• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stjørdals/Blink - SKBrann Søndag 19.06 kl 15:00

Started by Superjack, June 13, 2022, 22:30:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Dette blir en kamp mellom topp og bunn i Obos, men samtidig mellom to lag som begge har slått ES motstand i seriepausen.

Noen som vet status på Kniklas og resten av U-gjengen?

Jeg tipper laget blir uforandret fra Mjøndalenslakten. Dvs at Kniklas starter på benken og Skaanes starter.
Skaanes har prestert så bra at det nesten er dårlig gjort mot han om han ikke får starte denne kampen.

Kan bli en vrien kamp, men om Brann gjør som i starten mot Kongsvinger og i hele kampen mot Mjøndalen så går dette veien 9 av 10 ganger.

Brannsupporter.

Gulløl

Årets første undervurdering av Brann spillerne, at de tror dette blir en LETT seier ? Jeg frykter, jeg frykter årets første tap.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Lissabon on June 14, 2022, 07:32:53 AM
Quote from: Gulløl on June 13, 2022, 22:56:21 PMÅrets første undervurdering av Brann spillerne, at de tror dette blir en LETT seier ? Jeg frykter, jeg frykter årets første tap.

Å unngå undervurderinger gjennom en lang sesong er umulig, målet må være så få som mulig, og ta seg sammen, eller være heldige og våkne etterhvert.

Det enkleste er derfor å ikke undervurdere


Det er umulig å unngå å undervurdere så den enkleste løsningen er å ikke undervurdere?
hmmm er ikke det litt selvmotsigende?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

«I hvert minutt som passeres, går det 60 sekund. Enkleste måten å stoppe dette på er å unngå tiden. Men det er umulig.»
Kokende idiot

Superjack

Quote from: Optimist on June 15, 2022, 21:14:03 PM«I hvert minutt som passeres, går det 60 sekund. Enkleste måten å stoppe dette på er å unngå tiden. Men det er umulig.»

Det er vel bare å bevege seg fort nok, så unngår man tiden.
Brannsupporter.

Churchill

Klart det ikke er umulig å undervurdere en eneste motstander i løpet av en sesong. Jeg forventer faktisk av en profesjonell klubb at de tar den mentale biten så pass alvorlig at de fokuserer på å prestere på sitt beste nivå i hver eneste kamp. Så vil jo likevel prestasjonene variere, men ut fra dagsform og andre faktorer, har man likevel prestert så godt man har kunnet. I hver eneste, bidige enkeltstående kamp.
...we shall never surrender.

krakra

June 16, 2022, 21:23:55 PM #6 Last Edit: June 16, 2022, 21:25:34 PM by krakra
Kommer an på hva en legger i å "prestere sitt beste". Noen kamper gir høyere tenningsnivå enn andre. Sånn er det bare. Sånn er det med alle lag i alle ligaer, og trolig alle toppidrettsutøvere.
Når det gjelder undervurdering så tviler jeg på at det er et reelt problem, men nerver og press spiller nok inn. I tillegg til frustrasjon og stress når man ikke innfrir som forventet.

pidre

Quote from: Superjack on June 15, 2022, 23:38:04 PM
Quote from: Optimist on June 15, 2022, 21:14:03 PM«I hvert minutt som passeres, går det 60 sekund. Enkleste måten å stoppe dette på er å unngå tiden. Men det er umulig.»

Det er vel bare å bevege seg fort nok, så unngår man tiden.

Jepp, vi trenger altså flere hurtige spillere, så vi unngår undervurdering.
Saludar a los monos!

Superjack

Blir eventuell Brann sin flyavgang kansellert så får de sette seg på en buss.

Nest-Sotra klarte vel å herje i Obos når de kjørte land og strand rundt i privatbiler, på grunn av at de ikke hadde penger til hverken fly eller buss.

