• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 22/23

Started by Lasaron, September 01, 2022, 14:10:38 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Churchill

vi trenger en stopper og en spiss med målgaranti.
...we shall never surrender.

krakra

September 21, 2022, 20:09:59 PM #101 Last Edit: September 21, 2022, 20:27:13 PM by krakra
Vi har Heggebø.

Jeg tror kanskje det største spørsmålstegnet er kantene. Det er ingen av dem jeg er sikker på vil holde høyt nok nivå.

Pete05

Quote from: krakra on September 21, 2022, 20:09:59 PMVi har Heggebø.

Jeg tror kanskje det største spørsmålstegnet er kantene. Det er ingen av dem jeg er sikker på vil holde høyt nok nivå.

Ganske enig. Sammenligner vi mot B/G så er det klart vårt svakeste ledd. Får vi en god stopper inn (er redd Kristiansen bokstavelig talt mangler tyngde) så er kantene vår svakeste del. Ser du på målpoeng fra dem målt mot B/G så er de sjanseløse. Og jeg er redd både Børsting og Castro faller igjennom mot bedre motstand.

Hvorfor sammenligne med B/G? Vi spiller faktisk litt som dem. Fullt fart i angrep og etablerer oss høyt.

Får vi inn 2-3 stk i vinter kan dette bli utrolig bra

esp123

Du vet at Castro har 20 målpoeng? Kun Rasmussen er bedre med 22.

Corran

Castro er vel et Wild Card da han "alltid" har mye poeng i Obos men sliter i eliten

Viktigste for meg er stoppere Der er ikke Ruben og Palle gode nok til start elver i ES
Kjenner også jeg har mistet litt troen på Kolskogen
Samt litt usikker på Skovgaard, men tror at med god makker er han glimrende
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: krakra on September 21, 2022, 20:09:59 PMVi har Heggebø.

Jeg tror kanskje det største spørsmålstegnet er kantene. Det er ingen av dem jeg er sikker på vil holde høyt nok nivå.

Jeg tror Heggebø holder, faktisk ganske sikker på det. Som tidligere nevnt har jeg sett en del av ES i siste  månedene. F.eks er Heggebø en bedre spiss i sin rolle enn f.eks Salvesen i Glimt, som kanskje er en litt lik spisstype.

Stoppere, Skovgaard holder. Usikker på Kristiansen og Pallesen. Men mulig de sammen med Wolfe og Crone blir gode nok. Forsvar handler også mye om relasjoner.

Mest usikker på Sivert. For selv om han er ekstremt viktig for å holde laget oppe og skjerpet, så har han hatt en god del virkelige hodemistpassninger. Disse har kanskje ikke fått oppmerksomhet fordi Brann ikke har blitt straffet, fordi motstanderen ikke har vært skarpe nok.

Jeg tror faktisk det er posisjonen som kan straffe Brann hardt neste år.
Brannsupporter.

Pete05

Quote from: esp123 on September 21, 2022, 21:05:44 PMDu vet at Castro har 20 målpoeng? Kun Rasmussen er bedre med 22.

Jeg er klar over det - og har også stor sans for Castro siden han ofte også er tredjesist eller starter et angrep som blir mål. Men tror dessverre ikke at hans repertoar vil holde i ES. Dog er ingentlng bedre enn at jeg tar veldig feil.

fortune

September 21, 2022, 21:55:49 PM #107 Last Edit: September 21, 2022, 21:57:26 PM by fortune
Quote from: Pyton on September 21, 2022, 21:02:00 PM
Quote from: krakra on September 21, 2022, 20:09:59 PMVi har Heggebø.

Jeg tror kanskje det største spørsmålstegnet er kantene. Det er ingen av dem jeg er sikker på vil holde høyt nok nivå.

Ganske enig. Sammenligner vi mot B/G så er det klart vårt svakeste ledd. Får vi en god stopper inn (er redd Kristiansen bokstavelig talt mangler tyngde) så er kantene vår svakeste del. Ser du på målpoeng fra dem målt mot B/G så er de sjanseløse. Og jeg er redd både Børsting og Castro faller igjennom mot bedre motstand.

Hvorfor sammenligne med B/G? Vi spiller faktisk litt som dem. Fullt fart i angrep og etablerer oss høyt.

