• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal - Brann, lørdag 20.08.2022, kl 16.00

Started by Nixon, August 16, 2022, 08:42:54 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Meget solid prestasjon

Alt rett og veldig fornøyd med de to siste byttene.

Det sagt, jeg mener også Hjorteseth og ikke Moberg burde kommer inn når det bytter gikk.

Brann må for alt i verden fortsette med samme fotball i ES og ikke satse på Moberg. Moberg kan gjerne være en joker i ES, men spiller må ikke byggers rundt han.
Brannsupporter.

Churchill

Kampens beste spiller; FHM. Bør være bankers i kampene utover.
...we shall never surrender.

Pete05

Quote from: Churchill on August 20, 2022, 18:19:41 PMKampens beste spiller; FHM. Bør være bankers i kampene utover.

Det forutsetter at laget vi spiller mot ikke setter 11 mann i forsvar. Men muligens er ingen gode nok da? Fhm er nok bedre mot ES motstand. Og overlegen Skaanes enn så lenge

krakra


pidre

Vil trekke fram Heggebø - var god i dag, og kunne fort fått eitpar mål til. Eit underbart oppspillspunkt og god i boks.

Så har vi ein klassekeeper.

Våre stoppere bra, men det glapp heilt noen ganger, og bare ei skulder og Dyngeland hindra baklengs. 

Kva skal vi med Moberg?

Svak dommer.
Saludar a los monos!

Corran

Megert god kamp i dag men midstopperne ble veldig avslørt når de ble satt under press eller de ble utfordret i "rette" rommene.
Sogndal kom alene gjennom 3 ganger og alle tre gangene var det dårlig involvering av minst en midtstopper

Ellers en veldig god kamp

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Støtter støtten til keeperen. Fenomenale redninger. Og han har fremstått som en meget habil skuddstopper, selv om den aller sterkeste egenskapen denne sesongen er sitt presise arbeid med føtter og igangsetting.

Et angrepsvåpen av en keeper.

Brannsupporter.

Finfin respons

Ja, flere fantastiske gjennombruddspasninger og utspill forbi pressledd i går. Ypperlig kamp av Dyngeland!
Kanskje.

Churchill

Jeg tror vi trenger en ny spiss til neste år samt en ny stoppet i spann med Skovgaard.

Resten har vi.
...we shall never surrender.

krakra

August 21, 2022, 16:58:48 PM #59 Last Edit: August 21, 2022, 17:02:59 PM by krakra
Vi trenger ikke en ny spiss. Spørsmålet er heller om kantene er gode nok.

Nixon

Kunne veddet gode penger på at vi hadde trengt en ny spiss dersom Heggebø ikke var lokal.
Rød makt på Hansa

esp123

August 21, 2022, 20:00:21 PM #61 Last Edit: August 21, 2022, 20:08:26 PM by esp123
Hvor skal vi finne denne spissen som gjør alle de tingene som Heggebø i tillegg til å komme til 0,50+ xG per kamp? Da må man betale gode penger. Heggebø er meget bra. I tillegg er han bare 21 år.

Han var meget bra mot Sogndal, og fortsetter han som førstevalg ut sesongen så tipper jeg han blir toppscorer i OBOS. Er bare 4 mål opp til Rasmussen.

pidre

August 21, 2022, 20:12:54 PM #62 Last Edit: August 21, 2022, 20:14:40 PM by pidre
Når ein først snakkar om kant, denne Ørjasæter viste eindel bra. 2003-modell.
Saludar a los monos!

Pete05

Quote from: krakra on August 21, 2022, 16:58:48 PMVi trenger ikke en ny spiss. Spørsmålet er heller om kantene er gode nok.

Faktisk enig. Castro har vel 6 mål mens det er 2(?) fra Børsting. Det er for lite når laget har scoret 62 mål hittil. Midtbanen «overpresterer» nok i forhold til antall mål men er bekymret for kantene og målpoeng. Vi trenger mer fra dem enn de har produsert i år. Castro er ok (ikke mer) og har slitt betydelig når motstand blir bedre. Børsting tror jeg vil levere omtrent likt til neste år men er det for lite målpoeng i han? Ønskeliste er en topp midtstopper (stor, kraftig med fart) og en lynrask kant. Det siste tror jeg også ville hjelpe til å øke muligheten for å varierer spillet enda mer.

krakra

Quote from: Nixon on August 21, 2022, 19:36:48 PMKunne veddet gode penger på at vi hadde trengt en ny spiss dersom Heggebø ikke var lokal.
Det kunne du sikkert.