Da er det vel heller kjipere for dem supporterene som ikke kommer seg til Bergen for å se kampen.
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Lissabon on June 17, 2022, 13:38:20 PMApropos TREIGHEIT, har Brann en plan B eller C om det blir flystreik ? Tog via Oslo, så til Trondheim er vel garanti for braktap der oppe ?
"Den Bergenske-Trondhjemske Postvei" er plan C.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Gjennom pandemien har vi da klart oss fint uten å møtes fysisk, så den kampen der kan de ta på Teams.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Gulløl

Obosligaklubb i millionkrise: - Et sjokk for spillerne.
I 2019 rykket Stjørdals-Blink opp til nivå to i norsk fotball for første gang siden 1994. Nå kjemper klubben mot voksesmerter og økonomisk krise.
https://www.tv2.no/a/14866314/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

SB holder følge i første omgang, så rakner det. 1-4.
Saludar a los monos!

Kagain

JEg får ta på meg pessimistrollen her, da. Jeg ser for meg en situasjon som i førsesongen der Brann spiller greit, men klarer ikke å få ballen i mål. Uavgjort 1-1 etter enveis-bombardement fra Brann som kun gir Kristiansen et mål. SB får et straffemål etter at SHN river ned en av spillerne til SB i et av få ufarlig løp inn i boksen.

Lasaron

Det blir en fin test. Brann var i kjempeflyt, men så kom ferien. Da kan flyten ha stoppet opp. Og så er man kjempefavoritter. Det blir en test på mentalitet, rett og slett.
Tren på langskudd

Nixon

Mathias Dyngeland
Svenn Crone
Ruben Kristiansen
Andreas Skovgaard
David Møller Wolfe
Niklas Jensen Wassberg
Sivert Heltne Nilsen
Mathias Rasmussen
Niklas Castro
Aune Heggebø
Frederik Børsting

Skal man tippe på at Horneland går for det sikre i dag? Sist sett borte mot Kongsvinger.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: Nixon on June 19, 2022, 11:07:47 AMMathias Dyngeland
Svenn Crone
Ruben Kristiansen
Andreas Skovgaard
David Møller Wolfe
Niklas Jensen Wassberg
Sivert Heltne Nilsen
Mathias Rasmussen
Niklas Castro
Aune Heggebø
Frederik Børsting

Skal man tippe på at Horneland går for det sikre i dag? Sist sett borte mot Kongsvinger.

Helt greit om Heggebø går ut til fordel for Finne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Vi får laget om 5 min. Slik blir det  : )                      

                    Dyngeland
Crone - Kristiansen - Skovgaard - Wolfe
   Rasmussen - Hetle Nilsen - Wassberg
        Børsting - Finne - Castro
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 19, 2022, 12:47:08 PM #19 Last Edit: June 19, 2022, 12:50:04 PM by Gulløl
Bommet på Heggebø, han har tillitt herfra til evigheten. Finne er nok ganske misfornøyd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Skårer du 3 mål i innbytte for en spiss som ikke treffer mål skal du spille neste kamp.
Nå er det ikke reell konkurranse

Moffy

Latterlig avgjørelse å benke Finne etter prestasjonene den siste tiden. Det blir for dumt.

Falkman

Quote from: Gulløl on June 19, 2022, 12:47:08 PMBommet på Heggebø, han har tillitt herfra til evigheten. Finne er nok ganske misfornøyd.

Rimeligvis.

Gulløl

Horneland vet at Blink kommer til å ligge ekstremt lavtliggende i dag. Brann skal stange for det meste fremfor 16 meteren.  Finne sin skuddstyrke og evnen til å finne de små rommene er klart bedre enn Heggebø sine egenskaper i et slikt forventet kampbilde.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

June 19, 2022, 13:05:53 PM #24 Last Edit: June 19, 2022, 13:09:23 PM by fortune
Quote from: haak on June 19, 2022, 12:54:10 PMSkårer du 3 mål i innbytte for en spiss som ikke treffer mål skal du spille neste kamp.
Nå er det ikke reell konkurranse

Det er reell konkurranse, men Horneland måler konkurrentene utifra alt det han ønsker at spissen skal bidra med, ikke bare mål. En innstilling han for øvrig deler med de beste managerne som Klopp og Pep, men som selvfølgelig strider mot fotballdinosaurer som er oppvokst med 442 og spisser som var rene avsluttere.

Pamer er definitivt i denne kategorien, så i ballspark får vi vel enda en lekse om at spisser måles på scoringer og keepere måles på redninger..