Får vi inn 2-3 stk i vinter kan dette bli utrolig bra

Kjører vi full fart i angrep? Når gjorde vi isåfall det? Og med hvilke spillere? Og om vi gjør det hele tiden, hvor blir det av kontrings- og bakromsmålene?

I mine øyne er kantspillerne i Brann nærmest diametralt ulike de som har gjort suksess i Glimt de siste årene. Selvfølgelig i kvalitet, men også som spillertyper.
First is first, second is nothing

esp123

Jeg er rimelig sikker på at han kommer til å levere målpoeng. Han hadde ti målpoeng for AAFK i deres katastrofesesong i 2020. Og da gikk han gjennom en tøff tid utenfor banen.

Jeg mener man overvurderer nivået på Eliteserien. Castro vil være en god spiller i Eliteserien. Brann har i hele tatt et mer enn godt nok lag for midten av Eliteserien. Ingen kommer til å falle igjennom i Eliteserien. Vi er tross alt med god margin tidenes OBOS-lag etter 25 runder.

esp123

Quote from: fortune on September 21, 2022, 21:55:49 PM
Quote from: Pyton on September 21, 2022, 21:02:00 PM
Quote from: krakra on September 21, 2022, 20:09:59 PMVi har Heggebø.

Jeg tror kanskje det største spørsmålstegnet er kantene. Det er ingen av dem jeg er sikker på vil holde høyt nok nivå.

Ganske enig. Sammenligner vi mot B/G så er det klart vårt svakeste ledd. Får vi en god stopper inn (er redd Kristiansen bokstavelig talt mangler tyngde) så er kantene vår svakeste del. Ser du på målpoeng fra dem målt mot B/G så er de sjanseløse. Og jeg er redd både Børsting og Castro faller igjennom mot bedre motstand.

Hvorfor sammenligne med B/G? Vi spiller faktisk litt som dem. Fullt fart i angrep og etablerer oss høyt.

Får vi inn 2-3 stk i vinter kan dette bli utrolig bra

Kjører vi full fart i angrep? Når gjorde vi isåfall det? Og med hvilke spillere? Og om vi gjør det hele tiden, hvor blir det av kontrings- og bakromsmålene?

I mine øyne er kantspillerne i Brann nærmest diametralt ulike de som har gjort suksess i Glimt de siste årene. Selvfølgelig i kvalitet, men også som spillertyper.

Du sier dette hele tiden. At vi ikke har nok kontringsmål eller bakromsmål.

Men har du tall for dette? Hva baserer du denne konklusjonen på?

Nixon

Jeg tror alle de mer eller mindre faste på laget vil kunne bite godt fra seg på nivået over. Men vi må ha bredde i de ulike posisjonene, og da holder det ikke å si at "vi har Heggebø" når det blir snakk om spissplassen. Hvor mange spisser har de beste lagene i Eliteserien på benken som kan komme inn uten at laget må gå over til plan B? Mer enn null vil jeg tro. Men der er jo Brann. Og det virker jo ikke som at plan B er noe Horneland prioriterer, så nå har vi Heggebø som spiss, og noen til som kan spille spiss. Det holder ikke over en lang sesong er jeg redd.

Jeg sier ikke at vi skal bruke en haug med penger for et forhåpentligvis førstevalg og sette Heggebø i utfordrerposisjon. Men det vil være naivt å ikke gjøre noe som helst på spissplassen i vinter.
Rød makt på Hansa

esp123

Som plan B fra benken vil jeg si Brann har en av Eliteseriens beste i Bård Finne. Ideelt sett skulle vi hatt en ung spiss i utfordrerposisjon til Heggebø, men det er andre steder vi heller bør plassere pengene. Dette laget har veldig mye mål i seg uansett.

Corran

Quote from: esp123 on September 21, 2022, 22:04:40 PM
Quote from: fortune on September 21, 2022, 21:55:49 PM
Quote from: Pyton on September 21, 2022, 21:02:00 PM
Quote from: krakra on September 21, 2022, 20:09:59 PMVi har Heggebø.

Jeg tror kanskje det største spørsmålstegnet er kantene. Det er ingen av dem jeg er sikker på vil holde høyt nok nivå.

Ganske enig. Sammenligner vi mot B/G så er det klart vårt svakeste ledd. Får vi en god stopper inn (er redd Kristiansen bokstavelig talt mangler tyngde) så er kantene vår svakeste del. Ser du på målpoeng fra dem målt mot B/G så er de sjanseløse. Og jeg er redd både Børsting og Castro faller igjennom mot bedre motstand.

