• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 22/23

Started by Lasaron, September 01, 2022, 14:10:38 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Leffen

Glesnes hadde vært nydelig. Men tror ikke han kommer før om et par år.

fortune

Elias Hagen går fra Glimt til IFK for «noe under 9 millioner kroner». De fortsetter å tjene gode penger på spillersalg i Bodø, også på spillere som ikke er nøkkelspillere.

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-erfarer-glimt-enig-om-salg-av-elias-hagen/15396217/
First is first, second is nothing

esp123

Flott. Da får de inn litt under det de brukte på Lars Jørgen Salvesen.

fortune

Quote from: esp123 on January 03, 2023, 12:12:05 PMFlott. Da får de inn litt under det de brukte på Lars Jørgen Salvesen.

Han skal også selges nå, skal vi tippe de får igjen omtrent halvparten av de ti millionene de gav for han?

Salvesen var for øvrig tiltenkt å erstatte Boniface som ble solgt for 20 millioner, så det er voksne summer i omløp for tiden.
First is first, second is nothing

Pete05

Quote from: fortune on January 03, 2023, 12:48:21 PM
Quote from: esp123 on January 03, 2023, 12:12:05 PMFlott. Da får de inn litt under det de brukte på Lars Jørgen Salvesen.

Han skal også selges nå, skal vi tippe de får igjen omtrent halvparten av de ti millionene de gav for han?

Salvesen var for øvrig tiltenkt å erstatte Boniface som ble solgt for 20 millioner, så det er voksne summer i omløp for tiden.

Det er voksne summer når Molde, B/G og delvis RBK er involvert. Ellers er det egentlig ganske tynt. De opererer i en helt annen liga enn resten.

Håper nesten dette vinduet ikke gir flere spillere ut, kun 1 eller 2 inn. Vi har neppe penger eller innsikt til å kjøpe oss bedre spillere enn de vi har.

esp123

Quote from: fortune on January 03, 2023, 12:48:21 PM
Quote from: esp123 on January 03, 2023, 12:12:05 PMFlott. Da får de inn litt under det de brukte på Lars Jørgen Salvesen.

Han skal også selges nå, skal vi tippe de får igjen omtrent halvparten av de ti millionene de gav for han?

Salvesen var for øvrig tiltenkt å erstatte Boniface som ble solgt for 20 millioner, så det er voksne summer i omløp for tiden.
Å selge Boniface for 20 mill og erstatte han med Salvesen for over 10 er veldig dårlig business.

Lasaron

Nå er det slik at mange av de som er blitt gode i Glimt, ble gode litt sånn etter hvert.
Tren på langskudd

Superjack

De som har gått fra Glimt har vel i stor grad endt på benker rundt i Europa også.
Sistemann som kommer hjem er Bjørkan. Spent på hvor mye Glimt betaler der. Om. de behøver å betale noe.

Viser vel tydelig at Glimt ikke er blitt best på grunn av de beste enkeltspillerene.

Brannsupporter.

Lasaron

Ja, det er nok en kombi. Uansett hvordan man snur og vender på det, så er Kjetil Knutsen en trener som evner å få et lag til å bli bedre.

Boniface er fast på det nest beste laget i Belgia, forøvrig.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: esp123 on January 03, 2023, 13:33:30 PM
Quote from: fortune on January 03, 2023, 12:48:21 PM
Quote from: esp123 on January 03, 2023, 12:12:05 PMFlott. Da får de inn litt under det de brukte på Lars Jørgen Salvesen.

Han skal også selges nå, skal vi tippe de får igjen omtrent halvparten av de ti millionene de gav for han?

Salvesen var for øvrig tiltenkt å erstatte Boniface som ble solgt for 20 millioner, så det er voksne summer i omløp for tiden.
Å selge Boniface for 20 mill og erstatte han med Salvesen for over 10 er veldig dårlig business.

Boniface hadde nok en tilsvarende avtale som Brann håper å få med Kniklas, hvor spilleren forlenger kontrakten i bytte mot å få gå for en gitt sum. Sånn sett er det vanskelig å kritisere salget.

Salvesen har ikke blitt noen sportslig suksess og er således dårlig business, spesielt siden interessen fra Molde økte prisen Glimt måtte betale. Samtidig blir man fort desperate når man skal spille CL-kvalik og mangler en skikkelig spiss.
First is first, second is nothing

esp123

Vitner ikke akkurat om fantastisk klubbdrift og oversikt over markedet å sette seg selv i en slik situasjon. Spesielt når Casper Tengstedt endte opp i RBK rundt samme tid? At Salvesen gikk for tosifret antall millioner er vanvittig.