EDIT: Når det er sagt, hadde jeg også håpt at Finne skulle få sjansen fra start, primært for å skjønne hvor godt han egentlig behersker spissrollen i Brann. Hva han presterer mot slutten av kamper hvor motstander har gitt opp er neppw særlig representativt
First is first, second is nothing

Pete05

Det er mao ingen konkurranse om plassene. Da blir det ganske kjapt endel sure miner og ikke det at «alle går i samme retning»... Rett og slett dårlig håndtverk av Horneland. Kommer sikkert noen krav om salg i sommervinduet.

Lasaron

Quote from: Gulløl on June 19, 2022, 13:04:26 PMHorneland vet at Blink kommer til å ligge ekstremt lavtliggende i dag. Brann skal stange for det meste fremfor 16 meteren.  Finne sin skuddstyrke og evnen til å finne de små rommene er klart bedre enn Heggebø sine egenskaper i et slikt forventet kampbilde.

Men vil ikke et slikt kampbilde først og fremst gi mange innlegg? Hvor Heggisen er bedre?

Og Finne sine tre mål kom da kampen var avgjort og det var mye rom?
Tren på langskudd

Nixon

Se for dere Heggebø i en utfordrerposisjon komme inn og skåre tre mål som innbytter og utenbys-førstevalget ikke skårte verken i den eller i flertallet av de andre kampene. Da hadde det vært stor enighet om at "jo da, men han gjør så mye annet bra!"

:)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on June 19, 2022, 13:21:54 PMSe for dere Heggebø i en utfordrerposisjon komme inn og skåre tre mål som innbytter og utenbys-førstevalget ikke skårte verken i den eller i flertallet av de andre kampene. Da hadde det vært stor enighet om at "jo da, men han gjør så mye annet bra!"

:)
Det skjedde jo da Finne var talent og det var flere som forsvarte det.

Spelaren

Første minuttet eg så trodde eg vi var de røde. Lurte litt på buksene...
Gå av.

Spelaren

Vel, ser ut som producer også blingser på draktene.
Gå av.

Gulløl

June 19, 2022, 14:51:11 PM #31 Last Edit: June 19, 2022, 14:53:15 PM by Gulløl
En middels minus omgang av Brann, i beste fall. Høyresiden med Crone, Rasmussen og Børsting må heve seg til andre omgang. Plusser en på tabben til Skovgaard som medførte målet har det i hvert fall ikke vært danskenes omgang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Typisk Rasmussen. Dårlig kamp av han og så slår han til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

krakra

Flott innhopp av Blomberg. Kanskje på tide at han får starte snart?

Lasaron

De bestod den mentale testen, og klarte å komme tilbake. Men det var elendig kvalitet på det offensive spillet. Og nå har Heggisen spilt så mange kamper at det virker som han rett og slett er blitt en dårligere spiller. Han spilte vitterlig bedre, mot bedre motstand, over tid, i fjor. Er det Brann som fortsetter å være en klubb som ikke klarer å utvikle spillere skikkelig? Eller er det noe Heggisen gjør galt?

Jeg vil se Finne og Blomberg fra start i neste kamp.
Tren på langskudd

krakra

Forresten syns jeg det er spesielt å snakke om "svak kamp" i en kamp der vi har 12 avslutninger, og Stjørdal har én. Brann skulle hatt tre-fire mål i dag, men Stjørdal forsvarer seg heltemodig. Samtidig scorer de på sin eneste sjanse, etter en stoppertabbe. Likevel vinner vi.

Ingen kjempekamp, men dårlig var den ikke. Middels.

esp123

Quote from: Lasaron on June 19, 2022, 15:59:21 PMDe bestod den mentale testen, og klarte å komme tilbake. Men det var elendig kvalitet på det offensive spillet. Og nå har Heggisen spilt så mange kamper at det virker som han rett og slett er blitt en dårligere spiller. Han spilte vitterlig bedre, mot bedre motstand, over tid, i fjor. Er det Brann som fortsetter å være en klubb som ikke klarer å utvikle spillere skikkelig? Eller er det noe Heggisen gjør galt?

Jeg vil se Finne og Blomberg fra start i neste kamp.