Hvorfor sammenligne med B/G? Vi spiller faktisk litt som dem. Fullt fart i angrep og etablerer oss høyt.

Får vi inn 2-3 stk i vinter kan dette bli utrolig bra

Kjører vi full fart i angrep? Når gjorde vi isåfall det? Og med hvilke spillere? Og om vi gjør det hele tiden, hvor blir det av kontrings- og bakromsmålene?

I mine øyne er kantspillerne i Brann nærmest diametralt ulike de som har gjort suksess i Glimt de siste årene. Selvfølgelig i kvalitet, men også som spillertyper.

Du sier dette hele tiden. At vi ikke har nok kontringsmål eller bakromsmål.

Men har du tall for dette? Hva baserer du denne konklusjonen på?

Har det vært så mye bakrom og kontringsmuligheter i år da?
De fleste lag har jo tettet igjen bak og parkert bussen.
Mot Ulf sist så var det ikke  gått 5 minutter en gang før den fremste ulf spilleren spurtet til egen banehalvdel for Brann hadde ballen på sin bane halvdel
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: esp123 on September 21, 2022, 22:28:06 PMSom plan B fra benken vil jeg si Brann har en av Eliteseriens beste i Bård Finne.

Mulig jeg blander med en annen, men er det ikke du som i hele år har hevdet at Brann ikke fungerer med Finne som spiss? Og da snakker vi OBOS og ikke i øverste divisjon.
Rød makt på Hansa

esp123

Quote from: Nixon on September 21, 2022, 22:35:40 PM
Quote from: esp123 on September 21, 2022, 22:28:06 PMSom plan B fra benken vil jeg si Brann har en av Eliteseriens beste i Bård Finne.

Mulig jeg blander med en annen, men er det ikke du som i hele år har hevdet at Brann ikke fungerer med Finne som spiss? Og da snakker vi OBOS og ikke i øverste divisjon.
Som spiss fra start i 4-3-3, ja. Men som innbytter mot slitne ben er Finne en fantastisk plan B når man jakter mål.

Nixon

Quote from: esp123 on September 21, 2022, 22:38:34 PM
Quote from: Nixon on September 21, 2022, 22:35:40 PM
Quote from: esp123 on September 21, 2022, 22:28:06 PMSom plan B fra benken vil jeg si Brann har en av Eliteseriens beste i Bård Finne.

Mulig jeg blander med en annen, men er det ikke du som i hele år har hevdet at Brann ikke fungerer med Finne som spiss? Og da snakker vi OBOS og ikke i øverste divisjon.
Som spiss fra start i 4-3-3, ja. Men som innbytter mot slitne ben er Finne en fantastisk plan B når man jakter mål.

Så hva da hvis Heggebø blir skadet eller får suspensjon? Det er litt av greien her etter min mening. Hvilke andre lag som vi liker å sammenligne oss med gjør seg frivillig så sårbar? Er det fordi det er Heggebø? Eller sammenligner vi oss ikke med disse lagene?
Rød makt på Hansa

krakra

Det bør hentes en ny spiss, men da gjerne en "up and coming" som kan være backup for Heggebø. Det blir nok enklere hvis andrelaget rykker opp og man kan gi en kamparena i andredivisjon.

Vi kan gjerne sammenligne oss med lag som Glimt og Molde, men de spiller vel 14 kamper mer enn oss over en sesong når de kvalifiserer seg til Europa, så de har litt andre behov og forutsetninger for å ha en større stall. 

Superjack

Quote from: fortune on September 21, 2022, 21:55:49 PM
Quote from: Pyton on September 21, 2022, 21:02:00 PM
Quote from: krakra on September 21, 2022, 20:09:59 PMVi har Heggebø.

Jeg tror kanskje det største spørsmålstegnet er kantene. Det er ingen av dem jeg er sikker på vil holde høyt nok nivå.

Ganske enig. Sammenligner vi mot B/G så er det klart vårt svakeste ledd. Får vi en god stopper inn (er redd Kristiansen bokstavelig talt mangler tyngde) så er kantene vår svakeste del. Ser du på målpoeng fra dem målt mot B/G så er de sjanseløse. Og jeg er redd både Børsting og Castro faller igjennom mot bedre motstand.

Hvorfor sammenligne med B/G? Vi spiller faktisk litt som dem. Fullt fart i angrep og etablerer oss høyt.