Vi gikk fra å 15. plass til 7. plass i scorede mål etter at Heggebø tok over som spiss i fjor. Til tross for en nærmest rekord i dårlig uttelling. I år ligger vi veldig godt an til å bli det mestscorende laget i OBOS-ligaen gjennom tidende.

Det er flere faktorer bak at Brann har fått sving på angrepsspillet, men Heggebø er en viktig en av dem. Får man en spiss som kan kjempe om toppscorertittelen i Eliteserien neste år, samtidig som han gjør den samme jobben som Heggebø gjør, uten at det koster skjorta - så flott! Men dette er ikke realistisk, og jeg tar heller en Heggebø som scorer 10-15 mål enn en ny spiss som scorer 20 mål uten å gjøre så mye annet.

Superjack

Ny kant.
Midtstopper med fart.

Men jeg tror det viktigste er å fortsette å bygge det lager som nå herjer i Obos.

Og test Holten.
Fas inn Hjorteseth og Torsvik.

Brannsupporter.

Lasaron

Før vi "går amok" på overgangsfronten kan det være lurt å teste Holten og Kvinge, ja. Og følge litt nøye med på Simba i Sverige. Og Følge nøye med på Kolskogen.
Tren på langskudd

ostraume

Ny kant med fart? Bør vi ikke ha is i magen og gi Blomberg sjansen?

Og Heggebø skal vi selvfølgelig satse videre på; alle ser at gutten utvikler seg positivt. Kraftpakke som passer perfekt inn slik vi spiller.

Ny stopper derimot, det trengs, dette er vår klart svakeste lagdel. Skovgaard holder muligens mål, men han er usedvanlig treg og trenger i så fall hjep av en makker med både fart og kraft; ikke nødvendigvis lett å finne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Personlig syns jeg det er fascinerende mange forsvarspiller og angrepsspillere som "ikke er god nok" når vi er rekordsterke både offensivt og defensivt.

Jeg tror personlig at det er lurt å vokse. Alle som spiller regelmessig for Brann er gode nok for Eliteserien. Spørsmålet er ambisjonsnivået. Vi bør prioritere å vokse "organisk" - dvs. ikke hente unødvendig mange spillere. Rask kant og rask stopper bør være prioritet.

Når det gjelder spillere som forsvinner ut, så er vel tre stoppere + junior målet til Horneland så da lever Palle eller Kolskogen farlig.

Lasaron

Enig med Esp. Skal vi bli en klubb som er flinke til å utvikle spillere, må vi våge å prøve å utvikle. Vi må tenke at alle spillerne kan bli enda litt bedre, hos oss. De som er passert 30 kan bli enda litt bedre på enkelte områder, som kan kompensere for at de gradvis blir noe treigere.

Husk på at med Dyngeland, Crone, Skov, Kristiansen og Wolfe der bak, og de på midten som vi har, så er vi i stand til å spille ballbesittende mot en del lag i eliteserien - på en måte som gjør at vi slipper inn få mål.

Jeg tror det er klokt å tenke utvikling gradvis, og vil være godt fornøyd med topp ti neste år. Plutselig går det bedre enn hva man hadde tenkt også.

Hm. Dette innlegget hadde kanskje passet bedre på en annen tråd.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: ostraume on August 22, 2022, 07:15:18 AMNy kant med fart? Bør vi ikke ha is i magen og gi Blomberg sjansen?

Og Heggebø skal vi selvfølgelig satse videre på; alle ser at gutten utvikler seg positivt. Kraftpakke som passer perfekt inn slik vi spiller.

Ny stopper derimot, det trengs, dette er vår klart svakeste lagdel.

Fullstendig enig!
Saludar a los monos!

Go Up