Mål preger oppfattelsen av kamper, åpenbart. Hvis Brann hadde levert akkurat samme prestasjonene, men fått normal uttelling på sjansene og vunnet 4-1. Hadde du da betegnet dette som elendig offensiv kvalitet?

Lasaron

Quote from: esp123 on June 19, 2022, 16:07:14 PM
Quote from: Lasaron on June 19, 2022, 15:59:21 PMDe bestod den mentale testen, og klarte å komme tilbake. Men det var elendig kvalitet på det offensive spillet. Og nå har Heggisen spilt så mange kamper at det virker som han rett og slett er blitt en dårligere spiller. Han spilte vitterlig bedre, mot bedre motstand, over tid, i fjor. Er det Brann som fortsetter å være en klubb som ikke klarer å utvikle spillere skikkelig? Eller er det noe Heggisen gjør galt?

Jeg vil se Finne og Blomberg fra start i neste kamp.

Mål preger oppfattelsen av kamper, åpenbart. Hvis Brann hadde levert akkurat samme prestasjonene, men fått normal uttelling på sjansene og vunnet 4-1. Hadde du da betegnet dette som elendig offensiv kvalitet?

Jeg syntes det var uvanlig mange elendige pasninger og innlegg. Enig?
Tren på langskudd

ostraume

Var mye pasninger med merkelig lav kvalitet. Rassmussen og Nilsen hadde vel en håndfull hver som var rimelig horrible.

Ellers virker Heggebø helt ufarlig, og har nok godt av en pause.

Fikk og litt Skeid-følelse av denne kampen; det virket jo livsfarlig de få gangene Blink prøvde seg.

På den positive siden er pressspillet; det sitter bra og vi har et generelt veldig bra trykk på det. Mye gjennvinninger der oppe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Jeg vil vel også reservere ordet "svak" om kamper der vi taper fortjent eller vinner veldig ufortjent mot overkommelig motstand. Mye slurv, spesielt i første, men ingenting å si på seieren. Vi hadde dog rablet dersom vi hadde sluppet inn Rasmussens mål. Trønderne har mye folk bak ballen og skal selvsagt ikke la vår mann stå alene der. Men vi hadde bommet på flere lignende før i kampen, så godt plassert av Rasmussen!

Spillere inn og ut i neste kamp mot Grorud er vanskelig å vurdere eller spå. Men tror nok at Horneland må begynne å rullere mer nå skal han holde gruppen fornøyd. Vi ser i dag, og har sett det i hele år egentlig, at det er flere som kan spille og gjøre en god jobb.
Rød makt på Hansa

Superjack

Brann var utålmodige, valgte ofte unødvendig kompliserte valg, og klarte bare 2-3 ganger i hele kampen å spille seg til gode angrep.

Heggebø bør få bytte rolle med Finne.
Sterk som oppspillpunkt, men nå går det tregt når han skal spille ball videre.
For sent i alle dueller i boks, og ikke i det hele tatt på hugget når han bør være det som potensiell målscorer.

Også en rolle Kniklas kan få i et par kamper. Brann maler lagene litt i stykker over de første 60 minuttene.
Tror det kan gi bra med rom og muligheter å spille seg «varm» igjen.
I dag mener jeg Horneland skulle satt inn Skaanes, Finne og Blomberg 10 min etter pause.
Brannsupporter.

Corran

En litt rotete førsteomgang hvor de ikke er helt skrudd på
Målet i mot er begge midstopperne sin skyld. Skovgaard roter det til og Ruben selger seg totalt med å storme inn mot motspiller og bommer.

Brann er suverent best men det er en del slurv.

Når det kommer til Heggis så bør og skal han være på noen av inleggene og bør score. Men samtidig så mørner han motstanderen ganske godt den tiden han er på banen så når andre kommer inn så er det ferdig mørnet der bak hos motstanderen.
Så om en tenker at Brann starter med Finne og bytter inn Heggis så får en ikke samme effekten på det.

Bør Finne starte neste? Tja han bør kanskje det, men er ikke helt sikker på om en får noen god effekt av det når han starter mot et friskt og defensivt forsvar

Wolfe er dagens beste
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up