Får vi inn 2-3 stk i vinter kan dette bli utrolig bra

Kjører vi full fart i angrep? Når gjorde vi isåfall det? Og med hvilke spillere? Og om vi gjør det hele tiden, hvor blir det av kontrings- og bakromsmålene?

I mine øyne er kantspillerne i Brann nærmest diametralt ulike de som har gjort suksess i Glimt de siste årene. Selvfølgelig i kvalitet, men også som spillertyper.

Nå har Glimt fått en kantspiller i Mvuka som så langt hadde passet ypperlig som Brannspiller (ikke Børsting type da) Mye løping, god å drible, men null sluttprodukt.
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: krakra on September 22, 2022, 11:03:18 AMDet bør hentes en ny spiss, men da gjerne en "up and coming" som kan være backup for Heggebø. Det blir nok enklere hvis andrelaget rykker opp og man kan gi en kamparena i andredivisjon.

Vi kan gjerne sammenligne oss med lag som Glimt og Molde, men de spiller vel 14 kamper mer enn oss over en sesong når de kvalifiserer seg til Europa, så de har litt andre behov og forutsetninger for å ha en større stall. 

Jeg høres ut som en plate med hakk i, men jeg tenker at Brann kan forsøke seg på 20 år gamle Lasse Nordås. Høy, kjapp. Spiller på lån hos Tromsø nå, men har ikke helt dominert. Men som backup er han kanskje fin. Jeg tenker at han kanskje kan være en backup på ving også (i Flo-rollen).

Nixon

Quote from: krakra on September 22, 2022, 11:03:18 AMVi kan gjerne sammenligne oss med lag som Glimt og Molde, men de spiller vel 14 kamper mer enn oss over en sesong når de kvalifiserer seg til Europa, så de har litt andre behov og forutsetninger for å ha en større stall. 

Sjekket nå Molde sin stall og må jo si at 18 midtbane- og angrepsspillere er noe i overkant. Selv med 14 ekstra kamper. Så vil på ingen måte dit, men litt bredde for å kunne ha kontinuitet i trenerens foretrukne spillestil, med hvem som helst av spillerne ute, må være et greit mål.
Rød makt på Hansa

ostraume

En ting med Castro er at han passer perfekt sammen med Wolfe. Den venstresiden er det bare å dyrke også i nivået over. Det nærmeste vi har en Heggebø-erstatter i troppen nå er Moberg, så der trengs det kanskje noen forbedring. Evt. bare gi Moberg et år til, og gi Heggebø tillit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Quote from: Kagain on September 22, 2022, 13:55:36 PM
Quote from: krakra on September 22, 2022, 11:03:18 AMDet bør hentes en ny spiss, men da gjerne en "up and coming" som kan være backup for Heggebø. Det blir nok enklere hvis andrelaget rykker opp og man kan gi en kamparena i andredivisjon.

Vi kan gjerne sammenligne oss med lag som Glimt og Molde, men de spiller vel 14 kamper mer enn oss over en sesong når de kvalifiserer seg til Europa, så de har litt andre behov og forutsetninger for å ha en større stall.  

Jeg høres ut som en plate med hakk i, men jeg tenker at Brann kan forsøke seg på 20 år gamle Lasse Nordås. Høy, kjapp. Spiller på lån hos Tromsø nå, men har ikke helt dominert. Men som backup er han kanskje fin. Jeg tenker at han kanskje kan være en backup på ving også (i Flo-rollen).
Han har andre ambisjoner enn å være benkesliter i Brann. Men hadde passet perfekt, så får den beste av de spille.

Churchill

Heggebø er ingen målgarantist. Går vi til seriestart neste år med bare ham der fremme, blir det en tung sesong.
...we shall never surrender.

krakra

September 22, 2022, 23:39:27 PM #123 Last Edit: September 22, 2022, 23:43:40 PM by krakra
Det er vel 1-2 midtspisser med mer enn ti mål i Eliteserien i år. Det er Heggebø mer enn godt nok for. Børsting derimot. En ving med 4-5 målpoeng i seg holder ikke hvis vi har ambisjoner om å melde oss inn i medaljestriden.

Lasaron

Churchill: Hva syns du om Børsting? Bør vi forsterke der? Bør vi kjøre inn Blomberg? Eller er Børst god nok?
Tren på langskudd

Churchill


Børsting kommer til å bli meg verdifull til neste år enn han har vært i år. Skulle likt å se ham i en indreløperrolle. Bytte plass med Felix.
...we shall never surrender.

