært en fordel for Brann i det oppbyggende spillet med tanke på ballferdigheter, men litt verre på dødballer og lignende.

Kolskogen og Sery Larsen hadde hatt tempo, men manglet fysisk tilstedeværelse. De hadde blitt løpende mer rundt for å rydde opp.

Kristiansen og Sery Larsenhadde nok vært lettvektsutgaven av lettvektsutgave Kolskogen og Sery Larsen

Om Brann virkelig skulle vært dristig og satse så ville Holten og Sery Larsen vært interessant. Førstnevnte er kjapp, sterk og ganske solid i luften. En oppgradert Pallesen Knudsen kan man si. Sery Larsen er Sery Larsen. Men denne mest risikable av konstellasjonene ville nok hatt en større tabbefrekvens, i alle fall innledningsvis, til begge hadde fått rutine og sikkerhet sammen.

Gulløl

Quote from: osoerli on January 24, 2023, 11:25:23 AMSom betyr at Brann har mindre å handla for, og då ryk nok Jeff også.
Tror ikke det påvirker. Det er nok en betydelig forskjell i overgangssummene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: osoerli on January 24, 2023, 11:25:23 AM
Quote from: Gulløl on January 24, 2023, 11:24:19 AMSkaanes blir i Brann. Aalesund føler det er for mye usikkerhet knyttet til Skaanes' medisinske situasjon.

Som betyr at Brann har mindre å handla for, og då ryk nok Jeff også.

Neppe den helt store innvirkningen på overgangssum, men litt på lønnsbudsjettet. Vi kan heller selge Børsting, tipper han har vesentlig høyere lønn:)
First is first, second is nothing

krakra

January 24, 2023, 11:34:13 AM #796 Last Edit: January 24, 2023, 11:36:40 AM by krakra
Quote from: Gulløl on January 24, 2023, 11:24:19 AMSkaanes blir i Brann. Aalesund føler det er for mye usikkerhet knyttet til Skaanes' medisinske situasjon.
AaFK har da vel visst hva de bydde på?

fortune

Quote from: krakra on January 24, 2023, 11:34:13 AM
Quote from: Gulløl on January 24, 2023, 11:24:19 AMSkaanes blir i Brann. Aalesund føler det er for mye usikkerhet knyttet til Skaanes' medisinske situasjon.
AaFK har da vel visst hva de bydde på?

Har vel avdekket noe på den medisinske undersøkelsen da, det er jo helt fair. Bare Brann som ikke alltid er så opptatt av slike:)
First is first, second is nothing

krakra

Avisa Nordland melder at Sery Larsen har forlatt Glimts treningsleir for å skrive under for Brann

Superjack

Da mangler bare ving med fart, så er stallen mer eller mindre komplett.

Dette var godt nytt.
Brannsupporter.

Go Up