Men kanskje det sier noe om spissmarkedet i Skandinavia. For de som mener Brann bare kan gå ut i markedet og plukke en spiss som er bedre enn Heggebø.

esp123

Quote from: Lasaron on January 03, 2023, 18:20:28 PMJa, det er nok en kombi. Uansett hvordan man snur og vender på det, så er Kjetil Knutsen en trener som evner å få et lag til å bli bedre.

Boniface er fast på det nest beste laget i Belgia, forøvrig.
Boniface er en klassespiss. Glimt hadde nok hatt betraktelig større sjans for å nå CL med han på topp istedenfor Salvesen/Espejord.

krakra

Verre å selge Sery Larsen for fire mill.

fortune

Quote from: esp123 on January 03, 2023, 19:53:13 PMVitner ikke akkurat om fantastisk klubbdrift og oversikt over markedet å sette seg selv i en slik situasjon. Spesielt når Casper Tengstedt endte opp i RBK rundt samme tid? At Salvesen gikk for tosifret antall millioner er vanvittig.

Men kanskje det sier noe om spissmarkedet i Skandinavia. For de som mener Brann bare kan gå ut i markedet og plukke en spiss som er bedre enn Heggebø.

Ikke fantastisk klubbdrift, men de hadde nok større forventninger til Espejord enn hva han var i nærheten av å levere. Tengstedt er vel uansett feil spillertype som midtspiss i 433? Han slår meg som en typisk 442/352-spiss som helst spiller sammen med en targetmann. I en 433 ville Tengstedt fort endt på vingen.

Angående Heggebø er jeg også skeptisk til om Brann er i stand til å hente en bedre spiss, spesielt om man holder seg til 433 og den enorme etterspørselen som finnes etter midtspisser som behersker den oppstillingen.
First is first, second is nothing

Kagain

Brann har jo vist at de ikke er ukjent for å hente tilbake gamle stjerner. Så for moro skyld gikk jeg gjennom Eurosport sin liste over bosmenn fra eliteserien. Her er det litt godt, gammel "gull"...

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2020/overgangsvinduet-er-apent-disse-eliteserie-profilene-er-na-klubblose_sto9297466/story.shtml

Amin Nouri
Deyver Vega
Kristoffer Barmen
Gilli Rolantsson

Skulle ikke forundre meg om noen av disse hadde dukket opp igjen i Brann.

fortune

En del store navn som er free transfer, spesielt fra Molde? Er alle disse avdankede, eller finnes det noen som kan være bra for et lag som ikke er helt oppe i toppen?
First is first, second is nothing

Pete05

January 03, 2023, 21:09:26 PM #566 Last Edit: January 03, 2023, 21:11:12 PM by Pyton
Quote from: Kagain on January 03, 2023, 20:30:34 PMBrann har jo vist at de ikke er ukjent for å hente tilbake gamle stjerner. Så for moro skyld gikk jeg gjennom Eurosport sin liste over bosmenn fra eliteserien. Her er det litt godt, gammel "gull"...

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2020/overgangsvinduet-er-apent-disse-eliteserie-profilene-er-na-klubblose_sto9297466/story.shtml

Amin Nouri
Deyver Vega
Kristoffer Barmen
Gilli Rolantsson

Skulle ikke forundre meg om noen av disse hadde dukket opp igjen i Brann.

Skal vi forsterke laget er neppe noen av de spillerne i nærheten. Ikke så mange interessante navn på lista men kanskje en Fred Friday kunne vært spennende? Da snakker vi en oppgradert versjon av Heggebø...

Kagain

Quote from: Pyton on January 03, 2023, 21:09:26 PMSkal vi forsterke laget er neppe noen av de spillerne i nærheten. Ikke så mange interessante navn på lista men kanskje en Fred Friday kunne vært spennende? Da snakker vi en oppgradert versjon av Heggebø...