Nixon

At vi kan diskutere Børsting vs. Blomberg understreker vel poenget her...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det kommer an på ambisjonsnivå.

Satser vi på Heggisen og Blomberg, samtidig som vi ser oss fornøyd med topp ti, så har vi et godt grunnlag for å ta ytterligere steg.

Jeg mener jo at Blomberg er en bedre spiller enn Børst allerede nå, men forskjellen er ikke større enn at jeg forstår at folk har en annen mening.

Men Blomberg er mye yngre, og har et bevist høyere toppnivå i Brann.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Churchill on September 23, 2022, 07:20:15 AMBørsting kommer til å bli meg verdifull til neste år enn han har vært i år. Skulle likt å se ham i en indreløperrolle. Bytte plass med Felix.
Hvilke ferdigheter er det Børsting har som ikke Felix, Rasmussen og Kniklas dekker godt allerede? Vi har en ung og lovende midtbane og det er vel ingen grunn til å hive en treig, teknisk begrenset og lite produktiv 28-åring inn der.

krakra

Quote from: Nixon on September 23, 2022, 07:27:16 AMAt vi kan diskutere Børsting vs. Blomberg understreker vel poenget her...
Det kommer jo litt an på hva man vil. Noen er nærmest besatt på å få Heggebø ut av laget. Det har stilnet litt etter sju mål på seks kamper, men det er fortsatt noen som mener det viktigste for Brann er å få Heggebø ut av laget. Det må selvfølgelig ikke skje.

At Brann bør ha to spisser og at spissalternativene bak Heggebø i dag ikke holder tror jeg flertallet er enig i. Moberg er for dårlig, og Finne er feil spisstype. Men det er et veldig krevende spissmarked. Se hva klubber som Viking, VIF og Glimt fikk til i sommer. De skulle forsterke spissplassen med klare førstevalg inn i gull- og medaljestriden. Viking fant ingenting, Glimt betalte over ti millioner for Salvesen og VIF endte med Børven. Selv om man tenker backup for Heggebø så er det vanskelig å finne en spiller med beviselig kvalitet, rett profil og rett pris.

Rykker andrelaget opp åpner det muligheten for å ta litt flere sjanser. Da kan vi hente noen som har holdt høyt nivå på nivå tre, håpe at de skal ta steget i ES etter hvert og i verste fall ha en god spiss for andrelaget.

Kagain

Quote from: Giles on September 22, 2022, 18:34:35 PM
Quote from: Kagain on September 22, 2022, 13:55:36 PMJeg høres ut som en plate med hakk i, men jeg tenker at Brann kan forsøke seg på 20 år gamle Lasse Nordås. Høy, kjapp. Spiller på lån hos Tromsø nå, men har ikke helt dominert. Men som backup er han kanskje fin. Jeg tenker at han kanskje kan være en backup på ving også (i Flo-rollen).
Han har andre ambisjoner enn å være benkesliter i Brann. Men hadde passet perfekt, så får den beste av de spille.

Det er et godt poeng. Blir spennende å se hvor attraktiv Brann er for de som ikke er helt faste i sine klubber.

Norlings Hund 2

Quote from: krakra on September 23, 2022, 08:31:18 AM
Quote from: Nixon on September 23, 2022, 07:27:16 AMAt vi kan diskutere Børsting vs. Blomberg understreker vel poenget her...
Det kommer jo litt an på hva man vil. Noen er nærmest besatt på å få Heggebø ut av laget. Det har stilnet litt etter sju mål på seks kamper, men det er fortsatt noen som mener det viktigste for Brann er å få Heggebø ut av laget. Det må selvfølgelig ikke skje.

At Brann bør ha to spisser og at spissalternativene bak Heggebø i dag ikke holder tror jeg flertallet er enig i. Moberg er for dårlig, og Finne er feil spisstype. Men det er et veldig krevende spissmarked. Se hva klubber som Viking, VIF og Glimt fikk til i sommer. De skulle forsterke spissplassen med klare førstevalg inn i gull- og medaljestriden. Viking fant ingenting, Glimt betalte over ti millioner for Salvesen og VIF endte med Børven. Selv om man tenker backup for Heggebø så er det vanskelig å finne en spiller med beviselig kvalitet, rett profil og rett pris.

Rykker andrelaget opp åpner det muligheten for å ta litt flere sjanser. Da kan vi hente noen som har holdt høyt nivå på nivå tre, håpe at de skal ta steget i ES etter hvert og i verste fall ha en god spiss for andrelaget.

Og det er helt latterlig, Heggebø er den mest komplette spissen vi har hatt på veldig lenge, i tillegg til at han er ung, seriøs og bare kommer til å bli bedre.

Vi trenger definitivt utfordrer/backup, men vi trenger definitivt ikke å bytte ut Heggebø.

Superjack

Brannsupporter.

Corran

Heggebø mener jeg har vist nok til å få sjansen som førstevalg neste år.
Jeg ønsker fremdeles han skal trene litt eksplosivitet slik at han blir raskere de første 5-10 meterne. Han ser ut til å bygning og musklene til det.
Finne som andre valg er ikke så dumt da han er riktig mann inn for å endre kampbildet

Blomberg er på vei. Eg synes Børsting er et klarere valg pr nå, men ikke sikkert det er fasit i mars neste år 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Børst og Blomberg heilt ulike typer spillere, tenker vi trenger begge neste år. Blomberg med høyt toppnivå og stort potensiale. Liker trøkket Børst har i spillet sitt.
Saludar a los monos!

Churchill

I år har Brann møtt så dårlig motstand at vi ikke har blitt presset annet enn i perioder av en kamp. Slike kampbilder passet spillere som Blomberg. Til neste år blir virkeligheten en annen og vi kommer til å bli presset bakover i noen ganger utspilt. Da tror jeg nok at Børsting blir veldig god å ha.
...we shall never surrender.

gladiporno

Quote from: Churchill on September 25, 2022, 11:35:04 AMI år har Brann møtt så dårlig motstand at vi ikke har blitt presset annet enn i perioder av en kamp. Slike kampbilder passet spillere som Blomberg.

Mildt sagt merkelig konklusjon om Branns kanskje mest typiske kontringsspiller.

krakra

Jeg tror også at Blomberg vil passe oss bra hvis vi har ambisjoner om å fortsatt være offensive mot lag som kan spille oss lavt. Børsting er vel best for lag som skal ligge lavt og forsvare seg. Han har ikke mye å bidra med offensivt.

I utgangspunktet en grei spiller å ha i stallen, men Brann har jo sagt at de skal ha en ganske tynn stall og da er det kanskje litt luksus? Slik situasjonen er i dag er det i alle fall ikke plass til å hente noen på verken midtbane, angrep eller kant, uten at man kvitter seg med noen først. Og da tar jeg utgangspunkt i at de med utløpende kontrakt forsvinner og at Delaveris og Simba selges.

I angrep har vi Castro, Heggebø, Finne, Blomberg og Børsting. Det er fem spillere på tre plasser. Bare én ny spiller inn vil gi dobbelt dekning, og ingen av disse er utviklingsspillere. Alle er over 21 år neste år.

På midtbanen har vi Heltne Nilsen, Hjorteseth, Skaanes, Kniklas, Felix og Rasmussen. Det er seks spillere på seks plasser. Allerede dobbelt dekning. Man kan argumentere for at Hjorteseth er en utviklingsspiller som kan ha gode utviklingskår selv med begrenset spilletid. Ellers er det vel bare spillere som bør spille regelmessig. Samtidig så har man et stort midtbanetalent i Haaland bak der igjen.

Brann har selv, i sportsplanen sin, sagt at man skal ha rundt 16 "førstelagsspillere", inkludert keeperne. Nå har man altså ti spillere på seks plasser. Det gir seks ledige plasser på de øvrige fem posisjonene, uten rom for å hente forsterkninger.

Så noen må nesten ut. Egentlig bør minst to ut for å rydde plass til én ny "førstelagsspiller", og jeg mener Skaanes og Børsting er de svakeste leddene. Finne er også litt luksus hvis han bare skal være subersub, men han er jo en veldig god subersub da. Så lenge han klarer å holde motivasjonen oppe.

pidre

September 26, 2022, 10:52:39 AM #138 Last Edit: September 26, 2022, 11:36:48 AM by pidre
Rundt 16 førstelagsspillere, inkludert keepere? Legg til grunn at 2 keepere reknast som førstelags, og da står vi igjen med 14 utespillere. Vidare at Hjorteseth er utviklings, og at Hove, Delaveris og Simba går videre.