Jeg er enig med deg at ingen av de tidligere Brannspillerne virker som store forsterkninger, men samtidig må vi huske at samme Brann de siste årene hentet tilbake spillere av varierende kvaliter:

Skaanes
SHN
Pallesen Knudsen
Finne

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det skulle ikke forundre meg om den godeste Barmen plutselig dukker opp i rødt igjen...

fortune

Quote from: Pyton on January 03, 2023, 21:09:26 PM
Quote from: Kagain on January 03, 2023, 20:30:34 PMBrann har jo vist at de ikke er ukjent for å hente tilbake gamle stjerner. Så for moro skyld gikk jeg gjennom Eurosport sin liste over bosmenn fra eliteserien. Her er det litt godt, gammel "gull"...

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2020/overgangsvinduet-er-apent-disse-eliteserie-profilene-er-na-klubblose_sto9297466/story.shtml

Amin Nouri
Deyver Vega
Kristoffer Barmen
Gilli Rolantsson

Skulle ikke forundre meg om noen av disse hadde dukket opp igjen i Brann.

Skal vi forsterke laget er neppe noen av de spillerne i nærheten. Ikke så mange interessante navn på lista men kanskje en Fred Friday kunne vært spennende? Da snakker vi en oppgradert versjon av Heggebø...

Nå har jeg ikke sett så mye på godset de siste årene, men 12 mål og 6 assists på 56 eliteseriekamper er ikke akkurat imponerende.
First is first, second is nothing

krakra

January 03, 2023, 21:43:28 PM #569 Last Edit: January 03, 2023, 21:45:07 PM by krakra
Friday var bra i LSK i 2015 og 2016 før han ble solgt, med 19 mål på 40 kamper, hvorav 32 var fra start. De to siste sesongene i Godset har han ikke var all verdens, med 12 mål på 55 kamper, og i fjor var han visst en del skadet. Vil si han er på en hylle under Heggebø.

Superjack

Pemi Faris ser ut å gå fra Kristiansund til Glimt. Det er en spiss som har en vanvittig fysikk. Så han bl.a i kampen han hadde mot Glimt i Bodø.

Som en del andre spillere som kommer fra ikke Europeiske ligaer så virket han litt uferdig taktisk, men helt enorm i fart og fysikk. Om Glimt får til han så blir han brennhet. Ser ut som en overgangssum på 3-4 millioner. Det var en spiller jeg faktisk hadde litt håp om at Brann hadde på blokken. Spesielt om de var ute etter en spiss som kan true bakrom. 
Brannsupporter.

pidre

January 04, 2023, 23:13:41 PM #571 Last Edit: January 05, 2023, 14:18:03 PM by pidre
Quote from: Superjack on January 04, 2023, 17:15:50 PMSom en del andre spillere som kommer fra ikke Europeiske ligaer så virket han litt uferdig taktisk, men helt enorm i fart og fysikk.

Migen Memelli?
Saludar a los monos!

krakra

Glimt er i ferd med å selge Høibråten og hente Bjørtuft fra Odd. Hadde de hatt planer om å satse på Sery Larsen hadde de neppe punget ut for enda en stopper. For det er ingenting i veien med bredden deres på stopperplass. Da må det være mulig å få kjøpt ham ut for det samme eller mindre av det vi fikk for ham?

Han har jo falt igjennom der, og hvis de ikke skal satse på ham er det ingenting som tilsier at han vil stige i verdi heller. Han fikk noe spilletid på back, men der har Glimt også forsterket seg i vinter.

Superjack

Quote from: krakra on January 05, 2023, 13:45:58 PMGlimt er i ferd med å selge Høibråten og hente Bjørtuft fra Odd. Hadde de hatt planer om å satse på Sery Larsen hadde de neppe punget ut for enda en stopper. For det er ingenting i veien med bredden deres på stopperplass. Da må det være mulig å få kjøpt ham ut for det samme eller mindre av det vi fikk for ham?

Han har jo falt igjennom der, og hvis de ikke skal satse på ham er det ingenting som tilsier at han vil stige i verdi heller. Han fikk noe spilletid på back, men der har Glimt også forsterket seg i vinter.

Ja, veldig enig med deg her, og det ventes enda en back inn i Glimt.
Larsen har et veldig stort potensiale. Han hadde som du nevner noen innhopp på back mot slutten av sesongen, men tror han vil være bedre som stopper.

Han hadde uflaks i Glimt med bl.a en hjernerystelse som holdt han borte lenge, men han virket å være i godt slag mot slutten av sesongen.

Men med Glimt er det ikke godt å vite. De har vel 27 A-lagsspillere i stallen pr i dag, og dette kan fort øke til 28 og 29, for de ønsker dobbel dekning i planlegging av ny sesonge med 50+ kamper.