Luben
Pallesen
Krone
Wolfe
Skovgård
Kolskogen

Sønnen
Rasmussen
FHM
Skaanes
Kniklas
Moberg

Castro
Heggebø
Finne
Børst
Blomberg

Finn 17 førstelags, mens det altså iht. "det uttalte" skal være 14. Altså må noen ut, om sportsplanen skal følges - Moberg ligg vel dårlig an. 

Er det tallfesta kor mange utviklingspillere det skal være?
Saludar a los monos!

krakra

Moberg og Palle har ikke kontrakt neste sesong, ennå i alle fall, så har ikke talt med dem. Det står i sportsplanen at det skal være 16 førstelagsspillere, inkludert keepere, og 4-6 utviklingsspillere.

pidre

Quote from: krakra on September 26, 2022, 10:56:45 AMMoberg og Palle har ikke kontrakt neste sesong, ennå i alle fall, så har ikke talt med dem. Det står i sportsplanen at det skal være 16 førstelagsspillere, inkludert keepere, og 4-6 utviklingsspillere.

Her bør planen følges, det er jo heile poenget med ein plan. Utviklingsspillere blir da?

Hjorteseth
Torsvik
Holten
Kvinge
Saludar a los monos!

Lasaron

Jeg er redd Kniklas forsvinner i vinter. Han forlenger jo ikke. Og hva med Dyngeland?
Tren på langskudd

Kagain

Jeg ser at BA har en sak på at ekspertene er enige om hvor Brann må forsterke.

https://www.ba.no/ekspertene-er-enige-her-ma-brann-forsterke/s/5-8-2022227

De ser ut til å være enige om en kjappbent stopper da Kristiansen begynner å bli gammel. Ingen av dem nevner Kolskogen, så det kan virke som at han er avskrevet etter sin sørlandsferd.

De er litt mer uenige om hva og hvilken type spiss det er snakk om. De forskjellige ekspertene har forskjellige prioriteringer. Noen av dem vil ta en Stråmyhr og få noe kjapt noe der framme, en annen peker på at Finne og Heggebø ikke har alle ferdighetene som skal til for å være enslig spiss. Jeg er ingen ekspert, men jeg er usikker på den biten. Tror Heggebø kan klare seg greit. Men backup-spiss skal de få slite med å få tak i...

Yaw Eystein peker på et viktig valg som Brann må gjøre. Skal de satse hardt på å nå toppen tidlig så er det kanskje grunn til å være mer vill på overgangsmarkedet, dvs. bruke mye penger på eksempelvis en spiss.  Men om de skal skyndte seg sakte, steg for steg og stein for stein, så må de skaffe seg en backup for Heggebø.

Men det ser ut som at disse ekspertene er omforent i at Brann har en stall som skal klare å slå fra seg i eliteserien, uansett...

gladiporno

Amankwah er vanligvis en fin omvendt rettesnor for hva jeg bør mene. Som regel er jeg diametralt uenig med det han står for. Her er vi overraskende på linje. Tror Brann bør unngå å gå i samme felle som de gjorde under Soltvedt.

Corran

Er ikke Wassberg en "utviklingsspiller"?
Jeg spør oppriktig og er ikke ute etter å provosere/krangle på det MEN ;-)

Han er 18 år og langt fra ferdig utviklet.
At han er med på å sloss om en fast plass sier jo mye om hvor stort talentet er, men han er i mine øyne fremdeles et talent som må utvikles videre.

Så når stopper en å være en utviklingsspiller?

Hvorfor er Hjorteset en utviklingsspiller og ikke Wassberg?
De er jo like gamle og kom vel opp i a troppen samtidig.

Er det etter hvor nært en er en startplass som gjelder?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Quote from: pidre on September 26, 2022, 10:52:39 AMHove, Delaveris og Simba går videre.


Både Delaveris og Simba har kontrakt med Brann ut 2024. Det betyr at selv om Brann ønsker å kvitte seg med dem, så er det dermed ikke sagt at de er ferdige i Brann. Ingen av dem er spesielt attraktiv per dags dato, og vil slite med å finne en klubb som betaler mer for dem enn den lønnen de får i Brann. Simba har vel ytret at han gleder seg til å komme tilbake til Bergen.