Så har jo all erfaring vist at det er spiller 1-15 som får spille og fra 16-27 så får de ikke være med. Og pr nå så ser Larsen ut til å bli en av dem som kan kaste bort ett år i Bodø.
Kanskje en løsning kan være et lån med opsjon på kjøp?

Brannsupporter.

krakra

Sies at prisen på Høibråten skal være ti millioner og at de betaler det samme for Bjørtuft. Vil anta at Sery Larsen er verdsatt et godt stykke under dette. Han er langt unna førsteelveren, og Amundsen virker å være foran i køen som "ung satsningsspiller". Jeg tipper en pris på rundt fem millioner.

Hvis det er for drøyt for Brann i denne omgang, så er jeg enig i at det kanskje kunne vært en løsning å låne ham med opsjon, og så jobbet med å skrape sammen pengene. Da kunne vi også beholdt Kolskogen og sett om utviklingen der skyter fart og så tatt en vurdering mot 2024-sesongen om vi vil satse videre på Kolskogen eller Sery Larsen.

pidre

January 05, 2023, 14:25:19 PM #575 Last Edit: January 05, 2023, 15:56:47 PM by pidre
Serry for 5 millioner, da bør vi slå til.   
Saludar a los monos!

Gulløl

January 05, 2023, 14:55:59 PM #576 Last Edit: January 05, 2023, 14:58:29 PM by Gulløl
Noen som har oversikt over skadehistorikken til Serry i Glimt i tillegg til han har hatt før den tid ? Hvilke skader og helseplager han har hatt og om det er noe som det er litt for høy risiko kan komme tilbake. Som kjent skal Brann nå være nøye med å ikke hente inn skadeutsatte spillere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg har et vagt og ubestemt inntrykk av at noen rett og slett bare er generelt kjeks. At de lettere blir skadet, uansett type skade. Daniel Pedersen virket å være litt slik. Mistenker at Japhet er det også, men usikker.
Tren på langskudd

ostraume

Er ikke det rimelig elendig spillerutvikling av Glimt å la Serry råtne på rot på denne måten? Merkelige greier
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on January 05, 2023, 15:34:31 PMEr ikke det rimelig elendig spillerutvikling av Glimt å la Serry råtne på rot på denne måten? Merkelige greier
Hvis vurderingen av Glimts spillerutvikling kunne skal baseres på Sery Larsen, så kan man kanskje si det.

Rart hvor mye høyere forventninger enkelte har til andre klubber enn Brann.

Superjack

Quote from: Gulløl on January 05, 2023, 14:55:59 PMNoen som har oversikt over skadehistorikken til Serry i Glimt i tillegg til han har hatt før den tid ? Hvilke skader og helseplager han har hatt og om det er noe som det er litt for høy risiko kan komme tilbake. Som kjent skal Brann nå være nøye med å ikke hente inn skadeutsatte spillere.

Kom til Glimt med skade, imponerte Glimtfans i starten, fikk seg en smell og hjernerystelse og var tilbake i slutten av juli. Var vel skadefri og fra juli, men ikke aktuell for noe særlig spill før i september.

Tror ikke han har vært skadet siden.
Frisk og rask til start med Glimt nå etter nyttår.

Er fortsatt Dansk U-21 spiller.
Brannsupporter.

ostraume

Skal vi da ha lavere forventninger til Glimt? Det høres jo underlig ut at en relativ ung spiller med soleklart potensiale som er handlet inn for et par milloner havner i fryseboksen på denne måten. Ville også møtt kritikk i Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Pete05

Quote from: Lasaron on January 05, 2023, 15:19:16 PMJeg har et vagt og ubestemt inntrykk av at noen rett og slett bare er generelt kjeks. At de lettere blir skadet, uansett type skade. Daniel Pedersen virket å være litt slik. Mistenker at Japhet er det også, men usikker.

Sery har vel hatt 3-4 mindre skader også etter at han forlot oss i tillegg til hodeskaden. Så enten spiller han på en måte som gir han skader eller så er ikke kroppen helt tilpasset toppidretten. Veldig synd for en spiller som kunne blitt veldig god men jeg tviler på at ordet kontinuitet blir ett av hans ettermæle.

Med dette bakhodet er jeg dessverre skeptisk til å hente han tilbake. Vil alltid få pauser i løpet av sesongen.

Superjack

Quote from: krakra on January 05, 2023, 15:36:42 PM
Quote from: ostraume on January 05, 2023, 15:34:31 PMEr ikke det rimelig elendig spillerutvikling av Glimt å la Serry råtne på rot på denne måten? Merkelige greier
Hvis vurderingen av Glimts spillerutvikling kunne skal baseres på Sery Larsen, så kan man kanskje si det.

Rart hvor mye høyere forventninger enkelte har til andre klubber enn Brann.

Det er fort å glemme at Glimt anno 2018 - 2020 måtte utvikle spillere. Det var ikke økonomi til å kjøpe noe som helst.

Nå kan Glimt hente på øverste nordiske hylle, og har veldig råd til å la halve stallen råtne på rot.
Pengene som kommer av meget gode resultater i ES og ikke minst Europa, med dertil salg av spillere i tillegg gjør at Glimt kan operere litt som de store klubbene i Europa. Ha stor stall og dermed sikre seg at de beste er hos seg, men også gardere seg mot at de nest beste kan bli de beste i andre klubber i ES.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Pyton on January 05, 2023, 15:45:28 PM
Quote from: Lasaron on January 05, 2023, 15:19:16 PMJeg har et vagt og ubestemt inntrykk av at noen rett og slett bare er generelt kjeks. At de lettere blir skadet, uansett type skade. Daniel Pedersen virket å være litt slik. Mistenker at Japhet er det også, men usikker.

Sery har vel hatt 3-4 mindre skader også etter at han forlot oss i tillegg til kneskaden. Så enten spiller han på en måte som gir han skader eller så er ikke kroppen helt tilpasset toppidretten. Veldig synd for en spiller som kunne blitt veldig god men jeg tviler på at ordet kontinuitet blir ett av hans ettermæle.

Med dette bakhodet er jeg dessverre skeptisk til å hente han tilbake. Vil alltid få pauser i løpet av sesongen.

Med denne så kan jo et lån, med opsjon på kjøp være en vinn-vinn situasjon.
Brannsupporter.

krakra

Quote from: ostraume on January 05, 2023, 15:44:58 PMSkal vi da ha lavere forventninger til Glimt? Det høres jo underlig ut at en relativ ung spiller med soleklart potensiale som er handlet inn for et par milloner havner i fryseboksen på denne måten. Ville også møtt kritikk i Brann.
Hvis Brann hadde solgt spillere for 300 millioner, som de hadde brukt 10 millioner på å hente, de siste 3-4 årene, så ville de ikke fått kritikk fordi én lovende dansk stopper havnet i fryseboksen. Noen forsvarer jo sågar dagens nivå på Branns spillerutvikling.

krakra

January 05, 2023, 15:52:08 PM #586 Last Edit: January 05, 2023, 15:54:10 PM by krakra
Quote from: Superjack on January 05, 2023, 15:46:28 PM
Quote from: krakra on January 05, 2023, 15:36:42 PM
Quote from: ostraume on January 05, 2023, 15:34:31 PMEr ikke det rimelig elendig spillerutvikling av Glimt å la Serry råtne på rot på denne måten? Merkelige greier
Hvis vurderingen av Glimts spillerutvikling kunne skal baseres på Sery Larsen, så kan man kanskje si det.

Rart hvor mye høyere forventninger enkelte har til andre klubber enn Brann.

Det er fort å glemme at Glimt anno 2018 - 2020 måtte utvikle spillere. Det var ikke økonomi til å kjøpe noe som helst.

Nå kan Glimt hente på øverste nordiske hylle, og har veldig råd til å la halve stallen råtne på rot.
Pengene som kommer av meget gode resultater i ES og ikke minst Europa, med dertil salg av spillere i tillegg gjør at Glimt kan operere litt som de store klubbene i Europa. Ha stor stall og dermed sikre seg at de beste er hos seg, men også gardere seg mot at de nest beste kan bli de beste i andre klubber i ES.
Men Glimt har utviklet spillere fra 2021 og fram til i dag også. Amundsen, Mvuka, Vetlesen, Boniface, Botheim og Grønbæck er jo eksempler på det.