Kolskogen tror jeg ikke det skal by på problemer å bli kvitt. Han er U21-landslagspiller med kontrakt kun ut 2023. Hurtigheten hans er fremdeles etterspurt i norsk og internasjonal fotball.

Superjack

Om Brann kaster i bosset sin sportsplan, allerede etter en sesong i Obos, så blir jeg veldig skuffet. Og det siste er jo det vanlige med Brann.

Brann må utvikle spillere, og de må utvikle dem i den spillestilen som Brann ønsker å spille/stå for.

Jeg har en ubehagelig følelse av at årets Obos sesong gjør at Horneland blir uangripelig, som LAN ble.
Derfor får ikke Horneland pes fra sine overordnede om hvorfor ikke det er andre i utviklingsavdeligen som får prøve seg.

Om Brann mener alvor med det de sier angående utvikling så hva ville være mer naturlig enn å la klubbens fremste U-landslagsspillere få forsøke seg i Obos?
Muligheten blir aldri - aldri - aldri - bedre enn nå.

Om Jimmi er tro mot klubbens sportsplan, så kan hverken Moberg eller Pallesen få nye kontrakter. Siste spesielt om det ønskes en annen stopper inn, og beholde Kristiansen og Skovgaard.
I tillegg må en midtbanespiller ut om det skal være plass til at Kniklas skal få mye spilletid og Hjorteset noen forsøk i 2023 sesongen.

Jeg tror ikke det skjer.
Jeg tror det er sannsynlig at Pallesen re-signerer, og at om noen midtbanespillere går ut er Rasmussen først ut, og Kniklas nr 2....

Brannsupporter.

Lasaron

En betydelig del supportere mener at treneren vet best, i kraft av å være trener.

Dernest er det mange som mener det er hull i hodet å kritisere en trener for noe når laget gjør det bra.

Til sammen kommer disse to gruppene til å bli ganske store i månedene som kommer. Ja, de er vel ganske store allerede.
Tren på langskudd

Giles

Brann må få opp unge spillere enten de er i Brann eller kommer fra andre klubber. Men de må være/bli gode nok og Brann som klubb/lag må alltid søke å bli bedre. Om en 25 åring fra huttigheita er den rette personen så må denne spilleren hentes.

Superjack

September 27, 2022, 14:06:49 PM #149 Last Edit: September 27, 2022, 14:10:43 PM by Superjack
Quote from: Lasaron on September 27, 2022, 10:11:55 AMEn betydelig del supportere mener at treneren vet best, i kraft av å være trener.

Dernest er det mange som mener det er hull i hodet å kritisere en trener for noe når laget gjør det bra.

Til sammen kommer disse to gruppene til å bli ganske store i månedene som kommer. Ja, de er vel ganske store allerede.

Ja, det er det jeg frykter. Doddo er personifiseringen av en slik supporter.
Men det skal ikke være supporterene som bestemmer. Det er Sportssjef / Daglig leder som skal bestemme. Basert på det som de har fått av fullmakter å styre etter.

Når den gjeldende sportsplanen sier 14 etablerte ES spillere og 6 yngre, fordi klubben skal utvikle ES spillere. Så skal sportssjefen sette sammen stallen deretter. Så kan Hornis si hva han vil.
Det er faktisk sportssjefen sitt ansvar å se til at treneren utvikler klubben med det som klubben mener er best langsiktig, og kortsiktig.
Wolfe og Heggebø er ikke utviklingsspillere. Jeg mener at også Blomberg faller utenfor den kategorien.

Og til og med treneren sier at det skal være 3 etablerte stoppere, og ett talent.
Om Brann ønsker å få inn en etablert, som er bedre enn de 3 som de har (Palle, Skovgaard eller Kristiansen) må en ut.
Orker ikke gjenta det som er oppsummert over i forhold til stallsammensetning, men noen må faktisk ut, for at noen etablerte ES spillere skal inn. 

Og disse valgene burde jo blitt tatt basert på hvordan man ser at man har egne spillere i utvikling som kan gå inn i roller i laget.
Det er jo en av grunnene til at de yngre absolutt burde fått prøve seg.

Om Hjorteset er en potensiell mann å overta for Sivert, så burde han få prøve seg.
Om Kvinge er en potensiell mann for å overta for Børsting, så burde han få prøve seg
Andre? For det aller beste er jo om Brann har anledning å selge en etablert, der de har mulighet å fylle på med egenprodusert.
Brannsupporter.

Go Up