Superjack

Quote from: krakra on January 05, 2023, 15:52:08 PM
Quote from: Superjack on January 05, 2023, 15:46:28 PM
Quote from: krakra on January 05, 2023, 15:36:42 PM
Quote from: ostraume on January 05, 2023, 15:34:31 PMEr ikke det rimelig elendig spillerutvikling av Glimt å la Serry råtne på rot på denne måten? Merkelige greier
Hvis vurderingen av Glimts spillerutvikling kunne skal baseres på Sery Larsen, så kan man kanskje si det.

Rart hvor mye høyere forventninger enkelte har til andre klubber enn Brann.

Det er fort å glemme at Glimt anno 2018 - 2020 måtte utvikle spillere. Det var ikke økonomi til å kjøpe noe som helst.

Nå kan Glimt hente på øverste nordiske hylle, og har veldig råd til å la halve stallen råtne på rot.
Pengene som kommer av meget gode resultater i ES og ikke minst Europa, med dertil salg av spillere i tillegg gjør at Glimt kan operere litt som de store klubbene i Europa. Ha stor stall og dermed sikre seg at de beste er hos seg, men også gardere seg mot at de nest beste kan bli de beste i andre klubber i ES.
Men Glimt har utviklet spillere fra 2021 og fram til i dag også. Amundsen, Mvuka, Vetlesen, Boniface, Botheim og Grønbæck er jo eksempler på det.

De har også råd til å la 12-15 spillere ikke få spille og utvikle seg.
Jeg tviler på at de hadde hentet Botheim i dag, for å si det slik. Da måtte de hente en som erstatter for Salvesen som ikke kom pga at han skadet seg før overgang var i boks.

Amundsen er ikke utviklet, han var i ferd med å bli utviklet men er satt totalt i fryseboksen. Straks Glimt kunne hente tilbake en gammel kjenning ble det Lode/Moe og Høibråten.  Var ikke rom for å videreutvikle Amundsen.

 
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on January 05, 2023, 15:57:14 PM
Quote from: krakra on January 05, 2023, 15:52:08 PM
Quote from: Superjack on January 05, 2023, 15:46:28 PM
Quote from: krakra on January 05, 2023, 15:36:42 PM
Quote from: ostraume on January 05, 2023, 15:34:31 PMEr ikke det rimelig elendig spillerutvikling av Glimt å la Serry råtne på rot på denne måten? Merkelige greier
Hvis vurderingen av Glimts spillerutvikling kunne skal baseres på Sery Larsen, så kan man kanskje si det.

Rart hvor mye høyere forventninger enkelte har til andre klubber enn Brann.

Det er fort å glemme at Glimt anno 2018 - 2020 måtte utvikle spillere. Det var ikke økonomi til å kjøpe noe som helst.

Nå kan Glimt hente på øverste nordiske hylle, og har veldig råd til å la halve stallen råtne på rot.
Pengene som kommer av meget gode resultater i ES og ikke minst Europa, med dertil salg av spillere i tillegg gjør at Glimt kan operere litt som de store klubbene i Europa. Ha stor stall og dermed sikre seg at de beste er hos seg, men også gardere seg mot at de nest beste kan bli de beste i andre klubber i ES.
Men Glimt har utviklet spillere fra 2021 og fram til i dag også. Amundsen, Mvuka, Vetlesen, Boniface, Botheim og Grønbæck er jo eksempler på det.

De har også råd til å la 12-15 spillere ikke få spille og utvikle seg.
Jeg tviler på at de hadde hentet Botheim i dag, for å si det slik. Da måtte de hente en som erstatter for Salvesen som ikke kom pga at han skadet seg før overgang var i boks.

Amundsen er ikke utviklet, han var i ferd med å bli utviklet men er satt totalt i fryseboksen. Straks Glimt kunne hente tilbake en gammel kjenning ble det Lode/Moe og Høibråten.  Var ikke rom for å videreutvikle Amundsen.

 
Amundsen spilte vel fem av ti kamper etter at Lode kom tilbake. To fra start. Er det totalt i fryseboksen?

Superjack

Nja, kanskje ikke, men er jo et kraftig signal når en særdeles kamprusten og til tider dårlig Lode prioriteres så tydelig fremfor unge Amundsen.

Poenget mitt er at Glimt er ikke lenger en  såkalt "utviklingsklubb", de er en toppklubb, og har endret ganske markant fokus etter at de er kommet i den posisjonen de er nå.
Hva som er mest rett eller galt har jeg ikke noe formening om. Så lenge de har suksess på banen og dermed økonomien som følger med, så er det jo rett.

Men det er jo utvikling å utvikle bedre spillere også. Er jo utvikling å få meget gode 25 åringer til å bli enda bedre. Men det er kanskje ikke det de fleste her inne tenker på når det snakkes om å utvikle spillere.
Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: Superjack on January 05, 2023, 16:25:20 PMNja, kanskje ikke, men er jo et kraftig signal når en særdeles kamprusten og til tider dårlig Lode prioriteres så tydelig fremfor unge Amundsen.

Poenget mitt er at Glimt er ikke lenger en  såkalt "utviklingsklubb", de er en toppklubb, og har endret ganske markant fokus etter at de er kommet i den posisjonen de er nå.
Hva som er mest rett eller galt har jeg ikke noe formening om. Så lenge de har suksess på banen og dermed økonomien som følger med, så er det jo rett.

Men det er jo utvikling å utvikle bedre spillere også. Er jo utvikling å få meget gode 25 åringer til å bli enda bedre. Men det er kanskje ikke det de fleste her inne tenker på når det snakkes om å utvikle spillere.

Jeg tenker begge deler. Når spillere blir bedre av å spille i en klubb, enten de er 19, 24 eller 27 år, så er det å utvikle spillere.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Superjack on January 05, 2023, 16:25:20 PMNja, kanskje ikke, men er jo et kraftig signal når en særdeles kamprusten og til tider dårlig Lode prioriteres så tydelig fremfor unge Amundsen.

Poenget mitt er at Glimt er ikke lenger en  såkalt "utviklingsklubb", de er en toppklubb, og har endret ganske markant fokus etter at de er kommet i den posisjonen de er nå.
Hva som er mest rett eller galt har jeg ikke noe formening om. Så lenge de har suksess på banen og dermed økonomien som følger med, så er det jo rett.

Men det er jo utvikling å utvikle bedre spillere også. Er jo utvikling å få meget gode 25 åringer til å bli enda bedre. Men det er kanskje ikke det de fleste her inne tenker på når det snakkes om å utvikle spillere.
De har skiftet fokus fra utvikling til prestasjon til en viss grad, men de er da fortsatt en utviklingsklubb i større grad enn Brann noen gang har vært det.

Lasaron

BA har en sak om overgangstørke, og Mjelde sin mening om det, som forsåvidt er uinteressant. Men journalistene klarte å lirke inn en "intern" detalj som var litt vittig: "Da Niklas Castro ble kjøpt inn 28. mars i fjor, avsluttet det to travle overgangsvindu for Brann. Siden har faksen på Stadion fått fred."

Kudos for den, men det er ikke sikkert den yngste garde oppfatter vittigheten. Men det gjør det på en måte ekstra morsomt.
Tren på langskudd

Gulløl

January 06, 2023, 11:31:14 AM #593 Last Edit: January 06, 2023, 11:33:47 AM by Gulløl
Brøndbys Sigurd Rosted fremtid kan bli avgjort i løpet av kort tid skriver TV2.  Klubber som har vist konkret interesse i vinter er VIF og Brann, og noen utenlandske klubber. Tro om Brann fremdeles er inne i bildet her ?  BA og BT er helt blanke på hva Brann jobber med på overgangsfronten. Ballspark er bare blitt fjas og forsøk på komikveld og ikke en plass en henter info om hva nytt som er på gang i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

TV2-saken: Det at de nevner Rostedt, er vel bare for å ha noe å skrive. Siden han er blitt nevnt for lenge siden. Eller?
Tren på langskudd

esp123

Hvis Oslo-gutten Rosted velger Brann foran Vålerenga, er det for de feile grunnene. Dessuten blir han 29 år neste år, har etter rapportene hatt en nedadgående formkurve de siste årene, og sliter med Bekhterevs.

Lasaron

Jeg syns det er behkstreversk å slå inn på det gamle sporet med skadde spillere. Styr unna.   

Tren på langskudd

gladiporno

Vindheim kan spille i flere posisjoner, så det er ikke umulig at de henter ham selv om Brann skulle fortsette å bruke Crone som høyreback.

Churchill

Interessant å se i dette vinduet at Bergens-pressen ser ut til å være helt ute av spill hva gjelder informasjon. Jimmien holder kortene tett til brystet. Jeg er overbevist om at de jobber med konkrete spillere, uten å si et pip utad. Et par nye dansker kanskje?
...we shall never surrender.


Go Up